Norsko

Odpovědět
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Norsko

Příspěvek od Sch »

A ta mořská voda skrápějící ta auta je solidní zkouška antikorozní ochrany.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Norsko

Příspěvek od jonáš »

No já tam jednou byl v květnu, a na kopečku mezi fjordama (cca 500-600m) byly ještě furt sněhový bariéry místama i přes 3 metry vysoký. Von ten golfáč taky moc daleko za Anglii nedošáhne, a k Bergenu ani náhodou.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Norsko

Příspěvek od JirkaS »

jonáš píše:No já tam jednou byl v květnu, a na kopečku mezi fjordama (cca 500-600m) byly ještě furt sněhový bariéry místama i přes 3 metry vysoký. Von ten golfáč taky moc daleko za Anglii nedošáhne, a k Bergenu ani náhodou.
Dosáhne podstatně dál, ale stáčí se na sever. Díky němu je jako přístav použitelný až Murmansk.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Norsko

Příspěvek od Standa »

JirkaS píše:
jonáš píše:No já tam jednou byl v květnu, a na kopečku mezi fjordama (cca 500-600m) byly ještě furt sněhový bariéry místama i přes 3 metry vysoký. Von ten golfáč taky moc daleko za Anglii nedošáhne, a k Bergenu ani náhodou.
Dosáhne podstatně dál, ale stáčí se na sever. Díky němu je jako přístav použitelný až Murmansk.
A co Trondheim nebo Narvik? Zatím jsem tam nebyl, ale hrozně rád bych jel příští rok a pokusil se dojet až na Nordkap (manželka mě za takovou dovolenou asi přizabije :) ), dá se tam vůbec jet třeba koncem června s letníma pneumatikama?
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Norsko

Příspěvek od Bobek »

Samozřejmě. Cesty jsou čisté, zbývá jen co bylo nahrnuto/nafrézováno okolo.
Království a půl princezny za 511.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Norsko

Příspěvek od Standa »

Díky, jsem na to hodně zvědavý, jestli to nějak vyjde.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Norsko

Příspěvek od mapman »

Varianty přechodu E39 přes Sognefjord - úžasná podívaná :)
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Norsko

Příspěvek od Jaroslav »

mapman píše:Varianty přechodu E39 přes Sognefjord - úžasná podívaná :)
úžasné... jenom je člověku líto, že takovouhle superstavbu, navíc v nedotčené přírodě, může řešit pidizemě se čtyřmi miliony obyvatel, zatímco my tu řešíme... vlastně neřešíme už nic :(
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Norsko

Příspěvek od mapman »

Hm, mít zásoby nerostných surovin, ropy a plynu jako má Norsko, tak si taky můžeme dovolit trochu jiné stavby ...
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Norsko

Příspěvek od Bobek »

Nejvíc se mi líbí, jak tam ve všech variantách, včetně plovoucích tunelů, vesele korzují chodci. :)
Jaroslav píše:úžasné... jenom je člověku líto, že takovouhle superstavbu, navíc v nedotčené přírodě, může řešit pidizemě se čtyřmi miliony obyvatel, zatímco my tu řešíme... vlastně neřešíme už nic :(
Pěti. Ne že by to mělo nějak výrazný vliv.
mapman píše:Hm, mít zásoby nerostných surovin, ropy a plynu jako má Norsko, tak si taky můžeme dovolit trochu jiné stavby ...
A navíc podíl uživatelů infrastruktury na financování bude taky výrazně vyšší, než u nás. S tamními cenami paliv, mýta, daněmi na auta atd. ...
Království a půl princezny za 511.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Norsko

Příspěvek od jonáš »

A hlavně nikdo neřiká, že se to po tom "řešení" bude doopravdy i realizovat. Mam pocit že na ty varianty se zavěšenym "žebříkem" se dvěma oddělenými vozovkami na krajích (asi z důvodu tuhosti pro boční zatížení větrem) neseženou hned tak dost oceli a železobetonu ani norové. Paradoxně může bejt ten "zavěšenej tunel" technicky i ekologicky nejvýhodnější. Každopádně nejlíp ten fjord vypadá se stávajícíma trajektama 8-)
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Norsko

Příspěvek od Jaroslav »

mapman píše:Hm, mít zásoby nerostných surovin, ropy a plynu jako má Norsko, tak si taky můžeme dovolit trochu jiné stavby ...
Ale mapmane... u takovéto stavby je přeci klíčové, zda vyjde business case; a je úplně šumák, jestli jsou v kapsičce petrodolary nebo ne. Logika návratnosti investice je stále stejná a to všude na světě - a pakliže to finančně vyjde, není potřeba mít ropu, protože na to každý rád půjčí. Bohužel tato logika se u nás v oblasti komunikací jaksi vytratila. Jak jinak si ostatně vysvětlit styl oprav našich komunikací formou zaplácnutí díry, tažení silnic přes města místo obchvatů, nebo klikatice přes kopce a údolí... ;)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Norsko

Příspěvek od JirkaS »

Jaroslav píše:Ale mapmane... u takovéto stavby je přeci klíčové, zda vyjde business case; a je úplně šumák, jestli jsou v kapsičce petrodolary nebo ne. Logika návratnosti investice je stále stejná a to všude na světě - a pakliže to finančně vyjde, není potřeba mít ropu, protože na to každý rád půjčí.
Pokud to není stavba placená přímým mýtem, ale nepřímo z daní, tak se návratnost počítá hodně těžko. Sice se to dělá, ale vzhledem k tomu, že se tam používají taková magická čísla jako rozvoj ekonomiky v daném regionu a podobně, tak se tomu moc věřit nedá.
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Norsko

Příspěvek od Sch »

Pokud budou technologii zvažovat podobně jako Dánové plánovaný tunel do Německa, pak zvolí poslední variantu. Využijí při ní technologii stavby ropných plošin, která probíhá přímo v místě a vydělá na ni nejvíc místní průmysl.
Co mi ale není jasné: Tento fjord se podle náznaků používá díky své hloubce ke stavbě plošin, které jak jsem viděl jinde, se nejprve právě v nějakém fjordu celé postaví, pak se odtáhnou na místo a potomí na dno, resp. ukotví, pokud jde o plovoucí plošiny. Ale ty plošiny sahají při přesunu výrazně výše než 70m a hlouběji než 20m, proto by realizace tohoto přemostění uzavřela tento fjord pro stavbu plošin (pokud se tam staví) a to by řešili Norové jak?
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Norsko

Příspěvek od Sch »

To je teda podle mě Sci-fi. Proč nestaví tunel navazující na ty dva již existující? Možná špatná geologie.
A taky by mě zajímalo, jak bude vypadat ta odbočka, výjezd z hloubky cca 300m na ostrov uprostřed, spirála nebo jinak?
Je to ale neuvěřitelné.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Norsko

Příspěvek od Bobek »

Proč to nenavazuje netuším.

Obrázek
Království a půl princezny za 511.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes o 14:30 místního času přislo ke kolapsu mostu ve výstavbě ve městě Trondheim, v části zvané Leangen. Objekt je součástí východní části silnice E6. Několik lidí ja zraněno, jedna osoba pohřešována. Příčíny padu jsou nejasné. :arrow:
autor fotografie: Tor Aage Hansen
autor fotografie: Tor Aage Hansen
6400152-norway-bridge-collaps.jpg (62.97 KiB) Zobrazeno 21498 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozsáhlé povodně znemožňují cestování mezi městami Oslo a Trondheim. Povodně zasáhli oblast Glomma v Østerdalen :arrow:
E6_F_BERG.jpg
E6_F_BERG.jpg (77.6 KiB) Zobrazeno 21387 x
flom15.jpg
flom15.jpg (99.85 KiB) Zobrazeno 21387 x
flom11.jpg
flom11.jpg (27.47 KiB) Zobrazeno 21387 x
flom9.jpg
flom9.jpg (74.1 KiB) Zobrazeno 21387 x
flom5.jpg
flom5.jpg (51.45 KiB) Zobrazeno 21387 x
flom4.jpg
flom4.jpg (53.53 KiB) Zobrazeno 21387 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.12.2020 23:40:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba úseku E18 Gulli-Langåker :arrow:

*jde o přestavbu silnice na dálnici
*celková délka: 24 km (4 úseky najednou)
*intenzity jsou tam 27.000 vozidel za 24h (v létě 31.000)
*počas přestavby se MPR snížila na 80 km/h
*po odevzdání se MPR zvedne na 100 km/h
*nová komunikace bude mít šířku 26m

Dokončení prací je plánováno na podzim 2014.

Zdroj: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/E ... /id753147/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.12.2020 23:40:47, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Norsko

Příspěvek od jonáš »

Tam maj snad osmdesátku mimo dálnici všeobecně a furt, ne?
Odkaz mi bohužel nejde.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Norsko

Příspěvek od Bobek »

Tam bývala 80, obecně na dost úsecích E18 i 70 (a hrooomady radarů). Asi to je myšleno že je dočasně (aneb zprovoznění != dokončení :)) i na novém čtyřpruhu.
Království a půl princezny za 511.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 4.7. se odevzdal druhý 1/2 profil E18 a z 25 km úseku je nyní dálnice s 2x2 jízdními pruhy. Jde o úsek z Gulli u Tønsberg do Langåker u Sandefjord. MPR bude po dokončení posledních prací navýšena na 110 km/h.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Norsko

Příspěvek od Redispero »

Ražbu 1565 m dlouhého silničního tunelu Bjornabakkane ve středním Norsku zahájili v těchto dnech raziči Metrostavu
http://metrostav.cz/cz/aktuality/aktual ... il?id=2808
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 27.11. se odevzdalo do provozu 16,5 km E16. Jde o 2x2 komunikaci mezi Slomarka a Kongsvinger. Výstavba trvala 37 měsíců.

Více informací: http://www.glomdalen.no/nyheter/article7711550.ece
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

A z Norska dnes ještě jednou:

Odevzdali se do provozu ve dnech 24.11. a 27.11. celkem 2 dálniční úseky E6 koridoru severně u Osla. V délce 8 km jde o Skaberud – Labdalen a v délce 2 km jde o Langset – Minnesund.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“