Právě je 18.11.2018 22:18:02




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 225 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
 Čína 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
na předchozí straně je několik nových příspěvku, které stojí za to shlédnout, ale bylo toho celkově více a nechtěl jsem všechno psát do jednoho příspěvku

Dále jsem narazil na českých a i slovenských stránkách na články ke stroji, který staví mosty. Nutno říct, že jsou 2-3 roky staré, převzaté odjinud a samozřejmě nadpisy zavádějí, ale ano je to dozajista tak zajímavé, že to doplním i sem.

Toto monštrum stavia v Číne mosty. :arrow:

https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/4 ... par-hodin/



Používá se hlavně při výstavbě železničních mostů.

Fakty: název stroje: SLJ900/32
*580 ton
*300 foot long
*24 foot wide
*Service life of 4 years
*800-950 ton capacity
*výrobce: Beijing Wowjoint Machinery Company

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 21.9.2018 17:02:52, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



12.11.2017 21:52:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Dnes 13.11. se odevzdala do provozu 389 km dlouhá horská dálnice v provincii Qinghai na západě Číny. Je součástí G0615 Dema Expressway: Delingha - Ma'erkang Expressway. Jde od G214 nedaleko Huashixiazhen do Jiuzhi. Průměrná nadmořská výška je 4.000 metrů nad mořem.

Zdroj: http://www.chinanews.com/tp/hd2011/2017 ... 2999.shtml

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


13.11.2017 21:35:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1558
Příspěvek Re: Čína
velka zeme, velke zacpy

https://youtu.be/O3kL6nMap2s


16.11.2017 12:42:29
Profil
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
vaclav píše:
velka zeme, velke zacpy

https://youtu.be/O3kL6nMap2s
ano, tady: viewtopic.php?p=117131#p117131

tím nechci opravdu deklarovat, že je tady všechno, takže pojďme dál :D

Dne 15.11. se odevzdal do provozu 70 km dlouhý úsek na Mengwenyan Expressway v provincii Yunnan. Jde o západní polovinu tohoto tahu mezi Mengzi a Wenshan. Tato západní polovina je známá tím, že úsek prochází strmě z údolí Mengzi do velké výšky (z 1400m na 2100m).

Zdroj: http://news.xinhuanet.com/fortune/2017- ... 741908.htm

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.11.2017 18:22:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Dne 16.11. se dokončil 71 km dlouhý úsek na G2517 Shaxia (Shaxian - Xiamen) Expressway v provincii Fujian. Do provozu jde prozatím 32 km část Shanyongcun - Dehua, zbytek dalším měsícem.

Zdroj: http://news.sina.com.cn/o/2017-11-16/do ... 9050.shtml

Obrázek

Obrázek

A tady jedno jiné video:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.11.2017 11:12:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Dne 23.11. se do provozu dostal západní úsek S12 Yichun - Qiqihar (Yiqi) Expressway v provincii Heilongjiang. Úsek má délku 161 km a jde od Beián do Fuyu, severně u Qigihar.

Zdroj: http://qiqihar.dbw.cn/system/2017/11/23/057847585.shtml

Dne 24.11. se odevzdal do provozu 17 km dlouhý tah s názvem Dandong Port Expressway v provincii Liaoning. Tah spájí přístav Dandong s G11, jižně u Dandong.

a nejedno video z výstavby odjinud:





z provozu:






_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.11.2017 19:12:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
vícero odevzdaných úseků do provozu od konce 11/2017:

Dne 28.11. se do provozu dostal nejsevernější úsek na tahu Dengzhou - Baokang (Dengbao) Expressway v provincii Henan. Úsek má délku 13 km a jde od S95 Dengzhou po hranice Henan/Hubei. Výstavba trvala 2,5 roku.

Dne 30.11. se odevzdala do provozu severní polovina tahu S99 Yongshun - Jishou (Yongji) Expressway v provincii Hunan. Jde o 44 km dlouhou sekci od S10 u Yongshun do Guzhang. Jižní polovina z Guzhang do Jishou je v provozu od 15.9.2017. Tedy tato informace nebyla přesná: viewtopic.php?p=153236#p153236 .

Dne 30.11. se odevzdal do provozu 94 km dlouhý úsek na G56 Hangzhou - Ruili (Hangrui) Expressway v provincii Yunnan. Úsek jde od Xuanwei do Qujing. Tím se skompletizovala východní část G65 v Yunnan.

a ještě jedno video z výstavby, která se začala v roce 2016 a ukončit se má v roce 2020:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


17.12.2017 16:55:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Dne 12.12. se odevzdal do provozu poslední úsek na tahu Shaxian - Xiamen (Shaxia) Expressway v provincii Fujian. Má délku cca. 102 km a jde od Shaxian do Shanyongcun.

Dne 22.12. se do provozu dostalo najednou 219 km na celém tahu G6511 Wuzhou - Liuzhou (Wuliu) Expressway v provincii Guangxi. Zdroj a několik fotek: http://www.chinanews.com/cj/2017/12-22/8407104.shtml

Dne 22.12. se do provozu dostal 85 km dlouhý úsek na tahu Yongzhou - Hezhou (Yonghe) Expressway v provincii Guangxi. Jde od hranic s provincii Hunan po G65 u Hezhou.

Dne 26.12. se do provozu odevzdal poslední úsek v délce 77 km na tahu G5012 Enshi - Guangyuan (Enguang) Expressway v provinciích Hubei a Chongging. Jde od G318 SZ u LIchuan po G42 nedaleko Wanzhou. V rámci provincie Hubei má délku 25 km a prochází vícero tunelama. V rámci provincie Chongging má pak délku 52 km a je most ponad řeku Yangtze.

Dne 26.12. se odevzdal do provozu i 1. úsek v délce 28 km na tahu Jiulongpo - Yongchuan (Jiuyong) Expressway v provincii Chongging. Jde od G5001 (což je Chongging ring road) do Yongchuan.

Dne 26.12. se odevzdal do provozu celý tah v délce 40 km a jedná se o Penglai - Qixia (Pengqi) Expressway v provincii Shandond. Jde od pobřežního města Penglai po G15 u Qixia. Výstavba trvala 2,5 roku.

Dne 26.12. se odevzdalo 96 km na tahu Lichuan - Wanzhou expressway (více ve videu) (video s popisem ukazuje ohromující mosty)


Dnem 28.12. se toho odevzdalo do provozu více: min. 704 km dálniční sítě

*úsek v délce 88 km na tahu G85 Yinchuan - Kunming (Yinkun) Expressway v provincii Shaanxi; nachází se v pohoří Qinling mezi Pingkangzhen a Hanzhong, jde údolím řeky a 3 tunely v délce přes 5 km
Obrázek

*6 dálnic v délce 467 km v provincii Guangdong:
- G4E: Wuhan - Shenzhen (Wushen) Expressway: 53 km od hranic Hunan po G6011 jižně u Renhua
- G15W3: Ningbo - Dongguan (Yongguan) Expressway: 65 km od hranic Fujian po Chaozhou
- G78: Shantou - Kunming (Shankun) Expressway: 127 km od Longchuan do Wengyuan
- S13: Jieyang - Huilai (Jiehui) Expressway: celých 72 km
- S14: Shantou - Zhanjiang (Shanzhan) Expressway: 133 km od Yangchun do Huazhou
- S20: Guangzhou - Zhongshan - Jiangmen (Guangzhongjiang) Expressway: nejzápadnějších 17 km od G15 to nedaleko Jiangmen, včetně největšího mostu ponad řeku Xijiang River
*prvních 126 km na tahu Third Ring Expressway of Chengdu (Chengdu Economic Zone Ring Expressway v délce 459 km v asi 50 km vzdálenosti od města) v provincii Sichuan; jižní úsek mezi G5 u Pujiang a G5013 u Jianyang
*poslední úsek v délce 23 km na tahu S611 Suzhou - Yangzhou Expressway v provincii Jiangsu

Dne 29.12. se do provozu odevzdal 83 km dlouhý úsek na tahu G59 Hohhot - Beihei (Hubei) Expressway v provincii Guangxi. Jde od hranic s Hunan nedaleko Ziyuan po G72/G76 u Xing´an.

Dne 30.12. se odevzdal do provozu 57 km dlouhý úsek na tahu G85 Yinchuan - Kunming (Yinkun) Expressway v provincii Yunnan. Jde od Songming (G60) do Kunming - východ (g78/G80). Jedná se novou část na G85, protože původní jde od G60 ze Songming do Kunming a je v provozu od r. 1996.

Dne 30.12. se odevzdal do provozu 56 km dlouhý tah Chaohu - Huangshan (Chaohuang) Expressway v provincii Anhui. A to včetně velkého mostu ponad řeku Yangtze. Hlavní rozpětí má 806m.

Dne 30.12. se odevzdal do provozu poslední úsek v délce 31 km na tahu Nanjing - Xuancheng - Hangzhou Expressway a to uvnitř města Xuancheng. Zdroj: http://365jia.cn/news/2017-12-30/2589FB ... 8A3_2.html

Dne 30.12. se odevzdal do provozu poslední úsek v délce 18 km na tahu G56 Hangzhou - Ruili (Hangrui) Expressway v provincii Yunnan. Úsek je mezi Qujing a Malong.

Dne 31.12. se odevzdal do provozu 47 km dlouhý úsek na tahu G5515 Zhangnan Expressway v provincii Hunan. Úsek je mezi Zhangjiajie a Sangzhi.

Dne 31.12. se odevzdal do provozu 106 km dlouhý úsek na tahu S71 Yilouheng Expressway. Úsek je mezi Jiyang a Loudi.

Dne 31.12. se odevzdal do provozu 72 km dlouhý úsek na tahu S90 Wujing Expressway. Úsek je mezi Xiyanzhen a Jingzhou.

Dne 31.12. se odevzdala do provozu východní část v délce 95 km na tahu tahu G4218 Ya'an - Kargilik (Yaye) Expressway anebo i Sichuan - Tibet Expressway včetně nového 13,46 km dlouhého tuneluErlangshan. Úsek jde od Ya´an a Luding. Více ve videu:


Obrázek

Obrázek

Na těchto 95 km se nachází celkem 17 tunelů a 74 mostů, z celkové délky tvoří 70% tyto objekty.
Příloha:
f5abd2171f8b4c88a22610574dfecc09.jpg
f5abd2171f8b4c88a22610574dfecc09.jpg [ 112.56 KiB | Zobrazeno 4830 krát ]

Obrázek
Příloha:
449849cecf1442cebb6b4c2a425928bf.jpg
449849cecf1442cebb6b4c2a425928bf.jpg [ 78.09 KiB | Zobrazeno 4830 krát ]

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 31.12.2017 14:32:45, celkově upraveno 6

další úseky v provozu za prosinec



22.12.2017 16:27:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
přelet dronu ponad Wan'ning to Yangpu Expressway v provincii Hainan :arrow:



*tato dálnice se staví od roku 2016 a v provozu má být v roce 2019
*je to moc hezké až 31 min. video ponad celou stavbu s terénem kolem :ok:

Hainan je ostrovní provincie s asi 10 mil. populací.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


24.12.2017 16:45:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
v 09/2018 doplněná informace z min. dopravy ke zprovozněným km za rok 2017: viewtopic.php?f=97&t=44&p=171291#p171291
___
Statistika za prosinec je rozepsaná o 2 příspěvky výše, ovšem zdaleka tam není všechno, ale stojí za to si to tam přečíst. ;) Odevzdalo se do provozu o několik stovek km dálnic více. Za celý rok 2017 se pak odevzdalo kolem 6 až 7 nebo dokonce 8 tisíc km. Já jsem zachytil ve fóru kolem 6.000 km, z toho 1/3 je za prosinec. Ty zdroje se různí a spřesněno to bude možná zase z centrálních zdrojů v polovině roku. Síť dálnic ale koncem roku 2017 přesáhla minimálně 136.000 km, ale nepřekročila ještě 140.000 km. Já jsem celoročně přinášel otevírání mnoho z těch nových, informace o rozestavění dalších, videa z oficiálních zdrojů včetně dalších oficiálních zdrojů kolem výstavby, financování atd. A zároveň doplňuji, že plánovaná délka sítě se pohybuje někde kolem 180 až 220 tisíci km dálnic a je již po několikáté navyšována. Do nejbližších 15 let. Ostatně síť byla i vícekrát přečíslená, několikrát částečně a jednou zcela. Původní plány jsou již zrealizované.

Světová banka koncem roku 2017 uvedla, že Čína jako jediná na světě dokázala zvládnout po finanční stránce a provést po technické stránce výstavbu dálniční sítě s tím, že ten model není použitelný nikde jinde. Dále abych doplnil ještě další reakci, tak oficiální představitelé Číny říkají, že počítají s tím, že 20% projektů doma a 30% projektů dálnic v zahraničí bude ve ztrátách a bude se to muset vykrývat, ale přikládají to dani za nutný rozvoj států, ze kterých těží nerostní suroviny nebo tam potřebují zlepšit logistiký tok v návaznosti na přístavy a další překladiska atd. A ještě jedna informace: výběr mýta na čínských dálnicích je nejvyšším příjmem v této kategorii na celém světě, i když to nepostačuje vykrývat ztráty. Tento model realizace je opsaný ve vlákně, znovu to rozepisovat neplánuji. Zjevně jim to prozatím funguje.

Dále je v Číne koncem roku 2017 již 25.000 km VRT. V roce 2025 je cíl na čísle 35.000 km a prezident země nabádá ke zvýšení tohoto rozsahu až na 38.000 km. Ostatně co se týče budování železnic, tak jsem i v tomto vlákně opakovaně uvedl, že je to již větší priorita, než budování dálniční sítě. Do rozvoje státních silnic ani nejdu nic psát, to by bylo na dlouho.

A ještě jedna novinka: hlavní inženýrské práce na spojení Hongkong - Zhuhai - Macao Bridge Tunnel (ve vláknu rovněž opakovaně) jsou již ukončené a stavba se brzo odevzdá do provozu. Došlo k prodražení celého projektu o miliardy dolarů. Prodražení při tak náročném projektu nehraje momentálně v Číne roli obzvláště, když se zdůrázní politický cíl propojenosti donedávna cizích území. Na straně 8 uvádím náklady 11 mld. USD, ale momentálně je účet na čísle 16 mld. USD. Hlavní most má délku 23 km, tunel pak necelých 7 km a společně tvoří nové spojení délku 55 km, přičemž výstavba trvala 8 let. Původně měla být stavba v provozu v polovině roku 2016, ale nepodařilo se to naplnit. Více informací (infografika atd.): http://www.scmp.com/news/hong-kong/econ ... ridge-2018 . Stavba je tedy hotová, ale termín odevzdání se ještě stanoví. Bude to ale rok 2018.

A nyní další úseky v provozu za leden 2018:

Dne 1.1. se odevzdal 19 km dlouhý úsek na tahu Qian'an - Caofeidian Expressway v provincii Hubei. Jde od Yanhai Expressway (G0111) do přístavního areálu Caifeidan.

Dne 1.1. se odevzdalo do provozu 21 km dlouhé prodloužení tahu Shaoxing - Zhuji Expressway v provincii Zhejiang. Jde o jižní obchvat Zhuji mezi S26 a G60.

Dne 1.1. se odevzdal do provozu 86 km dlouhý tah Jiangjin - Xishui Expressway v provinciích Chongging a Guizhou. Nachází se na něm i 280m vysoký most Sunhixe: http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... ihe_Bridge .

Dne 2.1. se odevzdal do provozu poslední a nejdůležitější úsek na tahu Guiyang - Zunyi Expressway v provincii Guizhou. Má délku 103 km a jde od G69 u Yangchangzhen do Zunyi. Jde o nový tah, který je paralelním ke staré G75 Lanzhou - Beihai Expressway. Nachází se tady i vícero mostů vyšších než 100m včetně 200m vysokého Wuhai Bridge: http://highestbridges.com/wiki/index.ph ... ge_Nanmudu .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 21.9.2018 17:13:49, celkově upraveno 2

aktualizace úvodu



5.1.2018 17:10:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
novinky z Číny, alespoň něco:

Dne 31.12. se odevzdal do provozu 13 km dlouhý tah s názvem Second Airport Expressway v Chongging. Jde zde i obrovský most ponad řeku Yangtze a veliká MÚK. Kromě toho je dálnice v parametrech 8-pruhu.

Dne 1.2. se odevzdal do prozovu poslední úsek v délce 15 km na tahu G56 Hangzhou - Ruili Expressway v provincii HUnan. Je nedaleko Yueyang a křižuje jezero Dongting s masivním mostem. Tento most má hlavní rozpětí 1.480m a je jeden z největších v tomto ohledu ve světě. Je dlouhý 2.390m. :arrow:

Obrázek

Dne 1.2. se odevzdalo do provozu 56 km prodloužení tahu Wenzhou Ring Expressway v provincii Zhejiang. Prodloužení jde přes hornatý, následně nízko položený terén, poté se stáčí východně a napájí se na MÚK s G15 jižně od Wenzhou a Rui´an.

Dne 9.2. se odevzdal do provozu poslední úsek v délce 108 km na tahu G4W2 Xuchang - Guangzhou Expressway v provincii Hunan. Úsek je mezi Yueyang a Wangcheng. Tím se skompletizoval 1389 km dlouhý tah G4W2. Tento tah byl přidán do sítě v roce 2013, když už byla většina trasy hotová, ale jako jednotlivé provinční dálnice, což mj. způsobuje problémy dodnes se značením.


video z výstavby mostu Daxiaojing: v popisu videa je více informací; dokončení 2019


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 10.2.2018 17:57:40, celkově upraveno 2

doplnění o 9.2.



4.2.2018 16:56:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Viaduct section of the Hong Kong to Macau Bridge passes load testing :arrow:

https://www.highways.today/2018/02/25/v ... ge-passes/

*článek s fotkami, po anglicky

Proto je tedy stavba hotová, ale testuje se po všech stránkách. Platí ale odevzdání v letošní rok.


jedno video :arrow:

Yuhuan: malý ostrůvek o rozloze 169 km2.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.3.2018 23:20:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Pingtang Bridge :arrow:

310m vysoký s 328m vysokou věží s rozpětím 550m, dokončení v roce 2019

dokument z výstavby; anglické titulky



ze stránky k nejvyšším mostům: http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... ang_Bridge

:jidlo: :o

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


11.3.2018 19:19:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Čína překonává jakýkoliv terén, aby jednotlivá území a regiony propojila co možná nejlépe.

Huali Expressway s Jinshajiang Bridge Jin'an :arrow:

video znáznorňuje terén již z výstavby a nákresy jak to bude vypadat



1386m bude hlavní rozpětí tohoto mostu, který má být v provoze v roce 2020 :arrow:

http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... e_Jin%27an

záběry z výstavby Tongren - Huaihua Expressway :arrow:



:shock:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


24.3.2018 15:08:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
extra projekt

komplex: Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge (HZMB)

Napřič Pearl River Delta se nachází 55 km dlouhá obří stavba HZMB, 2x3 jízdní pruhy v rámci 3 sekcí. První sekce je tvořená 22,9 km dlouhým ocelovo - betonovým mostem u Zhuai. Druhá část je tvořená 7 km podmořským tunelem, kde každý konec vystupuje na umělý ostrov. Tunel je zde pro umožnění provozu obřím nákladním lodím bez ohrožení mostních částí. Třetí sekce je most, který končí v Hong Kongu.
Příloha:
(map coutesy of Shell).jpg
(map coutesy of Shell).jpg [ 76.27 KiB | Zobrazeno 3110 krát ]

předchozí příspěvky v rámci celé oblasti:

viewtopic.php?p=124641#p124641
viewtopic.php?p=126525#p126525
viewtopic.php?p=148718#p148718
viewtopic.php?p=148899#p148899 (tady jasná návaznost kde se nachází HZMB)
viewtopic.php?p=149134#p149134
viewtopic.php?p=150982#p150982

pak ještě v sumarizujícím příspěvku ke konci roku 2017 píšu, že HZMB má hlavní inženýrské práce ukončené a nyní se celé měsíce celá stavba testuje včetně technologických prvků; http://www.scmp.com/news/hong-kong/econ ... ridge-2018

stavba HZMB se výrazně prodražila z 11 mld. USD na 16 mld. USD :o (+5 mld. USD nebo +46%)

Tolik k úvodu.

Lidé v Číně budou letošní rok (Lunar New Year) slavit velikým ohňostrojem, ale letos o důvod pro radost navíc budou mít obyvatelé regionu Perly, protože dostanou do užívání stavbu HZMB. Ta zásadně časově zkrátí cestování mezi speciálním administrativním regionem Hong Kong, Zhuhai City v provincii Guangdong a speciálním administrativním centrem Macao.

Dnes lidé musejí cestovat mezi mnoho menšími ostrůvky a přes trajekty a zabere to čas přes 4 hodiny.

Nové silniční spojení dlouhé 55 km, silnice, mosty překlenují deltu kanálu Lingdingyang 3 velikými mosty a 1 podmořským tunelem. Hlavní část 38 km dlouhá tvořená mostně-tunelovým komplexem prochází ponad deltu mezi Zhuhai a Macao na západní straně a Hong Kongem na východní straně. 29,6 km hlavní sekce jde z Zhuhai a obsahuje 22,9 km dlouhou mostní etapu tvořenou 3 velikými mosty s rozpětím od 280 do 460m, dále jsou zde viadukty s rozpětím 75 a 110m a dlouhý podmořský tunel s 2 umělými ostrovy.
Příloha:
Poznámka: umělý ostrov s tunelem vstupem vpravo
umělecké provedení od Peri

Artificial island with tunnel entrance2.jpg
Artificial island with tunnel entrance2.jpg [ 174.79 KiB | Zobrazeno 3110 krát ]

2. umělý ostrov je blízko Hong Kongu a bude na něm colní a imigrační prostor pro příchod do Hong Kongu pro spojení s Hong Kong International Airport. Pohybem to bude znamenat 45 minut přechod do Zhuhai z letiště Hong Kong oproti dnešním 4 hodinám.

Pearl River je dnes vstupem do Jižní Číny přes moře, je to jedna z celosvětově nejrušnějších námořních oblastí. Podmořský tunel umožňuje i obrovským lodím procházet tudy bez omezení vyhýbání si při velkých mostech a zároveň ochraňuje mosty před kolizními situacemi do budoucna, kdy provoz ještě zhoustne. Dopravní zápchy se mají snížit i na části Hong Kong - hranice Shenzen s checkpointem letiště Hong Kong.

HZMB přichází dlouhou dobu. Výstavba se začala v 12/2009. Jenomže až do roku 2011 se protahoval postup, protože meškal výstup z dopadů na ŽP. Výstavba se zrychlila v roce 2011, když se začalo pracovat i na straně Hong Kongu. Poslední mostní věž byla dokončená v 06/2016. Podmořský tunel je tvořený 33 prvky včetně 28 rovních a 5 zatočených dílů s celkovou délkou 5,7 km. Poslední tunelový prvek byl instalovaný v 05/2017.

Výstavba hlavní 29,6 km dlouhé sekce obsahuje 22,9 km mostní sekce a 6,7 km podmořský tunel což započítává již i vstupy do něj. Tato hlavní sekce byla jako celek dokončená v 07/2017.

Originální náklady jsou momentálně na úrovni 16 mld. USD. Ale poslední 2 roky přidávají ještě možná další 1,5 mld. USD. To prozatím není stále zařazeno do nákladů. Je to ale spřesnění nákladů ze strany úřadu dopravy a bydlení v Hong Kongu v 11/2017. Projekt si náklady dělí hlavní úřady Hong Kong a Macao.

Kromě ale HZMB se do výstavby a modernizací dostala i celá série silnic začínajících na východní straně u ostrova Chek Lak Kok, na HK silnici 8 směrem k hraničním bodům.

Pekingská vláda považuje HZMB za klíčový dopravní prvek do oblasti s názvem Greater Bay Area zahrňujících Hong Kong a Macao jakožto i 9 nejrychleji rostoucí průmyslová města v provincii Guangdong. S populací kolem 67 milionů se tady vytváří HDP o velikosti 1380 mld. USD v roce 2016, což tehdy bylo kolem 10% čínské ekonomiky.

Z hlediska přínosů na tom z celé oblastí nejvíce získá Macao, které jakožto centrum kasín ztrácí na úkor jiného rozvoje u sousedů v Shenzenu a Hong Kongu.
Příloha:
Poznámka: mosty jsou ošetřené speciálním antikorozním nátěrem Stirling Lloyd's Zed S94
Main pic shot - 3.jpg
Main pic shot - 3.jpg [ 68 KiB | Zobrazeno 3110 krát ]

Zkušenosti se počítají

HZMB je tedy opravdu velkolepý stavební komplex. Klíčové taky bylo, kdo jej zhotovil. Centrální prvek projektu, tedy 6 km podmořský tunel (délka bez vstupů), opravdu dlouhý na stávající světové poměry s navrhnutou životností 120 let je tunel stejně jako mostní část zhotoven, aby vydržel i silné zemětřesení o 8 st. Richterové stupnice. Most je zase dizajnovaný i pro zvládnutí silného větre o síle 200 km/h.

Kanál jako jeden z nejvytíženějších z hlediska lodní dopravy znamenal výzvu i pro tunel z hlediska hloubky. 6-pruhový podmořský tunel jde 45m pod hladinou moře v západním území od letecké dráhy letiště Hong Kongu na ostrově Chep Lak Kok. Dva umělé ostrovy zajišťují pak provoz mezi tunelem a mostními strukturami.

Tunelové prvky jsou zhotovené nedaleko moře v tzv. suchém doku. Německý specialista, firma Peri, má mnoho zkušeností se stacionárními přefabrikovanými tunelovými prvkami pro hlavní projekty typu 3,6 km dlouhý Oresund Tunnel mezi Dánskem a Švédskem odevzdaným do provozu již v roce 2000.

Společnost Peri použila 2 speciální hydraulické stroje pro děbnění na zhotovení 33 tunelových prvků. Každý má standardní délku 180m, šířku 38m a výšku 11,4m a váhu 72.000t. Peri zhotovuje tyto prvky metodou přírastkem zpouštěním. Peri používá k výstavbě 2 tunelových tubusů centrální servisní galerii. Speciální stroje jsou navíc každý jiný, takže se dosáhlo co možná nejlepší těsnění mezi každým prvkem a i na koncích tunelů. Společně s 50m dlouhými nosníky ve středu vnitřní děbnění tvoří horizontální pohyblivé zařízení, které se po každé operaci vrací do betonářské polohy a zasouvá se do přefabrikovaných výstužních klecí. Výhodou tohoto procesu dle Peri je, že spodní deska, vnější stěny a deska mohou být konstruované monoliticky a hlavně bez kotvících prvků. V důsledku toho jsou tisíce vazeb odstraněné, co minimalizuje možnost úniku. Kolem 30h bylo potřebné na betonování segmentu s 3.600m3 betonu. S pomocí strojů Peri se použil 1 mil. m3 betonu pro přefabrikování 8 prvků a komponentů. Po dokončení prvků s jejich dočasnými těsnícími systémy na koncech jsou hydraulicky přesouvané na pontony v suchém doku a následně posouvané do pozic v řece. Prvky jsou poté zapouštěné do příslušné polohy v moři a odstraňuje se těsnění. Konstrukce vysokých bočních a středových stěn pro tunelové otvory na ostrovech se uskutečňovala přes mobilní systém Peri Portal Formwork Carriages.

6-pruhová silnice je kolem 56m široká, na mostech se spádem 3%. Portálové stěny mají 300m dlouhé bočné stěny a 300m dlouhé oddělující stěny od silničních směrů jízdy; stěny jsou 2,5m široké. Centrální oddělující stěna je vyšší než 2 další a tím tvoří podporu pro portálové stropy. Použit je zde architektonický beton SB4 s čistou a kvalitní strukturou , která zajišťuje dlouhou neprůpostnost vody.

Výstavba vnějších architektonických betonových stěn se prováděla bez použití jeřábů. Peri navrhl pro výstavbu mobilní systémy: Peri’s Variokit Engineering Construction system, Vario Girder Wall Formwork system and SK anchor technology. Betonovaní se provádělo v pravidelných 15m délkách zatímco každá stěna na výšku byla zhotovená na jedno vylití.
Příloha:
The lane-direction dividing wall 2.jpg
The lane-direction dividing wall 2.jpg [ 147.3 KiB | Zobrazeno 3110 krát ]

Vozovka pro výkon

Asfaltování se ujal specialista. Hlavní část mostové sekce vozovky se dokončila v létě 2017. Vozovka má vydržet extrémní podmínky spojené s vysokými teplotami vzduchu a vlhkosti včetně ale těžké dopravy a extrémních vibrací způsobených silným větrem. Hlavní faktory pro vozovkovou část tak jsou: anti-deformace, anti-koleje atd. Pro vozovku byla oslovená firma Shell Bitumen, část Royal Dutch Shell. Výhradní dodavatel asfaltů s exkluzivitou pro tento projekt pro hlavní mostovou část.

Specifikum pro vozovku je i teplota. Ta může být o 5-10 st. C vyšší než při standardní silnici. Je to způsobeno solárním vyžarováním ze spodu od vody ale i z vrchu od slunce. Proto se navrhla speciální komorová struktura zespodu, která sníží přehřívání zespodu.

Největším problémem bylo ale nalézt správnou směs asfaltu za daných podmínek. Těžká doprava, silné vibrace pro vítr, hrozící deformace se slunce a soli z ovzduší. Shell navrhl: Shell Bitumen 60-70, Shell Flintkote Bridgecoat a speciální nátěr Shell Spramul TCX-1. Vozovka dostala 700.000 m2 asfaltu. Shell Flintkote je pak jen na straně sekce Hong Kong.

Stirling

Než se ale asfalt dostal na místo, nastoupil specialista pro hydroizalce. UK společnost Stirling Lloys, která se specializuje na hydroizolační a povrchovou úpravu pro ochranu infrastraktury, včetně silnic, tunelů a mostů. Firma má bohaté zkušenosti i z této části Asie.

I pro Stirling to byla výzva, protože bylo potřebné ochránit 500.000 m2 plochy vozovky. Stirling tady nasadil produkt s názvem Eliminator. Eliminátor je založený na principu technologie společnosti Esselac, který má zajistit anti-korozní ochranu s plánovanou životností 120 let. Systém má již mnoho letou referenci v tomto prostoru Asie. Eliminátor byl aplikovaný pro 500.000 m2 na 3 ocelové vozovkové sekce. Ostatní sekce betonových viaduktů atd. Proces zahrnuje broušení jakéhokoliv náznaku rzi až na požadovaný čistý profil oceli, na který se pak nanáší válečkem speciální anti-korozní vrstva s nátěrem Zed S94, který má zesilnit vazbu menbrány na stavební prvek. Kontroly zajištění kvality se provádějí před aplikací i po ní. Před nátěrem se provádí zkouška adheze, aby se dosáhla zadaná hodnota adeze, poté se provádí 1. základní nátěr a až na něj jde 2. stříkaný žlutý nátěr Eliminator. Nátěr se stříká na požadovanou hroubku, která je neustále měřená. Poté se vykoná kontrola hroubky a odhalují se případné defekty, které se opravují. Poté se aplikuje 3. tzv. pigmentový nátěr. Ten zajišťuje mimořádnou ochranu proti i těm nejmenším dírkám, které nejsou vidět volným okem. Klimatické podmínky si vyžadují enormní znalosti a technologie, protože čas na opravy byl pár minut po uplné zaschnutí 1/2 hodiny. Detailní okrajové zóny stavebních prvků se natírají ručně. Na dokončení nátěrových prací se aplikuje speciální těnká červená vrstva. Tento nátěr prodlužuje životnost pevných povrchů tím, že je odolný vůči zatížení koles na asfaltový povrch.

230°C horký asfalt se klade na tepelně aktivovaný červený nátěr. Při ochlazování se vytváří silná chemická struktura, která je vysoce odolná vůči různým deformacím asfaltové vozovky. Rozptyluje se namáhání od dopravního pohybu a strukturalních vlivů.

Vozovka má tak vydržet co nejdéle bez nutnosti oprav v krátkém čase. Nedá se zabránit poškození zcela, ale již dnes je jisté, že si cestující vychutnají pohodlí na maximum; zkrácením cestování z dnešních 4-5h na méně než 1/2 hodiny. Protože to HZMB poskytne.
Příloha:
Poznámka: Hong Kong, hraničně - přestupová oblast na letiště Hong Kong (foto Leighton Asia)
Hong Kong Boundary - access to Hong Kong and airport (photo Leighton Asia).jpg
Hong Kong Boundary - access to Hong Kong and airport (photo Leighton Asia).jpg [ 158.55 KiB | Zobrazeno 3110 krát ]

Objekty přestupových zařízení

Umělý ostrov 150m vzdálený od letiště Hong Kong, přes který jde tunel v rámci stavby. Ostrov, ve skutečnosti hranice s Hong Kongem je přístupem pro letiště. Kolem 250.000 pasážerů a 60.000 vozidel tady může denně projít. Znamená to infrastrukturu o velikosti 40.000 m2 pro cestující, která leží pod komplikovanou ocelovou střechou.

Společnost Leighton-Chun Wo byla oslovená pro výstavbu budovy a související práce za 1,08 mld. USD. Leighton Asia je členem australské skupina CIMIC - Construction, Infrastructure, Mining and Concessions - dcera Hochtief.

Z hlediska stavebního se tady realizují: okapové plošiny, plošinové mosty, systém dálkového chlazení pro hraniční přechody v Hong Kongu, vrtané základové piloty, železobetonové konstrukce, profilovaná ocelová střecha, závěsní zdivo, zasklení, architektonické úpravy, mechanické a elektrické práce.

Každá část ocelové střechy byla vyrobená na pevnině Číny a je o velikosti 60m x 25m a váží kolem 670t. Problémem tady byl fakt, že budova je blízko letištní přistávací dráhy, takže střecha nemohla být instalovaná s jeřáby. Takže se tady uplatnil jiný postup a sice dvojitá železnice a dvíhací hydraulický systém.

Existovalo zde 8 hlavních dodavatelů. Třeba i Bentley na předvídaní stavebních problémů a postupů práce. Již před začátkem se řešilo více než 3.000 potenciálních problémů v rámci jinak běžných stavebních prací a činností. Díky tomu se povedlo ušetřit 12% rozpočtu. Tím se ušetřil i čas.

Klíčoví hráči

Společnost Dragages - China Harbour - VSL získal kontrakt za 1,4 mld. USD v roce 2012 na výstavbu 9,4 km dlouhého viaduktu Hong Kong k mostu. Jde od International Airport Island po hraniční území Hong Kongu k jeho teritoriálním vodám a je největším jednotlivým prvkem kontraktu v rámci Hong Kongu.

Společnost Mott MacDonald pro výše uvedenou společnost navrhla vícero částí pro tento viadukt. Geotechnické, silniční, elektrické a další civilní prvky.

Do projektování byla zařazená i společnost Ove Arup & Partners Hong Kong.

V rámci viaduktu se řešila další hromada prací: navigační prvky pro námořní dopravu a jejich instalace, systémy ochrany před nárazem lodí do stavby atd.

Shell Bitumen se k realizaci přidala v roce 2013. Přispěla k technické podpoře a konzultacím do použití materiálů a i k projektovým částem celé realizace.

Ve zkratce

Je to veliký komplex staveb, o kterém vzniklo mnoho hodin dokumentů a je to komplexní silniční řešení pro celou oblast. Dnes ještě možná nebude mít plné využití a staví se toho v celém regionu opravdu mnoho, ale je to komplexní řešení a završení pro celý region Číny a 2 speciálních administrativních celků: Hong Kong a Macao. Náklady na výstavbu jsou o polovinu vyšší a to už i původní jsou vysoké, ale práce obnášejí velké výzvy i pro nejzkušenější na světě. Výsledkem bude zkrácení cestování ze 4-5h na méně než 1/2 hodiny.

Co stavba to je hodno extra pozornosti. Každý z mostů, tunel extra. Každý umělý ostrov extra. Jednotlivé systémy, prvky, senzory na silnicích, technologie zhotovené pro umožnění konstrukce, ale i pro námořní dopravu atd. Dnes není pomalu problémem postavit cokoliv a to právě ukazuje tento obrovský komplex staveb. :idea:

na závěr ještě jedno video (po čínsky, ale záběry jsou kvalitní a po celé trase a dokladují velikost komplexu staveb:



předem se omlouvám za případné nespravné české termíny ze stavebnictví

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.3.2018 13:52:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Nepochybně se po půlroku odmlčení zde dostanu i k výstavbě dálniční sítě v Číně někdy další období, ale musím zmínit, že Čína slaví 10 let provozování VRT a nyní má k dispozici 27.000 km. :ok: Vlaky tady jezdí min. rychlostí 250 km/h.

Jako 1. trať byla k dispozici 118 km dlouhá Peking jih - Tianjin v roce 2008 v LOH. Ke konci roku 2017 bylo v provozu 25.000 km.

China Railway Corporation plánuje pro rok 2025 celkem 38.000 km tratí, přičemž pro letošní rok se počítá s 3.500 km VRT, takže prozatím jdou dle plánu. K 06/2018 bylo ve výstavbě 10.738 km VRT respektivě 28 linek v nákladech v propočtu za 160 mld. USD. Všechny tyto tratě mají být k dispozici koncem roku 2022.

Část těchto informací byla okrajově napsaná 5.1., nyní to jenom spřesňuji.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


13.9.2018 12:12:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
No a po půlroku se vracím i k dálnicím. Nenapíšu samozřejmě všechno co by jsem chtěl dle mnoha jiných vláken, tedy neuvedu ani všechny úseky/tahy, které jsou v provozu a už vůbec co se nově staví. Není to v silách jednotlivce. I vzhledem k času co jsem tady nebyl vyberu jen něco a pak až koncem roku budu psát číselné shrnutí.

Ministerstvo dopravy v srpnu informovalo, že se v roce 2017 uvedlo do provozu celkem 8.130 dálničních km. Je to nárůst oproti roku 2016 o +6,5%. Ministerstvo uvedlo, že v rámci zpoplatněné sítě silnic vícero kategorií se v roce 2017 na 15.245 km mýtné za přejezd zrušilo. To se netýká jen dálnic. Zpoplatněná síť dálnic je na úrovni 132.638 km nebo jinak řečeno dálnice tvoří 81% zpoplatněné sítě silniční sítě. I nadále je vykázaná ztráta i když s meziročním poklesem o 2,8% na 58,4 mld. USD. (ve vláknu forma výstavby a financování vícekrát rozepsaná včetně vykazování ztrát za dálnice).

V tomto roce se má do provozu dostat cca. 5.000 km dálnic. To znamená, že ke konci letošního roku se dálniční síť dostane nad úroveň 140.000 km. :idea:

odkaz na tento příspěvek se nachází ve shrnutí za rok 2017


Dne 28.4. se odevzdal do provozu 57 km dlouhý úsek na tahu Dali - Yongsheng Expressway. Jde od Shangdeng v Dali do Pianjiao v Yongsheng, Lijiang.

Dne 28.6. se do provozu dostal 15 km úsek v rámci prodloužení tahu Bijie - Bizhen Expressway od hranic Guizhou po Zhenxiong.

Dne 1.8. se odevzdal do provozu 74 km dlouhý tah od Hotan po Moyu. Spojuje G3012 - Xinjiang.

Dne 20.8. se do provozu dostal nejzápadnější úsek Beijing - Qinhuangdao Expressway. Jde mezi 6. ring roadem a Yanjiaozhen. Dohromady jde o 10 km, z čeho 6 km je v Beijing a 4 km jsou v Hebei. Tento tah se přečísloval z G1N na G0121.

Dne 22.8. se do provozu dostal 87 km úsek na S26 ve Vnitřním Mongolsku mezi Ordos a Yinchuan, jde od Aolezhaoqi na východě hranic s V.M. a Ningxia.

Dne 31.8. se do provozu dostal 52 km úsek Zhijin - Puding Expressway v Guizhou.

Dne 15.9. se dostal do provozu 14 km úsek G18 mezi Pocang a Huangtuling v provincii Hebei. Dalších 21 km je stále ve výstavbě. Do provozu se má dostat koncem roku.

několik videí, nejdříve stavební skvosty:




http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... ang_Bridge









a něco z provozu:






_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


21.9.2018 17:11:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
a dalších 500 km dálnic v provozu:

Dne 24.9. se odevzdalo 92 km mezi Wuqi a Dingbian v provincii Shaanxi.

Dne 26.9. se odevzdal 43 km II. fáze na tahu G15 Yunfu - Zhanjiang Expressway v provincii Guangdong. Úsek jde od oblasti Xinxing po Yangchuan city. I. fáze je v provozu od konce roku 2017. Celková délka činí 86 km.

Dne 28.9. se odevzdal do provozu 67 km úsek na tahu S19 Longkou - Qingdao Expressway v provincii Shandong. Úsek jde od Longkou po Laixi. Celý tah má délku 157 km, přičemž zbytek je v provozu od roku 2015.

Dne 28.9. se odevzdal do provozu i celý tah G9811 Qiongzhong - Ledong Expressway v provincii Hainan v celkové délce 129 km.

Dne 28.9. se dále do provozu odevzdal i most Leqing Bay Bridge s jeho napojením na okolí v provincii Zhejiang v celkové délce 38 km. Nachází se na G1523. Fotky a zdroj: http://yhnews.zjol.com.cn/yuhuan/system ... 9508.shtml .

Rovněž se 28.9. odevzdal do provozu most Qingxin i s napojením v provincii Guangdong v celkové délce 17 km. Ten spojuje 2 tahy a to: Guangzhou - Qingyuan Expressway a Qingyuan - Lianjiang Expressway.

A 28.9. se do provozu dostal i 18 km úsek Shenxian - Nanle Expressway v provincii Shandong.

Dne 29.9. se odevzdal do provozu 6-pruh z Yueyang po Wangcheng v provincii Hunan v celkové délce 102 km v rámci tahu G0421.


Megaprojekt (a to i na čínské poměry) Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge, kterému se tady vícekrát detailně věnuji je síce hotový, ale v provozu stále není. Neustále se mění datum odevzdání do provozu. Neustále se celá stavba kontroluje z hlediska nejrůznějších technologií, dále se zkoumá jak je udělané těsnění a jak odolává bouřím atd. Toto testovací období trvá prakticky celý stávající rok. Nejnovější termín je 10/2018, ale je otázní zda-li to tak opravdu bude. Není to ale tak, že bych to zapomněl napsat. To se u tohoto projektu zcela jistě nestane, když tady budu. Poslední termín byl 08/2018, ale nestalo se. Říká se, že se provádějí další zkoušky po supr-tajfunu, který se tady v polovině měsíce prohnal s názvem Mangkhut. Spojení HK - Macao má odolat mnoha fyzikálním jevům a různé síle větru atd., ale voda zatekla i do jiných staveb v HK. Pak jsou tady vysoké vlny a silný nárazový vítr a objevila se eroze u umělého ostrova (umělý ostrov zde: viewtopic.php?p=162408#p162408 ).
Příloha:
artifical island.JPG
artifical island.JPG [ 36.4 KiB | Zobrazeno 1136 krát ]

A tak se ověřuje i bezpečnost tunelů a dalších náležitostí. Stejně tak varovní systémy před nebezpečím.

Tady je pak článek k zpoplatnění: https://www.scmp.com/news/hong-kong/hon ... uhai-macau , kde jsou i další záběry na tento obrovský projekt, který se neskutečně prodražil a jako jeden z mála v Číně má veliké omeškání od ukončení hlavních inženýrských prací po skutečné odevzdání do provozu. Kdy se tak stane je ve hvězdách, protože místní vláda v HK jakožto i čínská drží svět v napětí jako kdyby to mohlo být každým dalším dnem a přitom to je stále v nedohlednu. Mj. se řešilo i to, kdo doplatí rozdíl 5 mld. USD oproti původním nákladům.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.9.2018 14:13:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Čínský program rozšiřování dopravní infrastruktury zůstává stabilním, což vyhlásilo koncem léta ministerstvo dopravy. Za 1. půlrok Čína vložila do dopravní infrastruktury napříč celým státem 190,9 mld. USD. Zaměření se pak mírně poupravilo a to pro místní regionální silnice o +1,8% a extra se navýšilo financování dálniční sítě a to o +12,8%. Důvodem byl nedostatek peněz na některé zahájené projekty a celkové investice udržují v stabilním režimu celé hospodářství. Minula se tedy přibližně 1/2 objemu plánovaných peněz pro letošní rok. Na dálniční síť celkem směrovala 1/3 objemu peněz, tedy asi 63 mld. USD. Tyto částky umožní naplnit cíle stanovené pro rok 2020. Ale to bych se již opakoval jaké jsou cíle pro rok 2020 a že se v další dekádě ještě více zaměří pozornost na železniční síť, která se v této dekádě staví masivně, ale ve srovnání se silnicemi a dálnicemi zaostává, ale to je normální.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


17.10.2018 15:09:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Brzo se otevře most spojující Hongkong a Macao :arrow:

viewtopic.php?f=218&t=6384

Stalo se. Komplex staveb je otevřený. Hong Kong - Zhuhai - Macau Bridge, tady ve vláknu na vícero místech popsaný projekt. Dnes se odevzdal politicky, do provozu jde od 24.10.



https://www.bbc.com/news/world-asia-china-45937924

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


23.10.2018 22:48:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Dnes se odevzdal do provozu 1. úsek v délce 92 km na tahu Quyang - Huanghua Port Expressway (Qugang Expressway) v provincii Hebei. Jde od G5 u Quyang do G45 u Suning. Je to 1. PPP dálniční projekt v této provincii.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.10.2018 19:51:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
z výstavby jednoho z nejdelších tunelů v Číně:

jeden z nejdelších dálničních tunelů (5. nejdelší bude, prozatím) je tunel Micang s délkou 13,8 km

*výstavba trvala 54 měsíců a nachází se na budovaném tahu Sichuan - Shaanxi Expressway
*takto dlouhý tunel bylo potřebné postavit, protože v trasování stojí pohoří Micang a právě toto pohoří blokovalo dopravní spojení mezi Sichuan a Shaanxi
*cestování na této trase se zkrátí díky tunelu ze 4h na 30 minut
*pro nepřístupnou lokalitu a ještě navíc velmi tvrdé horniny, nepříznivé tropické počasí a vysokou koncentraci nebezpečných plynů si tady vyžádalo speciální technické nasazení a na pomoc došla i technika ze železničních stavebních společností
Příloha:
xcmg.JPG
xcmg.JPG [ 85.23 KiB | Zobrazeno 604 krát ]

*kromě tvrdých hornin se během průzkumu a ražení zjistilo, že jsou tady i velmi nestabilní zóny velmi křehkých skalních masivů a dokonce jeskyně
*bylo tak za potřebí zrychlit výstavbu, ale zajistit hladké ražení, a proto sem divize železničního vybavení společnosti XCMG vyslala 2 trojité vrtní jumbá a speciální řezací zařízení, které pohánělo většinu prací dopředu
*výstavba tunelu byla velmi nepohodlná pro dělníky, protože pro unikající nebezpečné plyny museli mít na sobě velmi nepohodlné pracovní oděvy

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.10.2018 10:59:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Včera tomu bylo 30 let, když Čína otevřela 31.10.1988 první dálnici v zemi. Byla to Huija Expressway v Shanghai.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Letos má dálniční síť atakovat nebo pokud to půjde dle plánů přesáhnout rozsahem 140.000 km.

Dne 30.10. se odevzdal do provozu nejvýchodnější úsek na Xugu Expressway (Xuyong - Gulin Expressway) v provincii Gizhou. Jde o 15 km část mezi Xijiuzhen a Xishui. Xugu Expressway je Sichuan expressway, ale pokračuje až do provincie Guizhou. Teď na ny ní chybí dobudovat vhybějící úsek s obrovským mostem Chishuihe na hranicích obou provincií. Má se tak stát v roce 2019.



Dne 30.10. se odevzdal do provozu 1. úsek na tahu Huinan - Linjiang (Huilin) Expressway v provincii Jilin. Jde o 79 km úsek od G1221 u Huinan do Baishan. Obsahuje i novou MÚK s G11. V budoucnosti se má prodloužit do Severní Korey u Linjiang.

Dne 30.10. se odevzdal do provozu zbytek tahu Weifang - Rizhao (Weiri) Expressway v provincii Shandong. Je v délce 152 km. Celý tah má pak 185 km.

Dne 31.10. se odevzdal do provozu nejjižnější úsek na tahu Jilin - Heihe (Jihei) Expressway v provincii Jilin. Úsek má délku 100 km a jde od Jilin po provincii Heilongjiang u Huanggang. Těchto 100 km je zčásti 72 km nová výstavba a zvyšek trasy je upgrade původní silnice. Je pod číslem G1211. Na mapách je vidět u Harbin v provincii Heilongjiang tah G1211, ale to se jedná o 4-pruh bez MÚK a nejedná se o dálniční tah.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


1.11.2018 20:04:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Málokdy se věnuji DN, ale takto závažnou uvedu. V sobotu podvečer došlo k těžké DN na dálnici Lanzhou - Haikou Expressway při městě Lanzhou v provincii Gansu na SZ Číny. Do kolony stojících vozidel u platidel narazilo nákladní vozidlo. Výsledkem je nejméně 15 mrtvých a 44 zraněných. Nákladní vůz typu věžového jeřábu nedokázalo včas zabrzdit; řidič udal problémy s brzdovým systémem. Je lehce zraněný a pod dohledem policie. Na místě zasahovalo několik stovek záchranářů do dlouhých ranních hodin dnešního dne.

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-46088424
http://www.chinadaily.com.cn/a/201811/0 ... 8663f.html

a pro lepší náladu jedno nové video z neskutečně krásných staveb mostních objektů:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.11.2018 15:07:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11323
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


17.11.2018 23:15:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 225 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz