Rusko

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Výše jmenovaná stavba, tedy Murmansk Bypass v délce 14 km byla dne 12.9. odevzdaná do provozu. Jedná se o vůbec první silnici dálničního typu v regionu a o jednu z těch více severněji vybudovanou v rámci planety.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2020 22:40:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Včera, dne 14.9. se odevzdala do provozu 6-pruhová dálnice R242 Perm - Yekaterinburg v délce 13 km. Jedná se o obchvat Bershet a pokračování na Yanuchi.

V ten samý den, tedy 14.9. se odevzdala do provozu i 3. etapa Nizhny Novgorod Southern Bypass v délce 14 km. Úsek jde JV kolem Nižného Novgorodu od R158 po jih Kstovo.

A do třetice se 14.9. odevzdal i 12 km úsek R402 (Tuymen - Omsk). Jedná se o přestavu na 4-pruh a to mezi Yalutorovsk a Zavodoukovsk. Dominantním je zde most ponad řeku Tobol.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2020 22:40:59, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nedaleko Vladivostoku na dalekém východě se v 08/2016 odevzdal do provozu 13,5 km dlouhý 4-pruh v rámci projektu obchvatu Artyom. Druhá komunikace tohoto typu v tomto regioně. Na úseku jsou 2 MÚK a 8 mostů.
big150745big15073512.jpg
big150745big15073512.jpg (173.5 KiB) Zobrazeno 13433 x
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zdroj: http://www.newsvl.ru/vlad/2016/08/23/150745/ (40+ fotek)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Rusko

Příspěvek od mbmat »

Celkově mi stavba připadá nedokončená, zprovozněná byla dnes určitě jen kvůli volbám.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka.PNG
Snímka.PNG (71.76 KiB) Zobrazeno 13264 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rusko v polovině srpna informovalo, že na základě dopravní vize 2030 se investuje v regionech na Sibíři, Uralu a východní části tedy v Asii celkem 106 mld. USD na rozšíření dálniční sítě. :arrow:

V současné době jsou v regionech Sibíře, Uralu a centrální Asii dálniční komunikace v celkové délce 5.000 km. Rosavtodor připravuje výstavbu dalších 15.000 km. Náklady již zmíněných 106 mld. USD. Část dálnic bez bližší specifikace vznikne přestavbou z původních silnic tzv. dualizací, čímž zanikne možnost paralelního cestování. Důvodem je zbytečná nadbytečnost komunikací. Zásadní důvod investování je pak zanedbanost těchto oblastí. Rosavtodor dále uvádí, že 30-50% z částky má investovat soukromý sektor.

Realita naplnění cílů bude pravděpobodně někde jinde pokud se do roku 2020 neupraví ceny ropy. Rosavtodor sám oznámil, že již v roce 2015 dostal o 28% méně prostředků oproti roku 2014, což znamenalo úbytek 706 mil. USD. To není samozřejmě z celého rozpočtu, ale z kapitoly domácí výstavba.

V rámci hlavního města se řeší odlehčení současného okruhu Moskvy. Staví se CKAD. Ve vlákně je pouze oznam o zahájení realizace. Jedná se o Moscow Region Ring Road (CKAD). Je o 30-40 km vedle současného okruhu Moscow City Ring Road (MKAD), který je denno-denně ucpaný. Navržení nového okruhu zhotovila společnost Souzdorproject. Dohled převzala státní agentura Rosavtodor. Výstavba se ohlašovala v roce 2010, následně zahájila v roce 2013. Dokončit se má ve 2 etapách a to v 2011 - 2021 a 2016 - 2024. Celková délka činí 522 km, rozsah 4 až 8 jízdních pruhů. Jsou zde 2 koncesní schémy z let 2012 a 2013. Celá výstavba je rozložená na 6 stavebních celků. První v délce 49,5 km realizuje Stroigazconsulting v nákladech 1,3 mld. USD. Základní kámen se poklepal v oblasti Beliye Stolby. V místní měně to bylo 49 mld. rublů, o 3,5 mld. méně než vláda očekávala. Společnost investuje 6,5 mld., zbytek vláda. Na CKAD se uvolní i 150 mld. rublů ze sociálního fondu. Celkem dalších 75 mld. rublů k tomu přispějí vláda a další firmy. To je tak pro názornost jak to v Rusku funguje. Co je vládní priorita, to se prostě postaví. Takhle nějak jsou základní údaje, třeba sekce 3:
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (18.52 KiB) Zobrazeno 13152 x
Zde je mapa z wikipedie pro obraz všech sekcí:
celkem 6 stavebních celků v rámci tendrování
celkem 6 stavebních celků v rámci tendrování
CKAD-map.jpg (107.6 KiB) Zobrazeno 13152 x
Jeden z největších projektů vůbec je ale Western High Speed Diameter. Ve vláknu k nalezení, nedávno jsem něco k tomu psal. Náklady na tuto zpoplatněnou komunikaci v Sankt Petersburgu činí 7,23 mld. USD a hlavním financovatelem je Rosavtodor. V rámci S. P. se ale toho buduje více: 1,3 mld. USD projekt vyvýšené rychlostní silnice Nadzemy Express, 1,6 mld. USD tunel Orlovsky. Oba projekty hradí S. P.

Rosavtodor i dálnici mezi Moskvou a S. P. buduje převážně formou PPP. A není to jediná dálnice v zemi takto budovaná, takže ty vládní zdroje i když poklesli, tak se to až tak zásadně neprojevuje. Vláda navíc nezvedla sociální výdaje, zmrazila platy a na chod země se uvolňují finance z rezervních zdrojů. Téměř vůbec se neomezili výdaje na obranu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Jedna z největších ruských stavebních společností a vůbec největší v realizaci mostů je společnost Mostotrest :arrow:

http://mostotrest.ru/en/

Na stránkách se dají dohledat projekty s mnoha fotografiemi: http://mostotrest.ru/en/activity/contractors/ . :P

*její obrat je v jednotek mld. €
*zaměstnává cca. 30.000 lidí

Otevřeně dala najevo, že RF je v ranku kvality silniční infrastruktury jako celku na 136. ze 144 hodnocených zemí. Dále, že špatné silnice mají za následek ztráty ve výšce 3% HDP ročně a že jen 53% silnic dosahuje standardní parametry. Dále i to, že v zemi je jen 7 km zpevněných silnic na 1.000 obyvatel, čož je 2-3x méně než je v Kanadě nebo USA co je srovnatelná rozloha a rovněž neobývané oblasti. Nutno brát napsané vážně, protože společnost existuje 85 let, postavila za ten čas 6.000 mostů po celé zemi v celkové délce 600 km, dále i 30 MÚK a mnoho dalších velkých projektů včetně úseků dálnic a silničních obchvatů:

M-11 "Moscow – St.Petersburg" highway sections (Vyshniy Volochek bypass and head section km 15- km 58), 2014
Kurortny Avenue Relief Road in Sochi, 2013
Combined bridge over the Oka River in Nizhny Novgorod, as part of the project to extend Avtozavodskaya metro line, 2013
M-4 "Don" highway section (Voronezh bypass), 2013
Bridge over the Don River aligned with Sivers Street in Rostov-on-Don, 2010
Bridge over the Angara river, Irkutsk, 2009
Cable-stayed bridge in Serebriany Bor, Moscow, 2007
Pulkovo traffic interchange, St. Petersburg, 2007

Společnost se podílí 10-15% na veškerých dopravních stavbách v zemi, vlastní 50% podíl ve výběrech soukromých silnic (druhý podíl vlastní VINCI).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Zítra, 29.10. se odevzdá do provozu 8 km úsek dálnice A181 SZ u St. Petersburg. A181 se začala budovat v roce 2015 z původní silnice, která měla 2 pruhy. Nová dálnice bude mít 2x3 pruhy a navýší se tím kapacita až na 80.000 vozidel za 24h. Začíná na MÚK u ZSD a pokračuje dál do Leninradské oblasti. Přezývá se jí i škandinávská dálnice.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2020 22:42:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Silnice a ulice na Krymu:


Směrují tam velké peníze i když došlo mezičasem k osekání zdrojů o 10%, ale to zlepšení je citelné. Faktem je, že infrastruktura jako celek byla v této oblasti zanedbávaná. Tohle je nepochybně taková ruská propaganda, ale ve výsledku je ten stav lepší a s tím se nedá nic dělat. Nutno říct, že i Ukrajina investuje do oprav silnic napříč celou zemí, o tom tady rovněž píšu, tak budu psát i o Krymu. I když mapa nesedí, tak je nepravděpodobné, že by se vlastnictví Krymu jen tak změnilo, takže po novém o Krymu budu psát zde. Přechod Krymu pod Rusko se odehrál v 1. pololetí 2014.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Rusko

Příspěvek od FlakY` »

Určitě to je velmi pozitivní zpráva pro místní obyvatele. Nemohl jsem si nevšimnout, že na konci projížděného úseku byl nový asfalt a tam to hned ustřihli. Bylo zajímavé, jak na tomto úseku rapidně vzrostl provoz, čím to?
Jasně, že to je velká politická akce, za kterou by byly rádi i jiní obyvatelé RF. Na Krym se sypou neskutečné peníze a je otázkou jestli to tak bude nadále pokračovat a nebo to bude vypadat stejně jako před obsazením. Do toho všeho musí řešit energetiku, vodárenství a zásobování Krymu z pevninského Ruska.
Kdyby byl Krym opravdu samostatný, jak si to ze začátku lidi v referendu přáli (před referendem o připojení k RF), tak by to bez nynějších dotací z RF, byl umírající ostrov.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nikoliv, pro objektivnost se sypou peníze napříč celé Ruské federace v rámci dopravních investicí. Seskrtalo se asi 10%, ale běží. Rusové si snadno zmrazují dávky a platy, obranní a dopravní program prozatím přetrvávají. Tohle je dekáda s prodloužením do 2025/2030, kdy to prostě i RF provádí. Jsou to věci citlivé (Krym), ale nebudu se jim vyhýbat, ostatně když se kdekoliv něco opraví tak je to hezké min. pro místní obyvatelstvo, tak proč to někde nenapsat? Ale o tom, že takto spracované video je jasná propaganda není pochyb. :D

Politickou debatu ohledně Krymu veďte jinde. Chápu, že jakékoliv zmínky vyvolávají u některých různé reakce, není žádaná ani pro ruská ani pro ukrajinská úderka/propaganda. Kde je něco nové ohledně silnic, dálnic, mostů se zmíním vždycky. Sám jsem si toho vědom, napsal jsem, že to je zcela jistě i propagandou, ta sem ale opravdu nepatří pro další debatování.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2020 22:43:32, celkem upraveno 2 x.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 18.11. se odevzdal do provozu 29 km dlouhý úsek M4 v podobě obchvatů Novaya Usman a Rogachevka. Parametry: 4-pruh kategorie IA. Na úseku jsou 2 velké MÚK. Návrhová rychlost je 150 km/h. Nová sekce bude zpoplatněná.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2020 22:45:06, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Sankt Petěrburg slaví v těchto dnech oficiální odevzdání do provozu velkolepé dopravní silniční stavby Western High Speed Diameter (ZSD Toll Freeway). Je to stavba, na které je všechno zajímavé: podmořský tunel, nadzemní části, 8-pruhů, 2 velké zavěšené mosty, 2-poschodový most ... na str. 5 dole je o tom napsané více. :idea:

Provozovatel: http://nch-spb.com/eng/

Otevření se zůčastnil také ruský prezident Vladimír Putin.
ssAHBYLwYH4AxADoaAxFZjG2HPjYJ7kt.jpg
ssAHBYLwYH4AxADoaAxFZjG2HPjYJ7kt.jpg (432.04 KiB) Zobrazeno 12023 x
*jde o 46,6 km dálnici (celková délka všech komunikací i kolem činí 70 km)
*v parametrech od 4- po 8-pruh
*výstavba se začala již v roce 2005
*náklady: 210 mld. rublů, tedy nyní asi 3,2 mld. €
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.2.2022 13:26:55, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rusko v 1.Q 2016 informovalo o plánu postavit zcela novou silnici mezi Černým mořem a Kaukazskými minierálními vodami. Bude se jednat o zpoplatněnou silnici Kislovodsk - Sochi. Nyní je spojení mezi nimi dlouhé až téměř 600 km. Po novém z toho bude 240 km komunikace s mnoha km přechody pohořími ve vícero regionech formou několika tunelových řešení. Nejnáročnější úseky budou v délce asi 60 km a náklady na ně se odhadují na 1 mld. USD. Výstavba se zahájí v roce 2017. Až doteď probíhají geodetické a projektantské práce. Začátkem léta 2016 již úřady ve Stavropolu (město v Severním Kaukazském Federálním distriktě) začalo hledat zhotovitele pro tunely za 185 mil. USD. Nové spojení zrychlí dostupnost lyžařských regionů s koupelní zónou v souvislosti na okolní země. První studie pro takové spojení se vypracovalo již v roce 1961, ale nikdy se nenašla politická podpora a už vůbec ne peníze.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (451.6 KiB) Zobrazeno 11810 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry z realizace mostu na Krym:

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.7.2019 21:08:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost Regional Concession Company, člen VIS Group vyhrála tendr na výstavbu Khabarovsk Bypass :arrow:

*formou PPP s délkou koncese na 15 let
*přesný název zní Khabarovsk Bypass 13 km - 42 km
*délka je něco nad 27 km v parametrech 4-pruhu
*půjde i zpoplatněnou komunikaci
*výstavba se začne v 07/2017 a potrvá dle fin. uzavření 36-48 měsíců
*na úseku bude 5 MÚK
*kontrakt má hodnotu 633,5 mil. USD

Nová komunikace spojí 3 federální silnice a to A-370 (Ussuri), R-297 (Amur) a A-375 (Vostok) a odlehčí tak městu od tranzitní dopravy. Khabarovsk je město vzdálené asi 800 km severně od Vladivostoku, rovněž asi 30 km od hranic s Čínou, kde se právě očekává vybudování dalšího významného spojení s touto zemí i díky této investici. Khabarovsk je 2. největší město dalekého východu Ruské federace, ve kterém žije cca. 0,6 mil. obyvatel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Jen pro srovnání financování: Moskva letos proinvestuje do upgradů silniční sítě 2,32 mld. USD. Postaví nebo vylepší za to 103 km nových silnic, mostů a viaduktů. Vylepší stav povrchů. Jde o 1,5x větší částku oproti roku 2016. Moskva je ve všeobecnosti jedno z 10 nejhůře průjezdných metropol ve světě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nižší růst poplatků za průjezd na ruských silnicích :arrow:

Vládním nařízením ze dne 24.03.2017 dochází ke zvýšení tarifu o čtvrtinu za využívaní nákladní dopravou federálních silnic v rámci systému „Platon“*.

V době zavádění systému na konci roku 2015 se původně plánovalo nastavit cenu 3,73 rublů (RUB) za 1 km a pokuty za neplacenou jízdu až 1 mln. rublů. Po masových protestech řidičů kamionů a pod tlakem podnikatelské sféry byl však zaveden tzv. snížený tarif 1,53 rublů za 1 km (a pokuta za neplacení 5-10 tis. rublů) s tím, že od 15. dubna 2017 měl být tarif zvýšen na 3,06 rublů za 1 km.

Po setkání premiéra Dimitrije Medveděva se zástupci podnikatelů vláda na poslední chvíli ustoupila od tak razantního zvýšení poplatků a cena dle nového tarifu bude činit 1,91 rublů za 1 km.

*„Platon“ (zkratka od „Plať za tunu“) je ruský systém vybírání poplatků (mýtného) od kamionů s povolenou maximální hmotností více jak 12 tun za jízdu na tzv. federálních silnicích.

Provoz systému zajišťuje společnost-realizátor, tzn. vybírá od majitelů kamionů poplatky za jízdy a předává je do státního rozpočtu. Od státu za to dostává prostředky, které jsou určené na kompenzaci nákladů, souvisejících se spuštěním a provozováním systému.

Zpočátku (v letech 2013-2014) „Rosavtodor“ (ruská státní silniční agentura spadající pod ministerstvo dopravy) plánoval vyhlásit veřejné výběrové řízení a dokonce byly přijaty přihlášky. V roce 2014 patřily mezi účastníky italská „Autostrade“, německá „Siemens“ a slovenská „SkyToll“. Dle vyjádření zástupců „Rosavtodoru“ však bylo výběrové řízení zrušeno kvůli „změnám geopolitické situace“ a „zájmům národní bezpečnosti“.

Dne 29.08.2014 se nařízením Vlády RF stala realizátorem systému na vybírání platby za využívaní nákladní dopravou federálních silnic společnost „RF-Invest Transportnye systemy“ (RTITS). RTITS patří z 50 % Igoru Rotenbergovi (jeden z nejvýznamnějších ruských oligarchů) a z 50 % státní společnosti „RT-Invest“ (investiční společnost statní korporace „Rostech“). Mýtný systém byl spuštěn 15. listopadu 2015.

V dubnu roku 2016 arbitrážní soud odmítl žalobu blogera Alexeje Navaľnogo a podnikatele Ivana Ždanova ke společnosti RTITS. V žalobě se tvrdilo, že schválení smlouvy mezi agenturou „Rosavtodor“ a TRITS je nezákonné, neboť nebylo provedeno na základě řádného výběrového řízení. Soud se přiklonil na stranu žalovaných,kteří se bránili tím, že smlouva byla podepsána na základě speciálního nařízení Vlády RF, což dovoluje určení realizátora bez výběrového řízení.

V současnosti konstituční soud na žádost několika poslanců Státní dumy projednává zákonnost mýtného systému. Poslanci tvrdí, že předmětné poplatky jsou daní, která však není zavedena federálním zákonem, ale nařízením Vlády, což protiřečí 57. článku Ústavy RF.

http://www.businessinfo.cz
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2020 22:46:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Federální silniční agentura Ruska v roce 2016 zrušila celkem 30% tendrů v hodnotě 4,78 mld. USD. Důvodem bylo nenaplnění podmínek nebo dokonce podezření na domluvené ceny. Tyto tendry se budou opakovat a zároveň by další v letech 2017-2019 už měli být dle plánu uzavřené. Je za tím ale i náznak finančních problémů Ruska, nejedná se o to, že by nebylo za co stavět, ale tendrování se nijak neupravilo v minulých letech, dodatkování ani i předtím prodražování se neřešilo a najednou se tedy řeší přímo rušením tendrů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

V 2. největším městě Ruska, v Sankt Petěrburgu se má 1.6. odevzdat do provozu Yakhtenny Bridge ponad řeku Bolshaya Nevka. Náklady na most jsou 33 mil. USD a spojuje městskou část Primorsky s novým stadionem na Krestovském ostrově, který se ještě staví a bude k dispozici pro událost 2018 FIFA World Cup.

z výstavby:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (728.41 KiB) Zobrazeno 14747 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka.PNG
Snímka.PNG (19.71 KiB) Zobrazeno 13889 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 25.6. se dostal do provozu 6 km dlouhý úsek dálnice R254, ex M51. Úsek tvoří obchvat Kochenovo, západně u Novosibirsk.

Zdroj: http://www.rosavtodor.ru/about/upravlen ... ktov/39531
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry na realizaci mostu přes Kerčskou úžinu (Rusko - Krym):

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

několik dálničních (silničních) projektů napříč Ruskem:

z dálnice Tavrida, Krym :arrow: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2610

Novosibirsk, 6 km 4-pruhu P24 :arrow: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2611

4-pruh u Vladivostoku :arrow: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2613

328m dlouhý most ponad řeku Ufa na silnici Birsk - Satka :arrow: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2614

EKAD (Jekatěrinburg, 4. největší město) Ring Road :arrow: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2615


dále, informace z budovaného dálničního spojení Moskva - Sankt Petěrburg :arrow:

*státní komise pro výstavbu informovala, že projekt nebude ukončen v 05/2018
*výstavba se protáhne až do roku 2020
*je to nejambicióznější dálniční projekt v Ruské federaci
*výstavba probíhá mezi vládou a soukromými investori
*nenaplní se představa o spojení k 2018 World Cup v Rusku a to pro technické, ale i finanční obtíže
*k 05/2017 dosáhl objem investicí 450 mld. rublů (asi 7,8 mld. USD), z čeho 80% vynaložila ruská vláda
*k termínu 05/2018 bude dle Avtodoru k dispozici 360 km dálnice z celkem 684 km trasy
*největší problémy jsou na sekci 2, kde jsou obchvaty Solnechnogorsk a Klin v rámci moskevského regionu a pak i region Tver, tady se protáhlo tendrování a zadávání zakázky

Nebudu psát všechny problémy, ale problémy mají všichni. I zahraniční společnosti jako Astaldi nebo Vinci i místní obří společnosti. Převážné problémy jsou ale ze zanedbané přípravy a tím se komplikoval jak průběh zadávaní tak i problémy nedostatečných znalostí (ŽP atd.), z čeho se odvíjelo zdržení při projektování a odráží se na tom pak i financování vzhledem k poklesům cen ropy a velké výstavbě v celé zemi mají priority za ten čas i velké stavby v rámci velkých měst nebo i celé další dálnice. Dle původních plánů mají soukromé společnosti zaplatit 35% z nákladů, ale momentálně je to na úrovni 20%. Navíc pro tyto problémy se nevyplácelo ze stran firem za provedené práce subdodavatelům, kteří pak prostestně nepokračovali v realizaci a mnoho těchto problémů se skončilo na arbitrážních soudech a čeká se na rozhodnutí. Putin mezičasem nařídil snížení mýtného, což ale má za následek, že ještě úseky v nízké realizaci třeba i firmou Mostotrest investují ze svého ještě méně; ona konkrétně prozatím 16% z plánovaného objemu. Navíc místní spolky, tedy koncesionářské organizace pro konkrétní úseky mají peníze de facto z veřejných peněz, skryté úvěry z jiných, ale ruských společností. Pak jsou problémem i nelegální výruby lesů atd. Ani rok 2020 přitom není dle odborníků nijak jistý.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.12.2020 12:36:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Krasnodar bypass project being planned :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (14.4 KiB) Zobrazeno 12568 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“