Rusko

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Držte se jednou pro vždy tématu.

(nevhodné příspěvky jsou trvale odstraněny a pokud se chcete dotahovat RUS-UA a politika, najděte si jiné fórum)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Rusko

Příspěvek od ML90 »

Proč je to mimo téma? Vždyť se to přece týká výstavby silniční infrastruktury v Rusku. O plánech na stavbu mostu na Krym se v Rusku seriózně mluvilo/mluví, tak proč to sem nepatří?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ale to ano, vy snad neumíte číst ML90 :?:

nevhodné příspěvky jsou trvale odstraněny - tudíž to, co sem nepatří už zde není ;)

nepatří sem: politika obou zemí vůči sobě, politici obou zemí, narážky na to kdo začal, kdo nezačal, kdo je anebo není "fašista" a podobně
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Filip
Příspěvky: 26
Registrován: 4.6.2009 19:37:56

Re: Rusko

Příspěvek od Filip »

Tak mi poraďte jak se autem dostat na Krym, aniž bych musel jet přes Ukrajinu?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Rusko

Příspěvek od Lenny »

Nejezdí tam trajekt např. z Oděsy či Rumunska?
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.3.2016 22:54:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Rusko

Příspěvek od dvs »

Oděsa je na Ukrajině.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rusko

Příspěvek od Standa »

Předpokládám, že i tam, kde jednou (možná) bude ten most, dneska jezdí nějaký trajekt. Ale bude to stejně pěkná zajížďka přes Gomel, Brjansk, Voroněž, Rostov na Donu a Krasnodar:přes 3500 km.

Pro srovnání tradiční cesta, jen něco přes 2000 km.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Rusko

Příspěvek od ML90 »

Diaľničiar: V pořádku, jenom mě zmátlo, že váš poslední příspěvek vypadá jako reakce na ten odkaz na idnes.cz :)

Ad cesta na Krym. Přes Ukrajinu to samozřejmě jde, reguluje to zákon "o dočasně okupovaných územích" (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1207-18). Pro cizince je potřeba při vstupu na Krym speciální povolení (viz web MZV ČR http://www.mzv.cz/jnp/cz/encyklopedie_s ... /visa.html). Dále také potřebujete ruské vízum a další komplikace je ve značně omezeném spojení. Na Krym totiž nejezdí ani vlaky ani autobusy, takže pokud nemáte auto je potřeba přecházet hranici pěšky. Další věcí je samozřejmě to, že se tam tvoří obrovské fronty.

Cesta přes Kerč je taky problematická. Zaprvé jsou tam obrovské fronty na trajekt, který věčně stojí kvůli počasí a zadruhé je to mnohem delší cesta než přes Ukrajinu. Netuším jak je to pak při vstupu na Ukrajinu, předpokládám, že Ukrajinci to budou považovat za nelegální překročení hranice, s čímž by mohl být problém.

Z Oděsy to trajektem určitě nepůjde. Ale pokud chcete dobrý tip, tak odtamtud jezdí trajekty do Gruzie. Ale to už je zase na jinou diskusi :)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rusko

Příspěvek od Standa »

Teoreticky by ještě mohl jezdit nějaký trajekt z Turecka.

OT povzdech: Nějak se to dálkové cestování čím dál tím víc komplikuje... Jeden Němec mi kdysi vyprávěl, jak jel jako student koncem 60. let po Hippie Trail autem (samozřejmě klasickým VW mikrobusem) do Indie (přes Afghánistán a Pákistán). Já jsem zase někdy na přelomu tisíciletí naplánoval jet jednou autem do Ománu (tranzit byl jedna z mála možností, jak se podívat do Saudie) a už mi do toho taky hodili vidle... :evil:
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Rusko

Příspěvek od ML90 »

Ani z Turecka se na Krym nedostanete. Jediná možnost je skutečně buď přes Ukrajinu nebo Rusko. Tam to teoreticky jde kromě trajektu přes Kerč ještě letecky.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Rusko

Příspěvek od dvs »

Mezi Tureckem a Krymem jezdí trajektová loď pod vlajkou Palau s názvem Rainbow a jezdí (podle web stránek) linku Zonguldak (Turkey) and Sevastopol. Dříve to byla jiná společnost a prodali ji a změnili vlajku, pod kterou plují... Nevím zda by se tím dalo cestovat jako turista.
Last 5 port calls as detected by AIS
Date / Time Port
Jan 20, 2015, 17:03 UTC ZONGULDAK
Jan 15, 2015, 11:04 UTC SEVASTOPOL
Jan 12, 2015, 18:04 UTC ZONGULDAK
Jan 08, 2015, 15:04 UTC SEVASTOPOL
Jan 04, 2015, 20:03 UTC ZONGULDAK
http://www.vesselfinder.com/vessels/RAI ... -511035000
Je to taková ta informace jedna paní povídala a google to zaznamenal.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

18.11.2014 se podepsal kontrakt na pokračování další etapy dálnice M11 Moscow - St. Petersburg :arrow:

*formou PPP, zhotovitel: VTB Capital (49,5%), VINCI Concessions (40%) a turecká stavební společnost Ictas (10,5%)
*délka koncese: 27 let
*délka úseků: 138 km, v parametrech 2x2 a 2x3 jízdní pruhy
*jde o sekce 7 a 8
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Rusko

Příspěvek od ML90 »

Vím že se to 100% netýká výstavby, ale s touto dálnicí to bezprostředně souvisí. Myslím si, že bychom kromě obdivu k podobným stavbám měli vědět i o různých kontroverzích, které je provázejí. A právě v případě dálnice Moskva - Sankt-Petěrburg je jich víc než dost a dokonce se kvůli ní i umíralo. Problém Chimkinského lesa u Moskvy jsem nakousl už v jednom z předchozích příspěvků a to je jenom jeden z ekologických problémů doprovázející stavbu této dálnice. Pro představu jak to v Rusku s podobnými věcmi funguje viz odkazy níže:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 01881.html

http://www.bbc.com/news/world-europe-11704036

http://www.theguardian.com/world/2010/n ... g-official

http://www.bbc.com/news/world-europe-22078842

http://www.bbc.com/news/world-europe-22120879
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rusko

Příspěvek od Standa »

No prosím, a my si tu lámeme hlavu s nějakým VDZ :) !
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rusko zvedne tarify o 5-20% pro nákladní automobilovou dopravu na cca. 50.000 km silnic a dálnic. Systém bude obsluhovat 13 společnost RT - Invest Trasportnye Sistemy, vlastněn Igorem Rotenbergem.

Za průjezd 1 km se bude platit 3,5 rublu a týká se to cca. 1,5 mil. vozů nad 12t. Rusko tímto způsobem hodlá vybrat cca. 50 mld. rublů, ze kterých 10,6 mld. rublů dostane provozovatel. Navíc, 46% této sumy bude každoročně indexováno o inflaci.

Náklady na dopravu se tak zvýší o min. 5%, ale dá se očekávat, že celkový nárůst nákladů na dopravu bude představovat 10%. Od vytíženosti nakládek - vykládek se dá očekávat zvednutí nákladů v některých oblastech a směrech až o 20%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Rusko

Příspěvek od ML90 »

Rusové začali stavět ten slavný železniční a silniční (v profilu 2x2) most na Krym a stavba vypadá "typicky" rusky. Nic proti Rusům, ale jestli to dopadne podobnou blamáží jako stavba mostu "Russkij" ve Vladivostoku, tak budu mít škodolibou radost :)
O co šlo? V roce 2012 Rusové postavili ve Vladivostoku největší zavěšený most na světě dlouhý přes 3 kilometry, který byl otevřen před summitem Asijsko-pacifického hospodářského společenství, jenž se konal právě ve Vladivostoku. A v čem je problém? Tento čtyřproudý most s kapacitou 50 000 aut za den, který stál přes miliardu dolarů vede na ostrov, který má 5000 obyvatel :)

A jak je na tom ten most na Krym?

1) Na stavbu neproběhlo žádné výběrové řízení, o všem bylo rozhodnuto neveřejně a zakázku "úplnou náhodou" získala firma, kterou vlastní Arkadij Rotenberg. Ten byl kdysi sparring partnerem Vladimira Putina v judu.

2) Most bude vést přes kosu a ostrov Tuzla a bude dlouhý celkem 19 kilometrů. Přitom by most mohl být postaven tak, aby byl dlouhý pouze 5km. Navíc v tomto kratším směru již existuje infrastruktura jako je například vedení vysokého napětí a vede tamtudy silnice a železnice k přístavu, odkud jezdí trajekty do Kerče. Naopak v místě kde se začalo stavět vůbec nic není, takže se tam musí všechno postavit od nuly. A jako bonus jsou v místě kudy most povede horší geologické podmínky.

3) Nevládní organizace zabývající se ochranou životního prostředí upozorňují na to, že vůbec neproběhla ekologická expertíza projektu, což je podle ruských zákonů před začátkem stavby nezbytné. Ale koho to v Rusku zajímá :)

4) V místě kudy má vést most je soukromý přístav Tamaň. Ředitelem jedné z hlavních firem, která ho vlastní je jakýsi občan Belgie Michel Litvak, který je zároveň "shodou okolností" tchán poslance Státní Dumy za Jednotné Rusko Aleksandra Metkina. Litvak chtěl v tomto místě vybudovat velký přístav, na nějž měly jít velké prostředky ze státního rozpočtu, ale po anexi Krymu ztratil podle premiéra Medvěděva projekt prioritu. Ovšem teď se k němu buduje železnice a rychlostní silnice z Novorossijsku a bude u něj začínat i ten most na Krym, který tedy bude 4x delší než by mohl být.

Vot Rossija :)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2020 21:54:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Rusko

Příspěvek od siesa »

ML90,

No skodolibost Vam vymlouvat nebudu, ovsem je treba se trosku zamyslet nad tim, co jste zde napsal...
Ostrov Tuzla mel pred temi zmenami na Krymu strategicky vyznam a ona kosa neni zcela uplne prirodnim vytvorem... Rusove ji postupne navazeli se zamerem spojit dosud ostrov Tuzla s ruskou pevninou a tim jej pripojit k RF. Ziskali by tak podil na splavne casti Kercskeho prulivu, ktery do te doby, coby vladcove Krymu, ovladali Ukrajinci (Azovske more je totiz velice melke a plavba velkych lodi je zde velice omezena). Btw. tehdejsi statni hranice a dokonce i trasa toho mostu je vyznacena v mapach.cz. (Jinak nedivil bych se, kdyby ten most ve Vladivostoku mel take dalsi vyznam, ktery nam dnes zatim unika. Doporucuji se podivat na nejake vizualizace rozvoje vladivostockeho pristavu...)
Jinak stav silnic a zeleznic na Krymu je pomerne spatny, a tak se ani nedivim, ze soucasna infrastruktura k terminalum v Kerci a na ruske pevnine nebudou pouzity a ze se vybuduje obchvat mesta Kerc.
Co se geologickych podminek tyce, ty budou vsude vicemene obdobne...tedy pisek, pisek a jil, obcas pevne skalni podlozi v podobe mekkych, spatne zpevnnych vapencu nebo piskovcu (vim o cem mluvim, coby geolog jsem byl v techto mistech dvakrat)...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba mostů ve Vladivostoku zde byla probíraná. A není pochyb o tom, že se vybudovala tato infrastruktura více z geopolotických důvodů, ale i tak hezké pro Vladivostok.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Rusko

Příspěvek od ML90 »

siesa píše:ML90,

No skodolibost Vam vymlouvat nebudu, ovsem je treba se trosku zamyslet nad tim, co jste zde napsal...
Ostrov Tuzla mel pred temi zmenami na Krymu strategicky vyznam a ona kosa neni zcela uplne prirodnim vytvorem... Rusove ji postupne navazeli se zamerem spojit dosud ostrov Tuzla s ruskou pevninou a tim jej pripojit k RF. Ziskali by tak podil na splavne casti Kercskeho prulivu, ktery do te doby, coby vladcove Krymu, ovladali Ukrajinci (Azovske more je totiz velice melke a plavba velkych lodi je zde velice omezena). Btw. tehdejsi statni hranice a dokonce i trasa toho mostu je vyznacena v mapach.cz. (Jinak nedivil bych se, kdyby ten most ve Vladivostoku mel take dalsi vyznam, ktery nam dnes zatim unika. Doporucuji se podivat na nejake vizualizace rozvoje vladivostockeho pristavu...)
Jinak stav silnic a zeleznic na Krymu je pomerne spatny, a tak se ani nedivim, ze soucasna infrastruktura k terminalum v Kerci a na ruske pevnine nebudou pouzity a ze se vybuduje obchvat mesta Kerc.
Co se geologickych podminek tyce, ty budou vsude vicemene obdobne...tedy pisek, pisek a jil, obcas pevne skalni podlozi v podobe mekkych, spatne zpevnnych vapencu nebo piskovcu (vim o cem mluvim, coby geolog jsem byl v techto mistech dvakrat)...
Pořád to ale nemění nic na tom co jsem napsal. Kousek na sever by stačilo postavit most o délce cca 5km, takhle bude muset být slouhý okolo 19km. Úplně se nevyznám ve stavbě mostů, ale mám pocit, že takhle se to asi docela prodraží :) A to nemluvím o jiných problémech, o kterých jsem psal jako třeba kdo to staví a jak se o tom rozhodovalo. To rozhodně nesvědčí o vyspělosti Ruska. Jinak s tou geologií (nejsem geolog, ale takhle jsem to alespoň pochopil z toho článku) má jít právě o to, že v místě kde se to začalo stavět by měly být daleko hlubší vrstvy jílu. Spor o to komu patří Tuzla je sice hezký, ale to nic nemění na nesmyslnosti technického řešení toho mostu.

Diaľničiar: Díky za odkaz, tušil jsem že to tu někde bude, ale nechtělo se mi to dohledávat. Každopádně ta důležitá informace o tom, kolik lidí ho reálně může využít tam docela chybí, takže stojí za to si tu blamáž připomenout. Pokud si pamatuju dobře, tak se jim za to tenkrát na tom summitu všichni včetně třeba Číňanů, kteří sami staví spoustu zbytečných staveb, docela vysmáli.

EDIT: Pro ilustraci přidávám mapu. Vrchní čára je místo, kudy vede současná infrastruktura a kde by ten most mohl být dlouhý těch 5 kilometrů a spodní čára je místo, kde se ten most staví. Připadá mi, že nemusím být odborník na stavbu mostů, abych viděl, která trasa je přirozenější, a že tenhle projekt se Rusům zbytečně prodraží (a to nemluvím o korupci a dalších věcech, které cenu určitě ještě vystřelí nahoru). Mimochodem na té mapě je vidět i ten zmínění přístav Tamaň, o kterém se zmiňuje článek.
Přílohy
kerč.jpg
kerč.jpg (151.67 KiB) Zobrazeno 18094 x
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve světe je mnoho tisícovek km silnic a dálnic, které nemají využití, ale stojí, ať už jde o různá mezistátní propojení, včetne federatívních států třeba v USA anebo menší oblasti (vesnice a města), kde se ale něco významné nachází anebo je to poblíž a tak tudy vedou různé komunikace, které jsou ale hodně nadimenzované.

RF je specifikum jako stát, i se státní byrokracií a rozhodováním a je i mnoho firem, které tam ani nejdou podnikat. Nepsal bych ale o blamáži (právěže Číňané vyslovují obdiv nad rozvojem Vladivostocké oblasti), není to tak dávno, co GŘ Ruských železnic načrtl vizi dálnice Londýn - New York přes Aljašku a RF. A když už je ten Krym jejich, tak ať se o něj starají. Bude to v ruském stylu, ale bude to. A ona ta dosavadní infrastruktura na Krymu taky není nic moc. ;)

Tohle je prostě Rusko. Rusové se nemění a to, co se k nim dostalo jako "západní styl hospodářství" u nich selhalo, tak se jim nesmíte divit, že na mnoho postupů prostě "kašlou".

Držme se prosím tématu. Jakékoliv politické podtexty vynechejme. Nemusí se nám to líbit, ale takové věci jsou a jaksi se neplánují změnit. A vy ani nejste v pozici jako Čech jít kritizovat "ruský styl", podívejte se na Blanku anebo na zvlněné dálnice, které ať už je to jak chce :arrow: na to "neřešení" toho stavu. Na to, proč nemá doposud země napojení na Rakousko anebo proč se Slovenskem je jenom jedno a proč není D1 souvislá a proč je s Německem jenom jedno spojení :arrow: nejste odborník, neumíte posoudit geologii ani délku a rozsah a v mnohém je politika. To vás nekritizuji, to jen na margo věcí.

Držme se proto infrastruktury a to především silniční a dálniční. Tak jako uživatele Filip usměrňuji v jeho ruské propagandě, tak musím i vás co se týče opaku. Najděte si na to jiná fóra, nepodsouvejte do těch staveb to, co tam nepatří. 8-)

na čas to tady uzamykám, tady není prostor pro flame
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Rusko

Příspěvek od mapman »

Nemyslím si, že je nutné téma uzamykat - usměrnit některé názory ano, ale diskutovat se přece může dál, hlavně když se stavba dala do pohybu, nejenom já bych se o ní rád dozvěděl i přes nějaké cizojazyčné odkazy víc...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

V Ruské federaci vstupuje v platnost nová úprava zákona o způsobech zestátnění pozemků a jiných objektů nemovitostí. V nejistotě se tak ocitnou vlastníci všech nemovitostí, především však vlastníci lukrativních pozemků v blízkosti nově plánovaných objektů dopravní infrastruktury, energetických zařízení. energetických sítí apod.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2020 21:57:11, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Rusko

Příspěvek od Vizi »

Pro ty, co se o stavbě Kerčského mostu chtějí dozvědět víc jsou k dispozici stránky přímo o této stavbě nebo alespoň Wikipedie, tedy pokud umíte rusky.
Stavba mostu se začala připravovat v roce 2007 a byly navrženy 4 varianty, jsou vidět právě na Wikipedii. V roce 2011 bylo rozhodnuto realizovat nejsevernější variantu z mysu Fonar k mysu Malyj Kut, v roce 2014 bylo rozhodnutí změněno ve prospěch stávající varianty.
Délka 19 km je celková délka trasy přes průliv, přímo nad mořem vedou dva mosty, delší mezi Kerčem a ostrovem Tuzla má přes 6 km, zatím se mi nepodařilo zjistit, zda i ty části co povedou přes ostrov budou klasicky nebo půjde o estakádu. Třeba se dokopu k tomu něco přeložit, z projektu to není patrné.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Rusko

Příspěvek od ML90 »

Inforgrafika k mostu přes Kerčský průliv, nechť si každý udělá obrázek sám.. VVP tvrdí, že by měl stát maximálně okolo 230 miliard rublů. Docela jsem zvědav na konečnou částku.
Přílohy
754356477342657.jpg
754356477342657.jpg (228.19 KiB) Zobrazeno 18649 x
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“