Re: Švýcarsko
Napsal: 20.3.2018 20:00:15
Ve Švýcarsku v roce 2017 zemřelo při dopravních nehodách 230 lidí. Nárůst oproti roku 2016 pak představuje 14 osob, ale celkově se jedná o 2. nejnižší výsledek.
Prostě postaví třetí tunelovou rouru, aby postupně mohli rekonstruovat stávající dvě. Letos (2021) by měla být dokončena a od 2022 by měla začít rekonstrukce stávajících tunelů.Proč renovační tunel
3,2 kilometru dlouhý tunel Belchen mezi Basilejí a Egerkingenem protíná pohoří Jura. Charakteristickým znakem tohoto hřebene je velký podíl sádrového keuperu, který způsobil poškození nosné konstrukce tunelu bobtnáním. Nutná je proto obnova dvou stávajících směrově oddělených dvoupruhových tunelů ze 70. let. Aby dopravní omezení spojená s rekonstrukcí byla co nejnižší (tunelem denně projede v průměru 55 000 vozidel), staví se sanační tunel Belchen. Po dokončení sanačního tunelu, pravděpodobně v průběhu třetího čtvrtletí letošního roku, budou postupně opraveny dvě stávající, 50 let staré tunelové trouby. Od té doby provoz proudí na jih přes renovační tunel. Po opravách jsou provoz stále k dispozici dva tunely nebo čtyři pruhy. Tunel Belchen bude proto i nadále provozován se dvěma jízdními pruhy v každém směru. Renovační tunel Belchen nepředstavuje navýšení kapacity.
v podstatě může kdokoliv napsat k čemukoliv, tohle je třeba zajímavé, že ty sanační príce probíhají takhle, že se zachová kapacita provozu, zajímalo by mě co pak udělají s tou 3. rourou ...Diaľničiar píše:V roce 2015 startují následující nové „udržovací projekty“:
A2 BS Východní tangenta Basileje, udržovací projekt (Erhaltungsprojekt)
A2 BL/SO tunel Belchen – sanační práce
A2 TI Airolo – Quinto
A4 SZ Küssnacht – Brunnen
A6 BE Rubigen – Thun
A9 VS Ried-Brig – Schallbett
A13 GR Chur sever – Zizers
A14 LU Rotsee – Buchrain
úsek Werkhof Bern, přestavba
Podle wikipedie i podle příčného řezu co jsem poslal bude nový tunel finálně pro provoz na jih a střední roura bude rezervní.Diaľničiar píše:...zajímalo by mě co pak udělají s tou 3. rourou ...