Právě je 28.5.2017 17:34:48




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 
 Afghánistán 
Autor Zpráva
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Afghánistán
Příloha:
af-flag.gif
af-flag.gif [ 1.63 KiB | Zobrazeno 6974 krát ]

Příloha:
af-map.gif
af-map.gif [ 19.91 KiB | Zobrazeno 6975 krát ]


Rozloha: cca. 650 000 km2
Počet obyvatel: cca. 32,6 mil.
Hlavní město: Kábul (s okolím cca. 3,7 mil. obyv.)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 16.3.2016 10:01:43, celkově upraveno 1

aktualizace počtu obyvatel



23.5.2009 22:23:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Ministerstvo dopravy a civilního letectva :arrow:

http://www.motca.gov.af/

Ministerstvo rehabilitace a rozvoje :arrow:

http://www.mrrd.gov.af/en

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


23.5.2009 22:33:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
K 1.1.2009 bylo v Afghánistánu rozestavěno celkem 2.054 km silnic I. třídy, které kopírují hlavní silniční tahy, které byli předtím pouze štěrkové anebo i asfaltové, ovšem těžce poškozené poslední válkou proti hnutí Talibán. Stavební práce z velké části realizují vojáci USA a ostatních států NATO, dále pak Japonsko nebo Austrálie. Ostatní práce realizují především indické, pákistánské, britské anebo čínské stavební firmy a to formou mezinárodní rozvojové pomoce. Co se týká armádních projektů, tak ty jsou realizovány pomocí finančních proštředků z USA anebo z výdavků členských států NATO.

Mimo toho se připravuje by-pass Kábulu, který bude dálnicí a odlehčí průtahy městem. Ten se zaplatí z úvěrů, z mezinárodní pomoci a ze státních zdrojů. Později přinesu více informací.

Jednotlivé provinční vlády realizují své silniční programy, které jsou zaměřeny na vylepšení především horských průsmyků a na pokládku asfaltu na štěrkové silnice.

Mimo toho se v zemi obnovuje i ostatní infrastruktura - vodovody, energetická infrastruktura, obnova škol a nemocnic.

Největším donorem jsou USA, které zde mají taky nejvíce vojáků a nejvíce rekonstrukčních tímů s těžkou technikou. USA taky nejvíce podporují budování vlastních bezpečnostních složek - ročně na to jde suma 2 mld. USD.

Nový americký prezident již ohlásil, že Afghánistán se stane prioritou a i když mají USA hospodářské problémy, tak se zvýšili výdavky pro tuto zem - o 12 mld. USD na bezpečnost, o 4,7 mld. USD na rozvoj infrastruktury a o 0,9 mld. USD na zvýšení účinnosti kábulské vlády na ostatní regiony.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


23.5.2009 22:52:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
V provincii Kandahár vojenské jednotky NATO a místní stavební firmy opravují místní silnice v celkové délce 171,4 km. Já jsem se rozhodl popsat několik detailů, s kterými se zde každý den robotníci a vojáci potýkají, aby si lidé v Evropě a USA vážili věci, které vnímají jako běžné:

Stavební hledisko

- asfaltové vozovky budou na 1/3 rekonstruovaných silnic
- na 2/3 silnic se pouze vyrovná terén a vyřeší se odvodnění (na silné deště) a přidají se zábrany na skalní laviny
- projekty pro výstavbu byli spraveny armádou
- neřešili se žádné pozemky, ovšem cesty se museli odminovat
- na štrkový podklad se nanese další štrk, beton a nakonec asfaltová vozovka
- nedělá se žádné vodorovní značení, svislé pouze na místech s ostrýma zatáčkama

Samotní výkony a práce

- stavařů je cca. 150, chrání jich dalších téměř 200 vojáků
- místních stavařů je pouze 25, ostatní jsou z Číny, Indie a Pakistánu
- dohled vykonávájí vojenské složky
- staví se pouze 10h denně kvůli počasí, stavby jsou chráněné 24h denně s rizikem umístění náloží
- stavaři mají k dispozici 21 stavebních strojů, z toho 18 je armádních aby snesli případné útoky z řad Talibánu
- na stavbě je dalších 27 armádních bojových vozidel a prostor je denně monitorován ze vzduchu
- práce mají trvat od 1.2.2009 do 25.10.2010, již teď je skluz 2,5 měsíce

Několik dalších přístupných faktů:

1. Práce financují USA, Austrálie a Japonsko.
2. Silnice mají zlepšit dostupnost regionu.
3. Místní stavaři byli zapojeni až poté, co se naučili číst a psát.
4. Místní stavaři po tomto projektu mají v tomto regionu již více-méně samotní vykonávat další rekonstrukce silnic.
5. Odmínování silnic trvalo 7 měsíců, z bezpečnostních důvodů sem neuvedu kdo to dělal.
6. Projektování trvalo 4 měsíce.
7. Paralelně s bodem č. 5 a č. 6 se dělníci vzdělávali.
8. Logisticky se řeší přísun stavebních materiálů, pitné vody a svoz a odvoz dělníků. Tyto práce vykonává dalších téměř 160 vojáků, z toho je 50% místních.

Od počátku stavebních prací zde zemřelo 16 lidí, z čeho je 90% vojáků. Při logistických činnostech to je dalších 9 lidí, z čeho je 7 vojáků. Většina útoků se stala do 3 měsíců od zahájení stavebních prací, i proto došlo k spomalení tempa nakolik se zvýšila ostraha a snížilo se tempo samotních stavebních prací.

Nepřímo tyto stavby chrání i místní vláda a samospráva. Poskytováním ostatních služeb pro stavaře a zároveň poskytováním místních lidí, kteří toto prostředí znají dokonale.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


24.9.2009 15:23:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Afghánistán modernizuje celou silniční síť. To jsem zde již psal. V principu pouze staví to, co byli silnice před válkami. Zde je menší mapa silnic, které obnovují jednotlivé vlády a armády světa:

Příloha:
road-maps-afg.jpg
road-maps-afg.jpg [ 181.53 KiB | Zobrazeno 7191 krát ]


Zde je výstavba nové asfaltové silnice mezi městy Kábul a Kandahár:

Příloha:
state-3.jpg
state-3.jpg [ 44.22 KiB | Zobrazeno 7186 krát ]


Zde je již hotová část silnice mezi městy Kábul a Jalalabad:

Příloha:
Jalalabad_france.jpg
Jalalabad_france.jpg [ 389.76 KiB | Zobrazeno 7193 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


24.9.2009 15:41:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Několik fotek z dopravy v hlavním městě Kábul :arrow:

Městská silnice 2+2 z hlavního letiště do města
Obrázek

Obrázek

Místní silnice
Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


24.9.2009 15:50:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Diaľničiar píše:
Mimo toho se připravuje by-pass Kábulu, který bude dálnicí a odlehčí průtahy městem. Ten se zaplatí z úvěrů, z mezinárodní pomoci a ze státních zdrojů. Později přinesu více informací.
Dostal jsem odpověď z oficiálních míst mise ISAF, velení USA v Afghánistánu a taky sprostředkovaně od prezidentského úřadu v této zemi ohledně tohoto projektu. :arrow:

Dálniční obchvat se stavět prozatím nebude:

1. Nebyli vyčerpány ještě ostatní možnosti řešení silniční dopravy.
2. Obchvat by si vyžádal obrovské finance, které je vhodné investovat do jiných projektů v hlavním městě a okolí.

Stavět se ovšem budou 3 silnice na 2+2 pruhy i se středním dělícím pásem, který bude standardní s profilem NJ:

Budou to 3 úseky, které propojí již 2 hotové úseky, které vzájemně spájejí výpadovky z města a taky protnou hlavní městské průtahy. Jejich celková délka bude 52,4 km. Bude zde i jeden tunel o délce 824,5 m a taky zde budou 4 mostní objekty s celkovou délkou 2,48-3,2 km (dle variantu výstavby). K tomu taky 2x plnohodnotní MÚK a 3 poloviční MÚK (tedy ne všechny větvy křižovatek budou mimoúrovňové). Celkové náklady dosáhnou téměř 901 mil. USD, co je i na místní poměry hodně peněz. Do nákladů jsou započítany již také náklady na dovoz stavebních materiálů a mzdy místních dělníků. Momentálně zde probíhá příprava na výstavbu: připravuje se projektová dokumentace a vypisují se tendry. Stavbu bude realizovat americká armáda, státy NATO, místní firmy a zahraniční firmy.

Město Kábul je zřejmě jediným městem a oblastí, kde je zajištěná bezpečnost. Je zde i reální ekonomika, 70% obyvatel má mobilní telefon. Odstraňují se problémy s vodou budováním rozsáhlých vodovodních potrubí.

USA v Afghánistáně proinvestovali od r. 2003 do r. 2008 do infrastruktury cca. 60 mld. USD. Jsou tedy hlavním donorem této země a rovněž jsou hlavní vojenskou sílou, která se zde snaží udělat pořádek. Tím, že mnoho prací vykonává armáda, tím jsou ty práce levnější a opravdu vysoce kvalitní. Do dopravních projektů šlo přes 17 mld. USD, z čeho 70% pouze do silniční sítě. Silniční síť se musí zlepšovat, protože jinak nikdy nebude mít centrální vláda reální dosah a vplyv v regionech. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


24.9.2009 17:29:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
O silnici Kábul-Jalalabad (východně od Kábulu) se stará Evropská unie.
Příloha:
map.jpg
map.jpg [ 54.79 KiB | Zobrazeno 6940 krát ]

Silnice byla po válce s Talibánem totálně zničená a vzhledem k tomu, že předtím byla ve špatném stavu a je to náročný terén, rekonstrukční práce nebyli jednoduché. Přitom je to strategická dopravní tepna do sousedního Pákistánu. Evropská unie přistoupila k obnově opravdu se skvělým tempem, ale není co závidět :arrow:

I. etapa předpokládá položit nový podklad a pak AB kryt. Zde je vidět, že se investovalo i do okolních svahů:
Příloha:
Poznámka: tento kluk má strategickou úlohu: řídí přemávku v zákrutě, protože se sem nevejde více jak jeden kamion
critic_situation.jpg
critic_situation.jpg [ 110.34 KiB | Zobrazeno 6943 krát ]

Na této komunikaci nepomáhají ani širší úseky, řidiči zde riskují při předbíhání kamionů:
Příloha:
Poznámka: jen v lednu 2010 se na tomto tahu stalo 71 nehod
nehody.jpg
nehody.jpg [ 105.98 KiB | Zobrazeno 6943 krát ]

Na tomto úseku proběhl v lednu bombový atentát. Proto zde není upravená vozovka:
Příloha:
Poznámka: vidíte opravdu dobře, tenhle muž se nemodlí, ale chce peníze
begging.jpg
begging.jpg [ 111.7 KiB | Zobrazeno 6942 krát ]

Mladý muž řídí a usměrňuje nákladní auta. Blíží se tunel, kde je nutné jet pomaleji:
Příloha:
tunnel.jpg
tunnel.jpg [ 79.93 KiB | Zobrazeno 6944 krát ]

Je zde několik úseků, které nevyhovují šířce 1+1 jízdní pruh. V budoucnu má proběhnout rozšíření na 2x2, zde bude zajímavé:
Příloha:
2x2_where.jpg
2x2_where.jpg [ 91.22 KiB | Zobrazeno 6948 krát ]

Při silnici se nachází několik starých sovietských tanků, co jsou symboly války se Sovietským svazem:
Příloha:
soviet_1980.jpg
soviet_1980.jpg [ 115.05 KiB | Zobrazeno 6944 krát ]


Celková rekonstrukce I. etapy se ukončí v tomto roce. Obnášela projektování a financování obnovy původní silnice, přičemž zde byla snaha učinit jí průchodnou na 1+1 jízdní pruh. To se nepodařilo, protože náklady na odstřel skalních masivů by byli prostě obrovské. Raději se zde zaměstnávají Afghánci, mladí i staří, kteří zde pomáhají řídit přemávku. Dopravní nehody zde již odstraňuje afghánská armáda.

Zdroj fotek: The New York Times

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


25.2.2010 20:37:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Ministerstvo veřejných prací :arrow:

http://mopw.gov.af/fa

*na anglické verzi se pracuje

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


26.6.2011 18:56:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1049
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Afghánistán
sice to sem tak úplně nepatří, ale pro infrastrukturu země to má velký vliv:

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... dum-733024

_________________
Rzeczpospolita


12.1.2012 22:27:48
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
V zemi bylo v roce 2010 cca. 15.000 km zpevněných a opravených silnic. Jezdí se vpravo, je zde na 740.000 registrovaných vozidel s pr. věkem 10 let.

viewtopic.php?p=4578#p4578 - náklady na most dosáhli 37 mil. USD. Most překlenul řeku Panj mezi městy Nizhny Panj a Shir Khan Bandar. Tvoří novou hlavní silnici The Delaram-Zaranj highway, kterou postavili indičtí vojáci a inaugurovala se v roce 2009. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


8.5.2012 9:32:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Silniční síť Afghanistánu je tvořená následovně:

*regionální silnice: 3.300 km
*státní silnice: 4.800 km
*provinční silnice: 9.600 km
*místní a polní silnice: 17.000 km

Celkem: 34.700 km

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


27.2.2013 17:12:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
The Afghanistan Infrastructure and Rehabilitation Program :arrow:

https://www.irp-af.com/

*tohle je vlastně nejdůležitější komplexní stránka o realizovaných projektech a jsou jich opravdu mraky 8-) v oblasti silnic :kladivo:
*byl to program na roky 2006-2011
*díky němu se vylepšilo a postavilo na 1.500 km silnic
*uplatnilo se v něm 15.000 lidí při výstavbě
*kompletně zaplaceno přes USA

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


29.5.2013 15:14:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Těžká mechanizace pro stavbu silnic, tendr, který vypsala Světová banka pro Afghánistán :arrow:

Citace:
Lift Crane Truck
2 unites

Wheeled Excavator
4units + 1unit with Jack hummer

Wheeled Loader
5 unites

Motor Grader
4 units

14 - 18-ton Vibratory Road Roller
4 units

7ton Vibratory Road Roller
4 units

Skid Mounted Air Compressor
10 units

Asphalt spryer Truck
2 units

4 M3 Water Tanker
4 units


To značí, že země začíná budovat vlastní silničářské kapacity, protože armádní ubývají. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


17.4.2014 16:34:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Oblast hlavního města Kábul :arrow:

http://km.gov.af/en

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


8.10.2014 18:01:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Strategickou afghánskou ulici chtějí stavět Češi

Salang Tunnel: http://en.wikipedia.org/wiki/Salang_Tunnel

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


28.10.2014 18:20:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Objevují se informace a to již řadu let, že Afghánistán několik miliard USD nepoužil na opravu silnic. Formálně je vykázaná jejich oprava, formálně to je evidováno v dokumentech. Kompletní opis prací, detailní rozpočet, vše má razítka a jsou vykonané kontroly. Reálně se ale nic z toho neprovedlo. Netýká se to jenom silnic, ale i ostatní infrastruktury; nemocnice a školy. Peníze končí v rukou několika stovek až tisíc lidí, kteří si za to staví nové luxusní zóny v hlavním městě. Dalším problémem, který vyvstává je, že opravy za další miliardy USD, které prováděla americká strana nebyly zvolené správně a mnoho asfaltových komunikací se trhá a rozpadá. Vozovka se drolí, silnice jsou nestabilní. Jednoduše řečeno asfaltové silnice se do mnoho regionů zde vůbec nehodí a to kvůli klimatu a jedná se o stovky km silnic. Další problém, který vyvstal je kvalita stavebních materiálů; mnoho budov se musí obnovovat. Desítky nemocnic, škol a dalších objektů má po rekonstrukci ještě větší poškození, než bylo předtím. Opadávají omítky, stropy, jsou špatně instalována okna, špatná ventilace atd. Z hlediska byrokracie je znovu v papírech vše dokonalé. V konečném důsledku je materiál a hlavní společnosti z vysoce renomovaných firem z Itálie, USA a dalších zemí. O všem se ví, ale je to veliké veřejné tajmeství. Instituce se čistí a dělá se pořádek, ale není divu, že v zemi vláda vládne jen v Kábulu a blízkém okolí a všude jinde je to i nadále více na jednotlivých kmenech. Co se týče luxusních obydlí, tak tyto objekty se pohybují v řádově milionech USD. Každý úředník s razítkem a všichni nad ním má v Kábulu dům, jaký nemá většina lidí v USA/EU. Upozorňují na to mezinárodní organizace, upozorňuje na to několik poslanců státu. Doposud se to více méně utajuje a žádná vláda k tomu nedává jasné stanovisko. Ani americká ani Brusel ani nikdo další. A to navzdory tomu, že miliardy dolarů a eur sem jde z peněz obyvatelstva.

Zdroje těchto tvrzení nedávám, stačí napsat do googlu několik slov po anglicky a získáte desítky až stovky odkazů včetně dokumentárních videí. Já to zaznamenávám až nyní.

Zemi dále trápí obrovská korupce. Získat řidičský průkaz si žádá mnoho razítek a potvrzení a vůbec celý sektor dopravy je jeden z nejvíce skorumpovaných na světě.

na ukázku, jak to je v praxi:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


11.10.2015 22:34:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Aghánistán provede technický audit výstavby některých silnic v celkovém rozsahu stovek km. Na stovkách míst se odeberou vzorky ze silnic a zjistí se jak se postupovalo při výstavbě. Vyhlášen je při tom mezinárodní tendr.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


14.2.2016 17:00:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Afghánistán zcela z vlastních zdrojů zahajuje výstavbu 2. silnice Kábul - Logar :arrow:

http://mopw.gov.af/en/news/57602

z dalších zdrojů:

*celková délka silnice bude 65 km
*projekt je rozdělen na 2 fázy:
- 1. fáze ze Dasht-i-Saqawi area of Mushi district of Kabul province do Mohammad Agha district of Logar
- 2. fáze ze Mohammad Agha district do Pul-I-Alam, the capital of Logar
- 3. fáze ze Tang Logar area of Kabul do Dasht-i-Saqaw area of Mushi district

Nyní se jde stavět 1. fáze v délce 21 km v šířce 10m a v nákladech v propočtu 9 mil. USD.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


16.3.2016 10:22:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 9218
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afghánistán
Afghanistan transport master plan 2017-2036 :arrow:

https://www.adb.org/sites/default/files ... 7-2036.pdf

Základní otázku si může položit každý, zda vůbec je takový plán pro tak nestabilní zemi opodstatněný, ale právě proto. Právě kvůli tomu, že se stenčuje zahraniční intervence a pomoc a stát je po bezpečnostní stránce na tom stále nejistý a oblasti nejsou vzájemně více propojené kromě opravdu někde i jediné spojnici, tak je nevyhnutní stanovit si hlavní cíle pro rozvoj celé dopravní infrastruktury na delší období. Plán podporuje i asijská rozvojová banka.

Celkově si plán klade za cíl během 20 let investovat 26 mld. USD. Po 14 letech od ukončení nejhorších operací ve smyslu dopadu na infrastrukturu si stát mohl dovolit dobudovat základní páteřní dopravní síť. Zajistila se jak těžba a logistika nerostních surovin tak základní obsluha regionů na hlavní město. Pracoval na tom celý svět z hlediska mezinárodního společenství, financovalo tyto aktivity a stále financuje mnoho desítek států a podílela se na tom nejedna armáda. A nejeden hospodářský/vojenský celek. I tak se toho za 14 let mnoho nestihlo. Mnoho postavěného se rozsýpá pro špatně zvolenou technologii pro místní klimatické podmínky. Mnoho set mil. USD se rozkradlo, co je již prokázané. Peníze končí často ve vilách místo v nových silnicích, školách či nemocnicích a trvalo to tak řadu let. Někteří říkají, že to jsou dokonce miliardy USD.

Plán si klade za cíl snížit míru chudoby, která se sice snižuje, ale stále je vysoká. Až 2/3 obyvatelstva žije na vesnici a jsou to vesnické oblasti, které mají absolutně nejhorší napojení na hlavní síť silnic. Jinak řečeno dlouho trvá putování na místní silnici a poté dlouho na tu hlavní. Kdysi nebyla ani ta kvalitní hlavní nebo hlavní samosprávní. Základním problémem je stále to, že v podstatě až 1/2 rozpočtu směruje na zajištění bezpečnosti. A tyto činnosti jdou ruka v ruce s hlídáním dopravní infrastruktury a ruka v ruce s tím, že na udržení státu je kvalitní infrastruktura nevyhnutná věc.

ADB ze svých zkušeností potvrzuje, že jinde v Asii postačují prvotní investice do zlepšení silniční sítě a vybudování železničních linek pro nákladní přepravu a poté přicházejí další investice. Takže tohle je cesta jak i zlepšit sociální status obyvatelstva. Na druhou stranu hlavním rizikem přijatého plánu je vývoj politiky a stabilita země, protože i to jsou zkušenosti, že velmi často se záměry z těchto plánů přesouvají, což narušuje klid investorů a nebo ještě horší, že se zcela ruší položky v plánech. Navíc, nikde není daná záruka, že i po naplnění plánu se povede dosáhnout v něm zadefinované cíle, protože to závisí i od globální situace v ekonomice a politice.

V každém případě hlavní a dominantní oblasti jsou rozvoj silniční a železniční infrastruktury a dopravy:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 118.69 KiB | Zobrazeno 138 krát ]

Já to nebudu detailně rozepisovat, ale dokument je to detailní. Opisuje nejen rozvoj jednotlivých druhů dopravy, ale věnuje se i řešením zlepšení stavu údržby, bezpečnosti silničního provozu. Plán si dává za cíl zlepšit dopravní spojení státu a vytvořit nová pracovní místa díky rozvíjení hospodářství. Klub dárců plánuje zlepšit proces VO tak, aby již místní firmy mohli realizovat výstavbu alespoň silniční infrastruktury bez pomoci zahraničí. V těch železnicích se pak plánuje rozvíjet síť tratí v délce 5.000 km, což je hodně ambiciózní cíl.

Zdroj: Asian Development Bank

Dále, třeba Německo nedávno podpořilo rozvoj regionů částkou 85 mil. €:
Příloha:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG [ 264.47 KiB | Zobrazeno 138 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


18.5.2017 22:10:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz