Více než 3900 km potřebuje v Anglii a Walesu nevyhnutní opravy v tomto roce. Asfaltové povrchy jsou zcela rozsypané, plné výmolů. Rozdíl mezi náklady na údržbu a skutečné výdaje je již v propočtu 639 mil. €, co značí 3,75 mil. € pro jednotlivé oblasti. Centrální vláda vzala na vědomí vícero informačních zpráv a hodnocení asociací i samospráv a vydala cíl obnovit lokální silnice z hlediska jejich povrchů během 14 let, ale ani v roce 2018 se nepovedlo sehnat peníze. Na veliké projekty jsou, na lokální silnice prostě nejsou. Již 23. publikace za seou konstatuje zhoršení stavu a nedostatek peněz. Situaci nezlepšují ani vydatné srážky a lokální povodně v uplynulých letech. Tím, že se stav zhoršuje se zvedají celkové plánované výdaje, aby se silnice dostali do lepšího stavu, co ale znovu zatěžuje segment plánování a příprav.
Materiály klasifikují silnice na 3 druhy: dobré (u kterých stav vydrží ještě dalších 15+ let), vyhovující (5-15 let zbývající životnosti) a špatné (<5 let životnosti).
V Londýně má dobrý stav silnic 51%. Je to nárůst oproti 2016/2017, kdy to bylo 45%. Vyhovujících je 26% a špatných 23%. U špatných je nárůst z úrovně 16%. A to proto, že se opravují i silnice, které to ještě nepotřebují z hlediska kvalitativního stavu, ale opraví se, protože jsou třeba blíže k centru. Tuto oblast jsem vybral jako jedinou.
Celkem je tady 64.500 km. Aktuálně až 20% z nich je ve špatném stavu.
V roce 2015 dosáhl stav výtluků rekord a to až 2,7 milionu. Od té doby se zavedlo několik linek pro nahlášení výtluků a zesílila se rekonstrukce a údržba v oblasti lokálních a velkoplošních oprav, co zajistilo jejich snížení pro další roky, ale i tak je situace velmi špatná. Pokles výtluků je o 14% v Anglii, o 21% v Londýně a o 7% ve Walesu. Za poslední roky se opravilo 1,5 mil. výtluků. Vypracoval se manuál pro jejich opravy, aby efekt prováděných oprav vydržel co nejdéle.
Vzhledem k sestaveným rozpočtům se již předem ví, že celkový stav povrchů bude ke konci roku 2019 znovu horší.
- In England the figures show a continued fall from nearly €5.8 million per authority last year to around €3.9 million this year. This decline is also identified in Wales - from €4.2 million to €3.5 million. However, London bucks the trend with a 20% increase in the reported shortfall from just over €2.8 million in 2016/17 to €3.4 million in 2017/18.
Náklady na opravy ve 14 letech tak stoupají na 9,31 mld. liber.
http://apse.org.uk/apse/index.cfm/membe ... y-results/