Ukrajina

Odpovědět
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukrajina

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Prosím, nepiš v tak krátkém sledu dva příspěvky za sebou, použij místo toho fci "upravit" příspěvek.
R48 -> D48 se podařilo!
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: Ukrajina

Příspěvek od GiuseppeS »

m4xp0w3r7 píše: Ovšem co jsem pátral zde http://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_M10_(Ukraina) tak jestli to chápu dobře, je dálnice Krakovets-Lvov odložená na neurčito, snad až do 2022?? Polsky neumím a překladač moc nepomohl.
Podle polské Wikipedie a článku z loňského března, na které odkazuje, skutečně bude M10 nejdřív až na olympiádu 2022 (která se ještě neví, kde vůbec bude 8-) . Problémem je nedostatek financí, jen první etapa bude stát 1,5 mld. hřiven (na koruny je to cca 2krát tolik), peníze ale byly použity na opravy existujících silnic.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Ukrajina

Příspěvek od FlakY` »

Medyka je pro pěší a jestli je to rychlejší po M10 nebo M11 nevím, protože důležité je rychlejší odbavení na hranicíh. Druhá jízda mi trvala z Medyky do Lvova 40 min. a google píše 54 min., protože nezná obchvat Horodoku.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo infrastruktury Ukrajiny plánuje získat ze státního rozpočtu 33 mld. USD na rozvoj silnic :arrow:

Celková částka ve výši 33 mld. USD bude rozdělena na několik hlavních plateb:

*4,6 mld. USD se zaplatí jako úhrada závazků úvěrů;
*12 mld. USD bude vynaloženo přímo na výstavbu a rekonstrukci 2,2 tis. km silnic;
*2,4 mld. USD je určeno na generální opravy;
*10,8 mld. USD - na provozní údržbu a běžné opravy silnic a umělých staveb

Ministerstvo odhaduje, že termín návratnosti prostředků, jež se předpokládá vydat na rozvoj silničního hospodářství, bude činit cca 8 let.

V současné době provozní stav místních silnic, mostů a inženýrskích staveb je na velmi špatné úrovni a nezabezpečuje v plném rozsahu rychlou, hospodárnou a bezpečnou přepravu cestujících, nákladů a rovněž brání vývoji tranzitní přepravy. Tak 65% objektů z 16.172 mostů a nadjezdů, nadchodů na silnicích bylo postaveno ještě před r. 1970. Přes 9,5 tis. mostů neodpovídají dle technických parametrů moderním požadavkům a skutečnému zatížení, 702 mosty vyžadují neodkladnou opravu.

Špatný stav infrastruktury zapříčinila nízká úroveň financování silničních prací (během posledních 10 let se investovalo do oprav a údržby pouze 14 - 34 % z minimálně požadované částky), rychlá devastace silničních konstrukcí způsobená zvýšením hmotnostního zatížení dopravními prostředky a rovněž nedostatečně vyvinuté dopravné spojení s evropskými státy, protože silniční síť na Ukrajině byla vytvořena k zabezpečení fungování národního hospodářství bývalého Svazu.

Financování budoucího programu se předpokládá mimo jiné i cestou zřízení placených dálnic, experti však poznamenávají, že tento projekt nebude mít velký úspěch pro malý počet úseků dálnic s dostatečnou pro jejich rentabilitu intenzitou automobilové dopravy. Ukrajina disponuje velkým územím s poměrně nízkou hustotou obyvatelstva – dálnice tedy nebudou vytíženy příslušným proudem vozidel. K dosažení optimální rentability je nutná realizace projektu o délce minimálně 200 až 300 km, je ale velmi obtížné získat investora pro podobný nákladný projekt.

Investiční částku 33 mld. USD pro období nejbližších 5 let experti označují jako nereálně vysokou. Tato částka se totiž prakticky rovná 20% HDP a v letošním roce bylo do projektů silniční infrastruktury vynaloženo pouze 1% HDP. Náklady na údržbu a opravy silniční infrastruktury lze však snížit zavedením pravidelných veřejných soutěží, zapojením do soutěží většího počtu účastníků nebo optimalizace výdajů na výstavbu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Ukrajina

Příspěvek od Marooned17 »

Tak jsem nedávno projel úsek Hranice PL - Žitomir. Oproti ještě loňskému roku je zrekonstruována silnice mezi hranicemi a Lvovem. Ta byla předtím samá díra, nedalo se skoro jet. Dále v úsecích 4 pruhová silnice Lvov - Kyjev je v dobrém stavu - ve většině úseků po rekonstrukci. Oproti době před 5 lety, kdy se valná část cesty jela max. 40, tak úžasné. Ukrajina se pomalu trochu vzmáhá.
Dále vyzkoušena silnice mezi Mykolaivem a Oděsou - taky vesměs v pořádku.

Jen pozor, Ukrajinci předjíždějí jako prasata, nebýt většinou širokých silnic, že se vejdou 3 auta vedle sebe, je tam asi dost nehod :crazy:

Offtopic: Metro v Kyjevě a Charkově, to je skutečně zážitek, určitě doporučuji :-)
Naposledy upravil(a) Marooned17 dne 18.4.2013 12:14:42, celkem upraveno 1 x.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Modernizace D1

Příspěvek od siesa »

Mohu potvrdit i vzhledem k me zkusenosti z pred seti sedmi lety. Ovsem s kvalitou novych useku bych byl opatrny. Kdyz jsem videl postup vystavby (odhrabnuti ornice, navezeni piskoveho loze a rovnou asfaltovani), pak bych nove postavenym silnicim nehadal prilis dlouhou zivotnost... No a s krizenimi si hlavu rovnez nijak nelamou a casto je zbudovano starym dobrym "sovetskym" zpusobem:
https://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=48 ... rent=5,0,0
Naposledy upravil(a) siesa dne 18.4.2013 8:56:31, celkem upraveno 1 x.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Modernizace D1

Příspěvek od Kubajsu »

Odkaz nefunguje... :crazy:
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Modernizace D1

Příspěvek od siesa »

Kubajsu píše:Odkaz nefunguje... :crazy:
Uz jsem ho opravil, omlouvam se :)
Sakra...ale nechapu...prispel jsem do blbyho vlakna...Neda se to nejak smazat, nebo presunout do sekce Ukrajina??? :oops:
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Modernizace D1

Příspěvek od jonáš »

V rámci volby "upravit" je hned nahoře i checkbox "Odstranit příspěvek", a když to předtim ještě z toho editoru copy&paste vložíte do správnýho vlákna, máte hotovo .. 8-)
Ale je to zajímavej fór, ty otáčecí smyčky, stačí pak sledovat při najetí pokaždý jen jeden směr provozu.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukrajina

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Přesunuto do správné sekce, mazat vlastní příspěvky lze, jen pokud na téma ještě nikdo další neodpověděl.
R48 -> D48 se podařilo!
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Ukrajina

Příspěvek od siesa »

Martine, Jonasi diky za technickou podpodu ;)

Jinak byl jsem na tech smyckach dost vydesenej, kdyz se proti nam najednou vyritil Kamaz i s privesem a podivne to tam tocil pres protismer...Trochu jsem se bal..no ale clovek si zvykne na cokoliv...
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Ukrajina

Příspěvek od Marooned17 »

V ukrajinských podmínkách toto funguje. :kladivo: Vzhledem k obrovské rozloze země a řídkému osídlení nejsou na "dálnicích" takové intenzity, aby musely existovat pravé MÚK. Problému jsem si alespoň nikdy nevšiml.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Ukrajina

Příspěvek od FlakY` »

Já jsem si všiml, protože jsem to zažil na vlastní kůži. Z vedlejší jsem se připojil a potřeboval jsem do te blbé smyčky... Bylo to v místě, kde je silnější provoz a málem že se nestala nehoda. Je tam povolena 110 a někteří to tam taky pěkně střílí a i když jim dáte najevo, že tam potřebujete, tak vás nepustí a vy se díky krátkému úseku musíte zastavit, protože to nestihnete a úsek by jste jinak přejel. Prostě velký shit.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

Na Ukrajině připravuje Světová Banka tyto silniční projekty:

