Rusko

Odpovědět
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Rusko

Příspěvek od eucitizen »

Vie mi niekto povedat technicke kategorie ruskych ciest? Viem ze sa Casto spomina kategoria 1B na 4 pruhove cesty a ze dialnica M11 je kategoria 1A, chcel by som vediet v com su rozdiely.
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Rusko

Příspěvek od eucitizen »

Koncom Juna som isiel z Kazane do Moskvy na M7, cesta trvala 12 hodin. Vsimol som si ze sa rozsiruje cesta z Kazane na zapad, ale len takych 10km. Vela oprav sa robi do Ceboksari a najviac casu sa stratilo az do Nizsneho Novgorodu. Potom do Vladimira sa celkom dalo a zase uz ked sme sa blizili k Moskve tak zapchy. Poslednych 8km pred MKAD uz M7 bola prerobena bez semafor, ako normalna dialnica. Par km predtym sa prestavovala M7 aby bolo mimourovnove krizovanie s bocnymi cestami.

O par dni neskor som si vyskusal M11 az za Velikym Novgorodom. Dialnica bola prazdna, malo ktoremu sa zrejme chcelo platit za myto. Musim povedat ze najviac strata casu bola na M10 cez Solnechnogorsk a Klin, ale snad do konca roka otvoria dialnicny usek ktory sa vyhyba tychto mest. Na starsich usekov bolo elektronicke znacenie, ktore len ukazoval max. povolenu rychlost, kde okrem jednej vynimky, bola 130 km/h. Na nedavnom otvorenom useku este tieto elektronicke znacenia chybali ako aj kamery. Dialnica velmi dobra ,len som nevidel vobec SOS kolonky a odstavny pas sa mi zdal dost uzky, lebo udrzbove vozidla zaberali aj cast praveho pruhu.
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

eucitizen píše:Vie mi niekto povedat technicke kategorie ruskych ciest? Viem ze sa Casto spomina kategoria 1B na 4 pruhove cesty a ze dialnica M11 je kategoria 1A, chcel by som vediet v com su rozdiely.
-----------------------
https://1url.cz/GMt80 Podle tech tabulek je dálnice opravdu jen 1A.(2x2 a vice) Vysokorychlostní silnice je 1Б(česky 1B)(2x2 a více) déle následuje 1B(1V). Tak snad něco pochopíte z toho nedokonalého překladu.
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

eucitizen píše:Koncom Juna som isiel z Kazane do Moskvy na M7, cesta trvala 12 hodin. Vsimol som si ze sa rozsiruje cesta z Kazane na zapad, ale len takych 10km. Vela oprav sa robi do Ceboksari a najviac casu sa stratilo az do Nizsneho Novgorodu. Potom do Vladimira sa celkom dalo a zase uz ked sme sa blizili k Moskve tak zapchy. Poslednych 8km pred MKAD uz M7 bola prerobena bez semafor, ako normalna dialnica. Par km predtym sa prestavovala M7 aby bolo mimourovnove krizovanie s bocnymi cestami.

O par dni neskor som si vyskusal M11 az za Velikym Novgorodom. Dialnica bola prazdna, malo ktoremu sa zrejme chcelo platit za myto. Musim povedat ze najviac strata casu bola na M10 cez Solnechnogorsk a Klin, ale snad do konca roka otvoria dialnicny usek ktory sa vyhyba tychto mest. Na starsich usekov bolo elektronicke znacenie, ktore len ukazoval max. povolenu rychlost, kde okrem jednej vynimky, bola 130 km/h. Na nedavnom otvorenom useku este tieto elektronicke znacenia chybali ako aj kamery. Dialnica velmi dobra ,len som nevidel vobec SOS kolonky a odstavny pas sa mi zdal dost uzky, lebo udrzbove vozidla zaberali aj cast praveho pruhu.
----------------------------

Nechtěl by jste se pokusit takovou cestu snímat kamerou? Na youtube takové videa jsou a mohou dokumentovat v jakém stavu je stav té jaké silnice(dálnice) Dobré jsou ty co mají souřadnice. N a E a jsou na tom youtube-videu vidět.
Pokud jde o M11 je velká nevole s mýtním 15-58 kdy i za pár minut se platí stovky rublů. Jak jsem četl tak celá M11 placená hotově bude 2000 RUB. Zdá se mi to moc. Nelíbí se mi kdo tenhle systém na M11 vymyslel. Doufám, že se radikálně změní. Nevíte třeba jaké mýtné by rusové byli ochotni jezdit?
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Rusko

Příspěvek od eucitizen »

Asenad, vdaka za link. Ak som dobre pochopil najvacsi rozdiel emdzi 1A a 1B je krizovanie s dalsimi cestami, kde napriklad na 1B kde clovek chce ist na laov tka ide do laveho pruhu ktory potom sa stacia naspat na druhy smer a tak sa dostanes na tu cestu. Napriklad ako tu: https://www.google.com/maps/@55.9999852 ... 312!8i6656 .
Zrejme len M11 je cela v kategorii 1A. Na M7 by som povedal ze to je casto mix 1B a 1V.
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Rusko

Příspěvek od eucitizen »

Asenad píše:Nechtěl by jste se pokusit takovou cestu snímat kamerou? Na youtube takové videa jsou a mohou dokumentovat v jakém stavu je stav té jaké silnice(dálnice) Dobré jsou ty co mají souřadnice. N a E a jsou na tom youtube-videu vidět.
Pokud jde o M11 je velká nevole s mýtním 15-58 kdy i za pár minut se platí stovky rublů. Jak jsem četl tak celá M11 placená hotově bude 2000 RUB. Zdá se mi to moc. Nelíbí se mi kdo tenhle systém na M11 vymyslel. Doufám, že se radikálně změní. Nevíte třeba jaké mýtné by rusové byli ochotni jezdit?
Mal som kameru v aute, ale neuvazoval som z toho urobit video, pretoze uz takych videi je dost na youtube. Ja som platil v sobotu 520 rublov za prvy usek co je 43km a tych dalsich 300km 500 rublov. Dost velky nepomer, nemyslite? Neviem, skor si myslim ze by nechceli vobec platit za dialnicu. Pokial je alternativa M10 tak ludia radsej budu setrit peniazea pojdu o nieco pomalsie. Len ti bohacsi ju zrejme vyuziu lebo mozu jazdit az 150km/h kedze tolerancia je 20km. Nevsimol som si radary tak tam niektori isli ovela rychlejsie nez 150.
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

eucitizen píše:
Asenad píše:Nechtěl by jste se pokusit takovou cestu snímat kamerou? Na youtube takové videa jsou a mohou dokumentovat v jakém stavu je stav té jaké silnice(dálnice) Dobré jsou ty co mají souřadnice. N a E a jsou na tom youtube-videu vidět.
Pokud jde o M11 je velká nevole s mýtním 15-58 kdy i za pár minut se platí stovky rublů. Jak jsem četl tak celá M11 placená hotově bude 2000 RUB. Zdá se mi to moc. Nelíbí se mi kdo tenhle systém na M11 vymyslel. Doufám, že se radikálně změní. Nevíte třeba jaké mýtné by rusové byli ochotni jezdit?
Mal som kameru v aute, ale neuvazoval som z toho urobit video, pretoze uz takych videi je dost na youtube. Ja som platil v sobotu 520 rublov za prvy usek co je 43km a tych dalsich 300km 500 rublov. Dost velky nepomer, nemyslite? Neviem, skor si myslim ze by nechceli vobec platit za dialnicu. Pokial je alternativa M10 tak ludia radsej budu setrit peniazea pojdu o nieco pomalsie. Len ti bohacsi ju zrejme vyuziu lebo mozu jazdit az 150km/h kedze tolerancia je 20km. Nevsimol som si radary tak tam niektori isli ovela rychlejsie nez 150.[/quote
----------------------------------
Nikdy nebude na škodu jestli se občas videa na youtube z aktualizují. Videa stará třeba 3-5-7 let už jsou zastaralá. Do Ruska jste jel ze Slovenska přes Ukrajinu a nebo Polsko-Bělorusko? Jestli se za 1 úsek bude platit hotově 100 RUB počet motoristů se zvedne.
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Rusko

Příspěvek od eucitizen »

Tento raz som isiel z Prahy do Ruska, cez Bialystok a odtial na hranicu s Bieloruskom. V Bielorusku cudzinci platia myto na prejazd. Treba si zabespecit mytnu krabicku, zaloha 50 bieloruskych rublov, teda 25 eur cca. A za cely prejazd az na hranicu s ruskom dalsich 25 eur. Da sa vratit krabicka a dostat naspat aj kauciu. Uz skoro 2 roky je zakazany vstup do Ruska z Bieoruska. Pre Rusov to nie je medzinarodna hranica, ale len pre Bielorusov a Rusov a nepustia cudzincov tretich krajin dalej. Ale na Majstrovstva sveta vo futbale urobili vynimku pre tych co si kupili listky. Ja som si kupil listok a dostal som specialny doklad FAN ID. S tym sa dalo ist bez viza do Bieloruska a Ruska. Boli aj kontroli, policajti mali v tom chaos ale zaregistrovali ma a pustili do Ruska. Uz vyse roka sa jedna o zajomnom uznavani viz medzi BY a RUS ale nejako to moc nenapreduje, bohuzial. Potom ostava uz ist len cez Ukrajnu, alebo cez Lotyssko. Naspat som isiel si pozriet Balticke krajny tak som vyuzil aj M11.
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

eucitizen píše:Tento raz som isiel z Prahy do Ruska, cez Bialystok a odtial na hranicu s Bieloruskom. V Bielorusku cudzinci platia myto na prejazd. Treba si zabespecit mytnu krabicku, zaloha 50 bieloruskych rublov, teda 25 eur cca. A za cely prejazd az na hranicu s ruskom dalsich 25 eur. Da sa vratit krabicka a dostat naspat aj kauciu. Uz skoro 2 roky je zakazany vstup do Ruska z Bieoruska. Pre Rusov to nie je medzinarodna hranica, ale len pre Bielorusov a Rusov a nepustia cudzincov tretich krajin dalej. Ale na Majstrovstva sveta vo futbale urobili vynimku pre tych co si kupili listky. Ja som si kupil listok a dostal som specialny doklad FAN ID. S tym sa dalo ist bez viza do Bieloruska a Ruska. Boli aj kontroli, policajti mali v tom chaos ale zaregistrovali ma a pustili do Ruska. Uz vyse roka sa jedna o zajomnom uznavani viz medzi BY a RUS ale nejako to moc nenapreduje, bohuzial. Potom ostava uz ist len cez Ukrajnu, alebo cez Lotyssko. Naspat som isiel si pozriet Balticke krajny tak som vyuzil aj M11.
------------------------------
Zaslechl jsem, že Polsko je na tom se silnicemi dobře. Za 5 let postavilo cca 600 km dálnic.(ČR-snad ani ne 50 km) a co silnice v Bělorusku jak jsou na tom? Na jakém utkání MS jsi byl a jaká byla atmosféra?
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.12.2020 12:52:39, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Rusko

Příspěvek od eucitizen »

Ano Polsko ma dobre cesty. Od Vroclavu az za Varsavou sa ide vlemi dobre. Potom je tam 20km vo vystavbe kde ,zalezi kolko je dopravy, mozes stratit vela casu. Ale do konca roka by mala byt hotovy tento usek a tak bude cela S8 az po Bialystok. Bielorusko ma dobre cesty. M1 je prakticy ako nasa dialnica, len nema v strede zvodidla. Max. povolena rychlost je 120km/h. Asi tak 20 km pred Ruskom M1 je uzsia a uz ma taky standard ako kategoria 1B.

Ano mas pravdu cely CKAD ma cez 500km, ale 2 useky sa nestavaju. Usek 5 sa odlozil na neskor a na 4. boli tam nejake problemy ale teraz rozbehavaju prace. Vid mapu: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... AD-map.jpg .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.2.2022 11:28:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

doplním, i když s odstupem času, tak doplním informace, které jsou sice odevzdané do provozu, ale vzhledem k rozsahu je tady k nim dost málo informací co v provozu vlastně je v takové formě, aby to bylo srozumitelné pro návštěvníky fóra

v polovině 05/2018 se odevzdal do provozu most na Krym, ale zdaleka né všechno
crimea.JPG
crimea.JPG (98.72 KiB) Zobrazeno 12261 x
v tématu je vášnivá debata o propagandě atd. a ponechávám jí zde, ale zanikají fakta

*most je v provozu pouze z jeho silniční části a i to né pro všechny typy vozidel
- je k dispozici pro osobní vozidla a autobusy
- pro kamiony až koncem roku
*železniční část bude až v roce 2019
*intenzity jsou plánované pro 40.000 vozidel za 24h; od anektování Krymu v 2014 došlo k úpadku životní úrovně pro problémy s dodávkami elektrické energie sabotážemi z UA, to samé s vodou a dalšími zdroji, výstavba se zahájila plně v 2016 a most má zajistit jak zvýšení hospodářské úrovně tak zvýšit přílev turistů

nepochybně to byl i politický rozkaz, ale hlavně je to strategie z hlediska územnosti Ruska, již nyní Ruska: most zvýší logistické kapacity dostupnosti čehokoliv, včetně armády na Krym

psát tady, že na jiné tahy hledá Rusko zahraniční kapitál je nefér v tom ohledu, že jako kdyby všude jinde ten kapitál byl, všechno se stavělo a nikde nestojí auta, protože žádné kolony nikde nejsou ... Rusko rozvíjí dopravní infrastrukturu momentálně největším rozsahem v novodobé historii a že nemá peníze na všechno je pravda, stejně jako i jinde ve světě (mnoho zemí uvolnilo veliké balíky na infrastrukturu, stará se rozpadává a nová chybí)

1. den projelo mostem 14.000 vozidel



tak nepochybně je to z hlediska stavby samotné, dlouhé 19 km veliký přínos z hlediska zaměřenosti fóra

navazující dálnice Tavrida na polostrově v provozu napříč Krymem není
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.2.2022 18:28:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 5.6. se odevzdalo do provozu 217 km dálnice M11 spojujících hlavní a 2. největší město. Ve skutečnosti jde o 6. úsek v km 334 - 543, ovšem je to i s návazností. Moskva a Sankt Petěrburg tak budou brzo spojené souvislou dálnicí.

Výstavba se protáhla; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 73#p149473 , ale důležité je, že další úsek je v provozu.

Kapitál se sehnal hlavně díky tomuto: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 48#p156948 a tedy se i navrátí díky mýtnému a domluvám se státem.

V této souvislosti přidám ještě pár stránek i na související fakta a vliv:

https://mos-spb.com/en/
https://www.toll-roads.ru/calculator/

je to určitě výstižnější než jeden řádek s odkazem na něco jiné
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.2.2022 11:29:09, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

a tedy po výše uvedeném příspěvku k dálnici jeden organizační

po novém a navždy i k Rusku: akceptuji české, slovenské, výjimečně anglické/francouzské odkazy a když sem tam bude jiný jazyk kdekoliv ve fóru tak klidně (třeba admini ovládají němčinu a tam jim do toho ani nezasahuji), ale vždycky se přeloží více než nadpis, platí to všude, ale v tomto tématu jsem provedl několik administrativních úprav; od smazání trollských příspěvků přes propagandu kolem Putina až po špatné odkazy (přesměrování na jiné stránky než je obsah nadpisu nebo informace, že na stránce je vir nebo je jinak nebezpečná) a vždy se napíše více než 1 řádek z nadpisu a i to přes google translator a je jedno kdo to napíše

v jiném případě bude z času na čas téma uzamknutá a pročištěná jako i poslední dny; týkalo se to období od 05/2018 do 09/2018

předem odpovídám na případné dotazy:

ne, tohle není státem placená stránka a já nejsem vázaný k fóru mzdou ani jinou odměnou,
ne, tohle není fórum hlavně k politice ani k jiným "válkám", na to si najděte jiné stránky
ne, tady nestačí uvést každý den "něco" a bude to zajímavé, od přejezdů po silnicích 1+1 nebo metrem atd., to si každý najde na tom internetu i sám, tady je ten účel zcela jiný
ne, nemám osobní problém s Ruskem, kdyby ano, tak tady nepíšu třeba o Tavridě
ne, nemám problém z toho udělat informativní vlákno bez jakékoliv diskuze (stalo se vícekrát v jiných částech zahraniční sekce)
atd.

dodatek: bude to tak jak jsem napsal; domluvit obsah se dá vždycky i ta forma se dá vždycky ale se mnou jenom po dobrém; nezkoušejte uplatnit v příspěvcích lži a manipulace

Cílem je mít databázu dálničních staveb a jen okrajově vše kolem. Dle možností srozumitelně (v latince, bez azbuky nebo i asijských znaků atd.) s dostatkem odkazů když to jinak nejde do všeobecně uznávaného jazyku anglického, nehledě na další světové jazyky. Nepřekáží občasný odkaz na něco jiné, ale nesmí to být pravidlo a zvyk, jinak se dopracujeme jen k další selekci napsaného. Jsou i světová fóra, i ruské části a dá se psát i přímo tam, ale pokud chcete psát sem, tak musíte uvést více než jen nadpis a chabě přeloženou další větu.

p.s. invektivy a propaganda jsou trvale smazané a to je jedno, že část uživatelů "fandí" Ukrajině a část Rusku, tak já hold budu provádět "opravy" i tam i tam ... i kdekoliv jinde jako doposud; nejde o roli soudce, stále je to o cíli, co chci aby tady ve fóru bylo k nalezení a v jaké formě (stejně tak promazávám neplatné odkazy v mnoha tématech i ve vlastních příspěvcích a udržuji zahraniční sekci jakž takž aktuální)

Dá se k Rusku psát i ve stylu, který netoleruji, ale mimo této sekce: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=6362 .

Je tady na vás všech jak to bude dál. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Rusko

Příspěvek od jeni013 »

Diaľničiar píše:a tedy po výše uvedeném příspěvku k dálnici jeden organizační
...
Je tady na vás všech jak to bude dál. :idea:
Přiznám se, že pro mě odkazy na stránky v bukvách mají houby cenu. Buď si tedy dejte tu práci a přeložte to do latinky nebo to nedávejte vůbec. Já bukvy číst neumím, ale kdybych uměl, tak neztrácím čas na české stránce a vyhledám si to přímo. I témata z Číny jsou zde především v AJ, protože se tak nějak předpokládá, že úroveň mandarínštiny bude v okolí Olomouce trestuhodně nízká. Stejně jako ostatní témata - Bulharsko, Řecko, Srbsko aj. jsou ozdrojovány většinou v AJ a latinkou...

P.S.: To nemá být stížnost - jsem rád, že to někdo zásobuje čerstvými informacemi...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

jeni013: v tomto duchu bude ta selekce příspěvků probíhat i nadále pokud by se to nedodržovalo tak jak poslední dny za uplynulé měsíce ... přesně jak jste napsal je další důvod proč to tady proběhlo kromě těch dalších uvedených, ale vraťme se zpátky k tématu ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

nyní trochu všeobecnější pohled z hlediska financování na stav infrastraktury, což je alfou a omegou jakéhokoliv dalšího rozvoje

Investice do silniční sítě v Ruské federaci v letech 2004 - 2016 :arrow:
RF.JPG
RF.JPG (42.12 KiB) Zobrazeno 11434 x
V rámci seskupení BRIC (Brazílie, Rusko, Indie a Čína) má Rusko 2. největší zahraniční investice za posledních 10 let. Stav infrastruktury je ale na posledním místě kromě extra železniční, která je i v rámci světa 31. Za celkovým stavem infrastruktury je investiční deficit za posledních 20 let, i když poslední dekádu se to zlepšuje. Rusko dokázalo schválit vícero dokumentů pro rozvoj jednotlivých částí infrastruktury. Zrealizovalo se více než 320 velikých projektů za poslední roky a přibližně stejný počet se plánuje zahájit v letech 2015 - 2020. S tím ale, že se budou dokončovat až do roku 2030. Tam až sahá základní dopravní strategie.

Základní změny za poslední dekádu a změny i v tomto období pro neočekývaný vývoj v rámci rozvoje silniční infrastraktury:

*plány zpomaluje krize; více se musí zapojit PPP sektor a mnoho projektů se posunulo z 2025 na 2030
*Rusko drží veřejné finance na uzdě od krize a šetří se i na největších výdajích: na armádní reformě
*zdroje pro silnice ale jsou a i když jsou krácené, tak se během roku zase přidává
*zavedla se vyšší transparentnost do výběru zhotovitelů; oceňuje to až 69% stavebních firem
*samotné PPP oceňuje i soukromý sektor
*v rámci regionů kde budovat se ze 43% preferuje nákladovost a ze 47% metodologie dle regionů
*většina projektů je s ohledem na skutečné dopadové studie a hodnocení, pouze 7% megaprojektů tomu plně neodpovídá

Putin ještě začátkem letošního roku přednesl projev, že v nejbližších 6 letech, tedy do 2025 plánuje Ruská federace vložit do silniční a související infrastruktury celkem v propočtu bezmála 194 mld. USD. Tedy ročně více než 32 mld. USD. I proto uvádím statistiku za poslední roky, aby se to později dalo srovnat. Faktem je, že Rusko navýšilo zdroje financování v rámci krize, většinou to státy dělají opačně a Rusko zároveň udržuje nízké zadlužení. Zdroj. Vládní dluh je na úrovni kolem 13% HDP, nezaměstnanost kolem 5%. Až se dokončí masivní modernizace ruské armády, tak se uvolní zdroje, tedy teoreticky to možné naplnit je. Ale za pravdu dá až čas. Ve světě je ale vícero států, které dokazují, že lze zněkolikanásobit investice. A de facto je to forma úvěrů a PPP (co jsou další úvěry) a fondové financování, tedy zas jen úvěry sprovázané zvýšenými státními výdaji.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

A-289(stará P-251 z Krasnodaru)

http://www.yugopolis.ru/news/krasnodarc ... nut-115735

Předpokládá se, že federální dálnice A-289 z Krasnodaru směrem k poloostrově Taman bude rekonstruována na 2x2 první kategorie(asi na 1V) a stane se nejpohodlnější a nejrychlejší cestou na Krym
Po rekonstrukci se sníží doba jízdy z Krasn. z cca 2h.40min na 1:50min. A-289 je pouze jedna pětina úseky ze 4 jízdních pruhů, zbytek je s 2-3 pruhy. Více než 20 km trasy prochází u obytných budov v osadách, po celé cestě jsou na jedné úrovni přechody pro pěší a křižovatky vozovky. Průměrná rychlost jízdy na A-289 je tedy asi 60 km / h a podle letního roku 2018 se sezónním nárůstem dopravy může rychlost klesnout pod 40 km / h.

Po otevření provozu na krymském mostě se značně zvýšila zátěž na silnici. Předpokládá se, že v budoucnu budou motoristé upřednostňovat tuto cestu pro pohyb z centrální části Ruska na Krym. Podle předběžných odhadů může v příštích 15-20 letech vzrůst návštěvnost ve východní části A-289 s přihlédnutím k výstavbě vzdáleného západního obchvatu Krasnodaru a rozvoji agrární aglomerace Krasnodar o 2-3 krát a od Slavyansku na Kubanu k vesnici Belyi je 3-4 krát převážně kvůli krymskému tranzitu.

Přijetím cesty k provoznímu řízení budou federální silniční stavitelé do konce roku 2018 přijmout opatření k odstranění deformací a zničení povrchu vozovky. Bude provedena instrumentální diagnostika, která poskytne nejkomplexnější informace o stavu trati a stupni jejího souladu s regulačními požadavky. Pracovníci silnic vytvoří seznam prioritních dálničních zařízení, které potřebují zásadní opravy.

Zároveň odborníci zahájí komplexní analýzu efektivnosti kapitálových investic do vývoje této trasy pro následné rozhodnutí o preferované kategorii A-289, její trase, počtu jízdních pruhů, dalších dopravních a provozních ukazatelů a také koncepci projektu jako celku. Předpokládá se, že provedená práce umožní do konce roku 2019 zahájit projekt, rekonstrukci a výstavbu na trase dálkového přístupu k krymskému mostu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.2.2022 11:30:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

Asenad píše:M-7 888-901 km hotová rekonstrukce na 2x2
941-957 km hotová rekonstrukce na 2x2

https://www.youtube.com/watch?v=ukEQ3MwJiG8
___

M-7 Zbývající tři části M-7 budou opraveny(rekonstrukce na 2x2) v roce 2018

856 do 868 km, od 868 do 878 km a od 878 do 888 km.

https://www.kazan.kp.ru/online/news/2781952/
-------------------------------------------
17.10.2018 byl dán do provozu rekonstruovaní úsek 856-888 km. Rekonstrukce trvala od roku 2014. Původní 1x1 druhé kategorie se přeměnilo na 2x2-1Б. Cena úseku 7,7 mld/RUB. Intenzita dopravy by měla dosahovat 40 tis. vozidel. Od města Kazan až Naberezhnye Chelny cca 220 km je nepřetržitá 2x2 první kategorie.

http://dorinfo.ru/star_detail.php?ELEME ... yandex.com
https://www.youtube.com/watch?v=c_Fto9gExyQ
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady je na doplnění informace k možnému zprovoznění celé dálnice M11 Moskva - Petrohrad: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6389 .

Tady je informace k pokračování realizace 2. okruhu Moskvy, tedy CKAD: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6390 .

A teď ještě jedna reportáž k Moskvě a sice: Střední Východ financuje moskevskou zpoplatněnou silnici :arrow:

Jedná se o 1. zpoplatněnou silnici v Moskvě, která má odlehčit přeplněné silnice na daném území. Na její financování se podílejí ruští a arabští investoři a srdcem projektu je zahrnout oblast s budovami s luxusním tovarem a vybudovat reliéfní silnici pro Kutuzovsky Prospekt, tedy hlavní radiální tah v Moskvě s budovami s vysokou hodnotou.

Financování pak přesně zajišťují 3 fondy: Russian Fund of Direct Investments (RFPI), Public Investment Fund (PIF; což je největší Saudsko Arabský fond) a fond SAE Mubadala.

Tato silnice se bude rozkládat v klíčové komerční oblasti v centru Moskvy na Minské ulici a pokračovat dál zpoplatněnou částí spojovat další oblast Moskvy nedaleko města Odintsovo, stále v moskovském regionu západním směrem od centra.

Představitelé Moskvy a státních úřadů informují, že pro tento projekt nejsou k dispozici státní zdroje ani není možnost uvolnit peníze ze sociálních fondů. Všechno financování proto leží na privátních investicích a i proto byl výzva orientována na zahraniční investory na pomoc k výstavbě této silnice.

Myšlenka projektu je od poloviny let 2000, plány od ruské federální vlády přes Moskvu samotnou, protože jde o oblast Moskvy, která je srdcem hospodářských aktivit nejen v zemi, ale i v rámci Evropy a je nevyhnutní jí dopravně pomoct. Náklady na projekt jsou odhadované na 1,5 mld. USD po dopracování plánů, původně až bezmála 2 mld. USD. Nová silnice půjde paralelně se železniční tratí Moskva - Smolensk a má délku 11 km. Vysoké náklady na její výstavbu budou proto, že částečně povede po nadjezdu. Rychlost tady má být 100 km/h. Parametry jsou 2x3 jízdní pruhy s početnými MÚK pro napojení okolní zóny. Realizací projektu se tedy dosáhne snížení dopravních kongescí na Kutuzovském Prospektu. Vláda nabídla pomoc s vyřešením pozemků v oblasti, aby usnadnila začátek realizace.

Při pohledu do budoucnosti rozvoje Moskvy se místní vláda domnívá, že je tady prostor i pro další zpoplatněné tahy a tak je dobrá zpráva, že jinak opatrní arabští investoři do tohoto projektu jdou. Moskva trpí na přetížené silnice a jen velmi těžce se realizují další projekty bez státní podpory, která více směruje na všechny ostatní regiony. Z hlediska zahraničních investorů ze Středního Východu ale tohle není první investice v rámci Ruska jako takového, protože veliký projekt podporvaný z této oblasti je i rekonstrukce mezinárodního letiště Pulkovo v Petrohradě a zájem je i o úseky nových okruhů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rusko informovalo, že plánuje investovat 1,3 mld. USD do regionu Krasnodar v období do roku 2024 a jedna z hlavních investičních aktivit bude modernizovat přístupové silniční tahy k mostu na Krym tak, aby se zvýšila kapacita a bezpečnost silničního provozu. Silnice Krasnodar - Temryuk v délce 150 km se na 136 km zásadně upgraduje tak, aby stávající denní provoz, který je v rozsahu 10-20 tisíc vozidel za 24h zvládal provoz s intenzitami 60 tisíc za 24 hodin. Tato silnice byla doposud klasifikovaná jako regionální R-251, ale po novém z klasifikace 2018 je federální silnicí, a proto se jí zároveň dostane zvýšené pozornosti. Po dokončení stavebních prací se očekává i zkrácení jízdního času o skoro 1 hodinu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Vládní plány pro výstavbu silničních obchvatů ruských měst

Již před 50 lety byl plán postavit silniční obchvaty kolem všech velikých měst v Rusku a byl zařazený v silničních plánech ZSSR, ale myšlenka se nikdy nezrealizovala. Po rozpadu ZSSR s ní přišel bývalý ruský ministr dopravy na začátku 21. století Igor Levitin (ten tuto funkci zastával v 2004-2012) a ten slíbil postavit silniční obchvaty pro všechna města s populací nad 1 mil. obyvatel a v další fázi pak pro města se 100 až 200 tisíci obyvateli. Postavit se to nepovedlo, ale příprava se povedla rozběhnout.

V současnosti federální silniční úřad Rosavtodor v tomto roce předložil plán pro výstavbu obchvatů pro všechna města s populací nad 400.000 obyvatel. Je to zároveň státní strategie, aby se všechny urbanizované zóny s populací nad 1,5 mil. obyvatel mohli dopravně rozvíjet, aby se tok dopravy v nich zrychlil. A to se týká i samotných federálních silnic, které dosahují ve špičkách vrchol kapacit. Rychlost provozu se tak po dostavbě uvedeného má zvětšit o 15%. Ruské federální silnice totiž velmi často přecházejí přímo přes centra měst a s tím něco dělá celý svět a sice se snaží o kompletní odklonění silnic přes centra nebo se dokonce budují souvislé okruhy, aby se i veliká města dalo objet. Faktem je, že ta iniciativa tady byla již od ZSSR, ale nenaplnila se do reality.

Teď se objevuje vícero záměrů pro výstavbu obchvatů, třeba i tady ve vlákně je zmínek vícero. Mnoho z nich jde formou PPP nebo kombinací dle úseků a náročnosti. Je to masivní program, který se začal letos naplňovat po stavební stránce a bude se tak dít až do roku 2030 v souladu s Dopravní strategií Ruska do roku 2030. Obchvaty odstraní nekonečné kolony ve velikých městech, čímž se podpoří i hospodářský růst center regionů. Program zahájil nanovo donedávna sloužící ministr dopravy Maksim Sokolov (2012-2018) a pokračuje v něm i stávající Yevgeny Dietrich (od 05/2018), který dobře pozná toto ministerstvo, protože byl 1. zástupcem ex-ministra Sokolova. Stávající plán výstavby obchvatů kolem velkých ruských měst nese název "Pro rozvoj silničního průmyslu Ruska 2030".

Ruská asociace stavebních firem upozorňuje na to, že to ani jinak než s PPP účastí nelze realizovat, protože objem státních prostředků pro tyto investice je slabý a všechna města by se za to obchvatů nedočkala. Centrální vláda ale očekává, že investice podpoří nejen ona nebo soukromé zdroje, ale i regiony samotné. Asociace upozorňuje na to, že je odrazem zaostalosti Ruska, když města jako Voronezh, Volgograd, Kostroma, Krasnodar, Novosibirsk, Ufa, Elista, Rostov na Donu, Togliatti, Yaroslavl, Kemerovo, Tuymen a mnoho dalších nemá žádnou alternativu dopravního koridoru kolem města. Novosibirsk se částečně staví, Ufa půjde přes PPP a to stejně jak Perm nebo Chabarovsk. Stejně se řeší další tahy pro Petrohrad. Ani Moskva nemá dost zdrojů pro financování velikého obchvatu CKAD. Do priorit se do začátku dostávají i Volgograd, Nižnij Novgorod a Orenburg. Z hlediska finančního je největším projektem veliká rekonstrukce a rozšíření Centrálního okruhu v moskevské oblasti v nákladech v propočtu 5 mld. USD, která má být hotová v roce 2022.

Takže takovou to má dlouhou minulost a takové jsou plány dnes a teprve teď v tomto roce se několik těchto obchvatů připravilo a povedlo schválit a uvidíme, které budou další, protože téměř všechny stojí na dofinancování od investorů a ti požadují v dnešních časech velmi často koncesní smlouvy a ty peníze se opravdu shánějí obtížně, viz i poslední strany.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Rusko

Příspěvek od FlakY` »

Skvělá PR od vlády k budování nových úseků a rekonstrukci důležitých tahů. Letos jsem byl v Rusku a opravdu hrůza a děs co jsem tam viděl. Normálně mi děti v autě spí, tady to nešlo a ještě jsme si nabyli rypáky. Opravy stály za prd a hodně silnic rozmlácených a nebo rovnou bez asfaltu

Velikánské + a respekt: první taxikář nás vzal zdarma, byli jsme pro něj vzácní hosti a řidiči oa velice slušně pouštěli chodce na přechodech. Tam bych i 2 leté dítě poslal samotné přes přechod :)
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

V oblasti Irkutsk se dostalo do provozu 6 km v rámci P-255.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

A-121 Sortavala

31.10.2018 byl dán do provozu úsek mezi 424km-445km Trasa je vedena novým koridorem a zkracuje starý koridor o 3 km. Úsek je otevřen o rok dříve.

https://www.youtube.com/watch?v=lnbU_l0mHfg
https://prnt.sc/lqswgu
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rosavtodor, ruský státní silniční úřad, navýšil práce na silnicích v roce 2018 oproti roku 2017 o +19,5%. Pro letošní rok se počítalo s opravami 8.400 km silnic, přičemž 97% prací je hotových před termíny. Silniční práce se uskutečňují i v regionech Leningrad, Sverdlovsk, Novosibirsk a v jednotlivých republikách.

Kromě oprav je v realizaci i program přestavby (o kterém jsem psal nejen já v tomto vlákně) 959 km federálních silnic a to pak především pro trasu Evropa - Čína. Tento program pokračuje do roku 2024 a obnáší vybudovat 12 městských obchvatů, 32 mostů a 21 nových železničních křižování. Mj. to znamená postavit 150 km nových silnic, včetně mostu na Krym.

Nezapomíná se ani na Moskvu. Mostotrest vyhrál jako jediná firma zakázku na přestavbu početného seznamu silnic ve městě. Jen úpravy na tahu Volokolamskoye vyjdou na 90,2 mil. USD, mezi moskevským silničním okruhem a řekou Skhodnya.

Buduje se i 3. sekce centrálního okruhu a to III. sekce. Do provozu by se mohla dostat v roce 2020.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“