Japonsko

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 28.2. se odevzdal do provozu 7 km dlouhý úsek Noetsu Expressway mezi Nadaura a Nanao Daihaku a na stejném tahu i 3 km úsek mezi Nanao Shiroyama a Nanao.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Již zítra se odevzdá do provozu další sekce tunelu Yamate v délce 7,2 km. Tím bude mít Japonsko 18,2 km dlouhý Yamate tunel na Central Circular Route. Celkem má stavba i s napojením 19,3 km a dokončí se tím 2. ring road hlavního města. Tunel má samozřejmě 2 tubusy. :idea:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (324.67 KiB) Zobrazeno 28962 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (1.03 MiB) Zobrazeno 28962 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (708.19 KiB) Zobrazeno 28962 x
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (849.08 KiB) Zobrazeno 28962 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.3., se odevzdal do provozu poslední úsek Joban Expressway v délce 14,3 km z Tomioka do Namie. Jde jen 6 km od Fukushima I jaderné elektrárny.

Dne 1.3. odevzdal do provozu 21 km úsek "super-two expressway" na ostrově Kyushu v Jižním Japonsku. Jde o Higashi -Kyushu Expressway a úsek je mezi Buzen a Usa, přičemž jde převážně o bypass města Nakatsu.

Dne 1.3. se odevzdal do provozu 2,2 km dlouhý úsek Chubu - Jukan Expresway mezi Matsuoka IC a Fukui-kita JCT. Zde jsou fotky.

Dne 7.3. se odevzdal do provozu chybějící obchvat Satsumasendai, který je součástí Minami - Kyushu Expressway. Jde o 7 km úsek.

Dne 7.3. se odevzdal i tunel Yamate; tedy jeho prodloužení: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 50#p107550

Dne 8.3. se dostává do provozu 4 km úsek Ken-O Expressway (což je vnější beltway hlavního města s plánovanou délkou 283 km, nyní v provozu 203 km) JZ od hl. města. Konkrétně jde o úsem mezi Samukawa - sever IC a Ebina JCT a tím se skompletizoval západní segment Ken-O Expressway jako takový.

Dne 14.3. se odevzdal do provozu 5,5 km dlouhý úsek Nishi - Kyushu Expressway. Jde o Yamashiro Kubara do Imafuku.

Dne 14.3. se odevzdal i 8 km úsek Harai - Nishimura a 6 km úsek Nima Ishimiginzan - Yusato na tahu San-in Expressway.

Dne 14.3. se také odevzdal do provozu 11 km úsek Tokushima Expresway na ostrově Shikoku mezi Naruto JCT a Tokushima IC.

Dne 21.3. se odevzdal do provozu 3 km úsek na Keinawa Expressway z Gose, sever do Gose, jih. Keinawa Expressway je vnější bypass Osaky.

Dne 21.3. se odevzdal do provozu 20 km dlouhý úsek Higashi-Kyushu Expressway mezi Saiki a Kamae. Většina celé komunikace se zprovoznila poslední roky.

Dne 22.3. se odevzdal do provozu poslední úsek na Onomichi Expressway mezi Sera a Kisu v délce 20 km. Zde jsou fotky ;)

Dne 22.3. se odevzdal do provozu krátký 2 km úsek na Keinawa Expressway z Koriyama JCT do Koriyama-minami (south). Tento úsek jde nad úrovní země.

Dne 29.3. byl odevzdán do provozu 4 km dlouhý úsek Minami - Kyushu Expressway. Jde o úsek mezi Akune-kita (sever) a Akune IC.

Dne 29.3 byl do provozu uveden také 26 km dlouhý úsek Doto Expressway mezi Urahoro IC a Shiranuka IC.

A dále, dne 29. byl uveden do provozu 20 km dlouhý úsek Ken-O Expressway, tedy vnější beltway hlavního města. Jde o úsek mezi Kuki Shiraoka JCT a Sakai Koga IC. V provozu je již 223 z 282 km.

V březnu 2015 se tedy dostává do provozu cca. 190 km dálnic. :idea:

Japonci se tedy od roku 2013 rozběhli, co se týče investic do dálniční sítě. Menší útlum nastal po ničivé vlně tsunami a problémech v jaderné elektrárně Fukushima. Od té doby se hodně investovalo nejen do dopravních staveb, ale i do protipovodňových opatření a nového bydlení. Trosky jsou skoro odevšad odklizeny a tam, kde zůstávají je to spíš jako památník této tragédie.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 17:17:30, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

K březnu 2015 jsou potvrzené následující fakta k událostem ze dne 11.3.2011 :arrow: :arrow:

*ničivé zemětřesení spojeno s tsunami, povodněmi, požármi a událostemi v jaderné elektrárně

14:46 je zaznamenáno zemětřesení, Japan Meteorological Agency vydává varování pro tsunami s výškou asi 3m, nevylučuje ale ani výšku 6m. V tomto čase v pobřežních oblastech až 58% obyvatel nevěnuje po 1. výzvě tomu náležitou pozornost. Již 13.3.2011 bylo publikováno o kolik se agentura "sekla". Agentura vydává varování s příchodem tsunami v závislosti od 10 do 30 minut. Za tento čas se mobilizují všechny záchranní složky, ale nestačí to.

Údaje agentury potvrzují další okolní instituce z ostatních států. Ruská federace po zkušenostech v oblasti z roku 2004 situaci nepodceňuje a nařizuje evakuaci 11.000 obyvatel Kurilských ostrovů. Tsunami ale dosáhne i na Filipíny, USA, Kanadu, Papui Novou Guinei, Peru a způsobuje zde škody v řádově mil. USD nejčastěji na domech a menších člunech. :idea:

K Japonsku přichází vlny, které mají daleko nad 3m, v mnoha přístavech a pobřežních oblastech vlna dosahovala výšky 5-8m, nebyla výjimka ani nad 10m: Fishery port of Onagawa – 15 m (50 ft), Sendai Airport area – 12 m (39 ft) a u Ryōri Bay vlna dosáhla výšku 30m. Vlna výšky 3m byla překročená téměř všude. Po 1. výzvě následují další již s oznamem o maximálně 10 minutách, tomu už věnuje pozornost v mnoha oblastech 71% obyvatel, ale i navzdory tomu mnoho lidí ostává doma, nanejvýš vylézá na střechy vlastních domovů.

Do 5 min. od příchodu vlny do jednotlivých lokalit úřady již pouze koordinují evakuci obyvatel do nejvyšších pater dostupních budov. Již nyní mají miliony lidí problém ať se ocitli kdekoliv následkem zemětřesení a selhání záložních systémů generátorů atd.

Japonské úřady celkem 100.000 dětí evakuují a oddělují tak od rodin s cílem okamžité záchrany. Děje se tak ze škol, školních výletů a nemocnic. Děje se tak i z pohybu po ulici. Tsunami nenávratně zničilo 400 škol. Vláda a místní řídící složky se věnují evakuaci starších lidí, při všech úkonech asistuje armáda. Veliké průmyslové holdingy zastavují výrobu.

*celkem je 15.891 lidí označeno za mrtvých, 6.152 zraněno, 2.584 nezvěstných z celkem 20 prefektur; 2/3 mrtvých jsou lidé nad 60 let
*vážně poškozených budov, které se museli odstranit je na 128.000, dalších 273.000 bylo vážně poškozeno a dalších 748.000 bylo poškozeno
*až 4,4 mil. domácností zůstalo bez přísunu el. energie, 1,5 mil. bez zásobování vodou (během 10d obnoveno po 0,5 mil.)
*vyčíslení škod na dálniční síti není doposud stanoveno, mnoho sekcí silnic a dálnic bylo po zemětřesení v okamžitém narušení stavu (sesuvy půdy, zhroucení pilířů) a desítky tisíc lidí zůstali odříznuti od jakékoliv pomoci
*vyčíslení škod na železniční síti není doposud stanověno, díky speciálním systémům včasného varování se podařilo odstavit automatickým systémem odstavení vysokorychlostních vlaků krátko před zemětřesením, poškozeno bylo na 1.100 sekcí tratí a zhroutilo se mnoho pylonů s elektrinou, několik vlaků se vykolejilo
*vypukl požár rafinérie Cosmo Oil Company a skladů ropních látek nedaleko Tokia, co mělo za následek rozsáhlý nedostatek PHM a poté zas zvýšenou spotřebu dodatečním dovozem do oblasti

Provoz na dálnicích a železnicích byl paralyzován a silně omezen až do 24.3.2011, do této doby probíhali rozsáhlé kontroly všech úseků nosní infrastruktury a kontrola systémů. Vlaky ještě dlouho potom zaznamenávali rozsáhlá omeškání z výpadků energií a to zas dopadem změn v celé energetické soustavě. Vlaky dosahovali meškání 15-20 min. na téměř všech spojích. Dlouho byla omezena a snížena i rychlost, než se dokončil průzkum terénu, aby nedošlo k dalším sesuvům půdy.

Japonsko je na silná zemětřesení připraveno i pravidelnějším cvičením obyvatelstva a jsou k dispozici všechny způsoby pro obnovu země. Takže po této přírodní události se zavedl do praxe s okamžitou platností systém:

*okamžitého povolání všech subjektů se stavební a transportní technikou
*omezena veřejní řízení a naopak přímé zadávání zakázek k okamžitým pracím tak záchranním jako i k obnově národní infrastruktury
*armáda a národní průmysl mobilizoval odborníky k nasazení na pomoc obyvatelstvu a do nejvíce poškozených území s infrastrukturou
*v souběhu běželo mnoho činností najednou: odklízení trosek, mapování stavu všech území, zajištění základních potřeb pro obyvatelstvo, obnova a nastartování hospodářství, zmapování největších škod a vypracování plánů obnovy a v neposlední řadě řešení na anti-tsunami stavby u pobřeží

Bohužel, problémům se nevyhla ani armáda. Několik základen bylo zaplaveno, desítky stíhaček třeba bylo nenávratně poškozeno. Škody jen na letectvu jsou 1 mld. USD. Stejně tak 2 vojenské lodě jsou v nenávratnu.

JAXA (Japan Aerospace Exploration Agency) bylo včas evakuováno, ale i zde se menší škody vyskytují a středisko řízení je plně v provozu až od 21.3.2011.

Japonsku pomohlo 116 států a téměř 30 mezinárodních organizací. První týden byl enormní problém s dopravení pomoci, protože mnoho přístavů bylo vážně poškozeno, mnoho letišť stejně tak a národní kostra silnic, dálnic a železnic nebyla funkční. Kapacitně stačilo Japonsko reagovat na pomoc až během 1 měsíce, do té doby sa mapovalo, co přesně země potřebuje s ohledem na vše, co se stalo. Celkem bylo zcela zničeno 10% přístavů Japonska. Do 21.3. byla většina paralyzována a přístavy, co jsou funkční nestačí vyřizovat služby.

Všechno bylo 2x skomplikováno problémem v jaderné elektrárně Fukushima. A to i navzdory tomu, že systémy se odstavují automaticky po zemětřesení ve všech dotčených elektrárnách: Fukushima Daiichi, Fukushima Daini, Onagawa Nuclear Power Plant and Tōkai.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 29.3. byl odevzdán do provozu 4 km dlouhý úsek Minami - Kyushu Expressway. Jde o úsek mezi Akune-kita (sever) a Akune IC.

Dne 29.3 byl do provozu uveden také 26 km dlouhý úsek Doto Expressway mezi Urahoro IC a Shiranuka IC.

A dále, dne 29. byl uveden do provozu 20 km dlouhý úsek Ken-O Expressway, tedy vnější beltway hlavního města. Jde o úsek mezi Kuki Shiraoka JCT a Sakai Koga IC. V provozu je již 223 z 282 km.

(informace zapracována do březnového příspěvku)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 7.6. se odevzdal do provozu další úsek na tahu Ken-O Expressway kolem hlavního města. Úsek má délku 10 km a jde od Kanzai po Daiei JCT (Higashi-Kanto Expressway) z východní strany města. Okruh má tak již nyní v provozu 233 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ještě dne 30.8. se odevzdalo 25 km prodloužení dálnice Hanwa Expressway jižně od Osaky. Jde o super 2-dálnici mezi Nanki-Shirahama a Susami, jih.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 31.10. se dostává do provozu 11 km úsek na Ken-O Expressway kolem hlavního města. Úsek jde od Okegawa-Kitamoto IC do Shiraoka-Shubu IC. Nyní je v provozu 244 km z celkem plánovaných 282 km v rámci Ken-O Expressway, tedy tzv. outer beltway of Tokyo. :idea: Tento úsek vyřešil propojení západních dálnic (Chuo a Tomei Expressways) a severní dálnice Tohoku Expressway, co odbřemení celou lokalitu mezitím.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 17:18:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 29.11. se odevzdal do provozu 4 km úsek na Sanriku Expressway. Jedná se o západní pobřežní tah na severu Honšú a úsek prodloužil tah ze Sanriku do Yoshihama.

Dne 5.12. se odevzdal do provozu 9 km úsek super dálnice Kamaishi Expressway. Jedná se o úsek v prefektuře Iwate na severu Honšú a jde od Miyamori do Tono.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 13.2. se odevzdal do provozu 55 km dlouhý úsek na Shin - Tomei Expressway. Jde od Inasa do Toyota, kde se napájí na Isewangan Expressway. Inasa je malé město u velikého města Hamamatsu. Tah Shin - Tomei Expressway jde paralelně vedle tzv. staré Tomei Expressway. Buduje se tak de facto nové paralelní propojení mezi Tokiem a Osakou, Nagoya a Kyoto. Jde o největší silniční projekt v Japonsku.
dálniční síť v oblasti
dálniční síť v oblasti
197466994256b98be960ce7.jpg (103.2 KiB) Zobrazeno 27377 x
nový zprovozňovaný úsek
nový zprovozňovaný úsek
01.jpg (148.46 KiB) Zobrazeno 27377 x
Video z průjezdu novým úsekem:

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 17:18:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 27.2. se odevzdal do provozu 8 km dlouhý úsek na Minami-Kyushu Expressway (South Kyushu Expressway). Jde o prodloužení z Ashikita do Tsunagi kolem západního pobřeží Kyushu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 17:19:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: Japonsko

Příspěvek od pasky »

Pro zajímavost, v samotném centru Tokia se při první vlně výstavby sítě dálnic (v 60. letech před olympiádou) problém se zástavbou vyřešil tak, že se dálnice často postavily prostě nad řekami...

Obrázek
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 12.3. se odevzdalo do provozu 14 km prodloužení tahu Dōtō Expressway v severním Japonsku. Úsek jde od Shiranuka do Akan na ostrově Hokkaido.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 17:19:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

V Japonsku je již téměř 9.000 km dálnic. (od posledních výchozích údajů se sčítaním dalších úseků v provozu)

Investice do dopravní infrastruktury patří i nadále mezi prioritní a stavby jsou vysokosofistikované co do odolnosti vůči zemětřesením a systém veškerého provozu je tak zřízený, aby při jakékoliv katastrofě zemřelo co nejméně lidí; automatické odstavovaní tratí/vlaků, uzavírání tunelů/mostů atd.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 16.4. se odevzdalo provozu prodloužení Sanriku Expressway. Prodloužení má délku 2 km a je mezi Tometowa a výjezdem zvaným Mitaki-do a je blízko východního pobřeží na severu Honšú severně u Sendai. Další úsek směrem na Minamisanriku se plánuje odevzdat do provozu letos. Tento úsek již jednou stál, ale byl zničen hroznou tsunami v roce 2011. :idea:

Dne 24.4. se dostal do provozu 9 km dlouhý úsek na Higashi-Kyushu Expressway. Úsek jde od Shiida-minami, jih do Buzen (SV u Kitakyushu). Tím se kompletizuje tato dálnice od Kitakyushu až po Oita. Tato dálnice je jedna z nejdelší v zemi s plánovanou délkou 436 km.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 17:19:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Jako technickou zajímavost sem dávám informaci o projektu G-Cans v hlavním měste (podobných staveb je ve světě mnoho) :arrow:
underground-pillars-g-cans.jpg
underground-pillars-g-cans.jpg (76.35 KiB) Zobrazeno 26630 x
*systém podzemních tunelů pro zachycení enormních srážek na ochranu celé oblasti
*vybudován v letech 1993 - 2006
*celkové náklady 2,6 mld. USD
*tunely mají délku 6,4 km a výšku 50m, spojují obrovská sila vysoké 65m; nyní je jich již 5
*celý komplex je podepřen 59 pilíři

Celé generace tady trpěli při monzúnech, přičemž ten v roce 1991 si vyžádal 52 mrtvých, 30.000 poškozených domů.

Nový systém chrání celou metropolitní oblast, která se vyznačuje enormní zastavaností a při takových silných bouřích by nápor vody nesnesl žádný kanalizační systém a ani řeky. Využit byl již více jak 70x.
řídící středisko
řídící středisko
g-cans-control-room.jpg (98.78 KiB) Zobrazeno 26630 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.4.2019 7:53:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 11.8. se odevzdal do provozu 4 km úsek Shin - Meishin Expressway a 1,5 km spoující úsek Tokai-Kanjo Expressway. Úsek naleznete v Yokkaichi nedaleko Nagoya. Shin - Meishin Expressway je nový projekt na spojení V-Z bypassu Nagoya, Kyoto, Osaka a Kobe. Tokai - Kanjo Expressway je regionálním ring roadem kolem Nagoya.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 17:20:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Z výstavby Keinawa Expressway:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes, 11.9., se odevzdal do provozu 2 km dlouhý úsek na Tohoku-Chuo Expressway. Jde od Fukushima JCT s Tohoku Expressway po Fukushima-Ozaso IC. Je to malá část, ale ta další bude již včetně téměř 9 km dlouhého tunelu Yonezawa a ta se má odevzdat do provozu v roce 2017.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 17:20:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonsko v souvislosti s LOH v roce 2020 plánuje spravit revizi značení dálniční sítě, aby hlavně zahraniční turisté měli více jasno po jaké dálnici vlastně jedou.
po novém mají mít jednotlivé dálniční tahy i číselné označení
po novém mají mít jednotlivé dálniční tahy i číselné označení
AS20160912002371_comm.jpg (27.88 KiB) Zobrazeno 25139 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 17:21:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonská policie určila 2 dálniční tahy pro navýšení MPR ze 100 na 110 km/h. Japonsko od této doby jezdí 100 km/h a to již od zahájení provozu na 1. dálnici Meishin Expressway v roce 1963. Testování probíhá na 50,5 km úseku Shin - Tomei Expressway v prefekture Shizouka a na 30,6 km úseku Tohoku Expressway v prefekture Iwate. Potrvá do 2017.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 17:21:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve městě Fukuoka (centrum provincie stejného názvu, žije v něm asi 1/4 obyvatel ČR) se kolem 5. hodiny ranné na jedné z hlavních tepen ve městě propadl kus ulice. Kráter se zvětšoval, je to zachyceno mnoha kamerami postupně na rozměry 30x27m do hloubky až 15m. Začalo to nejdříve 2 dírami, které se sjednocují, zvětšují, vidět prasknuté vodovodní potrubí a postupně se do prostoru propadne i světelná signalizace.
2016-11-08T025135Z_1260837851_S1AEULOOXJAA_RTRMADP_3_JAPAN-SINKHOLE.jpg
2016-11-08T025135Z_1260837851_S1AEULOOXJAA_RTRMADP_3_JAPAN-SINKHOLE.jpg (99.69 KiB) Zobrazeno 24750 x


Došlo k výpadku elektrické energie, ohrožené jsou z pochopitelných důvodů i okolní budovy. Okamžitě byla vyhlášená evakuace, nikdo se nezranil. Odklonil se provoz nadaleko na celé ulici, ohrožená je i navazující křižovatka. V celé oblasti byl vydán zákaz kouření pro citelný zápach plynu. Na místě jsou i nadále speciální složky připravené na takové události. Před několika hodinami proběhla tlačovka, na které dopravní úřad informoval, že pravděpodobně došlo k úniku vody, která pak způsobila všechno ostatní, ale prozatím to není potvrzeno. Pracuje na tom několik teamů a to již na celé ulici, protože i v řádu desítek metrů od místa propadu poklesává vozovka, do všech budov kolem je proto zákaz vstupu. Vedení města vyhlásilo, že ještě neví jak bude probíhat oprava, protože není určená příčina. Až tomu tak bude, tak se k opravám okamžitě přistoupí. (to je jediná jistota, která u Japonska je, že opraveno to bude opravdu rychle pokud se už rozhodne)

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Uplynul týden a výše zmíněný propad na ulici je opraven. :ok:
cdb21ea1f197a7d2681e09a930bc25a8.jpg
cdb21ea1f197a7d2681e09a930bc25a8.jpg (338.36 KiB) Zobrazeno 24662 x
Dělnící nejdříve instalovali opěry na zpevnění okrajů, odčerpala se voda, následně se opravili inženýrské sítě, dnem a nocí se navážel stavební materiál a celý hlavní tah je již opětovně v provozu. Kombinace lidského úsilí ve spojení s krizovými plány znovu vítězí. Omeškání uvedení do provozu dosáhlo čas jen v řádu hodin. To v jiných státech by se ještě teprve hledalo řešení co s tím udělat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

V rámci realizace dálničního tahu Tokai - Hokuriku Expressway probíhá doplnění na 4-pruhy v Gujo (prefektura Gifu). Staví se zde 125m vysoký Washimi Bridge, nejvyšší v zemi. :arrow:
aK3Tytx.jpg
aK3Tytx.jpg (67.19 KiB) Zobrazeno 24324 x
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Japonsko

Příspěvek od Redispero »

Doplňte si za "silnice v Japonsku" třeba "D8" :-)
Rychle opravená silnice v Japonsku se opět propadla. Pokles je v pořádku, tvrdí úřady
Zdroj: http://www.lidovky.cz/rychle-opravena-s ... ranici_ele
Odpovědět

Zpět na „Asie“