Právě je 23.11.2020 17:07:26




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Island 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 14337
Bydliště: EU
Příspěvek Island
Příloha:
ic-flag.gif
ic-flag.gif [ 656 bajtů | Zobrazeno 23844 krát ]

Příloha:
ic-map.gif
ic-map.gif [ 18.5 KiB | Zobrazeno 23842 krát ]


Rozloha: 103 000 km2
Počet obyvatel: cca. 330 000
Hlavní město: Reykjavík (cca. 120 000 obyv.)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 30.3.2016 15:28:52, celkově upraveno 1

aktualizace počtu obyvatel



14.4.2009 20:57:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14337
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Island
V zimě je spousta hlavních komunikací vyhřívaná potrubím, kterým je vedena horká voda z gejzírů. V hlavním městě jsou tak řešeny i mnohé chodníky, parkoviská, náměstí atd.

Několik fotek ze silnic:

http://www.ksheard.plus.com/images/icel ... jahlid.jpg
http://icelandiscool.com/photos/images/ ... 595158.jpg
http://icelandiscool.com/photos/images/ ... 203975.jpg

I když je na Islandu vážná finanční a hospodářská krize, projekty, které byly začaty v roce 2008, pokračují stejnakým tempem i nadále, i když muselo přijít ke změnám - zahraniční stavební firmy požadovali změnu plateb (z islandské koruny na EUR/USD) a vyrovnání strát. Konkrétní projekty zde uplatnil i Metrostav :arrow: http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak ... il?id=1285 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


14.4.2009 21:01:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14337
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Island
Stav k 1.1.2007:

Silniční síť sestává z cca. 14 700 km vozovek, z toho má pouze okolo 6 500 km zpevněný povrch. Na 1 000 obyvatel připadá 612 osobních automobilů a Island tímto poměrem předstihl i USA a Austrálii, které dosud byly v tomto směru prvními v rámci členských států OECD.

Island nemá dálnice ani rychlostní silnice, ale disponuje několika vícepruhovými silnicemi a to v okolí hlavního města Reykjavík, kde žije 30% obyvatel Islandu, kterých je cca. 300 000.

2x3 před Reykjavíkem
Příloha:
Reykjavik.jpg
Reykjavik.jpg [ 81.44 KiB | Zobrazeno 23787 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


14.4.2009 21:07:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14337
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Island
Administratíva silniční sítě Islandu :arrow:

http://www.vegagerdin.is/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


19.5.2009 20:31:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14337
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Island
Ministerstvo vnitra :arrow:

http://www.samgonguraduneyti.is/

*je zde možnost angličtiny
*spadají sem silnice a jejich výstavba

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 30.3.2016 15:31:15, celkově upraveno 1

aktualizace údajů



8.2.2010 22:08:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 13
Příspěvek Re: Island
Most Siglem a Olafem postaven je, tunel se bude prý v září předávat do užívání. Projel jsem Island dokola po silnici č.1 a kromě úseků, kde chybí afalt, není v silnici ani jedna díra :D, raritou jsou mosty, které jsou postaveny pouze v polovičním profilu


17.5.2010 8:34:49
Profil
 

Příspěvky: 1628
Příspěvek Re: Blanka, den otevřených dveří
Kolik že ta blanka ma stat ?

http://byznys.lidovky.cz/metrostav-doko ... oprava_nev
10Km tunelu za 1,3 Miliardy...


29.9.2010 15:12:09
Profil
 

Příspěvky: 1247
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Blanka, den otevřených dveří
Jenom??? Jasně, jsou to tunely výrazně jednodušší, ale cena téměř desetinová, to mi dost vyrazilo dech.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 30.3.2016 15:34:05, celkově upraveno 1

necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek



29.9.2010 15:38:12
Profil
 

Příspěvky: 880
Příspěvek Re: Blanka, den otevřených dveří
Už to tu kdysi proběhlo, ty islandské tunely jsou budované jen na jeden pruh s výhybnami, tedy profilem jsou hodně podobné průzkumným štolám u českých tunelů. V pevné hornině se ani nebudovalo ostění, jen bylo nutné utěsnit pukliny, kterými prýštila tlaková voda.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 30.3.2016 15:33:50, celkově upraveno 1

necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek



29.9.2010 16:05:36
Profil
 

Příspěvky: 2499
Příspěvek Re: Blanka, den otevřených dveří
Kterých bylo výrazně více než se počítalo. A to byl tké jeden s důvodů prodělku. Jinak finanční průšvih je to obrovský.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 30.3.2016 15:33:33, celkově upraveno 1

necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek



29.9.2010 16:37:24
Profil
 

Příspěvky: 768
Příspěvek Re: Blanka, den otevřených dveří
je to zase jeden z demagogických novinářských výblitků. Jde o to zapůsobit "řvavým" titulkem. V seriozních novinách by byla nějaká analýza, proč je takový cenový rozdíl a pak teprve ten titulek.
nejde jen o rozdíly v technické/geologické náročnosti či vybavení tunelu, ale třeba - je ten cenový rozdíl teprve dnes po pádu hodnoty islandské koruny a posílení české koruny ? byl ten rozdíl i při podpisu kontraktu a tehdejším kurzu ? Ing. Polák tam říká, že se nyní jedná o ceně znova, právě kvůli islandskému měnovému krachu...


Naposledy upravil Diaľničiar dne 30.3.2016 15:34:20, celkově upraveno 1

necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek



29.9.2010 16:38:37
Profil
 

Příspěvky: 1628
Příspěvek Re: Blanka, den otevřených dveří
částka 1,3 Miliardy je původní, ale stejně mi to hlava nebere jak mohli podepsat stavbu 10Km tunelu za 1,3 miliardy. tz že byli schopni to za ty peníze postavit.


29.9.2010 16:43:32
Profil
 

Příspěvky: 4087
Příspěvek Re: Blanka, den otevřených dveří
No při předpokládanym minimálnim profilu to dává kolem 10 tisíc na kubík vystřílený horniny. Nevim ale kolik je na to cena obvyklá. Moc víc by se tam dle severských zvyklostí dělat nemuselo, třeba čekali že nějaký vícepráce z důvodu geologie uhádaj na navýšení jako tady. Nebo si někdo tehdy myslel, že to podepisuje v českých korunách nebo dokonce v norských :lol:

Pokud je to v kursu při podepsání kontraktu, kolik to dělá dneska? A nebo naopak, jestli je to ve dnešnim kursu, kolik to mělo být při původnim? Na webu jsem našel jen roční historii a tam kurs ISK dokonce o 10% posílil ;)


29.9.2010 17:45:22
Profil
 

Příspěvky: 768
Příspěvek Re: Blanka, den otevřených dveří
původní částka je 5,7 mld Islandskýcch korun.
Dle vývoje kurzu ISL koruny ke Kč - v 7/2000 kurz 48 Kč/100 ISL tedy 5,7 mld ISL = 2,8 mld Kč , v 5/2006 33 Kč/100 isl tedy 1.8 mld, nyní 15 Kč/100 tedy 0,8 mld kč.


29.9.2010 17:49:06
Profil
Autor

Příspěvky: 9681
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Blanka, den otevřených dveří
Srovnávat ražbu na Islandu a tady, to je jak srovnávat kopání krumpáčem do měkké hliny a do betonového masivu. Prostě to nejde. A taky je třeba rozlišovat, co všechno je předmětem dodávky. Může to být cena jen za vyražení, stejně tak i za zřízení vozovky apod. Podrobnosti nevím.

Spíš se divím, že se nezajistili proti kurzovému riziku.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


29.9.2010 18:22:48
Profil
 

Příspěvky: 1247
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Blanka, den otevřených dveří
Jarda Š. píše:
Už to tu kdysi proběhlo, ty islandské tunely jsou budované jen na jeden pruh s výhybnami, tedy profilem jsou hodně podobné průzkumným štolám u českých tunelů. V pevné hornině se ani nebudovalo ostění, jen bylo nutné utěsnit pukliny, kterými prýštila tlaková voda.

Aha, já mysle, že se jednalo o klasický obousměrný dvoupruh. Ostění se na většině míst nedělalo, ale zase byly (předpokládám, že už při nabídce to museli kalkulovat) výrazně vyšší náklady na samotnou ražbu (tvrdá hornina ve velké hloubce), injektáže, kotvení, problematické klimatické podmínky na zařízení staveniště, dražší materiál...


29.9.2010 18:40:28
Profil
 

Příspěvky: 1277
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
Příspěvek Re: Blanka, den otevřených dveří
Stavět lacino? V Česku nemožné, na Islandu ano. Tamní „Blanka“ přišla na desetinu
(...)
„Na Islandu je to jednoduchý dvouproudý tunel bez ničeho, v Praze byly obrovské nároky na bezpečnostní opatření, větrání, přeložky sítí,“ vypočítává Polák, podle něhož Metrostav použil na Islandu nejlevnější možnou metodu s jednoduchým zajištěním a v řadě míst ponechal „holou skálu“ bez jakékoliv výztuže...
„Inflační doložku jsme ve smlouvě samozřejmě měli, ale s tím děsivým pádem islandské koruny se nepočítalo,“ vysvětluje Polák...

Jinak na výkres profilu tunelu se dá doklikat přes ten link, co sem dával kalanis: http://www.vegagerdin.is/vefur2.nsf/Fil ... gur-4b.pdf (str. 17)


30.9.2010 13:08:25
Profil
Autor

Příspěvky: 9681
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Island
Fotogalerie tunelů na Islandu http://byznys.lidovky.cz/foto.asp?c=A10 ... y&strana=1
Tak úzký profil by u nás prošel stěží.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


11.10.2010 20:32:38
Profil
 

Příspěvky: 149
Příspěvek Re: Island
Lenny píše:
Tak úzký profil by u nás prošel stěží.

taky je to spojení dvou malých rybářských vesniček s 2 tisíci obyvateli v odlehlém cípu ostrova s krajským městem. Blanka je městský tunel v metropoli s 1,25 mil. obyvateli.
Docela by mě zajímalo jaká tam bude hustota provozu v zimě :-)


11.10.2010 21:09:24
Profil
 

Příspěvky: 475
Příspěvek Re: Island
Islandskými tunely se jezdí!
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhých patnáct kilometrů zkrátilo otevření dvou dosud nejdelších tunelů, jaké Metrostav dosud postavil.
Práci divize 5, která projekt s názvem Héđinsfjarđargöng (titulní foto) nejen řídila, ale její pracovníci stavbu přímo prováděli, ocenil při slavnostním zahájení i islandský prezident Ólafur Ragnar Grímsson. Při zahájení provozu na nové komunikaci přestřihl jako první pásku ve fjordu Héđins současný ministr dopravy Ögmundur Jónasson (foto č. 1, napravo jeho předchůdce Kristján Möller, vlevo ředitel Vegagerðinu Hrein Haraldsson). Ředitel divize 5 Ing. V áclav Soukup a oba vedoucí projektu Ing. David Cyroň a Ing. Ermín Stehlík (foto č. 2 zleva) tomu s uspokojením přihlíželi.

Co napadne divizi 5, když se řekne Island...

Práce naší divize 5 na dalekém Islandu prakticky skončila. Společnost Vegagerðin, která se zabývá správou islandských silnic, převzala jako investor i uživatel hotový projekt Héđinsfjarđargöng. Tunelové spojení mezi městy Siglufjörđur a Ólafsfjörđur se otevřelo pro veřejnost. Co všechno se při té příležitosti může vybavit člověku, který naši stavbu na Islandu zblízka zná, připomněl ředitel divize Ing. Václav Soukup: „Ohromná výzva pro všechny, kdo se do stavby zapojili. Představa o složité práci ‚na konci světa‘ v drsných klimatických podmínkách. Náročné diplomatické projednávání v rodinách, rozhodnutí jet a stavby se zúčastnit.Únavná celodenní cesta letadlem a dalších šest hodin cesty autobusem na sever Islandu. Práce v novém prostředí, s novou mechanizací, pod otevřenou horninovou klenbou a v Metrostavu dosud nepoužívanou technologií Drill&Blast. Každodenní souboj s horou a s vodou, tryskající často v nepředstavitelném množství a pod ohromným tlakem. Nutnost vyrazit za den dva pětimetrové záběry na jednom i druhém tunelu. Když je dobrá skála i tři. Když z vrtů pod tlakem tryská voda, tak také žádný. Dvanáct hodin denně, šest dní v týdnu, celých osm týdnů po sobě...

