Černá Hora

Odpovědět
ceskedalnice.cz
Autor
Příspěvky: 99
Registrován: 25.2.2009 22:14:27
Kontaktovat uživatele:

Černá Hora

Příspěvek od ceskedalnice.cz »

mj-flag.gif
mj-flag.gif (2.27 KiB) Zobrazeno 45418 x
mj-map.gif
mj-map.gif (34.15 KiB) Zobrazeno 45420 x
Rozloha: cca. 14 000 km2
Počet obyvatel: cca. 628 000
Hlavní město: Podgorica (cca. 200 000 obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.12.2020 23:26:20, celkem upraveno 8 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

V Černé Hore žádná dálnice nejestvuje. Jediný úsek který je spoplatnený a je silnicí pro motorové vozidlá je Sutomore - Virpazar a je to jednorúrový tunel mezi týmito dvoma městami v trase plánované dálnice sever-juh Sutomore - Virpazar - Podgorica - Bijelo Polje - Srbsko. Další plánovaná dálnica je v směre západ-východ a to pokračovaní chorvatské A1 cez Černou Horu dál do Albánska, ovšem trasa této dálnice není ještě jasná tak jako i její napojení na Chorvátsko anebo BiH.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba východního obchvatu Podgorica, úsek č. 4

Délka: 2,5 km
Typ: městská dálnice, dvě dvouproudové silnice směrově oddělené
Šířka pruhů: 7 metrů
Vyvolané investice: chodníky pro peších, pouliční osvětlení, kanalizace
Překládky: nutnost výstavby dvou železničních podjezdů o délce 90 a 12 metrů

Financování: Program IPA 2007, spolufinancování hlavního města Podgorica.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Oficiální vládní stránky :arrow:

http://www.gov.me/naslovna
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Černá hora

Příspěvek od martini »

Lol, kdo teď zafinancuje 1,75 mld EUR i když aktuální asi je zatím první úsek "jen" za 603 milionů?

Co je jednoznačnou výhodou Černé hory a donutilo mne reagovat, že mohou oddělit soutěž na výběr dodavatele stavby, provozu a údržby a poté až soutěžit financování, což u nás zdá se není možné a koncesionář tedy musí nabídku předkládat i s nabídkou financování, což není nejefektivnější způsob neboť to snižuje konkurenci mezi těmi bankami... Pokud někoho zajímá blíže, tak diskuse v tématu PPP.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Most Millenium nad řekou Morača v hlavním městě Podgorica
milenijum1ep6.jpg
milenijum1ep6.jpg (99.89 KiB) Zobrazeno 40751 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

martini píše:Lol, kdo teď zafinancuje 1,75 mld EUR i když aktuální asi je zatím první úsek "jen" za 603 milionů?
Těžko říct, kdo to bude. :roll:

Ovšem, já již znám i několik detailů. Jde o jednu dálnici v stavebních nákladech 1,75 mld. €. Koncese má být na 30 let, počas kterých koncesionáři dají dalších 1,05 mld. € na údržbu, opravy a jednu generální opravu po 25 letech. Chorvatské konsorcium je složené výhradně z chorvatských firem od těch projektantských až po stavební a specializované na technologické části. Za tohle všechno konsorcium za 30 let dostane spátky cca. 10 mld. €, i když je to pouze za předpokladu 100% dostupnosti.

Tak jako v jiných případech v Evropě se bude muset Černá Hora zřejme ucházet o podporu bank a případně dát i nějaké záruky. No a vzhledem k renomé tohoto státu se dá lehce pochopit, proč je slibovaný víc jak 3x větší výnos.

Začít stavět se má nejdřív v tomhle roce, ovšem práce by neměli trvat déle jak do r. 2017. Mimo vybraného Chorvatského konsorcia zde byli ještě třeba i Bouygues (Francie), Strabag (Rakousko), Aktor (Řecko) atd.

Dálnice Bar-Boljare bude dlouhá 169,2 km. Několik vizualizací :arrow:
viz CH.jpg
viz CH.jpg (128.14 KiB) Zobrazeno 45634 x
Původní stavební náklady měli být 1,94 mld. €, právě chorvatský vítěz "Konstruktor" slíbil postavit to za méně. Bude zde 42 tunelů a 92 mostů a viaduktů. Až 1/3 ze sumy 1,94 měla jít na 43,5 km dlouhý úsek Smokovac-Mateševo. Celkově 65% financí půjde na výstavbu mostů, viaduktů a tunelů.

Tato dálnice bude součást propojení s Bělehradem a Budapeští a tedy Černá Hora získá napojení na evropskou dálniční síť. Vznikne tak alternativní silniční spojení mezi střední Evropou a Středozemním mořem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

V 10/2009 se začala výstavba první dálnice v Černé Hoře (od přístavního města Bar až k srbským hranicím do Boljari). První úsek, který se staví je Podgorica-Matesevo.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Dostal jsem se do Černé Hory autem, i když relativně blízko hranic s Chorvatskem. Stav hlavních silnic je jakž-takž dobrý. Opravdu, když si vezmeme stav silnic na Slovensku, Česku anebo Maďarsku, tak je to normální stav. Sem tam jáma, na kterou není upozornění, ale jsou i delší obnovené úseky s kompletní obnovou svodidel atd. a přibývá hodně značek (i informačních, kolik km je kam - dle místního zdroje). Oproti hlavním silnicím v Chorvatsku je to ale bída. Nehledejte zde časté možnosti pro odpočinek a naopak čekejte mnohem častější policejní hlídky, dokonce i silniční kontroly; úplatky se ale nedávají, opravdu se policisti zajímají jen o koho jde; alespoň v případě turistů.

Stav vedlejších silnic (k pobřeží do méně lukativních zón, řekněme na první pohled divoká turistika, ovšem i do vnitrozemí) je špatný. Jednak na některých silnicích jsou cedule v angličtině, aby jste se nevzdalovali 15m od silnic, jinak pouze vstup na vlastní nebezpečí (asi miny ???), ale i povrch silnic není většinou asfaltový, respektivě povrch má asfaltový kryt (AB kryt), ovšem je starý a poškozený a zjevně neopravovaný a lepším stavem je, když vůbec je nějaká jáma zasypána štěrkem.

Dost negativní je stav vozidel místních občanů, myslím technický stav. A rovněž i opravdu špatné návyky cestování, ... blinkry jenom výjimečně. Nečekané brždění, ba dokonce nečekané vyhýbaní nerovností - což se při předjíždění končí nehodami. No a rovněž jsou zde "obchodníci" (můj výraz pro lidi, co se neživí poctivě), kteří mají opravdu kvalitní auta, ovšem rovněž nejezdí předpisově; nemají tendenci dělat problémy, pokud se člověk snaží ulehčit jim předběhnutí. Když ne, umí si to vynutit (troubení, blikání) a byl i menší pocit v mé duši, že se možná umí i zlobit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi dosud zcela chybí dálnice. Páteř pozemní silniční sítě představuje tzv. Jadranská magistrála, dokončená v v 70. letech 20. stol. Trasa spojuje chorvatskou hranici (Debeli Brijeg) přes Boku Kotorskou, Budvu, Petrovac a dále vnitrozemí Podgorica–Kolašin–Mojkovac–Berane–Rožaje (srbská hranice).

Stavbou “století“ se má stát vybudování dálnice, spojující černohorský přístav Bar se Srbskem (hranice Boljare v regionu Sandžaku). K výstavbě prvních dvou a půl z celkových pěti úseků (úsek Skadarské jezero – Mateševo v délce 69 km) bylo vybráno řecko-izraelské konsorcium Aktor – Shikun Binui. Ve výhledovém plánu je rovněž projekt jadransko-jónské dálnice ve směru od chorvatského Dubrovníku k albánské Škodře.

Dosavadní magistrální tah mezi Podgoricí a hranicí se Srbskem se v nejnáročnějších úsecích horského terénu postupně rozšiřuje do tří proudů. Analogicky probíhá rekonstrukce silničního tahu z Podgorice do Cetinje a Budvy. Po 20ti letém budování by měl být otevřen magistrální tah z Risanu (Boka kotorská) do Žabljaku (centrum turistického ruchu v pohoří Durmitor). K podstatnému zlepšení dopravního spojení pobřeží Černé Hory s Bosnou a Hercegovinou významně přispělo otevření 42 km spojnice mezi přímořským letoviskem Herceg Novi a Trebinjí v létě 2009.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice Bar-Boljare se bude vyhlašovat opětovně v tendrech v roce 2012. Doposud se vláda nedohodla s nikým, protože jí překáží cena a podmínky financování. Bohužel, Černá Hora není nyní v pozici a situaci, kdy by mohla najít 2 mld. € na tenhle mimořádně nároční projekt.

Země to nemá lehké ani při pohledu na sever - politici jsou kritičtí v napájení na Chorvatsko, protože pozorují zamrznutí výstavby dálnice A1 v Chorvatsku a rovněž pochybují o termínu 2020 pro dostavbu silnice dálničního typu Dubrovnik - st. hranice s Č. Horou.

I proto se v Černé Hoře spíše ukončují dlouhoročné projekty v základní silniční síti a spíše se rozbíhají modernizační projekty na stávající síti.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Z portálu businessinfo.cz vybírám jednu informaci (plus doplnění jiných v tomto vláknu) :arrow:

Silniční poplatky se v Černé Hoře neplatí s výjimkou tunelu Sozina na E 65 (4 189 metrů dlouhý pod pohořím Rumija mezi Podgoricí/Skadarským jezerem a pobřežím/Sutomore), a trajektu Kamenari-Lepetane, který zajišťují po celý rok 24 hodin denně dvě až čtyři plavidla. Cena průjezdu tunelem Sozina činí v jednom směru pro motocykly a osobní vozidla, případně osobní vozidla s jednoosým přívěsem 2,50 EUR, pro vozidla s dvouosým přívěsem a pro karavany a kombinovaná vozidla 5,00 EUR, pro dvouosá terénní vozidla 8,00 EUR, pro dvouosá terénní vozidla s jednoosým přívěsem, pro tříosá terénní vozidla a pro autobusy 12 EUR a pro terénní vozidla se čtyřmi a více osami 16 EUR. Trajekt Kamenari-Lepetane stojí pro motocykly 1,50 EUR, pro osobní vozy 4,00 EUR, pro osobní vozy s přívěsem, osobní či terénní kombi, minibus se 7 – 20 místy a kamion do 5 t 8,50 EUR, pro kamion nad 5 t, kombi s přívěsem a kamion do 5 t s přívěsem 11,50 EUR, pro autobus 14,50 EUR, pro autobus s přívěsem 21,00 EUR a pro speciální velká vozidla 25,00 EUR. V r. 2012 se počítá s mírným zvýšením uvedených poplatků.

Řízení vozidla je třeba věnovat zvýšenou pozornost. Černohorští řidiči jezdí často velice riskantně, nezřídka agresivně a dodržování dopravních předpisů často nerespektují. Kontroly dopravní policie jsou velmi časté, zvláště v turistické sezóně. Situaci na hlavních tazích sledují často i policisté v neoznačených vozech s civilními značkami. Zásadně se doporučuje respektovat výzvu policisty k zastavení a během kontroly dokladů se vyvarovat jakýchkoliv verbálních konfliktů. Pokutu nelze uhradit na místě. Zatímco černohorský řidić dostane od policisty poukázku k úhradě pokuty a je povinen bez dodatečných sankcí ji uhradit do 8 dnů, cizinci je policista nucen v souladu se Zákonem o bezpečnosti dopravy na pozemních komunikacích z r. 2007 a prováděcím opatřením Ministerstva vnitra odebrat v případě menšího přestupku řidičský průkaz, v případě závažného přestupku i cestovní doklad (o čemž vydá řidiči potvrzení), dokud neuhradí pokutu na nejbližší poště či v bance a nepředloží policistovi potvrzení. Cestovní doklad může být řidiči zadržen v přestupkovém řízení na dobu až 48 hodin. Uvedená praxe je nepříjemná zvláště v nočních hodinách a ještě svízelnější během víkendu či v období svátků. V případě vážnějšího přestupku musí řidič navíc vyčkat na rozhodnutí přestupkového soudce a uhradit soudní výlohy.

K drobným, zákonem taxativně vymezeným přestupkům, za které je finanční postih v rozmezí od 10 do 30 EUR, patří zejména použití mobilního telefonu za jízdy, jízda bez zapnutých tlumených světel či některé případy chybného parkování. Zákon zde rovněž upravuje přednost v jízdě na úzkých vozovkách, kde vyhnutí proti sobě jedoucích vozidel vyžaduje couvání jednoho z nich. Přednost má vozidlo s přívěsem, autobus před kamionem, větší vozidlo před menším, v případě vozidel stejných kubatur to, které se pohybuje podél srázu, pokud momentální charakter vozovky (např. její rozšíření pro vyhnutí vozidel) si nežádá opak.

V přestupkovém řízení se výše pokuty pohybuje do 150 EUR, v případě řízení motorového vozidla bez řidičského oprávnění od 100 do 300 EUR. Za nejzávažnější přestupky je považováno překročení rychlosti v obci o více než 30 km/h a mimo obec o více než 50 km/h, opuštění místa dopravní nehody, řízení v opilosti a pod účinkem omamných a psychotropních látek, ohrožení chodce na přechodu předjížděním stojícího vozidla před přechodem, předjíždění či objíždění kolony vozidel, předjíždění v kopci, tunelu či v nepřehledné zatáčce. Vysoké pokuty jsou udělovány řidiči, který převáží nebezpečný materiál a přechodně neodstaví vozidlo za nepříznivých povětrnostních podmínek, nezastaví za vozidlem, z něhož vystupují děti či do kterého děti nastupují, neodstraní předměty ohrožující silniční provoz či řídí motocykl bez ochranné přílby nebo vůz se zatemněnými skly. Připravovaná novelizace Zákona o provozu na pozemních komunikacích počítá s výrazným zostřením postihů za přestupky.

Každá dopravní nehoda musí být nahlášena policii. Bez protokolu o dopravní nehodě může být poškozené vozidlo zabaveno (vyloučeno z provozu) a nemůže opustit území Černé Hory. Účastníci nehody jsou povinni si vzájemně poskytnout svoje jména, příjmení a adresy bydliště. V případě nehody, která si vyžádala zraněné či úmrtí, mají právo žádat tyto údaje i od očitých svědků. Z hlediska následného vyřizování pojistné události je vhodné pořídit z dopravní nehody fotodokumentaci. Během vyšetření nehody má cizí občan právo požadovat přítomnost tlumočníka a není povinen podepisovat dokumenty, jimž nerozumí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Cajkowski
Příspěvky: 464
Registrován: 5.10.2011 18:01:30

Re: Černá hora

Příspěvek od Cajkowski »

Chtel bych se podelit o cestovani autem po Cerne hore. Nejdrive ke clankum nademnou. 100% pravda o kontrolach. Tolik policejnich vozu za jediny den jsem v zivote nevidel. Postavaji u krajnic a v 99% maji v ruce merak na rychlost a odstavujou auta. Nastesti ve 100% jsem jel dle predpisu i kdyz ve znacne mire diky blikajicim protijedoucim. ;o)
Hlavni tahy jsou OK. Staci sjet ale kousek mimo a uz je to horsi. Rozumnou rychlosti se da ale projet vsude. Nejvic me dostala oprava silnice v zapadlem mestecku. Nekomu se nechtelo zvedat kanaly a tak kolem nich udelal kraaassnou drevenou ohradku a novy asfalt byl o 20cm vyse nez viko od kanalu. Dle stavu drevene ohradky to bylo delane jiz docela davno. Kanalu bylo v obci takto poladenych dobry tucet.
Co me ovsem dostalo nejvice byla oprava hlavniho tahu tesne za hranicema s Chorvatskem. Mel bych to spis napsat do jineho vlakna. Bylo to na strane Chorvatske. Na puvodni asfalt byly vybetonovale nove obrubniky od 10cm do cca pul metru nad stavajici silnici a zavezene sterkem. Tod vse. Finiser jsem nikde v celem useku se sterkem nevidel. Vyjete koleje ve sterku, prach, rychlost do 20km/h, diry, ... Ve smeru z Chorvatska do Cerne hory na tomto stojite, protoze kolona od kontroly na hranicich seha az do "opravovaneho" useku. Spise nez oprava mi to prislo jak pomsta Cernohorcum v turisticke sezone.
m4xp0w3r7
Příspěvky: 3
Registrován: 14.2.2012 15:58:42

Re: Černá hora

Příspěvek od m4xp0w3r7 »

Tak já mám rok staré zkušenosti. Projel jsem Černou horu směrem od Sarajeva, tedy Foča-Nikšič-Podgorica-Ulcinj-Albánie a zpátky. Stav silnic mi připadal normální. Policajty sem snad vůbec nepotkal, tak moc nechápu o čem tu píšete :) Jestli chcete vidět přepolicajtovanou zemi jeďte na Ukrajinu. Řidiči mě taky nepřišli nijak horší než v ČR, ani technický stav aut. Akorát v Nikšiči ve městě na jedné křižovatce jezdili všichni na červenou, na což jsem docela čuměl. Ale proti tomu co jsem viděl letos v Istanbulu, to byla úplně nevinná sranda :D

Ale musím všechny varovat před padajícím kamením. Jel jsem někde za Nikšičem směr Sarajevo, bylo to v horách a zjevně po dešti. Kupodivu tam neměli sítě na šutry, což třeba v Bosně mají, to nechápu. No schytal jsem těsně před tunelem šutr do předního skla. Policajti mi dali nějaký papír a dojel jsem s tím, až domů, ale zážitek dost blbý. Tak doporučuju připojistit si skla a pokud v horách prší, tak radši počkat, až kameně popadají :)

Jinak super země, určitě se tam někdy vrátím.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

tento týden se do provozu uvedla stavba: Port Milena bridge :arrow:
bridge.png
bridge.png (496.13 KiB) Zobrazeno 42399 x
*propojil Ulcinj a Ada Bojana (oblast s nejdelší pláží v zemi; Velika Plaža)
*parametry: 2+2
*náklady: 13,9 mil. €
*začátek výstavby: 2010
*do budoucnosti se na most doinstaluje zvědací hydraulické zařízení, až se zrealizuje plán vyčištění kanálu
vize
vize
1679.jpg (20.55 KiB) Zobrazeno 42399 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktuální dálniční plány :arrow:

Černá Hora je v jednání s:

*čínské společnosti: China Communications Construction Company a China Road and Bridge Corporation
*turecké společnosti: Dogus a Gulsan
*americko-turecké společnosti: Bechtel-Enka
*EIB

... ohledně financování a výstavby 169 km dlouhé dálnice Bar-Boljare. :idea: Ta se stane součástí tahu Bar - Bělehrad.

dálniční plány Černé Hory - MAPA
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda Černé Hory si vybrala zhotovitele pro výstavbu dálnice Bar - Boljare. :arrow:

*vítěžem jsou čínské společnosti: China Communications Construction Company (CCCC) a China Road and Bridge Corporation (CRBC)
*stavební náklady: 809,6 mil. € (1,1 mld. USD)
*pokud se smlouva podepíše, stavba se může rozběhnout již letos
*financování je úvěrem, splácení je na 20 let, s úroční (fixní) sazbou 2% ročně; úvěr poskytne Čínská Export-Import Banka

není známo, o který úsek jde ani o to zda to bude dálnice nebo rychlostní silnice; stavět se má již od roku 2009 - nestaví se, protože Černá Hora nenalezla doposud vhodný finanční variant pro realizaci (z důvodu nedostatku peněz)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Čínská společnost CBRC dne 1.2. zahájila přípravu pro projektové práce, instalaci a výstavbu stavěnišť, zajišťuje stavební materiály atp. pro sekci Smokvac - Mateševo, na dálnici Bar - Boljare. Vláda nyní připravuje zákon pro výstavbu dálnic, ministerstvo dopravy jedná o financování s Exim Bankou na daný projekt, na jarním zasedání parlamentu se dokumenty předloží a pokud proběhne odhlasování, zahajuje se výstavba 1. dálnice v zemi. :P

Více: http://www.gov.me/en/News/135100/Transp ... inked.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

vrmac.jpg
vrmac.jpg (192.25 KiB) Zobrazeno 40960 x
stará silnice na paralelní trase
stará silnice na paralelní trase
14312711447_b00258bb60_b.jpg (419.75 KiB) Zobrazeno 40960 x
bay kotor.jpg
bay kotor.jpg (188.5 KiB) Zobrazeno 40960 x
budva.jpg
budva.jpg (139.04 KiB) Zobrazeno 40960 x
budva2.jpg
budva2.jpg (211.84 KiB) Zobrazeno 40960 x
stavba odevzdána v roce 2005, náklady 70 mil. €, tunel je zpoplatněn
stavba odevzdána v roce 2005, náklady 70 mil. €, tunel je zpoplatněn
sozina.jpg (272.66 KiB) Zobrazeno 40960 x
Přílohy
14513659402_6ebabbb6ce_b.jpg
14513659402_6ebabbb6ce_b.jpg (234.39 KiB) Zobrazeno 40960 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Čínská EX-IM Banka schválila úvěr pro Černou Horu na výstavbu dálnice Bar - Boljare. :arrow:

Kód: Vybrat vše

China’s Exim Bank has approved a loan worth around EUR 687 million to Montenegro for the construction of the Bar-Boljare highway’s priority section Smokovac-Uvač-Mateševo. Exim Bank’s preferential loan is to provide 85% or EUR 687 million of the amount, whereas the remaining 15% (EUR 120 million) has to be provided by Montenegro. The construction works on the priority section can be expected to start by the end of 2014

In July 2013, the government of Montenegro selected the Chinese consortium: China Communications Construction Company, and the China Road and Bridge Corporation, as best bidders for the construction of the Bar-Boljare highway, that is, the priority section of the route. The offered price for the construction of the priority part of Montenegro’s greatest infrastructural project was EUR 809.58 million.

China’s Exim Bank has approved a loan worth around EUR 687 million to Montenegro. Montenegro’s Transport Minister Ivan Brajović explained the Government of China has to consent to the loan and it is expected that all the procedures in both China and Montenegro that will lead to the signing of an interstate agreement are to be completed in a month and a half. Minister Brajović added that construction works on the priority section can be expected to start by the end of 2014.

Montenegro is the only country in the region that does not have a single kilometer of highway. Construction of the highway after the restoration of Montenegro’s independence was designed as one of the most important national projects. The tender for the construction of the highway was announced in 2008 and in October 2009 the Prime Ministers of Montenegro, Serbia and Croatia have officially cut the ribbon for the construction of the highway. A section was supposed to be build by the croatian company Konstruktror which could not provide a bank guarantee for the completion of the project, which was the reason the whole deal fell through. Next year, for the first time the Chineese appeared as a potential investor and the Montenegrin government from June 2012 to June 2013 has been negotiating with several chinese companies.

After a year of negotiations, the job to build the section Smokovac – Mateševo ​​was assigned to a consortium of chinese companies China Communications Construction Company, and the China Road and Bridge Corporation. The project will cost 809.5 million and its beginning only awaits the credit of the Chinese Exim Bank. This bank for the construction of the highway has offered the government a grace period of five years on a loan with an annual interest rate of two percent and a repayment period of 20 years. The construction of the entire 170 kilometers long highway is expected to take four years.

The highway from Bar to Boljari is 169.2 kilometers. This will be one of the most expensive highways per km in Europe, due to the tunnels, bridges and viaducts that will make up over 40% of its total length. This highway construction is the greatest engineering construction project in Montenegro and one of the biggest projects being implemented in the European market. The route will require the construction of 42 tunnels, 92 bridges and viaducts. The average daily, or annual traffic on the existing road from Bar to the border with Serbia, in certain sections ranges from 5,100 to 8,300 vehicles with distinct seasonal annual intensity that reaches up to 20,000 vehicles.
- See more at: http://www.balkaneu.com/montenegro-chinese-exim-bank-approves-loan-bar-boljare-highways-priority-section/#sthash.2dBc5xPu.dpuf
Tolik zpráva z 19.9.2014.

Takže, i když se proces zahájení prodlužuje, všechny smlouvy jsou podepsané, všechno se připravilo a je již i financování zajištěno. Začátek výstavby je naplánován na konec roku 2014. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.8.2019 11:23:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Parlament dne 8.12. schválil vládní projekt pro výstavbu dálnice Bar - Boljare. Černá Hora se zadlužila u Číny částkou 687 mil. € a vláda poskytne dalších 120 mil. €. Tak se může zahájit výstavba prvních 42 km. Čínští zhotovitelé deklarují zprovoznění stavby za 4 roky.

Většina ekonomů v zemi varuje před prudkým zadlužením se, agentura Moody's and Standard & Poor's již zhoršila úvěrový rating pro Černou Horu. Půjčka má odklad splatnosti o 6 let, s roční úrokovou sazbou 2% a celková splatnost je 20 let.

Celková délka dálnice bude 169 km.


web projektu: http://barboljare.me/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Černá hora

Příspěvek od ML90 »

Docela mě překvapují ta čísla, protože 169km mi přišlo na zemi, která je jen o kousek větší než středočeský kraj, docela dost. Ale skutečně to tak je. Koukám že tady nikde není mapa jak by plánované dálnice v Černé Hoře měly vypadat, a proto jí sem přidávám.
Přílohy
Montenegro_motorways.JPG
Montenegro_motorways.JPG (156.41 KiB) Zobrazeno 39841 x
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

Ta mapa tady je, v odkazu v tomto příspěvku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Černá hora

Příspěvek od ML90 »

Aha to jsem přehlédnul. Možná je ale vhodnější dávat to obecně častěji přímo do příspěvků, pak si toho určitě všimne víc lidí. Obzvlášť když člověk pročítá některé staré příspěvky tak to může velmi snadno zapadnout. Totéž může platit i pro nějakou šikovnou grafiku se statistikami. A abychom neodbíhali od tématu. Je někde nějaký text/grafika, která dává plánované dálnice v Černé Hoře do kontextu s topografií? Docela by mě zajímalo jak to zhruba vypadá, protože tahle země nemá zrovna nejvhodnější térén na stavbu podobné infrastruktury.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Černá hora

Příspěvek od Diaľničiar »

počet dopravních nehod, mrtvých a zraněných
počet dopravních nehod, mrtvých a zraněných
mne.png (5.98 KiB) Zobrazeno 38562 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“