Právě je 26.7.2017 11:44:22




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Katar 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 9646
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
Katar. Stát, kde se dálniční síť buduje jako první. Poté se až vybuduje postupně další infrastruktura. Jako třeba i zde :arrow:

Začátkem týdne se dostal do provozu 11 km úsek Al Wakrah Bypass. Jde o 6 až 10-pruh jižně u hlavního města Doha. Prozatím je otevřen v 1/2 profilu: https://thepeninsulaqatar.com/article/0 ... -direction . Spojuje AlWakra, AlWukair, AlMashaf a the G-Ring Road.

Obrázek

Obrázek



Vývoj k blokádě Kataru:

*Katar 13 požadavek odmítl naplnit, blokáda se prodlužuje (SA, SAE, Bahrajn a Egypt blokují vzdušní, námořní a pozemní prostor kolem Kataru)
*SA dnes obvinila Katar, že má 23.000 účtů na soc. síti Twitter s cílem vyvolat občanské nepokoje
*MMF dnes zveřejnil, že není v silách blokujících států jakkoliv hospodářsky Katar poškodit
- Katar dokáže jakýkoliv tovar dovézt odjinud, blokáda není úplná ze všech stran a tak to nejde
- nesmírné příjmy a celkové bohatství značí, že Katar platí v hotovosti a to je lukrativní pro další obchodníky
- život v Kataru se nezastavil jak si to SA myslela, že se stane

Dokud se nestane vojenské řešení, tak se nic zásadní neděje. Vojenské řešení je pro přítomnost turecké základny téměř nemožné a velmi riskantní. Erdogan opakovaně řekl, že požadavka Saudů na stažení TR základny je neuctivá k Turecku a že Katar je pod ochranou Turecka. Ostatně je to 1 ze 13 požadavek Saudů.

METRO:




_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


6.7.2017 18:24:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9646
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
Dnes 16.7. se dostává do provozu 69 km dálnic v rámci 3 sekcí na Orbital Highway.

* Mesaieed - G Ring Road (18 km)
* Dukhan Highway - Al Khor (33 km)
* Dukhan Highway - Lusail (18 km)

Mapa:
Obrázek

Promo informace:
Obrázek

Prozatím je v provozu 10-pruh z budoucího 14-pruhu:
Obrázek

Tímto krokem je dokončená jedna fáze Orbital Highway, která pomůže realizovat projekt FIFA 2022.
Obrázek

Obrázek

Ke krizi:
*blokáda pokračuje
*další státy vyzývají Saudy k jejímu ukončení
*Katar si žije svojím životem
*hrozí rozpad GCC spolku; Katar by byl mimo něj
*Katar již mluví o tom, že pokud se blokáda ukončí tak jí dokáže svým arabským bratrům odpustit, ale zapomenout se již nedá a je i otázní jaký má vlastně smysl ve spolku GCC nadále setrvávat
*Erdogan obeznámil svět na tlačovce v rámci výročí neúspěšného převratu v zemi o vyslání 5.- části vojsk do Kataru bez upřesnění velikosti a o vyslání již 200 nákladních letadel s potřebami pro katarský lid

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


16.7.2017 18:36:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9646
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
Úřad veřejných prací Ashghal (na margo včerejších informací zde) informoval, že v provozu je již 125 km ze 195 km Orbital Highway.

Obrázek

Aktuality k blokádě:

*za údajným hackerským útokem katarské agentury, která napsala, že Hamas je oficiálním lídrem Palestíny a několik dalších informací jakožto postojů Kataru stojí Spojené Arabské Emiráty, je to tvrzení U.S. tajných služeb
- SAE to tvrdo odmítají
- Katar z toho původně obvinil Rusko, ale to to odmítlo
*Katar požaduje potrestání těch, kdo to v SAE zavinil nebo kdo nechal za to zaplatit 3. stranu

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


17.7.2017 16:02:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9646
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
Nejnovější vývoj v oblasti v rámci blokády Kataru:

*na SAE sa valí důkaz za důkazem, že za hackerským útokem na informační agenturu Kataru kde se objevili články, které záměrně pobouřili ostatní, stojí opravdu oni ...
*doposud nestranná Čína, která více méně jen žádala blokádu ukončit odkázala SAE, že by mohli krizi zmírnit
*turecký prezident navštíví 24.-25.7. oblast (SA, Kuvajt a Katar) a turecká vláda odkázala Saudům, aby zrušila 13 nesmyslných požadavků vůči Kataru, které jsou navíc porušením mezinárodního práva s tím dodatkem, že Turecko nebude rušit vojenskou základnu v Kataru
*americké MZV ocenilo ve výroční zprávě Katar, že aktivně bojuje s terorizmem
*Saudové čelí kritice o přesunů peněz pro teroristy, ale ti se brání, že to byli pouze jednotlivci a ne vláda jak to ale prý dělal Katar (doposud není důkaz pro toto tvrzení)
*ekonomicky na tom tratí mnoho podnikatelů ze SA a SAE, protože nemůžou vyvážet tovar do Kataru a přitom paradoxně Katar navázal nové vztahy s dalšími státy a zesílil přístavy na maximum včetně letiště, takže o vyhladování nemůže být vůbec řeč; tito SA+SAE podnikatelé, ale ten tovar nemají kam jinde dát, takže si sami musejí brát půjčky, aby platili za uskladnění ve skladech ... v SAE se to již znelíbilo velmi vlivným rodinám
*Katar neustále prezentuje, že má k dispozicii 300-350 mld. USD, takže zvládne jakýkoliv finanční problém a tlak a to prozatím i dělá, na celou blokádu vynaložil asi 7 mld. USD pro ochranu měny a noví obchodníci z Indie, Ománu, Íránu a Turecka mají nyní hotovost téměř ihned za svůj tovar, protože Katar tak platí, což se běžně jinde nestává ...
*GCC je ohrožen jako celek dnes; reálně hrozí, že ho Katar opustí
*Saudská Arábie, která je na čele blokády zmírňuje původní seznam 13 požadavek, přitom prvně tvrdila, že z něj nikdy neustoupí, ale stačilo odhalit, kdo stojí za hackerským útokem ...
*Egypt, který podporuje SA ukončuje volnou vizovou politiku s Katarem; ten vzkazuje, že na tom ztratí jen Egypťané v práci v Kataru a taky riskují plynulost výstavby nového hlavního města (tam je katarsko-kuvajtské napojení), nacož Egypt upřesnil, že to bude v platnosti jen do splnění požadavků, nacož Katar doplnil, že se klidně může stát, že se požadavky dořeší jinak, ale Katar na egyptské způsoby nezapomene

Katar si nikoho nekupuje. Katar si kupuje tovary a služby. Vyšlo najevo, že Saudská Arábie si koupila Maledivy, kterým dá na rozvoj 200 mil. USD a že i Somálsko, které se přiklonilo na saudskou stranu za to dostalo zaplaceno ve výši 80 mil. USD. Tyto praktiky jakožto zásah do arabsko-muslimského světa odsuzuje Omán a Kuvajt. Ománu se nelíbí, že Saudové vše řeší způsobem oni jsou největší a budou ostatním diktovat. A Kuvajt to samé s tím, že Kuvajt je prostředníkem pro vyřešení krize. Mnoho států je zcela nestranných, několik je zas výhradně na straně Kataru. Třeba Etiopie, jenomže ta má z Kataru 3 mld. USD na tamní infra-projekty, ale zahájené dříve než vůbec vypukla krize, ale logicky bude Etiopie na straně Kataru. Eritrea (vznikla odtržením od Etiopie) je logicky na straně Saudů. Ve všeobecnosti platí, že uzavřené režimy podporují Saudy.

Katar je na nezastavitelném hospodářském vzestupu, uhrává i blokádu, od které si Saudové (SAE, Bahrajn a Egypt) představovali zhroucení země do 2 týdnů. Jeho investice do těžby a zpracování plynu a ropy vynášejí enormní peníze a blokáda, která není úplná, jen nejsnadnější napojení, zaujala celý svět: přepravní námořní společnosti a nové dodavatele všeho možného. Katarská otevřenost a jeden z nejmodernějších přístupů a reforem arabského světa pak udělalo svoje. Viz i výše uváděné stavby do provozu. A staví se, všechno se nadále staví. Navíc: USA, EU, Rusko, Čína, Indie atd. požadují zrušení blokády a dialog za stolem. To Saudové rovněž nečekali.

Nové nečekané ohlášené investice:

*připravují se studie na zesílení přístavních kapacit
*ohlásila se výstavba závodu na spracování a uskladnění potravin, základních potravin, za 400 mil. USD
- i kdyby blokáda skončila, Katar navýší export zpracovaných tovarů a ještě více přes další sklady zesílí soběstačnost

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


20.7.2017 21:14:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9646
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
Maličká země, stále prezentuji jen dálnice nebo centrum města, ale úřad veřejných prací odprezentoval jak vylepšuje i radovou zástavbu a obytné zóny s lokálními sportovními areály. Zaměřuje se na 4 prvky: moderní osvětlení, bezpečnost silničního provozu, řádně označené možnosti parkování a kvalitní povrchy s veškerým značením. Dokončila se instalace prvků v několika blocích hlavního města včetně moderních vysoce odolních sloupů veř. osvětlení se špičkovým LED nasvícením. :arrow:
Příloha:
1.PNG
1.PNG [ 818.87 KiB | Zobrazeno 77 krát ]

Příloha:
2.PNG
2.PNG [ 883.81 KiB | Zobrazeno 77 krát ]

Příloha:
3.PNG
3.PNG [ 739.09 KiB | Zobrazeno 77 krát ]

Po celém území se budují retenční nádrže pro extrémně vydatné srážkové vody, aby se nestávalo co jinde, že vytopí ulice plus aby byla k dispozici užitková voda. :arrow:
Příloha:
4.PNG
4.PNG [ 1.34 MiB | Zobrazeno 77 krát ]

V polovině roku se odevzdala do provozu 14 km dlouhá spojnice po přístav Hamad, takže dnes se dá snadněji cokoliv z přístavu dovážet. :arrow:
Příloha:
5.PNG
5.PNG [ 621.72 KiB | Zobrazeno 77 krát ]

V rámci celého Kataru se instalují stovky km vysoce odolního kvalitního potrubí pro dešťovou vodu a obrovským biznisem jsou pak i kanálové poklopy. V jedné z nedávno dokončené čtvrti se dokončilo osázení 65 km potrubí a 2.360 poklopů na silnicích. V rámci Dohy se dokončuje i septik a stálá kanalizační síť. Každý dům bude napojen na kanalizační systém. Základy jsou položené se silnicemi a pokračuje se dle dobudovávání dalších bloků s budovami a systémem metra.

Katar se neptá jak postavit silnici v obydleném území. Katar pozorně sleduje situaci v ostatních oblastech a ptá se na nejlepší řešení. Ty jsou nabídnuté, ale nejsou levné. Vybudovat silniční základy, poté dobudovat navazující bloky. Pod zemí bude v dosahu technická infrastruktura a kde sa bude dát tak základní body pod snadně dostupnými dlažebními kostkami. Systém metra pod zemí i nad ní doplní dopravní možnosti pak už zastavěných území. Katar chce být finančním a obchodním centrem v oblasti, proto bude nabízet široké spektrum sportovních a kulturních aktivit. Dálniční síť bude obsahovat jen MÚK, speciálně navržené více-poschodové, protože to nejvíce zdržuje všude jinde. Vše doplněno o kolektory v rámci MÚK a kolektory i v rámci nákladních koridorových tras. Pod tím bude hlavní síť silnic s nefixními kolektory (pouze obrubníkem oddělené zóny přímo při budovách) a pod tím bude lokální síť rozdělená na 2 kategorie: páteřní s velikými KO řízené světelnou signalizací nebo řízené světelnou signalizací bez KO a nejspodnější síť ulic. Začínalo to všechno takhle :arrow:
Příloha:
Poznámka: Ph I of Barwa-Al Mashaf Road opened. It connects Al Wakra, Al Wukair & Al Mashaf & goes from Barwa Housing R/A up to F-Ring Road & Doha
6.PNG
6.PNG [ 1.13 MiB | Zobrazeno 77 krát ]

Příloha:
7.PNG
7.PNG [ 863.72 KiB | Zobrazeno 77 krát ]

Co oblasti to vytýčené prostory pro pozemky. Jsou vytyčované přesně třeba jako nákupní zóny, industriální zóny nebo bytová zástavba. Je pak na investorech co si vyberou a jak se tomu dle norem a dalších požadavků přizpůsobí. Z hlediska této zástavby je tady ohromující odbyt dalších stavebních materiálů, nábytku, kabelů atd. a tohle vše se již v malé míře realizuje, ale hlavní etapa zástavby dojde po dokončení metra, respektivě letos se dokončuje většina silniční sítě, v letech 2018/2019 doběhne většina systému metra, paralelně se pokračuje v rámci sportovních zón pro FIFA 2022, ale bude dalších 10 let do roku 2032 (Vize 2030) pro dokončení všeho naplánovaného. Celková částka prací se jen odhaduje na 200 mld. USD. Silnice tvoří 15%, silnice, vodohospodářská infrastruktura, metro a sportovní zóny tvoří spolu slabou polovinu. Do té doby Katar zněkolikanásobí majetek v zahraničí a na rozdíl od ostatních arabských sousedů jako Saudská Arábie nebo Spojené Arabské Emiráty se nyní starají o pár set tisíc Katařanů, kteří vlastně tvoří jen asi 10% obyvatelstva. Bude jich více, ale nebudou jich miliony pokud se nestanou zásadnější změny pro udělení občanství.

Vývoj ke krizi v GCC, blokáda Kataru:

Saudská Arábie povolí cestovat poutníkům, ale nesmí sem stále letět přes Qatar Airlines.

Turecký prezident navštěvuje Saudskou Arábii, Kuvajt a Katar. Na cestě jsou s ním: ministři zahraničních věcí, energetiky a obrany, náčelník GŠ a šéf tajné služby. Erdogan naléhá na zrušení blokády a zahájení dialogu za stolem + všude zdůrazňuje, že turecká základna v Kataru není namířená na jiné státy, ale na výcvik katarské armády a ochranu katarských vládců (vzhledem k počtu cizinců v zemi).

USA zdůraznili, že Doha bojuje proti terorizmu dostatečně. O dalších možnostech pak společně jednalo několik představitelů USA a Kataru.

Spojené Arabské Emiráty, na které se valí důkaz za důkazem ohledně hackerského útoku na katarskou informační stránku se stahují do pozice mrtvého brouka. Všechna nařčení odmítají, že to není možné a trvají na naplnění všech požadavků ze strany Kataru a teprve pak se má blokáda ukončit. V SAE ale začal vysílat satelitní provozovatel katarských sportovních kanálů BeIN.

Katar je ochotný upravit tzv. anti-teroristické zákony. Před národem vystoupil katarský emír:

    The spirit of solidarity, harmony and defiance that had prevailed in the people of Qatar frustrated the hopes of those who banked on the opposite.

    Qatar is fighting terrorism, relentlessly and without compromises and the international community recognises this.

    Differences are resolved through dialogue and negotiation and we should not burden civilians with political differences.

    We are opening our economy to initiatives, investments, production of food, medicine and ultimately to diversify our source of income.

    We are open to dialogue to find solutions to lingering problems, within the framework of respect for the sovereignty and will of each state as mutual undertakings and joint commitments binding all.

Tím je řečeno vše co dosud Katar prostřednictvím ostatních ministrů prezentoval. Tohle je již 2. krize vyvolaná Saudskou Arábii, nyní i s blokádou a Katar zjevně nehodlá čekat na další. Je suverénní a když ho ostatní nechtějí navzdory faktu největší blízkosti, tak s nimi nemusí být. Pasáž se zatěžováním běžných lidí je rovněž něco co v ostatních státech není možno nalézt ...



Ve výsledku chtěla Saudská Arábie a její spojenci, aby bohatý Katar rozvázal vztahy s Íránem (přestal s ním těžit na plynovém poli a tedy Írán by to sám nedokázal a došel by o příjmy) a s Tureckem (zrušení TR základny na území Kataru) a stal se přesný opak: s Tureckem má Katar dlouhé roky nadstandardní vztahy a hospodářskou blokádou se tento vztah zesílil. Navíc se zesílila os Turecko - Írán - Katar. Írán odeslal (politicky) pro Katar obrovské zásoby čerstvých potravin, několikrát po sobě. Turecko takto vyslalo již přes 200 nákladních letadel. To tedy Saudům nevyšlo.

Saudové sice nemají podepsané víceré dohody v rámci světa, ale SAE ano, stejně tak Egypt a část i Bahrajn. Ty může vyjít draho uzatvoření vzdušního prostoru jen pro katarské aerolinky. Katar si najal samé renomované advokátské společnosti ze Švýcarska. Navíc se porušila práva smíšených rodin, omezilo se jejich cestování, porušilo se právo na studium pro Katařany atd. a tohle všechno směruje k žalobám.

Na stranu Saudů se nepřiklonili ani USA ani EU. USA požadují jen ukončení blokády, ale ze strany EU jsou desítky firem zapojených v navržení projektů za miliardy. Britské, německé, francouzské. V mnoha městech se konají občanské pochody namířené proti Saudské Arábii. Moslimů žijících na území EU s myšlením proti Saudům je hodně, protože doposud bohatá Saudská Arábie pro nikoho z nich nikdy nic neudělala, ale naopak vojensky zasáhla do Jemenu i do Sýrie. Nikdy se neangažovala v Iráku, když to bylo potřebné. Saudská Arábie je mezi arabským světem mimo prostoru Zálivu nenáviděná, málokdo to ale řekne na rovinu. Vzhledem k nemožnosti tam investovat a bez záruk těchto investicí se jí nezastává ani kapitál. Zůstává tedy jen zbrojní lobby, jenomže ta prodává zbraně na všechny strany a Saudské Arábii dochází již hospodářský dech a vyzbrojeno má.

Katarský emír již na začátku blokády vyhlásil, že za ní stojí intrigy proto, že Katar je bohatý stát. Že nebude postupovat recipročně a ani nepostupoval: neomezil vzdušní prostor, nevyhnal ostatní občany blokujících států (tyto státy pak požadovali návrat svých občanů, protože později to pak prý nebude možné), nezavedl omezení vývozu plynu do SAE, i když SAE omezili vývoz komodit do Kataru. Pozastavil se vývoz hélia do Saudské Arábie. Saudská Arábie očekávala vyhladování Kataru, ale ani to se nestalo. Nestalo se de facto nic. Vojenskou eskalaci se Saudové netroufají provést právě pro přítomnost turecké základny. Saudská Arábie navíc nepředložila důkazy pro svá tvrzení; tyto důkazy požadovala i EU a naopak sama teď čelí podpoře terorizmu ze strany jednotlivců a tomu samému čelí i SAE. Vládnoucí rodiny v SA, SAE a Bahrajnu jakožto vojenská vláda v Egyptě přeceňují původně naplánované dopady blokády. Muslimský svět se navíc více méně postavil do role nestranního pozorovatele požadující ukončení blokády. I když se několik států postavilo na stranu Saudů jde zvětša o skorumpované režimy vládnoucí dlouhé léta, kdežto další vyjádřují podporu Kataru. Maroko vyslalo přes Ramadán do Kataru vícero tun čerstvého ovoce a zeleniny i když se to nelíbilo Saudům, tak Maroko to odůvodnilo tím, že o tomto svátku je důležité mít dostatek potravin. De facto režimy, které prošli arabskou jarí a mají demokratičtější vládce jsou na straně Kataru. Omezit vývoz plynu, i to byla možnost Saudů, ale vůči tomu hned první dny ostře vystoupila Indie, která katarský plyn životně potřebuje a že by takové omezení nevnímala jako trest pro Katar, ale jakožto ohrožení bezpečnosti Indie a je to zrovna Indie a její přístavy, která zavedla nové linky pro námořní přepravu s chybějícími komoditami původně dovážené ze SAE a SA.

Katar má dostatek energie, zásoby stavebních hmot na 3-6 měsíců, zásoby potravin na 1-3 měsíce. Dal 1 týden čas ostatním na zmírnění blokády, což se nestalo a Katar tak nadvázal nové dohody o dovozu všeho možného z mnoha dalších států. Vyhrávají společnosti jako Maersk a přístavy v Ománě a Indii, letecké linky z Turecka a Íránu. Tovar za mld. USD proudí i nadále, staví se i nadále. Omezil se rozsah, pracuje se někde i méně hodin, ale i nadále se žije poklidný život. V napětí, ale život se nezastavil. Prozatím Katar navíc investoval asi 7 mld. USD na stabilizaci měny. O kolik majetku docházejí rodiny odkázané na obchod s Katarem ze sousedních států se neví, ale drobné to nebudou a to tam jezdil neutichající proud nákladních vozidel. Logicky nejsnadnější cesta po zemi. Pracuje zde méně některých obyvatelů, o to více zase pracují jiné národnosti. Méně peněz tak v konečném důsledku uvidí egyptská státní kasa. Nezdá se to, ale ti lidé pracují v Kataru sice za relativně malé peníze, ale mají práci, kterou nemají doma a dokáží 1/2-3/4 peněz odesílat domů. Remitence jsou velmi důležitým hospodářským nástrojem pro mnoho států i v Evropě.

Qatar Investment Authority, fond, který má 12 let historie spravuje majetek v hodnotě 320 mld. USD. Katar dále vlastní hotovost ve výši 25-30 mld. USD. To jsou údaje, které poskytl Katar opakovaně a které zamezují pochybnostem o možnostech plateb, takže to že s QA měnou neobchoduje 10 států pro Katar nic neznamená hlavně když sedí na obřích zásobách plynu. Katar nakoupil společnosti za obrovské peníze. Ostatně vlastní sice i jednotky % ale i tak společností, které tady dávají know-how pro velké stavby jak VINCI tak Hochtief, ale je to široké spektrum záběru od VW (17%) přes vychýrené banky až po telekomunikační a vodárenské giganty. Vše co přináší zisky a ovládá svět. Hospodářsky katarský plyn nepotřebuje jen Indie, ale i Jižní Korea a Japonsko. To je polovina vývozu plynu tyto 3 asijské státy. To má další návaznost, Katar poskytuje mnoho mld. USD pro fondy, které financují celou sérii infrastrukturních projektů v rámci Afriky a Asie. Všude, kde se dá se podporuje hospodářský růst zemí a potlačuje chudoba. Katar jiné projekty nespolufinancuje. Je zároveň významním hráčem na poli rozvoje islámských bank v mnoha zemích Afriky a Asie. To všechno je to, co znamená že je obchodním centrem. Ve výsledku tedy část z objemu peněz investuje do vlastní ochrany, koupí si jí plus investuje do nových závodů na zpracování a skladování potravin. To doposud nebylo potřebné, ale jak je vidět nemají s tím problém, projekty a pozemky pro závod za skoro 0,5 mld. USD blízko přístavu se již připravují. Katarské aerolinky, které měla blokáda položit na kolena ztratila asi 10% objemu, ale zisky jsou rekordní a dle vyjádření se budou rozšiřovat o další destinace dle plánu. Uvolněná kapacita na letišti se použila pro dovoz potravin.

Letošním rokem, znovu to připomínám vrcholí investice do silniční kostry. Zdaleka ne všechny zprovozňované úseky tady zachytávám. Blokáda ze strany Saudů ztrácí svůj smysl.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


24.7.2017 15:07:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz