Právě je 21.7.2019 19:10:12




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 89 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 Katar 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
vizualizace nové dálniční křižovatky, která se má dokončit koncem roku 2021:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.1.2019 18:54:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
infrastruktura pro další století ... kde se nejdříve budují silnice, dálnice, MÚK a poté domy a stejně tak kapacitní nádrže pod zemí a čerpací stanice s tunelama pro další zdroje vody a teprve poté další objekty ... nejdříve rozplánování, následně výstavba - cena nehraje důležitý faktor, tím je naopak postupnost výstavby infrastruktury a další zástavby tak aby to přinášelo od začátku ovoce, tato výstavba tady běží dnes, do minulosti a půjde další dekádu v tomto rozsahu jaký prezentuji

Obrázek

Obrázek

příprava místa začátku ražby:

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.2.2019 19:50:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
Příloha:
almr.JPG
almr.JPG [ 87.37 KiB | Zobrazeno 2191 krát ]

V týdnu se do slavnostního užívání velikým ceremoniálem dostal celý tah Al Majd Road (ex Orbital Road). Postupně se budoval a odevzdával do provozu uplynulé roky. Jde o celkem 195 km nových dálnic, které dohromady tvoří obchvatový systém kolem hlavního města Doha. Jde o 14-pruhový koridor, kde dominantní je 2x5 pruhů a 2x2 pruhy pro lokální dopravu z exitu po exit atd. Kromě toho jsou na celé trase gigantické více-poschodové MÚK. Jedna sekce je v parametrech 2x10 jízdní pruhy. Koridor je nadimenzovaný pro další roky, aby se nestalo to co v mnoha sousedních státech a jejich městech, kde jsou hlavní tahy a obchvaty přeplněné. Tento mega-infrastrukturní projekt je součástí Vize 2030.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.2.2019 17:50:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
nový dálniční koridor Sabah Al Ahmad Corridor :arrow:

výstavba je zahájená, smlouvy jsou uzatvořené ve 4 balících postupně během roku 2018, dokončení je k roku 2021, poslouží tak i pro FIFA World Cup 2022

koridor navazuje na vztahy s Kuvajtem


Obrázek



Obrázek

Obrázek

bude na něm nejdelší most v Kataru dlouhý 2,6 km
Obrázek

9 velikých MÚK na celé trase
Obrázek

Obrázek

bude na něm nejdelší zavěšený most v Kataru dlouhý 1,2 km
Obrázek

Obrázek

Obrázek

v rámci koridoru se postaví i 65 km chodníků a cyklochodníků
Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.3.2019 10:00:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
A ještě doplním, že letos se tady bude realizovat 55 projektů ze silniční a navazující infrastruktury v hodnotě 18,8 mld. QAR, tedy asi 4,6 mld. €, což je již mírný pokles oproti předešlým letem vzhledem ke stále větší dokončenosti pátěrní infrastruktury. Na celou infrastrukturu pak směruje celkem 33 mld. QAR, tedy 16% z rozpočtu. Zdroj: https://www.wgoqatar.com/2019/03/ashgha ... this-year/

Rozpočet pro rok 2019 pak počítá s nárůstem výdajů o +1,7% na 206,7 mld. QAR. Po 3 krizových letech souvisejících s blokádou ze strany Saudské Arábie se má dostat znovu do přebytku a to ve výši 4,3 mld. QAR. Vláda zvedne přitom v roce 2019 platy o +9,4%.

Z hlediska % výdajů na jednotlivé sektory jde do zdravotnictví 11,1%, do vzdělání 9,3%. Vláda během dalších 5 let postaví školy za 6,8 mld. QAR. Na nové bydlení směruje na dalších 5 let celkem 12 mld. QAR. Zdroj: http://qatar-tribune.com/news-details/id/149084

Státní dluh dosáhl maximum (blokáda, deficity rozpočtů), ale již pozvolna klesá a je na úrovni kolem 50% HDP. Před 3 lety byl pak na úrovni 35% HDP. Katar v rámci blokády a dalších hrozeb napumpoval do vlastní obrany a nových zbraní, především pak do letectva, ale i pozemní armády a námořnictva obrovské peníze (v řádu desítek mld. USD jsou kontrakty) a ročně na obranu směruje již 2 mld. USD.

Majetek Kataru z příjmů z prodeje plynu a ropy pak shrnuje do státní společnosti Qatar Investment Authority, kde se za 14 let existence shromáždilo odhadem 170 mld. USD. Kromě hotovostních možností, vzácných kamenů tato firma vlastní akcie mnoha firem, letišť a developérských projektů v mnoha státech světa. Majetkové portfolio v uplynulých 3 letech kleslo o asi 15% pro lepší zvládnutí finanční krize plynoucí z blokády. Katar neustále udržoval vysokou míru platební schopnosti a nadplán vybudoval závody pro spracování potravin, zesilnil přístaviska a zavedl nové obchody s mnoha státy světa touto cestou. Tak se udržel i veškerý program výstavby v zemi a stát prosperoval a nahradil výpadky tovarů ze strany sousedů. Hlavním sporem je katarská spolupráce s Íránem při těžbě plynu a potažmo spor Íránu se Saudskou Arábii.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.3.2019 10:22:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
Katar začal značnou pozornost věnovat i dopravnímu značení. Souvisí to s tím, jak se zahušťuje okolní developérská výstavba.

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


12.3.2019 12:21:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
k výše zmíněnému

Obrázek


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


22.3.2019 14:12:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
Začala se výstavba 1. mostu níže uvedeného typu + od 15.4. je v provozu dalších 33 km dálniční sítě (Al Khor - Doha) s veškerým zázemím kolem toho :arrow:

Příloha:
D4Wmq2mWsAEjaQo.jpg
D4Wmq2mWsAEjaQo.jpg [ 237.5 KiB | Zobrazeno 1401 krát ]


stav výstavby Al Khor Road (spojí Doha a Al Khor za 20 minut jízdy); části jsou již v provozu a daších 33 km nových:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.4.2019 14:05:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
1. část systému metra v Doha, Red Line South, 13 stanic - spojuje AlWakra a Lusail je od 8.5. v provozu :arrow:

*stanic bude celkem 18
*systém metra se staví ve 2 fázích: první je výstavba 3 ze 4 línnií (červená, zlatá, zelená) a 37 stanic, přičemž tato fáze bude dokončená v roce 2020
*další fáze a zahuštění o stanice se zrealizuje do roku 2026; přidá se 60 stanic a dostaví se i 4. tedy modrá linie
*metro samozřejmě obslouží mj. i stadiony pro Fifa World Cup 2022

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


11.5.2019 18:39:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
zase jednou Katar a život mimo dálnic, respektivě v jejich dosahu jak se buduje další infrastruktura

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.5.2019 20:11:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
Od 30.5. je tady v provozu další tunel. Sice s nižším významem, ale pro konkrétní propoj mezi 2 MÚK.

Obrázek

Obrázek

    The two-lane tunnel directly connects to Street 1115 & delivers a seamless free flowing link for road users of the Industrial Area Road heading from Doha towards Barwa City, & is considered a new travel option that is more efficient than its former alternative

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.6.2019 16:53:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
tady je názorní ukázka MÚK, další v provozu (základem nové páteřní dálniční sítě je sice cca. 1100 km dálnic, ale hlavně stovky MÚK, které jsou vícepatrové (3-5) a jdou tak i v tunelech nebo vysokých mostních objektech, neustále se budují propojení jednotlivých větev a právě to umožňuje rychlou přepravu kamkoliv

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.6.2019 19:36:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
    To complete the infrastructure works within Shuail bin Abdulla Al Attiya Street, #Ashghal will divert the entrance of the Grand Hypermarket to an alternative road, starting from Wednesday 10 July 2019 for a period of one year

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


12.7.2019 19:20:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12656
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Katar
Katar se otevírá zahraničním investorům

1. 5. 2019 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

Rok 2019 se v Kataru nese ve znamení řady významných legislativních změn. Katařané novelizují zákon o zahraničních investicích a poprvé umožňují i zahraniční vlastnictví nemovitostí v Kataru. V souvislosti s nadcházejícím mistrovstvím světa v kopané v roce 2022 to samozřejmě vytváří prostředí pro zajímavé investiční a obchodní příležitosti pro zahraniční firmy a podnikatele.

Zastupitelský úřad ČR v Kuvajtu se proto na problematiku nových katarských investičních zákonů zaměřil v rámci své série příspěvků věnující se této malé, avšak nesmírně zajímavé a perspektivní zemi Perského zálivu.

Pozorovatelům dění v Kataru se mohlo počátkem roku 2019 zdát, že v této malé a bohaté zemi Perského zálivu probíhá malá revoluce. Ačkoliv se nejedná o palácový převrat, převratnými by se změny zaváděné v oblasti investičního, korporátního, obchodního a vlastnického práva přesto nazvat daly.

Dne 7. ledna 2019 vyhlásil katarský emír, šejch Tamím bin Hamad Ál Thání, nový katarský zákon o zahraničních investicích („Zákon č. 1 z roku 2019 regulující investice ne-katarského kapitálu v hospodářských sektorech“), který má po vstoupení v platnost nahradit stávající zákon o zahraničních investicích č. 13/2000 z roku 2000. Řada pozorovatelů si od něj slibuje skutečně zásadní změny pro působení zahraničních investorů v zemi.

Nový investiční zákon především zavádí princip, že zahraniční („non-Qatari“) investoři mohou nově vlastnit až 100 % katarských obchodních společností obecně ve všech oblastech a sektorech katarského národního hospodářství, s výjimkou těch oblastí a sektorů, které jsou z rozsahu působnosti zákona vyňaty. To je velká změna oproti stávajícímu zákonu z roku 2000, který stanovuje okruh (tzv. „positive list“) hospodářských sektorů, ve kterých se po schválení ministrem hospodářství povoluje 100% majetkový vstup zahraničního investora do katarských společností.

K těmto sektorům patří zemědělství, turismus, zdravotnictví, vzdělávání, průmysl, energetika, či těžební průmysl, to vše za předpokladu, že je majetkový transfer v souladu s katarským rozvojovým plánem, a národními zájmy Kataru, které jsou definované jako optimální využití a rozvoj nerostných zdrojů, hospodářský růst země, transfer know-how do země a vytváření pracovních příležitostí s vysokou přidanou hodnotou pro katarské občany.

Nový investiční zákon by se měl v praxi vztahovat na většinu hospodářských činností a sektorů. Vyňaté z jeho působnosti jsou sektory bankovnictví, pojišťovnictví a zprostředkovatelské komerční agentury, které zákon explicitně uvádí v odstavci 4 (tzv. „negative list“). Kromě vyňatých hospodářských sektorů však může být rozsah působnosti nového zákona dále omezen rozhodnutím rady ministrů, která může na negativní seznam přidat další sektory.

Dá se očekávat, že katarská vláda nebude mít příliš chuť pouštět zahraniční investory do strategicky důležitých sektorů obranného průmyslu, těžby ropy a zemního plynu, ani do extrémně profitabilních sektorů stavebnictví a dopravy. Naopak v sektoru zemědělství, strojírenství, rybolovu, turismu, konzultačních a poradenských služeb a služeb obecně, se očekává větší míra benevolentnosti a možnost až 100% majetkového vstupu zahraničního kapitálu. Konkrétní ustanovení by měly obsahovat prováděcí předpisy, které mají být ministerstvem hospodářství přijaty v následujících týdnech až měsících, a jejichž přijetím nový zákon teprve vstoupí v platnost.

Smyslem nového zákona je přilákat do země zahraniční kapitál pro urychlení hospodářského rozvoje a dosažení ekonomické diverzifikace a modernizace katarské ekonomiky. Zákon spadá do rámce vymezeného dokumentem s názvem „Katarská národní vize 2030“, což je široce založený strategický modernizační plán emíra pro jeho zemi.

Liberalizace a otevírání Kataru zahraničí se pak ještě výrazně urychlilo po červnu 2017, kdy na něj koalice sousedních arabských států uvalila obchodní embargo a pozemní, vzdušnou a námořní blokádu. Katar si v této situaci musel rychle najít nové cesty a partnery pro dodávky kritických komodit, např. vody, potravin, a dalšího zboží. Během několika měsíců se mu podařilo z větší části nahradit bývalé dodavatele novými, stále je však pod značným tlakem hledat si nové obchodní partnery a prezentovat se jako země s moderním a liberálním obchodně-investičním prostředím.

Tomu by mohla napomoci i další legislativní změna v zemi, která umožňuje cizincům v Kataru vlastnit nemovitosti v určitých vymezených oblastech katarského hlavního města Dauhá a jeho okolí. Prováděcí předpis zákona č. 16 z roku 2018 upravujícího vlastnictví a využívání nemovitostí v Kataru osobami bez katarského občanství („non-Qatari“), který byl schválen počátkem března tohoto roku, povoluje vlastnictví katarských pozemků a nemovitostí jak pro soukromé, tak komerční účely (vlastníkem se mohou stát i zahraniční obchodní společnosti či investičními fondy).

Nový „pozemkový“ zákon tak otevírá cestu zahraničním realitním společnostem a fondům na katarský trh. Prováděcí předpis určil 10 oblastí, kde mohou cizinci vlastnit nemovitosti bez omezení a dalších 16 oblastí s vlastnictvím omezeným na 99 let. Další výhodou zákona je i to, že po dobu vlastnictví nemovitosti bude jejímu zahraničnímu majiteli v Kataru přiznán trvalý pobyt. I to by mohl být jeden z důvodů, proč si nemovitost v Kataru nově pořídit a užívat si mnohé z nesporných výhod této extrémně bezpečné a komfortní země, které movitým cizincům nabízí.

Ačkoliv je zapotřebí při implementaci nové legislativy v praxi počítat s určitým zpožděním, potenciální obchodní a investiční příležitosti budou pro zahraniční firmy zřejmě dostatečně lákavé pro podstoupení určitého rizika, zejména pokud by skutečně došlo k liberalizaci lukrativních sektorů, jako je např. stavebnictví či doprava, které v souvislosti s přípravou na MS v kopané v roce 2022 zažívají v Kataru obrovský boom. I sektory zemědělství, potravinářského průmyslu, turismu, strojírenského průmyslu či služeb však mohou být pro mnohé zahraniční – a i české – společnosti velmi lákavé, a to i pro segment malých a středních podniků (MSP).

Přístup na katarský trh rozhodně pro české podnikatele a firmy nebyl nikdy jednodušší, a to i například kvůli zavedení přímého leteckého spojení Praha–Dauhá (v současnosti se jedná již o dva pravidelné lety denně), či díky zavedení bezvízového vstupu do země v létě 2017 pro občany 80 zemí světa, včetně ČR. Zastupitelský úřad ČR v Kuvajtu se proto problematikou podnikatelského a investičního prostředí v Kataru a zaváděných reforem bude dále zabývat a o aktuálním vývoji bude české podnikatele informovat prostřednictvím série zpravodajských příspěvků věnovaných této perspektivní zemi Perského zálivu.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Kuvajtu (Kuvajt). Autor: Jakub Jaroš, obchodní diplomat.

Zdroj: https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/k ... 21550.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


13.7.2019 19:17:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 89 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz