Re: Island
Napsal: 27.10.2013 21:44:15
z článku z www.businessinfo.cz vybírám:
V roce 2006 získala firma Metrostav, a.s., ve spolupráci se stavební společností Háfell of Iceland, kontrakt na vybudování dvou tunelů na Islandu o celkové délce téměř 11 km a při nákladech cca 5,7 mld. ISK (cca 2 mld Kč). Tyto tunely spojují města Siglufjördur a Ólafsfjördur na severním pobřeží a budou součástí nového segmentu hlavní islandské dopravní tepny. K otevření došlo v září 2010. Problémy přineslo Metrostavu znehodnocení ISK v důsledku finančního kolapsu země, firmě se však podařilo s islandským partnerem domluvit na kompenzacích.
Posílena tímto úspěchem společnost Metrostav a.s. uspěla v soutěži o největší dopravně-infrastrukturní stavbu Islandu po kolapsu tamního bankovního sektoru v roce 2008, když Islandská správa silnic rozhodla dne 16. dubna 2013, že vítězem zakázky na výstavbu 7,5 km dlouhého tunelu Nordfjordur na východě země, bude Metrostav a.s. společně s místní partnerskou firmou Suduverk ehf. Správa silnic odhadovala náklady na 9,5 mld. ISK (cca61,25 mil. EUR, resp.81,2 mil. USD), přičemž Metrostav-Suduverk předložily nabídku na 9,3 mld. ISK, zatímco zbylí dva kandidáti (islandská společnost Ístak a islandsko-švýcarský tandem ÍAV a Marti Contractors) cílovou cenu mírně překročili. Stavba by měla být zahájena budováním portálových částí tunelu, přičemž vlastní razičské práce budou zahájeny v prosinci 2013, resp. v lednu 2014. Práce mají trvat cca 18 měsíců. Celková lhůta je stanovena na 4 roky, takže projekt by měl být dokončen nejpozději v září 2017. Smlouvu se Správou silnic uzavřel Metrostav dne 14. června 2013 s tím, že by stavební práce měly být zahájeny na podzim 2013.
V roce 2006 získala firma Metrostav, a.s., ve spolupráci se stavební společností Háfell of Iceland, kontrakt na vybudování dvou tunelů na Islandu o celkové délce téměř 11 km a při nákladech cca 5,7 mld. ISK (cca 2 mld Kč). Tyto tunely spojují města Siglufjördur a Ólafsfjördur na severním pobřeží a budou součástí nového segmentu hlavní islandské dopravní tepny. K otevření došlo v září 2010. Problémy přineslo Metrostavu znehodnocení ISK v důsledku finančního kolapsu země, firmě se však podařilo s islandským partnerem domluvit na kompenzacích.
Posílena tímto úspěchem společnost Metrostav a.s. uspěla v soutěži o největší dopravně-infrastrukturní stavbu Islandu po kolapsu tamního bankovního sektoru v roce 2008, když Islandská správa silnic rozhodla dne 16. dubna 2013, že vítězem zakázky na výstavbu 7,5 km dlouhého tunelu Nordfjordur na východě země, bude Metrostav a.s. společně s místní partnerskou firmou Suduverk ehf. Správa silnic odhadovala náklady na 9,5 mld. ISK (cca61,25 mil. EUR, resp.81,2 mil. USD), přičemž Metrostav-Suduverk předložily nabídku na 9,3 mld. ISK, zatímco zbylí dva kandidáti (islandská společnost Ístak a islandsko-švýcarský tandem ÍAV a Marti Contractors) cílovou cenu mírně překročili. Stavba by měla být zahájena budováním portálových částí tunelu, přičemž vlastní razičské práce budou zahájeny v prosinci 2013, resp. v lednu 2014. Práce mají trvat cca 18 měsíců. Celková lhůta je stanovena na 4 roky, takže projekt by měl být dokončen nejpozději v září 2017. Smlouvu se Správou silnic uzavřel Metrostav dne 14. června 2013 s tím, že by stavební práce měly být zahájeny na podzim 2013.