Albánie
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Albánie
Počet obyvatel: cca. 2,9 mil.
Hlavní město: Tirana (s okolím cca. 0,6 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.12.2020 22:37:15, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Výstavba dálničního tahu mezi Kosovem a Albánií
Datum zveřejnění: 09.10.2006
Celkem 531 milionů USD si vyžádá nadcházející stavba dálničního tahu, který má propojit Kosovo a Metochii s jadranským pobřežím. Konkrétně pak s albánským přístavem Drač. Na výstavbě místy i čtyřproudové dálnice se bude podílet americko-turecká společnost. Podle vyjádření ministerského předsedy Albánie Salija Beriši se bude jednat pro Albánii o nejrozsáhlejší a nejvýznamnější projekt. Ze Spojených států se na výstavbě bude podílet firma "Bectel International" ze San Francisca a z Turecka pak firma "Enka" z Istanbulu. Dálnici bude tvořit v úseku o délce 57 km čtyřprodá dálnice a 6 kilometrový úsek pak připadně na proražení tunelů. Nová dálnice má bý dlouhá 170 km. Nově postavený dálniční úsek o délce 57 km má propojit jihoalbánský přístav Drač s městskou aglomerací Kukuš na severu Albánie. Dále má dálnice procházet hraničním přechodem Morina mezi Albánií a jihosrbskou autonomní provincií Kosovem a Metochií. Práce mají být zahájeny již tento měsíc a mají trvat do konce června 2009. Nezbytné investiční prostředky vyčlení albánská vláda a ostatní mezinárodní instituce a banky. Nově postavený dálniční tah má být kratší oproti současnému silničnímu spojení o necelých 45 km, přičemž má zkrátit dobu cestování o dvě hodiny.
Základní informace
Albánie patří k zemím s nejhoršími komunikacemi v Evropě. Situace na albánských silnicích je velmi chaotická. Stovky tisíc převážně ojetých vozů ze západní Evropy, mezi nimiž dominuje značka Mercedes, v uplynulých 15 letech zcela zaplavily řídkou a zastaralou místní silniční síť. V roce 2005 bylo v AR registrováno 263 901 dopravních prostředků, z toho 174 782 osobních automobilů, 21 693 autobusů nebo minibusů, 53 900 lehkých nebo těžkých nákladních automobilů, 2 957 silničních traktorů, 3 896 motocyklů, 6 673 trajlerů. Za 1. pololetí letošního roku utratili Albánci 24 mil. EUR za nové automobily. Za nákup 1 200 nových automobilů uhradili průměrnou cenu 20 000 EUR.
V roce 2005 byla dokončena výstavba nebo rekonstrukce řady silničních tahů. V dobrém stavu je silnice z Tirany směrem na sever na Shkodru – Murriqan (hraniční přechod s Černou Horou). Byla dokončena rekonstrukce silnice Durres – Rrogozhina – Elbasan, Librazhd – Qafe-Thane (hraniční přechod s Makedonií), letiště Rinas - Vora. K vládním prioritám patří další rekonstrukce dopravní infrastruktury, mj. hlavní komunikace mezi městy Lushnja – Fier (21 km), Fier-Vlora (45 km), Fier – Tepelene – Gjirocastra, Qafe Thane-Pogradec-Korča (65 km), Konispol-Saranda, Vora-Fushe Kruja (20 km), Shkodra – Hani Hotit (43 km). Albánie podepsala smlouvu s Evropskou investiční bankou na půjčku ve výši 19 mil. EUR, tj. 23 mil. USD, která bude použita na dostavbu a rekonstrukci hlavních silnic na jihu země. Jedná se 20-letou půjčku s 3-letým odkladem splátek. Zbylou částku ve výši 7 mil. EUR poskytne EU a 3,5 mil. EUR bude financováno albánskou vládou.
Vláda schválila výstavbu silnice Rreshen – Kalimash (směr na Kukes) v délce 58 km. Cena se odhaduje ve výši 250 mil. USD. Jedná se velice důležitou spojnici mezi AR a Kosovem na trase Durres – Kukes – Morine (177 km), kterou vláda slíbila dokončit do roku 2009. V současné době je silnice v dezolátním stavu. Silnice bude spojovat Durres – Prishtina a bude dále pokračovat na srbskou dálnici na Niš. Vláda AR není schopna sama financovat takto finančně náročný investiční projekt a obrátila se s žádostí o finanční pomoc na SB a MMF.
Studie provedená Institutem veřejného zdraví v 8 větších albánských městech odhalila, že Tirana patří mezi nejhlučnější města v Evropě. Průměrná hladina hluku v Albánii je 50 dB. Hladina hluku v Tiraně dosahuje až 80 dB. Hladina hluku v noci v Tiraně běžně dosahovala 60 dB, zatímco v dalších městech pouze 40 dB. Největší vliv na zvýšenou hladinu zvuku má kvalita silnic a provoz zastaralých aut. Experti provádějící průzkum nejdůležitějších dopravních tepen, konstatovali, že největší hrozbou je hustota automobilů a nedostatek silničních značek, což způsobuje chaotické situace na křižovatkách zejména v Tiraně. Dalším negativním faktorem je skutečnost, že po městě jezdí nákladní automobily, jejichž hmotnost přesahuje 10 t a podílejí se až 30% na celkové hlučnosti.
Ministři zahraničních věcí Albánie, Turecka, Bulharska a Makedonie a následně i prezidenti Albánie, Bulharska a Makedonie podepsali Memorandum o vybudování Koridoru 8 (trasa. Bari,Brindisi – Durres, Vlora – Tirana – Rrogozhine – Elbasan – Qafe Thane – Skopje - Sofie – Plovdiv - Burgas, Varna). Koridor v délce 183 km po albánském území.
Celkem 531 milionů USD si vyžádá nadcházející stavba dálničního tahu, který má propojit Kosovo a Metochii s jadranským pobřežím. Konkrétně pak s albánským přístavem Drač. Na výstavbě místy i čtyřproudové dálnice se bude podílet americko-turecká společnost. Podle vyjádření ministerského předsedy Albánie Salija Beriši se bude jednat pro Albánii o nejrozsáhlejší a nejvýznamnější projekt. Ze Spojených států se na výstavbě bude podílet firma "Bectel International" ze San Francisca a z Turecka pak firma "Enka" z Istanbulu. Dálnici bude tvořit v úseku o délce 57 km čtyřprodá dálnice a 6 kilometrový úsek pak připadně na proražení tunelů. Nová dálnice má bý dlouhá 170 km. Nově postavený dálniční úsek o délce 57 km má propojit jihoalbánský přístav Drač s městskou aglomerací Kukuš na severu Albánie. Dále má dálnice procházet hraničním přechodem Morina mezi Albánií a jihosrbskou autonomní provincií Kosovem a Metochií. Práce mají být zahájeny již tento měsíc a mají trvat do konce června 2009. Nezbytné investiční prostředky vyčlení albánská vláda a ostatní mezinárodní instituce a banky. Nově postavený dálniční tah má být kratší oproti současnému silničnímu spojení o necelých 45 km, přičemž má zkrátit dobu cestování o dvě hodiny.
Základní informace
Albánie patří k zemím s nejhoršími komunikacemi v Evropě. Situace na albánských silnicích je velmi chaotická. Stovky tisíc převážně ojetých vozů ze západní Evropy, mezi nimiž dominuje značka Mercedes, v uplynulých 15 letech zcela zaplavily řídkou a zastaralou místní silniční síť. V roce 2005 bylo v AR registrováno 263 901 dopravních prostředků, z toho 174 782 osobních automobilů, 21 693 autobusů nebo minibusů, 53 900 lehkých nebo těžkých nákladních automobilů, 2 957 silničních traktorů, 3 896 motocyklů, 6 673 trajlerů. Za 1. pololetí letošního roku utratili Albánci 24 mil. EUR za nové automobily. Za nákup 1 200 nových automobilů uhradili průměrnou cenu 20 000 EUR.
V roce 2005 byla dokončena výstavba nebo rekonstrukce řady silničních tahů. V dobrém stavu je silnice z Tirany směrem na sever na Shkodru – Murriqan (hraniční přechod s Černou Horou). Byla dokončena rekonstrukce silnice Durres – Rrogozhina – Elbasan, Librazhd – Qafe-Thane (hraniční přechod s Makedonií), letiště Rinas - Vora. K vládním prioritám patří další rekonstrukce dopravní infrastruktury, mj. hlavní komunikace mezi městy Lushnja – Fier (21 km), Fier-Vlora (45 km), Fier – Tepelene – Gjirocastra, Qafe Thane-Pogradec-Korča (65 km), Konispol-Saranda, Vora-Fushe Kruja (20 km), Shkodra – Hani Hotit (43 km). Albánie podepsala smlouvu s Evropskou investiční bankou na půjčku ve výši 19 mil. EUR, tj. 23 mil. USD, která bude použita na dostavbu a rekonstrukci hlavních silnic na jihu země. Jedná se 20-letou půjčku s 3-letým odkladem splátek. Zbylou částku ve výši 7 mil. EUR poskytne EU a 3,5 mil. EUR bude financováno albánskou vládou.
Vláda schválila výstavbu silnice Rreshen – Kalimash (směr na Kukes) v délce 58 km. Cena se odhaduje ve výši 250 mil. USD. Jedná se velice důležitou spojnici mezi AR a Kosovem na trase Durres – Kukes – Morine (177 km), kterou vláda slíbila dokončit do roku 2009. V současné době je silnice v dezolátním stavu. Silnice bude spojovat Durres – Prishtina a bude dále pokračovat na srbskou dálnici na Niš. Vláda AR není schopna sama financovat takto finančně náročný investiční projekt a obrátila se s žádostí o finanční pomoc na SB a MMF.
Studie provedená Institutem veřejného zdraví v 8 větších albánských městech odhalila, že Tirana patří mezi nejhlučnější města v Evropě. Průměrná hladina hluku v Albánii je 50 dB. Hladina hluku v Tiraně dosahuje až 80 dB. Hladina hluku v noci v Tiraně běžně dosahovala 60 dB, zatímco v dalších městech pouze 40 dB. Největší vliv na zvýšenou hladinu zvuku má kvalita silnic a provoz zastaralých aut. Experti provádějící průzkum nejdůležitějších dopravních tepen, konstatovali, že největší hrozbou je hustota automobilů a nedostatek silničních značek, což způsobuje chaotické situace na křižovatkách zejména v Tiraně. Dalším negativním faktorem je skutečnost, že po městě jezdí nákladní automobily, jejichž hmotnost přesahuje 10 t a podílejí se až 30% na celkové hlučnosti.
Ministři zahraničních věcí Albánie, Turecka, Bulharska a Makedonie a následně i prezidenti Albánie, Bulharska a Makedonie podepsali Memorandum o vybudování Koridoru 8 (trasa. Bari,Brindisi – Durres, Vlora – Tirana – Rrogozhine – Elbasan – Qafe Thane – Skopje - Sofie – Plovdiv - Burgas, Varna). Koridor v délce 183 km po albánském území.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Albánie - stav k 1.1.2009
Albánsky parlament schválil rozpočet na r. 2009. Až 80 % verejných investicí určených pro rekonstrukce a výstavbu nových silnic bude investovaných do úseku Rreshen - Kalimash.
Albánsko začne stavět finančne náročnou dálnici Durrës–Kukës–Morinë na úkor ostatních opráv silnic.
Pokračuje výstavba velmi důležité spojnice mezi AL a Kosovem na trase Durres - Kukes - Morine (177 km), kterou vláda slíbila dokončit do r. 2009. Vláda AL není schopna sama financovat takto finančně náročný investiční projekt a obrátila se s žádostí o finanční pomoc na SB a MMF. Náklady na celkovou výstavbu dálnice z Durresu na albánsko-kosovskou hranici jsou odhadovány na 620 mil. EUR. Na výstavbě se podílejí americká Bechtel International Inc. (San Francisco) a turecká Enka (Istanbul).
Připravuje se oprava silnice Shkodra - Hani i Hotit (hraniční přechod na hlavním tahu z Tirany do Podgorice), která bude financována z prostředků italské rozvojové pomoci. Oprava silnice v délce 40 km bude stát 21,7 mil. EUR.
V listopadu 2008 vláda schválila projekt na výstavbu 66 km dálničního úseku Thumane – Vora – Peza - Rrogozhine. Předpokládané náklady dosáhnout 620 mil. EUR. O výstavbu projevila zájem chorvatská firma Konstruktor –Ingeneering d.d. Split.
Albánsko začne stavět finančne náročnou dálnici Durrës–Kukës–Morinë na úkor ostatních opráv silnic.
Pokračuje výstavba velmi důležité spojnice mezi AL a Kosovem na trase Durres - Kukes - Morine (177 km), kterou vláda slíbila dokončit do r. 2009. Vláda AL není schopna sama financovat takto finančně náročný investiční projekt a obrátila se s žádostí o finanční pomoc na SB a MMF. Náklady na celkovou výstavbu dálnice z Durresu na albánsko-kosovskou hranici jsou odhadovány na 620 mil. EUR. Na výstavbě se podílejí americká Bechtel International Inc. (San Francisco) a turecká Enka (Istanbul).
Připravuje se oprava silnice Shkodra - Hani i Hotit (hraniční přechod na hlavním tahu z Tirany do Podgorice), která bude financována z prostředků italské rozvojové pomoci. Oprava silnice v délce 40 km bude stát 21,7 mil. EUR.
V listopadu 2008 vláda schválila projekt na výstavbu 66 km dálničního úseku Thumane – Vora – Peza - Rrogozhine. Předpokládané náklady dosáhnout 620 mil. EUR. O výstavbu projevila zájem chorvatská firma Konstruktor –Ingeneering d.d. Split.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Albánie
Zajímavý informace o nedávné albánské historii (např. že osobní doprava nebyla povolená) si lze přečíst tady:
http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bjiny_Alb%C3%A1nie
Poznámka Diaľničiara: Treba si do linku pak napsat za poslední lomítko: Dějiny_Albánie , protože jinak se článek nezobrazí.
http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bjiny_Alb%C3%A1nie
Poznámka Diaľničiara: Treba si do linku pak napsat za poslední lomítko: Dějiny_Albánie , protože jinak se článek nezobrazí.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.5.2009 20:00:03, celkem upraveno 3 x.
Důvod: informace k zadanému odkazu
Důvod: informace k zadanému odkazu
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Albánie
Jinak Albánie jde vpřed: je členem NATO.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Albánie
Aktuálně se přerazil 5 km tunel, který se stane součástí 177 km dálnice, která propojí Albánii a Kosovo. Tuto stavbu realizují americká stavební společnost Bechtel a turecká Enka.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Albánie
Ministerstvo infrastruktury a energetiky
http://infrastruktura.gov.al/
Albanian road authority ARRSH
https://www.arrsh.gov.al/
http://infrastruktura.gov.al/
Albanian road authority ARRSH
https://www.arrsh.gov.al/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.7.2022 11:30:14, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Albánie
Od roku 2007 jestvuje mnoho záběrů na výstavbu nových silnic a dálnic v Albánii; některé naleznete třeba zde.
Nové dálnice se staví především díky podpory ze strany USA.
Rozsáhlé rekonstrukce silniční sítě se staví díky cílené podpory ze strany Světové banky a EU.
Nové dálnice se staví především díky podpory ze strany USA.
Rozsáhlé rekonstrukce silniční sítě se staví díky cílené podpory ze strany Světové banky a EU.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Albánie
... z předchozího odkazu vybírám ...
Dálnice Tiranë-Durrës Nová silnice Sarandë-Vlorë
Dálnice Tiranë-Durrës Nová silnice Sarandë-Vlorë
Re: Albánie - stav k 1.1.2009
Po této silnici by se měl projet každý,kdo má pocit,že jsou naše silnice špatné!Diaľničiar píše:
Připravuje se oprava silnice Shkodra - Hani i Hotit (hraniční přechod na hlavním tahu z Tirany do Podgorice), která bude financována z prostředků italské rozvojové pomoci. Oprava silnice v délce 40 km bude stát 21,7 mil. EUR.
Na to,že je to hlavní tah ČH-Albánie,tak je tahle cesta šílená i s přihlédnutím ke stavu albánské ekonomiky
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Albánie
Přidávám několik fotek z výstavby dálnice Albánie-Kosovo
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6384
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6385
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6386
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6387
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6390
Opravdu není co závidět, takový terén.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6384
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6385
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6386
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6387
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6390
Opravdu není co závidět, takový terén.
Re: Albánie
Do shlédnutí těchto fotek jsem si taky nedokázal představit,že v tom terénu lze něco postavit.Jel jsem kousek vedle,vůbec jsem neměl tušení,že se tam něco takového staví!Diaľničiar píše:Přidávám několik fotek z výstavby dálnice Albánie-Kosovo
Opravdu není co závidět, takový terén.
Re: Albánie
Tak podle těchto fotek bych řekl, že maj kvalitnější silnice, než myDiaľničiar píše:Od roku 2007 jestvuje mnoho záběrů na výstavbu nových silnic a dálnic v Albánii; některé naleznete třeba zde.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Albánie
Zdání klame. Já tam byl již víckrát, naposledy v 05/2009. Je pochopitelné, že nové dálnice a nové hlavní silnice jsou na tom velmi dobře oproti hlavním silnicím v ČR/SR/PL/... problémem této země je ale fakt, že z cca. 20.000 km silnic je zde zpevněných pouze 40%; ostatní silnice jsou pouze štěrkové.
Stav silniční sítě se zlepšuje. To si dávají vlády za prioritu: nové silnice, zpevňování silnic, nové dálnice. To je fakt, který platí od roku 2005, kdy sem plynou investice v podobě rozvojové pomoci do nové projektové dokumentace a na konkrétní stavební projekty. Jinak zde nejestvují téměř žádná další kritéria pro novou výstavbu - minimum majetkového vyspořádání, minimum vplyvů EIA atd.
Od roku 2006 do roku 2008 se zde postavilo téměr 1.950 km nových asfaltových silnic. A to na místech, kde předtím nejstvovali žádné štěrkové. Pak taky probíhá projekt pokládky asfaltu ve městech; tak se zpevnilo téměř 640 km štěrkových silnic. Ve hlavním městě a dvou dalších největších jsou de facto rychlostní silnice: 2x2 pruhové silnice oddělené bet. svodidly typu NJ, osvětlení, kanalizace, odstavní pruhy, MÚK.
Nyní se staví dálnice, která spojí Albánii a Kosovo. Je financována především USA (v Kosově je jedna z největších základen USA a Albánie je tradičním spojencem USA), i proto jí realizuje především společnost Bechtel (a pak turecká Enka). Nikdo se neptá na vliv na ŽP aneb na trasování v rámci EU, protože tento projekt ani nefinancuje EU (je to obdobný postup jako třeba dálnice v Chorvatsku). A je pochopitelné, že stavba nové dálnice, která nebude dlouhá 10-20 km, ale mnohem delší i s tunelama, zářezama, viaduktama, se jeví jako něco "megalomanské". Pro tuto zemi to je jistě velkolepý projekt, ale faktem zůstává, že stav silnic (kamkoliv jedete mimo hlavní tahy je štěrk aneb pouze bláto) je katastrofální a bezpečnost na silnicích je mizivá - totální porušování předpisů, skorumpovaná policie a bezohlednost místních.
Stav silniční sítě se zlepšuje. To si dávají vlády za prioritu: nové silnice, zpevňování silnic, nové dálnice. To je fakt, který platí od roku 2005, kdy sem plynou investice v podobě rozvojové pomoci do nové projektové dokumentace a na konkrétní stavební projekty. Jinak zde nejestvují téměř žádná další kritéria pro novou výstavbu - minimum majetkového vyspořádání, minimum vplyvů EIA atd.
Od roku 2006 do roku 2008 se zde postavilo téměr 1.950 km nových asfaltových silnic. A to na místech, kde předtím nejstvovali žádné štěrkové. Pak taky probíhá projekt pokládky asfaltu ve městech; tak se zpevnilo téměř 640 km štěrkových silnic. Ve hlavním městě a dvou dalších největších jsou de facto rychlostní silnice: 2x2 pruhové silnice oddělené bet. svodidly typu NJ, osvětlení, kanalizace, odstavní pruhy, MÚK.
Nyní se staví dálnice, která spojí Albánii a Kosovo. Je financována především USA (v Kosově je jedna z největších základen USA a Albánie je tradičním spojencem USA), i proto jí realizuje především společnost Bechtel (a pak turecká Enka). Nikdo se neptá na vliv na ŽP aneb na trasování v rámci EU, protože tento projekt ani nefinancuje EU (je to obdobný postup jako třeba dálnice v Chorvatsku). A je pochopitelné, že stavba nové dálnice, která nebude dlouhá 10-20 km, ale mnohem delší i s tunelama, zářezama, viaduktama, se jeví jako něco "megalomanské". Pro tuto zemi to je jistě velkolepý projekt, ale faktem zůstává, že stav silnic (kamkoliv jedete mimo hlavní tahy je štěrk aneb pouze bláto) je katastrofální a bezpečnost na silnicích je mizivá - totální porušování předpisů, skorumpovaná policie a bezohlednost místních.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 11.10.2009 23:55:59
Re: Albánie - stav k 1.1.2009
Nenechte se však směrem od Černé Hory zmást krásnou, velkou, novou, a dokonce i oplocenou benzínkouviky píše:Po této silnici by se měl projet každý,kdo má pocit,že jsou naše silnice špatné!Diaľničiar píše:
Připravuje se oprava silnice Shkodra - Hani i Hotit (hraniční přechod na hlavním tahu z Tirany do Podgorice), která bude financována z prostředků italské rozvojové pomoci. Oprava silnice v délce 40 km bude stát 21,7 mil. EUR.
Na to,že je to hlavní tah ČH-Albánie,tak je tahle cesta šílená i s přihlédnutím ke stavu albánské ekonomiky
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 11.10.2009 23:55:59
Re: Albánie
Nevíte kolik km z té nové silnice z Vlore do Sarrande je postavené? Zdá se mi, že to bude jen menší kousek a zbytek pořád tankodrom.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Albánie
Společnost Vinci zrealizuje terénní práce (zemní práce, výstavba stěn atd.) na dálnici sever-jih Dames-Tepelenë, v jižní části země, společně s firmami Terre Armee France a Tierra Armata Italie, což jsou členové Soletanche Freyssinet (VINCI Construction). Práce začali v 09/2009 a trvat budou 24 měsíců.
Re: Albánie
To Nick Slaughter:
Nová silnice se budovala v srpnu už téměř u Sarande,myslím,že to letos stihli komplet.
Ale katastrofa je vůbec průjezd přes Vlore směrem na jih
Nová silnice se budovala v srpnu už téměř u Sarande,myslím,že to letos stihli komplet.
Ale katastrofa je vůbec průjezd přes Vlore směrem na jih
- Přílohy
-
- VLORE
- 09.jpg (88.62 KiB) Zobrazeno 39121 x
-
- VLORE
- 08.jpg (86.42 KiB) Zobrazeno 39116 x
-
- VLORE
- 07.jpg (71.4 KiB) Zobrazeno 39112 x
Re: Albánie
POKRAČOVÁNÍ Z MĚSTA VLORE
- Přílohy
-
- VLORE
- 11.jpg (82.97 KiB) Zobrazeno 39112 x
-
- VLORE
- 10.jpg (76.44 KiB) Zobrazeno 39114 x
Re: Albánie
LLOGARSKÝ PRŮSMYK + PŘÍJEZD DO SARANDE
- Přílohy
-
- LLOGARSKÝ PRŮSMYK (PŘES 1100M.N.M.) S VÝHLEDEM NA MOŘE
- 12.jpg (68.91 KiB) Zobrazeno 39113 x
-
- LLOGARSKÝ PRŮSMYK
- 13.jpg (101.59 KiB) Zobrazeno 39111 x
-
- SARANDE
- 14.jpg (57.21 KiB) Zobrazeno 39112 x
Re: Albánie
KDYŽ UŽ JSEM U TOHO,TAK PŘIDÁM PÁR FOTEK Z CESTY PODGORICA-KOPLIK PŘES HRAN.PŘECHOD HANI-TOTIT VČETNĚ NEUVĚŘITELNÉHO VYHÝBÁNÍ AUTOBUSU S KAMIONEM NA ÚZKÉ SILNICI
- Přílohy
-
- HRANIČNÍ PŘECHOD HANI-TOTIT
- 01.jpg (45.89 KiB) Zobrazeno 39205 x
-
- OD HRANIČNÍHO PŘECHODU
- 02.jpg (66.55 KiB) Zobrazeno 39209 x
-
- KAMION vers. AUTOBUS.VYHNEME SE?
- 03.jpg (82.37 KiB) Zobrazeno 39208 x
Re: Albánie
POKRAČOVÁNÍ....
- Přílohy
-
- OD HRANICE K MĚSTU KOPLIK
- 04.jpg (74.81 KiB) Zobrazeno 39210 x
-
- MĚSTO KOPLIK
- 05.jpg (64.75 KiB) Zobrazeno 39208 x
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Albánie
Však taky kromě řidičů tomu nikdo v autobusu nevěřil!Druhý řidič stál venku a říkal,jestli to vyjde,pravým kolem jel po hraně té zídky.!Trvalo to asi 10 minut.Samozřejmě měl sklopené levé zrcátko.Martin z Ostravy píše:Tak to vyhýbání je opravdu "drsné" na to bych asi neměl.
Mně by cvakala prdel ,i kdybych jel v mé Felicii
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Albánie
Tak zídka je asi fortelná, že vydržela, ale já být cestující tak radši vystoupím a sleduji to z venčí.viky píše: Však taky kromě řidičů tomu nikdo v autobusu nevěřil!Druhý řidič stál venku a říkal,jestli to vyjde,pravým kolem jel po hraně té zídky.!Trvalo to asi 10 minut.Samozřejmě měl sklopené levé zrcátko.
Mně by cvakala prdel ,i kdybych jel v mé Felicii
R48 -> D48 se podařilo!