Stále stejný kolektiv a tváře. V zimě téměř pořád deprimující tma a v létě zase světlo, při kterém se nedá spát. Větrné a sněhové smrště nebo všudypřítomná voda. Možnost krátkého odpočinku v neděli. Jako bonus čeští kuchaři. Jít si zaplavat nebo poležet v termálním bazénu. Zahrát si fotbal. Poznat krásy islandské přírody.
Slavnostní zakončení ražeb vloni v dubnu – všichni Islanďané v ólafsfjörđurském sále vzdali hold práci našich razičů i techniků potleskem vestoje. Nejlepší vizitka či reference pro české stavebnictví, společnost Metrostav a naši divizi, jakou jsem ve své profesní kariéře zažil. ... a najednou je silniční spojení s více než 11 km tunelů v pohoří na poloostrově Tróllaskagi v zemi Nordurland hotovo. Domů se vrátili zocelení chlapi. Ti nejmladší získali ohromné zkušenosti. Z těch o něco starších se stali mistři svého oboru. Ti nejstarší tvrdí, že tato stavba zřejmě představuje vrchol jejich pracovní kariéry.

Zanechali jsme na Islandu dílo, které je největší zahraniční referencí Metrostavu. Ten samý týden, kdy se otevřely tamější tunely, jsme provedli první odpal na stavbě přístupových tunelů do metra v Helsinkách. Bylo by to možné bez projektu Héđinsfjarđargöng? Velký dík proto patří všem, kdo na Islandu přiložili ruku k dílu.“

Héđinsfjarđargöng

lokace Island, kraj Norðurland
objednatel Vegagerðin (správa silnic)
dodavatel sdružení MEHA
lídr sdružení divize 5 Metrostavu
druhý člen sdružení islandská firma Háfell
vedoucí projektu do 30. 6. 2007 Ing. David Cyroň
ředitel výstavby od 1. 7. 2007 Ing. Ermín Stehlík
začátek ražeb 21. září 2006
otevření 2. října 2010
délka celkem 14 100 m
most přes řeku Héđinsfjarđará 14 m
celková délka tunelů 11 025 m
běžný ražený průřez 52,83 m²
průřez v odstavu 75,25 m²
počet výhyben 18
nejvyšší nadloží 850 m pod horou Ţverfjall
technologie ražeb Drill&Blast
délka vývrtů pro trhací práce 1 500 km
délka vrtů pro injektáž 40,6 km
délka předvrtů 32 km
spotřeba chemických injektáží 633 tun polyuretanů
spotřeba rychletvrdnoucího cementu 617 tun
oplášťování proti průsakům 77 000 m²
délka odvodňovacích potrubí 32 km

tunel Siglufjörđur
celková délka 3 875 m
ražená část 3 650 m
teplota vody 8–20 °C (geotermální)
prorážka do fjordu Héđins 3. dubna 2008
kubatura ražených částí 200 000 m³

tunel Ólafsfjörđur
celková délka 7 150 m
ražená část 6 925 m
tlak tryskající vody přes 30 barů
teplota vody 2–3 °C
maximální celkový přítok 600 l/s
nejvyšší výkon 330 m v červenci 2007
spotřeba injektážní směsi 555 kg/bm
v sanovaných úsecích
začátek protiražby 5. května 2008
prorážka 9. dubna 2009
kubatura ražených částí 380 000 m3
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... -se-jezdi/


4.11.2010 23:40:15
Profil
 

Příspěvky: 1276
Bydliště: na trase budoucí R49
Příspěvek Re: Island
Lenny píše:
Fotogalerie tunelů na Islandu http://byznys.lidovky.cz/foto.asp?c=A10 ... y&strana=1
Tak úzký profil by u nás prošel stěží.

To na obr.č.24 je výhybna? Budí to dojem,jakoby tam byla křižovatka

_________________
MEGARAPID.EU - Z RAPIDSHARE.COM NEOMEZENĚ


7.11.2010 8:29:31
Profil
 

Příspěvky: 1624
Bydliště: MO
Příspěvek Re: Island
Popisek hlásá "bezpečnostní záliv s otáčením", tak to nejspíš bude bezpečnostní záliv s otáčením. :)

_________________
Království a půl princezny za 511.


7.11.2010 10:13:28
Profil
 

Příspěvky: 1276
Bydliště: na trase budoucí R49
Příspěvek Re: Island
aha,popisků jsem si nevšiml :oops:

_________________
MEGARAPID.EU - Z RAPIDSHARE.COM NEOMEZENĚ


Naposledy upravil Diaľničiar dne 30.3.2016 15:35:26, celkově upraveno 1

necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek



7.11.2010 10:18:51
Profil
VIP

Příspěvky: 14337
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Island
Rozpočet na rok 2012 je navržen jako rozpočet deficitní, a to v rozsahu 17,7 mld. ISK (149 mil. USD), což představuje ekvivalent cca 1,1% HDP země. Rozpočet na rok 2013 by již měl být přebytkový. Z hlediska snižování schodku státního rozpočtu se jedná z islandské strany o mimořádný úspěch. V roce 2008 byl schodek státního rozpočtu -13,5% HDP, v roce 2009 již jen -10%, v roce 2010 -10,1% a v roce 2011: -4,1% HDP. Toto mimořádné tempo narovnání státních financí bylo dosaženo jen pomocí výrazných restriktivních opatření, tj. zvyšováním daní a omezováním výdajů státu. Rozpočty jednotlivých resortů byly sníženy v roce 2010 o 5%, v roce 2011 o 2% a v roce 2012 došlo k plošnému snížení o další 3%. Jedinou výjimkou je sociální oblast, ve kterém škrty dosáhly pouze 1,5%.

Míra nezaměstnanosti dosáhla v roce 2011 souhrnné hodnoty 7,1%. Oproti obvyklým modelům v ostatních západních zemích je na Islandu největší nezaměstnost v hlavním městě Reykjavíku (9,0%) a v jeho okolí (7,0%), zatímco v regionech a na venkově je relativně nízká (5,0%).

Jakkoliv finanční a v případě Islandu i následná hospodářská krize podlomila sílu islandské ekonomiky, nesmíme zapomínat na to, jaký byl výchozí stav Islandu před krizí. Islandské HDP na hlavu bylo po Lucembursku druhé nejvyšší v Evropě (i nyní po krizi je např. vyšší než v UK, ES, IT apod.), jedná se o mimořádně technologicky vyspělou zemi a s unikátním know-how v řadě oblastí. Islandská ekonomika je založena především na rybolovu, energetice (geotermální energie), nerostných surovinách a vyspělých informačních technologiích.

Silniční síť se v roce 2011 sestává z 12.888 km vozovek (pokles za 4 roky o 1.900 km) , z toho má 10.986 (vzestup za 4 roky o 4.486 km) km zpevněný povrch. Infrastrukturní zázemí země je pouze na jeho pobřeží, přičemž rozsáhlé, neobydlené plochy ve vnitrozemí mají minimální infrastrukturu. Hlavní dopravní tepnou je silnice č. 1, tzv. Ring Road kolem dokola celé země, která měří 1.339 km. Na 1.000 obyvatel připadalo v roce 2011 cca 647 osobních automobilů, což je jeden z nejvyšších poměrů v Evropě.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


7.5.2012 21:29:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14337
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Island
Road System 2012 :arrow:

http://www.vegagerdin.is/vefur2.nsf/Fil ... em2012.pdf

Silniční síť sestáva z 12.898 km silnic, z čeho zpevněný povrch má 10.986 km. Nic jiné se nezměnilo.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


4.3.2013 13:33:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz