Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Nyní probíhají práce na ražbě tunelu pro nové silniční spojení pod řekou Temží na východ od hlavního města Spojeného království Londýna. První vrt 1,4 km tunelu je ražen TBM, který se poté otočí, aby se razil druhý.

Spojení Silvertown Tunnel poskytne tolik potřebné dopravní spojení a sníží přetížení stávajícího tunelu Blackwall, který je proslulý častými dlouhými frontami a dopravními zpožděními ve špičkách. Nový projekt není bez svých odpůrců, kteří však tvrdí, že propojení zvýší znečištění výfukovými plyny vozidel v oblastech kolem severního a jižního portálu.

Tunel spojí Newham s Greenwichským poloostrovem a poskytne lepší autobusové spojení přes Temži, až bude otevřen v roce 2025. Podle Transport for London (TfL) snížení kongescí v Blackwall Tunnel a poskytnutí nových autobusových spojů přes řeku přinese více spolehlivý přechod přes řeku pro řidiče. Pomůže také hospodářskému růstu ve východním a jihovýchodním Londýně. Projekt má stát 1,17 miliardy eur.

Projekt dodává konsorcium Riverlinx, které tvoří abrdn, Invesis, Cintra, Macquarie Capital a SK ecoplant, prostřednictvím smlouvy o návrhu, výstavbě, financování, provozu a údržbě. Převážná většina finančních prostředků pochází ze soukromých financí, které byly speciálně získány pro tento program.

Dalčí čtení + fotky: https://www.riverlinx.co.uk/news/tunnelling-underway
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda oznámila, že 86 silničních schémat bude "zrychleno". S výhradou, že nezaručuje financování, souhlas s plánováním nebo schválení jiných regulačních nebo povolovacích procesů.

1. M27 Junction 8
2. A417 Air Balloon
3. M54-M6 Link Road
4. A164/Jock’s Lodge Junction Improvement Scheme
5. Tyne Bridge and Central Motorway A167 (M)
6. A1237 York Outer Ring Road Dualling Phase 1
7. A140 Long Stratton Bypass
8. A34 MRN Cheadle – Handforth Improvement Plan Phase 1
9. A350 Chippenham Bypass Improvements – Phase 4 & 5
10. A382 Drumbridges to Newton Abbot
11. A4123 Birchley Island
12. A500 Dualling
13. A511 Growth Corridor
14. A59 Kex Gill
15. A595 Grizebeck Bypass
16. A614/A6097 Corridor Scheme
17. North Hykeham Relief Road
18. A38 Bromsgrove Route Enhancement Programme 36
19. A3102 Swindon Safer Road Scheme
20. A186 Tyne and Wear Safer Road Scheme
21. A35 Weymouth Safer Road Scheme
22. A165 Scarborough Safer Road Scheme
23. A13 London Safer Road Scheme
24. A3056 Isle of Wight Safer Road Scheme
25. A5038 Liverpool Safer Road Scheme
26. A2010 Brighton Safer Road Scheme
27. A625 Derbyshire Safer Road Scheme
28. A35 Devon Safer Road Scheme
29. A6022 Ipswich South Yorkshire Safer Road Scheme
30. A586 Blackpool Safer Road Scheme
31. A1156 Ipswich Safer Road Scheme
32. A6042 Manchester Safer Road Scheme
33. A5183 Elstree Safer Road Scheme
34. A4030 Smethwick Safer Road Scheme
35. A25 Surrey Safer Road Scheme
36. A6130 Nottingham Safer Road Scheme
37. A4158 Oxford Safer Road Scheme
38. A104 Epping Safer Road Scheme
39. A113 Brentwood Safer Road Scheme
40. A19 Selby Safer Road Scheme
41. A2047 Portsmouth Safer Road Scheme
42. A23 Croydon Safer Road Scheme
43. A3025 Southampton Safer Road Scheme
44. A361 Devon Safer Road Scheme
45. A38 Devon Safer Road Scheme
46. A609 Nottingham Safer Road Scheme
47. A420 Oxford Safer Road Scheme
48. A579 Bolton Safer Road Scheme
49. A676 Bolton Safer Road Scheme
50. A4165 Oxford Safer Road Scheme
51. A432 Bristol Safer Road Scheme
52. A5105 Morecambe Safer Road Scheme
53. A6 Preston Safer Road Scheme
54. A41 Birkenhead Safer Road Scheme
55. A439 Stratford Safer Road Scheme
56. A60 Leicestershire Safer Road Scheme
57. A5191 Shrewsbury Safer Road Scheme
58. A6200 Nottingham Safer Road Scheme
59. A52 East Midlands Safer Road Scheme
60. A6 Safer Road Scheme
61. A583 Manchester Safer Road Scheme
62. A690 County Durham Safer Road Scheme
63. A57 Liverpool Safer Road Scheme
64. M25 Junction 10
65. M25 Junction 28
66. A66 – Northern Transpennine
67. A303 Stonehenge
68. A428 Black Cat
69. A358 Taunton to Southfields
70. A1 dualling – Morpeth to Ellingham
71. A4174 MOD Roundabout Improvements
72. A22 Corridor Package (East Sussex)
73. A259 (King’s Road) Seafront, Highway Structures (‘Arches’) Renewal Programme
74. A374/A386/A364 Plymouth MRN Phase 1
75. A38 North Somerset (formerly Bristol Airport Access)
76. A4174 Ring Road Junction Improvements
77. A426/A4071 Avon Mill/Hunters Lane Improvements
78. A509 Isham Bypass
79. A582 South Ribble Western Distributor Upgrade
80. A595 Bothel Strategic Improvements
81. A650 Tong Street
82. A689 Corridor Improvements – Wynyard and Hartlepool
83. Brent Cross Highway Structures – Asset Renewal
84. Dawson’s Corner Junction and Stanningley Bypass
85. Gallows Corner Roundabout Improvements
86. Norwich Western Link
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Smlouva o obchvatu Stonehenge byla zadána konsorciu.

Konsorcium MORE postaví projekt obchvatu Stonehenge na trase A303 ve Spojeném království za 1,25 miliardy liber. Konsorcium tvoří Webuild s podílem 42,5%, FCC Construcción s podílem 42,5% a BeMo Tunneling UK se zbývajícími 15%.

Projekt má zlepšit hlavní silnici A303 a klíčovou částí bude ražba tunelu se dvěma tubusy poblíž Stonehenge mezi Amesbury a Berwick Down v jižní Anglii. Partneři byli v květnu jmenováni preferovanými uchazeči. Práce zahrnují vybudování 13 km 4-pruhové silnice včetně 3,3 km tunelu, který odstraní dopravu procházející památkou UNESCO a vrátí krajině něco, co připomíná její původní nastavení. Projekt má vytvořit více než 1000 pracovních míst.

Známá jako A303 Stonehenge - zahrnuje výstavbu stavebních, konstrukčních, mechanických, elektrických a technologických komponent navrhovaného tunelu, včetně stroje na ražení tunelu, spolu s přibližovacími silničními pracemi a konstrukcemi a komponenty pro životní prostředí. Stavba má trvat pět let.

Projekt není bez podílu kontroverze. Archeologické a ekologické skupiny se postavily proti práci kvůli historickému významu oblasti a souvisejícím ekologickým problémům. Projekt je vyžadován, protože úsek A303 podél Stonehenge má pouze jeden jízdní pruh v obou směrech a trpí častým dopravním zpožděním. Při přepravě vysokého procenta těžkých nákladních vozidel existují vážné obavy o bezpečnost na stávající trase a hrozí nebezpečí nehod.

Ani práce nebude snadná. Tunelování terénem v této oblasti bude obtížné, protože geologie je chudá s rozdrobenými a porušenými horninami a také vysokou hladinou podzemní vody. Aby tunelové vrty zůstaly konstrukčně zdravé, bude vyžadovat obrovské množství betonu, přičemž budou muset být také plně vodotěsné. K zamezení kontaminace z vozovky do místních vodních toků bude nutné instalovat rozsáhlé odvodnění včetně čistíren.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Schválení bylo uděleno pro velký silniční projekt ve Spojeném království, který by měl stát 1,2 miliardy liber. Projekt řídí National Highways a zahrnuje rozšíření části A12 v Essexu na úseku dlouhém 24 km.

Úsek trasy mezi Chelmsfordem a Colchesterem v Essexu bude přestavěn se třemi jízdními pruhy v každém směru, namísto současných dvou jízdních pruhů. Práce jsou nutné ke zvýšení kapacity na trase, která ve špičkách nese silný provoz včetně vysokého procenta velkých kamionů. Plánuje se také nový obchvat, ale tento projekt ještě nebyl schválen.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Partnerství zahrnující Atkins, Balfour Beatty, Costain, Keltbray a Kier bude pracovat na modernizaci části trasy A66 Northern Trans-Pennine ve Spojeném království. Balíček prací v hodnotě 1,3 miliardy liber udělila partnerům National Highways.

Projekt nadále podléhá schválení Secretary of State v roce 2023. Práce zahrnují zdvojení zbývajících 29 km úseku trasy s jedním jízdním pruhem v každém směru jízdy. Klíčové křižovatky mezi křižovatkou M6 Junction 40 v Penrith a A1 ve Scotch Corner se také zlepší v rámci národního rámce partnerství pro integraci dodávek dálnic.

Jakmile budou práce na vylepšení dokončeny, modernizovaná trasa A66 Northern Trans-Pennine omezí zpoždění a kolony a zvýší výkon klíčových křižovatek, jako jsou A66/A6 a M6 Junction 40. Práce na vylepšení navíc zlepší spojení pro řidiče v oblasti.

:arrow: Ze života: Police remove and arrest M25 Dartford Crossing protesters (po tom co byl most s úsekem 2 dny uzavřen pro provoz)

https://www.bbc.com/news/uk-england-essex-63296648
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Britská agentura National Highways znovu předložila svůj návrh na projekt silnice Lower Thames Crossing v hodnotě 9,56 miliardy eur, který zahrnuje tunel pod řekou.

Obrázek
Dvojitý tunel východně od Londýna povede z hrabství Essex pod řekou Temží do země Kent jižně od Temže (umělcké provedení s laskavým svolením National Highways)

Původní návrh byl předložen v roce 2020 po veřejných konzultacích, ale vládní inspektorát plánování uvedl, že žádost postrádá zásadní podrobnosti. Žádost byla nakonec podána 31. října.

National Highways – až do loňského roku nazývaná Highways England – je plně vládní společnost odpovědná za modernizaci, údržbu a provoz anglických dálnic a hlavních silnic A.

Tři uchazeči byli vybráni do užšího výběru na výstavbu 4,3 km dlouhého tunelového úseku celého projektu; Společný podnik BFV, společný podnik Bouygues Murphy a společný podnik Dragados-Hochtief.

Práce zahrnují dvojitý tunel pod řekou Temží na východ od Tilbury a Gravesend a také něco málo přes 23 km nové silnice spojující tunel s M25 a A13 na severu a M2/A2 na jihu. Bude to nejdelší silniční tunel ve Velké Británii a jeho šířka 16 metrů z něj udělá nejširší v Evropě.

Společný podnik BFV zahrnuje Bam Nuttall, Ferrovial a Vinci spolu s podporou společností Atkins, Tecnica y Proyectos (TYPSA) a Stantec. Společný podnik Bouygues Murphy zahrnuje společnosti Mott McDonald a Ove Arup & Partners.

Mezitím uchazeči o práce na silnici v hrabství Kent – ​​jižně od tunelu – jsou BFV JV, Costain, Kier Eiffage JV a Skanska Construction UK.

Na výstavbu silnic pro přechod severně od tunelu v hrabství Essex jsou uchazeči Balfour Beatty Civil Engineering a Kier Eiffage JV.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

ze života zde, pro zajímavost

Just Stop Oil: Desítky aktivistů zatčeny kvůli protestu na M25 a to navzdory faktu, že v neděli byl vydán příkaz vrchního soudu, aby zabránil demonstrantům Just Stop Oil narušit M25.

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-63539967

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Poslední z projektů chytrých dálnic se dokončuje letos.

Otevírá se schéma pruhu M1 4+4 poblíž Northamptonu.

https://www.bbc.com/news/uk-england-nor ... e-63635435
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Britský národní kontrolní úřad (National Audit Office) uvedl, že ministerstvo dopravy (DfT) a národní dálnice budou muset učinit obtížná rozhodnutí při upřednostňování projektů modernizace silnic. Podle Národního kontrolního úřadu znamenají zpoždění silničních projektů a inflační tlaky, že do března 2025 budou národní dálnice podnikat méně práce na úpravách a údržbě silnic a za vyšší náklady, než se původně plánovalo.

Druhá silniční investiční strategie, která pokrývá 5 let mezi dubnem 2020 a březnem 2025, původně stanovila, že vláda Spojeného království utratí za síť 27,4 miliardy liber. To zahrnovalo 14,1 miliardy GBP vyčleněných na celkem 69 silničních projektů (téměř dvojnásobek rozpočtu 7,7 miliardy GBP za předchozích pět let). V rámci těchto 69 projektů bylo devět, které byly klasifikovány jako „Tier 1“ – obvykle stojí více než 500 milionů GBP nebo které jsou nové, sporné, zahrnují složité inženýrské práce nebo podrobné konzultace se zúčastněnými stranami.

Inflace, zpoždění silničních projektů a změny vládních priorit však vytvořily rizika pro dosažitelnost, cenovou dostupnost a hodnotu za peníze portfolia vylepšení národních dálnic, což jsou problémy, které by se mohly přenést do třetího období investic do silnic (2025–2030).

V roce 2021 se ukázalo, že práce nelze realizovat podle plánu. DfT snížila celkový počet projektů (z 69 na 58) a snížila rozpočet národních dálnic na vylepšení silnic o 3,4 miliardy GBP (27%). Náklady na projekty, které zůstaly v revidovaném portfoliu, však nadále rostou. Od září 2022 se náklady v celém portfoliu projektů zvýšily o přibližně 3,3 miliardy GBP.

Zatímco NAO uznává, že National Highways vytvořily pohotovostní rozpočet ve výši 1,16 miliardy GBP na řešení vznikajících rizik, tyto fondy nebudou schopny pokrýt zvýšené náklady. Více než polovina pohotovostních prostředků byla přidělena mezi stanovením návrhu rozpočtu v roce 2018 a zveřejněním plánu dodávek v roce 2020. Do července 2022 vyčlenily National Highways pohotovostní prostředky ve výši 1,19 miliardy GBP, což je více než původní rozpočet.

V březnu 2022 National Highways oznámily, že třetině projektů v revidovaném plánu hrozí zpoždění, primárním důvodem byly potíže se zajištěním souhlasu s rozvojem. NAO dospěl k závěru, že jak National Highways, tak DfT mohly udělat více pro plánování a řízení potenciálních rizik pro své portfolio prací na vylepšení. Ve druhé strategii investic do silnic plánovaly National Highways získat souhlas pro 33 infrastrukturních projektů, ale do května 2022 zaznamenaly zpoždění při obdržení nebo žádosti o povolení rozvoje u 12 projektů. Ve většině případů bylo zapotřebí další práce, aby se ukázalo, jak jsou silniční projekty v souladu s vyvíjející se vládní politikou týkající se environmentálních norem, přičemž některé projekty byly právně zpochybněny zúčastněnými stranami ve vztahu k jejich kumulativnímu uhlíkovému dopadu.

V krátkodobém horizontu NAO doporučil, aby DfT a National Highways ve spolupráci s ministerstvem financí vypracovaly reakci na současné inflační tlaky a řešily důsledky, které to bude mít na náklady plánovaných projektů. Měli by také spolupracovat s ostatními vládními resorty, aby zajistili, že budou brát v úvahu širší vládní politiky; to umožní, aby žádosti o souhlas s vývojem byly efektivněji připraveny k předložení.

Z dlouhodobého hlediska musí národní dálnice dále zlepšit řízení rizik, která by mohla mít dopad na realizaci třetí silniční investiční strategie.

Gareth Davies, šéf NAO, řekl: „Ministerstvo dopravy a národních silnic sestavilo rozsáhlý plán investic do silnic, který se nešťastně shodoval s pandemií COVID-19 a rostoucí inflací.

Pro řízení rizik však bylo možné udělat více. Zpoždění projektů znamená, že bylo dodáno méně práce, než bylo plánováno, a za vyšší náklady.

DfT a National Highways se nyní musí plně vypořádat s rostoucími náklady svého revidovaného portfolia projektů a provést revizi všech silničních plánů, které plánuje přesunout do časového období své třetí silniční strategie (2025–2030). Tento přezkum musí zvážit, zda tyto projekty zůstanou proveditelné a poskytují optimální hodnotu za peníze.“
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Portálová designová soutěž pro anglické silnice

National Highways hledá pro své portály efektivnější a elegantnější vzhled.

Obrázek
Čas na „vizuální vylepšení“ hlavních silničních portálů v Anglii (obrázek s laskavým svolením National Highways/RIBA)

Společnost National Highways zahájila soutěž o návrh na to, co by mělo být „estetickým vylepšením“ dálničních portálů pro anglické dálnice a hlavní silnice.

Agentura hledá „efektivnější, elegantnější a konzistentnější vizuální vzhled silničních portálů, aby zlepšila zážitek veřejnosti při jízdě na národní dálniční síti“.

Stávající návrhy mají tendenci zdůrazňovat funkci před formou, což „může vést k vizuálně rušivým strukturám, které nejsou příliš sympatické svému nastavení“.

National Highways chce, aby nový design „fungoval sympaticky v prostředích u silnic, ať už tvoří součást krajiny, která je městská, obytná nebo oblast přírodních krás“.

Jedná se o jednostupňovou soutěž s oddělenou následnou fází, ve které se spolupracuje se samostatně jmenovanými statiky na vývoji nových standardizovaných konstrukčních řešení.

Soutěž, kterou pořádá RIBA – britský Královský institut britských architektů – je otevřena architektům a týmům pod vedením architektů.

Očekává se, že vítězný návrh bude standardním návrhem pro nové silnice a velké modernizace zhruba od roku 2025. Podrobnosti soutěže lze nalézt na http://www.ribacompetitions.com/gantries .

Uzávěrka přihlášek je 24. ledna 2023 v poledne.

National Highways je britský vládní orgán odpovědný za provoz, údržbu a zlepšování anglických dálnic a hlavních silnic A. Tato strategická silniční síť pokrývá více než 7 000 km silnic a související silniční infrastruktury.

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Highways
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozšíření nízkoemisní zóny pro Londýn

Londýn zaznamená rozšíření své nízkoemisní zóny.

Pro hlavní město Spojeného království, Londýn, je plánováno rozšíření zóny ultranízkých emisí ( ULEZ ). Řidiči starších vozidel, která nesplňují požadované emisní normy, budou muset platit poplatky za vjezd do zóny, která se rozšíří až k hranici úřadu Greater London Authority.

Denní poplatek bude činit 12,50 GBP pro osoby, které řídí vozidla nesplňující požadavky. Zóna se rozšíří od 29. srpna 2023 a bude zahrnovat celý Velký Londýn.

Ačkoli ti, kteří reagovali na konzultaci, byli z větší části proti plánu rozšíření, rozšířený ULEZ bude i nadále pokračovat, protože pomůže zajistit čistší vzduch pro přibližně 5 milionů dalších lidí, což prospěje zdraví. Odhaduje se, že do Londýna denně vjede 200 000 vozidel, která nesplňují emisní požadavky.

V rámci změny budou povolena pouze novější vozidla se vznětovým motorem, i když starší benzinová vozidla tyto požadavky obvykle splňují. Výjimkou jsou také historická vozidla starší 40 let. Mnoho starších benzinových vozidel však může být přeladěno tak, aby splňovalo legislativu.

https://tfl.gov.uk/modes/driving/ultra- ... nsion-2023
https://cbwmagazine.com/ultra-low-emiss ... ndon-wide/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Trochu nostalgie. Soubor 10 obrázků zachycující výstavbu 1. dálnice v Anglii - Preston bypass, dnes součást M6: Silnice – místně pojmenovaná jako obchvat Prestonu – si při svém otevření v roce 1958 razila cestu. Nebyla tam žádná rychlostní omezení, žádná svodidla a žádné varovné signály před sebou. Silnice dlouhá osm a čtvrt míle by mohla být pro neohrožené motoristy něco jako jízda na kolech, když ji premiér Harold Macmillan přesně před 64 lety tento týden otevřel pro provoz.

https://www.lep.co.uk/heritage-and-retr ... m6-3946391
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

VolkerFitzpatrick vyhrál zakázku na upgrade uzlu: £200m M3 Junction 9 upgrade

Projekt modernizace zahrnuje vytvoření 4 jízdních pruhů v každém směru na M3 a také zajištění průjezdného spojení mezi M3 a A34 ve stejném směru.

Také VolkerFitzpatrick postaví tři nové mosty, přeskupí kruhový objezd hlavní křižovatky 9 a zajistí řadu dalších staveb včetně nových podjezdů.

Projekt modernizace M3, křižovatka 9 je součástí regionálního doručovacího partnerství National Highways v hodnotě 8,7 miliardy GBP, v jehož rámci tým VolkerFitzpatrick dodal práce na zlepšení silnic a infrastruktury na jihovýchodě.

Projekt má začít na místě začátkem roku 2025.

https://www.constructionenquirer.com/20 ... -upgrades/

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

National Highways udělily ve Spojeném království 1,3 miliardy liber Pavement Delivery Framework

Dne 13.12. byly potvrzeny smlouvy na údržbu povrchu silnic na dálnicích a hlavních silnicích A v Anglii v hodnotě více než 1 miliardy liber.

Nové dohody podepsané národními dálnicemi podpoří používání nízkouhlíkových materiálů a zajistí větší podíl práce malých a středních podniků (MSP).

Smlouvy v celkové hodnotě 1,3 miliardy GBP pokrývají dodávky materiálů, zařízení a práce na provedení povrchů silnic ("vozovek") a stavebních prací pro provozní divizi National Highways.

Čtyři z dodavatelů jsou malé a střední podniky, což představuje nárůst oproti předchozímu rámci, podporuje růst v odvětví a pomáhá řídit regionální investice.

Smlouvy udělené malým a středním podnikům v novém rámci představují více než 8 % celkových předpokládaných výdajů, což činí více než 100 milionů GBP.

Nový rámec také vidí zvýšené zaměření na snižování uhlíku, přičemž nabídkové organizace se zavázaly k každoročním činnostem v oblasti snižování uhlíku v časovém rámci smlouvy.

Kromě toho, v rámci tohoto zaměření, National Highways určila teplý směsný asfalt jako výchozí materiál zakázky, který přináší až 15% úsporu uhlíku na tunu ve srovnání s předchozím výchozím materiálem vozovky. Je také odolnější a rychleji se pokládá, což znamená, že silnice mohou být rychleji znovu otevřeny provozu.

National Highways se zavázala snížit emise uhlíku prostřednictvím výstavby a údržby na nulu do roku 2040 jako součást svého dlouhodobého přístupu k životnímu prostředí.

Síť o délce 7250 km je klíčovým motorem ekonomiky a každý den ji využívají až 4 miliony vozidel k přepravě zboží, umožňuje lidem dostat se na pracoviště a spojovat přátele a rodiny. Udržování dobrého povrchu vozovky je zásadní pro bezpečnost a spolehlivost sítě.

Ministr silnic Richard Holden řekl: „Naše silniční síť a ti, kteří ji používají, jsou páteří Británie. Více než 90 % cest je po silnici, miliony lidí ji využívají každý den – cestují za prací, přepravují životně důležité věci a navštěvují přátele a rodinu.

„To je důvod, proč poskytujeme investice ve výši 1,3 miliardy liber spolu s National Highways, abychom udrželi tyto životně důležité tepny obchodu, obchodu a rodinného života a zajistili obnovu opotřebovaných silnic a rychlé řešení výmolů. Naše silniční síť udržuje Británii v pohybu a my do ní budeme nadále investovat, abychom zajistili, že to tak zůstane.“

Duncan Smith, výkonný ředitel provozu společnosti National Highways, řekl: „Jsme velmi rádi, že jsme zajistili tyto nové dohody.

„Zapojení většího počtu organizací z celého odvětví je pro nás nesmírně pozitivním krokem, který nám umožňuje rozšířit náš dodavatelský řetězec a zlepšit naši odolnost.

„Vzhledem k výraznému snížení požadavků na obrat, abychom podpořili žádosti malých a středních podniků, jsme potěšeni, že řada těchto šarží byla přidělena poměrně menším organizacím. Jsme také rádi, že můžeme spolupracovat s některými organizacemi, se kterými jsme dosud nespolupracovali, a těšíme se na budování těchto nových vztahů.

"Tyto smlouvy také podpoří náš plán Net Zero Carbon, který je základem veškeré naší práce nyní i v budoucích letech."

Národní dálnice do tohoto rámce začlenily také své požadavky na společenskou hodnotu, což ve výsledku bude znamenat širší přínos pro zákazníky a komunity.

Nový rámec podpoří národní dálnice do třetí silniční investiční strategie (RIS 3). Současná strategie RIS 2 končí v roce 2025.

Těchto 12 dodavatelů, v abecedním pořadí, je:

Aggregate Industries UK Limited
Associated Asphalt Contracting Limited
Breedon Colas Limited
Společnost DSD Construction Ltd
Eurovia Infrastructure Limited
Společnost FM Conway Ltd
Galliford Try Construction Limited
Hailsham Roadways Construction Co Limited
Hanson Contracting
Společnost Multipave NW Ltd
Tarmac Trading Limited
Tripod Crest Limited

https://highways.today/2022/12/13/nh-framework-uk/

Národní dálnice neuvedly datum zahájení rámce, ale uvedly, že jej podpoří v rámci třetí strategie investic do silnic (RIS 3), která běží v letech 2025-2030.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od kalanis »

A417 Air Ballon - přestava na 3+2 (vč. stoupáku)

Lokalita
Základní informační stránka

Celkově:
- zlepšení napojení Midlands a severozápadu
- alternativní trasa M4 přes Bristol
- zlepší i napojení Londýna a středního Walesu uvolněním plánování směrem na Hereford, případně dál na jih NP Snowdonia

Projekt:
- 5,5 km čtyřpruhu + stoupáky
- z části ve stávající stopě
- formát D&B, start stavby 2023

Hospoda byla k 1.1. zavřena

+ se očekávají problémy jako v ČR na I/33 Jaroměř
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od kalanis »

Zajímavost - Rufford Ford

- Lokalita
- celkem hluboký brod, kde se za poslední dobu nechalo nachytat celkem dost řidičů
- čerstvě uzavřen, správě silnic došla trpělivost



Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Balfour Beatty získal od National Highways 1,37 miliardy eur na dodání balíčku "Silnice severně od Temže" pro přechod Lower Thames Crossing. Lower Thames Crossing povede pod řekou Temží, po řece z Londýna na jihovýchodě Anglie.

Balfour navrhne a dodá více než 16 km dálnic spojujících dálnici M25 na křižovatce 29 a hlavní silnici A13 s plánovaným tunelem Lower Thames Crossing v Tilbury v hrabství Essex. Kromě toho společnost dodá 49 staveb včetně mostů a hlavních viaduktů.

Balfour Beatty řekl, že použije modulární konstrukci k výstavbě konstrukcí mimo staveniště v kontrolovaném továrním prostředí, což výrazně sníží emise uhlíku tím, že minimalizuje počet pohybů nákladních aut a dodávek materiálu na místo az něj. Tento přístup podpoří závazek společnosti Balfour Beatty přejít do roku 2040 za hranice čistého nulového uhlíku a také nízkoemisní cíle projektu National Highways.

Po 18 měsíčním období podrobného projektování a předvýstavbového plánování se v roce 2024 očekává Vyhlášení od ministerstva dopravy. Dokončení se očekává v letech 2029 až 2030.

Stavební inženýrství Balfour Beatty zvítězilo nad Kier Eiffage JV.

Mezitím uchazeči o stavební práce v hrabství Kent – jižně od tunelu – zahrnují BFV JV, Costain, Kier Eiffage JV a Skanska Construction UK.

:arrow: GLIL kupuje podíl na britské dálnici M6

Šestiproudá dálnice poblíž anglického města Birmingham funguje jako silnice pro odstranění kongescí pro veřejně vlastněnou bezplatnou dálnici M6 a nedaleké hlavní silnice A5, A38 a A446.

Obrázek

GLIL, britský investor do infrastruktury, získal nepřímý 25% podíl v koncesionáři M6 Toll od dceřiné společnosti IFM Global Infrastructure Fund, která do M6toll investovala od roku 2017 a bude i nadále nepřímo vlastnit 75 % M6toll. IFM je v procesu integrace M6toll do globálního portfolia dopravní infrastruktury společnosti Aleatica.

Společnost Aleatica, založená v roce 2018, je globálním operátorem a developerem aktiv dopravní infrastruktury se sídlem v Madridu s ročními příjmy kolem 810 milionů EUR a přibližně 3 000 zaměstnanci. Společnost působí výhradně jako provozovatel dopravní infrastruktury a spravuje 20 koncesí – 16 dálnic, dva přístavy, jednu trať lehké železnice a 1 letiště – v sedmi zemích Evropy a Latinské Ameriky. Aleatica je stoprocentně vlastněna IFM Global Infrastructure Fund.

GLIL Infrastructure je partnerství britských penzijních fondů, které investuje do britské obnovitelné energie, vody a přístavů, vlaků, nemocnic a škol.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Projekt LagoonHull byl pozastaven

Plánem britského města Kingston upon Hull (asi 1/4 mil. obyv.) je přeměnit centrum města a říční průčelí vedoucí z 2,2 km dlouhého visutého mostu Humber Bridge s jedním polem.

Volně plynulá trasa – v podstatě obchvat A63 – by vedla po hrázi a tunelem, aby odvedla dopravu z městských doků
Obrázek

Anglické město Hull odložilo navrhovanou výstavbu LagoonHull v hodnotě možná až miliard, která zahrnuje silnici pod řekou Humber.

Plánem je přeměnit centrum Kingston upon Hull a říční průčelí z 2,2 km dlouhého visutého mostu Humber Bridge s jedním polem – 10 km od Hullu – do Victoria Dock a podél města Beverley. Poskytlo by prostředí pro život na moři a regenerovalo západní doky.

Poznámka na oficiálních stránkách LagoonHull však říká, že "projekt Lagoon Hull byl pozastaven až do odvolání a podpora, kterou potřebujeme, se blíží"

Projekt byl plánován čtyři roky, od roku 2019. "Lagoon Hull poskytla vzrušující vizi budoucnosti Hullu a širšího regionu Yorkshire…. Transformační schéma by mohlo být konečným nivelizačním projektem – ale soukromý sektor to dotáhl tak daleko, jak jen mohl, a nyní potřebuje ambice a oficiální závazek ze strany místních rad, vládních agentur a ústřední vlády."

V rámci projektu LagoonHull by volná trasa – odlehčující přeplněné A63 – vedla v délce 9,6 km po hrázi s úsekem podél řeky Humber. Průměrná hloubka řeky v oblasti je méně než 7 m. Silnice by byla určena pro dopravu z doků a také z východního pobřeží Spojeného království a Evropy, aby se napojila na koridor M62 - hlavní prvek silničního plánu pro rozvoj.

Úsek hráze bude také součástí nového protipovodňového systému pro centrum města a vytvoří lagunu o rozloze 5 km². Odhaduje se, že čtyřproudová silnice – v podstatě obchvat A63 – by mohla zabrat až 46% provozu na stávající A63, která se vine podél břehu Humberu přes město a doky.

Kingston upon Hull, obvykle zkráceně Hull, je námořní a říční přístavní město s přibližně 260 000 obyvateli v severovýchodní Anglii. Leží na řece Hull na jejím soutoku s ústím řeky Humber a je asi 40 km ve vnitrozemí od Severního moře. Jako takové je domovem mnoha hlubinných kontejnerových terminálů a důležitých trajektových linek do az Rotterdamu.

Do konce roku 2021 agentura poznamenala, že hlavní náklady na vývoj a výstavbu projektu se odhadují na 1 až 2 mld. GBP. To by bylo sdíleno v rámci partnerství veřejného a soukromého sektoru, přičemž přibližně třetinu nákladů by nesl soukromý sektor. Část prvků financovaných veřejným sektorem by byla splněna přehodnocením stávajících vládních výdajových závazků.

:arrow: Společnost FM Conway si zajistila místo v jižních a středních super regionech v rámci systému oprav vozovek s národními dálnicemi. Nový rámec nyní umožní FM Conway stavět na svém portfoliu spolupráce s National Highways, která již viděla obchodního partnera na řadě významných projektů na jihozápadě, jihovýchodě a východě Anglie. Vzhledem k tomu, že obchodní dosah nyní pokrývá Londýn, jižní a východní Anglii a Midlands, tato zakázka představuje další krok na cestě FM Conwaye a zdůrazňuje její ambice do budoucna.

Rámec začíná v březnu 2023 a potrvá pět let do března 2028, má hodnotu 1,3 miliardy liber a pokrývá povrchovou úpravu a výstavbuvozovek na britských dálnicích a hlavních silnicích A.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Většina velkých silničních projektů ve Walesu zrušena – seznam

https://www.constructionenquirer.com/20 ... pped-list/

Většina velkých projektů výstavby silnic ve Walesu byla zrušena poté, co se velšská vláda rozhodla dát větší prioritu otázkám životního prostředí.

Z přibližně 55 posuzovaných silničních projektů jen 17 dostalo zelenou a i ty přicházejí s doporučeními na další úpravy.

Na uvedeném odkazu je celý seznam ...

________________ vládní odkazy k 14.2.:

Budoucnost silničních investic ve Walesu
https://www.gov.wales/future-road-investment-wales
https://www.gov.wales/sites/default/fil ... -wales.pdf

Program budoucích silničních investic
https://www.gov.wales/programme-future-road-investment
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Dodavatel Galliford Try nyní získal souhlas se svým balíkem prací v hodnotě 100 milionů liber pro projekt rozšíření A47 ve Spojeném království. Projekt se rozšíří A47 tak, že bude mít dva jízdní pruhy v každém směru jízdy, protože obchází Peterborough na sever města.

Očekává se, že stavební práce budou zahájeny ve druhém čtvrtletí roku 2023 a projekt má být dokončen do roku 2025. Tato smlouva je součástí většího projektu na rozšíření A47 podél 184 km dlouhé trasy mezi Peterborough a přístavem Great Yarmouth. Očekává se, že rozšíření A47 bude stát 500 milionů liber a pomůže přepravit těžkou kamionovou dopravu do az přístavu, čímž se zlepší spojení s A1(M).

Tři úseky A47 těží z modernizace na dvouproudový stav a jsou spravovány National Highways. Projekt také zahrnuje vylepšení kruhových objezdů a křižovatek ve snaze zvýšit tok dopravy a snížit kongesce a zároveň učinit silnice bezpečnější pro uživatele a zejména s ohledem na těžká nákladní vozidla využívající trasu k přístupu do přístavu.


:arrow: Řidiči využívající A59 ve Spojeném království budou mít prospěch z plánovaných vylepšení trasy mezi Harrogate a Skipton v North Yorkshire. Na úpravy, které posílí dopravu a zkrátí jízdní doby, byl stanoven rozpočet 56 milionů liber.

Silnice bude přesměrována v Kex Gill, přičemž práce budou prováděny pro Radu hrabství North Yorkshire a Transport for the North v Yorkshire. Většinu finančních prostředků na práci poskytuje vláda Spojeného království. Tato částka je určena na podporu údržby dálnic, opravy výtluků a opatření místní dopravy.

Oblast kolem A59 u Kex Gill má za sebou historii sesuvů půdy, které vedly k řadě nákladných a neplánovaných uzavírek silnic. Nová trasa nahradí tento úsek A59. Celkové náklady na nový systém jsou 68 milionů liber, přičemž zbývající náklady zaplatí rada hrabství North Yorkshire. Tato silnice, uznávaná jako důležitá trasa v regionu, poskytuje motoristům životně důležité spojení z východu na západ a spojuje města Harrogate a Skipton.

Rada úzce spolupracovala s místními komunitami, aby navrhla schéma, které minimalizuje dopad na životní prostředí a obyvatele okolních měst a vesnic. Práce by měly začít koncem tohoto roku a otevření nového plánu se očekává v roce 2025.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Staví se jižní obchvat Granthamu, aby odvedl dopravu z města A52 na A1. Zatímco poslední ze 3 fází probíhá, nyní jsou první 2 fáze otevřeny a to již od konce roku 2022.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Znečišťující řidiči M4 a A470 ve Walesu by mohli čelit platbám: https://www.bbc.com/news/uk-wales-politics-65015300
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Pravidelně se věnuji špatnému stavu povrchů. Ono vůbec to počasí a to jak se ta silniční infrastruktura postavila (psal jsem o tom v rámci financování sítě: viewtopic.php?p=231221#p231221 ) způsobuje devastaci vozovek. Nesmíme zapomínat na záplavy, které jsou tady četné.

Občas vláda dovedla nárazově podpořit regiony 1-2 mld. GBP, aby se zlepšila situace, ale byl vydán nový report.

Nedokončené opravy silnic ve Spojeném království po letech zanedbávání stoupají. Podle údajů Asphalt Industry Alliance (AIA) vyžadují silnice místních úřadů v Anglii a Walesu opravy v hodnotě 14,02 miliardy liber.

AIA zveřejnila tato čísla po dokončení ročního průzkumu údržby silnic místního úřadu (ALARM). Znepokojivé je, že to představuje 11% oproti loňskému roku. Oprava všech silnic, které vyžadují pozornost, potrvá odhadem 11 let.

Průzkum ALARM ukazuje, že pouze 51 % místních silnic ve Spojeném království je v dobrém stavu. A 49 % místních komunikací bude vyžadovat významná opatření do 15 let, pokud nebudou opatření přijata brzy. Znepokojující je, že se očekává, že 18 % místních komunikací bude vyžadovat kompletní rekonstrukci za méně než pět let.

Tudíž, bež systémové změny ve financování se bude situace zhoršovat, resp. se dramaticky zhorší a vyžádá si znovu jednorázové injekce, v opačném případě se nebude dát uvádět, že se jedná o zpevněnou silnici. Právě tomu vždy vláda nakonec zabrání společně s regionama. Systémové financování se doposud nenalezlo. (a asi ani vzhledem na stav financí a katastrofální situaci v mnoha oblastech nenajde)

Počet výtluků jsem mapoval zde: viewtopic.php?p=179713#p179713
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 6.4. se do provozu odevzdala dualizovaná silnice A6 mezi Dungiven a Derry v délce 25 km. Práce na obchvatu začaly v roce 2018 a měly být hotové loni na podzim.

https://www.belfasttelegraph.co.uk/vide ... 39243.html
https://www.infrastructure-ni.gov.uk/ne ... ime-easter

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Součástí UK je mimochodem i Gibraltár, nacházející se na strategickém místě ve Španělsku.

starší mapka území: tady mi jde o zvýraznění letištní dráhy

Obrázek

Dne 31.3. byl totiž slavnostně zprovozněn 350m dlouhý tunel pod dráhou. To znamená, že provoz mezi španělskou hranicí a městem může plynule pokračovat bez ohledu na přistávající nebo vzlétající letadla. 15 let po schválení projektu.

https://www.surinenglish.com/gibraltar/ ... 44-nt.html

před:

Obrázek

po:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“