Právě je 26.11.2020 5:38:36




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Andorra 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Martine, čekal jsem kdo se na tohle zeptá. ;) Jste první. 8-)

Tedy pokud myslíte tohle ...
Příloha:
red_road.jpg
red_road.jpg [ 511.59 KiB | Zobrazeno 16387 krát ]

... tak to je speciální odbáčecí pruh; když se dobře kouknete tak je tam vjezd. :idea:

A pak v praxi to vypadá nasledovně ...
Příloha:
capcel_transit_incidencies.jpg
capcel_transit_incidencies.jpg [ 64.04 KiB | Zobrazeno 16389 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


12.7.2010 21:29:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 6260
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Andorra
Tak ještě, že tak. :)
Jinak zajímavé řešení s tou červenou.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


13.7.2010 9:02:24
Profil ICQ
Autor

Příspěvky: 838
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28
Příspěvek Re: Andorra
Celkem běžně jsem takovýto, sice ne červený, ale volný, široký pruh viděl ve Švýcarsku. Je to prima na všelijaké to odbočování, objíždění apod. a na druhou stranu to opticky zužuje vozovku ve městech, takže šoféři nemají tendenci tam jezdit 70, když to má přece šířku jako S11,5/80 :)


13.7.2010 9:11:29
Profil
 

Příspěvky: 3643
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Andorra
V USA je tenhle odbočovací/připojovací prostřední pruh taky dost běžný, většinou na silnicích (nebo ulicích) 2+2, je to docela šikovné pro odbočení doleva a najíždění zleva, jen se tam musí jezdit opatrněji, protože občas se různé směry dost kříží. Červeně jsem ho nikde neviděl, bývá oddělen žlutými čárami a někdy opatřen vodorovnými značeními přikázaného směru doleva (v obou směrech). Tady to zrovna někdo používá v Salt Lake City k najetí z parkoviště: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=40.641897,-111.854438&spn=0.000724,0.001711&t=k&z=20.


13.7.2010 9:29:04
Profil
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
nedá se mi to do jednoho linku ... tak pak snad ještě takhle /vpravo se dá posouvat/

http://www.flickr.com/photos/42557930@N06/6208188800

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


21.11.2011 23:13:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
tahle země, to je děs, 3x v roce se změní odkazy na oficiální instituce, ale již je všechno opět v pořádku

znovu proběhla kontrola výstavby tunelu Valíres :arrow:
Příloha:
Poznámka: kontrola proběhla 30.12.2011
valires.jpg
valires.jpg [ 331.5 KiB | Zobrazeno 15713 krát ]


Tunel i s přístupními komunikacemi se odevzdá do provozu v 07/2012, s 2 ročným meškaním. Důvodem bylo zřícení nosní komunikace (1. strana této témy). Původní náklady měli být 120 mil. € na 2,9 km krát 2 tubusy, nyní se práce prodražují o dalších 15,8 mil. €.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


4.1.2012 12:16:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Tato malá země s ani né 100.000 obyv. spustila do provozu rozsáhlý kamerový systém z hlavních silnic, naleznete zde: http://www.mobilitat.ad/ca/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


6.3.2012 12:58:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Na základě tohoto příspěvku dávám do pozornosti nejnovější vývoj. :arrow:

Zde již MÚK před ukončením:
Příloha:
valires_connect.jpg
valires_connect.jpg [ 37.48 KiB | Zobrazeno 15616 krát ]


Tunel Valíres na situační mapě:
Příloha:
Poznámka: pont Pla je již v provozu
capturadepantalla200911.png
capturadepantalla200911.png [ 465.67 KiB | Zobrazeno 15616 krát ]


Andorra má nyní 6 hlavních silnic (CG = Carretera General):

CG-1: Andorra la Vella - frontera amb Espanya del riu Runer.
CG-2: Andorra la Vella - frontera amb França del riu Arieja.
CG-3: Escaldes - Ordino (pont del Castellà).
CG3-A: Andorra la Vella - cruïlla amb la CG3.
CG-4: La Massana - port de Cabús.
CG-5: Erts - Arinsal.
CG-6: Rotonda d'Aixovall - frontera amb Espanya d'Os de Civís.

CG-5 a CG-6 se zadefinovali až v roce 2005.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


6.3.2012 13:28:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Tunel Valíres se tento měsíc odevzdá do provozu. Jde o nejrozsáhlejší dopravní infrastrukturální projekt v zemi. Prozatím, k nahlédnutí nový prvek pro zvýraznění bezpečnosti v tunelu v krátkém videu. :arrow:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


9.6.2012 23:02:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Z východní strany tunela Valíres bude i nová zimní služba (pouze se přestěhuje k vých. portálu z jiného místa). :arrow:
Příloha:
65bcc0aeae5455dfb9b5cd302b755775_XL.jpg
65bcc0aeae5455dfb9b5cd302b755775_XL.jpg [ 275.3 KiB | Zobrazeno 15329 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


21.6.2012 12:34:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Nejrozsáhlejší dopravní projekt, největší infrastrukturální stavba v zemi, tunel Valires, podstoupil včera podle požadavek PIARC přísný test na protipožární opatření. Dopoledne v 11:30 začalo zadymení prostoru, které vyvolalo během 1h i požár. Do simulace se tak otestovalo všechno: od bezp. pr. až po záchr. systém. :idea:

Rovněž před pár dny, se uskutečnila investice do instalování moderního radarového systému nejen pro tunel, ale i pro celý navazující úsek, který bude monitorovat rychlost aut. :idea:

V zemi nejde o první tunel a ani o poslední tunel. Nebude to ani nejdrahší tunel z plánovaných do roku 2025, ale je to prozatím nejdelší a nejdrahší stavba, která navíc před pár lety utrpěla, když se zřítila nosní komunikace na přístupovém mostu k tunelu. Od té doby je stavba ostře sledována.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


29.6.2012 10:15:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Odevzdání tunelu Valires do provozu se uděje 31.7. Od kolapsu jedné částí přípojní silnice (1. strana vlákna) je tak omeškání zprovoznění téměř 2 roky.

MPR v tunelu bude 80 km/h.

Stavba je ostře kritizována veřejností ... ani né tak koneční cena za velkolepé dílo jako za špatně odveden dozor a následné protahování zprovoznění.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


11.7.2012 11:22:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Po protipožárním cvičení se uskutečnila další trénink v tunelu Valires. Záchránářské práce po nehodě. :arrow:

*celková doba simulace: 55 minut
*simulována dopravní nehoda mezi 2 auty s následním únikem oleje
*simulována řetězová dopravní nehoda

Několik fotek (pozornému oku neuniknou detaily infrastruktury):
Příloha:
valires_01.JPG
valires_01.JPG [ 33.91 KiB | Zobrazeno 14993 krát ]

Příloha:
valires_02.JPG
valires_02.JPG [ 40.05 KiB | Zobrazeno 14993 krát ]

Příloha:
Poznámka: prostor dostala i média, která vysvětlují lidem jak jezdit a co dělat v případě nečekené situace
valires_03.JPG
valires_03.JPG [ 37.8 KiB | Zobrazeno 14993 krát ]

Příloha:
valires_04.JPG
valires_04.JPG [ 32.34 KiB | Zobrazeno 14993 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


21.7.2012 17:20:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Vláda země Andorra uvedla do provozu největší infrastrukturální projekt silniční tunel de les Dos Valíres. Tunel má délku 2.910m, propojil státní silnice CG-1 a CG-2, oblasti Encamp a La Massana. Premiér připomenul, že od prvního schválení výstavby tunelu uplynulo 7,5 let a vyměnilo se 6 vlád regionálních ministrů. Je to vyvrcholení desetiletí masivních investic do zlepšování stavu silniční infrastruktury a otváří se tím cesta pro další podobné veliké stavby, protože země má další zkušenosti. Tunel prochází 600m pod kopcem Paderno a vykopalo se zde 750.000m3 skály. Na 11 místech jsou dvě tunelové roury propojeny, přičemž až 3 tato místa umožňují i přejezd vozidel. Očekávají se intenzity 2.500 vozidel pro každý směr jízdy ihned po otevření, MPR bude 80 km/h, na co bude dohlédat speciální radarový systém.

Video z otevření (necelé 2 minuty ze stavby a okolí):


Dne 7.12.2004 se schválil tunel pro výstavbu na 4 fázy. Stavební práce se protáhli o 1,5 roku kvůli neštěstí při výstavbě jedné z přípojných silnic, kdy se zhroutil pilíř a zahynulo zde 7 lidí. Celkové stavební náklady dosáhli 159 mil. €. V tunelu bude zakázano předjíždět nákladním vozům.

V tunelu je celkem 190 km kabeláže, 1.600 ks osvětlení různého typu, 44 ks ventilátorů, 21 velkokapacitních hydrantů, 96 menších hydrantů, 144 km kamer.

Menší fotogalerie z inaugurace:
Příloha:
val1.png
val1.png [ 324.32 KiB | Zobrazeno 14908 krát ]

Příloha:
val2.png
val2.png [ 349.01 KiB | Zobrazeno 14908 krát ]

Příloha:
val3.png
val3.png [ 310.43 KiB | Zobrazeno 14908 krát ]

Příloha:
val4.png
val4.png [ 343.17 KiB | Zobrazeno 14908 krát ]

Příloha:
val5.png
val5.png [ 381.01 KiB | Zobrazeno 14908 krát ]

Příloha:
val6.png
val6.png [ 380.72 KiB | Zobrazeno 14908 krát ]

Další kvalitní fotografie naleznete tady :arrow:
http://en.structurae.de/structures/data ... d=s0049188

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


1.8.2012 11:01:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Andorra letos neplánuje žádné větší investice v oblasti rozvoje silniční infrastruktury, co je i dle plánu. V tomto roce se musí konsolidovat státní rozpočet, který směruje k vyrovnanému. V letech 2012-2013 se navyšovala položka sociální výdaje a kapitálové výdaje, ty o téměř 30%. Stoupá tak státní dluh, i když zdaleka nedosahuje průměr EU. Země hospodářsky mírně strácí, což je důsledek problémů ve Španělsku, nezaměstnanost je nižší než 1%, inflace se pohybuje na úrovni kolem 0%. Upravil jsem aktuální počet obyvatelstva (klesl), stejně se tak přesídlila část obyvatelstva do hlavního města anebo do satelitních oblastí.

Celkem je v zemi nyní 320 km silnic a ulic, přičemž jen asi 80 km z nich nemá pevný povrch. Starostlivost o silnice je perfektní. Výstavba dalších tunelů (zde to ani jinak nejde) se plánuje znovu v roce 2015. Hodně bude záležet od hospodářského vývoje EU a daňových reforem zde prováděných.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


27.5.2014 9:03:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Co se týče nějakých nových staveb, tak v přípravě jsou další tunely (je ve vláknu uvedeno), ale Andorra momentálně provádí snižování dluhu, kdy do konce roku 2017 se chce dostat na cca. 35% HDP. Jinak se ekonomika otřásla kolem let 2010-2011 a doteď se de facto vzpamatovává, teprve rok 2015 přinesl lepší výsledky. Ale i to díky zmražení mnoha oblastí. Nezaměstnanost se i nadále drží na úrovni cca. 1%.

Většina hlavních silnic je v parametrech 2+2 všude tam, kde na to je prostor. Andorra vynakládá obrovské peníze na obnovování povrchů a na zimní údržbu. Výstavba tunelu Valires, která je zde celá zmapovaná přinesla důležité poznatky a než se zahájí realizace další takové stavby, tak se bude muset lépe připravit.

Je nepravděpodobné, že by Andorra zahájila v letech 2016/2017 další větší silniční infrastrukturní projekt.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


30.3.2016 14:27:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra






Andorra v letech 2008 - 2012 prodělala 5-roční recesi, ze které se dostává až poslední roky. Vláda reformuje 3 segmenty: cestovní ruch, stavebnictví a finanční služby. V roce 2014 se zadefinovala hranice pro státní dluh na úroveň 40% HDP (a který permanentně klesá) a od roku 2014 je rozpočet téměř vyrovnaný, ale stále není. Ovšem v roce 2016 je deficit v hodnotě, která jde na obsluhu dluhu. Letošní rok se vláda pokusí rozpočet vyrovnat. Stavebnictví zaznamenalo v roce 2016 první zlepšení. Růst HDP se pro letošní rok odhaduje mezi 1,5-2%. V tomto a dalších letech se zahájí reforma financování zdravotnictví, aby byl systém trvale udržitelný. Andorra je jedna z mála zemí světa, která je vysoce závislá od nepřímých daní (obyvatelstvo nečiní ani 100 tisíc lidí, za to turistů v zemi je ročně kolem 8 mil.), kde přímé daně jsou kolem 10% příjmů státu a zároveň od stability ve světě (100% kapitálu je vlastněno zahraničními vlastníky) a finančními službami, ve kterých ale dochází k sjednocování pravidel ohledně zveřejňování některých dat.

Ministr financí odpověděl i na otázku nových projektů do rozvoje infrastruktury s tím, že letos se snad naleznou peníze pro nový heliport a cílem je vybudovat multifunkční objekty pro zvýšení atraktivity země. Větší investice do nových silničních tunelů, které jsou i v tématu opsané se bohužel prozatím realizovat nebudou. S těží se dokončil tunel Valires, kde selhala i příprava a prozatím se Andorra nechce vázat ani většími investicemi formou PPP. Další reformy totiž povedou ke změnám v řízení státu (ústřední správa) a samosprávy.

Jako prioritní ale zní dostatek peněz pro vysoce kvalitní údržbu, revize elektronických zařízení a obnovy povrchů stávající silniční sítě.

Dopravní projekty do silnic za plánovanou 1 mld. € jsou z období dekády 2000 a vzhledem ke světové finanční a dluhové krizi, která se prolíná mezi kontinenty není možno zodpovědně v tomto programu pokračovat dokud se na to i v Andorre nevytvoří lepší hospodářské podmínky. V zemi je velmi nízká nezaměstnanost co se nedá srovnat s jejími sousedy.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


6.4.2017 9:23:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14343
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Andorra
Síť silnic se zvedla na 320 km. Většina vlákna je věnovaná tunelu Túnel d’Envalira a nyní s odstupem trochu dat:
Příloha:
And1.JPG
And1.JPG [ 38.27 KiB | Zobrazeno 5206 krát ]

Tunel zaměstnává 26 osob. Jeho přejezd je zpoplatněný. Výstavba byla zajištěná dlouhodobým úvěrem. Za rok provozu vydělá na sebe bez DPH průměrně 4,4 mil. €. Koncese byla udělená na 50 let.

Koncesionář: https://www.globalvia.com/areas_de_nego ... &&idCon=18

Andorra disponuje kvalitní pozemní infrastrukturou, v roce 2017 se stala třetí zemí na světě s největším podílem elektrických vozů v rámci nově zaregistrovaných nových vozidel (5%) - mimo jiné díky masivnímu vládnímu programu podpor alternativního pohonu. Díky fondům EU pokračuje projekt posílení pozemního spojení s Francií. HDP stagnuje, velmi míre roste. Stát se dostal z deflace do mírné inflace, klesla nezaměstnanost. Vláda stabilizovala finance a státní dluh. Počet obyvatel mírně vzrostl. Stavebnictví stagnuje nebo mírně klesá. Další větší projekty se připravují v další dekádě.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


10.2.2019 16:25:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz