Rusko

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 7.8. se do provozu dostal 11 km dlouhý upgrade na tahu R23 v rámci obchvatu Gatchina v oblasti Leningradu. První část v této oblasti je v provozu od roku 2017. Stávající obchvat Gatchina se vylepšil na 6-pruh, s MPR 120 km/h. R23 byla původně M20 z Petrohradu do Oděsy.

Mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=59. ... 54/30.1602

Zdroj + fotky: https://rosavtodor.gov.ru/press-center/ ... ews/355301
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

M11 Neva

https://www.russianhighways.ru/press/news/70414/

Avtador navrhl novou trasu pro severní obchvat Tveru(3 etapa dálnice M11 149km-208km)

První verze projektové dokumentace pro tento úsek trasy, vypracovaná v letech 2009–2012, obdržela v roce 2014 pozitivní závěr od ruské Glavgosexpertiza. Ale již šest let se území v oblasti města Tver dynamicky rozvíjí a nyní je třeba upravit a aktualizovat designová řešení.

V rámci nové verze projektu se navrhuje přesunout úsek dálnice za řeku Tvertsa dále od rekreační zóny, která je oblíbená u obyvatel regionu Tver. To bude mít pozitivní dopad na ekologickou situaci a umožní se Tveru jako velkému regionálnímu centru rozvíjet se na sever, aniž by hrozilo, že se dálnice stane součástí její silniční sítě.

Píše se tam o dokončení v roce 2021, ale tomu moc nevěřím. Já bych vsadil na rok 2023 a když to dobře půjde 2022.
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

M7

V Tatarstánu bude v roce 2021 zahájena výstavba obchvatu obcházející města Nižnekams a Naberezhnye Chelny v délce téměř 90 km

https://www.tatar-inform.ru/news/transp ... od-5720864

Technické parametry obchvatu s mapkou kudy nová trasa obchvatu povede

https://www.transecoproject.ru/projects ... ar_cache=Y
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Kaliningrad (větší silniční investice v nejbližších letech)

Rusko plánuje výstavbu 2,6 km dlouhého mostu, který překlene lagunu Vistula. Náklady na výstavbu jsou určené na 660,5 mil. USD. Výstavbu manažuje Tenth Concession Company, divize VIS Group. Most je součástí širšího plánu rozvoje Kaliningradské oblasti. Výstavba má být ukončená v roce 2024 a koncesi má VIS Group do roku 2047.

Rusko za dalších 135 mil. USD vylepší ring road kolem Kaliningradu. Práce se mají zahájit v roce 2021 a dokončit v roce 2025. Rozpočet počítá s upgradem úseku mezi MÚK Zelenogradsk a Baltiysk. První vylepšení na obchvatu se tady dělají již od roku 2014.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

CKAD

11.11.2020 byl otevřen 3 úsek dálničního centrálního okruhu kolem Moskvy v délce 105 km

https://rg.ru/2020/11/11/v-podmoskove-o ... kad-3.html
https://www.youtube.com/watch?v=LP4DBtXZBGU

Jedná se o unikátní zařízení(v budoucnu i možnost bezpilotních vozidel), intelektuální příspěvek k vytvoření moderní infrastruktury využívající domácí technologie, uvedl ministr dopravy Vitaly Savelyev
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.12.2020 13:17:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: zhrubnutí textu
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Rusko

Příspěvek od eucitizen »

Mal by sa otvorit, do konca roku, ciastocne aj 4.usek CKAD medzi M7 a M5. Ci to naozaj stihnu sa coskoro dozvieme.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Meridian Highway (součást koridoru Západní Evropa - Západní Čína)

taky v návaznosti na tento koridor, jen TADY jsem rozepsal Kazachstán

Historicky měl Kazachstán vždy k Rusku blízko a společně s Běloruskem se taky založila unie Eurasian Economic Union, takže spojující koridor má smysl. Pro Rusko je to zajímavé i proto, že je více na západě a navazuje tady největší podíl tovaru, jak z Číny, tak z Kazachstánu, takže zpoplatnění tady bude s benefity. A samozřejmě se s tím podpoří rozvoj na celé trase. Moskva - Kazaň, o budované dálnici tady píšu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 97#p183897 . Rusko má v omeškání vícero projektů v dopravě, ale tomu se budu věnovat později.
e0de6f41160249fe9c5ea3c649b3bd9c.jpg
e0de6f41160249fe9c5ea3c649b3bd9c.jpg (323.92 KiB) Zobrazeno 12633 x
Ruská část koridoru má 2,5 tisíce km, takže samotná část Moskva - Kazaň zdaleka nepostačuje. Ale Rusko staví vícero dalších propojení, protože ono je taky lukrativní se napojit na čím více tras.

Meridian Highway má rozpočet 10 mld. USD. Prozatím vláda sehnala 6 mld. USD (rozpočet + PPP). Jaký bude konečný účet nevím, stejně jak je v hvězdách opravdové dokončení v roce 2024.

https://www.independent.co.uk/travel/ne ... 96286.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ještě jednou Rusko. Je znám rozpočet pro dopravu pro rok 2021. Psalo se o tom v 11/2020 v místních a 12/2020 v dalších, odbornějších médiích.

V propočtu 20,5 mld. USD se plánuje pro rok 2021, celkem pro období 2021-2023 to pak je 47,9 mld. USD. Opravit se má celkem 16 000 km silnic, postavit celkem 1700 km a zrovna ten koridor Meridian patří mezi priority. Další 2 mld. USD se dostanou do nižších regionů na jejich podporu. Tolik schválilo ministerstvo financí.

