To je naprosto nesrovnatelné. Když stavíte ve "státním zájmu", tak nemusíte řešit nějaký soulad se zákony, EIA a podobné, nakonec samotný most je v rozporu s mezinárodním právem, neboť je stavbou na území cizího státu. A pokud je o to v rámci politiky státu zájem, tak tam těch 10000 dělníků ani nemusíte po stalinsku nahnat, stačí je dobře zaplatit, a pak není problém to postavit takhle rychle. Pokud by se jednalo o běžnou stavbu, dělalo by tam samozřejmě míň lidí, stavělo by se déle, aby se optimalizovaly náklady. Což samozřejmě nic nemění na tom, že stavba je to zajímavá. Akorát nebýt anexe, nikdy by nevznikla, protože by se ekonomicky nejspíš nevyplatila.Mipe píše:Tak Rusi uz mají most na Krym hotovy .
Zacali unor 2016 , a my stavime kousek dalnice 3-4 roky.
Rusko
Re: Rusko
Re: Rusko
To jste vzal kde? Začalo se stavět na jaře 2015, takže to trvalo přesně tři roky (a to zdaleka není konec stavby) plus musíte vzít v úvahu, že v tomhle regionu odpadají zimní přestávky. Jinak projekt existoval už dřív - úplně poprvé s ním přišli za války Němci plus Ukrajina a Rusko podepsali v roce 2010 memorandum o stavbě, takže se nezačínalo úplně od nuly. Když k tomu připočtete fakt, že se z propagandistických důvodů nešetřilo zdroji (stavěla to bez tendru firma Putinova sparing partnera v judu Arkadije Rotenberga a nahnali tam třeba ruské studenty), tak se není čemu divit. Na druhou stranu jsou tady tyhle spektakulární projekty, ale třeba taková dálnice z Moskvy do Pitěru pořád nestojí (měla být na letošní mistrovství světa, ale to ani zdaleka nestihnou). Jinak ten most mimochodem taky brání větším lodím v přístupu do ukrajinského přístavu Mariupol a podle všeho to taky bude docela solidní ekologický průšvih (mimo jiné úplně zničili unikátní ostrov Tuzla přes který most vede).Mipe píše:Tak Rusi uz mají most na Krym hotovy .
Zacali unor 2016 , a my stavime kousek dalnice 3-4 roky.
Re: Rusko
Když máte neomezené zdroje, neřešíte ekologii, pozemky, můžete na stavbu nahnat kdekoho atp., tak to zas takový problém není. Já jsem spíš zvědavý na to, jak to bude s kvalitou toho mostu, když k tomu nebyl tendr a stavělo se na efekt rychle. Kerčský průliv je totiž známý mimo jiné dost problematickými geologickými podmínkami.
Pro ty co ovládají ruštinu, tady se k tomu v rozhovoru vyjadřuje geolog z ruské akademie věd (pro objektivitu dodám, že je to taky politik z opoziční strany Jabloko a část výroků jsou spíš spekulace ): https://www.obozrevatel.com/abroad/yuri ... -vyu-2.htm
Dokonce i státní agentura Ria novosti, která normálně jede docela drsnou propagandu, píše, že výsledky geologických průzkumů z roku 2015 pod železnicí vedoucí k mostu neodpovídají realitě: https://ria.ru/society/20171222/1511508695.html
Pro ty co ovládají ruštinu, tady se k tomu v rozhovoru vyjadřuje geolog z ruské akademie věd (pro objektivitu dodám, že je to taky politik z opoziční strany Jabloko a část výroků jsou spíš spekulace ): https://www.obozrevatel.com/abroad/yuri ... -vyu-2.htm
Dokonce i státní agentura Ria novosti, která normálně jede docela drsnou propagandu, píše, že výsledky geologických průzkumů z roku 2015 pod železnicí vedoucí k mostu neodpovídají realitě: https://ria.ru/society/20171222/1511508695.html
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.2.2022 12:26:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Rusko
Jasně. I tu ocel vám přece vyrobí každý.ML90 píše:Když máte neomezené zdroje, neřešíte ekologii, pozemky, můžete na stavbu nahnat kdekoho atp., tak to zas takový problém není. Já jsem spíš zvědavý na to, jak to bude s kvalitou toho mostu, když k tomu nebyl tendr a stavělo se na efekt rychle. Kerčský průliv je totiž známý mimo jiné dost problematickými geologickými podmínkami.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Rusko
Nikdo přece tou stavbou nepohrdá a už vůbec ne my, kterým jsou dopravní stavby koníčkem. Ale otázkou zůstává, skutečně by podobná stavba vznikla za běžných podmínek ? Tedy v demokratické zemi a ke všemu ne jako strategická válečná zakázka ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Rusko
Tak to se ani nedivím Spíš jsem tam zapomněl napsat slovo, jestli by vznikla za normálních mírových podmínek takto rychle ?
Nikde se mi to nechce hledat, ale proč to vlastně vede touto trasou, několikanásobně delší než severněji ? Je to kvůli námořní trase, které by rušily pilíře mostu ?
Nikde se mi to nechce hledat, ale proč to vlastně vede touto trasou, několikanásobně delší než severněji ? Je to kvůli námořní trase, které by rušily pilíře mostu ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Rusko
Asi stejně, jako jsme my neměli zájem na exteritoriální dálnici... I tak by mě zajímalo, jestli by se ta stavba ekonomicky vyplatila, zvlášť tato dlouhá varianta.Sosa píše:Proč by neměla vzniknout? Byla plánována dlouho, jen nebyl zájem ze strany Ukrajiny.
Re: Rusko
Na jiné stavby Rusko obtížně hledá financování, zve soukromý kapitál a tady to šlo z veřejného rozpočtu? Tady se především řeklo: Postavte most!
odpověď: Zítra začneme pracovat, pane.
Až se jednoho dne normalizují vztahy Ukrajina-Rusko a bude konečně vybudovaná dálnice https://mapy.cz/s/2EQR7 , tak Moskvané pojedou kratší trasu.
Stavba mostu byla potřeba, ale bylo to politické rozhodnutí nad ekonomickým.
V červenci jedu na Ural. Kromě krásné přírody ještě prozkoumám zdejší silniční sít.
odpověď: Zítra začneme pracovat, pane.
Až se jednoho dne normalizují vztahy Ukrajina-Rusko a bude konečně vybudovaná dálnice https://mapy.cz/s/2EQR7 , tak Moskvané pojedou kratší trasu.
Stavba mostu byla potřeba, ale bylo to politické rozhodnutí nad ekonomickým.
V červenci jedu na Ural. Kromě krásné přírody ještě prozkoumám zdejší silniční sít.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Rusko
To pořádně neví nikdo, pamatuju si, že se o tom hodně kolem roku 2015 psalo i v ruských médiích. Ta severnější trasa je ze všech úhlů pohledu logičtější (pokud si to pamatuju dobře, tak se o tom psalo i v souvislosti s geologií nebo vlivem na životní prostředí). Je dost možné, že tam hrála roli korupce.Honey72 píše:Nikde se mi to nechce hledat, ale proč to vlastně vede touto trasou, několikanásobně delší než severněji ? Je to kvůli námořní trase, které by rušily pilíře mostu ?
Tady o tom něco psala před třemi lety Nová gazeta: https://www.novayagazeta.ru/articles/20 ... kogo-mosta
Flaky: Samozřejmě, trasa přes Charkov bude vždycky nejpřirozenější. Právě mimo jiné fakt, že je Krym přirozeně geograficky navázaný na Ukrajinu byl jedním z hlavních důvodů, proč byl v roce 1954 předán Ukrajině.
Re: Rusko
Ohledně trasy mostu jsem našel článek z roku 2015 (který mimochodem srovnává alternativy most a tunel), kde se píše, že varianta přes Tuzlu má výhodu v tom, že vede v nejužším místě plavebního koridoru, má výhodnou výšku pobřeží a narozdíl od severní varianty není ohrožena připlouvajícími ledovými krami z Azovského moře, které pravidelně zamrzá.
https://www.tunneltalk.com/Crimea-20May ... Strait.php
https://www.tunneltalk.com/Crimea-20May ... Strait.php
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Rusko
Díky, teď už jsou mi výhody a nevýhody všech variant jasné. Jak vidno, nejkratší nemusí vždy znamenat nejvýhodnější
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Rusko
Postavit Krymský most na severu? Ta nudle má 15 km a přes moře 5 km. Jistě tech 15 km se mohlo stavět jako dálnice a vedle 2 koleje. Jenomže tam tudy by musela vést i dálnice Tavrida a její trasu by prodloužil obchvat Kerče cca 20-30 km. A co by na to řekli obyvatelé města Taman a poloostrova Taman. kteří by museli překonat vzdálenost 62 km aby se mohli projet po 5 km mostě a k tomu 15 km do Kerče. Dál bych rád poprosil nefňukejte, že v RF nejsou Děti země (nebo třeba jsou, ale stát se nenechá od nich vorat) a u náš tyto ekoteroristé blokují výstavbu. Nebylo výběrko! Díky bohu!!!!! Dostal to někdo kdo měl kapacity a nebál se to postavit. Výběrko by znamenalo most v nedohlednu. Jinak Rusové nejsou barbaři aby jen tak bezhlavě stavěli bez přípravy. Trasa byla odminována a před stavbou svůj průzkum provedli i archeologové.
Re: Rusko
M-7 888-901 km hotová rekonstrukce na 2x2
941-957 km hotová rekonstrukce na 2x2
https://www.youtube.com/watch?v=ukEQ3MwJiG8
___
M-7 Zbývající tři části M-7 budou opraveny(rekonstrukce na 2x2) v roce 2018
856 do 868 km, od 868 do 878 km a od 878 do 888 km.
941-957 km hotová rekonstrukce na 2x2
https://www.youtube.com/watch?v=ukEQ3MwJiG8
___
M-7 Zbývající tři části M-7 budou opraveny(rekonstrukce na 2x2) v roce 2018
856 do 868 km, od 868 do 878 km a od 878 do 888 km.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.2.2022 11:45:46, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Rusko
----eucitizen píše:Mam to chapat ze ta rekonstrukcia M7 v Tatarstane je az za Kazanou? To znamena ze od hranice s Cuvasskom po moste nad Volgou pred Kazanou M7 ostava 1+1?
Tak já se dostal jen k tomu co jsem tady publikoval a z obsahu jsem vyvodil co jsem napsal. Problém je Google Maps není aktuální.
Takhle to vypadá 35 km od Kazaně: 1url.cz/Ztyld červen 2013
Tady je most přes Volhu: 1url.cz/2tylI červen 2013
___
Tady jsem našel zajímavý článek: Jen si nejsem jist jestli rekonstrukce(opravy) jsou všude 2x2
http://dorinfo.ru/99_detail.php?ELEMENT_ID=62619
Re: Rusko
M-4 Don
http://dorinfo.ru/star_detail.php?ELEMENT_ID=60403
CC „Avtodor“ Ministerstvo dopravy v regionu Rostov, stejně jako správa Azovského a Kagalnitsky okres podepsali dohodu o podmínkách jízdného na úseku federální dálnice M-4 „Don“ v oblasti Azovského pro místní obyvatele. Podle tiskové služby státní společnosti byl dokument podepsán dne 29. listopadu.
A co se plánuje na M-4
http://dorinfo.ru/99_detail.php?ELEMENT_ID=61540
a co se udělalo na M-5 Ural
http://dorinfo.ru/99_detail.php?ELEMENT_ID=62057
http://dorinfo.ru/star_detail.php?ELEMENT_ID=60403
CC „Avtodor“ Ministerstvo dopravy v regionu Rostov, stejně jako správa Azovského a Kagalnitsky okres podepsali dohodu o podmínkách jízdného na úseku federální dálnice M-4 „Don“ v oblasti Azovského pro místní obyvatele. Podle tiskové služby státní společnosti byl dokument podepsán dne 29. listopadu.
A co se plánuje na M-4
http://dorinfo.ru/99_detail.php?ELEMENT_ID=61540
a co se udělalo na M-5 Ural
http://dorinfo.ru/99_detail.php?ELEMENT_ID=62057
Re: Rusko
M-9 a jeho aktuální stav z 29.4.2018 do cca 391 km.
do cca 118 podle značení dálnice. Do 391 km celkem kvalitní 1x1
https://www.youtube.com/watch?v=KT1A8Kh4KdU
M-9 cca 469-542 km z srpen 2017 vypadá to na rekonstrukci na pořádnou 1x1 za provozu.
https://www.youtube.com/watch?v=ETinUr-AKyE&t=905s
Mám dojem jako kdyby chtěli nejdříve M-9 uvést do stavu pořádné 1x1 a v budoucnu snad přetvořit do dálnice nebo RS 2x2.
do cca 118 podle značení dálnice. Do 391 km celkem kvalitní 1x1
https://www.youtube.com/watch?v=KT1A8Kh4KdU
M-9 cca 469-542 km z srpen 2017 vypadá to na rekonstrukci na pořádnou 1x1 za provozu.
https://www.youtube.com/watch?v=ETinUr-AKyE&t=905s
Mám dojem jako kdyby chtěli nejdříve M-9 uvést do stavu pořádné 1x1 a v budoucnu snad přetvořit do dálnice nebo RS 2x2.
Re: Rusko
Tak zrejme nic sa nestavia od Kazane na Moskvu. Minuly rok som to rpesiel autom, bola len oprava mosta kde sa robili dlhe rady. Dalsi problem je pred Niznom Novgorode, tak minuly rok boli az 20km rady. Oplatilo s aist po lokalkach, co mali ubohy stav povrchu. Bohuzial sa nic nestavia ale je v plane 35km dlhy usek ktory dokonci obchvat Nizneho novgoroda. Velke prace sa robili od MKAD na Vladimir, tam sa robili premostenia a rusili semafory. Uvidim tneto rok caka ma cesta auto Kazan- Moskva
Co sa tyka M9, tak staci 1+1, premavka je dost slaba. Jediny taky pomaly bod je hned tam kde konci 2+2 okolo Volokomanska. 2+2 Je este pri hranici s Lotisskom, kvoli kamnionom zrejme.
Co sa tyka M9, tak staci 1+1, premavka je dost slaba. Jediny taky pomaly bod je hned tam kde konci 2+2 okolo Volokomanska. 2+2 Je este pri hranici s Lotisskom, kvoli kamnionom zrejme.
Re: Rusko
M-4 Don
Rekonstrukce 1024-1091 35km nové trasy co bude obcházet město Aksay(Hned vedle Rostova na Donu) Mělo by se jednat o dálnici 1A(130-150km/h) Cena projektu 77 mld. RUB
Přípravné práce na úseku M-4 v oblasti Aksay začaly koncem roku 2017. Stavět se započalo v 2/2018 Samotný projekt má být dokončen v roce 2020.
https://161.ru/text/gorod/399056522498048.html
https://www.youtube.com/watch?v=2VyxeWaftWk (Trasa)
https://www.youtube.com/watch?v=VJE_pvpaRWA
Rekonstrukce 1024-1091 35km nové trasy co bude obcházet město Aksay(Hned vedle Rostova na Donu) Mělo by se jednat o dálnici 1A(130-150km/h) Cena projektu 77 mld. RUB
Přípravné práce na úseku M-4 v oblasti Aksay začaly koncem roku 2017. Stavět se započalo v 2/2018 Samotný projekt má být dokončen v roce 2020.
https://161.ru/text/gorod/399056522498048.html
https://www.youtube.com/watch?v=2VyxeWaftWk (Trasa)
https://www.youtube.com/watch?v=VJE_pvpaRWA
Re: Rusko
Zajímavá silnice. Nechápu přechody a semafory na 1 jízdní pruh. S tím semaforem mám osobní zkušenost, fakt dementní když napravo je kamion.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů