Re: Rusko
Napsal: 26.9.2021 23:04:15
Reportáž o výstavbě další sekce na tahu M12 na Kazaň: https://m.business-gazeta.ru/article/521879 . Aktuálně největší dálniční projekt v Rusku.
-------------Asenad píše:A-289(zcela nová výstavba dálnice v kategorii 1Б(1B) v délce 119km)
http://truckandroad.ru/roads/v-krymu-na ... ublej.html
http://truckandroad.ru/roads/novyj-ucha ... -godu.html
Z nabídkové dokumentace zveřejněné na portálu vládních zakázek vyplývá, že vítězem soutěže se stala společnost Transstroimekhanizatsiya se sídlem v Moskvě (registrovaná v roce 2005). Smlouva ve výši 59,19 miliard rublů(1. etapa) byla podepsána s ní 27. března.
Rok 2020 bude věnován přípravným pracím a kopnout do země by se mělo v roce 2021 a dokončení v roce 2024. 2 etapa povede směrem ke Krasnodaru kde se napojí na západní obchvat Krasnodaru http://truckandroad.ru/roads/stroitelst ... senju.html
Rusko oznámilo, že schválilo plán pro masivní realizaci dopravní infrastruktury jakožto zásadní stimul pro ekonomický rozvoj.Diaľničiar píše:Rusko pro Avtodor zvedlo rozpočet financování silničních staveb o 2,73 mld. USD.
Avtodor nyní staví přednostně (masivně a zrychleně) dálniční tah M-12, spojující Moskvu s Kazaní, jak jsem již ve vláknu vícekrát psal a posledně se tomu taky věnoval. Náklady na stavební práce za tento se počítají ve výši asi 8,7 mld. USD a dálnice má být v provozu v roce 2024 s MPR 130 km/h. Ze sociálního fondu Ruska se na tyto aktivity dodatečně přesunula částka ve výši asi 2 mld. USD. Projekt zásadně pozvedne tranzitní kapacity, podpoří rozvoj ekonomiky a přinese další značné benefity. Jakmile se projekt spojení dokončí, tak řidiči projedou tohle spojení za 6,5h. Jedna z klíčových staveb bude třeba 3,4 km dlouhé mostní spojení nad řekou Volga. Postaví se pro něj 28 podporujících pilířů s váhou kolem 45 tis. t.
Avtodor prezentoval záměr již v roce 2023 zahájit výstavbu 1600 km dlouhé zkapacitněné silnice, která spojí města Yekaterinburg a Krasnodar. V roce 2030 má být 50% trasy v provozu. I na tento projekt vláda počítá s přispěním zdrojů ze Sociálního Fondu zajištění.
Nová spojující silnice vznikne i mezi Kislovodsk a Adler, spojující Caucasian Mineral Waters s Černým mořem. Částka potřebná na realizaci se odhaduje na 1,24 mld. USD.
Obchvat Aksay je další stavba, která se má zahájit stavebně v roce 2023. Nachází se v regionu Rostov a má vyjít na 232 mil. USD.
Ani měsíc to netrvalo, ale k 3.3. banka AIIB pozastavuje veškeré plánované financování všech projektů v Rusku. Navzdory faktu, že Rusko je 3. největším akcionářem. Mají ještě proběhnout jednání, Putin má vycestovat mj. i za tímto účelem do Asie, ale banka se obává o návratnost investicí.Diaľničiar píše:O tom, že Rusko zvyšuje stavební aktivity na koridoru Evropa - Čína není pochyb, ale na to, aby se výstavba urychlila bude potřebný další kapitál. Rusko je v jednání s čínskou Asian Infrastructure Investment Bank (AIIB). Tato pobočka banky může podpořit tento dopravní koridor balíkem ve výši 10 mld. USD. Čína je motivována pomoct Rusku, protože to bude stimulovat enormním způsobem ekonomiku Číny a Rusko z toho vytěží svůj podíl v mnoha aktivitách.
Dále se jedná i o financování ve výši 1,4 mld. USD pro okruh města Vladivostok taky od AIIB. A dále 50 mil. USD pro logistický park nedaleko budovaného/hotového spojení s názvem Amur River Crossing mezi východním Ruskem a Čínou.
AIIB hodlá podpořit i další projekty ale mimo dopravu: větrné elektrárny atd.
Pro ruské hlavní silnice/dálnice určitě ta lepší zpráva. Před dekádou a zmiňoval jsem se o tom později se vsázelo na kapitál ze Zálivu, že arabští investoři ufinancují plánované dálniční stavby. Částečně se tak děje, ale ani bohaté země Zálivu neúvěrují Rusko dle jeho představ a to i pro nedávnou nízkou cenu ropy a tamní ekonomické propady.