Norsko
Re: Norsko
A ta mořská voda skrápějící ta auta je solidní zkouška antikorozní ochrany.
Re: Norsko
No já tam jednou byl v květnu, a na kopečku mezi fjordama (cca 500-600m) byly ještě furt sněhový bariéry místama i přes 3 metry vysoký. Von ten golfáč taky moc daleko za Anglii nedošáhne, a k Bergenu ani náhodou.
Re: Norsko
Dosáhne podstatně dál, ale stáčí se na sever. Díky němu je jako přístav použitelný až Murmansk.jonáš píše:No já tam jednou byl v květnu, a na kopečku mezi fjordama (cca 500-600m) byly ještě furt sněhový bariéry místama i přes 3 metry vysoký. Von ten golfáč taky moc daleko za Anglii nedošáhne, a k Bergenu ani náhodou.
Re: Norsko
A co Trondheim nebo Narvik? Zatím jsem tam nebyl, ale hrozně rád bych jel příští rok a pokusil se dojet až na Nordkap (manželka mě za takovou dovolenou asi přizabije ), dá se tam vůbec jet třeba koncem června s letníma pneumatikama?JirkaS píše:Dosáhne podstatně dál, ale stáčí se na sever. Díky němu je jako přístav použitelný až Murmansk.jonáš píše:No já tam jednou byl v květnu, a na kopečku mezi fjordama (cca 500-600m) byly ještě furt sněhový bariéry místama i přes 3 metry vysoký. Von ten golfáč taky moc daleko za Anglii nedošáhne, a k Bergenu ani náhodou.
Re: Norsko
Samozřejmě. Cesty jsou čisté, zbývá jen co bylo nahrnuto/nafrézováno okolo.
Království a půl princezny za 511.
Re: Norsko
Díky, jsem na to hodně zvědavý, jestli to nějak vyjde.
Re: Norsko
Varianty přechodu E39 přes Sognefjord - úžasná podívaná
Re: Norsko
úžasné... jenom je člověku líto, že takovouhle superstavbu, navíc v nedotčené přírodě, může řešit pidizemě se čtyřmi miliony obyvatel, zatímco my tu řešíme... vlastně neřešíme už nicmapman píše:Varianty přechodu E39 přes Sognefjord - úžasná podívaná
Re: Norsko
Hm, mít zásoby nerostných surovin, ropy a plynu jako má Norsko, tak si taky můžeme dovolit trochu jiné stavby ...
Re: Norsko
Nejvíc se mi líbí, jak tam ve všech variantách, včetně plovoucích tunelů, vesele korzují chodci.
Pěti. Ne že by to mělo nějak výrazný vliv.Jaroslav píše:úžasné... jenom je člověku líto, že takovouhle superstavbu, navíc v nedotčené přírodě, může řešit pidizemě se čtyřmi miliony obyvatel, zatímco my tu řešíme... vlastně neřešíme už nic
A navíc podíl uživatelů infrastruktury na financování bude taky výrazně vyšší, než u nás. S tamními cenami paliv, mýta, daněmi na auta atd. ...mapman píše:Hm, mít zásoby nerostných surovin, ropy a plynu jako má Norsko, tak si taky můžeme dovolit trochu jiné stavby ...
Království a půl princezny za 511.
Re: Norsko
A hlavně nikdo neřiká, že se to po tom "řešení" bude doopravdy i realizovat. Mam pocit že na ty varianty se zavěšenym "žebříkem" se dvěma oddělenými vozovkami na krajích (asi z důvodu tuhosti pro boční zatížení větrem) neseženou hned tak dost oceli a železobetonu ani norové. Paradoxně může bejt ten "zavěšenej tunel" technicky i ekologicky nejvýhodnější. Každopádně nejlíp ten fjord vypadá se stávajícíma trajektama
Re: Norsko
Ale mapmane... u takovéto stavby je přeci klíčové, zda vyjde business case; a je úplně šumák, jestli jsou v kapsičce petrodolary nebo ne. Logika návratnosti investice je stále stejná a to všude na světě - a pakliže to finančně vyjde, není potřeba mít ropu, protože na to každý rád půjčí. Bohužel tato logika se u nás v oblasti komunikací jaksi vytratila. Jak jinak si ostatně vysvětlit styl oprav našich komunikací formou zaplácnutí díry, tažení silnic přes města místo obchvatů, nebo klikatice přes kopce a údolí...mapman píše:Hm, mít zásoby nerostných surovin, ropy a plynu jako má Norsko, tak si taky můžeme dovolit trochu jiné stavby ...
Re: Norsko
Pokud to není stavba placená přímým mýtem, ale nepřímo z daní, tak se návratnost počítá hodně těžko. Sice se to dělá, ale vzhledem k tomu, že se tam používají taková magická čísla jako rozvoj ekonomiky v daném regionu a podobně, tak se tomu moc věřit nedá.Jaroslav píše:Ale mapmane... u takovéto stavby je přeci klíčové, zda vyjde business case; a je úplně šumák, jestli jsou v kapsičce petrodolary nebo ne. Logika návratnosti investice je stále stejná a to všude na světě - a pakliže to finančně vyjde, není potřeba mít ropu, protože na to každý rád půjčí.
Re: Norsko
Pokud budou technologii zvažovat podobně jako Dánové plánovaný tunel do Německa, pak zvolí poslední variantu. Využijí při ní technologii stavby ropných plošin, která probíhá přímo v místě a vydělá na ni nejvíc místní průmysl.
Co mi ale není jasné: Tento fjord se podle náznaků používá díky své hloubce ke stavbě plošin, které jak jsem viděl jinde, se nejprve právě v nějakém fjordu celé postaví, pak se odtáhnou na místo a potomí na dno, resp. ukotví, pokud jde o plovoucí plošiny. Ale ty plošiny sahají při přesunu výrazně výše než 70m a hlouběji než 20m, proto by realizace tohoto přemostění uzavřela tento fjord pro stavbu plošin (pokud se tam staví) a to by řešili Norové jak?
Co mi ale není jasné: Tento fjord se podle náznaků používá díky své hloubce ke stavbě plošin, které jak jsem viděl jinde, se nejprve právě v nějakém fjordu celé postaví, pak se odtáhnou na místo a potomí na dno, resp. ukotví, pokud jde o plovoucí plošiny. Ale ty plošiny sahají při přesunu výrazně výše než 70m a hlouběji než 20m, proto by realizace tohoto přemostění uzavřela tento fjord pro stavbu plošin (pokud se tam staví) a to by řešili Norové jak?
Re: Norsko
To je teda podle mě Sci-fi. Proč nestaví tunel navazující na ty dva již existující? Možná špatná geologie.
A taky by mě zajímalo, jak bude vypadat ta odbočka, výjezd z hloubky cca 300m na ostrov uprostřed, spirála nebo jinak?
Je to ale neuvěřitelné.
A taky by mě zajímalo, jak bude vypadat ta odbočka, výjezd z hloubky cca 300m na ostrov uprostřed, spirála nebo jinak?
Je to ale neuvěřitelné.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Norsko
Dnes o 14:30 místního času přislo ke kolapsu mostu ve výstavbě ve městě Trondheim, v části zvané Leangen. Objekt je součástí východní části silnice E6. Několik lidí ja zraněno, jedna osoba pohřešována. Příčíny padu jsou nejasné.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Norsko
Rozsáhlé povodně znemožňují cestování mezi městami Oslo a Trondheim. Povodně zasáhli oblast Glomma v Østerdalen
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.12.2020 23:40:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Norsko
Výstavba úseku E18 Gulli-Langåker
*jde o přestavbu silnice na dálnici
*celková délka: 24 km (4 úseky najednou)
*intenzity jsou tam 27.000 vozidel za 24h (v létě 31.000)
*počas přestavby se MPR snížila na 80 km/h
*po odevzdání se MPR zvedne na 100 km/h
*nová komunikace bude mít šířku 26m
Dokončení prací je plánováno na podzim 2014.
Zdroj: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/E ... /id753147/
*jde o přestavbu silnice na dálnici
*celková délka: 24 km (4 úseky najednou)
*intenzity jsou tam 27.000 vozidel za 24h (v létě 31.000)
*počas přestavby se MPR snížila na 80 km/h
*po odevzdání se MPR zvedne na 100 km/h
*nová komunikace bude mít šířku 26m
Dokončení prací je plánováno na podzim 2014.
Zdroj: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/E ... /id753147/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.12.2020 23:40:47, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
Re: Norsko
Tam maj snad osmdesátku mimo dálnici všeobecně a furt, ne?
Odkaz mi bohužel nejde.
Odkaz mi bohužel nejde.
Re: Norsko
Tam bývala 80, obecně na dost úsecích E18 i 70 (a hrooomady radarů). Asi to je myšleno že je dočasně (aneb zprovoznění != dokončení ) i na novém čtyřpruhu.
Království a půl princezny za 511.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Norsko
Dne 4.7. se odevzdal druhý 1/2 profil E18 a z 25 km úseku je nyní dálnice s 2x2 jízdními pruhy. Jde o úsek z Gulli u Tønsberg do Langåker u Sandefjord. MPR bude po dokončení posledních prací navýšena na 110 km/h.
Re: Norsko
Ražbu 1565 m dlouhého silničního tunelu Bjornabakkane ve středním Norsku zahájili v těchto dnech raziči Metrostavu
http://metrostav.cz/cz/aktuality/aktual ... il?id=2808
http://metrostav.cz/cz/aktuality/aktual ... il?id=2808
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Norsko
Dne 27.11. se odevzdalo do provozu 16,5 km E16. Jde o 2x2 komunikaci mezi Slomarka a Kongsvinger. Výstavba trvala 37 měsíců.
Více informací: http://www.glomdalen.no/nyheter/article7711550.ece
Více informací: http://www.glomdalen.no/nyheter/article7711550.ece
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Norsko
A z Norska dnes ještě jednou:
Odevzdali se do provozu ve dnech 24.11. a 27.11. celkem 2 dálniční úseky E6 koridoru severně u Osla. V délce 8 km jde o Skaberud – Labdalen a v délce 2 km jde o Langset – Minnesund.
Odevzdali se do provozu ve dnech 24.11. a 27.11. celkem 2 dálniční úseky E6 koridoru severně u Osla. V délce 8 km jde o Skaberud – Labdalen a v délce 2 km jde o Langset – Minnesund.