Lot 2.7. Construction of road. Bypass of Pokrovska Bagachka village (km 220+782 - km 228+000)
Lot 2.8. Construction of road. Bypass of Bilotserkivka village (km 275+000 – km 282+000)
Lot 2.9. Construction of road. First phase of bypass of city of Poltava (km 333+800 - km 339+300)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

Za šest let plánuje Ukrajina vybudovat 1,5 tis. km nových silnic a rekonstruovat 24 tis. km

Ukrajinská vláda schválila státní program rozvoje silnic na období 2013 až 2018. V dokumentu se počítá s ambiciózním cílem: za necelých šest let vybudovat a rekonstruovat 1,5 tis. km silnic a opravit více než 24 tis. km silnic.

Podle výpočtů Ministerstva infrastruktury, které program vypracovalo, realizace tohoto programu vyžádá přes 21,4 mld. EUR, přitom základní část prostředků - 13,4 mld. EUR bude získána ze státního rozpočtu. Financování z prostředků soukromých investorů, s nimiž plánuje stát spolupracovat za podmínek koncese, se předpokládá ve výši 2 mld. EUR. Peníze investorů však začne vláda získávat jen od r. 2015.

Stávající síť silnic byla přizpůsobena k potřebám hospodářství bývalého Svazu a v současné době již neodpovídá požadavkům ukrajinské ekonomiky. Např. 65 % všech mostů bylo postaveno podle sovětských norem ještě v 70. letech minulého století. Pro nekvalitní silnice rostou každým rokem ztráty domácí ekonomiky a dosahují nyní 5,5 mld. EUR za rok, před desíti lety byl ten ukazatel 3krát nižší.ilustrační obrázek

Podle názorů odborníků spočívá hlavní příčina stávajícího katastrofického stavu silnic jak nedostatečném tak rovněž tak v nesystematickém financování. Oproti západním státům, kde úroveň financování silnic činí průměrně 4 % HDP, na Ukrajině tento ukazatel sotva překračuje 1 %. V průběhu minulých 10 let dosahovala výše financování pouze 14 až 34% minimálně nezbytné částky na opravu a údržbu silnic.

Vzhledem k přímé závislosti čerstvě schváleného programu na státní pokladně se neodhodlávají odborníci prognózovat jeho vykonání. Předchozí program pro období 2007 až 2011 se však státu prakticky podařilo splnit, na jeho realizaci bylo vynaloženo 6,2 mld. EUR, což stanovilo 93 % z plánovaných objemů.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraničního zastoupení MPO v Kyjevě.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 31.3.2016 11:10:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Já bych tu výstavbu na Ukrajině zas tak neglorifikoval. Zabývám se Ukrajinou skoro profesionálně a trávím tam spoustu času. Sice nejezdím autem, ale mám docela dost zkušeností s přejezdama autobusem a nikomu to nepřeju. Pár silnic na EURO 2012 skutečně opravili, ale jedná se o několik hlavních tahů (ale ne všude - třeba silnice mezi Ternopilem a Ivano-Frankivskem, což jsou dvě oblastní - převedeno na naše reálie krajská - relativně velká města, je příšerná) plus pár silnic ve městech (třeba ve Lvově, kde teď půl roku žiju se teď rekonstruují hlavně tramvajové tratě, které jsou taky dost katastrofální - byť od roku 2008, kdy jsem tu byl poprvé trošku pokročili). Docela dobrý příklad je ta silnice Lvov - Šehyni - Medyka - Přemyšl. Když jedete autobusem tak je to ok dokud se jede po hlavní silnici. Když ale zajíždí do měst(eček) okolo (Horodok, Sudova Vyšňa), tak je to zase katastrofa. Navíc když vidím, jak se tady obecně provádí "remont" (alespoň podle mého laického názoru), tak nevěřím, že to moc dlouho vydrží v pořádku.

Když se koukám třeba na bordel, kterej je dodneška v prostoru před nádražím ve Lvově (samotná budova nádraží je udržovaná pěkně), tak si říkám co si asi mysleli lidi, který tam přijeli na to mistrovství vlakem. Kamarád z Polska se smál, když tady na chodníku viděl dlažbu s ještě polskejma předválečnejma nápisama. Takže asi tak :)

Regulérních dálnic/rychlostních silnic se na Ukrajině jen tak nedočkáme.

O něco lepší je na Ukrajině železniční infrastruktura, byť vlaky jsou samozřejmě zoufale pomalé. Ale zase na druhou stranu jsou na to přizpůsobení, takže velká část vlaků jezdí přes noc. Dost často to funguje tak, že večer vyjedete a ráno jste na místě, což je při stavu ukrajinské infrastruktury optimální řešení.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

Mnoho ukrajinských silničních útvarů pro údržbu silnic má snížený rozpočet. Padlo nařízení o šetření a úsporách PHM, finančních prostředků, pro financování obranné války, která měsíčně stojí 200 mil. €, nemluvě už i o tak vážných finančních problémech země.

Zpomaluje se nová výstavba silnic a dálnic, na mnohých úsecích se již nepracuje vůbec. Prodlužuje se splatnost za již udělané práce.

Stoupá kontrola silnic, to co známe jako "dálniční hlídka", tedy monitoring silnic a dálnic je téměř denně na všech silnicích v zemi dle ohrození. Provádí se hlavně celoplošně letecky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Ukrajina

Příspěvek od FlakY` »

ML90 píše: Třeba silnice mezi Ternopilem a Ivano-Frankivskem, což jsou dvě oblastní - převedeno na naše reálie krajská - relativně velká města, je příšerná. Docela dobrý příklad je ta silnice Lvov - Šehyni - Medyka - Přemyšl. Když jedete autobusem tak je to ok dokud se jede po hlavní silnici. Když ale zajíždí do měst(eček) okolo (Horodok, Sudova Vyšňa), tak je to zase katastrofa. Navíc když vidím, jak se tady obecně provádí "remont" (alespoň podle mého laického názoru), tak nevěřím, že to moc dlouho vydrží v pořádku.
Souhlasím s Vámi kolego. Silnice jsou katastrofa a jak jsem psal dříve o opravě některých úseků před ME ve fotbale, kdy byla provedena levně, tak dnes se to začíná projevovat. Úplně názorný příklad je města Horodok. Jeho obchvat byl postaven a opraven takovým, že to dnes můžou dělat znovu. Na M11 od křižovatky se silnicí T1425 směr Lvov je silnice přetáhnutá asfaltovým kobercem přes nevyhovující betonový povrch. Ze začátku to bylo OK, ale dnes to silně připomíná naší D11 a možná i hůř. Druhá polovina obchvatu (nově postavená) je vlnitá jako moře a už se začíná rozpadat. Teď naposledy v noci (cca měsíc zpět) jsem tam málem zahučel do obrovské díry, která nebyla ani značená.
Stav silnic se neustále zhoršuje a na obyčejné opravy opravdu nejsou peníze, kdy po bouračce zničená svodidla nejsou ani po roce opravená. Vedlejší silnice jsou ještě horší než v loni a to tak je každý rok... Úsek co by měl podle navigace googlu trvat 15 min jsem naposledy jel přesnou hodinu (10-20km/h víc opravdu ne). Obecně ještě platí, že každá oblast má jinak kvalitní silnice. A právě Ternopil a Ivano-Frankivsky jsou jedny z nejchudších oblastí. Jak se výše psalo, tak skutečně tam ten sovětský styl zůstal dodnes a původní silnice se mnohdy jen lacině opraví a tím to hasne. Neviděl jsem, že by dělali skutečnou modernizaci starých silnic. Mnohdy to je bez podkladu jenom zalité asfaltem... silnice se pak vlní úplně všemi směry a s postupem let jsou ty vlny čím dál větší a hlubší. Opravdu si někdy říkám, jak si u nás někdo může stěžovat na silnice...
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Ukrajina

Příspěvek od FlakY` »

Aktuální stav Ukrajinských silnic:
26% - velmi špatný - kritický
24% - velmi špatný
25% - normální (střední)
16% - dobrý
9% - Velmi dobrý

nevím co si pod pojmem normální (střední) představují, myslím, že to bude pro nás spíše horší s lehkou opatrností sjízdý stav vozovky. Stav silnic vypadá docela optimisticky, místo žlutých a oranžových bych použil tu onu červenou a místo červených rovnou černou. Pak teprve to bude reálné
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.12.2020 12:15:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Přesně proto kdykoliv můžu jezdím po Ukrajině vlakem. Sice taky nejezdí na naše poměry nějakou zázračnou rychlostí, ale jezdí až překvapivě spolehlivě podle jízdních řádů a dost často cesta vychází krásně přes noc, takže se člověk může i dobře vyspat.

Druhou půlku října budu zase trávit na Ukrajině a pravděpodobně si znovu dám trasu Lvov-Šehyni, tak jsem zvědav jak to tam vypadá. Po obchvatu Horodku (mimochodem polsky Gródek Jagielloński :) ) maršrutky nejezdí, ale předpokládám, že to bude asi tak tisíckrát lepší, než když zajíždí do města.

Bohužel se vzhledem k nastalé situaci nedá očekávat, že by se situace mohla začít zlepšovat. Snad jedinou nadějí je to, že by Asociační dohoda s EU mohla nakopnout ukrajinskou ekonomiku, ale obávám se, že Rusko se to bude snažit podkopávat jak jenom bude moct. Přece jenom je demokratická Ukrajina s rostoucí ekonomikou a životní úrovní pro režim v Rusku smrtelně nebezpečná.

Mimochodem s tou "chudobou" Lvovské oblasti je to spíš mýtus. On to sice dost zvedá samotný Lvov, ale oblast jako celek rozhodně k nejchudším nepatří (a už vůbec ne k těm, které by bylo třeba masivně dotovat - to bylo potřeba kvůli rozsáhlému a neefektivnímu průmyslu právě v Donbasu), k čemuž asi přispívá i blízkost unijní hranice.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

mimo dálniční projekt, stavebně nejrozsáhlejší akce v zemi:

Chernobyl sarcophagus confinement structure jacking operation successfully completed in Ukraine :arrow:

Rueil-Malmaison - 20 November 2014

• Structure measuring 108 metres high
• A technical challenge for this important stage in the project
• Final delivery scheduled for 2017
vinci-Chernobyl2.jpg
vinci-Chernobyl2.jpg (103.85 KiB) Zobrazeno 16573 x
The NOVARKA (50% VINCI Construction Grands Projets, lead contractor, and 50% Bouygues Travaux Publics, a subsidiary of Bouygues Construction) teams successfully jacked into place the sarcophagus confinement structure at Chernobyl in Ukraine.

The confinement comprises two semi-arches, each of which has undergone three jacking operations since November 2012, following extensive remediation work, excavation and construction of foundations at the assembly area located immediately adjacent to the power plant’s No 4 reactor. The final jacking operation was lifted on 24 October 2014.

The following stage will involve assembling the two halves of the confinement structure together, installing all the structure’s systems (ventilation, power supply and control-command), and then pushing the confinement structure over the current sarcophagus, planned for spring 2017. Following that, work on connecting the side walls of the arch and ensuring their tightness will take place in order to fully isolate the reactor from the outside environment. Delivery is scheduled for November 2017. This will create the conditions for dismantling the No 4 reactor sarcophagus in complete safety.

This exceptional project, the first of its kind, leverages the technical expertise and engineering creativity of two of the world’s construction industry majors. It is financed by the Chernobyl Shelter Fund, administered by the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) involving 43 donor governments and organisations.

Zdroj: VINCI, http://www.vinci.com/vinci.nsf/en/press ... 0-1745.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

První lepší zpráva pro Ukrajinu a sice MMF schválil úvěr, který země nutně potřebuje, aby se vyhla státnímu bankrotu. MMF slibuje 17,5 mld. USD, přičemž celkem 4 seskupení věřitelů mají poskytnout 40 mld. USD.

Ukrajinská centrální vláda zahájila mnoho velikých reforem pro změny ve fungování státní správy. Země má finanční problémy na hranici udržení existence po odtržení Krymu a pro povstání na východě státu, které navíc zatěžuje ve větší míře státní rozpočet, protože se zvedají výdaje na armádu.

Tak snad se trochu zlepší alespoň běžný chod údržby na silnicích, který byl restriktivně omezen v létě 2014 (zde také informace).

Bohužel, co se týče nové výstavby silnic, tak jedna katastrofální změna:
✔️ two “special funds” of the budget are eliminated – namely, the “road” fund that collected import fee on oil products and cars and used that for roads construction and repair. Now roads become mainly the responsibility of local budgets. Additionally, the fund that collected radioactive waste fees and used that for its conservation is also gone. It was incorporated into “eco” tax, which is mostly redistributed to Oblast level. On the one hand, it is logical to make the majority of roads the responsibility of local budgets because local governments should know better which road to repair or build in the first place. On the other hand, it is doubtful that local budgets will have enough money to finance the roads because revenues that were previously collected by special “road” fund are now included into general budget revenues, so there is a big chance that roads will be financed after “more urgent” items, such as social payments, education or healthcare. Therefore, during 2015 Ukrainian roads are likely to deteriorate.
Jinak řečeno, příjmy z dovozu minerálních olejů se přesunou do státního rozpočtu a nová výstavba a větší rekonstrukce se budou hradit bůhví z čeho. :(
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.2.2022 17:43:44, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Zrovna o Ukrajině něco málo vím, takže bych si dovolil uvést na pravou míru pár detailů.

Ukrajina na tom není finančně špatně primárně kvůli anexi Krymu a válce na Donbasu. Donbas sice Ukrajinu zatěžuje, ale upřímně řečeno byla Ukrajina v naprosto katastrofální situaci už dřív a stát k faktickému bankrotu dovedl svojí politikou bývalý prezident Janukovyč. Není proto divu, že Ukrajina po období vlády Janukovyče, kdy se rozkrádalo i na ukrajinské poměry naprosto extrémní množství peněz a kvůli nákladům na válku s Ruskem, musí nyní šetřit kde se dá.

Infrastruktura je dlouhodobě v naprosto katastrofální stavu (kdo tam někdy byl, tak ví) a tohle na tom už toho moc nezmění. Určitě je potřeba to výhledově začít měnit, ale k tomu je potřeba, aby se Ukrajina dostala z nejhoršího a začala alespoň trochu růst. A zároveň je potřeba provést potřebné reformy (hlavně ty protikorupční), protože bez toho se cokoliv co se investuje do infrastruktury rozkrade.

Nicméně objevují se i jiná pozitivnější slova. Třeba tento článek od člověka spolupracujícího s nevládní organizací "Reanimacijnyj paket reform". Ta vypracovala konkrétní plány reforem na Ukrajině a několik jejích členů sedí i v parlamentu za jednu z vládních stran, která si vzala plány této organizace za svůj program. V článku se píše, že by se naopak mělo do infrastruktury investovat co nejvíc to jde, protože právě to může mít pozitivní vliv na ukrajinskou ekonomiku od snížení nezaměstnanosti přes nastartování hospodářského růstu až po ono zlepšení infrastruktury a větší atraktivitu země pro investory. Zní to skvěle, akorát kde na to vzít ty peníze..

zdroj (ukrajinsky) zde: http://www.myroad.org.ua/будівництво-до ... їни-подол/ (edit: koukám, že ten odkaz se nezobrazuje správně, takže pro otevření je potřeba ho celý zkopírovat)

Podobně se nedávno vyjádřil ředitel odboru rozvoje silniční infrastruktury Ukravtodor (obdoba ŘSD) Serhij Cepeľev, podle kterého je zlepšení stavu infrastruktury nezbytným předpokladem modernizace Ukrajiny.

Mimochodem chápu, že to není na tomhle fóru nejdůležitější věc a je to OT. Ale přimlouval bych se za opatrnější používání některých pojmů (zabývám se Ukrajinou víceméně "profesionálně" a jsem na to zkrátka docela citlivý :)). To co probíhá v Donbasu určitě není "povstání" a mluvit o "odtržení" Krymu taky docela bije do očí :)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.12.2020 12:16:22, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak to ano, hospodářství země bylo nevýkonné vzhledem k výdajům již i předtím vzhledem k politické nestabilitě, která tam byla dlouho před anektováním Krymu. Ad pojmy, je to snad jedno, osobně jsem v tomto anti-Rus, ale pojem sem, pojem tam, právě proto, že tady nejsme na bezpečnostní konferenci ani na zasedání UNO. Nechtěl jsem se vás ani nikoho nějak dotknout.

K věci: zde několik záběrů z dálnice Kyjev - Odessa

Silnice jsou dobré a udržované jen v centrální části země, kolem Kyjeva. Všude jinde se udržují v provozuschopném stavu hlavní tahy. Pod tím pojmem si je nutno vysvětlit asi leccos.

O modernizaci silnic, dálnic a další infrastruktury se zde jenom mluví a jen se píšou strategie a povídá se o mnoho miliard dolarových investicích a spoléhá se na PPP. Realita je, že stát nemá ani na údržbu dálnic a kdo ze soukromého sektoru tam půjde něco budovat :?: To je řecnická otázka.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Ukrajina

Příspěvek od FlakY` »

Už nemůžu najít přímé odkazy ale,

Německo je pro Ukrajinu určitým vzorem co se výstavby a kvality silnic týče. Yatseňuk navrhuje a nabídnul Německé straně aby se podílela na dodržování kvality nových silnic (určitý dohled na stavbě) a popřípadě by předala svoje zkušenosti ukrajinským firmám.
Dá se očekávat, že pokud bude Ukrajina opravdu sypat dost peněz na dopravní ifrastrukturu, tak zde se budou chtít prosadit i zahraniční firmy. Ukrajinské firmy jsou na tom bídně a nemají dostatek výnosů na obnovu svého parku, podle toho to taky tak vypadá.

Yatseňuk navrhuje postavit silnici (možná dálnici, uvidíme) od hranic s Polskem přes severní obchvat Lvova, kde bude za městem ukončen. Mělo by se jednat o ucelený tah PPP projektu.
Jedná se o M10 a cca 80 km. Dnes má Lvov jižní obchvat, ale to bych přirovnal k našemu Třinci. Má to všechny stejné problémy. Nemá doprovodnou komunikaci, když se uzavře silnice, tak musíte jet přes město a je tam obrovský provoz, takže předjíždět může jedině sebevrah.
Pokud by se zde měla postavit dálnice podobného typu jako v Polsku, tak se může ušetřit i hodina jízdy. Není to utopie a myslím si, že ho začne využívat spousta řidičů, pokud bude někdy dostavěn.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=669886 teď vám posílám odkaz na Záporožské mosty. Stavba započala roku 2008 a dodnes není dokončena. Původně měla být hotová do roku 2012, tedy před ME ve fotbale. http://goo.gl/maps/WVXVk
Peníze na stavbu nikdy nebyly alokovány do takové výše jaká byla potřeba. Vždy se slibovalo a podle toho kdo byl u moci, tak se taky i přispívalo. Nevíce to bylo za období vládnutí Strany regionů. Bývalý starosta a přítel Janukoviče po Majdanu utekl do Ruska, kde byl zabit. S výstavbou se mělo pokračovat v roce 2014, ale začala válka a celá stavba se stopla. Před Majdanem se ještě uvažovalo, že tento projekt dokoční Číňané, kteří na tom opravu makali, ale asi to dopadlo podobně jako v Polsku. Měli to financovat Čínské banky a závazek tam byl snad, že 70% dělníků atd. bude Čínských. Bohužel se ta stavba asi 4x prodražila oproti původní ceně a k dostavbě tudíž nikdy nedošlo ani za účasti Číny. Do budoucna se počítá s pokračováním "dálnice" směrem na jih http://goo.gl/maps/r8B9N . Ještě za pozornost stojí to, že ve městě sídlí automobilka AutoZAZ a celé město má víc jak 700 000 obyvatel.

historie Záporožských mostů: http://www.zounb.zp.ua/resourse/scarbni ... f.html#top (nutno přeložit)
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“