Ministerstvo dopravy prezentovalo, že pro období 2021 - 2030 počítá s výdají ve výši v propočtu 174,14 mld. USD jen na silniční program. Program zní Safe and High-Quality Roads national project. Rekonstrukce, údržba a upgrade až 60% regionálních silnic v Rusku včetně dostavby páteřní zkapacitněné sítě mezi největšími městami v zemi.

Dodám, že v roce 2019 se počítalo se 6-ročním programem pro silnice, letiště, železnice, přístavy, tedy že se do roku 2024 celkem utratí na 96 mld. USD:
Ru1.JPG
Ru1.JPG (63.41 KiB) Zobrazeno 12635 x
Ministerstvo dopravy postupuje dle Národní dopravní strategie 2030. (v dalším příspěvku k pochopení dle milníků v cílech)

Jde o to, že rokem 2021 vstupuje Rusko do závěrečné etapy pro Cíle v dopravě k datu 2030. (posun od data 2020 - pro krize, ale i navýšení staveb)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

jen na doplnění i k výše uvedenému

Rusko příštím rokem vstupuje do prozatím závěrečné fáze rozvoje dopravní infrastruktury, což je program sektoru 2030, který je největším modernizačním programem v historii státu. I když řada projektů je v omeškání. Do dokončení zůstává 10 let.

vnímání strategie rozvoje dopravních koridorů, dle roku 2009 (s výhledem do 2030) do 2015 - tam pak aktualizace a i nadále cíl pro strategii do 2030, aktualizovaná ale to později)
Ru1.JPG
Ru1.JPG (146.67 KiB) Zobrazeno 12496 x
Ru2.JPG
Ru2.JPG (177.42 KiB) Zobrazeno 12496 x
Ru3.JPG
Ru3.JPG (179.8 KiB) Zobrazeno 12496 x
Ru4.JPG
Ru4.JPG (69.24 KiB) Zobrazeno 12496 x
Ru5.JPG
Ru5.JPG (134.23 KiB) Zobrazeno 12496 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Vymazal jsem z tématu 12 (převážně vlastních) příspěvků pro nemožnost nahradit je. Dále jsou zde 2 příspěvky, které nemají aktuální odkazy, ale reagují tak, že to lze z toho pochopit a účelem aktualizace tématu není odstraňovat debaty samotné.

Byla tady v létě otázka, proč se uvádí Krym tady a pod tím je i odpověď od mapmana: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 38#p215038 . Víceméně je otázka Krymu důležitá; tady se o ní píše právě pro to, že asi by se nelíbilo psát o ruských investicích na území Ukrajiny a Krym samostatně nebude (není to otázka Palestiny ani Taiwanu). Já se ovšem držím toho v rámci nových států, že přihlédám právě na to, jaký postoj k tomu má diplomacie ČR. Proto neměním mapy, a proto uvádím i stav populace dle jednotlivých území. Proto ale taky je Kosovo v extra vláknu a nepíše se o něm v rámci Srbska. Taky nerozděluju území Moldavska atd. Vím, že by se o tom dalo dlouho debatovat, ale tyto debaty řešte někde jinde. Taky byla snaha udržet na uzdě "troll" příspěvky a progagandu z Ruska, proto nestačí 1 odkaz na ruské média s jedním nadpisem. Ne jen, že později odkaz zanikne, ale často tyto "rádoby spolehlivá média" zaniknou a odkazuje se na léky a další hlouposti. Kdokoliv ovšem může napsat cokoliv ke Krymu i do Ukrajiny, nemám s tím problém. Jakmile se stane něco, co ovlivní stávající situaci, tak to je nejmenší problém odkázat na dálnici Tavrida a most přes Kerč tam s odkazama sem do tohoto vlákna. To se může udělat i dnes.

Populace Ruska se za uplynulých 10 let prakticky nezměnila, pokud zahrneme i Krym. Nezahrnout Krym lze (politicky), ale Moskva na Krymu investuje, to jsou již ruské zdroje, co se tam investují. Tak nebo tak, pokud zahrneme Krym, tak populace klesla jen o 300 tisíc, pokud ho nezahrneme, tak zaznamenala propad v milionech lidí, ale nutno zdůraznit, že ten propad se zpomaluje proti stavu z období 1995 - 2005. Je ale taky fakt, že výhled do konce roku 2050 je, že tady bude žít kolem 135 mil. obyvatel. Nyní asi 3/4 obyvatel žije v urbanizovaném území a průměrný věk je tady do 40 let.

Rusko se v nedávné minulosti rozhodlo provést několik zásadních reforem do roku 2020: modernizace obrany a vlastního zbrojního průmyslu, investice do dopravní infrastruktury. Do roku 2030 pak komplexní sociální politiku. Krize, válka o cenu ropy a i anexe Krymu ale poupravila jak pořadí, tak cíle. Obrana se povedla, prakticky letošním rokem završit (nové zbraně ve všech segmentech a celková modernizace všeho). Dopravní infrastruktura zůstala v rámci Strategie dopravy 2020, ale se prodloužila a nadpracovala do dopravní strategie 2030 (jak železnice, tak dálnice i silnice a obchvaty) a sociální reformy se zahájila dříve a sice důchodová, co taky vyvolalo v Rusku velké demonstrace a odpor, ale tak jak jinde, tak i tady jsou budoucí důchody nejisté v nastaveném systému, který byl. Nás zajímá nejvíce dopravní rozvoj. Vynechám železnice a zaměřím se na hlavní silniční síť a strategii rozvoje.

Strategie rozvoje, tak jak jsem popsal se zaměřuje na několik cílů a postupů s tím, že se prodlužuje naplnění záměrů. Důvodem jsou hlavně finanční prostředky. Vláda a úřady se snaží i o opakované technické úpravy, změny tras a hledají další moznosti realizace, ale tak, aby to nezpůsobovalo případné ztráty ruského státu v budoucnosti. :arrow:

1. postaví se nadřazený silniční systém Moskvy
2. postaví se dopravní silniční páteřní systém Sankt Petěrburgu
3. postaví se dálnice mezi městy v bodech 1. a 2.
4. postaví se dálniční tahy mezi Moskvou a 1 mil. městy v zemi s ohledem na intenzity
5. postaví se obchvaty i kolem menších měst

Tohle v dobách, kdy tady skoro nic z tohoto nestálo. Kdy jsme svědky kladení asfaltu v zimním období. V dobách, kdy když rozmrzal permafrost, tak tam zapadlo všechno, co tam bylo a v dobách totálního kolapsu dopravy v hlavním městě. V době ještě nestabilních zdrojů alokovaných do silniční infrastruktury. V dobách temna v regionech: které si dělají co chtějí a jak chtějí a čím dál od Moskvy, tím horší situace. V dobách ohromné korupce a celkově špatným řízením státu.

Aby se tohle mohlo realizovat, tak se vyvíjelo i financování. Kromě státních zdrojů, ze začátku dobře doplněných o příjmy z prodeje ropy a plynu se přidalo i PPP, zavedlo se zpoplatnění silnic a dálnic. Regiony jsou nucené se podílet na přípravách/výstavbě této sítě. Tím jsou již i pod dohledem. Ovšem vzhledem k uvedeným geo-politickým rozhodnutím byl problém získat kapitál ze zahraničí. Nastartovala se politika nových veřejných financí s cílem snížit zadlužení a tím odpadla možná kritika, že nejsou peníze z úvěrů na (i) nové dopravní stavby. Rusko se snažilo zapojit kapitál z Ruska: oligarchové napojení na Moskvu budou financovat Moskvou prezentovaných velkých projektů. Na co nestačí oligarchove, tak tam bude snaha zapojit kapitál vícero fondů států ze Zálivu, což se částečně povedlo, ale taky ne v celém rozsahu. Rusko se nikdy ve větším rozsahu ani nezavázalo k Číně, co se infrastruktury týče, protože by to vedlo i k masivnímu zapojení čínských stavebních firem na jeho území, címž by se ale ztrácel vliv politiky Ruska na vlastní stát včetně finančních toků pomoci výstavby politicky prezentovaných projektů. A tak se ještě zapojila i státní agenda: státní firmy jako Gazprom vstupují do konkrétních projektů a společně třeba staví "trať". To neodporuje mezinárodním pravidlům a je to další kapitál. Ale značí to, že vzhledem k uvedenému: zanedbání rozvoje infrastruktury od dob Stalina, který se obával z vojenských důvodů více do silnic investovat a rozlohy Ruska, že jednoduše řečeno není možno během 15 let dohnat tento investoční skluz. Proto se zcela realisticky a i pro krize posunulo období na rok 2030, ovšem prozatím jen pro železnice. Protože u rychlostních silničních tahů je až plánovaná mapa s rokem 2035, což je příprava na další posunutí termínů.

Výstavba se ale rozjela. Obchvaty měst, velké mosty u měst jako již alternativní trasy. Dálnice mezi největšími městy, formuje se systém radiál a okruhů kolem Moskvy. Tohle všechno již je aneb ve výstavbě. Základní dlouhé trasy federálních silnic, které by se na dálnice mají přestavět ale prozatím samozřejmě nestojí. Ani nemohou, když je teprve rok 2020. Na to bude potřeba mít dalších minimálně 10 let a i to se nepovede všechno dobudovat. Na to již Rusko nemá zdroje a neumí je alokovat ani v rámci PPP. Dle intenzit se ale rozšiřují úseky 10-20 km, občas i v delším rozsahu. Staví se obchvaty. A ty trasy se takhle formují i bez zapojení klasického PPP. U měst jako Soči se dálnice vystavěla jen v krátké části, ta delší čeká na realizaci, ale pro ohromující náklady to není snadné. To tam ještě do toho vstoupila nutnost investic pro Krym. To sice jsou "politické stavby", ale jsou to stavby: mosty, dálnice, reální zemní práce i výstavba, projekty a všechno kolem. A když se na to vrhnou zdroje státu a velkých firem, tak tyto zdroje chybí jinde.

Já tady psal třeba o Khabarovsk Bypass: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 99#p140299 , no a zde je progres dnes:



Nezapomíná se ani na rozvoj Kaliningradu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 21#p222521 , http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 38#p210238 .

