Právě je 28.9.2022 20:17:46




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
 Rusko 
Autor Zpráva
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
:arrow: Rusko je už v bankrotu, oznámila renomovaná agentura

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... ura-197687

Ratingová agentura Standard & Poor’s v sobotu oznámila, že Rusko vkročilo do bankrotového stavu. Dostávat se z něj může desítky let.

Nyní běží měsíční lhůta, v níž má teoreticky možnost Rusko obnovit platby v dolarech podle předchozích smluv.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... e-payments
https://www.reuters.com/business/sp-cut ... 022-04-09/
https://tass.com/economy/1435185

:arrow: Z Ruska odešlo za poslední měsíc již minimálně 0,3 milionu lidí. Některé odhady již říkají o 0,5 milionu. Cílové destinace jsou všechny možné země. Odchází i IT síla ... nejen herci nebo architekti atd. Ale i lidé, kteří rozumí tomu co se stalo a jaké následky to bude mít pro život v Rusku. Lze sečíst příchozí z Ruska do vícero zemí světa. To samozřejmě neznačí, že by Rusko kvůli tomuto odlivu padlo, ale značí to mj. zeslábnutí inteligence a lidí schopných pracovat s technologiemi. Zrovna ze sektoru IT odešlo již 200 tisíc lidí, přičemž jej tvořilo asi 1,8 mil. zaměstnanců.

Putin nechává tuto část obyvatelstva odejít. Pojměnoval to totiž tak, že se jedná o očistu národa. Odejdou všichni ti, kdo již nesdílejí hodnoty Ruska. Zklamou sebe, protože jinde prý nenaleznou to co doma a zklamou i Rusko, protože jim umožnilo se vypracovat. Z Ruska teda dle hovorců prezidenta a dalších činitelů odcházejí lidé, kteří sice tvoří elitu mnoha vrstev společnosti, ale vlastně nemají morální právo dál tuto elitu zastávat. Putin dále řekl, že ti kdo odcházejí se již nemají vrátit, protože v tuto těžkou dobu se ukázalo kdo má jaký vztah k národu a vlasti. Uvedla agentura Ria Novosti a omílá to pravidelně týden co týden jak vždy uvádí který doktor, který důležitý inženýr nebo herec a zpěvák zase odešel. A uvádí to proto, že se objevují jejich rozhovory a články ze zemí kde jsou a tato média nejsou v Rusku zakázána.

Nutno dodat, že za ex 20 let zemi opustilo kolem 4,5 mil. lidí, z toho 2 mil. v letech 2018 až 2019. Odchod minimálně 300 tisíc za jeden měsíc je ale rekord.

Z Ruska odešlo i mnoho mladých rodin, které třeba žijí normální život, ale dle jejich slov tam byla obava o naverbování do armády. Z Ruska taky odešlo mnoho lidí, kteří odcházejí během 5 let již 2. krát; tito nacházejí v Rusku azyl z okolních zemí, kde byla válka a jiné problémy. To jsou osudy ...

Rusové odcházejí nejčastěji z důvodů: trestní stíhání za protest proti vojně, kterou vede jejich země. Další kvůli svým postojům nemohou dál pracovat, dál studovat. Další čelí sankcím a když né přímo, tak nepřímo a nemají zdroj příjmu. Další jsou označeni za "agenty západu" a k tomu stačí jen málo podporovat dění. Další jsou extrémisté, protože si dovolují sice souhlasit, ale vyjádřit obavy z budoucnosti.

Většina těch co odešla nemá adekvátní hotovost, ale věří v pracovní uplatnění v cílových destinacích od Asie po Evropu. Odešla ale vrstva lidí, kteří si naleznou lepší práci, po které je v okolních zemích hlad.

Na rozdíl od Ukrajinců se ale velká část Rusů neplánuje vrátit ani po ukončení války, protože jsou de facto političtí nepřátelé státu. Stanou se tak následně nepřítelem lidu jako za Stalina ... se zrádci se pak jedná jináč.

Návrat bude možný až jak se zruší i sankce, jak se propustí dnes uvěznění lidé a zruší represivní režim nebo vyvstane slušná nabídka na návrat domů. Velká část těch co odešla by se vrátila ráda, ale asi polovina se již vrátit nechce. Protože je to 10 let přeslapování na místě v nejistotě co zase bude. Otázní ale bude míra socializace v zemích kam ocházejí. Ruská diaspora je rozmanitá ... není sjednocená a nemá společné zájmy za dobu co ruská emigrace v rámci vln existuje.

Neodchází tedy ale ani zdaleka jenom umělci jako kdysi za Brežněva. Nyní navíc ale budou trpět již jen tím, že jsou z Ruska ... ne jen národnostně, ale samotná existence člověka v demokratickém světě, čemu se de facto každý člověk žijící v Rusku odnaučil nebo to ani nezažil. Od toho plyne i přístup k práci, ke kolegům, následováno to je sociálním náhledem na společnost atd.

:arrow: Intel přerušil i obchodní činnost v Rusku: https://www.intel.com/content/www/us/en ... ement.html . Je to 2. stupeň pro účast v byznusu v Rusku. 3. je definitiva.

:arrow: A činnost zde pozastavila i velká společnost Liebherr. Jde o významného investora v Rusku od 1965, má tady 2 závody. Zakladatel zdůrazňoval úzké vazby na Rusko a byl to jeden z prvních německých podnikatelů co tady začal působit po IIWW. Nedá se nic dělat, ale i tato společnost apeluje na mír. Bez ohledu na to jak to poškodí zájmy společnosti nebo působení v Rusku a možnou ztrátu trhu se tak rozhodla v 03/2022 a rozhodnutí trvá: https://newstextarea.com/liebherr-famil ... g-the-war/ .

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


9.4.2022 21:41:45
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
sledovaná stavba v tématu

Khabarovsk Bypass (stačí vyhledat) byl stavebně dokončen v 10/2021. Původně se plánovalo otevírání do provozu v 04/2022, ale po válce na Ukrajině a přerušení některých obchodních vazeb chybí nespecifikované poslední "části", pro které se musí tento termín posunout.

https://trans.ru/news/obhod-habarovska- ... nedochetov

Určitě to není tak, že by se nemohl obchvat otevřít pro "slabé WC" atd., ale doopravdy chybí komponenty s řízením provozu, které nebylo možno uplynulé měsíce zajistit. Uvedení se odkládá na jindy. Bez dalších doplnění ... resp. již tato jsou navíc.

Web od koncesionáře: https://en.vis-group.ru/projects/item/k ... operation/ , kde jsou k nalezení další fotky.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


26.4.2022 18:55:03
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
Ruský stavební trh se v letošním roce propadne dle domácích zdrojů o něco nad 9%.

Konstatování je na základě sankcí uvalených na Rusko. Přičemž stagnují dodávky obzvlášt; technologických částí, bez kterých se výstavba zasekává. Z hlediska pracovní síly, která byla problémem i doposud a tady je nutno zdůraznit, že Rusko mělo velký nedosstatek pracovní síly po roce 2010, tak je vysloveně závislé na pracovní síle ze Střední Asie, Ukrajiny a Běloruska. Nyní je tady jistý exodus části pracovníků a to nejen z Ukrajiny, ale problémem je i obyvatelstvo ze Střední Asie. Problém se jeví i u vysoce kvalifikované pracovní síly, a to pro emigraci mnoha odborníků i z velkých ruských stavebních firem.

Již centrální ruská banka před měsícem informovala, že se nebude dát zajistit fungování země z devíz. Přitom doposud se základní chod řeší formou těchto zdrojů. Co se výstavby týče, tak dopravní program 2010-2020 byl prodloužen do 2030 a celá řada klíčových staveb až do 2035. Rusko mělo i v uplynulých letech problém získat soukromé zdroje. Své sliby neplnil ani prostor Zálivu (státy GCC) ani čínské infrastrukturní banky. Ti první pro to, že samotné tyto státy uplynulé roky mají problém s cenou ropy a vlastními Vizemi a Čína jednoduše pro to, že ruské tempo realizace neodpovídá představám z Pekingu.

Moskva tyto obavy uznala a již před pandemii zrychlila přípravu dálnice na Kazaň respektive v osi Moskva - Kazachstán. Nyní se črtá reální scénář, že tato dálnice se bude i nadále budovat. Je to vlajková loď v silniční infrastruktuře ve státě. Bude to i ukázka hospodářského postavení Ruska.

Na druhou stranu Moskva ohlašuje celou řadu projektů, které mají začít letos, že je začne v 2023 nebo dokonce 2024. Zdůvodnění je prosté: sankce na Rusko jsou uvalené a Rusko musí stabilizovat všechno najednou a v dopravě se musí vybrat pro nejbližších 6 let prioritní stavby. Neříká se nic o tom, že se postaví o % méně a do kdy se zrealizuje původní program.

Závěrečné konstatování zní typicky rusky a sice, že se ze stávající situace musí ruské firmy ponaučit a přijmout účinná manažerská opatření, protože se je nutno dívat na problémy z 21. století. Moskva věří v akceschopnost stavebního průmyslu i stavebních firem. Jen tak se projeví síla tohoto segmentu v dalších letech a Rusko se posune dál. Dosavadní vývoj dle Moskvy dokazuje, že Rusko pokračuje ve svém rozvoji dobře. A proto ani tato krize nebude značit pád, i když pokles bude.

Z hlediska zajištění surovin nebo vypsání odvětví nebo staveb, které se budou priorizovat je hospodářská sekce stručná: reformní a stabilizační proces v stavebnictví nijak neohrozí bezpečnostní status země a mezinárodní smlouvy se budou plnit.

Jak vždy, regiony a lidé v nich musí hledat význam ve smyslu, ať se přizpůsobí, ať si zvyknou, že situace je špatná, ale Moskva dělá co může. Kdo by čekal, že tohle bude největší propad ve stavebnictví v rámci Evropy, tak to by se pletl. Propad o 61% se předpokládá pro Ukrajinu.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


1.5.2022 16:54:40
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
Rusko nakonec zaplatilo namísto v rublech v USD. Začátkem května se tak vyhlo bankrotu. Centrální banka uveřejnila 8.5. několik faktů k ekonomice v zemi:

*rubl je nyní silnější, než před vpádem na Ukrajinu, ačkoliv je podporován centrální institucí a dalšima mechanismama
*inflace letos bude v pásmu 18 až 23%, není zbytí, bude tomu tak, protože stát musí řešit celkovou situaci velmi obezřetně
*centrální banka sníží klíčovou úrokovou sazbu ze 17% na 14%, tedy nastává jakési zlepšování situace
- koncem 02/2022 zvedla na 20%

MMAE v této soúvislosti odhadla, že Rusko do Evropy prodává plyn v hodnotě 400 mil. USD za 1 den a ropní produkty za dalších 700 mil. USD. Rusko tedy USD má ... ale má i velké problémy.

Centrální banka se snaží řešit splatnost úvěrů v USD, aby se vyhla situacím z let 1918 a 1998. Jde o to, že dle vedení banky jsou následky z krize vyvolané neschopností uhradit závazky mnohem, ale mnohem větší a v konečném důsledku bolestivější. Problémem ale je, že klesá rezerva, která není zmražená a nebude se to dát uskutečňovat donekonečna, a proto:

*se musí přenastavit vládní politika výdajů schválených po roce 2015
- není specifikován objem prostředků ani rozsah čeho se to bude týkat

Ministerstvo dopravy dle základní prezentace priorizuje dopravní stavby v zemi. Plánuje se "osekat" letošní rozvoj o 20%. Nemělo by se to dotýkat strategických federálních investicí, ale u ještě nezačatých projektů se schválilo oddálení zahájení DO 24 měsíců. Dle priorizace se k tomu aktualizují povolenky a další příprava. Na 30% staveništích se zpomalila výstavba. Souvisí to s odlivem pracovní síly a s nedostatkem náhradních dílů na stavební stroje, díky čemu mají stavební firmy problémy, které neumí řešit jináč, než zapůjčením náhradní techniky, ale tyto alternativy jsou u konce kapacit.

Vláda přednesla základní koncept dopravy na období 2022 - 2027 (v 2021)

*dopravní výstavba se zvedne o 5%
*modernizace dálnic, železnic, letišť, přístavů má vyjít na 66,6 mld. USD

Do roku 2030 se má postavit 20 tis. km železničních tratí (to za 60 mld. USD ale tedy do 2030 a od 2020). Dnes se staví 11 tisíc km po celé zemi, ale je to včetně modernizace.

Pokud se podíváme na stávající plán 2018 - 2024, pak se mělo v něm proinvestovat 96 mld. USD a bude to prakticky naplněno. Ovšem, jsou zde značné rozdíly. V problémech jsou silnice a dálnice. Je to v asi 60-6?% (nemám data z 1.Q 2022) a pokud to i bude na 80%, tak to bude značný úspěch. :idea:

V silném letním měsíci 2021 se prostavělo 719 mil. USD do výstavby a oprav silnic po celém Rusku. Až 81% z této částky směrovalo na výstavbu dálnice M-12 Moskva - Kazaň. Značí to, že zbytek země nic moc nedostal. I proto je celá řada projektů v odkladech, i proto klesají % spolufinancování a tlak na regiony, na jejich rozpočty, na místní banky atd. I proto se musí tempo prací zpomalit a delší dobu osekávat. Na M-12 mají dát peníze z Číny a Zálivu, ale není to dle příslibů ...

Federální vláda vyčlenila během 2021 dodatečných asi 3 mld. USD na rekonstrukci silnic v zemi. Všechna doprava dostala v pandemickém roce 2020 asi 16 mld. USD. Silnice asi 9 mld. USD. Tempo prací se v 2021 zpomalilo, protože železnice mají poloviční podíl a jsou vnímány ruskými regiony pozitivněji.

Nacenění projektů vysoce překračuje rozpočtované možnosti již od roku 2012. To bylo období, kdy se doprava musela prodloužít v cílech z 2020 na 2030 (a dnes na 2035), protože se maximalizovalo armádní investování 2010 - 2020 do nových zbraní. Dnes jsou projekty velkých obchvatů, velkých mostů fázovány a ve skluzu 2-4 roky.

Realita letošního roku bude, že se sníží čerpání peněz do údržby. Sníží se výdaje do všeho ... zvětší/prodlouží se neplacení za faktury. Na ruský způsob tak, aby federální rozpočet neutrpěl. Moskva nemůže v plánovaných objemech vrážet peníze do silnic a železnic v plánovaných objemech. I proto letos stavební produkce v dopravní infrastruktuře nepochybně klesne a je odvážné tvrdit, že do 2027 stoupne proti 2021 o 5%.

Ministerstvo dopravy se snaží držet na uzdě rozsah projektů, které se staví. Navíc poslední týdny regiony až tak skálopevně nestojí na straně Moskvy a není rozumné u tak vysoké 20% inflaci masivně podporovat lití betonu a oceli do dopravních staveb, když vláda jedním dychem dodává, že se musí národ omezovat a že nemůže dostávat větší podporu. Každý v Rusku ví, že všechny státní výdaje jsou propojené s politikou a oligarchii a takové investice dnes nikdo nechce vidět ve velkém a všude možně právě pro sociální problémy obyvatelstva. Jiná věc je snaha o udržení výdajů na obranu z prezentovaných obav z ochrany země.

Letos se má sektor stavebnictví v Rusku propadnout o 9%. Proti 2021 jde o velký pokles vzhledem na masivní investice od 2020. Je ale možné, že na prioritních dálnicích, mezi které patří i M-12 se to jednoduše moc neprojeví. Zvedne se % financování na celkovém objemu nebo se vydají zvláštní vnitřní dluhopisy, které se "později" urovnají. Rusko má v těchto ohledech veliké nástroje vzhledem na to, že mnoho velkých firem má vlastní banky a existuje na politický příkaz povinnost propojit se s projektem ... mnoho měst a regionů ale tohle štěstí jednoduše mít nebude. Zásadně se propadá bytová výstavba, protože inflace drtí úspory a úroková sazba znemožňuje výstavbu. To ale není předmětem fóra. Spjato je s tím ale i rozsáhlé stavebnictví: průmysl stavebních hmot.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


11.5.2022 19:54:42
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
Výstavba obchvatu Tulyushka se prodlouží. Prozatím se nespecifikovalo datum, ale výstavba 14 km trasy se realizuje od roku 2019 a je v plnění něco přes 50%. Hlavním objektem na trase je nadjezd nad východo sibiřskou železnicí. Dále pak most nad řekou Ili. Do předčasného užívání se dostane možná již letos. Nyní se pracuje na osvětlení obchvatu.
https://t.me/rosavtodor/375

Obchvat Usolye-Sibirsky se posune o rok na 2024. Jde o realizaci 43 km silnice, která řeší novou trasu Angarsk. Trasa bude 4-pruhem. Staví se tady 6 MÚK, 2 nadchody pro pěší, 4 bus zastávky ... Letos se má položit vozovka na 12 km. Tento propočet značí, že se musí fázovat jednotlivá činnost na jednotlivých stavbách. (ruské firmy mají potíže opravovat i silničářskou techniku, co v jejich počasí je velmi nepříznivý stav a čínské díly nesedí do západní techniky) Konstrukce vozovky je důvodem oddálení o rok.
https://t.me/rosavtodor/373

Ten problém je více než citelný. Komatsu, Deere, Hitachi, Cat, Liebherr atd. pozastavují činnost a ta jak je známo je založená i na poskytování servisu. Tak jak ruská armáda neumí bez DE součástek opravovat tanky, tak ruské stavební firmy mají potíže zajistit funkční stavební stroje.

Na margo finančních problémů ani neluvme. Rusko již nevykrývá rozpočty staveb dle původních harmonogramů a navíc byla celá paleta staveb přerušená. Ta 20% běžná inflace je tady tvrdá skutečnost a hned za ní citelný propad ekonomiky ... z mnoha velkých firem emigrovala vzdělaná část pracovní síly, takže scházejí inženýři a jsou dnes v Turecku nebo státech EU, to tak nejčastěji. (není to jen o IT zaměstnancích nebo doktorech atp.). Takže se ta výstavba musí jednoduše upravit v plánech a datech. Takže ten posun v letech tady jednoduše být musí. U vykrývání mnoha staveb je navíc problematické vnímání kurzu a měny: hodně staveb se platí v USD pro partnery Ruska a nyní je tlak na to, aby tomu tak nebylo, což se ale nelíbí ve státech, které jsou Moskvě nakloněné. Navíc, po docela závažných nedostatcích nových ruských vojenských strojů se teď část zemí v Asii ani nesnaží urychlovat modernizaci tamních armád s ruskými stroji, což maří záměry na předběžné zálohové platby v USD. Rusko si nyní musí dobře promyslet co bude stavět, protože to má již velká omezená v praktickém provedení. Pro sankce, které se stupňují je celý proces ještě více pod tlakem, protože dnes je mnoho firem, které dodávají nejmenší součástky odněkud, odkud to již nelze uskutečnit a tím se posouvají data u plánů realizace ...

Jeden z hlavních bodů nových cílů segmentu dopravy je zajistit provozuschopný stav a všechny činnosti, které počkají, tak se budou dokončovat "později", klidně s dalším omezením komfortu jízdy, ale stavby budou v provozu. Tento stav byl běžný v 90. letech a i v mnoha post-komun. státech. Má tu chybu, že na sebe stále váže administrativu (povolování procesů, chybějící kolaudace, provizorium a právní aspekt kdo za co nese odpovědnost u nehod atd.) a taky stále bude vázat finanční náklady, které stoupají a tím i zavazuje hodiny práce a techniku atd. Tedy je to zátěž a nelze to uplatňovat dlouhodobě a celoplošně, protože se tím stavby značně prodražují. Požadovaný efekt zprovoznění se tak ekonomicky nedostaví, protože každé další snížení MPR a omezení jízdních pruhů atd. poškozuje zase dopravní oblužnost území, na kterém mezičasem ale určitě vznikne další zástavba.

V této fázi je cítit jistý "boj" mezi finančním řízením země (měna, finance) a ekonomickým rozvojem, který si dopravní stavby klade za prioritu. Jde tedy o to, jestli nalezne politickou podporu. To je nejisté, protože politika Kremlu směruje k zesílení stability financí a spíš tady má být několikaroční snaha o tuto stabilitu i na úkor všeho ostatního vyjma bezpečnost.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


13.5.2022 17:29:26
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
Rusko snížilo normy pro vozidla včetně nároků na environmentální dopady zpátky před rok 1988

Dne 12.5. bylo podepsáno ruskou vládou, že od 1.2.2023 se snižují nároky potřebné na certifikaci některých typů vozidel produkovaných v zemi. Vozidla nemusí mít třeba: ABS, airbagy, ELR (souvisí s pásy). Rusko nesehnalo náhradní komponenty ani v Asii, tudíž prozatím řeší situaci takhle.

Dle stejné vyhlášky se snižují environmentální normy pro vozidla k normám platným do roku 1988.

Začátkem měsíce 05/2022 Rusko povolilo dovoz stovek kategorií tovarů bez souhlasu vlastníků duševního vlastnictví s cílem obejít sankce. Ani to nezvedlo ani jen ohlašováním, že to pomů řešit situaci, možnosti dovozu. Naopak, velké automobilové značky, kterých se tento výnos týká nejvíce ohlašují prohloubení rozdílů v obchodním modelu, čímž se oddaluje možnost obnovení produkce, prodeje a servisování vozidel jejich výroby atd.

mnoho článků, tak alespoň jeden ...
https://www.cbsnews.com/news/russia-ukr ... s-airbags/
_____________

Značí to, že lze vycestovat i se starším vozovým parkem i v další budoucnosti do této země. A taky je nutno počítat s tím, že ruská vozidla nebudou mít běžné standardy, se kterýma se jináč běžně počítá.


Dále, Rosstat uveřejnil výsledky za 1.Q 2022 a sice HDP se snížilo o -3,5%. Poslední kvartál 2021 ekonomika rostla o +5,5%. Rosstat odhaduje, že 1.Q byl vůbec posledním kvartálem, kdy ještě ruská ekonomika rostla zdravě a tedy se HDP propadlo, tudíž propad byl jen v 03/2022, což značí, že že propad byl masivní napříč ruskou ekonomiku, když je takový výsledek. A posledním byl proto, protože další kvartály již budou plně zasažené sankciemi. Jakkoliv se je snaží ruská vláda a centrální banka finančně snížit v dopadech na tamní ekonomiku.

Asociace pekařských producentů se již vyjádřila, že 90% jejich zařízení stojí na evropských technologiích. Nahradit je se nedá z měsíce na měsíc a ve výsledku se dá očekávat snížení produkce. Vláda avizovala, že základní pekařský sortiment bude cenově stanovovat. (cena bude, ale tovar nebude, to známe).

Andrei Klishas, senátor putinove strany prohlásil, že dosavadní vládní program, který má zajistit náhradu evropských a vůbec všech technologií, prozatím zcela selhává. Země nemá dostatek základních dílů ani v nejnižší úrovni. O strojích nemluvě. Asijskí producenti, prohlásil, co to vlastně je: V prostoru Zálivu jsou US/EU firmy, odsud, v Indii je zase hlavně západní kapitál nebo kapitál ve smíšenem byznysu a sankce jsou uvalené nejen z Japonska, ale i dalších východo-asijských společností. Sama Čína má pro energetické potíže problém vyrábět díly navíc, když se snaží vyrábět díly pro vlastní kompletizaci.

Ruská centrální banka konstatuje, že inflace bude až 23%, pokles HDP bude kolem 10%.

Pokud se nezavedou účinná opatření, tak se Rusko dobrovolně rozhodolo stát se chudobnějším a v ekonomicky vyspělém světě ztratit větší slovo. A to i když tady nebude stávající politický režim, tak i když se ustoupí ze sankcí, tak se nezmění evropská energetická strategie, která hodlá docílit snížení dovozu z Ruska a ani se nedá očekávat, že se vrátí všechny značky (1000+) v celém jejich rozsahu a jejich výpadek nebude nahrazen ani v nejbližších letech.

Ruské ministerstvo dopravy posilnilo odbor řízení logistické podpory. Předtím šlo o menší byrokratický aparát. Od tažení na Ukrajině se muselo zkapacitnit, protože pro uvalené sankce a rozsáhlá dopravní omezení by hrozil výpadek dopravních cest a přeprava lidí i tovaru. Denně již vyřizuje 36 žádostí: https://mintrans.gov.ru/press-center/news/10258 . Článek pak popisuje i problémy přepravy mezi Čínou a Ruskem; tovar, o který již není zájem v Evropě se jednoduše veze do Číny, ovšem v dnešní době kontejnerů a rezervaci linek a tras (překladiska) je to pro jednotlivé dopravce nebo producenty až nemožné takové něco dotáhnout úspěšně ke konci.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


22.5.2022 19:26:49
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
Putin nařídil vládě sestavit 3-roční rozpočet, který zesílí růst ekonomiky. Dále zrušil převod prostředků z prodeje ropy a plynu do fondu pro budoucí generace. Ruská vláda nyní může směrovat výnosy z fondu v hodnotě skoro 200 mld. USD kamkoliv si usmyslí a zároveň má koncipovat rozpočet, kterým se zesílí růst ekonomiky. V lidské řeči to mj. značí, že se zvedne stavební aktivita v zemi. Nepochybně se to dotkne i dopravních staveb. Ovšem, velké objemy peněz půjdou do zvedajících se důchodů a mezd, což má pomoct obyvatelstvu vyrovnat se s vysokou inflací.

Ekonomika se letos propadne možná až o -15 až -10%, v příštím roce se měla propadnout o -3%. Rusko má nyní rekordní úrovně přebytku běžného účtu země, což je dáno vysokýma cenama ropy a plynu a jejich prodeje. Ruská ekonomika ale nedováží (extrémní pokles importu) a ani nevyváží jak doposud v rámci diverzikované ekonomiky, tudíž firmy a občané nemají za co peníze ani utrácet. Západní sankce zcela mažou ruské 30- roční investice ve světě a likvidují 15- roční exportní politiku země, která zahrnovala výstavbu zařízení mimo ruské území. Pokud se EU dovede odstřihnout od plynu a ropy dle plánů nebo dokonce rychleji, pak ruský stát zažije další úpadek v nejbližších letech. Ztrácí totiž svého hlavního bonitního klienta. Rubl je sice stabilizován a nyní na vysoké úrovni, ovšem mimo Ruska a pár zemí jde již o měnu, která nemá vypovídající sílu. Z obchodního hlediska skoro žádnou. Kurz je umělý vládou a centrální bankou řízený. Státním firmám chybí peníze i na součástky, které doposud mají z Evropy, Japonska, Taiwanu. To všechno je pryč. Dokonce ruské železnice dostávají mimořádnou státní pomoc ve výši 4 mld. USD.

Mezinárodní finanční instituce neočekávají v dohledné době mír ani urovnání konfliktu, takže se naopak očekává hlavně pro roky 2023-2024 další pokles životní úrovně Ruska. Již nyní musí Rusko řešit jak zajistit import pro transformaci ekonomiky, kterou vrátí doopravdy 30 let do minulosti pro nastrbené vztahy a musí řešit také export ... rozvíjející se ekonomiky v Asii nemají takový prostor pro dlouhodobé výhodné kontrakty pro energetický sektor Ruska tak jak tomu bylo doposud s Evropou. Válka na Ukrajině si naopak žádá další přísun peněz, protože se vyčerpávají armádní sklady, což konstatuje generalita. Bude nevyhnutní také zvednout investice v získaných územích. Prozatím bude možno tyto cíle financovat prostřednictvím vnitřních statků, ale i tyto se rychle odčerpávají. Odpojení Evropy bude značit poškození střednědobého vývoje ruské ekonomiky, které nelze nahradit čímkoliv co se dnes nabízí. Rusko se tak snaží zpomalit úsilí Evropy ve světě co se energetických nosičů týče.

Tato fakta pak mj. budou značit, že na základě prvních 5 měsíců a vývoje dál se odhaduje, že se v Rusku sníží tvorba fixního kapitálu o 25%, dovoz klesne o 28% a vývoz o 25%. Tato čísla nebude možno ani nahrazovat, protože dál poškodí zaměstnanost a obchod v samotném Rusku mezi jeho firmama a obyvatelstvem, tudíž zasáhne ruskou ekonomiku velmi silným úderem. Do takového prostředí možná ráda vstoupí Čína a její investoři. Zda-li je tohle ale představa v Kremlu není dnes jisté, protože mnoha politickým lídrům se nelíbí tento vývoj, že by Čína pomáhala tou formou, že nakoupí ruské podniky. Ačkoliv na principu společných podniků a s odebíráním produktů pro Čínu si umí představit rozvoj hospodářská komise.

Na základě informativního odhadovanévo vývoje Institutu pro mezinárodní finance ještě není ruská ekonomika na vrcholu eskalační ekonomické spirály. Přichází fáze, která zasáhne nejen ruskou ekonomiku, ale i ty, kdo sankce budou ukládat. I proto USA a EU jednají o diplomatické podpoře pro svoje kroky. Reálně hrozí tzv. neutrálním zemím, že pokud nezaujmou jasnější postoj, tak sice budou těžit z něčeho ruského, ale dojdou o všechno západní. Již dnes je tovaru reálně méně, takže není určitě jedno co a za kolik se kam bude vyvážet. O to těžší to již ruský režim má.

Co se týká dluhu, tak je fakt, že Rusko svůj dluh snižovalo, ale koncem roku 2022 se odhaduje, že bude v úrovni 20% HDP. Je to sice mimořádně nízký dluh, ale na expanzivně nastavenou investiční vládní politiku + snížené příjmy vůči tomu se takto nízký dluh rychle zvedne. Čína může Rusku pomáhat výměnou za suroviny. Čína takhle úvěruje řadu zemí a dokonce nabízí peníze na roky dopředu za dopředu podepsané kontrakty na dodávky surovin. Rusko se doposud 2x těsne vyhnulo bankrotu. 1.6. se objevila informace, že Rusko nezaplatilo v dubnu menší úrok ve výši 1,9 mil. USD za jeden ze svých státních dluhopisů. Nyní se jedná o úvěrové selhání v objemu 1,5-2,2 mld. USD. Posuzuje se zda jde o neschopnost splácet své pohledávky vůči věřitelům. Na Rusko je vyvíjení kam dál větší tlak ve finančním světě, takže velké nadnárodní banky nemohou příjimat platby. Mezičasem se ruský ministr financí k situaci vyjádřil v tom smyslu, že tyto kroky finančního sektoru jsou uměle vytvořené a není důvod takto Rusko oklešťovat. Zdůraznil, že Rusko má dost prostředků uhradit všechny dluhy.

Měna. Dnes určuje měnu de facto vláda. Ta 3.6. informovala, že hodlá ruskou měnu oslabovat. Takto umělý rubl totiž ohrožuje plnění rozpočtu. Měna je nadhodnocená, protože o mezinárodním obchodě se již nedá v případě Ruska nijak mluvit. Část ekonomů MMF upozorňuje, že jde o hru z Kremlu. Ruská vláda totiž již nemá sílu na delší udržování takto silné měny. Ruská závislost na ropě a plynu se nyní zvedla na 65% z hlediska daňových příjmů, přičemž se Rusko snažilo tento jev snížit. Kremlem vymyšleno dějství, ve kterém se prodávaná energie ocení v cizí měně, hlavně v USD a které se převedou na místní měnu, aby se tím zajistila výdajová stránka rozpočtu nyní naráží na tu stejnou vládní politiku, kdy za vysoký výměnný kurz vláda dostává menší množství rublů. Přitom s nima nemůže mimo Rusko nic učinit.

Putin zároveň pověřil vládní kabinet, aby sestavil 5-roční investiční plán do silnic ve výši 13,2 bilionů (trillion) rublů.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


14.6.2022 17:38:02
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
:arrow: Na níže uvedených odkazech jsou k nalezení příspěvky od stejného uživatele, který informuje o tom, o čem (údajně) informují vládní ruské weby. Nelze to 100% ověřit, sama platforma SSC mu ale umožňuje dle moderace přispívat s několika upozorněníma i ve směru na něj, aby poupravil "styl". Tak nebo tak probíhá postupná dualizace hlavních ruských tahů, výstavba prioritních dálnic v zemi a zpevňování regionálních silnic. Rusko si to rozhodně může dovolit v období do 2030 realizovat, resp. o postupu přípravy, výstavby, psát. Řada staveb v zemi stojí pro nedostatek strojů, které jednoduše nemají náhradní díly. Tato situace nebude trvat věčně. Stejně tak se ale může prohloubit jistý nedostatek, takže jsou na místě i řeči ministerstva dopravy o tom, že se musí udělat seznam priorit.

