Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Dodavatelské asociace pro rozvoz zboží a distribuční řetězce varují před sesypáním zásobování základních komodit, paliva nevyjímaje. Situace došla tak daleko, že průmyslné spolky požadují po vládě urychlené zařazení povolání řidiče nákladních vozidel mezi ohrožené povolání, čímž by se odstranila všechna ta část nepříjemné agendy, která vznikla nejen pro Brexit.
Lidl ve městě Durham
Lidl ve městě Durham
L-Da.JPG (67.61 KiB) Zobrazeno 10706 x
Již jsem se tomu věnoval o něco výše. Mezičasem ale chybí v UK na 90 000 řidičů. Obchodní řetězce, ČSPH a menší společnosti třeba se stavebním materiálem stále častěji šahají k oznámení, že některý tovar je sice na skladu, ale nemá ho kdo do prodejny dovézt.

Je evidentní, že ani armáda by nedisponovala dostatkem řidičů.

Proč opouští pracovníci ze stř. a vých. části EU tento stát a dosavadní povolání :?:

*větší daně; nižší příjmy
*požaduje se jistá úroveň AJ, kterou ale většina nových pracovníků z této části EU nesplňuje
*vyšší stupeň administrace
*změny na hranicích si dále vyžadují delší a složitější papírování, co se mnoha řidičům nelíbí a nechtějí sem již ani jezdit, což je dokonce nepřímý dopad na zásobení UK
*stoupající mzdy pro řidiče v jejich mateřských státech již pro jejich nedostatek tam
*Německo, které nabízí prakticky stejné platy, tak zároveň nevyžaduje téměř žádné administrativní úkony

Jezdit v UK již není dávno atraktivní ani pro domácí obyvatelstvo. Z asi 300 tisíc řidičů jich jen od začátku roku odešlo 50 tisíc. Tam platí bod 1.

Dopravní společnosti v UK a extra několik holdingů již loví ve vodách Irska a států, které nejsou v EU jako Severní Makedonie nebo Srbsko.

Maloobchodní zásoby jsou ke konci 08/2021 na 38- ročním minimu. Tento rok není nikterak důležitý, jde jen o zahájení sledování stavu zásob. UK vláda se dlouhé roky od většího zhoršení situace vymlouvala na celkový problém v dodavatelském řetězci na globální úrovni jako byl nedostatek kontejnerů, ale fakta jsou jinde a situace je výsledkem po Covid-19 a Brexitu a nic nedělání UK vlády na tento problem.

Čelní představitelé UK bank varují taky před realitou: UK již není schopna vytvořit obraz pro získání zahraniční pracovní síly a to ani té zručenější a levnější jak tomu doposud dlouho bylo. Z dopravy se přelije do průmyslu a dalších odvětví společně s tím jak UK ekonomika ztrácí sílu ve světě a vytváří se bariéry pro vstup do země. Situace dospěla tak daleko, že některé velké společnosti musí lákat na vysoké vstupní bonusy:

Amazon ... 1000 GBP a i to pro sezónní pracovníky
DHL, Whistl, obdoba.
Infrastruktura a energetika: specializovaní inženýři, lidi pracující s optikou, plynem mají bonusy od 3000 do 10 tisíc GBP.
Největší dopravní společnosti v rámci řetězců s prodejnama zvedají mzdy za poslední kvartál o 20% a taky přidávají vysoké nástupní bonusy, ale ani tak řidičů není víc.

Největší provozovatel skladů a distribuce začíná platit vysoké příplatky pro noční práci pro skladníky, kteří budou vykládat a nakládat kamiony v noci a bude to trvat minimálně do Vánoc. Bez tohoto kroku by v prodejnách chybělo až 30% tovaru ve smyslu pravidelných dodávek. S tím souvisí ale zdražování samotného tovaru. Obchodní řetězce varují, že ani tohle není řešení.

Giganty McDonalds a Nando dokonce skrtají z menu některé druhy jídel a nápojů. Nejsou řidiči, kteří zajišťují přepravu potravin ke zpracování. McDonalds vyskrtne asi 1/10 nabídky a Nando "dočasně uzavírá" prozatím 45 provozoven. Nemají v nich co nabídnout, protože tam nemá kdo doručit zásoby. Jedni nemají mléko, další kuře atd. "Vůbec nemáte jistotu co tam zrovna bude na výběr", zaznívá z řad návštěvníků v průzkumech.

Zásoby pro kanceláře jsou dokonce již tak nízké, že se v mnoha firmách uchylují k přísnému "dávkování" spinek, per, papíru.

Jak a čím se udrží práce v prosinci, kdy byl odjakživa dlouhodobý nezájem o setrvání v delších kontraktech je nejisté, ale vláda uklidňuje, že tohle není problém čipů; potraviny se dál produkují v továrnách a na farmách a řidičů bude zase dost.

Farmáři ale bijí na poplach: plodiny hnijí na polích, protože je nemá kdo odvážet. Dosavadní řidiči menších rodinných firem přecházejí do velkých firem s vysokýma bonusama a lepší nabídkou práce, co si v regionech nemůžou dovolit.

Krize se tak naopak začíná prohlubovat a je to jen o tom, že vláda se snaží ke všemu přistupovat neoficielně.

Dle Bank of England se UK ekonomika v létě skoro zastavila. Není to jen situací v čipech, ale taky sesypáním dodavatelských řetězců a zásobování. Stavitelům schází cement a sadrokarton. O zdražování mnoha dalších materiálů ani nemluvě. Napříč ekonomiku chybí zaměstnanci; již více než 100 tisíc zaměstnanců na pozice ve výrobě, dopravě, pohostinství. Nastartovat ekonomiku je tak o něco složitější. Šlo přitom o zkušené zaměstnance především z Polska, České republiky, Maďarska, Slovenska nebo Bulharska, společně jen z těchto 8 zemí odešlo pro složitou administraci, nenaplnění podmínek pro setrvání nebo již nezajímavé platové ohodnocení v důsledku mnoha omezení 12% pracovní síly. Není proto nic zvláštní, když naopak hromada UK firem dávala a dává bonusy - vládá proplácela vysoké % náhradou za platy a firmy je dorovnávají, aby zaměstnanec setrval v pracovním poměru.

Ekonomové varují před další vlnou zdražování v UK: Ceny těstovin zažíjí prudké zdražování po tom, co bylo v Kanadě extrémní vedro a sucho. Úroda obilí je velmi nízká, je až extrémně nízká a to se jedná o stát s vysokým podílem vývozu obilovin a dalších komodit. Neúroda postihla i USA, Rusko, Kazachstán, tedy další exportní velmoce. Toyota pro krizi s čipama sníží produkci o 40%, na co bude mít další reakci celý dodavatelský segment.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný megaprojekt ve vláknu: Lower Thames Crossing

Přístupové komunikace k tunelu, rozepsáno co obnáší jejich realizace a zájemci o ně: (náklady na ně činí asi 1/2 celého projektu)
  • The shortlist of contractors bidding for the link road work on the UK’s Lower Thames Crossing project has been revealed by National Highways. The contracts cover the road links that will connect with either side of the Lower Thames Crossing and are worth a total of £1.9 billion.

    Both packages of works cover the design and construction of the respective connecting roads on the north and south sides of the River Thames. There are four bidders competing for the southern Kent Roads package, referred to as Lot 1. Meanwhile, there are two bidders competing for the package of work in Essex north of the Thames, referred to as Lot 2.

    The £600 million Lot 1 contract in Kent will link the Lower Thames Crossing with the A2/M2 motorway. The competing firms include the BFV joint venture, comprising Bam Nuttall, Ferrovial Construction (UK) and Vinci Construction Grands Projets. They also include Skanska Construction UK, Costain and the Kier Eiffage joint venture comprising Kier Highways and Eiffage Génie Civil.

    The Lot 2 contract is worth £1.3 billion and will connect the tunnel with Junction 29 of the M25. Of note is that the Kier Eiffage joint venture is also bidding for the Lot 2 contract, with its competitor being Balfour Beatty Civil Engineering.

    Both Lot 1 and Lot 2 will build the new link roads to within 1km of the tunnel portals on either side of the River Thames. These contracts will also include the necessary infrastructure, such as drainage facilities, traffic control systems and noise attenuation.

    The Lower Thames Crossing was proposed around 30 years ago, with a number of designs having been suggested and then set aside, while the project never passed beyond the early planning stages. The initial plans were for a concrete box girder bridge, although this was rejected on grounds of being intrusive. The project was revived again around 12 years ago, with a bridge once more being considered as an option. But the project has long been controversial, with criticism over the environmental impact it will cause, such as the need for clearing woodland areas.

    However, the work is necessary to optimise transport. As National Highways’ point out, the Dartford Crossing has stood as the only crossing between Kent and Essex for close to 60 years. This important transport link connects the manufacturing centres, ports, and distribution hubs of the South East, Midlands and North of England. It is designed for 135,000 vehicles/day, but it now often sees 180,000/day use it, leading to long delays which businesses across the country say act as a barrier to trade and jobs.

    Building the Lower Thames Crossing will improve journeys by almost doubling road capacity across the River Thames east of London according to National Highways. The successful bidders will design and build nearly 23km of new roads that will connect the longest road tunnel in the UK to the strategic road network.

    Matt Palmer, Lower Thames Crossing executive director, said: “Our roads connect us – we rely on them, and they are a critical part of our economic recovery and low-carbon future. The Lower Thames Crossing is the most ambitious road project this country has seen since the M25 was completed 35 years ago.

    “Our challenge is to build a new crossing that not only supports the next generation of low carbon vehicles but also allows us to enhance the natural environment and leave a positive legacy for generations to come. We look forward to this next stage of the procurement process with the five shortlisted companies and hope the final bids match our aspirations.”

    According to National Highways, the environmental concerns will be addressed with the project. The successful bidders and their supply chain will help make the Lower Thames Crossing the most environmentally sustainable road project ever delivered in the UK. They will support delivery of landscaping that will increase the biodiversity value of the area by 15% by planting over 260ha of new woodland, converting 400ha of arable land into semi-natural habitats, and creating new ponds, waterways, ditches and hedgerows. They will also be responsible for seven new green bridges that connect habitats and species either side of the new road.  
Stávající spojení je kapacitně vyčerpáno, což způsobuje nekonečné kolony. Tento projekt tyto kongesce odstraní, počítá s rezervou pro růst intenzit a do projektu se zahrnula i velká podpora rozvoje prvků pro zesílení ochrany ŽP. Vzniknou i nové lesy a jezera.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Londýn rozšířil od 25.10. nižší emisní zónu: https://news.sky.com/story/londons-ultr ... d-12443458 . Poplatek v opačném případě činí 12,5 GBP za den.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-59015375
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-58932313

Plocha se zvetšila skoro 20x; z 20 km2 na 375 km2.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

zajímavost

Do provozu se dostala menší silniční stavba, Lichfield Southern Bypass



Poslední úsek stál v propočtu 20,7 mil. €. Spojuje A5127 Birmingham Road s A5206 london Road a součástí zakázky byl i podchod pod železniční tratí Cross City. Tohle anglické město je známé díky historické katedrále a je rodiskem autora 1. anglického slovníku Samuela Johnsona. Leží 26 km severně od Birminghamu. Žije zde něco kolem 34 tis. obyv.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Británie osekává rozpočet na kapitálové výdaje plánu výstavby hlavních silničních projektů pro období 2020 - 2025 z původních 27 mld. GBP na 24 mld. GBP. Neznačí to vypouštění projektů, ale jejich případné prodloužení po dobu zhotovení. Důvody jsou více než zřejmé: resort financí hledá zdroje na stoupající ceny energií s udržením mantinelů rozpočtových parametrů; https://www.highwaysmagazine.co.uk/Govt ... -cuts/9373 , tunel Stonehenge se neruší, pouze odkládá.


V Severním Irsku se nyní pracuje třeba na zajištění dualizace A6:
htps://a6d2d.com/
https://www.infrastructure-ni.gov.uk/ar ... n-overview

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Halt smart motorway projects until safety upgrades are made, say MPs :arrow:

https://www.theguardian.com/world/2021/ ... de-say-mps

*nový koncept se možná ukončí ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

V důsledku pozastavení projektů "smart dálnic", kdy využíval pro provoz i odstavní pruh a jen se mají dokončit nouzové zálivy, což UK vyhodnotila jako ekonomicky smysluplné a díky IT bezpečné, se kromě výše uvedeného odkládá i pokračování upgradu další části M3.

Část již předělaná je, ale část mezi křižovatkama 9 a 14 se prozatím odkládá. Jde tedy o 16 km úsek
, který na to ale vysloveně čekal, protože je silně přetížený. Projekt měla realizovat společnost Balfour Beatty v nákladech 140 mil. GBP, ale jak jsem uvedl, tak se bude zkoumat skutečná bezpečnost inteligentních dálnic.

Informativní zpráva sice ukazuje, že se jedná o nejbezpečnější silnice na celé síti, ale jsou i obavy v souvislosti s množstvím nehod ve všech jízdních pruzích. A to pro údajné chyby v rámci inteligentních systémů a taky nedostatečným počtem zálivů.


Dále, logistická krize v UK se zhoršuje. Doba dodání zboží do obchodů se proti roku zpátky více než 5x zpomalila. Úplně vážně hrozí, že Briti si již brzo nenakoupí ani běžný tovar na přelomu let. Má to již dopady na UK ekonomiku, protože se zotavuje pomaleji, než by mohla. Británie trpí pro nejen růst cen energií, problémy se zásobováním (to nejen že nejsou čipy, ale Británie trpí pro závislost od námořní přepravy) až po politické dopady Brexitu, kdy chybí více než 100 tisíc řidičů nákladní dopravy. Vláda schválila zrychlení testování nových řidičů, ale samozřejmě, že se jich do této profese nehlásí dost ani navzdory razantnímu zvednutí platů. :idea:

Odborníci naopak upozorňují, že situace se s příchodem dalšího roku zhorší. Na stát dolehnou daleko větší ceny, než doposud bylo kalkulováno. To ve spojení s nedostatkem a zvednutím úrokových sazeb, co ohlašuje národní banka znamená zároveň snížení spotřeby a tudíž nejistotu. Vláda neumí pohnout s globálními strukturálními problémy, kterým čelí svět v rámci dopadů pandemie COVID-19. Realitou je, že když dnes schází v obchodech část tovaru, tak ani o Vánocích nebo Novém roce nebude situace příznivější. "Není, nemáme" je stále častěji na pultech se zbožím. Problém je to pak širší, protože tovar se sice vyrobí, ale nemá ho kdo na pulty dopravit. Najednou není kde tovar skladovat ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

M6 Junction 19 new £43m roundabout opens to drivers for first time

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... m-22229377

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 07/2019:
Diaľničiar píše:Po dlouhých letech se posunul projekt Silvertown tunnel.

https://tfl.gov.uk/travel-information/i ... own-tunnel

Zakázku vyhrálo seskupení: Cintra, Aberdeen Standard Investments a Macquarie Capital. Pod řekou Temže se postaví tunel v nákladech 1 mld. GBP. Tunel spojí polostrov Greenwich na jižní straně se Silvertown na severní straně řeky. Výstavbou tohoto spojení se docílí redukce kongescí ve stávajícím tunelu Blackwall, kde jsou známé dlouhé kolony. Když se tunel otevře, tak bude ležet v nové ultra-nízké emisní zóně (ULEZ), která tady začne platit v roce 2021. Nový tunel měl být k dispozici pro provoz v roce 2023, ale pro odklady se tak stane nejdříve v roce 2025.
Record-breaking TBM on way to Silvertown Tunnel

https://www.constructionenquirer.com/20 ... wn-tunnel/
https://tfl.gov.uk/travel-information/i ... own-tunnel

https://i.imgur.com/GHtVoQd.jpg
https://i.imgur.com/Pqfq19B.png
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Práce na rozšíření A19 mezi Norton a Wynyard jsou dokončené 4 měsíce před termínem

*investice činila 65 mil. GBP
*rozšíření se provedlo ze 4- na 6- pruh
*práce provedla firma Balfour Beatty, projekt provedla Atkins a oba pro National Highways (ex Highways England)

Původní termín zhotovení byl 2.Q 2022. Nová komunikace zkrátí cestovní časy na SV Anglie, čímž pomůže urychlit ekonomickou regeneraci v regionu údolí Tees.

https://www.gov.uk/government/publicati ... ard-scheme
https://nationalhighways.co.uk/our-work ... o-wynyard/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

pár novinek

:arrow: Sledovaný problém: Vláda odkládá další "smart highways" o minimálně 5 let, než se kvalitně posoudí jejich bezpečnost a přínosy: článek z BBC: https://www.bbc.com/news/business-59956911 . :idea: Značí to, že použití odstavních pruhů jako jízdních za aplikace vícero opatření sice zvedlo možnou kapacitu, ale jsou obavy o bezpečnost, a proto toto rozhodnutí.

:arrow: UK sníží nepřímé dotace pro stavebnictví; od 04/2022 bude již zakázáno pro jeřáby, buldozéry a další těžkou techniku, která není běžnou silniční pojízdní technikou, používat tzv. červenou naftu. Výjimky zůstanou platné pro zemědělství a pár dalších strojů jiného zaměření (golfová hřiště atd.).

V praxi to značí více peněz pro vládu, ale taky se zvednou stavební náklady. Jenom pro představu: snížená DPH činí 5% při dodávkách do 2,3 tis. l.

:arrow: Proběhla konzultace pro stavbu A27 Arundel bypass. Jedná se o 8 km dualizovanou trasu s 1,5 km dlouhým viaduktem nad údolím Arun:

vizualizace:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

pár info z: Wales :arrow:

psáno v 06/2021:
kalanis píše:Kvůli ochraně klimatu zastavil Wales přípravy nových silnic a dálnic
Peníze ušetřené za stavby mají směřovat do udržitelnějších druhů dopravy.
Freeze on new roads projects to be announced
Z Dopravy
Zvažovala se revize u projektu A55 A494 A548: Flintshire Corridor, https://gov.wales/a55-a494-a548-flintsh ... r-overview :arrow: Zrušeno na A55: https://www.walesonline.co.uk/news/poli ... e-23051775 . V článku je vysvětlen malý přínos plánovaných prací vs. nová politika pro klima.

I celkově je seznam silničních projektů, které ale mají pokračovat dál: https://gov.wales/roads-review

A40: Vylepšení Llanddewi Velfrey do Redstone Cross
A465: Dowlais Top to Hirwaun (sekcie 5 a 6)
A465: Gilwern to Brynmawr (časť 2)
A483: Llandeilo
A487: obchvat Caernarfon do Bontnewydd
A487: nový most Dyfi
A494: Most přes řeku Dee
A55: Vylepšení Abergwyngregyn do Tai'r Meibion
M4: Schéma křižovatky 48 Hendy Pinch Point

Ale ano, cílem je snížit uhlíkovou stopu a individuální jízdy se musí omezit a to se jednoduše nedá realizovat se stále "novými" silnicemi.

Tady je zase mediální informace, že se 10 km obchvat Caernafornu potápí: https://www.dailypost.co.uk/news/north- ... w-22972648 . O tom jak to je se lze v článku dočíst.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Město Birmingham tendruje formou PPP kontrakt na údržbu silnic a chodníků

*vítěz převezme od 04/2023 od společnosti Kier údržbu více než 2,5 tis. km silnic a 5 tis. km chodníků
*to vše za odhadovaných v propočtu 1,57 mld. USD do roku 2035
*jde o jeden z největších tendrů tohoto typu v UK

Jde o to, že padl původní kontrakt na období 25 let s Amey, který začal platit v roce 2020 a za dobu koncese měl stát 3,68 mld. USD. Amey uhradil částku 293 mil. USD za ukončení mimo podmínek a odevzdal správu společnosti Kier.

Součástí tendru jsou i cyklochodníky a veškeré silniční zázemí. Součástí kontraktu je i zimní údržba.

UK dlouhodobě v rámci vlády i lokálních vlád využívá tento nástroj, čímž eliminuje nutnost vlastnit rozsáhlé techické zázemí a to bez ohledu na to jestli by jej využilo. Připlatí si jen relativně vzhledem na výsledky tendrů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 18.2. se do provozu odevzdal projekt: A487 Caernarfon a Bontnewydd bypass.

https://pbs.twimg.com/media/FLo5lZ_XIAU ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/FLo5lavXwAI ... name=large

O víkendu se odevzdá do provozu 8- pruh M27 mezi exity 4 a 11 v délce 24 km. Tato investica vyšla na 1/4 mld. GBP.
https://www.portsmouth.co.uk/news/trans ... es-3564028
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Modernizovaná M1 mezi křižovatkami 13 a 16: 12 km smart dálnice s 8- pruhy je v provozu

https://www.buckinghamshirelive.com/new ... ay-6763794
https://nationalhighways.co.uk/our-work ... -motorway/

Obrázek

Smart dálnice jsou ta část programu UK, který je nyní pod palbou kritiky a byl dočasně pozastaven, než se znovu neprozkoumá jestli doopravdy technické úpravy a stavební zásah do odstavního pruhu přinášejí i zajištění bezpečnosti provozu anebo ne a je to "jen" o zajištění zvýšení kapacity dálnic "za nízké náklady".
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

BREXIT stojí UK víc, než byl původní propočet

Není to jen komplikace pro pracovní sílu, díky čemu tady dnes již chybí 100 tisíc řidičů nákladních vozidel. To způsobuje výpadky PHM na ČSPH, tovarů v obchodech, fast foodech a zkrátka všude možně. To způsobuje zdražování v rychlejším tempu, než ve zbytku Evropy.

Není to ani jen komplikace s více byrokracii a investicemi do úprav pro hranice. Nebo, že jsou další problémy u soukromých cest.

Mezinárodní silniční nákladní doprava a lodní doprava má náklady, se kterýma se nepočítalo. A plně je promítá do cen.

*celní formality musí řešit na 145 tisíc firem v UK, což značí asi 400 mil. celních prohlášení ročně a to je nejen zátěží mnohem větší, než byl plán, ale taky to stojí peníze navíc z rozpočtů i kvůli kontrolám
*již zmíněno přerušení distribučního a dodavatelského řetězce pro krizi s řidiči
*celní vstupy pro potraviny se protahují, co předtím nebylo, a to si žádá extra přístup pro přepravu s nimi, což jsou další náklady navíc, které někdo musí platit
*došlo k posunu (odklonu) v normách od EU, co ale značí, že zde platí jiná pravidla u bezpečnosti při práci a to taky musí být zohledněno, co taky ale není zdarma
*zvedl se počet prázdních jízd :ko:
- i předtím byl problém vytěžovat kamiony na zpátečnou cestu, ale pro odliv firem, zrušení poboček a dalších center se stalo to, že kým před Brexitem bylo 18% nákladních vozidel prázdných, tak dnes to je více než 50% a tento cenový rozdíl se musí zaplatit, kdo jede do UK, tak s větší pravděpodobností nic zpátky nepoveze, tudíž si občan UK zaplatí
*zvedají se ceny HW a SW, takže technologie jsou zde nákladnější, než ve zbytku EU, platí pro průmysl, což svým způsobem devastuje nákladní dopravu

Vláda slibuje větší digitalizaci, která usnadní byrokratické procesy. Protokol CMR bude ve formě e-CMR. To stejné celní sektor, který taky projde větší elektronizací procesů.

Nedostatek řidičů je celoevropský problém, pokud né celosvětový, ale v UK je nejvypukjejší z Evropy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl schválen plán pro projekt Lincoln Bypass :ok:

Projekt je v odhadovaných nákladech 179-212 mil. GBP a značí výstavbu nové dualizované silnice, která spojí A46 Pennells Roundabout a Lincoln Eastern Bypass.

Částku ve výši 110 mil. GBP poskytne Department for Transport a 38 mil. GBP poskytne lokální rada. Dalších 10 mil. GBP bude pocházet od developera, který bude u přítomen u trasy. Je to málo a prozatím není ještě specifikováno, odkud se vezme zbytek peněz.

Až se jednou tento projekt dokončí, tak se dokončí celý okruh kolem Lincoln. Jde tedy o poslední úsek obchvatu. Lincoln Eastern Bypass se otevřel do provozu v roce 2020 a je dlouhý 7,5 km. Tady to financování bylo následující: 50 mil. GBP britská vláda, 37 mil. GBP lokální rada a 34 mil. GBP developeři, kteří díky trase mají prostor pro rozvoj; https://www.lincolnshire.gov.uk/major-p ... ern-bypass .



Obrázek

Nyní se nejenže musí vyřešit zajištění zbývajících nákladů, ale zahájit další fáze příprav potřebné pro zahájení výstavby. To se očekává koncem roku 2025, přičemž doba výstavby má trvat 36 měsíců.

Ve městě žije asi 95 tisíc obyvatel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Anglicko, posun nastal u 2 hlavních projektů, které se plánují a sice do postupné realizace, a to za celkových 860 mil. GBP:

1. A417 v nákladech 460 mil. GBP, což bude upgrade mezi Swindon a Goucester se uskutečnil tendr na 5,4 km úsek dualizované silnice včetně naprojektování a výstavby a zakázku dostala Kier od National Highways; https://www.insidermedia.com/news/south ... 17-project . Cena je opravdu impozantní, když se to tak vezme ...


2. Posun nastal u plánované 2,5 km dlouhé spojnici dálnic M6 a M54. Silnice bude nedaleko Wolverhampton a vyjde na 200 mil. GBP. Projekt bude realizovat BAM Nuttall a to včetně nové MÚK u Junction 1 na M54. Tomu odpovídá i ta cena.

Dále, probíhá upgrade MÚK, Junction 10 na M6 severně od města Birmingham:

https://www.newcivilengineer.com/latest ... 6-04-2022/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: UK vláda plánuje upgrady na 2 křižovatkách na londýnské orbitální dálnici M25:

*Junction 28 v nákladech v propočtu 146 mil. €
- práce provede Graham Construction
- jde o spojnici M25 s A12
- práce se začnou ve 3.Q 2022

*Junction 10 v nákladech 292,5 mil. €
- práce provedou Atkins a Balfour Beatty
- vylepší se spojení mezi M25 a A3
- práce se mají dokončit ve 4.Q 2024

:arrow: dále, sledovaný projekt v tématu: Stonehenge

National Highways vybírají pro kontroverzní Stonehenge Tunnel project seskupení s názvem MORE

V nákladech v propočtu 1,5 mld. € se zrealizují práce pro A303 Amesbury - Berwick Down, kde se na trase nachází i toto legendární místo, památník Stonehenge.

MORE = 42,5% tam má WeBuild a dále jsou tady FCC Construcción a BeMo Tunneling. Projektově jsou zde zastoupení Atkins, Jacobs a Sener. Tohle seskupení vyhrálo užší výběr na základě nejlepší prezentace toho jak jsou schopni daný projekt uskutečnit a byl nejblíže představám NH.

Hlavní práce obnáší výstavbu tunelu a všechny komponenty. Od ražby po dokončení včetně environmentálních opatření se předpokládá potřebná doba realizace na 5 let. Tato doba je zároveň dobou, která má stačit i na realizaci zkapacitněné silnice včetně napojení na stávající tah.

Stavební schema NH počítá hlavně s tím, že se odblokují kongesce v rámci tahu A303 a zachová se význam a rozsah památníku Stonehenge.

Základní popis prací: upgrade A303 mezi Amesbury a Berwick Down je včetně 13 km dualizované silnice, na které se bude nacházet i 3,3 km dlouhý tunel pod památkou Stonehenge, která je mj. zapsaná ve Světovém Dědičství. Trasa vede podél A303, ale bude vedená 50m vedle památníku a celkově je navržená tak, že zabrání narušení výhledu u západu slunce během zimního slunovratu a taky se vyhne archeologickým lokalitám. Postaví se nové křižovatky s A345 a A360 na každé straně od Stonehenge. Projekt pamatuje i na obchvat vesnice Winterbourne Stoke.

Plány kolem výstavby tunelu, který by nahradil stávající A303 se diskutují více než 2 dekády. Vždy to naráželo na různé představy, které pak likvidovala výslední cena. Ovšem stávající těžký stupeň kongescí, kdy je tady jen 1 jízdní pruh pro každý směr jízdy již naráží na bezpečnost silničního provozu.

Tunel se nakonec upřednostnil před jiným řešením právě pro význam archeologie.

Cena pak odpovídá terénu - geologii. Původně se uvažovalo i s delším tunelem. Problémem je, že je zde vysoká hladina spodních vod, takže tunel bude muset být speciálně utěsněn. Konstrukce si celkově vyžádá hodně betonu a ocele.

https://nationalhighways.co.uk/our-work ... e-upgrade/

tohle bude za pár let minulostí:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Východní polovina této nové silnice dálničního typu je v provozu: A6, Severní Irsko

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

National Highways schvalují a posouvají 1 mld. GBP projekt dualizace A66 dál na plánovací posouzení, které se očekává se začátkem v 10/2022 a potrvá asi půlroku. Celkové rozhodnutí se plánuje získat do konce 2023.

M6 Penrith - A1 Scotch Corner

https://cwherald.com/news/plan-for-1-bi ... p-forward/
https://nationalhighways.co.uk/our-work ... in-detail/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

National Highways completes £112M A2 upgrade

https://www.newcivilengineer.com/latest ... 7-07-2022/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Dover: kolony, ve kterých se čekalo 5 až 34 hodin

Ubrečená Británie. I tak lze nazvat stav, za který si může UK sama. Na JV Anglie jsou víkendové kolony, jaké nemají obdobu, ovšem nyní to nejsou kamiony. Jak to již bývá, tak na vině je vždy někdo jiný a jak to bývá skoro po každé, tak samozřejmě je na vině soused a tedy Francie. :D

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Kolony v britském přístavě Dover - 5 hodin se čekalo.. :!:

Francie reagovala, že právě kvůli kontrolám po Brexitě a Covidu byl zvednut počet kontrolních bodů o 50% a personál byl všude.

Británie reagovala, že je jedno o kolik to je, protože počet je jednoduše pro sezónní cestování v konkrétních dnech v letním období nepostačující. A je to vina Francie, že něco takové dopustila - komentoval redaktor BBC čekající v koloně. Francie jako vždy na nás jednoduše zapomněla, řekl doslovně.

Rezervace platná v 8:00 byla nenaplnitelná a stejně tak "další a další". Někteří řidiči udávají dobu čekání až na 34 hodin, protože po medializovaných 5 se dostal na kraj přístavní zóny a ve večerních hodinách trajekt pro počasí nejezdil dle řádu. "To bylo lepší zůstat doma" - ukrácení dovolené a ukrácení rezervovaného bydlení, to vše jsou nepříjemné aspekty/dopady.

Své ale udělala i ekonomická situace u trajektových provozovatelů. Společnost P&O Ferries doporučovala příjezd do přístavu alespoň 6h předem. A nezbytností mělo být i patřičné jídlo a voda.

Inu, co Británie chtěla, tak to Británie taky má. Od nedostatku řidičů co způsobuje výpadky tovarů na pultech až po problémy na hranicích. Není důvod hledat výjimečná řešení, vzkazuje Francie, která dokonce z úst celníků uváží do budoucna zachování původního počtu kontrolních míst, aby pak mohl redaktor BBC říct, že někdo na někoho zapomněl.

Přestřelky mezi Francii a UK jsou dlouhodobé a pravidelně se týkají oboustranních výtek ke kontrolám ve směru imigrantů do UK.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Byla zahájena konzultace o 10 km zdvojení na A64 mezi Yorkem a Barton-Le-Willows.

https://highwaysengland.citizenspace.co ... -hopgrove/

Obrázek

:arrow: Koncem 07/2022 se do provozu uvedl nový nadjezd v hodnotě 61 mil. GBP v Coventry. Nový nadjezd pomůže řidičům na A46 na křižovatce Binley.

poloha na mapě: https://www.google.com/maps/@52.3957096 ... a=!3m1!1e3

https://www.coventrytelegraph.net/news/ ... r-24591920

Obrázek

:arrow: M6 junction 13 to junction 15 smart motorway

Dnes jsme zrušili poslední omezení velké modernizace dálnice na 27 km dlouhém úseku M6 mezi křižovatkou 13 u Staffordu a křižovatkou 15 u Newcastlu pod Lyme a Stoke on Trent.

Pokud jste nedávno používali silnici, budete vědět, že začátkem tohoto roku byl otevřen nový čtvrtý pruh. Zatímco jsme kalibrovali technologii, která detekuje zastavená vozidla, řidiči byli udržováni na spodním limitu maximální rychlosti 60 mph. Naše testování ukazuje, že systém funguje uspokojivě, takže jsme zvýšili maximální rychlost na národní rychlostní limit 70 mph podél úseku, který přepravuje v průměru 127 000 vozidel denně.

https://nationalhighways.co.uk/our-road ... -motorway/

:arrow: 100 Years of Road Classification in Britain

Dokončení klasifikace trvalo asi rok, protože bylo třeba připravit podrobný písemný popis nebo "rozpis" každého centimetru a také vyznačení čáry na mapě. Z příspěvku: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -179925415 .

Jednoduché pravidlo bylo A1-A6 byly hlavní silnice z Londýna a A7-A9 byly ve Skotsku. Více než několik hlavních silnic v Anglii bylo na římských silnicích a mnoho z nich bylo starými točnicemi nebo soukromými zpoplatněnými silnicemi postavenými převážně v letech 1750-1850 a poté měly místní úřady tendenci přebírat silnice v Anglii. Ve skutečnosti to bylo velmi jako Napoleonův národní silniční systém, který vyzařoval z Paříže.

Dvouciferné silnice A jako A30 a A40 byly další nejdůležitější a byly seskupeny regionálně tak, že A10-A19 byly na východě, A20-29 jihovýchodně A30-39 jihozápadně atd. Pak se 3-ciferná čísla rozprostřela do rohů království nebo kříž spojoval důležitější cesty.

MOT užitečně vytvořil soubor map zobrazující jejich novou síť v roce 1923 s pozdějšími revizemi do 20. let 20. století, Sabre zkompilovali celý soubor GB pro rok 1923 na tomto odkazu níže, ale silnice A byly revidovány později, takže tato mapa je svého času, v roce 1923 .

https://www.sabre-roads.org.uk/maps/ind ... =8&layer=0

Obrázek

Myšlenka byla, že čím nižší číslo, tím více bude státní pokladna platit a zasahovat přitom do minimálních standardů. "Roads Advisory Committee" dohlížel na klasifikaci a byl ranou verzí silniční agentury.

Obecně byly silnice M paralelní se stejným číslem silnice A a v některých případech byla silnice A zrušena nebo „odtajněna“ poté, co byla silnice M postavena po 2. světové válce, ale ne vždy, jak můžete vidět z M5.

A6 stále existuje z Londýna do SZ Anglie, hlavně tak jako tak, i když byste se jí měli na dlouhých cestách vyhnout a místo toho jet po M1 a M6.

Ve třicátých letech minulého století bylo jasné, že některé silnice jsou důležitější než jiné a nezáleží na počtech. To vedlo k první významné revizi, kterou bylo vytvoření Trunk Roads ze zákona a jejich převedení pod kontrolu centrální vlády. To však zahrnovalo A1 až A9 včetně. Whitehall to přimělo k většímu financování důležitějších silnic, než si po 1. světové válce sami představovali.
https://www.legislation.gov.uk/ukpga/19 ... ST/enacted

Národní financování silniční infrastruktury: pohled na finanční model a vývoj naleznete zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 80#p175380 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Skanska boduje, získala 2 zakázky za celkem 1 mld. €

:arrow: National Highways udělila švédské stavební společnosti Skanska zakázku na modernizaci 6,6 km dlouhého úseku silnice A46 v regionu English Midlands.

Výstavba v hodnotě téměř 404,5 milionu eur má začít v roce 2025 s dokončením v roce 2028. Skanska uvedla, že projekční práce zahájí letos.

Projekt obchvatu A46 Newark přinese dvouproudý obchvat A46, který mezi křižovatkami Farndon a Winthorpe poskytne dva jízdní pruhy v každém směru. Práce budou zahrnovat také výstavbu pětiramenného kruhového objezdu ve Winthorpe a semaforů na křižovatce Farndon, aby se zlepšila dopravní špička. Na Dobytčím trhu bude postaven nový most přes A1 a nadjezd.

A46 Newark Bypass spojuje dálnici M1 a město Leicester s hlavní silnicí A1 a centrálním okresem Lincolnshire. Tento projekt zajistí spolehlivější a odolnější silniční síť.

Společnost National Highways také nastínila plány investovat téměř 231 milionů EUR do programů na zlepšení silnic v regionu Midlands, včetně dálnic M1, M6, A43 a M5.

National Highways, dříve Highways Agency a později Highways England, je britská vládní agentura pověřená provozováním, údržbou a zlepšováním dálnic a hlavních silnic A pouze v Anglii. Stanovuje také normy pro dálnice používané všemi čtyřmi státními správami Spojeného království – Anglie, Wales, Skotsko a Severní Irsko – prostřednictvím Design Manual for Roads and Bridges.

Severozápadní anglické hrabství Cumbria mezitím vypsalo výběrové řízení na práce na 8 km dlouhé Carlisle Southern Link Road. Krajská rada očekává, že projekt bude stát přibližně 176,7 milionu EUR a očekává se, že bude dokončen v březnu příštího roku.

:arrow: Dodavatel Skanska bude provádět úpravy na frekventované A428 na východ od Cambridge. 16 km úsek silnice bude rozšířen a upraven tak, aby měl dva jízdní pruhy v obou směrech. Práce by měly stát 600 milionů eur (507 milionů liber).

Stavební práce by měly začít koncem roku 2022 a dokončení by mělo trvat do roku 2026. Projekt je jednou z několika klíčových modernizací silnic ve východní Anglii po dokončení modernizačních prací na trasách A14 a A1.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“