Lichtenštejnsko

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Lichtenštejnsko

Příspěvek od Diaľničiar »

ls-flag.gif
ls-flag.gif (591 bajtů) Zobrazeno 49847 x
ls-map.gif
ls-map.gif (8.83 KiB) Zobrazeno 49847 x
Rozloha: 160 km2
Počet obyvatel: cca. 39 000
Hlavní město: Vaduz (cca. 5700 obyvatel)
Největší sídlo: Schaan (cca. 6000 obyvatel)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.12.2020 18:47:27, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lichtenštejnsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Základní informace :arrow:

http://www.liechtenstein.li

Lichtenštejnsko má k dispozici cca. 250 km silnic (některé jsou na 2+2 pruhy), většina z nich je v perfektním stavu a když nemají historický povrch, tak vozovky jsou mladší než 10 let, což se považuje za 100% kvalitu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lichtenštejnsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik fotek ze silniční sítě v zemi:
společná hranice mezi Rakouskem a Lichtenštejnskem; společné hranice jsou i se Švýcarskem
společná hranice mezi Rakouskem a Lichtenštejnskem; společné hranice jsou i se Švýcarskem
border.jpg (125.01 KiB) Zobrazeno 49756 x
mezinárodní označení země = FL; silnice se střídají i blízko u Švýcarska, proto je informace o rychlostech dvojaká
mezinárodní označení země = FL; silnice se střídají i blízko u Švýcarska, proto je informace o rychlostech dvojaká
FL_rychlosti.jpg (340.54 KiB) Zobrazeno 49756 x
Silnice směrem na Vaduz. Je to silnice doplněná nádhernými alpskými scenériemi.
Silnice směrem na Vaduz. Je to silnice doplněná nádhernými alpskými scenériemi.
smer Vaduz.jpg (137.25 KiB) Zobrazeno 49755 x
Most Rhein Bridge mezi Lichtenštejnskem a Švýcarskem ve městě Schaan.
Most Rhein Bridge mezi Lichtenštejnskem a Švýcarskem ve městě Schaan.
Schaan Br.jpg (85.8 KiB) Zobrazeno 49754 x
Hlavní silnice v zemi je Landstrasse, ovšem pouze ve hlavním měste se tak jmenuje, jinak má nižší názvy a označení silnice se mění.
Hlavní silnice v zemi je Landstrasse, ovšem pouze ve hlavním měste se tak jmenuje, jinak má nižší názvy a označení silnice se mění.
Vaduz LS.jpg (135.59 KiB) Zobrazeno 49759 x
Silnice jsou ve výborném stavu, perfektní je i dopravní značení. Semafory nalezneme pouze na významných křižovatkách, kdy se dá dostat do jiného města v zemi (třeba Malbun) nebo do sousední země.
Silnice jsou ve výborném stavu, perfektní je i dopravní značení. Semafory nalezneme pouze na významných křižovatkách, kdy se dá dostat do jiného města v zemi (třeba Malbun) nebo do sousední země.
light traffic.jpg (117.15 KiB) Zobrazeno 49760 x
Landstrasse blízko města Triesen.
Landstrasse blízko města Triesen.
Triesen LS.jpg (151.61 KiB) Zobrazeno 49756 x
Zdroj fotek: SSC
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lichtenštejnsko

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi bylo v roce 2009 celkem 250 km silnic, po novém se od roku 2012 do rozsahu silniční infrastruktury počítají i zemedělské a další silničky, taky se postavili nové ulice a v zemi je nyní celkem k využití 380 km silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lichtenštejnsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Záběry na hlavní silnice:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lichtenštejnsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady snad zmíním následující fakt: Česká republika má od června 2018 honorární konzulát v lichtenštejnském Vaduzu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lichtenštejnsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Populace vzrostla o cca. 3 tisíc lidí, tedy asi 8% na 39 tisíc. Prakticky identicky k Monaku. Jen tedy, Lichtenštejnsko je o dost proti Monaku větší. Další změna nastala v roce 2019 a sice, Vaduz již není největší sídlo ve státě. Tím je již severněji položená obec Schaan. V těchto 2 sídlech pak žije dohromady 1/3 obyvatel.

Navzdory pandemii COVID-19 a výkyvům ve světě (+ vysoké deficity st. rozpočtů atd.) potvrdila agentura Standard & Poor's v 11/2020 Lichtenštejnsku nejvyšší hodnocení AAA a stabilní výhled. Základem jsou 3 fakta: stabilné příjmy domácností s mírným zadlužením, vysoké finanční rezervy a dobrá příjmová stránka.

Udržení nejvyššího možného ratingu v těchto časech a navzdory udrženým službám a přitom se dosahuje zdravá finanční situace veř. rozpočtu je základním stabilizačním faktorem pro další krizové časy.

Vláda předpokládá pro letošní a příští rok výdaje navíc a později obnovit přebytkové hospodaření a vrátit se tak ke tvorbě rezerv. Nezaměstnanost tady nestoupla pro řadu opatření. Firmy vyvážejí do zahraničí o 8% méně tovaru.

Hlavně v zimním období je nutno respektovat s plnou vážností stav silnic, značení na nich, varovní nápisy kolem a nepouštět se blíž k okraji silnic, protože snadno dojde k vybočení. Starostlivost o horské alpské silnice existuje a klade se na to velký důraz, je tady k dispozici adekvátní technika, ale i silničářská vozidla tady mají často problém udržet vozidlo na silnici. Letos v předešlé zimě došlo k těžké nehodě, kdy se sypač dostal mimo silnici, několikrát se převrátil a řidič zůstal těžce zraněn v asi 30m propasti. Problémem bylo i dostat vozidlo zpátky na silnici. Následně proběhla velká informační kampaň k situaci zvýšeného cestovního ruchu v zemi. Tuto zimu tento problém patrně nebude.

Kvalita silniční sítě a ulic je velmi dobrá. Její celkový rozsah byl v roce 2019 již v úrovni 630 km. Z toho 130 km jsou polní silnice včetně alpských a 500 km jsou městské komunikace a spojovací silnice mezi sídlama. Při rozvoji silniční sítě se klade důraz na strategické dopravní plánování, optimalizaci dopravních systémů a berou se do úvahy taky klimatické změny a požadavky na ekonomickou výkonnost. Posuzuje se dopravní tok a pracuje se již se znalostmi kolem dopravnách technologií a organizace dopravy. Všechny procesy se uskutečňují tak, aby silniční síť byla použitelné nejen v současnosti, ale i v budoucnosti.

Silniční síť Lichtenštejnska:
Li1.JPG
Li1.JPG (82.29 KiB) Zobrazeno 32126 x
Výstavba a obnova lichtenštejnské dopravní infrastruktury

Lichtenštejnská silniční síť je velmi dobře napojená na švýcarskou dálnici A13. Veřejná doprava je rovněž kvalitní a jsou zde pravidelné bus linky na Rakousko i Švýcarsko.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lichtenštejnsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.11.2022 20:39:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lichtenštejnsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Lichtenštejnsko v číslech 2022: https://www.llv.li/files/as/liechtenste ... n_2022.pdf

Silniční síť v Lichtenštejnsku tvoří 420 km zpevněných silnic a 425 km nezpevněných cest.

Autobusová síť je dobře rozvinutá. Rakouské spolkové dráhy navíc provozují v Lichtenštejnsku 9 kilometrů dlouhou železniční trať se třemi zastávkami.

Stupeň motorizace je velmi vysoký. Na 1 000 obyvatel připadá kolem 780 osobních aut, což je v Evropě ve špičkové hodnotě. V sousedních zemích Švýcarska a v Rakousku je to přibližně 540 a 570 osobních automobilů na 1000 obyvatel.

Silniční síť se tedy neustále zvětšuje.

Země nemá prakticky státní dluh. Nemá armádu. Má společnou měnovou unii a další druhy spolupráce se Švýcarskem.

Situace na trhu práce v říjnu 2022: Lichtenštejnská služba trhu práce (AMS FL) evidovala ke konci října 266 lidí bez práce, o 16 více než v předchozím měsíci. Míra nezaměstnanosti se tak zvýšila z 1,2 procenta v září 2022 na 1,3 procenta ve sledovaném měsíci. Ve srovnání se stejným měsícem loňského roku nezaměstnanost klesla o 39 osob (-12,8 %). Míra nezaměstnanosti se ve srovnání se stejným měsícem loňského roku snížila o 0,2 procentního bodu. Podrobnosti: https://www.liechtenstein.li/liechtenst ... tober-2022

Státní správa má i svůj info web: https://www.llv.li/

Tak se lze dočíst, že dočasné bydlení tady nalezlo kromě 61 žadatelů o azyl z "celého světa" i 439 obyvatel z Ukrajiny. Počet žadatelů tak 1. v historii překročil 500. Na mimořádné situace v tomto ohledu je země připravená; v minulosti zažila podobnou situaci, když vypukla válka mezi Eritreí a Etiopií, a v Somálsku v Africe.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Lichtenštejnsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tunel Gnalp-Steg je nejdelším silničním tunelem v Lichtenštejnsku. Byl otevřen v roce 1947. Spojuje v nadmořské výšce kolem 1260 m n. m. M. údolí Rýna s údolím Samina a má proto velký význam pro rozvoj lichtenštejnské alpské oblasti.

Tunel se nachází v obci Triesenberg a spojuje okresy Gnalp (západní portál tunelu v nadmořské výšce 1253 m n. m .) a Steg (portál tunelu v nadmořské výšce 1270 m ). Je dlouhý 740m. V roce 1945 zemský parlament znovu schválil stavbu tunelu a poskytl půjčku 1,2 milionu franků.

V letech 1989 až 1994 byl tunel Gnalp-Steg zrekonstruován za 6,8 milionu franků a byl postaven paralelní servisní tunel.

Kvůli bezpečnostnímu hodnocení tunelu, které v roce 2013 zadala lichtenštejnská vláda, se dospělo k závěru, že nebyla plně splněna požadovaná stavební, technická a organizační opatření a že celková úroveň bezpečnosti byla vyhodnocena jako nedostatečná. Z tohoto důvodu jsou na několik příštích let plánována různá opatření, včetně obnovy osvětlení tunelu, vytvoření SOS výklenků každých 150 metrů, zlepšení zásobování požární vodou a rozvoj provozních koncepcí a operační plány. Práce se protahují v čase, třeba na rok 2019 byla naplánována práce v hodnotě 1,4 milionu franků.

Již v roce 1867 byl v rámci výstavby silnice z Vaduzu přes Triesenberg do Malbunu vybudován 48 metrů dlouhý silniční tunel mezi Gnalp a Steg, který byl jedinou schůdnou spojnicí s údolím Sami.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“