I pro styl, i pro zdroj a i pro neúplnost informací, často jsou věci jináč (stavba se nestaví, projekt se řeší již 5-10 let) nebudu tyto informace sem přímo jako celek kopírovat. Zaměřím se na dálnice, zkapacitněné tahy již v uvedení do provozu nebo o dalších zajímavostech, třeba tah na Sibiř atd.

přímé odkazy:
Strana 172
Strana 173

:arrow: Zajímavý článek Central Asia Could Be the Key to Driving a Wedge Between Russia and China Střední Asie, válka, infrastruktura a co dál.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


12.7.2022 21:47:06
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
Sankce ze západu a mizivá podpora z východu, váhání ze zvyšku planety, tak především to jsou faktory, které dopadají na Rusko sice o něco později, než v západní Evropě, když se ihned otočí kohoutky s plynem, ale na rozdíl od toho jsou s mnohem silnějším efektem, který se bude projevovat ještě dlouho. Je sice fakt, že zbytek světa zápasí s 10% až 25% inflací, ale v obchodech kromě výpadků z důvodů pandemie tovary jsou, tak v Rusku je vysoká inflace a tovary jednoduše nejsou. Ani ruský řetězec, který převzal rychlou síť občerstvení nemá brambory pro hranolky, takže hranolky nejsou. Tak to dnes vypadá. Samotní Rusové se navíc začínají dožadovat informací "ze západu" a místním médiím důvěřují stejně jako v 90. letech - co se to doopravdy děje? I proto Putin musel před obrazovky a přiznat, že situace je kvůli sankcím špatná, dlouho bude, ale jiná cesta nebyla ... zpomalují resp. se propadají i sektory zemědělství a taky stavebnictví. Zdaleka se neplní ani ohlašované projekty v dopravě a situace je mnohem horší, než je Moskvou prezentována. Navíc je rozpočet již deficitní, navzdory "všemu" z března a dubna co bylo ohlašováno.

Ruská ekonomika dnes čelí největší recesii od minimálně 90. let 20. století, tedy od Putinem označovaného chybného rozpadu ZSSR. Dle centrální banky RF se letos ekonomika propadne o 6%, MMF že o 8,5%, EBRD že o 10%, Světová banka, že o 11,2%, ruské min. hosp. že o 7% až 10% a agentura Fitch aktualizovala údaj k začátku tohoto měsíce na -12,5%. Dokonce snížila růst pro rok 2023 z původního +2,5% do -1%, protože se Rusku sníží prodej ropy/plynu, protože suroviny je na planetě dost a Evropa si s úbytkem v roce 2023 poradí mnohem snadněji, než v letošním roce. Zbytek bude o inovacích v RF a přizpůsobení se nové situace.

EKONOMIKA RUSKA

Ekonomické zprávy Kremlu jsou stále více vybíravé - částečné a neúplné, selektivně vyhazují nepříznivé ukazatele. Ruská vláda postupně zadržovala rostoucí počet klíčových statistik, které se před válkou aktualizovaly na měsíční bázi, včetně všech údajů o zahraničním obchodu. Mezi tyto jsou statistiky týkající se vývozu a dovozu, zejména s Evropou; měsíční údaje o produkci ropy a zemního plynu; vývozní množství komodit; příliv a odliv kapitálu; účetní závěrky velkých společností, které dříve povinně zveřejňovaly samotné společnosti; údaje o měnové bázi centrální banky; údaje o přímých zahraničních investicích; údaje o poskytování půjček a poskytování půjček; a další údaje související s dostupností úvěru. Dokonce i Rosaviatsiya, federální agentura pro leteckou dopravu, náhle přestala zveřejňovat údaje o objemech leteckých společností a cestujících na letištích.

Od doby, kdy Kreml přestal zveřejňovat aktualizovaná čísla, čímž omezil dostupnost ekonomických údajů pro výzkumníky, ze kterých by mohli čerpat, mnohé příliš růžové ekonomické prognózy iracionálně extrapolovaly ekonomické zprávy z prvních dnů invaze, když sankce a ústup obchodu nenabyly plné účinnosti. Dokonce i ty příznivé statistiky, které byly zveřejněny, jsou pochybné, vzhledem k politickému tlaku, který Kreml vyvinul k narušení statistické integrity.

Mýtus 1: Rusko může přesměrovat svůj vývoz plynu a prodávat jej do Asie namísto Evropy.

Toto je jeden z Putinových oblíbených a nejvíce zavádějících témat, která se zdvojnásobují na velmi medializovaném otočném bodě na východě. Zemní plyn však není pro Rusko zastupitelným vývozem. Méně než 10 procent ruské plynárenské kapacity tvoří zkapalněný zemní plyn, takže vývoz ruského plynu zůstává závislý na systému pevných potrubí přepravujících plyn. Naprostá většina ruských ropovodů směřuje do Evropy ; tato potrubí, která mají původ v západním Rusku, nelze připojit k samostatné vznikající síti potrubí, která spojují východní Sibiř s Asií a která obsahuje pouze 10 procent kapacity evropské sítě potrubí. Skutečně, 16,5 miliardy kubických metrů plynu vyvezeného Ruskem do Číny v loňském roce činilo méně než 10 procent ze 170 miliard kubických metrů zemního plynu, které Rusko poslalo do Evropy.

Dlouho plánované asijské projekty plynovodů, které jsou v současnosti ve výstavbě, jsou ještě léta vzdáleny od zprovoznění, mnohem méně narychlo iniciovaných nových projektů a financování těchto nákladných projektů plynovodů také nyní výrazně znevýhodňuje Rusko.

Celkově Rusko potřebuje světové trhy mnohem více, než svět potřebuje ruské dodávky; Evropa získala 83 procent ruského exportu plynu, ale v roce 2021 čerpala jen 46 procent svých vlastních dodávek z Ruska. S omezenou konektivitou plynovodů do Asie zůstává více ruského plynu na zemi; skutečně zveřejněné údaje ruské státní energetické společnosti Gazprom ukazují, že produkce již tento měsíc meziročně klesla o více než 35 procent. Navzdory všemu Putinovu energetickému vydírání Evropy to dělá se značnými finančními náklady pro jeho vlastní kasu.

Mýtus 2: Jelikož ropa je zaměnitelnější než plyn, Putin může jen prodat více do Asie.

Ruský export ropy nyní odráží i Putinův snížený ekonomický a geopolitický vliv. Uvědomujíce si, že Rusko se nemá kam obrátit, a uvědomujíce si, že mají více nákupních možností než má Rusko kupující, Čína a Indie přinášejí bezprecedentní slevu přibližně 35 USD na nákupy ruské ropy Ural, i když historické rozpětí nikdy nepřesáhlo 5 USD – ne dokonce i během krymské krize v roce 2014 – a někdy se ruská ropa skutečně prodávala draze za ropu Brent a WTI. Kromě toho trvá ruským ropným tankerům v průměru 35 dní, než se dostanou do východní Asie, oproti dva až sedm dní, než se dostanou do Evropy, což je důvod, proč historicky jen 39 procent ruské ropy směřovalo do Asie oproti 53 procentům určeným pro Evropu.

Tento tlak na marži silně pociťuje Rusko, protože zůstává relativně vysoce nákladovým producentem v porovnání s ostatními hlavními producenty ropy, s některými z nejvyšších rentability ze všech producentských zemí. Ruský těžební průmysl se také dlouho spoléhá na západní technologii, což v kombinaci se ztrátou bývalého ruského primárního trhu a menším ekonomickým vlivem Ruska vede k tomu, že dokonce i ruské ministerstvo energetiky reviduje své prognózy dlouhodobé produkce ropy směrem dolů. Není pochyb o tom, že, jak předpověděli mnozí odborníci na energetiku, Rusko ztrácí svůj status energetické supervelmoci, čímž se neodvolatelně zhoršuje jeho strategická ekonomická pozice jako někdejšího spolehlivého dodavatele komodit.

Mýtus 3: Rusko doplácí na ztracené západní obchody a dovoz tím, že je nahrazuje dovozem z Asie.

Dovoz hraje důležitou roli v rámci ruské domácí ekonomiky, která tvoří asi 20 procent ruského HDP, a navzdory Putinovým bojovným představám o naprosté soběstačnosti země potřebuje zásadní vstupy, díly a technologie od váhavých obchodních partnerů. Navzdory některým přetrvávajícím únikům v dodavatelském řetězci se ruský dovoz v posledních měsících propadl o více než 50 procent.

Čína se nepřesunula na ruský trh v takovém rozsahu, jak se mnozí obávali; ve skutečnosti, podle nejnovějších měsíčních zpráv od čínské Generální celní správy, čínský export do Ruska klesl od začátku roku do dubna o více než 50 procent, z více než 8,1 miliardy dolarů měsíčně na 3,8 miliardy dolarů. Vzhledem k tomu, že Čína vyváží do Spojených států sedmkrát více než Rusko, zdá se, že dokonce i čínské společnosti mají větší obavy z toho, že se dostanou do konfliktu s americkými sankcemi, než ze ztráty marginálních pozic na ruském trhu, což odráží slabou ekonomickou ruku Ruska s jeho globálními obchodními partnery.

Mýtus 4: Ruská domácí spotřeba a zdraví spotřebitelů zůstávají silné.

Některé ze sektorů, které jsou nejvíce závislé na mezinárodních dodavatelských řetězcích, byly zasaženy oslabující inflací kolem 40 – 60 procent – ​​při extrémně nízkých objemech prodeje. Například prodej zahraničních aut v Rusku mezi velkými automobilkami klesl v průměru o 95 procent, přičemž prodej se zcela zastavil.

Uprostřed nedostatku dodávek, stoupajících cen a slábnoucího spotřebitelského sentimentu není překvapující, že hodnoty indexu ruských nákupních manažerů – které zachycují, jak nákupní manažeři vidí ekonomiku – klesly, zejména pokud jde o nové objednávky, spolu s prudkým poklesem spotřebitelských výdajů a maloobchodního prodeje. údaje o přibližně 20 procent meziročně. Jiné údaje o vysokofrekvenčních údajích, jako jsou tržby z elektronického obchodu v rámci Yandexu a návštěvnost stejných obchodů na maloobchodních místech v celé Moskvě, posilují prudký pokles spotřebitelských výdajů a prodeje, bez ohledu na to, co říká Kreml.

Mýtus 5: Globální podniky se z Ruska ve skutečnosti nestáhly a úniky obchodu, kapitálu a talentů z Ruska jsou nadhodnocené.

Globální podniky představují přibližně 12 procent ruské pracovní síly (5 milionů pracovníků) a v důsledku obchodního ústupu více než 1 000 společností, které představují přibližně 40 procent ruského HDP, omezilo operace v zemi, čímž se zvrátily zahraniční investice za tři desetiletí. a podpora bezprecedentního simultánního úniku kapitálu a talentů při masovém exodu 500 000 jednotlivců, z nichž mnozí jsou přesně ti vysoce vzdělaní, technicky zruční pracovníci, které si Rusko nemůže dovolit ztratit. Dokonce i starosta Moskvy přiznal očekávanou masivní ztrátu pracovních míst, protože podniky procházejí procesem úplného odchodu.

Mýtus 6: Putin hospodaří s přebytkem rozpočtu díky vysokým cenám energií.

Rusko je podle jeho vlastního ministra financí skutečně na tempu, aby letos hospodařilo s rozpočtovým deficitem odpovídajícím 2 procentům HDP – což je jeden z mála případů, kdy byl rozpočet deficitní za poslední roky, navzdory vysokým cenám energií – díky Putinovým neudržitelným výdajům. Kromě dramatického nárůstu vojenských výdajů se Putin uchyluje ke zjevně neudržitelným, dramatickým fiskálním a monetárním intervencím, včetně seznamu kremelských pet projektů, které všechny přispěly k téměř zdvojnásobení peněžní zásoby v Rusku od začátku invaze. Putinovy ​​neuvážené výdaje zjevně zatěžují finance Kremlu.

Mýtus 7: Putin má stovky miliard dolarů ve fondech pro "deštivé dny", takže je nepravděpodobné, že by se finance Kremlu v dohledné době dostaly napjaté.

Nejzřejmější výzvou, které čelí Putinovy ​​fondy "v deštivém počasí", je skutečnost, že z jeho devizových rezerv ve výši přibližně 600 miliard dolarů, které se nahromadily z několikaletých příjmů z ropy a plynu, je 300 miliard dolarů zmražených a mimo dosah spojeneckých zemí ve Spojených státech. Evropa a Japonsko omezují přístup. Objevily se určité výzvy, aby se zmocnilo těchto 300 miliard dolarů na financování rekonstrukce Ukrajiny.

Zbývající Putinovy ​​devizové rezervy se snižují alarmujícím tempem, od začátku války přibližně o 75 miliard dolarů. Kritici poukazují na to, že oficiální devizové rezervy centrální banky se technicky mohou snižovat pouze v důsledku mezinárodních sankcí uvalených na centrální banku a naznačují, že nesankcionované finanční instituce, jako je Gazprombank, by stále mohly akumulovat takové rezervy namísto centrální banky. I když to může být technicky pravda, zároveň neexistuje žádný důkaz, který by naznačoval, že Gazprombank skutečně hromadí nějaké rezervy vzhledem ke značnému zatížení vlastního úvěrového portfolia.

Kromě toho, přestože ministerstvo financí plánovalo obnovit dlouhotrvající ruské rozpočtové pravidlo, podle něhož by se nadbytečné příjmy z prodeje ropy a plynu měly směřovat do státního investičního fondu, Putin souhlasil s tímto návrhem, jakož i s průvodními pokyny, které směřují, jak a kde bude národní bohatství. Fond lze utratit - protože ministr financí Anton Siluanov přednesl myšlenku výběru prostředků z Národního fondu bohatství, což odpovídá třetině celého fondu, aby se tento schodek zaplatil letos. Hospodáří-li Rusko s rozpočtovým deficitem, který vyžaduje čerpání třetiny jeho státního investičního fondu, když jsou příjmy z ropy a zemního plynu stále relativně silné, vše naznačuje, že Kremlu mohou docházet peníze mnohem rychleji, než se běžně odhaduje.

Mýtus 8: Rubl je letos nejvýkonnější měnou na světě.

Jeden z Putinových oblíbených propagandistických témat, zhodnocování rublu je umělým odrazem bezprecedentní, drakonické kapitálové kontroly – která patří mezi nejrestriktivnější ze všech na světě. Omezení fakticky znemožňují jakémukoli Rusovi legálně nakupovat dolary nebo dokonce získat přístup k většině svých dolarových vkladů, přičemž uměle zvyšují poptávku prostřednictvím nucených nákupů velkých exportérů – z nichž všechny zůstávají do značné míry v platnosti dodnes.

Oficiální směnný kurz je v každém případě zavádějící, neboť rubl se nepřekvapivě obchoduje v dramaticky snížených objemech v porovnání s obdobím před invazí s nízkou likviditou. Podle mnoha zpráv se velká část tohoto někdejšího obchodování přesunula na neoficiální černé trhy s rublemi. Dokonce i Banka Ruska přiznala, že směnný kurz je spíše odrazem vládní politiky a tupým vyjádřením obchodní bilance země, než volně obchodovatelných likvidních devizových trhů.

Mýtus 9: Implementace sankcí a obchodních ústupů se již z velké části provádí a není nutný další ekonomický tlak.

Ruská ekonomika byla vážně poškozena, ale obchodní ústupy a sankce uplatňované vůči Rusku nejsou úplné. I přes zhoršení pozice ruského exportu nadále čerpá příliš mnoho příjmů z ropy a plynu ze sankcí, což podporuje Putinovy ​​extravagantní domácí výdaje a zakrývá strukturální ekonomické slabiny.

https://foreignpolicy.com/2022/07/22/ru ... -business/
další čtení: https://www.ispionline.it/en/publicatio ... nomy-35843

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


27.7.2022 17:28:25
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
:arrow: V Čerepovci byl otevřen Archangelský most přes řeku Sheksna

Ruský prezident Vladimir Putin se začátkem srpna zůčastnil otevření Archangelského mostu. Akce se zúčastnil také ministr dopravy Vitalij Saveljev a guvernér Vologdské oblasti Oleg Kuvšinnikov.

Stavba mostu začala v roce 2019, ale byla dokončena s tříletým předstihem.

V režimu videokonference hlava státu otevřela provoz na mostním přejezdu a také poblahopřála všem, kteří se na realizaci projektu podíleli.

Nový most se stane nejdůležitější spojnicí v systému dopravní komunikace mezi severozápadem země a ostatními regiony.

Na vytvoření této unikátní stavby pracovalo více než 800 stavitelů 1000 dní. Délka mostu je 1132 metrů a s přihlédnutím k příjezdovým komunikacím je vybudováno a zrekonstruováno téměř 9 km komunikací.

Na realizaci projektu bylo z federálního rozpočtu vyčleněno 19 miliard rublů.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: Východní obchvat města Ufa je hotov z 50%. Obchvat zahrnuje 1,2 km dlouhý most nad řekou Ufa, 2,7 km nadjezd, 10 km silnic. Náklady na projekt činí 33,5 mld. RUB, tedy asi 0,5 mld. USD.

https://ufa.rbc.ru/ufa/11/08/2022/62f49 ... rom_main_3

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


21.8.2022 9:16:38
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
Dne 8.9. se d provozu odevzdal 1. úsek na dálnici M12 Moscow - Kazan. Tento úsek se nachází v moskevské oblasti a je 22,5 km dlouhý. Úsek je mezi CKAD nedaleko Elektrostal a A108 nedaleko Orekhovo-Zuyevo.

Ve stejný den se do provozu odevzdal poslední úsek na okruhu města Yekaterinburd. Úsek měří 11 km. Úsek se nachází na jižní straně města mezi R355 a M5. Celý okruh EAKD je dlouhý 94 km, ale není v celé délce v parametrech dálnice.

No a ještě se včera do provozu odevzdal i poslední asi 40 km úsek M5 mezi Chelyabinsk a Yekaterinburg. Tady se provedl upgrade na zkapacitněnou silnici. Není to čistě dálnice vzhledem na parametry křižovatek. Jde o úsek mezi km 79 a 121.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


9.9.2022 19:51:42
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 18741
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
:arrow: Ruská centrální banka a ruský stát pumpují do ekonomiky obrovské peníze, aby byl propad ruské ekonomiky nižší a aby se ruská ekonomika rychleji transformovala po odchodě nebo výrazném zmražení činnosti již na 1200+ firem. Nebude to možno donekonečna, takže ten propad letos bude a ty rekordní prodeje se v roce 2023 patrně opakovat nebudou. Navíc, Rusko bude muset dozbrojit. To všechno si vyžádalo další příkaz: omezit o 10% všechny tzv. nerozvojové projekty. Co to přesně značí jsem se nedočetl. Faktem je, že sa ta ekonomika letos propadne a vyjma ropy s plynem jsou všechny sektory prozatím v propadu. S inflací vláda bojuje zvedáním mezd a dávek. Omezení rozpočtu se nemá dotýkat dopravní výstavby, ale ta se lokálně potýká s logistickým problémem; nedostatek dílů na techniku.

:arrow: V Nižnij Novgorodské oblasti se zřítil most přes řeku Urga.

asi tento: https://www.google.com/maps/@55.9578459 ... a=!3m1!1e3

https://progorodnn.ru/news/105336

Obrázek

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


18.9.2022 18:52:49
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz