Andorra

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Martine, čekal jsem kdo se na tohle zeptá. ;) Jste první. 8-)

Tedy pokud myslíte tohle ...
red_road.jpg
red_road.jpg (511.59 KiB) Zobrazeno 27206 x
... tak to je speciální odbáčecí pruh; když se dobře kouknete tak je tam vjezd. :idea:

A pak v praxi to vypadá nasledovně ...
capcel_transit_incidencies.jpg
capcel_transit_incidencies.jpg (64.04 KiB) Zobrazeno 27208 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Andorra

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak ještě, že tak. :)
Jinak zajímavé řešení s tou červenou.
R48 -> D48 se podařilo!
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Andorra

Příspěvek od martin »

Celkem běžně jsem takovýto, sice ne červený, ale volný, široký pruh viděl ve Švýcarsku. Je to prima na všelijaké to odbočování, objíždění apod. a na druhou stranu to opticky zužuje vozovku ve městech, takže šoféři nemají tendenci tam jezdit 70, když to má přece šířku jako S11,5/80 :)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Andorra

Příspěvek od Standa »

V USA je tenhle odbočovací/připojovací prostřední pruh taky dost běžný, většinou na silnicích (nebo ulicích) 2+2, je to docela šikovné pro odbočení doleva a najíždění zleva, jen se tam musí jezdit opatrněji, protože občas se různé směry dost kříží. Červeně jsem ho nikde neviděl, bývá oddělen žlutými čárami a někdy opatřen vodorovnými značeními přikázaného směru doleva (v obou směrech). Tady to zrovna někdo používá v Salt Lake City k najetí z parkoviště: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=40.6 ... 1&t=k&z=20.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

nedá se mi to do jednoho linku ... tak pak snad ještě takhle /vpravo se dá posouvat/

http://www.flickr.com/photos/42557930@N06/6208188800
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

tahle země, to je děs, 3x v roce se změní odkazy na oficiální instituce, ale již je všechno opět v pořádku

znovu proběhla kontrola výstavby tunelu Valíres :arrow:
kontrola proběhla 30.12.2011
kontrola proběhla 30.12.2011
valires.jpg (331.5 KiB) Zobrazeno 26532 x
Tunel i s přístupními komunikacemi se odevzdá do provozu v 07/2012, s 2 ročným meškaním. Důvodem bylo zřícení nosní komunikace (1. strana této témy). Původní náklady měli být 120 mil. € na 2,9 km krát 2 tubusy, nyní se práce prodražují o dalších 15,8 mil. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Tato malá země s ani né 100.000 obyv. spustila do provozu rozsáhlý kamerový systém z hlavních silnic, naleznete zde: https://www.mobilitat.ad/totes-les-cameres
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.12.2020 22:10:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Na základě tohoto příspěvku dávám do pozornosti nejnovější vývoj. :arrow:

Zde již MÚK před ukončením:
valires_connect.jpg
valires_connect.jpg (37.48 KiB) Zobrazeno 26435 x
Tunel Valíres na situační mapě:
pont Pla je již v provozu
pont Pla je již v provozu
capturadepantalla200911.png (465.67 KiB) Zobrazeno 26435 x
Andorra má nyní 6 hlavních silnic (CG = Carretera General):

CG-1: Andorra la Vella - frontera amb Espanya del riu Runer.
CG-2: Andorra la Vella - frontera amb França del riu Arieja.
CG-3: Escaldes - Ordino (pont del Castellà).
CG3-A: Andorra la Vella - cruïlla amb la CG3.
CG-4: La Massana - port de Cabús.
CG-5: Erts - Arinsal.
CG-6: Rotonda d'Aixovall - frontera amb Espanya d'Os de Civís.

CG-5 a CG-6 se zadefinovali až v roce 2005.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Tunel Valíres se tento měsíc odevzdá do provozu. Jde o nejrozsáhlejší dopravní infrastrukturální projekt v zemi. Prozatím, k nahlédnutí nový prvek pro zvýraznění bezpečnosti v tunelu v krátkém videu. :arrow:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Z východní strany tunela Valíres bude i nová zimní služba (pouze se přestěhuje k vých. portálu z jiného místa). :arrow:
65bcc0aeae5455dfb9b5cd302b755775_XL.jpg
65bcc0aeae5455dfb9b5cd302b755775_XL.jpg (275.3 KiB) Zobrazeno 26148 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Nejrozsáhlejší dopravní projekt, největší infrastrukturální stavba v zemi, tunel Valires, podstoupil včera podle požadavek PIARC přísný test na protipožární opatření. Dopoledne v 11:30 začalo zadymení prostoru, které vyvolalo během 1h i požár. Do simulace se tak otestovalo všechno: od bezp. pr. až po záchr. systém. :idea:

Rovněž před pár dny, se uskutečnila investice do instalování moderního radarového systému nejen pro tunel, ale i pro celý navazující úsek, který bude monitorovat rychlost aut. :idea:

V zemi nejde o první tunel a ani o poslední tunel. Nebude to ani nejdrahší tunel z plánovaných do roku 2025, ale je to prozatím nejdelší a nejdrahší stavba, která navíc před pár lety utrpěla, když se zřítila nosní komunikace na přístupovém mostu k tunelu. Od té doby je stavba ostře sledována.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Odevzdání tunelu Valires do provozu se uděje 31.7. Od kolapsu jedné částí přípojní silnice (1. strana vlákna) je tak omeškání zprovoznění téměř 2 roky.

MPR v tunelu bude 80 km/h.

Stavba je ostře kritizována veřejností ... ani né tak koneční cena za velkolepé dílo jako za špatně odveden dozor a následné protahování zprovoznění.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Po protipožárním cvičení se uskutečnil další trénink v tunelu Valires. Záchránářské práce po nehodě. :arrow:

*celková doba simulace: 55 minut
*simulována dopravní nehoda mezi 2 auty s následním únikem oleje
*simulována řetězová dopravní nehoda

Několik fotek (pozornému oku neuniknou detaily infrastruktury):
valires_01.JPG
valires_01.JPG (33.91 KiB) Zobrazeno 25814 x
valires_02.JPG
valires_02.JPG (40.05 KiB) Zobrazeno 25814 x
prostor dostala i média, která vysvětlují lidem jak jezdit a co dělat v případě nečekené situace
prostor dostala i média, která vysvětlují lidem jak jezdit a co dělat v případě nečekené situace
valires_03.JPG (37.8 KiB) Zobrazeno 25814 x
valires_04.JPG
valires_04.JPG (32.34 KiB) Zobrazeno 25814 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda země Andorra uvedla do provozu největší infrastrukturální projekt silniční tunel de les Dos Valíres. Tunel má délku 2.910m, propojil státní silnice CG-1 a CG-2, oblasti Encamp a La Massana. Premiér připomenul, že od prvního schválení výstavby tunelu uplynulo 7,5 let a vyměnilo se 6 vlád regionálních ministrů. Je to vyvrcholení desetiletí masivních investic do zlepšování stavu silniční infrastruktury a otevírá se tím cesta pro další podobné veliké stavby, protože země má další zkušenosti. Tunel prochází 600m pod kopcem Paderno a vykopalo se zde 750.000m3 skály. Na 11 místech jsou dvě tunelové roury propojeny, přičemž až 3 tato místa umožňují i přejezd vozidel. Očekávají se intenzity 2.500 vozidel pro každý směr jízdy ihned po otevření, MPR bude 80 km/h, na co bude dohlédat speciální radarový systém.

Video z otevření (necelé 2 minuty ze stavby a okolí):


Dne 7.12.2004 se schválil tunel pro výstavbu na 4 fázy. Stavební práce se protáhli o 1,5 roku kvůli neštěstí při výstavbě jedné z přípojných silnic, kdy se zhroutil pilíř a zahynulo zde 5 lidí. Celkové stavební náklady dosáhli 159 mil. €. V tunelu bude zakázano předjíždět nákladním vozům.

V tunelu je celkem 190 km kabeláže, 1.600 ks osvětlení různého typu, 44 ks ventilátorů, 21 velkokapacitních hydrantů, 96 menších hydrantů, 144 kamer.

Menší fotogalerie z inaugurace:
val1.png
val1.png (324.32 KiB) Zobrazeno 25729 x
val2.png
val2.png (349.01 KiB) Zobrazeno 25729 x
val3.png
val3.png (310.43 KiB) Zobrazeno 25729 x
val4.png
val4.png (343.17 KiB) Zobrazeno 25729 x
val5.png
val5.png (381.01 KiB) Zobrazeno 25729 x
val6.png
val6.png (380.72 KiB) Zobrazeno 25729 x
Další kvalitní fotografie naleznete tady :arrow:
https://structurae.net/en/structures/la-massana-bridge
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.12.2020 22:19:15, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Andorra letos neplánuje žádné větší investice v oblasti rozvoje silniční infrastruktury, co je i dle plánu. V tomto roce se musí konsolidovat státní rozpočet, který směruje k vyrovnanému. V letech 2012-2013 se navyšovala položka sociální výdaje a kapitálové výdaje, ty o téměř 30%. Stoupá tak státní dluh, i když zdaleka nedosahuje průměr EU. Země hospodářsky mírně strácí, což je důsledek problémů ve Španělsku, nezaměstnanost je nižší než 1%, inflace se pohybuje na úrovni kolem 0%. Upravil jsem aktuální počet obyvatelstva (klesl), stejně se tak přesídlila část obyvatelstva do hlavního města anebo do satelitních oblastí.

Celkem je v zemi nyní 320 km silnic a ulic, přičemž jen asi 80 km z nich nemá pevný povrch. Starostlivost o silnice je perfektní. Výstavba dalších tunelů (zde to ani jinak nejde) se plánuje znovu v roce 2015. Hodně bude záležet od hospodářského vývoje EU a daňových reforem zde prováděných.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Co se týče nějakých nových staveb, tak v přípravě jsou další tunely (je ve vláknu uvedeno), ale Andorra momentálně provádí snižování dluhu, kdy do konce roku 2017 se chce dostat na cca. 35% HDP. Jinak se ekonomika otřásla kolem let 2010-2011 a doteď se de facto vzpamatovává, teprve rok 2015 přinesl lepší výsledky. Ale i to díky zmražení mnoha oblastí. Nezaměstnanost se i nadále drží na úrovni cca. 1%.

Většina hlavních silnic je v parametrech 2+2 všude tam, kde na to je prostor. Andorra vynakládá obrovské peníze na obnovování povrchů a na zimní údržbu. Výstavba tunelu Valires, která je zde celá zmapovaná přinesla důležité poznatky a než se zahájí realizace další takové stavby, tak se bude muset lépe připravit.

Je nepravděpodobné, že by Andorra zahájila v letech 2016/2017 další větší silniční infrastrukturní projekt.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »







Andorra v letech 2008 - 2012 prodělala 5-roční recesi, ze které se dostává až poslední roky. Vláda reformuje 3 segmenty: cestovní ruch, stavebnictví a finanční služby. V roce 2014 se zadefinovala hranice pro státní dluh na úroveň 40% HDP (a který permanentně klesá) a od roku 2014 je rozpočet téměř vyrovnaný, ale stále není. Ovšem v roce 2016 je deficit v hodnotě, která jde na obsluhu dluhu. Letošní rok se vláda pokusí rozpočet vyrovnat. Stavebnictví zaznamenalo v roce 2016 první zlepšení. Růst HDP se pro letošní rok odhaduje mezi 1,5-2%. V tomto a dalších letech se zahájí reforma financování zdravotnictví, aby byl systém trvale udržitelný. Andorra je jedna z mála zemí světa, která je vysoce závislá od nepřímých daní (obyvatelstvo nečiní ani 100 tisíc lidí, za to turistů v zemi je ročně kolem 8 mil.), kde přímé daně jsou kolem 10% příjmů státu a zároveň od stability ve světě (100% kapitálu je vlastněno zahraničními vlastníky) a finančními službami, ve kterých ale dochází k sjednocování pravidel ohledně zveřejňování některých dat.

Ministr financí odpověděl i na otázku nových projektů do rozvoje infrastruktury s tím, že letos se snad naleznou peníze pro nový heliport a cílem je vybudovat multifunkční objekty pro zvýšení atraktivity země. Větší investice do nových silničních tunelů, které jsou i v tématu opsané se bohužel prozatím realizovat nebudou. S těží se dokončil tunel Valires, kde selhala i příprava a prozatím se Andorra nechce vázat ani většími investicemi formou PPP. Další reformy totiž povedou ke změnám v řízení státu (ústřední správa) a samosprávy.

Jako prioritní ale zní dostatek peněz pro vysoce kvalitní údržbu, revize elektronických zařízení a obnovy povrchů stávající silniční sítě.

Dopravní projekty do silnic za plánovanou 1 mld. € jsou z období dekády 2000 a vzhledem ke světové finanční a dluhové krizi, která se prolíná mezi kontinenty není možno zodpovědně v tomto programu pokračovat dokud se na to i v Andorre nevytvoří lepší hospodářské podmínky. V zemi je velmi nízká nezaměstnanost co se nedá srovnat s jejími sousedy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Síť silnic se zvedla na 320 km. Většina vlákna je věnovaná tunelu Túnel de dos Valires , ale jak je uvedeno v seznamu tunelů tak existuje i Túnel d’Envalira a nyní s odstupem trochu dat:
And1.JPG
And1.JPG (38.27 KiB) Zobrazeno 16029 x
Tunel zaměstnává 26 osob. Jeho přejezd je zpoplatněný. Výstavba byla zajištěná dlouhodobým úvěrem. Za rok provozu vydělá na sebe bez DPH průměrně 4,4 mil. €. Koncese byla udělená na 50 let.

Koncesionář: https://www.globalvia.com/areas_de_nego ... &&idCon=18

Andorra disponuje kvalitní pozemní infrastrukturou, v roce 2017 se stala třetí zemí na světě s největším podílem elektrických vozů v rámci nově zaregistrovaných nových vozidel (5%) - mimo jiné díky masivnímu vládnímu programu podpor alternativního pohonu. Díky fondům EU pokračuje projekt posílení pozemního spojení s Francií. HDP stagnuje, velmi míre roste. Stát se dostal z deflace do mírné inflace, klesla nezaměstnanost. Vláda stabilizovala finance a státní dluh. Počet obyvatel mírně vzrostl. Stavebnictví stagnuje nebo mírně klesá. Další větší projekty se připravují v další dekádě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Za uplynulých 10 let tady klesla populace o 7 tisíc lidí na 78 tisíc. (-8%) Je to způsobeno vývojem po poslední ekonomické krizi před 10 lety. Tehdy se snížila výdajová stránka státu, snížil zájem kolem finančního sektoru a logicky se snížil zájem tady dál žít. Tento úpadek se stabilizoval, alespoň tedy poslední roky. Co způsobí pandemie COVID-19 je prozatím těžko říct. Populace tohoto státu je ale hodně založená na migraci, alespoň doposud to tak bylo, i když již kdo tady řádně žije, tak tady zůstává.

Co se silniční sítě týče, tak na to nemá hlavní dosah demografický vývoj, ale další faktory a to především cestovní ruch. Tak jak si lze číst vlákno, tak se Andorra jakožto hornatá země rozhodla usnadnit provoz tím, že vystaví několik silničních tunelů. Vzhledem ke krizi se další investice odkládají.

Výše uvedená informace o koncesionáři tunelu d'Envalira již neplatí, protože podíl prodávají, o čemž byla informace začátkem letošního roku: https://www.eleconomista.es/empresas-fi ... ancia.html .

Ať ho vlastní kdo chce, v rámci koncese. Tady ještě jsou zajímavá fakta k němu z toho článku:
  • El túnel de Envalira permite la conexión entre el norte del Principado de Andorra y el sur de Francia, conectando la Carretera General II del Principado de Andorra con la Route Nationale 22 de Francia. El túnel, catalogado como el más alto de Europa, está situado entre las altitudes de 2.043 y 2.052 metrs, tiene una longitud de 2.879 metros y es una carretera de doble calzada. La infraestructura, que salva el Puerto de Envalira, atraviesa el río Ariège por un viaducto y tiene una longitud total de 3.892 metros.
Co snad nemusím překládat, to se pochopit dá.

V zemi bylo v roce 2019 celkem 320 km silnic. Budu se věnovat ještě i silniční výstavbě, která obživla po letech úsporných opatření, stane se tak v dalším příspěvku.

Hospodářská situace:

*HDP v roce 2019 dosáhlo úrovně ve výši 3,2 mld. USD
*zadlužení kleslo na 34% HDP, tedy dle stanověných cílů a nebýt pandemie, tak v roce 2023 měla být úroveň 30% HDP
*v 10/2020 se stát stal 190. členským státem Mezinárodního měnového fondu
*v roce 2019 zemi navštívilo 8 mil. turistů
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

jak jsem slíbil výše, tak ještě extra příspěvek k silniční výstavbě

Upgrade trasy od Sant Julià de Lòria: úsek mezi Link E2 a spojovacím mostem s CG1. Tento projekt s realizací v letošním roce obnášel tolik prací, že to snad ani není pravda.
An1.JPG
An1.JPG (129.07 KiB) Zobrazeno 10647 x
*cílem upgradu bylo vytvořit další odbočovací pruh, 2. sjezd na CG1, vpravo nad řekou Valira, mezi křižovatkou Fontaneda a mostem Carrer Isidre Valls v Sant Julià de Lòria
*šlo o upgrade 332m dlouhé silnice v šířce 15m
*2 jízdní pruhy, parkovací pruh, bike pruh
*po obou stranách nové zdi
*prvních 180m získalo nové betonové zdi s hlubšími základy
*svah zajištěn kovovým pletivem proti pádu skal
*dál po trase jsou 2 dynamické bariéry v celkové délce 170m, které zabrání při pádu větších bloků dopadu na část, kde je již provoz
*pod silnicí se upgradovalo celé zázemí: pro vodu (na pití, dešťová kanalizace, odpadová roura), rozvody pro elektrickou energii, telekomunikace
*součástí prací byla i obnova vjezdů do jednotlivých domů a veřejných pozemků
*chodníky jsou asfaltované, osvětlené a disponují bezpečností zábranou

Dokončil se modernizační projekt rozšíření silnice CG3 u Mines de Llorts

*rozšíření silnice
*úprava okolí
*nové odvodnění
*ochrana svahů
An2.JPG
An2.JPG (115.9 KiB) Zobrazeno 10647 x
An3.JPG
An3.JPG (123.49 KiB) Zobrazeno 10647 x
An4.JPG
An4.JPG (224.79 KiB) Zobrazeno 10647 x
Další dopravní projekty se připravují. Zde je seznam hlavních objektů, které se budou stavět, ale kde je i jasně vidět časové rozfázování vzhledem k nákladům: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=8713#p8713 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

hezky česky; záběry na tunel Valíres a další tahy jsou zde taky ... kolem 8:27
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Vrátím se k dlouhodobé vizi výstavby tunelů v této zemi:

psáno v 2009: tedy Túnel de dos Valires je v provozu od 2012
Diaľničiar píše:Zde je seznam všech tunelů, které jsou součástí dálniční sítě v této zemi:

Túnel de Envalira ......... dokončen v r. 2002 ... 1 tubus .... 2,85 km .... 54 mil. €
Túnel de Sant Antoni .... dokončen v r. 2003 ... 2 tubusy .. 0,225 km ... 4 mil. €
Túnel del pont Pla ........ dokončen v r. 2006 ... 1 tubus .... 1,26 km .... 43 mil. €

Túnel de dos Valires ... ve výstavbě do r. 2010 ... 2 tubusy ... 2,9 km ... 120 mil. €

Túnel de la Tápia y de Rocafort .. projektuje se .. 3 pruhy .. 0,6+0,3 km ... 30 mil. € (*)
Túnel de la Serra de l´Honor .. projektuje se .. 3 pruhy .. 0,35 km

Túnel del Solá de Andorra la Vella .. tendr .. 2 tubusy ... 5,2 km ... 150 mil. € (*)
Túnel Aixovall - La Margineda ........ tendr ... 3 pruhy ... 1,1 km ... 25 mil. € (*)

Túnel de Encamp ......... 2015-2025 ... součást 3. etapy ... 150 mil. € (*)
Túnel Canillo - Ordino ... 2025-2043 ... součást 4. etapy ... 100 mil. € (*)
Túnel de la Menera ...... 2025-2043 ... součást 4. etapy ... 120-140 mil. € (trasování)
Ty tunely de Envalira a de dos Valires jsem uvedl, že jsou rozdílné názvy a tedy i poloha, ale doplním ten rozdíl i na mapovém podkladu:
3a.JPG
3a.JPG (74.16 KiB) Zobrazeno 2279 x
Tunel de Envalira je provozován: https://tuneldenvalira.com/en

Tunel de dos Valires byl poslední tunelovou sekcí, která se prozatím postavila. Důvodem byla jednak nehoda, která vedla ke zřícení připojovacího mostu k tunelu, ale také finanční krize, která přinutila spíš šetřit, než li masivně utrácet. Andorra ale i pohledem do vlákna udržuje silniční síť v dobré kondici a provádí na ní další upgrady. Často jsou to práce obtížného charakteru vzhledem na terén. Ten čas utíká, letos je to 10 let od otevření do provozu tohoto 2-rourového tunelu. :) Prodražil se o 1/3 a ukázal, že geologické poměry a zkušenosti s tendrováním se musí zlepšit, protože Andorra má ve výhledu i složitější díla.

:arrow: Co se tady staví nyní, tak to je okružní křižovatka na CG1 na jihu země u bus centra la Portalada. Nový kruhový objezd bude mít vnější poloměr 23 metrů, podobný jako u nového stávajícího spojení mezi CG-1 a vedlejší silnicí Fontaneda. Záměrem této infrastruktury je usnadnit odbočování vozidel na obecné silnici, a to jak pro automobily, tak pro autobusy, které pokrývají tento sektor, a s ohledem na komerční aktivity, které v oblasti existují. S výstavbou se začalo někdy na podzim 2021 a trvat má 15 měsíců, tak snad do poloviny 2023 bude k dispozici.

Přínosy stavby: Kruhový objezd bude znamenat na jedné straně úsporu jízdy kilometrů autobusů na lince L1, které nyní musí jet na další kruhový objezd, aby odbočily. Kromě toho stojí za zmínku také výstupní fronty, které se často tvoří ve špičce, a že nyní nebudete muset dělat všechny, pokud chcete změnit směr. Sníží se tak tuny CO2 způsobené vozidly.

Omezil se 4-pruh na 1+1 silnici a takhle za plného provozu se to tady staví. Jinak to nelze udělat. Značí to, že je tady "dopravní peklo", ale je to rovněž jediná takto velká stavba v zemi v současné době.

Obrázek

CG-1: Andorra la Vella - frontera amb Espanya del riu Runer. (všechny hlavní silnice jsou vypsané tady dole: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 604#p63604 )

A to je tedy ten poznatek, že tato silnice CG-1 je z velké části z zkapacitněná na funkční 4- pruh nebo často i 2+1 pruh. Takto vypadá v praxi.

Z východu z Francie je usnadněná cesta tím tunelem de Envalira. Rovněž je snaha zkapacitnit i CG-2 na Francii; CG-2: Andorra la Vella - frontera amb França del riu Arieja. Jako třeba ZDE nebo TADY, kde je ještě starý záběr na práce na silnici s rozšířením; takhle to tam vypadalo až jednou tento záběr zmizne:

Obrázek

Abych se vrátil k plánovaným tunelovým sekcím. Stát Andorra je nazývá i tzv. faraonskými projektama. Každá vláda se tady snaží usnadnit dopravu: rozšířit užší silničky, kde opravdu jsou místa, že projede jedno nákladní auto. Ve větších městech je ta snaha posouvat zkapacitněné úseky stále dál. K realizaci tunelové sekce to bez většího rozpočtu nebo dluhu nelze uskutečnit a vlády se tady k tomu dívají skepticky. Pozornost se zaměřuje na lokalitu La Massana, což je CG-3, tedy úsek od tunelu de dos Valires směrem na SZ a dál na další možnost přejezdu do Španělska, ale tam pak již pokračuje CG-4. Vlády se snaží posouvat zkapacitnění CG-3 od tunelu po La Massana. Po této trase denně projíždí na 17-19 tisíc vozidel.

Čím se vláda řídí od pandemie je charakterizováno takhle: Musíme sledovat linii přechodných a cenově dostupných řešení mobility, která občanům zajistí návratnost a přidanou hodnotu. Tedy velké investice se musí dobře promyslet.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Andorra

Příspěvek od Diaľničiar »

Takto se v letech 2015 - 2016 postavila OK na CG-1 v lokalitě Sant Julià de Lòria - to na margo výše uvedené výstavby OK na stejné silnici u hrani se Španělskem

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Takto se v letech 2013 - 2014 zrealizovala úprava a modifikace trasy CG-2 v lokalitě Pas de la Casa, Encamp

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Encamp, 20 let zpátky:

Obrázek

Obrázek

Takhle se v období 2000 - 2002 vyřešila nová trasa pro CG-3, úsek Escaldes - umělý tunel
e4g-66794.jpg
e4g-66794.jpg (16.04 KiB) Zobrazeno 2214 x
e4g-65418.jpg
e4g-65418.jpg (16.48 KiB) Zobrazeno 2214 x
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“