Vývoj proměny federálních silnic (na silnice dálničního typu):
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 50#p180250
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p203747 (důležitá mapa)

Kde je jednoduše řečeno stav, který je. Ale ono to souvisí i s realitou v tom ohledu, že když vezmeme v potaz ten fakt, že ve 2 největších městech a dalších milionových žije 1/4 obyvatelstva a rozlohu, kde preference namísto silnic je právě proto železnice a ona se i železnice modernizuje, tak investice, které jsou těžiskové a realizují se, tak plně postačují. To nemluvím o zimním období a celkově špatnému cestování v nepříznivém počasí. Dálnice napříč Rusko až do Vladivostoku se neplánuje (snad ve velmi daleké vizi). Tato dálnice totižto nemá smysl. Smysl mají tahy směrem na Kazachstán s napojením na Čínu, což se ale rozvíjí. Je to možná i tah z Moskvy na Kazaň (více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 73#p225273 ).

V Rusku plánovaná síť silnic dálničního typu v rozsahu 20 000 km aneb 30 000 km prozatím není. Samotný Avtodor má v roce 2030 provozovat 12 000 km, když nyní to je 1/4. Budu se tomu věnovat v dalším příspěvku, protože tento tady píši pro přibliížení reality. My již známe rozpočet pro silnice pro rok 2021: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 78#p225278 a ono těch 20 mld. USD je hodně peněz. Tady jsou investice pohledem do minulosti:

Obrázek

Jenomže jak to již bývá, tak jde o to, jestli se tyto finance povede vyčerpat. Jestli nepropadnou atd. Jestli se povede získat plánovaný kapitál pro konkrétní stavby. To, že se bombasticky píše o prioritě a o tom, jaký pokrok se udělá, to tady ještě nic neznamená. Tady pak často následují negativní zprávy jedna po druhé, proč něco nejde a proč se to posune až na bůh ví kdy, ale spasitel (tím nemyslím přímo prezidenta, ale i další představitele) najednou ohlásí, že to bude "za rok", ale nebude to v daném roce. A takhle to jde klidně i 10 let po sobě. Moskva je alergická na prodražování projektů, i když je často oprávněné (změna projektu, protože realita je jiná než v plánu, špatné počasí atd.), no a pak je to boj centrální moci s regionem. Kdo kdy viděl ruské zprávy, tak ví, že začínají "prezidentem" a jakákoliv špatná domáci zpráva je vylepšována jakoukoliv lepší. Dnešní Rusové jsou ale rozhodně jiní, takže se všeobecně čekají lepší výsledky, ale politika a politické cíle jsou dané a realita se jim přizpůsobuje bez ohledu na plánování. Plány jsou tak často k dispozici, všichni počítají v území s projektem, ale ten se klidně jednoduše nerealizuje.

Rozhodně neznám ruské poměry tak, abych mohl napsat, že plán investovat 20 mld. USD v roce 2021 do silnic aneb 175 mld. USD do konce další dekády je něco, co není možné. Právě vzhledem k "čarování" (PPP, fondy Perzského zálivu, místní oligarchové a regiony) je možné všechno. Co je ale opravdu důležité, tak to je samotný fakt, že se již mluví, plánuje, připravuje a staví dálniční systém státu. Rozepíšu se o tom v dalším příspěvku. A začalo se to naplňovat až v poslední dekádě. Něco, co dlouhé dekády rozhodně nebyla priorita. Ani jen silniční síť nebyla priorita. To, co Rusko ale zvládlo: to je udržení území (černé scénáře o rozpadnutí území dle CIA se naštěstí neplní) a taky snížení zadlužení. Je ale nutno říct, že na dopravní investice, na zásadní infrastrukturní investice již i představitelé státu plánují, že se Rusko zadluží, protože to je nevyhnutností pro ekonomický rozvoj a zvládnutí nových problémů, které přijdou a bez tohoto aspektu by to bylo špatné. Rusko by bylo mimo dění a nezapojí pak ani potenciál území za Uralem. Území před Uralem je nutno obchodně více napojit na okolní svět. O tom se necháme překvapit, jak se to povede realizovat. Nakolik to bude od slov a prohlášení po stavební realitu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

tento příspěvek navazuje na výše uvedený

V Rusku je kolem 1,3 mil. km silnic. Federálních silnic je cca. 50 tisíc km, regionálních 500 tisíc km. Síť dálnic se teprve staví. Pomoct tomu má Avtodor (2. příspěvek v tématu), což je firma, která částečně kopíruje původní federální silniční podnik, která má akcelerovat rozvoj silnic dálničního typu. V roce 2030 chce mít Rusko min. 20 tisíc km síť nadřazené zkapacitněné silniční sítě, z čeho Avtodor má provozovat 12 tisíc km. Zda li to bude 12 tisíc a zda li bude ten celkový rozsah platný i nadále pro rok 2030 je prozatím těžko odhadovat. Prozatím jich je ve správě Avtodoru do 4 tisíc km. Sem nespadají průtahy, radiály v rámci měst atp. tudíž všeobecně řečeno zbytek zkapacitněné federální sítě. Avtodor existuje 11 let a model fungování se neustále formuje.
starší záběr (stav z r. 2011)
starší záběr (stav z r. 2011)
Ru04.JPG (100.52 KiB) Zobrazeno 14775 x
Rozvoj hlavní silniční sítě:

Ruská silniční síť byla odjakživa na tom špatně. Ještě v roce 2000, kdy Putin nastoupil k moci tady bylo 365 km. Moskevský okruh (MKAD), pak 157 km mezi Moskvou a Tula a 99 km z Moskvy do Volokolamsk. Ty poslední 2 jsou kvůli Moskevské olympiádě výslovně pro ukázku moderního Sovietského Svazu. Federální silnice v mnoha částech ani nemají v této době zpevněný povrch.
Ru01.JPG
Ru01.JPG (62.44 KiB) Zobrazeno 14775 x
Pak se mezi roky 2000 až 2018 síť zvětšila 6x o dalších 2050 km. Navíc se povedlo dostavat 2165 km dlouhou silnici mezi Chita a Khabarovsk, takže se vůbec 1. v historii povedlo zajistit souvislé celoročně sjízdné silniční spojení mezi východem a západem.
Ru02.JPG
Ru02.JPG (67.66 KiB) Zobrazeno 14775 x
Následně Putin v roce 2018 obeznámil svět s tím, že investuje bezmála 100 mld. USD do dopravní infrastruktury do roku 2024: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 78#p225278 a celková strategie do 2030 počítá s vládními a soukromými investicemi ve výši 400 mld. USD. Výstavba je zde levnější, než na "západě" a má se zásadně pozvednout konkurenceschopnost Ruska, zajistit nová pracovní místa již od výstavby a mj. to má značit i výstavbu 5200 km nových silnic dálničního typu, přičemž nejvíc jich má vzniknout v roce 2022. Celkem by tedy měla tato dálniční síť tvořit v roce 2024 již 7600 km. O pozdějších km v dalších letech se v zásadě nemluví. Platí, že v roce 2030 má být alespoň 20 tisíc km, ale mezičasem se do toho vsouvají "věty" typu "vysoko rychlostní", takže se kombinuje až po železnice. V uplatnění "překladiska, terminálů atd." pro využití nákladní dopravy. Nejde ani tak o tohle, uvidíme jak se opravdu vyvine cíl v roce 2024. Počítá se do toho všechno, co bude mít více než 2 JP v jednom směru jízdy. Takže se nehledí na to, zda půjde o klasickou dálnici aneb dualizovanou silnici. S touhle terminilogií se tady v zásadě nepočítá, ne u základního rozvoje dopravních osí. Počítá se s něčím jiným a sice: v roce 2024 je vládním cílem v silničním rozvoji, aby tato zkapacitněná silniční síť i se sítí mezinárodních silnic, celkem 39 tísíc km, prošla modernizace na 85% z nich a silniční síť v dobrých parametrech (kde není zpevnění, tak bude, kde budou ostřejší zákruty, tak nebudou, kde bude delší stoupání, tak bude +1 JP, kde města, tam obchvat, kde bariéra v podobě řeky, tak tam most a kde intenzity, tam 4- pruh) zajistí propojení 104 urbanizovaných aglomerací. Proto se modernizace dotkne i silnic mezi městy a dalších silnic.
Ru03.JPG
Ru03.JPG (67.03 KiB) Zobrazeno 14775 x
Dle upravovaných materiálů se ale uvažuje i o tom, že skutečné dálnice a silnice dálničního typu v min. 2 JP v každém směru jízdy budou tvořit v roce 2030 rozsah 12 000 km pod samotným Avtodorem. Všechny nově budované silnice v jeho správě se zpoplatňují. Jestli se míní pak 20 tisíc km i s Rosavtodorem aneb se míní cíl 20 tisíc km k dalším obdobím je nyní těžko předvídat. Teoreticky lze počítat i s 1/2 profily vylepšených federálních silnic, protože některé materiály i onu 2165 km dlouhou silnici mezi Chita a Khabarovsk na východě Ruska považují za "rychlostní silnici", i když nemá plný profil. Tak takovým způsobem lze pak dotáhnout rozsah na zcela jiné číslo. Je pravdou, že to je silnice, která se budovala 40 let a stále měla částečně nezpevněný povrch a ta investice do ní činila více než 1 mld. USD. Takže pro tuto oblast se pak začala přezývat dálnicí.
RU05.JPG
RU05.JPG (105.45 KiB) Zobrazeno 14775 x
Tady investiční cíle Avtodoru z r. 2011:
Ru06.JPG
Ru06.JPG (110.85 KiB) Zobrazeno 14775 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

i tento příspěvek navazuje na výše 2 uvedené příspěvky

Tady je dokument ke čtení Why Russia’s Infrastructure is Holding Back its Pivot to Asia: https://www.chathamhouse.org/sites/defa ... nnolly.pdf . Není to ostatně žádná novinka; Rusko upevňuje pozice kde může a spolupracuje jak umí ne jen ve zbrojním průmyslu a prodeji zbraní a obchodu s nerostním bohastvím, ale z pochopitelných důvodů se proto zaměřuje i na infrastrukturální spolupráci.

Takže k 31.12.2019 tady Avtodor spravoval 3452 km toho nejlepšího, co v Rusku je. Na této síti se nacházelo:
russia-map.jpg
russia-map.jpg (216.72 KiB) Zobrazeno 14769 x
*38 mýtních stanic (zpoplatněno bylo něco nad 1000 km)
*toll lanes: 529
*ETC lanes: 191
*odpočívky: 762
*servisy s ČSPH: 60
*restaurace: 452
*hotely: 123

Informace k centrálnímu okruhu Moskvy: https://roadckad.ru/

Avtodor začal s výstavbou okruhu (A-113) v roce 2014. Buduje ho v základním 8- pruhovém parametru. Nejenže se vytvoří dopravní okruh, ale na tento okruh se napojí ostatní vysokorychlostní silniční tahy.

Jak jsem uvedl, že Avtodor vznikl v roce 2009, tak k tomuto roku spracoval 11-roční přehled činnosti: https://www.russianhighways.ru/11year/

Rosavtodor pro změnu informuje o mostu na Krym: https://rosavtodor.gov.ru/eng/crimean-bridge

Další silniční stavby si lze číst i zde: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 6/page-157


Sankt Petěrburg jako město získá 142 km dlouhý okruh kolem města. Pravidelně jsem psal o jednotlivých jeho částech. Nejenže se postaví obchvat, ale jeho součástí jsou i protipovodňová opatření; zdi, přehrada atd. Součásti projektu jsou i větší mosty a podmořský tunel dlouhý 2 km, který umožní proplouvat větším lodím. J

V 01/2020 se psalo o tom, že (italský) ANAS pomůže s výstavbou dálnice Moskva - Kazaň.
  • Italian contractor ANAS is to carry out the project for the Moscow-Nizhny Novgorod-Kazan route, a new high-speed highway in Russia. This new link will connect Moscow with Russia’s Volga regions, also improving connections to Vladimir, Dzerzhinsk and Cheboksary along the route. The project is being planned in partnership with the Russian Ministry of Transport.

    The project is being handled under the concession model and has been prioritised by the Russian Government. The construction of this highway was included in the Russian State Infrastructure Programme. This was recently approved by Russia’s prime minister Dmitry Medvedev and is titled, ‘For the development of national transport infrastructure in Russia until 2030’.

    The importance of the project to Russia is highlighted by the fact that the final decision for its implementation was taken following a personal meeting between Russia’s president Vladimir Putin and the Italian Prime Minister Giuseppe Conte.

    The route is being constructed as a toll road, which will form part of the new transport corridor that will connect Europe and China.

    In addition to ANAS, the project will also involve participation from the Russian Fund of Direct Investments. This is Russia's sovereign wealth fund, which specialises in equity investments for certain sectors of the country’s economy, including road building.

    The new road will measure 729km when complete. According to earlier estimates from the Russian Ministry of Transport, its estimated cost of construction is from US$7.7-8 billion (RUB 540–550 billion). This pricetag makes it one of the most expensive roads to be built in the country.

    The new route will run parallel to the existing M-7 highway, a major trunk road running from Moscow through Vladimir and Nizhny Novgorod to Kazan in Tatarstan and Ufa in Bashkortostan. However this new highway will boost capacity and safety and is being designed to allow vehicles to travel at speeds of up to 120km/h.

    According to Russia’s first deputy Minister of Transport, Innokenty Alafinov, construction work started several weeks ago and will be finished by 2023-2024. When it is complete, the road will also connect three of Russia’s existing federal highways.

    Russia’s state infrastructure and highway service company Avtodor will be directly responsible for the implementation of the project.

    According to Sergey Kelbach, head of Avtodor, the road will have four lanes, two in each direction. Up to 70% of funds for the project are expected to be provided by the Russian government, with the remaining by private investors and banks in the form of loans.

    The fee for the use of the road will be set at probably RUB2 (US$0.028)/km, that will be equivalent for RUB 1,500 (US$21.42) for the use of the whole road.

    The launch of the new road will reduce travel time between Moscow and Kazan to only 5-6 hours, compared to the current 12 hours.

    In the meantime, some local analysts have already welcomed implementation of the project. According to Artur Nikolaev, deputy chairman of the Chamber of Commerce and Industry of the Tatarstan Republic, this new project is important as the existing highways connecting central Russia with its Volga regions are heavily congested. Nikolaev said that building a new road is a decision in helping to improve transport connections and to redirect transit traffic from the urban centres.

    In general, Nikolaev and key Russian experts in road building agree that road construction will offer a good return on investment for the country, taking into account the current, complex situation in its economy.

    Nikolayev cites the example of the US during the Great Depression of the 1930s, when huge state investments were allocated in road construction. According to him, that was one of the most popular ways of capital investments in the US at that period of time, and which paid off in terms of economic development in a short time.

    However some analysts believe shippers, delivering their cargo from China to Europe via Russia may not choose to use the new road, due to its tolled status. These analysts say that the shippers could be reluctant to further increase their road transport costs, which are already high when compared to transport by sea.

    This project also could open the way for further Italian business activity in Russia’s road sector. Russian road building analysts believe ANAS and other Italian companies in the field of infrastructure and road building will be able to apply for other large contracts in the field of road building in Russia. This will result from the improved relations between the Russian Government and Italian Government, with Italy’s opposition to maintaining economic sanctions against Russia being a key factor.

    As for ANAS, the company has had experience of working in Russia in the past. The firm participated in the reconstruction of certain sections of the M-4 “Don” highway, a major expressway that links Moscow with southern regions of Russia and is 1,517km in length.

Za zmínku pak ještě stojí i budoucí dálniční tah Sochi – Dzhubga Expressway, který spadá pod prioritní, jenomže tedy jeho cena je enormní a to i po úpravách. Více ke čtení třeba zde:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 79#p184579

stávající trasa vypadá v sezoně často takhle:
present-sochi-dzhubga.jpg
present-sochi-dzhubga.jpg (43.86 KiB) Zobrazeno 14769 x
v Soči v rámci olympiády postaveno to vypadá takhle:
modern-sochi-dzhubga.jpg
modern-sochi-dzhubga.jpg (192.65 KiB) Zobrazeno 14769 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

Asenad píše:CKAD

11.11.2020 byl otevřen 3 úsek dálničního centrálního okruhu kolem Moskvy v délce 105 km

https://rg.ru/2020/11/11/v-podmoskove-o ... kad-3.html
https://www.youtube.com/watch?v=LP4DBtXZBGU

Jedná se o unikátní zařízení(v budoucnu i možnost bezpilotních vozidel), intelektuální příspěvek k vytvoření moderní infrastruktury využívající domácí technologie, uvedl ministr dopravy Vitaly Savelyev
-----------------------
28.12.2020 bylo dáno do provozu nových 128 km CKAD

https://rim3.ru/avtonovosti/dorogi/tska ... lometrami/
https://www.kommersant.ru/doc/4636479

Dnes otevřeno:

celá 4. etapa centrálního okruhu (spojuje trasy M7 a M4),
úseky 1. etapy centrálního okruhu od M4 po křižovatku s A-107 a od dálnice Kaluzhskoe do vesnice Lisintsevo,
úsek spojující 3. a 5. komplex centrálního okruhu (mezi dálnicemi M10 a M11),
rekonstruovaný úsek centrálního okruhu-5.
Připomeňme, že Central Ring Road je ve výstavbě od roku 2014. Projekt je rozdělen do pěti startovacích komplexů: TsKAD-1 (mýtné, spojuje dálnice M4 a M3), TsKAD5 (bezplatná jízda, spojuje M3 a M10), TsKAD-3 (mýtné, spojuje M11 a M7), TsKAD-4 (mýtné) průchod, spojuje M7 a M4). S přihlédnutím k úsekům otevřeným 28. prosince je 90% obchvatu vybudováno a je v provozu. V souhrnu je v provozu 310km a na rok 2021 zbývá už jen něco málo přes 20km.

https://www.youtube.com/watch?v=kO8kvqv1xnw
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše uvedenému upřesním informace a doplním mapu:

v rámci okruhu CKAD se otevřelo:

M7 - M2 (112 km)
A130 - A107 (10 km)
M10 - M11 (6 km)

pak se "jen" upgradoval 42 km úsek na A107 ze 4- na 6- pruh

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Připravuje se další silniční vylepšení v oblasti Moskvy. Jde o obchvat Noginsk a Balashika na východ od Moskvy. Nový silniční úsek bude rovněž spojovat oba dnešní okruhy.

Celkem se má postavit 44 km nové silnice, 26 mostů a nadjezdů a taky na celé trase MÚK. Silniční práce mají vyjít na 640 mil. USD a hotovo má být v polovině roku 2024.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

něco málo z výstavby

Moscow's Northeast Chord
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -171989911

Naryan-Mar – Usinsk road, Russian European Arctic
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -172020358

Ještě dodám informaci, že Moskva s okolím získají do 2 let 1000 km silnic a ulic. Provádí se cílené investice tak, aby se nejen vytvořil nový kapacitní okruh a nové spojovací silnice, ale realizuje se mnoho dalších silničních projektů, které jsou v plánech a doposud bez realizace. Cílem je zásadně zlepšit cestování v Moskvě s okolím a ne jen lokálně vyřešit chronické kongesce. V uplynulé dekádě se pro změnu mnoho ulic a silnic opravovalo, modernizovalo.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

V Rusku se staví na východě taky nová dálnice Vladivostok - přístav Vostochnny. Nová trasa bude mít délku 146 km proti dnešním 200 km silnice. Staví se s CB povrchem. Je rozdělená na 4 fázy. Více informací a fotek: https://primamedia.ru/news/1073761/?from=37 .
R.JPG
R.JPG (119.14 KiB) Zobrazeno 12783 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady jsem zmínil projekt obchvatu Kemerovo: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 51#p191251 (uprostřed těch novinek) a tady je posun:

Byla oficiálně schválená výstavba I. fázy tohoto obchvatu. Ta zahrnuje výstavbu 23 km silnice. Fáze II. se ještě analyzuje a prozatím i projektuje a připravuje fáze III. Obchvat se stavebně odsunul pro zreálnění možností realizace a snížení nákladů z toho plynoucích, respektivě to byla základní požadavka. Obchvat by měl vyjít na asi 570 mil. USD. Centrální vláda je ochotna uhradit 50% nákladů, zbytek nechává na lokálních vládách. Obchvat bude zahrnovat celkem 4 nové MÚK včetně nového mostu nad řekou Tom.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rusko realizuje upgrady a připravuje další na tzv. Skandinávském tahu. Poslední práce se připravují pro období 2024 - 2030 v nákladech, které se odhadují na 118 mil. USD. Délka úseků bude 134 km. Jde o A-181, pokračuje do Finska a formuje E18. Právě v tomto období se vyhlásil tendr na tyto práce. Tak jim to snad vyjde, protože jde o jednu z priorit v RF a docela důležitou silnici, na kterou navazují i některé příspěvky ve fóru. Rok 2030 je zároveň rokem, kdy má být již celý tah plně modernizovaný.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

M-5

http://www.avtoban.ru/en/project/m-5-ur ... o-section/

Základní údaje: Nový usek 21km(Moskevská oblast)
Kategorie: 2x2-1A
Cena: 15,4 miliardy/RUB
Termín: 2019-2023

https://www.youtube.com/watch?v=HY-MdyJDULI

Přelet dronem ještě před zahájením výstavby. Kopíruje trasu

https://www.youtube.com/watch?v=sHnlOqRuLEk

Opět přelet dronu z 12/2020 pro změnu směrem na Moskvu.


Orientace na mapě: https://prnt.sc/12u5sc0
https://prnt.sc/12u5upi
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ruská vláda zesilní rozvoj ekonomiky v Sibíři. Konkrétně region Novosibirsk dostává "fixní účast v rozpočtu na projekt Southern Transit Road". Výstavba 26 km silničního tahu má stát v propočtu téměř 665 mil. USD. Výstavba se má po dokončení příprav zahájit v roce 2023. Dokončení se očekává v roce 2026/2027. Na financování je zajištěna mj. i série úvěrů, takže s výstavbou by neměl být problém.

To není všechno, ještě těsně před pandemii COVID-19 se plánovalo obnovit dostavbu metra ve městě. V 80. letech 20. století se postavili 2 linky v celkové délce 15,9 km se 13 stanicemi. Cílem je 90,5 km a 53 stanic metra. Metro se začalo budovat v roce 1981 a 1. z 5 tratí se do provozu dostala v roce 1986.
časopis tunely.JPG
časopis tunely.JPG (254.35 KiB) Zobrazeno 11434 x
Novosibirsk je 3. nejlidnatější město v Rusku a hlavním městem ruské Sibiře Má 5. největší systém metra, pokud jde o délku, 4. pokud jde o počet stanic a je 3. nejvytíženějším metrem v zemi. Propraví ročně 80 mil. lidí za rok. Síť zahrnuje most nad řekou Ob, což je považováno za nejdelší most metra; mezi stanicemi Studencheskaya a Rechnoy Vokzal.
ob.JPG
ob.JPG (117.8 KiB) Zobrazeno 11434 x
Systém metra je zde považovaný již i za extrémní vzhledem na geografickou polohu a teplotu ovzduší. Právě proto se kromě jedné stanice všechny nacházejí pod zemí. Nové linky metra mají sloužit novým čtvrtím, které již stojí.

Projektované náklady: v propočtu 4,5 mld. RUB tedy asi 70 mil. USD na 1 km. V 1. fázi se má proinvestovat 15 a pak dalších 10 mld. RUB.

Nové trasy: 1 tubus se 2 koleji.

https://www.tunneltalk.com/Russia-13Nov ... ansion.php
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční novinky

Ve městě Perm je ve výstavbě most Chusovaya. Jde o 4- pruhový most s rozpětím 1,5 km, dalších 9,2 km jsou napojovací silnice a MÚK. Most je součástí širšího, velkého dopravního koridoru Moscow - Kazan - Perm - Khanty Mansiysk - Surgut - Tomsk.

http://www.stroytransgaz.ru/pressroom/n ... /05/13315/

Obrázek


Dne 24.5. se začalo s afaltovacími prácemi na západním obchvatu města Krasnodar. Tah bude mít 52 km včetně 4 mostů a 9 MÚK. Dokončit se má do konce roku 2023. V této etapě zde pracuje 350 lidí a 150ks techniky.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.2.2022 11:22:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný koridor ve fóru

Tlak na ucelenou výstavbu dálnice na východ, v propojení na Čínu stoupá. Prozatím moskevská oblast již připravuje dálnici M12 Moskva - Kazaň, zde video z tohoto koridoru, který se již črtá prvními zásahy do krajiny:



Peníze v tomto spojení Evropy s Čínou nejsou problémem.

Mj. běží obrovská kampaň v DE - na nábor řidičů LKW na "otočku" této trasy. V některých debatách starší garda řidičů od toho odhání a jsou docela šokováni kolik km dálnic na této trase stojí a v jakém stavu je většina hlavních tras. Dávno odpadla i velká míra korupce nebo mafiánskych praktik, nejen na území Ruska. Koncem dekády, resp. 2032 se to snad doopravdy povede dotáhnout a to nejen zde, ale třeba i v Kazachstánu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Vícero záběrů z vícero sekcí (výše uvedeného) tahu koridoru Moskva - Kazaň z výstavby: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -174737823 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

https://rosavtodor.gov.ru/press-center/news/466741

Na rekonstrukci a stavbu mostů a nadjezdů v ruských regionech bude alokováno 287,8 miliardy rublů
Dnes je na regionální síti silnic v Rusku asi 64 tisíc umělých staveb - mostů, nadjezdů a nadjezdů, přičemž zhruba 7% z nich je v havarijním stavu. Většina těchto zařízení byla postavena v 50.-60. letech minulého století, byla navržena s ohledem na určitou zátěž. Od té doby se však intenzita provozu zvýšila desetkrát.
V příštích třech letech bude z federálního rozpočtu vyčleněno 287,8 miliardy rublů na rekonstrukci nouzových mostů a výstavbu nadjezdů na regionálních a místních komunikacích. Rozsáhlé práce budou probíhat v rámci federálního projektu „Regionální a místní silniční síť“, který je součástí národního silničního projektu.

"Tyto struktury jsou zpravidla důležitou součástí nejen místní, ale i meziregionální dopravní infrastruktury." Důsledky jejich zničení nebo jednoduše omezení pohybu způsobují značné ztráty pro ekonomiku a značné nepříjemnosti pro obyvatelstvo. Proto do roku 2024 plánujeme alokovat regionům 200 miliard rublů, abychom dosáhli 100 000 běžných metrů mostů na standard, a dalších 87,8 miliardy na vybudování 121 nadjezdů
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“