Japonsko
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Japonsko
Počet obyvatel: cca. 126 mil.
Hlavní město: Tokio (cca. 13,9 mil. obyv., Greater Tokyo Area má cca. 37,5 mil. obyv.)
Další města: Jokohama (cca. 3,7 mil. obyv.), Ósaka (cca. 2,7 mil. obyv.), Nagoja (2,3 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 18:41:14, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko - několik faktů
Japonsko patří k zemím s velmi dobře rozvinutou infrastrukturou. Na její budování, provoz a údržbu ovšem vydává ročně větší část HDP než srovnatelně vyspělé země. Vysoké náklady na infrastrukturu souvisí s velkou členitostí souostroví, hornatostí země, potřebou budovat konstrukce odolné proti živelným pohromám (záplavám, zemětřesením, tajfunům, půdním sesuvům) a se způsobem rozhodování a provádění veřejných zakázek, jimiž jsou infrastrukturní projekty často realizovány.
Japonsko disponuje rozsáhlou sítí silnic, železnic, pravidelných leteckých spojení i lodních linek. Celková délka silnic v Japonsku je 1,24 mil. km. Dálniční síť v roce 2007 zahrnovala 7.000 km dálnic a rychlostních komunikací. Železniční síť Japonska je jedna z nejhustších na světě. Značně rozvinutá je i letecká doprava.
Je zvláštní, že v Japonsku dálnice nečíslují, ale mají jména.
Značka dálnice vypadá takto:
Japonsko disponuje rozsáhlou sítí silnic, železnic, pravidelných leteckých spojení i lodních linek. Celková délka silnic v Japonsku je 1,24 mil. km. Dálniční síť v roce 2007 zahrnovala 7.000 km dálnic a rychlostních komunikací. Železniční síť Japonska je jedna z nejhustších na světě. Značně rozvinutá je i letecká doprava.
Je zvláštní, že v Japonsku dálnice nečíslují, ale mají jména.
Značka dálnice vypadá takto:
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Ministerstvo dopravy a infrastruktury, oddělení silnic
http://www.mlit.go.jp/road/road_e/index_e.html
http://www.mlit.go.jp/road/road_e/index_e.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Zima 2009/2010 v Japonsku je jedna z nejsilnějších za posledních 30 let. V krajině již týden intenzivně sněží a mrzne. Již před týdnem skolabovala celá silniční doprava a nyní také železničná - zastavila sa přemávka ryhlých vlaků Šinkansen. Na východním pobřeží je již masa sněhu, která dosahuje výšku 200-300 cm a je již velikým problémem sprůjezdňovat chodníky, ne ještě silnice aneb dálnice. Pobřeží a hlavní město Tokio nemá odvčera ani vlakové spojení a stejná situace je již také ve vnitrozemí. V prefektůre Niigata byla naměrřená 270 cm hroubka sněhu, v sousední prefektůre Jamagata, ležící 300 km severně od Tokia, je vyše 200 cm sněhová masa. Ve Wakajame, na ostrove Honšú, zamrzl 133 m vysoký vodopád. Již 4. den intenzivně sněží i na jižním ostrově Kjúšú a i když v Kagošime a Nagasaki napadlo do 10 cm sněhu, vznikli zde rozsáhlé dopravní problémy a zastaven byl i provoz na letištích.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Hlavní město bude mít 3 silniční okruhy
Metropola Japonska bude mít 3 okruhy a 9 radiálních tahů. Tenhle plán se připravil ještě v roce 1967. Doposud se dle něj staví, respektivě nesmí na místech dopravních staveb probíhat jiná výstavba.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Honshu-Shikoku Expressway
Je to dálnice, která spojila ostroy Honšú a Šikoku. Má 3 úseky: Kobe-Naruto (Kobe Naruto Expressway), Kojima-Sakaide a Onomichi-Imabari. Tato dálnice byla dokončená v roce 1999. Její celková délka je asi 164 km; s prodloužením 184 km.
Jsou zde veliké mosty:
Akashi Kaikyo Bridge Akashi Kaikyo má střed rozpětí 1991m a výška hlavní věže je asi 300 m.n.m. Má 2x3 jízdní pruhy a jeho výstavba byla ukončená v roce 1998.
Tatara Bridge Seto Bridge A takhle tyto 3 mosty vypádají z letadla
Je to dálnice, která spojila ostroy Honšú a Šikoku. Má 3 úseky: Kobe-Naruto (Kobe Naruto Expressway), Kojima-Sakaide a Onomichi-Imabari. Tato dálnice byla dokončená v roce 1999. Její celková délka je asi 164 km; s prodloužením 184 km.
Jsou zde veliké mosty:
Akashi Kaikyo Bridge Akashi Kaikyo má střed rozpětí 1991m a výška hlavní věže je asi 300 m.n.m. Má 2x3 jízdní pruhy a jeho výstavba byla ukončená v roce 1998.
Tatara Bridge Seto Bridge A takhle tyto 3 mosty vypádají z letadla
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Tokyo Wan Aqua-line
Tohle je taky stavba, kterou se Japonci opravdu vyznamenali. Dokončená byla v roce 1997 a má velký význam pro hlavní město, respektive pro celou metropolitní oblast v okolí Tokia. Délka této stavby je 15,1 km a přechází 10 km dlouhým podmořským tunelem na straně Kawasaki a 5 km mostem na straně Kisarazu. Byli zde postavěny taky umělé ostrovy, v centrální části tunelu a na spájajícím bodu tunelu a mostu. Zde je zvětšení předcházejícího obrázku:
Tohle je taky stavba, kterou se Japonci opravdu vyznamenali. Dokončená byla v roce 1997 a má velký význam pro hlavní město, respektive pro celou metropolitní oblast v okolí Tokia. Délka této stavby je 15,1 km a přechází 10 km dlouhým podmořským tunelem na straně Kawasaki a 5 km mostem na straně Kisarazu. Byli zde postavěny taky umělé ostrovy, v centrální části tunelu a na spájajícím bodu tunelu a mostu. Zde je zvětšení předcházejícího obrázku:
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Japonsko
A co je to tam uprostřed nějaká rozhledna? Spíš větrací věž, což?
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
V souvislosti se zemětřeseními, které se poslední období dějí (Haiti, Chile) zde přidám jedno z Japonska, které se stalo v 08/2009 a dokázalo poškodit dálnici Tomei Expressway, která spojila města Tokio a Osaka.
Šlo o asi 100m dlouhý úsek v oblasti, která ještě před zemětřesením trpěla silnými deštěmi.
Tato dálnice byla daná do provozu již v roce 1969 a již v této době byla stavěná na odolnost vůči zemětřesení s magnitůdou o síle 6. Již v této době se tu také zasadili stromy a silnější keře, které bránili případní erozi půdy.
Na úseku se pracovalo 24h denně, na vedlejším 1/2 profilu byl udělán "náhled", aby se zjistili případné nedostatky, poté se pouze položil nový koberec. Na poškozeném 1/2 profilu se zpevňovalo podloží, vyplňovali se trhliny, dokonce se ukládali ocelové platny hrubé 1cm, které měli za úkol zpevnit svah.
Úpravy terénu a stavební práce zde trvali necelý měsíc. Následně se na této komunikaci vykonalo zpevnění půdy na svazích, které dosáhlo náklad 1 mld. yenů na 1 km.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Vidím, že zde nikdo nepřispěl za ten celý čas. Bohužel v zemi se odehrála obrovská přírodní, ale i lidská katastrofa a ne jedna. To snad nemusím psát, to si každý z nás zapamatuje ještě hodně dlouho. Celkové škody na silniční síti a dalších dopravních sítích přesáhli 80 mld. USD, celkové náklady na obnovu zničených částí jsou cca. 220 mld. USD + další opatření (vyčíslení až po nečinnost průmyslu, finanční stráty, energetické stráty, náklady na sanaci elektrárny Fukušima atp. půjdou několikanásobně výše; mluví se o 600 mld. USD během 8 dalších let).
Nejnutnější opravy na hlavních silnicích a dálnicích již proběhli a stáli přes 820 mil. USD. Pouze umožňují přepravu po daném území, na kterém probíhá a dlouho ještě bude probíhat odklízení zhroucených budov a jiných objektů. Zprovoznilo se celkovou opravou celkem 2.216 km silnic a dálnic, dalších několik stovek km prošlo zesílením svahů a lokálních oprav vozovek a dalších několik tisíc km včetně venkovských silnic prošlo statickými kontrolemi. Zakázky byly zadávány přímo konkrétním společnostem, nebo je vykonávala armáda a další složky státu a to na základě speciálního statusu v daných oblastech.
Nebudu zde dávat články o rýchlých opravách poškozených částí silnic. Není na tom nic neobvyklého z hlediska stavebně-technického, ovšem především jsou to vytržené zprávy z kontextu, protože je pořád řada hlavních silničních tahů, které doposud neviděli bagr a nejezdí se po nich.
Přinesu až informace z dalších zajímavých projektů z této těžce zkoušené vyspělé země.
Nejnutnější opravy na hlavních silnicích a dálnicích již proběhli a stáli přes 820 mil. USD. Pouze umožňují přepravu po daném území, na kterém probíhá a dlouho ještě bude probíhat odklízení zhroucených budov a jiných objektů. Zprovoznilo se celkovou opravou celkem 2.216 km silnic a dálnic, dalších několik stovek km prošlo zesílením svahů a lokálních oprav vozovek a dalších několik tisíc km včetně venkovských silnic prošlo statickými kontrolemi. Zakázky byly zadávány přímo konkrétním společnostem, nebo je vykonávala armáda a další složky státu a to na základě speciálního statusu v daných oblastech.
Nebudu zde dávat články o rýchlých opravách poškozených částí silnic. Není na tom nic neobvyklého z hlediska stavebně-technického, ovšem především jsou to vytržené zprávy z kontextu, protože je pořád řada hlavních silničních tahů, které doposud neviděli bagr a nejezdí se po nich.
Přinesu až informace z dalších zajímavých projektů z této těžce zkoušené vyspělé země.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Jak se země vypořádala po roce s opravou silnic a ulic
Zdroj fotek: DENVER POST
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
The West Nippon Expressway Company Limited
http://global.w-nexco.co.jp/
East Nippon Expressway Company
https://www.e-nexco.co.jp/en/
Central Nippon Expressway Company
https://www.c-nexco.co.jp/en/corporate/
Metropolitan Expressway Company Limited
http://www.shutoko.co.jp/english/
Hanshin Expressway Company Limited
https://hanshin-exp.co.jp/english/about ... ction.html
http://global.w-nexco.co.jp/
East Nippon Expressway Company
https://www.e-nexco.co.jp/en/
Central Nippon Expressway Company
https://www.c-nexco.co.jp/en/corporate/
Metropolitan Expressway Company Limited
http://www.shutoko.co.jp/english/
Hanshin Expressway Company Limited
https://hanshin-exp.co.jp/english/about ... ction.html
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 17:14:03, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Dále:
Honshu - Shikoku Bridge Expressway Company Limited
http://www.jb-honshi.co.jp/english/index.html
Zde je dokument k privatizaci dálniční sítě v roce 2005: http://www-sre.wu-wien.ac.at/ersa/ersac ... rs/226.pdf
Honshu - Shikoku Bridge Expressway Company Limited
http://www.jb-honshi.co.jp/english/index.html
Zde je dokument k privatizaci dálniční sítě v roce 2005: http://www-sre.wu-wien.ac.at/ersa/ersac ... rs/226.pdf
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
14.4. se otevřela nová část dálnice Tomei Expressway. Jde o 162 km sekci, přičemž dálnice má mít v roce 2020 celkem 254 km. Podrobnosti ZDE.
Re: Japonsko
Neštěstí v tunelu v Japonsku
Obětí je mi líto, ale v diskusi jsem si nemohl nevšimnout obav, že po zkušenostech s Fukušimou teď Němci zřejmě zakážou tunely
Obětí je mi líto, ale v diskusi jsem si nemohl nevšimnout obav, že po zkušenostech s Fukušimou teď Němci zřejmě zakážou tunely
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
25.5. se odezvdal do provozu úsek Route 2 v síti Hanshin Expressway ve městě Osaka, konkrétně od Yodo River (z Route 5 - Bayshore Route) k Route 3 (Kobe Route) v celkové délce 4 km v parametrech 2x2, částečně tunelem.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
dále, ...
16.2. se odevzdal do provozu 14 km segment Higashi-Kyushu Expressway, mezi Kamae a Sumiemachi.
24.3. se odevzdal do provozu 10 km segment Kisei Expressway, v 1/2 profilu s MPR 70 km/h. V jižním Honshu. Ve stejný den se odevzdal i 9 km úsek Noetsu Expressway, rovněž v 1/2 profilu od Otomarimachi po Furukomachi.
30.3. se odevzdalo do provozu zvyšných 49 km Matsue Expressway, v západním Honshu. Jde o 1/2 profil s MPR 70 km/h. Výstavba Matsue Expressway trvala 10 let. Dále se tohoto dne odevzdal do provozu další 10 km segment Ken-O Expressway (300 km Tokyo Outer Beltway), blízko Ebina, JZ od hlavního města. Dále 14.4. se na tomto okruhu odevzdal do provozu i 5 km segment v západních předměstích Chigasaki, Koza a Ebina. Dne 21.4. se odevzdal do provozu 9,8 km dlouhý segment Kyoto Outer Ring Road. Dále, 27.4. se odezvdal najednou 43 km dlouhý segment východní části Ken-O Expressway. Zde přesně na mapě [/b]
16.2. se odevzdal do provozu 14 km segment Higashi-Kyushu Expressway, mezi Kamae a Sumiemachi.
24.3. se odevzdal do provozu 10 km segment Kisei Expressway, v 1/2 profilu s MPR 70 km/h. V jižním Honshu. Ve stejný den se odevzdal i 9 km úsek Noetsu Expressway, rovněž v 1/2 profilu od Otomarimachi po Furukomachi.
30.3. se odevzdalo do provozu zvyšných 49 km Matsue Expressway, v západním Honshu. Jde o 1/2 profil s MPR 70 km/h. Výstavba Matsue Expressway trvala 10 let. Dále se tohoto dne odevzdal do provozu další 10 km segment Ken-O Expressway (300 km Tokyo Outer Beltway), blízko Ebina, JZ od hlavního města. Dále 14.4. se na tomto okruhu odevzdal do provozu i 5 km segment v západních předměstích Chigasaki, Koza a Ebina. Dne 21.4. se odevzdal do provozu 9,8 km dlouhý segment Kyoto Outer Ring Road. Dále, 27.4. se odezvdal najednou 43 km dlouhý segment východní části Ken-O Expressway. Zde přesně na mapě [/b]
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Dne 30.11. se odevzdala do provozu 16 km část Akita Expressway.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Japonsko odevzdalo do provozu v roce 2013 celkem 191,5 km dálnic. Je to 6. nejvyšší číslo na světě, po Číně, Mexiku, Španělsku, Polsku a USA.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Březen byl ve znamení dalších úseků dálnic.
Dne 8.3. se odezvdal do provozu 6 km úsek Higashi-Kyushu Expressway na ostrovu Kyushu mezi Exit 20 Kitaura a Exit 20-1 Sumiemachie.
Dne 15.3. se odevzdal do provozu 6 km dlouhý úsek San-in Expressway. Nachází se mezi Yosato a Iwami-Fukumitsu kolem severního pobřeží v západní části Honshu.
Dne 16.3. se odevzdalo do provozu zbývajících 20 km Higashi-Kyushu Expressway. Jde o úsek mezi Hinata IC a Tsuno IC kolem východního pobřeží Kyushu. Tím se dokončila střední část této dálnice.
Dne 19.3. se odevzdala do provozu 9 km etapa Kitakyushu Airport - Yukuhashi, Higashi-Kyushu Expressway. Tím se dokončila dálnice mezi Kitakyushu a Miyazaki, přičemž první úsek byl odevzdán do provozu v roce 1999.
Dne 30.3. se odevzdal do provozu 13 km dlouhý úsek Keinawa Expressway. Jedná se o úsek mezi Katsuragi a Kinokawa. Keinawa Expressway je 120 km dlouhý východní bypass města Osaka.
Dne 30.3. se odevzdal do provozu rovněž i 15 km dlouhý úsek Nagashima - Miyama, Kisei Expressway. Tím se skompletizoval 55 km tah Kisei Expressway, přičemž první úsek byl odevzdán do provozu v roce 2006.
Dne 30.3.2014 se odevzdal do provozu 10 km úsek Onomichi Expressway v západním Honshu mezi Kisa a Mitsugihigashi. Je to 2. úsek této dálnice, přičemž první se odevzdal do provozu v roce 2010. Třetí úsek má být odevzdán v roce 2015.
Tedy celkem 79 km dálnic.
Dne 8.3. se odezvdal do provozu 6 km úsek Higashi-Kyushu Expressway na ostrovu Kyushu mezi Exit 20 Kitaura a Exit 20-1 Sumiemachie.
Dne 15.3. se odevzdal do provozu 6 km dlouhý úsek San-in Expressway. Nachází se mezi Yosato a Iwami-Fukumitsu kolem severního pobřeží v západní části Honshu.
Dne 16.3. se odevzdalo do provozu zbývajících 20 km Higashi-Kyushu Expressway. Jde o úsek mezi Hinata IC a Tsuno IC kolem východního pobřeží Kyushu. Tím se dokončila střední část této dálnice.
Dne 19.3. se odevzdala do provozu 9 km etapa Kitakyushu Airport - Yukuhashi, Higashi-Kyushu Expressway. Tím se dokončila dálnice mezi Kitakyushu a Miyazaki, přičemž první úsek byl odevzdán do provozu v roce 1999.
Dne 30.3. se odevzdal do provozu 13 km dlouhý úsek Keinawa Expressway. Jedná se o úsek mezi Katsuragi a Kinokawa. Keinawa Expressway je 120 km dlouhý východní bypass města Osaka.
Dne 30.3. se odevzdal do provozu rovněž i 15 km dlouhý úsek Nagashima - Miyama, Kisei Expressway. Tím se skompletizoval 55 km tah Kisei Expressway, přičemž první úsek byl odevzdán do provozu v roce 2006.
Dne 30.3.2014 se odevzdal do provozu 10 km úsek Onomichi Expressway v západním Honshu mezi Kisa a Mitsugihigashi. Je to 2. úsek této dálnice, přičemž první se odevzdal do provozu v roce 2010. Třetí úsek má být odevzdán v roce 2015.
Tedy celkem 79 km dálnic.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Dne 12.4. se odevzdalo do provozu 11 km Ken-O-Expressway. Jde o "outer beltway of Tokyo", ve vláknu je mapa. Nyní jde o úsek mezi Inashiki a Kozaki v prefektuře Ibaraki.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Nyní již má Japonsko minimálně 8.500 km dálnic a rychlostních silnic.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Dne 20.7. se odevzdal do provozu poslední úsek na Maizuru-Wakasa Expressway. Má 39 km a je mezi Obama a Tsurugu. Tím se skompletizovala 162 km dlouhá dálnice, severní propojení měst Osaka a Kyoto.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Brožurka: Silnice 2014
http://www.mlit.go.jp/road/road_e/pdf/ROAD2014web.pdf
Jinak, co bych dodal, že se snažím v celém tématu popsat rozvoj dálniční sítě (dokumenty k privatizaci), uvádím jak velké stavby samostatně tak i nové stavby odevzdáváné do provozu. Japonsko nezastavila ani pohroma se zemětřesením, tsunami a problémy ve Fukušimě, dálniční boom trvá i nadále. Země kromě toho modernizuje celou silniční síť, vylepšuje jí před přírodními pohromami, zlepšuje dohled nad provozem atd. Ani zdaleka není v mojich silách věnovat se Japonsku ještě podrobněji, k lepším větším projektům v hlavních silnicích, je to vyspělá moderní země se vším všudy.
http://www.mlit.go.jp/road/road_e/pdf/ROAD2014web.pdf
Jinak, co bych dodal, že se snažím v celém tématu popsat rozvoj dálniční sítě (dokumenty k privatizaci), uvádím jak velké stavby samostatně tak i nové stavby odevzdáváné do provozu. Japonsko nezastavila ani pohroma se zemětřesením, tsunami a problémy ve Fukušimě, dálniční boom trvá i nadále. Země kromě toho modernizuje celou silniční síť, vylepšuje jí před přírodními pohromami, zlepšuje dohled nad provozem atd. Ani zdaleka není v mojich silách věnovat se Japonsku ještě podrobněji, k lepším větším projektům v hlavních silnicích, je to vyspělá moderní země se vším všudy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Japonsko
Dnes se uvádí do provozu 2 úseky Joban Expressway ve východní části země.
*jižní úsek je mezi Namie a Minamisoma v délce 18 km
*severní úsek je medzi Soma a Yamamoto v délce 23 km
Tyto úseky jsou zprovozněné později kvůli tsunami a nukleární havárii ve Fukušimě.
Poslední úsek mezi Tomioka a Namie bude uveden do provozu 1.3.2015, jde o úsek 6 km vzdálený od jaderné elektrárny.
Joban Expressway je pobřežní tah mezi Tokio a Sendai.
*jižní úsek je mezi Namie a Minamisoma v délce 18 km
*severní úsek je medzi Soma a Yamamoto v délce 23 km
Tyto úseky jsou zprovozněné později kvůli tsunami a nukleární havárii ve Fukušimě.
Poslední úsek mezi Tomioka a Namie bude uveden do provozu 1.3.2015, jde o úsek 6 km vzdálený od jaderné elektrárny.
Joban Expressway je pobřežní tah mezi Tokio a Sendai.