A ta mořská voda skrápějící ta auta je solidní zkouška antikorozní ochrany.
6.8.2012 10:09:40
jonáš
Příspěvky: 4087
Re: Norsko
No já tam jednou byl v květnu, a na kopečku mezi fjordama (cca 500-600m) byly ještě furt sněhový bariéry místama i přes 3 metry vysoký. Von ten golfáč taky moc daleko za Anglii nedošáhne, a k Bergenu ani náhodou.
7.8.2012 14:21:41
JirkaS
Příspěvky: 2755
Re: Norsko
jonáš píše:
No já tam jednou byl v květnu, a na kopečku mezi fjordama (cca 500-600m) byly ještě furt sněhový bariéry místama i přes 3 metry vysoký. Von ten golfáč taky moc daleko za Anglii nedošáhne, a k Bergenu ani náhodou.
Dosáhne podstatně dál, ale stáčí se na sever. Díky němu je jako přístav použitelný až Murmansk.
7.8.2012 18:41:26
Standa
Příspěvky: 3689 Bydliště: Praha
Re: Norsko
JirkaS píše:
jonáš píše:
No já tam jednou byl v květnu, a na kopečku mezi fjordama (cca 500-600m) byly ještě furt sněhový bariéry místama i přes 3 metry vysoký. Von ten golfáč taky moc daleko za Anglii nedošáhne, a k Bergenu ani náhodou.
Dosáhne podstatně dál, ale stáčí se na sever. Díky němu je jako přístav použitelný až Murmansk.
A co Trondheim nebo Narvik? Zatím jsem tam nebyl, ale hrozně rád bych jel příští rok a pokusil se dojet až na Nordkap (manželka mě za takovou dovolenou asi přizabije ), dá se tam vůbec jet třeba koncem června s letníma pneumatikama?
8.8.2012 7:02:53
Bobek
Příspěvky: 1632 Bydliště: MO
Re: Norsko
Samozřejmě. Cesty jsou čisté, zbývá jen co bylo nahrnuto/nafrézováno okolo.
_________________ Království a půl princezny za 511.
8.8.2012 7:23:05
Standa
Příspěvky: 3689 Bydliště: Praha
Re: Norsko
Díky, jsem na to hodně zvědavý, jestli to nějak vyjde.
8.8.2012 7:31:45
mapman
Autor
Příspěvky: 5007
Re: Norsko
Varianty přechodu E39 přes Sognefjord - úžasná podívaná
Varianty přechodu E39 přes Sognefjord - úžasná podívaná
úžasné... jenom je člověku líto, že takovouhle superstavbu, navíc v nedotčené přírodě, může řešit pidizemě se čtyřmi miliony obyvatel, zatímco my tu řešíme... vlastně neřešíme už nic
16.9.2012 13:08:12
mapman
Autor
Příspěvky: 5007
Re: Norsko
Hm, mít zásoby nerostných surovin, ropy a plynu jako má Norsko, tak si taky můžeme dovolit trochu jiné stavby ...
Nejvíc se mi líbí, jak tam ve všech variantách, včetně plovoucích tunelů, vesele korzují chodci.
Jaroslav píše:
úžasné... jenom je člověku líto, že takovouhle superstavbu, navíc v nedotčené přírodě, může řešit pidizemě se čtyřmi miliony obyvatel, zatímco my tu řešíme... vlastně neřešíme už nic
Pěti. Ne že by to mělo nějak výrazný vliv.
mapman píše:
Hm, mít zásoby nerostných surovin, ropy a plynu jako má Norsko, tak si taky můžeme dovolit trochu jiné stavby ...
A navíc podíl uživatelů infrastruktury na financování bude taky výrazně vyšší, než u nás. S tamními cenami paliv, mýta, daněmi na auta atd. ...
_________________ Království a půl princezny za 511.
16.9.2012 13:42:07
jonáš
Příspěvky: 4087
Re: Norsko
A hlavně nikdo neřiká, že se to po tom "řešení" bude doopravdy i realizovat. Mam pocit že na ty varianty se zavěšenym "žebříkem" se dvěma oddělenými vozovkami na krajích (asi z důvodu tuhosti pro boční zatížení větrem) neseženou hned tak dost oceli a železobetonu ani norové. Paradoxně může bejt ten "zavěšenej tunel" technicky i ekologicky nejvýhodnější. Každopádně nejlíp ten fjord vypadá se stávajícíma trajektama
16.9.2012 14:10:25
Jaroslav
Příspěvky: 343
Re: Norsko
mapman píše:
Hm, mít zásoby nerostných surovin, ropy a plynu jako má Norsko, tak si taky můžeme dovolit trochu jiné stavby ...
Ale mapmane... u takovéto stavby je přeci klíčové, zda vyjde business case; a je úplně šumák, jestli jsou v kapsičce petrodolary nebo ne. Logika návratnosti investice je stále stejná a to všude na světě - a pakliže to finančně vyjde, není potřeba mít ropu, protože na to každý rád půjčí. Bohužel tato logika se u nás v oblasti komunikací jaksi vytratila. Jak jinak si ostatně vysvětlit styl oprav našich komunikací formou zaplácnutí díry, tažení silnic přes města místo obchvatů, nebo klikatice přes kopce a údolí...
16.9.2012 18:02:46
JirkaS
Příspěvky: 2755
Re: Norsko
Jaroslav píše:
Ale mapmane... u takovéto stavby je přeci klíčové, zda vyjde business case; a je úplně šumák, jestli jsou v kapsičce petrodolary nebo ne. Logika návratnosti investice je stále stejná a to všude na světě - a pakliže to finančně vyjde, není potřeba mít ropu, protože na to každý rád půjčí.
Pokud to není stavba placená přímým mýtem, ale nepřímo z daní, tak se návratnost počítá hodně těžko. Sice se to dělá, ale vzhledem k tomu, že se tam používají taková magická čísla jako rozvoj ekonomiky v daném regionu a podobně, tak se tomu moc věřit nedá.
16.9.2012 18:23:49
Sch
Příspěvky: 222
Re: Norsko
Pokud budou technologii zvažovat podobně jako Dánové plánovaný tunel do Německa, pak zvolí poslední variantu. Využijí při ní technologii stavby ropných plošin, která probíhá přímo v místě a vydělá na ni nejvíc místní průmysl. Co mi ale není jasné: Tento fjord se podle náznaků používá díky své hloubce ke stavbě plošin, které jak jsem viděl jinde, se nejprve právě v nějakém fjordu celé postaví, pak se odtáhnou na místo a potomí na dno, resp. ukotví, pokud jde o plovoucí plošiny. Ale ty plošiny sahají při přesunu výrazně výše než 70m a hlouběji než 20m, proto by realizace tohoto přemostění uzavřela tento fjord pro stavbu plošin (pokud se tam staví) a to by řešili Norové jak?
17.9.2012 8:28:45
Sch
Příspěvky: 222
Re: Norsko
To je teda podle mě Sci-fi. Proč nestaví tunel navazující na ty dva již existující? Možná špatná geologie. A taky by mě zajímalo, jak bude vypadat ta odbočka, výjezd z hloubky cca 300m na ostrov uprostřed, spirála nebo jinak? Je to ale neuvěřitelné.
5.10.2012 14:48:24
Bobek
Příspěvky: 1632 Bydliště: MO
Re: Norsko
Proč to nenavazuje netuším.
_________________ Království a půl princezny za 511.
5.10.2012 15:27:32
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14812 Bydliště: EU
Re: Norsko
Dnes o 14:30 místního času přislo ke kolapsu mostu ve výstavbě ve městě Trondheim, v části zvané Leangen. Objekt je součástí východní části silnice E6. Několik lidí ja zraněno, jedna osoba pohřešována. Příčíny padu jsou nejasné.
Příloha:
Poznámka: autor fotografie: Tor Aage Hansen 6400152-norway-bridge-collaps.jpg [ 62.97 KiB | Zobrazeno 15344 krát ]
Naposledy upravil Diaľničiar dne 11.12.2020 23:40:11, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
24.5.2013 12:39:50
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14812 Bydliště: EU
Re: Norsko
Výstavba úseku E18 Gulli-Langåker
*jde o přestavbu silnice na dálnici *celková délka: 24 km (4 úseky najednou) *intenzity jsou tam 27.000 vozidel za 24h (v létě 31.000) *počas přestavby se MPR snížila na 80 km/h *po odevzdání se MPR zvedne na 100 km/h *nová komunikace bude mít šířku 26m
Naposledy upravil Diaľničiar dne 11.12.2020 23:40:47, celkově upraveno 2
aktualizace odkazu
27.5.2014 11:52:26
jonáš
Příspěvky: 4087
Re: Norsko
Tam maj snad osmdesátku mimo dálnici všeobecně a furt, ne? Odkaz mi bohužel nejde.
27.5.2014 13:59:44
Bobek
Příspěvky: 1632 Bydliště: MO
Re: Norsko
Tam bývala 80, obecně na dost úsecích E18 i 70 (a hrooomady radarů). Asi to je myšleno že je dočasně (aneb zprovoznění != dokončení ) i na novém čtyřpruhu.
_________________ Království a půl princezny za 511.
27.5.2014 14:28:49
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14812 Bydliště: EU
Re: Norsko
Dne 4.7. se odevzdal druhý 1/2 profil E18 a z 25 km úseku je nyní dálnice s 2x2 jízdními pruhy. Jde o úsek z Gulli u Tønsberg do Langåker u Sandefjord. MPR bude po dokončení posledních prací navýšena na 110 km/h.
Odevzdali se do provozu ve dnech 24.11. a 27.11. celkem 2 dálniční úseky E6 koridoru severně u Osla. V délce 8 km jde o Skaberud – Labdalen a v délce 2 km jde o Langset – Minnesund.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru