Rusko

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Reportáž o výstavbě další sekce na tahu M12 na Kazaň: https://m.business-gazeta.ru/article/521879 . Aktuálně největší dálniční projekt v Rusku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rusko pro Avtodor zvedlo rozpočet financování silničních staveb o 2,73 mld. USD.

Avtodor nyní staví přednostně (masivně a zrychleně) dálniční tah M-12, spojující Moskvu s Kazaní, jak jsem již ve vláknu vícekrát psal a posledně se tomu taky věnoval. Náklady na stavební práce za tento se počítají ve výši asi 8,7 mld. USD a dálnice má být v provozu v roce 2024 s MPR 130 km/h. Ze sociálního fondu Ruska se na tyto aktivity dodatečně přesunula částka ve výši asi 2 mld. USD. Projekt zásadně pozvedne tranzitní kapacity, podpoří rozvoj ekonomiky a přinese další značné benefity. Jakmile se projekt spojení dokončí, tak řidiči projedou tohle spojení za 6,5h. Jedna z klíčových staveb bude třeba 3,4 km dlouhé mostní spojení nad řekou Volga. Postaví se pro něj 28 podporujících pilířů s váhou kolem 45 tis. t.

Avtodor prezentoval záměr již v roce 2023 zahájit výstavbu 1600 km dlouhé zkapacitněné silnice, která spojí města Yekaterinburg a Krasnodar. V roce 2030 má být 50% trasy v provozu. I na tento projekt vláda počítá s přispěním zdrojů ze Sociálního Fondu zajištění.

Nová spojující silnice vznikne i mezi Kislovodsk a Adler, spojující Caucasian Mineral Waters s Černým mořem. Částka potřebná na realizaci se odhaduje na 1,24 mld. USD.

Obchvat Aksay je další stavba, která se má zahájit stavebně v roce 2023. Nachází se v regionu Rostov a má vyjít na 232 mil. USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt ve vláknu

Rusko se snaží již několik let optimalizovat spojení mezi Dzhubga a Sochi: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 16#p182116 . Lze si dohledat i další příspěvky. Avtodor jakkoliv se snaží, tak stále jsou ty náklady na realizaci vysoké. Nedá se ale zásadně ušetřit, pokud se mají dodržet proklamované cíle o zrychlení cestovního času.

Avtodor informoval, že předloží ruské vládě všechny varianty pro realizaci a to jak i základní verze: nová horská trasa, ale i pobřežní trasa. A stejně tak varianty s úsporama v režimu postupné výstavby a jen nejdůležitějších částí. Ani jedna ale nesplňuje původní požadavky o limitech pro výstavbu.

Stávající tah E97 již ale nepostačuje pro rozvoj regionu. V letních měsících pak dochází k rozsáhlým kongescím. Tah byl sice mírně vylepšen v rámci OH, ale stále nedosahuje ani mezinárodních požadavků pro plánovanou kategorii a provoz.

Vláda se bude řídit jen 2 základníma faktorama: cenou potřebnou na realizaci a dobou výstavby té-které možnosti.

Lze tedy pozorovat výsledek, kterým je, že se tady zřejmě tak skoro v celé délce mezi městy Dzhubga a Sochi do země nezakopne, protože Avtodor musel a musí upřednostňovat i jiné tahy a tady nezbývá zdrojů. Vláda teprva rozhodne o trasování a poté bude moct Avtodor pokročit s přípravou pro výstavbu. Tím se posouvá i původní datum dokončení nového tahu. Vláda samozřejmě může rozhodnout i o odložení projektu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

Asenad píše:A-289(zcela nová výstavba dálnice v kategorii 1Б(1B) v délce 119km)

http://truckandroad.ru/roads/v-krymu-na ... ublej.html
http://truckandroad.ru/roads/novyj-ucha ... -godu.html

Z nabídkové dokumentace zveřejněné na portálu vládních zakázek vyplývá, že vítězem soutěže se stala společnost Transstroimekhanizatsiya se sídlem v Moskvě (registrovaná v roce 2005). Smlouva ve výši 59,19 miliard rublů(1. etapa) byla podepsána s ní 27. března.

Rok 2020 bude věnován přípravným pracím a kopnout do země by se mělo v roce 2021 a dokončení v roce 2024. 2 etapa povede směrem ke Krasnodaru kde se napojí na západní obchvat Krasnodaru http://truckandroad.ru/roads/stroitelst ... senju.html
-------------
https://www.kubantv.ru/obshhestvo/vtoro ... 2021-goda/

Druhá etapa výstavby dálnice Krasnodar-Slavjansk-Temryuk začne v listopadu 2021
Prostředky na výstavbu druhé etapy nové dálnice - 55,16 miliardy rublů - budou přiděleny z federálního rozpočtu v rámci národního projektu Bezpečné cesty vysoké kvality. Připomeňme, že plánují dokončit stavbu dálnice A-289 do konce roku 2024. Nová trasa umožní dostat se z Krasnodaru na krymský most za dvě hodiny.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

K tomu výše uvedenému doplním: jedná se o zrychlené cestování v rámci tahu Krasnodar - Kerch. Jde o II. fázi A-289, co vyjde na 754 mil. USD. Projekt zahrnuje mj. 1 km dlouhé přemostění řeky Protoka a dalších 16 menších mostů. Dále 6 MÚK a 7 nadjezdů. Součástí prací je realizace odvodnění pro zemědělská území a početné možností odpočívek. A-289 měří 119 km.


Kromě toho se připravuje výstavba 47 km obchvatu Kemerovo v nákladech 765 mil. USD. Výstavba má trvat 4 roky se zahájením v prosinci 2021. To je ale otázní vzhledem k tomu, že státní instituce nemají vyřešenou otázku financování. Tento obchvat ruská vláda formuje řadu let, ale stále není zřejmé v jakých etapách se zahájí. Celá délka je jednou taková a stejně pak i náklady. Centrální vláda všeobecně slíbila 50% peněz, zbytek mají totiž dodat regiony nebo jiné možnosti. Žije zde kolem 0,5 mil. obyv.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

Obchvat Chabarovska

https://todaykhv.ru/news/economics-and-business/50023/



"Obchvat Chabarovsk" se připravuje na otevření v prosinci.

Zpoplatněná dálnice „Obchvat Chabarovsk“ je prvním dopravním projektem na Dálném východě realizovaným na základě partnerství veřejného a soukromého sektoru. Délka cesty je téměř 27 km. Vozovka je široká 15 metrů, 4 pruhy a maximální povolená rychlost 120 km/h umožní až 96 tisíc aut denně. Trasa bude procházet 5 dopravními uzly, 24 mosty a nadjezdy. Na různých místech bude také instalováno 5 míst pro výběr mýtného bariérového typu (stopandgo). Celkové náklady se odhadují na více než 43 miliard rublů. Prostředky budou přiděleny z federálního rozpočtu (50 %), krajské pokladny (25 %) a také koncesionáře (25 %).

https://www.youtube.com/watch?v=xBihIuONB1Q&t=19s (2016-2021 průběh stavby)

https://www.youtube.com/watch?v=4pdBrsFHLhk (Jízda automobilem)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

Dne 16.11. se do provozu odevzdal 15 km úsek federálního tahu A181 (ex M10) v oblasti Leningradu. Tah se zmodernizoval na 6- pruh v km 65 až 80, mezi Ogonki a Tsvelodubovo, SZ od St. Petersburg. Jde o hlavní tah na Finsko.

https://rosavtodor.gov.ru/press-center/ ... ews/475551


Dále se plánuje most v AO: Khanty-Mansi Autonomous Area, KhMAO (Ural). Nad řekou Ob se plánuje postavit most v odhadovaných nákladech ve výši 888,6 mil. USD. Region se má podílet financováním ve výši 196,4 mil. USD.


Mezičasem se taky prezentují návrhy na výstavbu 3 nových MÚK v Pyatigorsk (Severní Kaukaz) a to do roku 2030. Má se zajistit zlepšení parametrů Beshtaugorskoye komunikace a má to vyjít na 73 mil. USD. První je připravená a dle plánů se má v roce 2024 dokončit. Další 2 mají být hotové (obě) v roce 2030. Jde o spojení:
- první zajistí nové spojení mezi Pyatigorsk a tahem Beshtaugorskoye
- druhá zajistí spojení ulice Yermolova s Begovaya a s Ippodromnaya
- třetí zajistí spojení s ulící Mira a prospektem Kalinina

Ve městě Pyatigorsk žije asi 150 tis. obyv. Od roku 2010 je správním centrem regionu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

V Tatarstanu byl rozšířen 11 km úsek M7 na 4- pruh v km 4 až 11 severně u Yelabuga.

https://rosavtodor.gov.ru/press-center/ ... ews/476641

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ruská vláda chystá obří investice do rozvoje železniční infrastruktury

Během tří let poputuje celkem 36 miliard eur na realizaci mega projektů, jako jsou třeba BAM nebo Transsib.

09.12.2021 / CzechTrade

Ruský premiér oznámil, že vláda podpoří bezprecedentní objem investic na rozvoj železniční sítě. Suma během tří let má dosáhnout zhruba tří bilionů rublů, to je přes 36 miliard eur. Takto velké finanční prostředky na zajištění a realizaci strategických infrastrukturálních projektů na železnici budou ze státního rozpočtu vyčleněny vůbec poprvé v novodobé historii Ruska.

Mezi projekty jsou například Východní koridor (Vostočnyj koridor), který zahrnuje modernizaci Bajkalsko-amurské magistrálu (BAM) a Transsibiřské magistrály (Transsib), vybudování Severního koridoru se 707 km dlouhou železniční tratí v Jamalo-něneckém autonomním okruhu, který má za cíl dopravně propojit Arktidu a obnovit železniční propojení centrálního dopravního uzlu. Součástí investičního plánu je rovněž zvýšení kvality vozového parku a pokračování v modernizaci stávajících tratí, výstavba mostů a dalších železničních objektů.

https://www.businessinfo.cz/clanky/rusk ... struktury/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

V Moskevském regionu byla dokončená rekonstrukce sekce M1 v km 46-67:




Dále bylo rozšířeno 13 km kaukazské silnice P-217 v Kabardino-Balkaria ze 2 JP na 4 JP vzhledem k tomu, že po dosavadní silnici projíždělo již 25 tis. vozidel a silnice nezvládala nápor vozidel: https://vk.com/wall-67937894_115746

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rusko zdualizovalo 15 km Kola Highway (km 51-68) v Leningradské oblasti v distriktu Kirovsky.

https://t.me/rosavtodorru/2340


psáno v 09/2021:
Diaľničiar píše:Rusko pro Avtodor zvedlo rozpočet financování silničních staveb o 2,73 mld. USD.

Avtodor nyní staví přednostně (masivně a zrychleně) dálniční tah M-12, spojující Moskvu s Kazaní, jak jsem již ve vláknu vícekrát psal a posledně se tomu taky věnoval. Náklady na stavební práce za tento se počítají ve výši asi 8,7 mld. USD a dálnice má být v provozu v roce 2024 s MPR 130 km/h. Ze sociálního fondu Ruska se na tyto aktivity dodatečně přesunula částka ve výši asi 2 mld. USD. Projekt zásadně pozvedne tranzitní kapacity, podpoří rozvoj ekonomiky a přinese další značné benefity. Jakmile se projekt spojení dokončí, tak řidiči projedou tohle spojení za 6,5h. Jedna z klíčových staveb bude třeba 3,4 km dlouhé mostní spojení nad řekou Volga. Postaví se pro něj 28 podporujících pilířů s váhou kolem 45 tis. t.

Avtodor prezentoval záměr již v roce 2023 zahájit výstavbu 1600 km dlouhé zkapacitněné silnice, která spojí města Yekaterinburg a Krasnodar. V roce 2030 má být 50% trasy v provozu. I na tento projekt vláda počítá s přispěním zdrojů ze Sociálního Fondu zajištění.

Nová spojující silnice vznikne i mezi Kislovodsk a Adler, spojující Caucasian Mineral Waters s Černým mořem. Částka potřebná na realizaci se odhaduje na 1,24 mld. USD.

Obchvat Aksay je další stavba, která se má zahájit stavebně v roce 2023. Nachází se v regionu Rostov a má vyjít na 232 mil. USD.
Rusko oznámilo, že schválilo plán pro masivní realizaci dopravní infrastruktury jakožto zásadní stimul pro ekonomický rozvoj.

Rozpočet tohoto upraveného plánu v sobě zahrnuje pro rok 2022 dodatečných 1,78 mld. USD. Za tyto peníze se má zajistit urchlený rozvoj:

*M12 Moskva - Kazaň přes Nižný Novgorod (to je celková priorita, kterou lze mj. pozorovat jak se opravdu masivně staví)
*nové sekce na trase M4 Don
*51 km obchvat kolem Krasnodar
*67 km obchvat kolem Aksay
*částka 266,5 mil. USD bude rezervovávna pro obchvat kolem Novorossiysk, který se ale možná nezačne realizovat v roce 2022, ačkoliv je takový plán, že se začne a že se do konce roku 2023 stačí uvést do provozu

Zda li jde o "jen" o potvrzení přesunu 2 mld. USD ze sociálního fondu, což byl záměr nebo jde o další peníze ještě navrch nevím, ale v každém případě jsou silniční výdaje po roce 2015 zásadně se zvyšující s tendencí jejich udržení do min. poloviny této dekády; s plánama pro výstavbu se počítá v II. fázi v období 2027-2031.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

V regioně Samara se po hlavních stavebních pracích povedlo odevzdat do provozu 19 km 2+2 pruhu v rámci tahu M5 Ural highway u Ulyanovsk. Jde o 2 úseky: km 305 - 317 a 321 - 328.

https://rosavtodor.gov.ru/press-center/ ... nov/482351

Obrázek


V Moskevském regionu se do provozu uvedl 4- pruhový most nad řekou Moskva jako součást M-5 Ural highway. Jde o km 34 - 36 v rámci tzv. Tsentravtomagistral. Délka mostu je více než 1 km.

https://rosavtodor.gov.ru/press-center/ ... nov/482451

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Sankt Petěrburg

Rusko na severní straně St Petersburg připravuje a posuzuje upgrade resp. novou MÚK Poklonnaya Gora. Pokud vše půjde jak má, tak se s výstavbou začne v roce 2024. Projekt byl naceněn na 286 mil. USD včetně výstavby tunelové sekce pod Engels Avenue.

Postaví nebo vylepší se taky MÚK, která propojí silnici Kronshtadtskoye s Okruhem. Tyto práce vyjdou na 42,1 mil. USD. Tento upgrade mj. zajistí 4- pruh na hlavních propojení.

Dále se v roce 2022 investuje do zlepšení stavu silnic částka v propočtu 126,3 mil. USD. Plán je, aby v roce 2024 dosáhlo dobrou kvalitu vozovek alespoň 85% silnic. Nejen vozovek, ale i úroveň bezpečnosti. 11% poskytne federální vláda. Ve 2.Q 2022 se tak má zrealizovat stavební činnost na asi 200 km silnic.

V letošním roce se ve městě zrealizovala klíčová oprava nebo upgrady na 68 místech ve městě. Celkem se opravilo 176 km silnic a ulic v nákladech 84 mil. USD.

jednotková cena za km zde nehraje roli vzhledem k rozdílným šířkám opravovaných úseků a záběru prací


Dále se v regionu Kursk přestavuje 18 km federálních silnic na 4- pruh, přičemž jde o 2 sekce: M-2 Crimea km 598 - 603 a R-298 Kursk - Voronezh km 9 - 22. Hotovo bude v roce 2022.

https://rosavtodor.gov.ru/press-center/ ... nov/482721
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Ve Stavropolu se zrealizoval a do provozu odevzdal 10 km úsek A-157 v rámci vjezdu do Kislovodsk (130 tis. obyv.), upgrade na 4- jízdní pruhy. Rekonstrukce proběhla v km 36 až 46 nedaleko Podkumka. Mezi směry je vybudována bariéra a silnice je osvětlená. Na rekonstruovaném úseku jsou 3 opěrné zdi v délce 720m, 4 další zdi v délce 1 km a 0,45km gabionových zdí. Intenzity nyní jsou 20 tis. vozidel a existuje predikce pro 30 tis. vozidel v roce 2030.

https://rosavtodor.gov.ru/press-center/ ... nov/488451

Obrázek


:arrow: Dále, v asi 0,4 mil. městě Bryansk se staví nad řekou Desna most a napojovací silnice v celkové délce asi 5 km.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

O tom, že Rusko zvyšuje stavební aktivity na koridoru Evropa - Čína není pochyb, ale na to, aby se výstavba urychlila bude potřebný další kapitál. Rusko je v jednání s čínskou Asian Infrastructure Investment Bank (AIIB). Tato pobočka banky může podpořit tento dopravní koridor balíkem ve výši 10 mld. USD. Čína je motivována pomoct Rusku, protože to bude stimulovat enormním způsobem ekonomiku Číny a Rusko z toho vytěží svůj podíl v mnoha aktivitách.

Dále se jedná i o financování ve výši 1,4 mld. USD pro okruh města Vladivostok taky od AIIB. A dále 50 mil. USD pro logistický park nedaleko budovaného/hotového spojení s názvem Amur River Crossing mezi východním Ruskem a Čínou.

AIIB hodlá podpořit i další projekty ale mimo dopravu: větrné elektrárny atd.

Pro ruské hlavní silnice/dálnice určitě ta lepší zpráva. Před dekádou a zmiňoval jsem se o tom později se vsázelo na kapitál ze Zálivu, že arabští investoři ufinancují plánované dálniční stavby. Částečně se tak děje, ale ani bohaté země Zálivu neúvěrují Rusko dle jeho představ a to i pro nedávnou nízkou cenu ropy a tamní ekonomické propady.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Novosibirsk, výstavba 4. mostu nad řekou Ob. Město je 3. největším městem v Rusku. Realizuje se i část silnice jakožto část obchvatu města, o čem jsou v tématu zmínky.

více fotek: https://gelio.livejournal.com/267065.html

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

V rámci prioritního tahu M12 Moskva - Kazaň přes Nižný Novgorod Moskva oznámila, že právě pro Nižný Novgorod plánuje obchvat v nákladech v propočtu 1,4 mld. USD.

Dálnice M12 je součástí spojení Číny a Evropy a Rusko se snaží výstavbu tahu urychlit.

Obchvat 5. největšího města, kterým Nižný Novgorod je se má realizovat rozdělením do 3 etap:

*první etapa bude výstavba východního obchvatu
*druhá etapa se zaměří na nový most nad řekou Volga
*třetí etapa bude SV obchvat kolem Boru, který leží severně od řeky Volga

Prozatím nejsou určené další lhůty.


Dálnice M12 je nyní největší silniční staveniště v Rusku. Cestovní doba se zkrátí mezi Moskvou a Kazaní o 1/2. Na 6h namísto dnešních 12h.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dekongesce Moskvy pokračuje.

Pro rok 2022 se ohlásil začátek realizace 1. etapy nové 68 km dlouhé dálnice tzv. Moscow High-Speed Diameter, která spojí S-V a J-V radiály. Ta 1. etapa se má zahájit letos, 2. etapa pak v roce 2023.

Dále se má postavit nová MÚK na Moscow Ring Road (MKAD), další MÚK na Ostashkovskoe Highway a další na Altufyevskoe Highway.

A taky se má postavit most na východním předměstí nad řekou Pekhorka, který má mít 3 JP v každém směru jízdy. Projekt bude letos, práce na přelomu let a dokončení je plánováno v roce 2024.

Dohromady tento záměr představuje 91 km nových silnic a dálnic, které se začnou stavět nebo projektovat v tomto roce. S tím souvisí nové mosty, nové nadjezdy a tunelové sekce, všechny tyto 3 kategorie společně pak činí 19 kusů.

Dále se mají na důležité území z dopravního hlediska ve smyslu přestupných uzlů a osídlení a cílů obchodních zón atd. zrealizovat i nové přechody pro pěší se širší návazností na vedlejší infrastrukturu pro pěší.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Téma je po 2 dnech odemčené, k dispozici.

V návaznosti na vývoj z uplynulých dnů (vpád ruských vojsk na Ukrajinu) po konzultacích v rámci fóra jsem přistoupil k několika změnám/úpravám v tomto fóru: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 89#p251989 , http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 25#p252025 .

A proto i úprava v úvodním příspěvku tohoto vlákna:
01.JPG
01.JPG (78.31 KiB) Zobrazeno 6438 x
A tedy od teď všechno, co se nachází geograficky na základě mezinárodního práva a českého postoje v rámci státu Ukrajina se bude řešit v tématu Ukrajina. I když se to tam staví za ruské peníze. Týkat se to bude do budoucna i jakýchkoliv dalších území, které Rusko svévolně zabere. Pokud i budou psané příspěvky do tohoto tématu, tak budou přesouvány do Ukrajiny. Bez ohledu na jakoukoliv minulost, bez ohledu na cokoliv další se bude brát v potaz pilíř, který jsem uvedl a dle něj se zde budeme řídit.

Ruská propaganda, ale ani jiné emoce tady nemají mj. taky žádný prostor. Pokud nastanou ve fóru situace z r. 2014, tak se budou řešit stejným postupem jako v roce 2014. Jsou to všechno organizační komplikace, ale to je daň za moderování.

Do samotných staveb to nezasahuje ... uživatel si může ve vyhledávání zadat "tavrida" a dálnice na Krymu se mu vyobrazí. Most na Krym zůstal v tomto tématu.

Samozřejmě, nemám problém doopravdy rozepsat další vývoj ohledně těchto složitých časů s dopadama na ruské stavebnictví, Dopravu 2030, dálniční stavby, západní firmy, které staví tyto stavby a hrozí tam znárodnění všeho co tam je atd. Na to je relativně brzo. Stejně tak, neplánuju snížit informování o silničních stavbách v Rusku ačkoliv pokud by došlo ke zmražení cestování mezi "západem a východem", tak tam toho moc nenacestujete ... tyto scénáře jsou všechny otevřené. To taky samo o sobě nebrání napsat co je kde v Rusku nové.

Kromě výše zmiňovaných negativ by tento vývoj měl neblahé dopady na Čínu, která si toho je již vědomá, která nečekala takové reakce ze světa. Ale je si nutno uvědomit, že když zamrznou vztahy Ruska se západem, pak Čína a její investice do Hedvábní Stezky budou značit špatně vynaložené investice, protože ty dálnice napříč Kazachstán a další země nemají až takový smysl, když by uvázl život mezi tím. I to je nyní daleko takhle to hodnotit, jenomže mj. konflikt a zmražené vztahy takového rozsasu zpomalí světový obchod (nejen že ekonomiku) a Čína naopak potřebuje vyrábět a vyvážet ... takže i ta podpory Číny ve vztahu k Rusku nebude až tak vřelá zcela do všech sfér ruských životů. A rozhodně se nebudou hrnout miliardy USD na infrastrukturní stavby mimo "osi východ - západ" jak je tomu nyní. To jsou všechno další a další souvislosti.

O rusku po rusky, dle těch kritérií a´la propaganda, resp. kdo chce psát více po rusky, tak klidně, ale sem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=6362 (to není nóvum, to jen znovu opakuju a je to zadefinováno v tématu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=1241#p1241 )

V této souvislosti ještě zmíním, že celá téma byla pročtená a aktualizovány základní odkazy atd. Nedá se nic dělat, ale odstranil jsem i vícero vlastních přispěvků, protože vyjma nadpis nezbylo nic. Mnoho serverů zcela smazalo odkazy spjaté s Ruskem na fotky i informace. Já co šlo, tak to jsem nahradil nebo doplnil poznámky o nefunkčnosti odkazů tak, aby jsem nemusel odstranit celé debaty mnoha uživatelů, ze kterých lze porozumět, co bylo původním obsahem, i když tam nezbyl občas ani ten nadpis (třeba že jen odkaz na YT a tam již není nic). Tému jsem přitom procházel po mnoha letech před rokem a půl a prakticky všechno bylo platné. Změna je to tedy radikální.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

V republice Tatarstan se má zmodernizovat 78 km silnice R-239 přes vodní plochu Kama.

Modernizace se již začala. POLOHA (lze se tam podívat na fotky z posledních let)

Dokončení rekonstrukce s vylepšením má být do konce roku 2023. Především se zmodernizují 3 mosty, kde jeden značně poškozuje koroze. Zesílit se má i vozovka.

Mostní přechod měří celkem 14 km.

https://t.me/rosavtodorru/2539
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:O tom, že Rusko zvyšuje stavební aktivity na koridoru Evropa - Čína není pochyb, ale na to, aby se výstavba urychlila bude potřebný další kapitál. Rusko je v jednání s čínskou Asian Infrastructure Investment Bank (AIIB). Tato pobočka banky může podpořit tento dopravní koridor balíkem ve výši 10 mld. USD. Čína je motivována pomoct Rusku, protože to bude stimulovat enormním způsobem ekonomiku Číny a Rusko z toho vytěží svůj podíl v mnoha aktivitách.

Dále se jedná i o financování ve výši 1,4 mld. USD pro okruh města Vladivostok taky od AIIB. A dále 50 mil. USD pro logistický park nedaleko budovaného/hotového spojení s názvem Amur River Crossing mezi východním Ruskem a Čínou.

AIIB hodlá podpořit i další projekty ale mimo dopravu: větrné elektrárny atd.

Pro ruské hlavní silnice/dálnice určitě ta lepší zpráva. Před dekádou a zmiňoval jsem se o tom později se vsázelo na kapitál ze Zálivu, že arabští investoři ufinancují plánované dálniční stavby. Částečně se tak děje, ale ani bohaté země Zálivu neúvěrují Rusko dle jeho představ a to i pro nedávnou nízkou cenu ropy a tamní ekonomické propady.
Ani měsíc to netrvalo, ale k 3.3. banka AIIB pozastavuje veškeré plánované financování všech projektů v Rusku. Navzdory faktu, že Rusko je 3. největším akcionářem. Mají ještě proběhnout jednání, Putin má vycestovat mj. i za tímto účelem do Asie, ale banka se obává o návratnost investicí.

2. největším akcionářem je Indie. Rozhodnutí padlo jako zásadní a dle závěrečné zprávy Rusko bylo o této hrozbě informováno včas. (lze předpokládat, že ještě před zahájením ofenzivy proti UA).

Indie získala prozatím 7 mld. USD na asi 30 projektů a je tudíž prozatím největším příjemcem finančních prostředků. Největší sílu tady má Čína, která de facto rozhoduje o všem. Banka sídlí v Pekingu. Banka se totiž dle zdůvodnění řídí především dodržováním mezinárodního práva, a proto její nejvyšší manažment měl pozastavit nebo zrušit účast na rozpracovaných projektech v Rusku.

Ještě předtím podobný krok avizovala Světová Banka a lze si domýšlet, že AIIB de facto kopíruje její rozhodnutí.

AIIB zdůraznila, že se nejedná o "sankční krok" vůči Rusku. Banka se ale obává o důvěryhodnost, pokud by rozhodla jináč. Lituje utrpění na všech stranách, může pomoct financovat i jiné projekty a může čerpání peněz pro Rusko obnovit. Nyní tomu tak ale nebude. :idea:

Peking si spočetl i rizika návratnosti a možnosti splácení úvěrů anebo si zaváže Rusko k dalším dodávkám surovin. Již doposud Čína úvěrovala Rusko za budoucí dodávky surovin. Jedná se tak o další odklon od "jasné podpory Číny pro Rusko". Čína nerozdává jenom tak.

zdroj: https://www.business-standard.com/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

v souvislosti s invazí na Ukrajinu

Komatsu a Hitachi zastavují dodávky strojů do Ruska. Jedná se o kontrakty na zajištění těžby, výstavby a průzkumu. Platí to nejen pro dovoz, ale i pro výrobu na území Ruska. Komatsu tak může přijít o asi 8% tržeb, Hitachi o polovinu z toho. Jako důvody jsou: tíživé finanční podmínky státu, který má problém plnit závazky a narušený celý dodavatelský řetězec pro tamní produkci. Hitachi taky plánuje přesunout domů všech 10 japonských zaměstnanců. V Rusku již zastavují produkci i další japonské značky jako Panasonic, Toyota ... z Japonska se pak omezil export technologií do Ruska včetně IT tech.

Jen připomenu, že Rusko i v roce 2015 muselo po anektaci Krymu razantně snížit dopravní rozpočet, až o 28% pro státní silniční úřad. To je taky důvod, pro který řada základních staveb mešká, protože plán byl 2020 a vláda jej pak přepsala na 2030. Dnes se staví hodně obchvatů a dálnic, dualizací silnic, ale ve stávající situaci devalvaci měny, odchodu zahraničního kapitálu a s tím spjaté nejisté financování staveb se dá odhadnout, že dopravní stavby budou muset "počkat", protože stát bude muset řešit jiné a docela zásadní otázky své perspektivy rozvoje jakkoliv to Putin odmítá, protože se vyjádřil, že dopravní a logistická infrastruktura dostane ještě více peněz. Nemá ale moc odkud dostat. A to situace s Krymem byla mnohem jednodušší co do finanční situace Ruska. Putin v roce 2015 podepsal nařízení, které určovalo, že 85% hlavních federálních tahů má plnit západní normy do roku 2022. V roce 2015 to bylo 52%. Tempo prací se mělo 2x. Udělalo se v následujících letech hodně, ale plány nejsou uskutečněné.

Další plán s plněním na 85% se měl realizovat v letech 2023-2025. A to společně s realizací delších úseků dálnice "na východ". Velké společnosti ve výstavbě na čele s jejich majiteli jsou na sankčních seznamech. Plánovaná rychlá vojenská akce by patrně nezpůsobila zásadní problémy v ruském stavebnictví a rozvoji dopr. infrastruktury, ale to již neplatí.

Uvidíme co přinese další vývoj ... resp. situace pro Rusko není dnes nejlepší ani z jiných částí planety, ne že nejen ze západu (G7 vedou ekonomickou likvidaci centrální banky státu G20, takhle se to dnes prezentuje s tím, že G7 je ochotna snášet politické dopady tohoto kroku a přináší se nejen přímé, ale již i sekundární sankce a do tohoto se nechce rozhodně přidat nikdo další ve smyslu přidání do sankcionovaných zemí), já delší dobu píšu kde je kapitál a kde rozhodně bude i nadále: :arrow:

Ruská vláda podpořila velké podniky důležité pro ekonomiku. Je nutno si uvědomit, že ruský dluh je nízký, vláda měla rezervy a upadající rubl značí více peněz za prodej ropy a plynu, dokud se budou tyto komodity prodávat, protože se prodávají za USD. Ruská ekonomika byla v problémech 6 let, inflace atakovala i předtím 9%, Rusko pro Covid nemělo turisty atd. Ekonomika pro konflikt značí, že obyvatel si zvykne a stát přežije. Je fakt, že obyvatel nebude mít na dovolenou a všechno se teď masivně zdražuje (10-50%), střední třída nepošle děti studovat na západ, nebudou na to mít peníze a děti nebudou vítané v tomto prostředí. Vláda ale financuje projekty hlavně z místních bank a může ještě dnes kolem 200 mld. USD zhrábnout v rámci firem z G7/EU. Co ale bude dál, tak to si dnes netroufá říct nikdo, protože faktem taky je, že všech 30 let, které tady tyto západní firmy budují ruskou ekonomiku je dnes skoro u konce. To bude značit i ohromující růst nezaměstnanosti a ani znárodnění majetků nenahradí výpadky v produkci. Partnerský čínský stát nemůže víc podporovat Rusko, když potřebuje bohatší EU a je to dnes Čína, která velmi trpí. Peking ohlašuje masivní podporu provinčních vlád. Na tahu jsou ještě státy Zálivu, které dnes situaci pozorně sledují, ale taky si přejí spíš kvalitní vztahy s USA než je ztratit: protože USA tady mají základny a hlavním nepřítelem Saudů a jejich spojenců je Írán. Bez USA nebudou mít ropní krajiny klid. A Rusko jim v tom nepomůže. Je pozoruhodné, jak tyto regionální vazby míchají kartama. Až tak, že každý spíš sleduje kroky západu, protože v tomto rozsahu je nikdo jednoduše nečekal. :idea: Navíc strašení jadernýma zbraněma ohrožuje stabilitu a klid ve všech státech pro zvýšenou nejistotu a napětí. I proto jasnou podporu pro Rusko nevyřkl prakticky nikdo, když nepočítáme "špatné režimy".
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Činnost v Rusku přerušila i Světová banka.

:arrow: New Development Bank potvrdila pozastavení rozvojových projektů v Rusku. Jedná se o banku se sídlem v Číně, která financuje projekty států pod zkratkou BRICS, tedy mj. i Ruska. Šlo o seskupení, které mělo konkurovat západu a sice Brazílie, Rusko, Indie, Čína a JAR. Jedná se tak o 2. rozvojovou banku se sídlem v Číně, která se pro tento postup uchýlila z důvodu porušení mezinárodního práva a tudíž sama banka by se v opačném případě mohla dostat do vážných problémů.

:arrow: Caterpillar ukončuje (pozastavuje, přerušuje) produkci v ruských závodech. Jako hlavní důvod udává 3 příčiny: složitá finanční situace Ruska, sankce a komplikace se zajištěním potřebných komponentů. Rusko si vybralo konflikt s Ukrajinou, nevybralo si pokračování produkce těchto strojů, lze konstatovat. Caterpillar dále vyčlení ze své nadace prozatím 1 mil. USD pro Ukrajince ve spolupráci s ČK. Pokud se situace zlepší, tak je společnost připravena obnovit produkci, pokud to bude ještě možné (narážky na tvrdší sankce resp. znárodnění fabrik).

Caterpillar má v Rusku tržby kolem 8% aneb 4 mld. USD. Má továrnu nedaleko Petrohradu, distribuční centrum náhradních dílů u Moskvy a finanční centrum, které nabízí splátkové kalendáře a to nejen pro Rusko, ale i pro Kazachstan a samotnou Ukrajinu. Společnost to ale prezentuje jako "částečný exodus z tohoto území".
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

po 30 letech výstavby se blíží dokončení velkého silničního projektu v ruské tundře

Blíží se dokončení projektu výstavby silnice mezi Naryan-Mar a Usinsk. :arrow:

staví se posledních 40 km:
Obrázek

*mělo by se tak stát před rokem 2023, jak se to doopravdy povede dokončit neumím zhodnotit
*první km této silnice se stavebně zahajují v 80. letech 20. století a více než 600 km spojení se původně mělo dokončit za pár let
*místní obyvatelstvo čeká na spojení věky, silnice bude jediným pozemním spojením regionu se zvyškem světa
*stavební práce se dlouho ne a ne začat a obnovení výstavby a plánů se zahájilo v roce 2015
*před zahájením ofenzivy na Ukrajinu zde pracovalo více než 500 lidí s 500 kusy techniky
- zbývá dokončit asi 40 km úsek
*financování je zajištěno z federálních zdrojů
*silnice přes pustou tundru překonává jezera, řeky a další "druhy zeminy", tudíž se muselo postavit mnoho mostů
*tato silnice není ve smyslu "potěmkinové vesnice", nýbrž doopravdy seriózní silniční stavba, která zanechá značnou stopu do usnadnění života v regionu, zredukují se náklady na získávání místního jídla, lokálních surovin a usnadní se obchod
- zásadním způsobem se zlevní obchod s produktama zde, čímž se bude moct region rychleji rozvíjet
*alternativou silnice je pro tento severský region s asi 45 tis. obyvateli letecká doprava, pouze v zimě se trasa využívá jako "ice roads"
*prvních 97 km se postavilo v dlouhé etapě 1991 - 2004 a potřebovala pak řadu oprav a upgradů, protože tím, že se výstavba protahovala, tak stavba degradovala sama o sobě
*Nenets Autonomous Okrug, který je hlavní částí oblasti, která to využije je mj. i hlavním regionem pro těžbu ropy, takže se usnadní rozvoj celé oblasti, což je i hlavní důvod federální vlády podpořit tuto oblast

mapa s trasou silnice:
Obrázek

prostředí pro představu:
Obrázek

delší pokračování: https://thebarentsobserver.com/ru/node/228
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ruský podpředseda vlády věnoval pozornost výstavbě dálnice východ - západ mezi Čínou a Západní Evropou :arrow:

Výstavba byla na vícero místech přerušená až resp. pozastavená. Bylo to z důvodů odchodů velké části firem pro problémy s financováním a vyjasněním si pozicí mezi investorem a zhotovitelem a dalšími aspektami. Problematické je taky financování pro přerušení čerpání úvěrů pro stát.

Rusko ale neplánuje pro "vojenskou operaci" tuto dálnici umrtvit. Považuje jí mj. i za svojí dálnici, tedy bude to tah, který spojí i ruská města, a proto není důvod nepokračovat v její výstavbě.

Dle tohoto politika je jen 5% materiálů závislých na dovoze. Podpředseda vlády uvedl, že se jedná o techniku na asfaltování a strojech pro přepravu betonu. Budou nahrazené ruskými stroji nebo stroji odjinud.

Dohnat skluz se hodlá tak, že tento projekt je zařazen mezi tzv. "velké projekty". A velké projekty se budou stavět po novém 24h denně. Seznam velkých projektů se vytvořil až nyní jako reakce na stávající ekonomické problémy země. Politik neuvedl rozsah projektů ani to, co se stane s projektama, které nebudou označené jako veliké.

Dle místních zdrojů je totiž celá řada stavenišť v existenčních problémech. Zahraniční stavební účast se prozatím drží, ale nedrží se potřebné nové strojní vybavení, odchod nebo přerušení produkce ohlásila i společnost JCB.

Dle hovorce Kremla, pana Peskova, se stavebnictví pro sektor logisticky dostane na seznam sektorů, ve kterých se musejí provézt tzv. analýzy jaká opatření se musí přijmout na to, aby se zmírnil dopad škod plynoucích ze sankcí uvalených na Rusko. Zajistí se tak bezproblémový chod těchto sektorů a obnoví se život v Rusku.

Mým zájmem není komentovat tyto politické texty. Vše k nalezení na webu agentury TASS

Já se mohu držet základních faktů.

Čínské banky i nadále nejsou ochotné půjčovat Rusku a to ani na klíčovou infrastrukturu. Důvodů je vícero. (obavy ze sekundárních sankcí atd.) Navzdory prohlášení ČLR, že se prohloubí vztahy s Ruskem a že Čína nabízí roli sprostředkovatele mezi RU a UA, tak skutečnost je taková, že centrální banka v ČLR snížila obchodní transakce s Ruskem včetně investic. Čína sice založila společně s dalšími státy včetně Ruska několik institucí a několik platebních systémů jako alternativu k západním, ale nemají zdaleka takový podíl na světovém obchodě a dopady plynoucí z porušování pravidel by Čína mnohonásobně přeplatila a o to nyní nestojí. To byl i důvod, pro který Lavrov vzdal cestu do Pekingu. Tam jsou letos důležité volby a je evidentní jakým směrem se Čína ubírat prozatím nechce. Zaujala vyčkávací pozici. Nemluvě o tom, že se jí nelíbí bombardování její investicí ve smyslu přístavu v ukrajinském městě Odessa a jiné. ČLR proto silně kritizuje sankce uvalené na Rusko, ale nikoliv kvůli Rusku samotnému, nýbrž kvůli Číně samotné. Snižuje jí to její růst, který je snížen i samotnou válkou a snižující se reální koupěschopností západu a k tomu všemu přibývající případy COVID-19 v ČLR.

Rusko tak prozatím došlo o 10-15 mld. USD, slíbených na dálnici s Čínou a Evropou a další stavby ve velkých městech, které teď nema jak financovat. Celá řada dalších staveb se sice papírově staví, ale pro reální finanční situaci se měsíc nestaví.

To Putinovi nebrání ohlašovat ještě větší peníze do logistické infrastruktury. Přitom je to právě logistický segment, který nyní trpí snad nejvíce: nelétá se, ruské stroje nemohou ven směr západ, a směr Rusko ze z EU nic nevozí. Nevozí se ani z Japonska atd. Tím je přepraveno mnohem méně nákladu po všech segmentech dopravní infrastruktury. Tím ten tovar chybí. Ochromilo to částečně i tovary z Blízkého Východu, Turecka a Asie, protože se musí vyhnout velkému území. A to území pak přichází o poplatky a o práci v logistických centrech. S takovým vývojem se reálně nepočítalo. Nyní již vznikají alternativní body a čím déle konflikt trvá, tak tím je méně pravděpodobné, že se v Rusku v plné míře obnoví i když se konflikt urovná.

Tyto cíle https://investinrussia.com/data/files/s ... ortEng.pdf se nenaplní a dosavadní investice se utopí.

Rusko již nemá dost vozidel. Nemá ani dost strojů. Nepochybně je v možnostech země nastartovat novou produkci, ale to potrvá. A ty podniky budou potřebovat stabilní měnu.

Jen tak mimochodem, na podzim 2021 se zadefinoval základ rozpočtů:

2022 - přebytek +15,2 mld. USD
2023 - deficit -5,9 mld. USD
2024 - deficit -4,3 mld. USD

Rusko disponuje ještě stále i rezervními zdroji z vícero fondů ve výši přes 50 mld. USD. Takže pro letošní rok rozhodně výdaje udrží. Ale jedna věc jsou nějaké peníze a jiná věc je reální: stroje, suroviny, dodávky technologií a náhradních dílů.

Rusko v dnešní době masivně investuje do výstavby silnic i dálnic, obchvatů i velkých mostů. Masivní investice, které ale teď nemají dost strojů, dílů a materiálů. Navíc fixační platby pojištěné o kurzové rozdíly jsou v problémech, protože by Rusko muselo platit v tvrdé měně ... když jí není dost.

Vůbec nejde o malé částky: ministerstvo dopravy zvedlo meziročně v 2020 proti 2019 investice o 11%. A v letech 21-24 se plánovalo jen z federální úrovně do silnic vrazit na 74 mld. USD. Tato částka byla ještě v 2021 navýšená o skoro 2 mld. USD výhradně do dálnice východ-západ.

Když jsou problémy v jiných segmentech ekonomiky, dalo by se říct, základních segmentech, tak je zcela pochopitelné, že výstavba silnic a těch méně potřebných zcela, budou muset počkat. Možná se i přeruší na několik let, aby se jak vyslovil vicepremiér mohla uvolnit kapacita pro velké projekty, tedy dálnice. A i ty se budou muset nyní "přenastavit". Omáčky kolem je nutno vypustit. Až 1/4 rozpočtů páteřních staveb doposud stála na zajištěných úvěrech z bank. A tato ochota je dnes velmi nízká vzhledem k reální ekonomické situaci v zemi i bez ohledu na partnerství se musí bankovní investice vrátit. Nepřímou ekonomickou podporu Rusko má ze Saudské Arábie: ta nezvedá těžbu ropy a zajistila, že OPEC+ (kde + je Rusko) zvedne těžbu od 04/2022 o 0,4 mil. barelů namísto o možné miliony. Tím udržuje vysoké ceny ropy, ze kterých Rusko politicky i ekonomicky ještě stále silně prosperuje. Ovšem Saudové ani před konfliktem RU-UA nejsou ochotní podporovat ve větším ruskou infrastrukturu, i když ta snaha ze strany Ruska k tomu vícekrát byla: nespájí je historická vazba. A nakonec Saudové mají za stovky mld. USD americké zbraně, čímž je dáno, že Saudové si především hájí své vlastní zájmy. Rusko tak nemá mnoho prostoru, kde nalézt dodatečné miliardy USD ... rozhodně ne hned.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“