Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

New UK dual carriageway opening :arrow:
Snímka0.PNG
Snímka0.PNG (66.97 KiB) Zobrazeno 20682 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Britská vláda finalizuje plány pro realizaci Stonehenge silničního tunelu :arrow:

*bude se jednat o 2,9 km dlouhý tunel kolem světoznámé památky v rámci silnice A303
*současná trasa je přeplněná včetně těžké nákladní dopravy a výstavba 4-pruhu na povrchu je nepřijatelné řešení kvůli ochraně památek i v okolí
*v minulosti se již plánoval vybudovat hloubený tunel a to v 90.-letech 20. století, ale projekt výstavby padl, protože tunel byl moc krátký, později v roce 2002 se připravil nový variant v delším provedení, ale pro vysoké náklady se projekt zrušil v roce 2007
*nový tunel ale půjde ve složitém geologickém prostředí (rozdrcené skály a vysoká hladina spodních vod), má mít celkovou délku 2,9 km s kompletním zapuštěním silnice pod zem a vzhledem k tomu jsou náklady odhadovány na 2 mld. liber, z A303 se stane 4-pruhová komunikace
*existuje i skupina, která si říká Stonehenge Alliance a ta požaduje, aby se postavil tunel v délce 4,7 km, takže konečný cíl realizace nemusí být tak blízko jak by se dnes mohlo zdát, každopádně se ale formuje realizace řádného tunelu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od kalanis »

Ke Stonehenge si dovolím drze dodat, že jsem zvědav, jak to tam bude s archeology, protože vrstva pod ornicí bude pravděpodobně výživná. Jel jsem touto silnicí v listopadu a provoz bych přirovnal k I/33 do Jaroměře. Navíc "yntelygentně" zrušili spojku k parkovišti a ťape se daleko dál. Přepněte si na leteckou, tam ještě je.

Právě v části listopadu jsem projel UK v českém autě (volant u krajnice). Jak prohrabu materiály a udělám přednes někde mimo, dodám něco i sem.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Bobek »

2 mld. liber! :o
Království a půl princezny za 511.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

protáhl jsem to zhrubnutí od km až po fakt té 4-pruhové A303, aby to bylo přesné, tunel je součástí 2 mld. librového projektu na 4-pruhové parametry silnice A303 v celé své délce (částečně již je), tedy tunel sám o sobě tolik samozřejmě stát nebude, ta silnice kromě toho, že zde je několik památek, tak je to důležitá logistická spojnice a navíc je zde i vojenská základna, ale ano cena za samotný tunel je vysoká vzhledem k té geologii, plánuje se použít speciální strukturální systém podpěr za pomoci betonu atd.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

New Wear Crossing, Sunderland :arrow:

*most nemá prozatím nějaký oficiální název; jde o 336m ocelovo-betonový most, který bude součástí 2,8 km nového silničního tahu se šířkou mostu 25m a hlavním rozpětím 240m a výškou 105m, přičemž dokončit se má na jaro 2018
*jedná se o most, který spojí Port of Sunderland a Sunderland City centre s hlavním tahem A19
*unikátní je zde pylon, hlavní stavební práce se začali v 05/2015, bude mít 4-jízdní pruhy, pruhy pro cyklisty a pěší
*pylon: váha ocelových částí je 1.550t, váha betonových 550t, pro jejich velikost se konstrukce prováděla pod holým nebem

zde je unikátní video zachycující zvedání pylonu:


vizualizace:


Most je součástí tzv. Sunderland strategic transport corridor.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Po bezmála roce, kdy jsem opsal projekt Mersey Gateway je čas alespoň zachytit stav ...
7.PNG
7.PNG (882.03 KiB) Zobrazeno 20291 x
živý přenos: http://www.merseygateway.co.uk/live-view/camera-1/

V rámci projektu se začíná revitalizovat terén kolem. Vysází se 58.000 nových stromů a 110.000 keřů k tomu.
8.PNG
8.PNG (1.89 MiB) Zobrazeno 20291 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Roads programme for the UK going astray :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (23.17 KiB) Zobrazeno 20231 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

22. roční kontrola stavu povrchů místních silnic ukazuje, že až 17% z nich je v havarijním stavu z hlediska kvality vozovky a pokud se neopraví, tak se do 5 let zcela rozpadnou. Hlavními důvody není jen počasí, ale hlavně finanční výpadky starostlivosti o tyto silnice. Místním samosprávám chybí 14 mld. €, aby stačili za 4 roky opravit všechny tyto silnice a udržet v dosavadním stavu zbývající silnice. Na letošní rok je finanční výpadek již hrozivých 845 mil. € namísto toho, aby se peníze přidali. Alarmující je i celková situace s výtluky, kterých je již 1,7 milionu. Asfaltéřský průmysl upozorňuje na to, že již ani není v silách samospráv s tímto stavem něco provést dokud se nezmění systém financování a tím se myslí přesun několika setin libry z PHM na tyto účely. Pokud by se to postupně do roku 2021 provedlo, tak by se během 14 let povedlo dostat stav do bodu 0.

Zde pak kompletní report: http://www.asphaltuk.org/wp-content/upl ... M-2017.pdf

Tam se dočtete třeba, že upgrade s novým povrchem se provádí v průměru po 50 letech ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Jsou již známé další podrobnosti kolem nového tunelu pod Temží v Londýně. Projekt má základní název New Thames Tunnel nebo Lower Thames Crossing :arrow:

* https://highwaysengland.co.uk/our-work/ ... -crossing/
*náklady na projekt se odhadují mezi 4,4 a 6,2 mld. liber, nyní se spřesňují na cca. 5,9 mld. liber, tedy nyní asi 7 mld. €
*nová trasa bude obsahovat tunel v délce 3,2 km, napojení na A2 a M25 a ve výsledku přinese snížení intenzit na rušném Dartford Crossing
Snímka.PNG
Snímka.PNG (48.76 KiB) Zobrazeno 20095 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.12.2020 20:57:54, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše zmíněnému projektu ještě dodám několik dalších informací:

situační nákres nového přechodu přes řeku:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (88.83 KiB) Zobrazeno 20010 x
To, že se projekt posouvá ku předu značí především vystoupení Chrise Graylinga (Transport Secretary) ze dne 12.4., který o projektu podrobněji informoval. Našla se přesná poloha, ví se co se propojí, jaké mají být intenzity atd., tedy jsou k dispozici rozsáhlé studie a projekty. Pro Londýn to značí lepší propojenost jeho jižní a východní části, vytvoření 6.000 pracovních míst a zesílení celé ekonomiky o 8 mld. liber. Je to přechod určený pro řešení nákladní dopravy, protože to číslo, že prvním rokem tudy má projet 4,5 mil. NA o tom vypovídá. Náklady na projekt jsou vysoké, protože v sobě zahrnují nejen výstavbu nového přechodu, ale i nové silniční napojení, zlepšení navazujících komunikací a úpravy dalších objektů.

pohled na stávající silniční síť a nový přechod s napojením:
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (371.64 KiB) Zobrazeno 20010 x
Británie plánuje v nejbližších letech investovat do rozvoje silniční dopravy 23 miliard liber. Tohle je největší projekt. V návaznosti je přístav Dover, který provádí roční obchody za 119 miliard liber a podíl nákladní dopravy tam roste 10% tempem. Do konce desetiletí se očekává 40% nárůst, takže je zcela nevyhnutní zesílit kapacity koridoru, který spájí Británii s kontinentální EU z hlediska nákladní dopravy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes 23.4. se do provozu dostal chybějící úsek dálnice M8 ve Skotsku. Jde od Newhouse po M73 v Baillieston. Otevřeno je to ještě neúplně, zcela k dispozici bude od 30.4. Úsek má délku 11 km.

Zdroj: http://www.glasgowlive.co.uk/news/glasg ... k-12931432

M8 je nejvytíženější dálnici ve Skotsku a tím i jedna z nejvytíženějších v zemi. Spojuje Glasgow a Edinburgh. Tedy 2 největší města ve Skotsku.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

  • ProCon Partners on route for bumper year with a share of £2.4 billion Highways England contracts

    ProCon Partners, the leading project controls consultancy, has won a series of projects with Highways England to ensure the smooth delivery of smart motorway installations across England. The five projects, which have a combined overall value of £2.4billion, will cover the M4, M1, M6, M20, M23, A14 and A21.

    ProCon will deploy their unique Live Reporting and Analytics Service to give real-time feedback on the progress of each project, enabling Highways England to improve traffic flow for the 100,000s of drivers who use the roads every day.

    Nick Gaunt, Managing Director of ProCon, commented: “Our project controls consultants will be working closely with the construction and planning teams to help Highways England deliver each of these important road upgrades as smoothly as possible.”

    Highways England face a tough challenge with each road upgrade project, in finding the balance between maximising motorway capacity while maintaining safety on motorways, whilst achieving the minimum amount of disruption to road users and the businesses and residents in the surrounding areas during the works.

    Nick Continues: “Managing this kind of tight tolerance is where our suite of tools really comes in to its own, providing unsurpassable reporting and guidance to enable swift and intelligent decision making to cope with any challenge as it happens, keeping projects on schedule and on budget. This really is a smart solution to installing Smart Motorways.”

    By bringing together the three disciplines of cost, commercial and schedule, ProCon will enable all the project stakeholders to understand where each project is heading and what issues need addressing as they occur. ProCon’s experience in working with highways projects also means that its predictive analytics can help to identify potential problems before they arrive. The Data Visualisation suite, which will be part of the project management system supplied by ProCon, generates user-friendly reports, tailored to the needs of project members, showing exactly what is happening in real-time.

    This detailed and accurate level of monitoring and reporting enables follow through decisions to have the intended impact. Over the course of the projects, the ProCon team will also capture and share ‘lessons learned’, which will enable Highways England to improve both cost and delivery efficiencies in future implementations.

    The upgrades will see improvements made to almost 100 miles of the most congested stretches of road in England. Data gathered by Highways England since the opening of the first Smart Motorway in 2006, shows that making these changes to our roads will improve journey reliability improved by 22%, cut the risk of personal injury by more than half. Where accidents do occur, severity is much lower overall. In the 11 years since the M42 upgrade, there have been zero fatalities.

    Nick concludes: “We are delighted to play our part in helping to make sure these massive projects are delivered smoothly and with minimum disruption. Winning this series of projects is a fantastic vote of confidence in our solutions and is an indication that we are heading in the right direction.”
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Tento příspěvek jsem tady napsal v 11/2016 :arrow:
Diaľničiar píše:Projekt A14 Huntington - Cambridge :arrow:

jeden z největších silničních projektů v zemi

*hlavní práceí: rozšíření a nový obchvat
*délka: 34 km
*náklady: 1,7 mld. €
*práce potrvají 4 roky do roku 2020
*zhotovitel: SKANSKA, Costainn, Balfour Beatty a Carillion
*vedlejší práce budou pak demolace některých objektů, jejich překládka a následná výstavba nových připojovacích silnic
:arrow: a nyní ho doplním o detailnější informace:

The A14 Cambridge to Huntingdon improvement scheme takes shape

článek je v originálním znění
  • Highways England’s project manager gives sneak peek into progress on the UK’s biggest road upgrade now under construction

    Road construction workers often find interesting buried items when building roads and the UK’s A14 Cambridge to Huntingdon improvement scheme is proving the point. It’s been less than half a year since construction started on the €1.76 billion A14 scheme, Highways England’s largest ongoing project. Highways England is the wholly government-owned company responsible for modernising, maintaining and operating England’s motorways and major A roads.

    Even before main construction started in November 2016, the archaeological team began its work following extensive surveys and trial trenching. The team identified important archaeological remains dating from the prehistoric period through to the Romano-British and medieval periods.

    “The trial trenching identified some 350ha of land that our archaeologists would need to look at,” says Chris Griffin, Highway England’s A14 project manager. “Most of the remains show evidence of settlements or industrial activity, including a well-preserved series of Romano-British pottery kilns, some carving tools and even the remains of a cow.”

    Above ground, yellow diggers are now a familiar sight along the A14 corridor in Cambridgeshire county, says Griffin. “The narrow lanes, temporary speed limits, cones and barriers we’ve installed allow workers to build accesses for construction traffic and carry out vegetation clearance ahead of the bird nesting season while keeping disruption on the road to a minimum and keeping road users safe.”
  • nly overnight lane or carriageway closures - if absolutely necessary - are used. “For instance, if we need to install signs or barriers, carry out pavement surveys or strengthen the carriageway where heavy machinery will need to cross on a regular basis.”

    CCTV cameras along the A14 manage disruption to road users from a dedicated control room within the scheme’s main compound. “This helps us to stay aware at all times of conditions on the road and to take measures quickly if things don’t go to plan,” he says.

    Construction of the viaduct

    A significant part of the scheme is a new bypass, including a viaduct over the River Great Ouse, which will run south of Huntingdon. Because it is being built away from the existing A14, road users suffer no disruption other than plant occasionally crossing local roads while travelling along the new construction haul roads.
    Viaduct work across the Ouse and its floodplane.jpg
    Viaduct work across the Ouse and its floodplane.jpg (154.32 KiB) Zobrazeno 19696 x
    “Work on this section of the project is progressing well and to schedule. Building the 750m-long River Great Ouse viaduct, which will carry the new A14 across the flood plain and river, is a complex task. The first step has been to install a 52tonne capacity pontoon bridge to allow fully laden dump trucks site access. “This pontoon is allowing us to install a temporary bridge so we can start building the viaduct itself,” explains Griffin.

    Construction of the foundations and columns for the viaduct is also under way, with plans for later this year to start installing the steelwork that supports the bridge deck and start casting the 800 concrete panels needed for the viaduct.
  • Giant steel cages are being constructed along the A1 recently. Once these are in place, concrete will be poured around them to form the bridge foundations.
    Excavations will be taking place across the scheme throughout 2017 and the team is planning on presenting findings to the local community once the archaeological work is finished. All the felled trees are used as biomass for energy production locally and more trees will be replanted when the project nears completion.

    Some disruption, though, has been caused to a local community. Endangered water voles at Alconbury Brook will be rounded up and moved into a nearby newly constructed habitat this spring.
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (26.23 KiB) Zobrazeno 19696 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

ifm.PNG
ifm.PNG (22.46 KiB) Zobrazeno 19635 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

United Kingdom: Eurovia reinforces its position as a leading highway and motorway maintenance company

30 JUNE 2017 - NEW CONTRACTS - UNITED KINGDOM

- A 15-year contract for Highways England
- With a value of more than €270 million (£225 million)

Obrázek
  • Highways England1 has selected Eurovia, the VINCI subsidiary specialising in transport infrastructure and urban development, to take responsibility for managing routine maintenance and delivering capital renewal and improvement for highways and motorways in South West England. The network comprises 1,695 km of roads in the counties of Devon, Somerset, Dorset, Wiltshire and Gloucestershire.

    The 15-year contract with a value of more than €270 million (£225 million) takes effect on 1 July 2017. In addition to major roads and motorway infrastructure improvement and maintenance, it also includes lighting maintenance, incident response, severe weather response and traffic management services.

    Long-term major roads maintenance contracts account for more than 50% of Eurovia's business activity in the United Kingdom, where the company manages more than 60,000 km of roads via its subsidiary Ringway and joint ventures Ringway Jacobs, South West Highways and BEAR Scotland.

    With revenue amounting to €2.5 billion 2016, the United Kingdom constitutes VINCI's third-largest market. The Group employs about 9,000 people there. In February of this year, via Eurovia, VINCI won the highway maintenance contracts for the counties of Wiltshire & Swindon. In August 2015, the Group also signed a contract for the East works package of the Thames Tideway tunnel in London, a major project designed to address the issue of untreated sewage discharge into the Thames.
Zdroj: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 0-0845.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

UNESCO by rádo vidělo plánovaný tunel kolem Stonehenge někde jinde :arrow:

na této straně rozebírané
Snímka.PNG
Snímka.PNG (40.21 KiB) Zobrazeno 19479 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

dnes jen po anglicky, několik projektů i zde opsaných i několik novinek:

UK Government publishes £6.1 billion programme of upgrades to major roads and motorways :arrow:
https://www.highways.today/2017/07/05/u ... motorways/

Highways England A14 Cambridge to Huntington upgrade takes shape :arrow:
https://www.highways.today/2017/07/05/h ... kes-shape/

Highways England announces £50 million investment in M6 Knutsford roundabout :arrow:
https://www.highways.today/2017/07/03/h ... oundabout/

Highways England opens new fourth lane on M3 smart motorway :arrow:
https://www.highways.today/2017/07/03/h ... -motorway/

Waltham Cross junction of the M25 Motorway in the UK gets upgrade :arrow:
https://www.highways.today/2017/07/01/w ... s-upgrade/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 14.7. se odevzdal do provozu 4 km úsek 4-pruhu A30 Milpool - Temple.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.12.2020 20:59:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Velká Británie vlastním autem

Příspěvek od kalanis »

Jelikož je už všude odpapouškováno, jdu splnit rest s reportem o Británii. Projel jsem jí loni v listopadu českou feldou. Plynovou. To znamená potřebu mít správný konec pro tankování. Český, německý a britský konec jsou rozdílné. Naštěstí sehnat konec není až takový problém. Problém je, že nesmí do některých budov a tunelu. Dál cena dopravy + zapůjčení místního vozítka se prakticky rovná ceně dovozu svého. Navíc je ho třeba vrátit tam, co se půjčilo.
Cestu skrz Německo, Belgii a Francii zkrátím jenom do konstatování, že během těch 12 hodin do Dunkerque jsem projel totální mlhou až za Amberg, stále rozkopaný úsek mezi Wurzburgem a Frankfurtem, kde se staví rozšíření a směrová a výšková přeložka a nakonec kýblování na nájezdech u Dunkerque, kde jsem kolem půlnoci projel francouzský venkov. Migranti asi neměli rádi zimu, nepotkal jsem je.
Po popůlnočním trajektu na ostrov jsem zamířil nejdřív spolu s okolím po výjezdu na Canterbury, ač jsem chtěl na Folkestone. Otočil jsem se na kruháku a skrz totálně rozkopaný noční Dover k pumpě. Ano, má nonstop, ne, má v háji čerpadlo LPG. Dlouhodobě. Ostatní nejbližší jsou v tuto divnou dobu zavřené. Tak jsem doplnil normální benzin a pokračoval po pobřežních k vybranému místu na přespání. V Británii jsou totiž na normálních jedničkách rozházené odpočívky s odpadkovými koši. Některé jsou oddělené od hlavního pruhu, jiné v podstatě řešené formou zálivu. Dál se dá přespat i na běžných parkovištích mimo civilizaci a to páchají i někteří domorodci. Dál jsem nalepil otáčecí očíčka, abych tolik neoslňoval protisměr a kus ducktape, kterou jsem zazdil kraje svítilen.
Druhý den jsem pokračoval skrz Bexhill, Winchester, Amesbury a Midsomer do Bristolu. Pobřežka A27 byla celkem v pohodě a vhodná na přizpůsobení se anglickému provozu. Taktéž směrem do Southamptonu přiměřeně rostl provoz. Pak jsem chtěl navštívit Stonehenge, avšak, jak jsem již psal v lednu, zrušili bližší komunikaci. Naopak A303 na čtyřpruh už docela čeká. Ona je to docela využívaná spojka Londýna a Exteru (Devonshire). Dál jsem uhýbal po místních komunikacích tak, abych dojel na ubytování v Bristolu z jihu. Zároveň jsem projížděl "nejvyvražděnější kraj" v rámci Anglie. V Midsomer Nortonu stálo značení za pendrek, u tamního kostelíku se mi podařilo na puntíkových kruháčích vlézt do nějaké místní komunikace, nepomohla ani elektronická ani papírová navigace. Bristol se také nezdá, ale je v něm pár vtipných krpálů. A v jednom z nich jsem přes noc stál.
Z Bristolu jsem pokračoval na rychlou otočku na jih na Glastonbury. Na M5 je hned u města velká odpočívka s pumpou, ale tedy stylem Autohof (jako třeba máme na D11 u Žehuně). Značení po cestě bylo celkem fajn, na místě ale stálo za pendrek. Tamní hlavní parkoviště pro návštěvu místních pamětihodností má směrové cedule snad ze dříví. Dál mne zde čekal typický neduh - automaty na mince. Zatím nikdo nepochopil, že po příjezdu mám akorát bankovky. A nejbližší krámek vhodný na nákup a rozměnění je mimo parkoviště. Prakticky pokaždé. Z Glastonbury jsem se vrátil přes Bristol a dále na sever skrz Worchester. Další zastávkou byl až velšský Llangollen. Rozdíl mezi Anglií a Walesem co se značení týče byl pouze v některých textech (značka Stop).
Z Horseshoe Pass (hnípání) jsem udělal projížďku po místních dírách (Bala, jezero Llyn Tegid) a zastávil u místních úzkých kolejí v Llanuwchllyn. Dál jsem vyjel kolem přehrady Llyn Brenig, skrz Chester a s zajetím na velkou Cheltenhamskou po M6 pokračoval na sever. U Cheltenhamu navíc probíhala nějaká údržba, takže zde bylo omezení. A kupodivu i přes slušný provoz se zde nestálo. Po cestě jsem to ještě vzal skrz Lancaster a Lake District. Blackpool jsem už vynechal. Jelikož jsem v té době měl na autě plato SPZ krumlovské, tak odpověď na otázku, zdali Yorkové nebo Lancasterové zněla Rožmberkové. M6 je kolem Manchesteru prakticky 4+4 a je opravdu silně vytížená. Nad Lancasterem navíc probíhala závěrečná etapa přestavby MÚK. V Lake District jsem si vyjel jednu ze snad nejprudších komunikací - z Ambleside na průsmyk Kirkstone pass. Navíc v sedle ležel mrak, a já blb nedojel na benzín, takže jsem měl trable nastartovat. Po nastartování jsem pokračoval dál na sever do Carlisle. Wales a Lake District rozhodně stojí za delší pobyt, ne jen na takovýto dvoudenní průlet.
Další den jsem hodlal projet Chevioty, což je pohoří, ve kterém se z jedné strany nachází Northumberland a z druhé Scottish Borders. Navíc to mělo příjemný historický bonus v podobě projetí Hadrianovy zdi. Je zajímavé jet a najednou se zpod vás vycestuje hrb jedné linie. A vedle vás sám zbytek zdi, který prolézá někdo místní. Po zastávce u jedné z pevnůstek jsem pokračoval na zemskou hranici v kopcích. Na hranici jsem dal fota a odpočinek před pokračováním dále. Na waleské hranici nebylo co řešit, byla to jen cedule vedle silnice. Následující městečko Jedburgh je příjemná ospalá díra s polorozpadlým opatstvím. Já pokračoval dále na sever do Roslinu. Cesta přes Galashiels naštěstí není tak frekventovaná (nebo to bylo časem?), navíc i v docela slušném stavu, takže cesta už v podstatě na autopilota. Naopak okruh kolem Edinburghu byl zacpaný. A odbočka na Roslin (křižovatka s A7) je sakra zatížený kruháč! Z Roslinu jsem pokračoval za Striling na noc. Okresky tu jsou značené-neznačené a i na dálková světla to není úplně fajn jízda.
Další den jsem zahájil na Wallace monument u Stirlingu. Průjezd Strilingem byl zajímavý hlavně tím, že jsem se musel promotat mezi nějakými středoškoláky mířícími na výuku a hopsajícími do vozovky občas hůř, než jsem zvyklý z ČR. Dále následoval docela normální cesta až na křižovatku A91 a A823, která je řešená jako jakýsi divný kruhák. Odtud krásnou zapadlou silničkou směrem na Perth. V Perthu je luxusně zašitá pumpa na LPG, jedna z mála v okolí při cestě na sever. Ještě chvíli jsem poskakoval po místních silničkách, abych pak najel na A9 směr Inverness. Na této silnici probíhá přestavba na čtyřpruh. To znamená, že jsem u Kinguisse natrefil na omezení, kde se přestavoval most nad Spey. Navíc mne zde počasí předvedlo svou opravdu nevlídnou tvář. Když si kdysi v minisérii Odvrácená tvář hor dělali srandu, že Cairn Gorm je hora Nečas, tak já si spíš připadal jako by to točili dneska v této tvrdé realitě. Jinými slovy mlha, sníh s deštěm a chlad. Provoz na samotné A9 byl v tuto dobu spíš podprůměrný, prakticky by nemohl ospravedlnit celé šaškování s rozšířením. Provoz v samotném Inverness naopak byl docela rušný a kruhák se světly u mostu poměrně zacpaný.
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Velká Británie vlastním autem

Příspěvek od kalanis »

Z Inverness jsem jel dále na sever. Provoz byl poměrně rozsáhlý, ale hned za kruháčem v Tore začal opadávat. Celá A9 v tomto úseku je průměrná i na české poměry. Zajímavo je mezi Brora a Helmsdale, kde je natvrdo závora pro uzavření komunikace v případě přemíry sněhu. Navíc v Berriedale je pravidelně zábava na serpertině, tedy když se natrefí na kamion nebo autobus. Také po cestě rekonstruovali nějaký mostek, už přesně nevím kde. Pokračoval jsem po A99 přes Wick až na John O'Groats. V této části je v tuto roční dobu prakticky mrtvo. Silnice sice kvalitativně má nejlepší za sebou, avšak významné díry na nich nejsou. Britové navíc v křižovatkách neznají přednost zprava či zleva. Vždy mívá někdo menšího. A když ne, tak je to prý na dohodě. To mi na takovýchto komunikacích přijde celkem ujeté. Cestou zpátky jsem se stavil ve Wattenu na krmení auta. To je taková naprosto zapadlá vesnická pumpa, že ani stojany nejsou pod střechou a to včetně toho plynového. Opět jsem se vracel směr Inverness, protože co dál...
Dál jsem po A833 vyhnul Inverness a během noci projel až k Fort Williamu. Na té malé komunikaci jsem potkal i několik náklaďáků, kterým se nechtělo motat přes město a místo toho se motali v jejích kličkách. Z Fort Williamu jsem jel téměř typickou cestou na jih - A82. Ta je v docela udržovaném stavu. Jediný možný problém nastal za Glencoe, kde jsem narazil na slabě protaženou silnici. Řetězy jsem na nejvyšší partii nasazovat nemusel, ale fajn to rozhodně nebylo. Mimo nejvyšší část se sníh na silnici nedržel. V Crianlarich, který má relativně nový obchvat, jsem přejel na A85, abych pokračoval na druhou stranu pohoří Trossachs. Na ní bylo malé omezení (výsprava výtluků?), ale také malý celkový provoz. Ani jsem nedojel do Callanderu a střihl jsem to na zapadlou cestu do Aberfoyle. Málo značená, jemně stoupavá, krásně klikatá, téměř nulový provoz, krásné okolí. Pokračování A81 bylo u Drymen uzavřena, tak se jelo po objížďce. Naštěstí uzavírka končila před zastávkou v místní palírně. Být ve Skotsku a vynechat Uisge Beatha (vodu života)? Zločin. Po této zastávce jsem dojel do Glasgow.
Glasgow jako město na dopravu autem není až taková výhra. Začali zavádět parkovací zóny a já jsem tam byl zrovna v době, kdy malovali nové kolem botanické zahrady. Navíc opět ty parkovací automaty. Na druhou stranu stačí obětovat 2 libry a koupit dvacetilibrovkou jízdenku na metro. Automat vrátí mince. Dál další anglická zábava a to omezené parkování pomocí žlutých pruhů na obrubníku. Jeden značí časovaný zákaz, dva naprostý zákaz. Cedule o úpravě parkování a platbě byla navíc neskutečně prťavá a na první pohled nenalezitelná. Automat kupodivu také "z ruky". Oproti tomuto je české značení luxusní. Pak tu bylo i omezení provozu a i pohybu v souvislosti se zahájením vánočních trhů. Na to jsem zanadával opravdu silně.
Další den jsem si udělal výlet do Edinburghu za známým, navštívil Borrowstounness (muzeum skotských železnic) a Falkirk Wheel. Edinburgh byl na parkování dál od centra poměrně slušný, dokonce mají na stránkách města příjemně udělanou cenovou mapu za parkování. Ale také to znamenalo, že jsem si užil šílenství v podobě rozvrtané M8. To je jako naše D1, jen už ty 3 pruhy po rekonstrukci má. Na parkování v Edinu mám pro budoucnost vymyšleno pár míst, která jsou v relativním dosahu využitelné MHD a neplatí se. Při trefování na pobřežní A904 jsem též projížděl staveništěm nájezdu na nový Forth Bridge.
Další den jsem opět jel do Edinburghu, kde jsem se tentokrát zastavil ve východní části města. Dohadoval jsem si práci. Odtud jsem jel na Galashiels, Hawick a i s pomocí místních spojek na Lockerbie a za Dumfries. Nocování se mi povedlo natrefit na jednom neskutečně zašitém parkovišti, spíše tedy vyhlídkovém místě pro pikniky. Cesta po A7 byla poměrně poklidná bez nějakých extra vychytávek, místní komunikace za Langholmem byla však výzivná kupodivu znatelným provozem.
Z Dumfries jsem se vrátil na Gretnu. To je vyhlášené místo hned na hranici Skotska a Anglie, kde se historicky prováděly operace podle skotského práva a musely být angličany uznané. Oblíbené to bylo v případě sňatků. Dneska je tu velké nákupní a zábavní centrum a jen pěšky se dá rozumně dorazit k čáře. Čekal mne přejezd na druhou stranu - na východní pobřeží. Proto jsem vzal starou známou cestu po A69 a za Hexhamem A68. Cesta po A68 mi připomínala I/27 někde u Švihova nebo I/11 u Žamberka. A mne potkal problém. V Darlingtonu jsem píchl gumu. Hned před firmou auta spravující. Vzal jsem to jako naschvál, vyměnil za rezervu a pokračoval dál. V klidu jsem po A171 dojel až do Scarborough. V jednom místě se trasa v terénu a v mapě oddělují, ale ony se pak opět potkávají. Nepřipadala mi nějak extra vytížená, to znám horší silnice. Ze Scarborough jsem pokračoval po A64 do Yorku. Ta už zatížená byla.
V Yorku jsem ráno hodil zrušenou gumu na opravu a strávil den v železničním muzeu. Odpoledne jsem se dozvěděl, že díky nájezdu angličanů na zimní obutí rozměr na feldy v okolí došel a ta stávající je také už nepoužitelná. Tak jsem poděkoval, naložil kolo a jel dál. On ten den v Yorku měl i další význam - most Dartford v Londýně je placený a blbě. Takže pokud projedete mezi 6:00 a 22:00, tak dlužíte 2,50 libry. Pokud projedete mimo, neplatíte nic. Vtip je v tom, že na zaplacení máte cca 24 hodin. Ty jejich stránky na zaplacení jsou uživatelsky poměrně nepřítulné. A jinak než online to neumí, staré budky na jižním břehu Temže už zrušili. Jelikož jsem dojel celkem předčasně, tak jsem nějakou dobu bloudil po severním předmostí. V místním rozlehlém nákupním parku (několik budov jako třeba na Zličíně) kupodivu neměli ani jeden obchod s potravinami alá Tesco, ale zato spoustu krámů se zbytečnostmi jako oblečení, sportovní věcí, elektronika,... Dartford jsem úspěšně projel 10 minut po 10 večer a pádil dál na noční trajekt zpět na kontinent. Z M20 jsem přejel na M2, která ústí na onen úvodní kruháč u trajektového terminálu v Doveru.
Na francouzské straně nás rovnou vykopli a já se zastávkami pokračoval pro změnu severní cestou skrz ocásek Holandska zpět do ČR. To znamená Gent, Antverpy (tady jsem chytl raní špičku), Eindhoven, Duisburg, Dortmund, Kassel, Lipsko, Drážďany. Na německých dálnicích jsem v tomto směru nepotkal žádné zajímavé překvapení. V Dortmundu vede původní komunikace skrz měst a skrz emisní zónu, což mne však moc neruší. Těžká doprava město objíždí. Od Lipska až do Ústí byla opět šílená mlha. Na čáře až mléko, kde jste viděli 10 metrů a byli jste rádi. Na české straně pak maximálně lehký kouř kolem Ohře.
Co na konec? Jen to, že si ho hodlám letos zopakovat. Zatím se další cvoci, co vytáhnou svoje auto a odjedou obdobnou štreku, nehlásí.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Nádherné shrnutí, kalanis. :ok:

A já přidávám další stavební práce ze světa dálniční sítě, tentokrát velký projekt (vícero fáz a etap) ve Skotsku: Perth Transport Futures Project :arrow:

https://www.perthtransportfutures.co.uk/

Perth, poloha na mapě. Žije tady cca. 50.000 obyvatel.



další videa z projektu: https://www.youtube.com/results?search_ ... es+Project
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

£100 million viaduct repair to begin on the M5 in England :arrow:

https://www.highways.today/2017/07/27/1 ... 5-england/

Tento týden mj. obletěla svět informace, že britská vláda hodlá zakázat prodej benz/dies. motorů v roce 2040 a následně se nebudou vůbec moct používat na silnicích od roku 2050. Akce má za cíl zlepšit stav ovzduší.

https://www.theweathernetwork.com/news/ ... say/84607/

Dá se dohledat i jinde.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Cheshire’s new smart motorway safety barrier nears completion :arrow:
https://www.highways.today/2017/08/09/c ... y_barrier/

‘First of its kind’ speed awareness solution installed across six locations on the A75 in Scotland :arrow:
https://www.highways.today/2017/08/08/f ... -scotland/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.12.2020 21:00:29, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“