Bělorusko
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Bělorusko
Počet obyvatel: cca. 9,5 mil.
Hlavní město: Minsk (cca. 2 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.12.2020 12:25:39, celkem upraveno 11 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Bělorusko má postavenou dálnici ve směru západ-východ dlouhou do 600 km a pak jsou dostavěny dálnice na výpadovkách z hlavního města Minsk.
Silniční síť disponuje cca. 80.000 km silnic a dálnic. Přepravuje se na nich přes 82% zboží. V letech 2001 - 2005 bylo vybudováno 525 km silnic a opraveno 1.700 km. Novější údaje nejsou k dispozici (budou až v roce 2011).
K 1.1.2008 bylo v krajině 976 km dálnic, rychlostních silnic nebo silnic pro motorová vozidla. Většina dálnic má MÚK, středové dělící pásy, odstavné pruhy a obchvat Minsku je postaven na 3+3 jízdní pruhy.
Dálniční tahy k 1.1.2008
M1: Brest - Minsk - Orsha 552km
M2: Minsk - minské letisko 29km
M3: Minsk - Logoisk 40km
Vitebsk-obchvat 24km
M4: Minsk - Smilovici 25km
Mogiľov-obchvat 16km
M5: Minsk - Marinagorka 37km
M6: Grodno - Skidal 24km
M7: Minsk - Volochin 69km
M8: Orsha - M1 5km
Haradok - hranica s Ruskom 34km
Homel' -obchvat 7km
M9: Minsk obchvat 26km
M10: Recyca-obchvat 7km
P1: Dzherginsk - Minsk 25km
P23: Minsk - Sluck 52km
P28 Minsk- Ring Minsk 4km
Běloruská správa silnic a dálnic
https://belavtodor.by/
Pár fotek:
http://farm1.static.flickr.com/34/88528 ... e8c5_b.jpg
http://farm1.static.flickr.com/209/4870 ... b20e_o.jpg
http://farm1.static.flickr.com/197/4870 ... 14.jpg?v=0
Silniční síť disponuje cca. 80.000 km silnic a dálnic. Přepravuje se na nich přes 82% zboží. V letech 2001 - 2005 bylo vybudováno 525 km silnic a opraveno 1.700 km. Novější údaje nejsou k dispozici (budou až v roce 2011).
K 1.1.2008 bylo v krajině 976 km dálnic, rychlostních silnic nebo silnic pro motorová vozidla. Většina dálnic má MÚK, středové dělící pásy, odstavné pruhy a obchvat Minsku je postaven na 3+3 jízdní pruhy.
Dálniční tahy k 1.1.2008
M1: Brest - Minsk - Orsha 552km
M2: Minsk - minské letisko 29km
M3: Minsk - Logoisk 40km
Vitebsk-obchvat 24km
M4: Minsk - Smilovici 25km
Mogiľov-obchvat 16km
M5: Minsk - Marinagorka 37km
M6: Grodno - Skidal 24km
M7: Minsk - Volochin 69km
M8: Orsha - M1 5km
Haradok - hranica s Ruskom 34km
Homel' -obchvat 7km
M9: Minsk obchvat 26km
M10: Recyca-obchvat 7km
P1: Dzherginsk - Minsk 25km
P23: Minsk - Sluck 52km
P28 Minsk- Ring Minsk 4km
Běloruská správa silnic a dálnic
https://belavtodor.by/
Pár fotek:
http://farm1.static.flickr.com/34/88528 ... e8c5_b.jpg
http://farm1.static.flickr.com/209/4870 ... b20e_o.jpg
http://farm1.static.flickr.com/197/4870 ... 14.jpg?v=0
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.12.2020 12:26:42, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Dálnice M9, obchvat Minsku
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Ministerstvo dopravy a komunikací
http://www.mintrans.gov.by/
Dálniční podnik, mýto
http://www.belavtostrada.by/
http://www.mintrans.gov.by/
Dálniční podnik, mýto
http://www.belavtostrada.by/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.12.2020 13:00:11, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu
Důvod: aktualizace obsahu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Ministerstvo dopravy a komunikací Běloruska plánuje přilákat v roce 2010 úvěr Světové banky ve výši 150 mil. USD na rekonstrukci dopravního úseku M5 Minsk-Gomel. Cena rekonstrukce 1 km dálnice M5 vychází na 1,4-2,2 mil. USD.
Současně ministerstvo hledá zahraničního investora na financování rekonstrukce dálnice M4 Minsk-Mogilev.
V Bělorusku existuje jen jedna placená dálnice M1 (E30), která se postupně přibližuje k hranici návratnosti. Každoročně si její údržba vyžaduje 36,7 mil., USD, přičemž příjem z jejího provozu tento rok dosáhne 33,1 mil. USD.
Zdroj: www.businessinfo.cz
Současně ministerstvo hledá zahraničního investora na financování rekonstrukce dálnice M4 Minsk-Mogilev.
V Bělorusku existuje jen jedna placená dálnice M1 (E30), která se postupně přibližuje k hranici návratnosti. Každoročně si její údržba vyžaduje 36,7 mil., USD, přičemž příjem z jejího provozu tento rok dosáhne 33,1 mil. USD.
Zdroj: www.businessinfo.cz
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Běloruské silnice jsou dobré, dálnice M1 z Brestu přes Minsk do Moskvy dokonce velmi kvalitní. Mimo hlavní tahy a ve vesnicích však kvalita vozovky kolísá.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.12.2020 12:30:09, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Bělorusko
Koukám že sem už přes 2 roky nikdo nepřidal příspěvek,tak to musím napravit.Minulý měsíc jsem navštívil Bělorusko.Trasa byla Vojtanov-Mogilev,ujeto za 24h.V Bělorusku jsem po sjezdu z "moskevské" dálnice najel na silnici M4,která prochází v současnosti rozsáhlou přestavbou na rychlostní typ silnice.Hotové jsou úseky od napojení na M1 až k městu Červiň a úsek Bialynichy-Mogilev.Zbylých zhruba 100km má být hotovo do konce září 2012.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.7.2019 13:24:21, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
44 km section of second Minsk ring road to open in 2015
více ZDE
Celkem má severní část délku 46 km, ale 2 km jsou již v provozu se západním úsekem.
více ZDE
Celkem má severní část délku 46 km, ale 2 km jsou již v provozu se západním úsekem.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Výstavba víše zmíněného okruhu se staví nepřetržitě, stavba je toužebně očekávána:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Dne 6.10. se odevzdala do provozu 1. část výše zmíněné stavby, tedy asi 23 km MKAD 2 - druhý okruh kolem hlavního města Minsk. Jde o dálnici M14. Úsek jde od M3 po R28, jedná se o 2x2 pruhovou dálnici. Na otevření byl i prezident země A. Lukašenko. Druhý úsek se odevzdá do provozu v roce 2017.
Celý okruh bude mít jednou 159 km.
Zdroj a další informace: http://eng.belta.by/president/view/part ... 5935-2015/
Celý okruh bude mít jednou 159 km.
Zdroj a další informace: http://eng.belta.by/president/view/part ... 5935-2015/
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Bělorusko použije 1. model PPP v historii státu a provede upgrade 85 km dálnice M10. Náklady jsou 350 mil. USD. M10 je V-Z tah na jihu země. Více informací: http://eng.belta.by/economics/view/ebrd ... 1191-2016/ , http://www.ebrd.com/news/2016/ebrd-to-h ... -road.html .
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Webové stránky silniční správy jsou upgradované, zároveň se změnil odkaz, to jsem ve vláknu již opravil. Začátkem 11/2016 se odevzdala do provozu zmodernizovaná silnice P23 MINSK – MIKASHEVICHI ROAD, konkrétně se rozšířila a celá přebudovala ve 2 sekcích. Jde o silnici směrem na jih.
A již brzo se má odevzdat do provozu další sekce MKAD 2 (okruh kolem Minsku), zde je stav a mapa trasování úseku: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=269 .
A již brzo se má odevzdat do provozu další sekce MKAD 2 (okruh kolem Minsku), zde je stav a mapa trasování úseku: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=269 .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.12.2020 12:36:45, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Prezident Lukašenko odevzdal 22.12. do provozu další úsek MKAD2 jak jsem psal výše a 2. okruh je kompletní.
Nový úsek má délku 41,1 km a spojuje dálnici M6/E28 Minsk - Grodno - hranice s Polskem a dálnici M1/E30 Brest - Minsk - hranice s Ruskem. To znamená, že v provozu je nyní celý 2. okruh kolem hlavního města. Vysvětlím: v rámci té zelené sekce je zbytek v provozu, je to i uvedeno ve vlákně. A červená část jsou již hotové komunikace uvedené do provozu dříve.
Fakty o MKAD2
*délka 160 km
*šířka 22,7m
*parametry: 4-pruh aneb 2x2
*navržená rychlost: 120 km/h
*provoz: 11.300 až 24.300 vozidel denně
*vozovka z CB
*30 odpočívek včetně dalšího zázemí
MAPA: https://www.google.sk/maps/place/Minsk, ... 27.5615244
Nový úsek má délku 41,1 km a spojuje dálnici M6/E28 Minsk - Grodno - hranice s Polskem a dálnici M1/E30 Brest - Minsk - hranice s Ruskem. To znamená, že v provozu je nyní celý 2. okruh kolem hlavního města. Vysvětlím: v rámci té zelené sekce je zbytek v provozu, je to i uvedeno ve vlákně. A červená část jsou již hotové komunikace uvedené do provozu dříve.
Fakty o MKAD2
*délka 160 km
*šířka 22,7m
*parametry: 4-pruh aneb 2x2
*navržená rychlost: 120 km/h
*provoz: 11.300 až 24.300 vozidel denně
*vozovka z CB
*30 odpočívek včetně dalšího zázemí
MAPA: https://www.google.sk/maps/place/Minsk, ... 27.5615244
Re: Bělorusko
Není to úplně o silniční infrastruktuře, ale přeci jen si dovolím sem tenhle článek vložit:
Bělorusko nechá Číňany u sebe postavit vysokorychlostní železnici. Povede od polských hranic až do Smolensku
http://byznys.ihned.cz/c1-65735980-belo ... -smolenska
Bělorusko nechá Číňany u sebe postavit vysokorychlostní železnici. Povede od polských hranic až do Smolensku
http://byznys.ihned.cz/c1-65735980-belo ... -smolenska
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Ve městě Grodno se připravuje výstavba nového silničního mostu ponad řeku Nemen
*v plánech se přestaví bývalý železniční most pro silniční dopravu
*postaví se i nové MÚk a napojovací silnice ke stávající silniční síti v okolí
*projekt má plánované náklady ve výši skoro 174 mil. USD, přičemž část půjčí Čína
*práce obsahují napojení na M6 a i silnici R99
*další práce pak navazují na nový obchvat a rozšíření ulice Yuzhnaya
Město Grodno leží blízko hranic s Polskem, Litvou a v dosahu trasy na ruskou Kaliningradskou oblast, kde zároveň M6 je klíčové silniční dopravní spojení pro Bělorusko. Ve městě žije kolem 370.000 obyvatel.
*v plánech se přestaví bývalý železniční most pro silniční dopravu
*postaví se i nové MÚk a napojovací silnice ke stávající silniční síti v okolí
*projekt má plánované náklady ve výši skoro 174 mil. USD, přičemž část půjčí Čína
*práce obsahují napojení na M6 a i silnici R99
*další práce pak navazují na nový obchvat a rozšíření ulice Yuzhnaya
Město Grodno leží blízko hranic s Polskem, Litvou a v dosahu trasy na ruskou Kaliningradskou oblast, kde zároveň M6 je klíčové silniční dopravní spojení pro Bělorusko. Ve městě žije kolem 370.000 obyvatel.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
M6 se rozšiřuje jak je psáno o něco výše, zde jeden úsek již hotový:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.12.2020 12:39:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Bělorusko připravuje 1. PPP projekt v oblasti dálnic a to konkrétně na M-10
http://www.belavtostrada.by/sites/defau ... um_min.pdf
http://www.belavtostrada.by/sites/defau ... on-min.pdf
http://www.belavtostrada.by/sites/defau ... um_min.pdf
http://www.belavtostrada.by/sites/defau ... on-min.pdf
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Na výše zmíněné je již několik nabídek, prozatím z Turecka a Číny.
Re: Bělorusko
Celý minulý týden jsem měl tu čest strávit v Bělorusku, tak si dovolím pár poznatků. Nebyl jsem v žádném oblastním městě, ale obecně platí, že mezi Minskem a regiony je drastický rozdíl. Třeba takový Kyjev je v porovnání s Minskem daleko chaotičtější, živější a méně udržovaný, ale zase jsou tam na dvoumilionové město zoufale málo rozvinuté služby (zase třeba i v porovnání s tím Kyjevem). Dvakrát jsem měl cestu mimo Minsk, poprvé to bylo směrem na severozápad k litevským hranicím, ale mimo hlavní tah na Vilnius (přes město Maladzečna). Na začátku u Minsku to bylo ještě dobré, ale čím víc se člověk vzdaloval, tím byly silnice v horším stavu. Vyloženě díry tam nebyly, ale rozbité to bylo strašně. Boční cesty už pak často ani nebyly asfaltky. Ukazovali nám tam nějaký zámek, který je podle všeho v Bělorusku docela známou turistickou atrakcí a příjezdová cesta byla bez asfaltu. Podruhé jsme jeli po dálnici M1 směrem na Brest. Podobně jako jinde v bývalém SSSR platí, že to nemá zdaleka všude parametry běžné dálnice. Úrovňová křížení to sice nemá, ale co jsem si stihl všimnout, tak tam na mnoha místech nejsou ve středním dělícím pásu svodidla a jsou tam místa, na kterých se evidentně dá otáčet. Povrch už má taky nejlepší léta za sebou.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. 2 vlastní příspěvky jsem bez náhrady odstranil a vícero odkazů k tomu taky, i když ty základní jsou k dispozici. Dá se říct, že režim Lukašenka přitvrzuje a část informací jednoduše není přístupná.
Populace státu za uplynulou dekádu stagnuje, respektivě dlouho nepatrně klesá. Skutečný počet obyvatel pak klesl o 100 tisíc. V důsledku posledních voleb došlo k rozšíření sankcí proti režimu tak, aby se to nedotklo obyvatelstva, takže hospodářství je na tom přibližně stejně, co se týče dostupnosti dopravních služeb. Horší je to již s investicemi; stát již sotva realizuje základní opravy silnic, dálnic a zajišťuje již jen údržbu na státní silniční síti. Jinde pomoz si jak můžeš aneb se o něco snaží dle potřeb i samosprávy. Stát sice více spolupracuje s Ruskem, ovšem hlavně v otázkách zajištění vnitřní i vnější bezpečnosti a na větší investice si musí půjčovat kapitál od Světové banky aneb na konkrétní projekty shání investory formou PPP nebo čínské investice do dopravních projektů.
Tak jak napsal ML90 o příspěvek výše, tak to i je. Hlavní město je výstavní skříň s dobudovaným okruhem č. 2 a vjezdy do města i průtahy jsou v dobrém stavu. V dobrém stavu jsou hlavní dálnice a jen několik hlavních silnic. Na nich se již projevuje nedostatek peněz a to ve formě stárnoucích mostů. Čím dál od hlavní silnic a hlavního města, tím horší situace. A ano, až najednou zmizí i zpevněná silnice. Regiony se snaží udržovat všechny nezpevněné silnice v celoročně sjízdném stavu. Dá se říct, že Bělorusko je nyní uprostřed toho, kde se začne situace v silniční infrastruktuře zlepšovat aneb se zásadně zhorší.
Silniční síť je o rozsahu cca. 87 000 km.
Rozsah dálniční sítě je dle wikipedie v úrovni asi 3000 km ( https://en.wikipedia.org/wiki/Roads_in_Belarus ), což samozřejmě ale neznamená, že všechny tyto tahy mají 4 jízdní pruhy. Je to taková plánovaná idea a cíl, ale doba realizace je dlouhodobá. K roku 2008 jsem psal o tom, že rozsah dálnic je 976 km. Od té doby se postavil celý 2. okruh kolem Minsku, což zvedlo rozsah dálnic na 1136 km. Bělorusko zavedlo mýto a mj. postavilo na těch vypsaných trasách "M" několik obchvatů aneb i expresních silnic. Celkový rozsah zpoplatněných silnic činí 1787 km. Nejsou to tedy ani zdaleka všechny ty "M a hlavní P tahy" tahy a ani to neznamená, že celá zpoplatněná síť má 4- pruhy. Zpoplatněno je i několik "lokálních" silnic označeno písmenem P, které ale taky mají 4- pruhy jak je i ve vláknu uvedeno. Probíjá i dualizace silnic.
Mapa zpoplatněných silnic a dálnic pro lepší představu, abych je nemusel psát:
Populace státu za uplynulou dekádu stagnuje, respektivě dlouho nepatrně klesá. Skutečný počet obyvatel pak klesl o 100 tisíc. V důsledku posledních voleb došlo k rozšíření sankcí proti režimu tak, aby se to nedotklo obyvatelstva, takže hospodářství je na tom přibližně stejně, co se týče dostupnosti dopravních služeb. Horší je to již s investicemi; stát již sotva realizuje základní opravy silnic, dálnic a zajišťuje již jen údržbu na státní silniční síti. Jinde pomoz si jak můžeš aneb se o něco snaží dle potřeb i samosprávy. Stát sice více spolupracuje s Ruskem, ovšem hlavně v otázkách zajištění vnitřní i vnější bezpečnosti a na větší investice si musí půjčovat kapitál od Světové banky aneb na konkrétní projekty shání investory formou PPP nebo čínské investice do dopravních projektů.
Tak jak napsal ML90 o příspěvek výše, tak to i je. Hlavní město je výstavní skříň s dobudovaným okruhem č. 2 a vjezdy do města i průtahy jsou v dobrém stavu. V dobrém stavu jsou hlavní dálnice a jen několik hlavních silnic. Na nich se již projevuje nedostatek peněz a to ve formě stárnoucích mostů. Čím dál od hlavní silnic a hlavního města, tím horší situace. A ano, až najednou zmizí i zpevněná silnice. Regiony se snaží udržovat všechny nezpevněné silnice v celoročně sjízdném stavu. Dá se říct, že Bělorusko je nyní uprostřed toho, kde se začne situace v silniční infrastruktuře zlepšovat aneb se zásadně zhorší.
Silniční síť je o rozsahu cca. 87 000 km.
Rozsah dálniční sítě je dle wikipedie v úrovni asi 3000 km ( https://en.wikipedia.org/wiki/Roads_in_Belarus ), což samozřejmě ale neznamená, že všechny tyto tahy mají 4 jízdní pruhy. Je to taková plánovaná idea a cíl, ale doba realizace je dlouhodobá. K roku 2008 jsem psal o tom, že rozsah dálnic je 976 km. Od té doby se postavil celý 2. okruh kolem Minsku, což zvedlo rozsah dálnic na 1136 km. Bělorusko zavedlo mýto a mj. postavilo na těch vypsaných trasách "M" několik obchvatů aneb i expresních silnic. Celkový rozsah zpoplatněných silnic činí 1787 km. Nejsou to tedy ani zdaleka všechny ty "M a hlavní P tahy" tahy a ani to neznamená, že celá zpoplatněná síť má 4- pruhy. Zpoplatněno je i několik "lokálních" silnic označeno písmenem P, které ale taky mají 4- pruhy jak je i ve vláknu uvedeno. Probíjá i dualizace silnic.
Mapa zpoplatněných silnic a dálnic pro lepší představu, abych je nemusel psát:
Re: Bělorusko
Od 15.12 bude sa da kupit elektronicka znamka na spoplatnene useky:
http://beltoll.by/index.php/en/beltoll- ... c-vignette
Tento system je alternativou pre myto, ktore je stale funkcne aj pre vozidla do 3,5t.
http://beltoll.by/index.php/en/beltoll- ... c-vignette
Tento system je alternativou pre myto, ktore je stale funkcne aj pre vozidla do 3,5t.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bělorusko
Bělorusko plánuje ve 2. pololetí 2023 zahájit upgrade dálnice Brest - Moskva.
https://eng.belta.by/economics/view/pla ... 0130-2021/
https://telegraf.by/ehkonomika/belarus- ... nt-dorogi/
Jedná se tedy o Z-V tah M1 napříč celé Bělorusko. Mělo by se jednat o kompletní upgrade; uspořádání MÚK atd. Jestli se to opravdu zahájí nebo jde zase o "další" bublinu v podobě "jednou to bude", je nejisté již jen vzhledem na cenové rozpětí donedávna udávaných na jiných úsecích dálniční sítě.
Co se týče tady tohoto PPP projektu na M10: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 79#p191279 , tak z 05/2021 je tady informace: The RFP documentation for the delayed M10 motorway PPP tender in Belarus is being finalised and is expected to be launched by mid-year. . Financování koordinuje EBRD, ale pro politickou situaci je nejisté, jak to dopadne i tady s tímto.
Bělorusko není již dekádu v takové finanční kondici, aby umělo realizovat větší úseky. Velkým úspěchem bylo dokončení okruhu hlavního města, ale od té doby je tady taková stagnace a finanční obtíže, že se ani plánované opravy vozovek jednoduše nerealizují, řeší se to dopr. značením. Takže bez úvěrů z "partnerských institucí / zemí" není možno tady rozběhnout plánované stavby. Ale tyto výsledky a rokování již hodnotit nechci.
https://eng.belta.by/economics/view/pla ... 0130-2021/
https://telegraf.by/ehkonomika/belarus- ... nt-dorogi/
Jedná se tedy o Z-V tah M1 napříč celé Bělorusko. Mělo by se jednat o kompletní upgrade; uspořádání MÚK atd. Jestli se to opravdu zahájí nebo jde zase o "další" bublinu v podobě "jednou to bude", je nejisté již jen vzhledem na cenové rozpětí donedávna udávaných na jiných úsecích dálniční sítě.
Co se týče tady tohoto PPP projektu na M10: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 79#p191279 , tak z 05/2021 je tady informace: The RFP documentation for the delayed M10 motorway PPP tender in Belarus is being finalised and is expected to be launched by mid-year. . Financování koordinuje EBRD, ale pro politickou situaci je nejisté, jak to dopadne i tady s tímto.
Bělorusko není již dekádu v takové finanční kondici, aby umělo realizovat větší úseky. Velkým úspěchem bylo dokončení okruhu hlavního města, ale od té doby je tady taková stagnace a finanční obtíže, že se ani plánované opravy vozovek jednoduše nerealizují, řeší se to dopr. značením. Takže bez úvěrů z "partnerských institucí / zemí" není možno tady rozběhnout plánované stavby. Ale tyto výsledky a rokování již hodnotit nechci.