Stránka 3 z 5

Re: Švýcarsko

Napsal: 20.3.2018 20:00:15
od Diaľničiar
Ve Švýcarsku v roce 2017 zemřelo při dopravních nehodách 230 lidí. Nárůst oproti roku 2016 pak představuje 14 osob, ale celkově se jedná o 2. nejnižší výsledek. :arrow:
Obrázek

Re: Švýcarsko

Napsal: 2.4.2018 19:52:19
od Diaľničiar
Dne 13.4. se odevzdá do provozu úsek na dálnici A9 v rámci obchvatu Visp od jihu po východ. Hlavním objektem je tunel.

Zdroje: Fotogalerie z dne pro veřejnost https://www.a9-vs.ch/index.php?id=5 , https://www.blick.ch/news/wirtschaft/ta ... 29782.html

Další informace o A9 o dalších úsecích ve výstavbě a v plánech je postavit: https://www.a9-vs.ch/index.php?id=2 :idea:

*je zde 4,2 km dlouhý tunel Eyholz a je součástí obchvatu Visp
*celý obchvat Visp má být hotový v roce 2022
*náklady na výstavbu v propočtu: 565 mil. €
*délka výstavby: 10 let

Re: Švýcarsko

Napsal: 19.9.2018 16:38:00
od Diaľničiar
několik novinek za poslední měsíce:

Na A3 je v demolici 53m vysoký komín pro tunel, který nebyl nikdy využitý. Postavěný v letech 1991-1995, ovšem mezičasem se zlepšilo spalování motorů a komín je zastaralý prvek.
A3.JPG
A3.JPG (140.12 KiB) Zobrazeno 24641 x
Zdroj: https://www.tagblatt.ch/newsticker/schw ... ld.1029435


Dne 29.6. se odevzdal do provozu obchvat Silvaplana. Na úseku je 750m dlouhý tunel se sklonem 8,5%.

Zdroj: https://www.suedostschweiz.ch/ereigniss ... die-bilder


Před několika týdny se zahájila výstavba 3,5 km dlouhého obchvatu Wattwill v nákladech 124 mil. CHF a dobou realizace do 2022.




Spolková rada odsouhlasila plán prací pro rok 2019 z hlediska expanze státních silnic do roku 2030. Alokace představuje v propočtu 2 mld. € na 3 projekty, které mají být připravené do výstavby následující 4 roky:

* A1 Crissier project at Lausanne (316 million CHF)
* A2 Luzern Bypass, včetně jižního prodloužení do Hegiswil a A14 do Buchraini (1470 million CHF)
* H20 Le Locle bypass (481 million CHF)

To poslední je stavba hlavně 4 km dlouhého tunelu v 1 rouře v rámci silnice č. 20 přes pohoří Jura kolem města s populací 10.000 obyvatel.

Zdroj: https://www.astra.admin.ch/astra/de/hom ... 72151.html

Re: Švýcarsko

Napsal: 1.12.2018 16:53:33
od Diaľničiar
Federální Rada schválila plán rozšíření dálnice A1 severně od Bernu na 8-pruh. Jde o asi 6 km úsek, který se přestaví z 2x3 na 2x4 jízdní pruhy mezi Bern-Wankdorf a Schönbühl. S výstavbou se začne až po veškerých přípravách odhadem v roce 2027 a potrvá při plném provozu 6 let. Náklady na projekt mají být 474 mil. CHF.

Zdroj: https://www.astra.admin.ch/astra/de/hom ... 73158.html

Re: Švýcarsko

Napsal: 13.1.2019 14:55:02
od Diaľničiar
Bundesrat plánuje velké investice do švýcarské dálniční sítě:

Obrázek

Jsou to takové výhledové projekty. Více informací: https://www.srf.ch/news/schweiz/grossau ... chs-spuren .

V sobotu hořel autobus v tunelu Schallberg nedaleko Brig. Tento úsek silnice je součástí hlavního přechodu přes pohoří Simplon.

Obrázek

Re: Švýcarsko

Napsal: 5.7.2019 16:12:50
od Diaľničiar
Intenzity za rok 2018 a kongesce ve srovnání s rokem 2017:

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=3332

Re: Švýcarsko

Napsal: 29.10.2019 21:06:19
od Diaľničiar
pohled na tunel Gubrist z východu a most Affolternstrasse Regensdorf; v rámci rozšiřování A1 severně u Zürichu k 27.10.


https://lh3.googleusercontent.com/VzV5s ... 13-h876-no

https://lh3.googleusercontent.com/nMv67 ... 13-h876-no

https://lh3.googleusercontent.com/KEjlw ... 13-h876-no

Re: Švýcarsko

Napsal: 27.11.2019 10:51:23
od Diaľničiar

Re: Švýcarsko

Napsal: 29.12.2019 12:26:40
od Diaľničiar

Re: Švýcarsko

Napsal: 8.1.2020 10:51:35
od Redispero
6. 12. 2019 byl otevřen Galgenbucktunnel, který usnadní cestu z hraničního (DE/CH) města Schaffhausen směrem na západ.

Re: Švýcarsko

Napsal: 29.3.2020 11:51:51
od Diaľničiar
Švýcarsko zaznamenalo nejméně mrtvých při dopravních nehodách za rok 2019 od roku 1940 :arrow:

Obrázek

Re: Švýcarsko

Napsal: 11.12.2020 0:33:10
od Diaľničiar
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Populace Švýcarska se za uplynulých 10 let zvedla ze 7,8 na 8,6 mil., tedy o +9%. Průměrný věk je zde kolem 43 let, přičemž lidi se dožívají statisticky více než 84 let. Tempo růstu populace již zpomaluje, ale stále je nad 0,7% ročně. Stát ročně přijímá cíleným způsobem cca. 50 tisíc migrantů. Poměrně vybíravým způsobem a následně začleňuje do společnosti. V roce 2030 se očekává, že tady již bude žít více než 9 mil. lidí a hranici 10 mil. dosáhne Švýcarsko patrně až po roce 2050. Počet migrantů má začat klesat od roku 2025. I nadále žijou asi 3/4 obyvatelstva v urbanizovaném prostředí.

Z pohledu silniční infrastruktury je tady kolem 72 000 km silnic. Tady jsou přehledy za starší roky: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 659#p77659 , tady pak důležité referendum ke vzniku NAF http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 74#p142674 a toto referendum bylo platné. Značí to, že původní rozsah regionálních silnic se převedl pod celostátní síť a tedy další investice. Jednoduše řečeno, plány z minulosti jsou takřka u konce a bylo na čase aktualizovat skutečný vývoj a tomu přizpůsobit další investice, které se taky do roku 2030 zvedají. Jak lze při čtení vlákna zjistit, tak vícero projektů má vlastní web stránky. Informačním kampaním se tady věnuje širší prostor stejně jako plánování. Tady jsou investice do roku 2030: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 22#p159322 .

Dokument Silnice & Doprava za rok 2020 :arrow:

https://www.astra.admin.ch/dam/astra/de ... Fakten.pdf

*klade se důraž již i na segment e-bike
*informace k tomu fondu NAF, informace k dálniční výstavbě, k pandemii COVID-19
*informace kolem LKW

Síť národních silnic a dálnic (dálnice v 1/2 profilu) dosáhla stavu 2254,5 km. Přehledná tabulka dle regionů i pruhů:
S1.JPG
S1.JPG (112.38 KiB) Zobrazeno 15177 x
Z toho plyne, že 4- a více pruhů je celkem 1545 km. Původní rozsah dálniční sítě byl definován na 1892,5 km.

Před dekádou bylo na dálniční síti 220 km, v roce 2020 to je již 280 tunelů.
Dále je na této síti 4270 mostů (nadjezdů i podjezdů).

Stav hospodářství:

*HDP dosáhlo v roce 2019 hodnoty cca. 703 mld. USD
*nezaměstnanost je nyní kolem 3,3% (v lednu 2,5%)
- stejné číslo nezaměstnanost mladých
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni 41% HDP
*centrální banka dosáhla v 10/2020 historicky nejvyšší rezervy: 952 mld. USD (v roce 2001 "jen" 28 mld. USD)

Pro rok 2021 sestavila švýcarská vláda deficitní rozpočet s deficitem ve výši 2,5 mld. CHF. V rozpočtu jsou zcela speciální výdaje, mimořádného typu. Kromě samotných zvýšených nákladu kolem boje s epidemii to jsou i další větší částky jako třeba 0,5 mld. směruje na vykrytí ztrát ve veřejné dopravě která trpí v důsledku boje s pandemii COVID-19. Druhá nejvyšší částka 0,4 mld. směruje na sociální dávky v důsledku výpadků příjmů, třetí nejvyšší částka 0,13 mld. pak na podporu kultury. V roce 2021 dosáhnou celkové výdaje výši 78,3 mld. CHF, což je o 3,9% více proti roku 2020. Souvisí to s bojem proti pandemii COVID-19. Navzdory všemu vláda udrží hlavní cíl udržet rozpočtový deficit s dluhem pod dluhovým limitem. Dluhová brzda byla schválená v referendu v roce 2001 a do platnosti vešla v roce 2003. Nutí vládu dodržovat výdaje v kompatibilní úrovni k výši dluhu.

V tomto roce konfederace očekává federální deficit ve výši 20 mld. CHF.

Re: Švýcarsko

Napsal: 11.12.2020 0:50:41
od Diaľničiar
extra příspěvek k dálniční síti, co jsem již nechtěl cpát do výše uvedeného souhrnu

Po bezmála 17 letech výstavby se před 2 měsíci prorazila 1. roura 500m dlouhého tunelu Riedberg. Tento projekt čelil mnoha extrémům kolem problémům s geologii a výstavba nabrala velké zpoždění. Odevzdání A9 Gampel, Wallis se očekává v období let 2025-2026, tedy více než 22 let od zahájení výstavby. Více informací: https://www.lematin.ch/story/le-tube-no ... 2335163200 .

Obrázek


Zatopení A2 u Altdorfu: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -170039234 .


Federální rada schválila výstavbu Rhine River Tunnel v Basel. Vznikne nový 4- pruhový tunel v rámci východního obchvatu kolem města Basel. Půjde o odlehčení stávající A2. Projekt je vyčíslen pro náklady ve výši 2,36 mld. CHF (v roce 2015 to bylo 1,4 mld. CHF). Výstavba se má zahájit v roce 2029. V roce 2015 se očekával začátek na rok 2025. Více informací: https://www.astra.admin.ch/astra/de/hom ... 81062.html .

Obrázek

Re: Švýcarsko

Napsal: 17.4.2021 19:19:20
od Diaľničiar
Na A9 byla schválená výstavba pro poslední úsek, který se ani nestaví ani není v provozu, A9 Pfynwald, mezi Sierre a Susten. Jde o 8,5 km úsek, který půjde tunelem pod zalesněnou částí. Přesněji 75% délky úseku půjde pod zemí, čemu odpovídají i plánované náklady ve výši 935 mil. CHF, tedy asi 100 mil. € za 1 km.

Zdroj: https://www.vs.ch/web/communication/det ... d=10981528

Re: Švýcarsko

Napsal: 3.7.2021 20:49:07
od Diaľničiar
Dne 24.6. se do provozu dostala nová silnice v kantonu Zug. Jde o Tangente Zug-Baar, úsek obchvatu centra města Zug i s 370m dlouhým tunelem.

poloha projektu na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=47. ... 877/8.5344

https://tangente-oeffnet.ch/

Obrázek

Re: Švýcarsko

Napsal: 18.7.2021 20:53:52
od Diaľničiar
Před asi 10 dnama tady spadlo v lokalitě Faido kolem 100 mm srážek. Za následek to mělo sesuv na A2 mezi Faido a Biasca. Úsek byl následně nesjízdný. Extrémní srážky se pak opakují i tento víkend, ale ten rozsah je tak enormní, že se tomu nedokáži věnovat.

zde ta A2:
https://imgur.com/e7Au7o6
https://imgur.com/d6bRxpw

Re: Švýcarsko

Napsal: 19.10.2021 18:36:01
od Diaľničiar
Dostavba 2. tunelové roury pro silniční tunel Gotthard a s tím spojené investice

https://www.geplus.co.uk/news/landmark- ... 1-10-2021/
https://lenews.ch/2021/09/30/work-start ... ad-tunnel/
https://www.globalconstructionreview.co ... -tunnel-u/

Všeobecně se náklady na realizaci 2. roury očekávají kolem 2,84 mld. CHF. Z toho více než 2/3 půjdou na zhotovení 2. roury, která by měla být hotová v roce 2029. Poté se začne s rekonstrukcí původní, která by měla být hotová v roce 2032. K tomu přináleží další práce a technologie, takže celková částka se pak pohybuje kolem těch v propočtu 3 mld. USD. Přípravné práce se již realizují.


Re: Švýcarsko

Napsal: 24.10.2021 15:40:54
od pp21
A2 Belchen Tunel – Sanační tunel
Zjistil jsem, že tu na toto téma není nic napsáno, tak to napravím. Už léta jezdím kolem a vrtalo mi hlavou, proč stavějí třetí tunelovou rouru, tady je vysvětlení (Google translator):
Proč renovační tunel
3,2 kilometru dlouhý tunel Belchen mezi Basilejí a Egerkingenem protíná pohoří Jura. Charakteristickým znakem tohoto hřebene je velký podíl sádrového keuperu, který způsobil poškození nosné konstrukce tunelu bobtnáním. Nutná je proto obnova dvou stávajících směrově oddělených dvoupruhových tunelů ze 70. let. Aby dopravní omezení spojená s rekonstrukcí byla co nejnižší (tunelem denně projede v průměru 55 000 vozidel), staví se sanační tunel Belchen. Po dokončení sanačního tunelu, pravděpodobně v průběhu třetího čtvrtletí letošního roku, budou postupně opraveny dvě stávající, 50 let staré tunelové trouby. Od té doby provoz proudí na jih přes renovační tunel. Po opravách jsou provoz stále k dispozici dva tunely nebo čtyři pruhy. Tunel Belchen bude proto i nadále provozován se dvěma jízdními pruhy v každém směru. Renovační tunel Belchen nepředstavuje navýšení kapacity.
querschnitt_roehren.gif
querschnitt_roehren.gif (21.27 KiB) Zobrazeno 9622 x
Prostě postaví třetí tunelovou rouru, aby postupně mohli rekonstruovat stávající dvě. Letos (2021) by měla být dokončena a od 2022 by měla začít rekonstrukce stávajících tunelů.
Další zajímavostí je, že veškerá rubanina z tunelu je dopravována pouze po přepravních pásech na skládku (i když u tunelu raženého TBM to není zase taková rarita). Cena projektu cca 500 mil. CHF (~12 mld Kč). Všude je několikrát zdůrazňováno, že se nejedená o navýšení kapacity komunikace, že i ve finálním stavu zůstane provoz 2+2 pruhy.

Poloha na mapě: https://mapy.cz/s/peneresesu
Stránky projektu: https://belchentunnel.ch/Default.asp?M_ID=6&S_ID=17

Re: Švýcarsko

Napsal: 25.10.2021 10:01:06
od Diaľničiar
pp21, je to perfektní, že jste ty práce rozvedl :ok:

není to ovšem, že by zde k tomu nebylo nic napsané, to zase až tak pravda není, pouze to je uvedeno v jednom řádku jakožto investice: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 32#p108232
Diaľničiar píše:V roce 2015 startují následující nové „udržovací projekty“:

A2 BS Východní tangenta Basileje, udržovací projekt (Erhaltungsprojekt)
A2 BL/SO tunel Belchen – sanační práce
A2 TI Airolo – Quinto
A4 SZ Küssnacht – Brunnen
A6 BE Rubigen – Thun
A9 VS Ried-Brig – Schallbett
A13 GR Chur sever – Zizers
A14 LU Rotsee – Buchrain
úsek Werkhof Bern, přestavba
v podstatě může kdokoliv napsat k čemukoliv, tohle je třeba zajímavé, že ty sanační príce probíhají takhle, že se zachová kapacita provozu, zajímalo by mě co pak udělají s tou 3. rourou ...

Re: Švýcarsko

Napsal: 25.10.2021 10:59:05
od MPMP
Odhaduji, že bude použita jako záloha při řešení jakýchkoli problémů. Půjde snadno kteroukoli rouru dočasně úplně uzavřít.

Re: Švýcarsko

Napsal: 25.10.2021 13:02:22
od vaclav
pěknej luxus!

Re: Švýcarsko

Napsal: 25.10.2021 13:24:14
od pp21
Diaľničiar píše:...zajímalo by mě co pak udělají s tou 3. rourou ...
Podle wikipedie i podle příčného řezu co jsem poslal bude nový tunel finálně pro provoz na jih a střední roura bude rezervní.

Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk

Re: Švýcarsko

Napsal: 25.10.2021 14:46:24
od Honey72
Vlastně je to něco podobného jako podvodní dálniční tunel v Hamburku. I tam byly tubusy přidávány, dnes už jsou čtyři a doprava může být přesměrovávána dle potřeby.
https://www.google.cz/maps/@53.5545808, ... 312!8i6656

Re: Švýcarsko

Napsal: 11.2.2022 16:38:04
od Diaľničiar
Švýcarsko sestavilo rozpočet pro hlavní silniční práce pro roky 2024 až 2027. Počítá se s výdaji v tomto zadání ve výši skoro 8 mld. €. Uskuteční se práce na propojení stávajících tahů, uskuteční se práce ve formě rozšíření a i prodloužení tahů. Postaví se nové silnice, obchvaty a v plánu jsou i nové MÚK. 5 velkých projektů se připravuje a v roce 2023 se mají vysoutěžit:

A1 Bern-Wankdorf - Schönbühl, rozšíření
A1 Schönbühl - Kirchberg, rozšíření
A1 Rosenberg tunel v St. Gallen (3. roura)
A2 Rhine tunel v Basel
A4 Fäsenstaub 2. roura ve Schaffhausen

Tohle berme jen jak rámcovou informaci, dodatečně se bude na co dívat.

2/3 těchto peněz půjde do federálních tahů, 1/3 do všech ostatních. Švýcarsko se chce mj. dále v tomto rozpočtu zaměřit na větší údržbové práce, protože rozsah silniční sítě a ten fakt mnoha tunelů su žádá větší porci peněz, aby se v dalších dekádách nemuselo vynakládat ještě více peněz na zhoršený stav.

https://www.admin.ch/gov/de/start/dokum ... 86919.html

Investice do silnic se zrealizují s jasným cílem: zachovat stávající hodnotu silniční infrastruktury. :P

Re: Švýcarsko

Napsal: 8.4.2022 23:37:37
od Diaľničiar
Prezentovala se idea, aby se nedaleko Fully (Valais) na asi 1,6 km úsek A69 postavilo zastřešení dálnice a na střechu se instalovalo 37 tisíc solárních panelů, které budou generovat elektrickou energii pro roční spotřebu asi 20 tisíc lidí. Další prostor se nabízí kolem této dálnice v těchto místech.

Projekt připravuje Solarvia, člen VINCI Autoroutes, která vyvíjí fotovoltaickou kapacitu pro dálnice.