flag_israel.png [ 16.73 KiB | Zobrazeno 36591 krát ]
Příloha:
map_israel.png [ 23.74 KiB | Zobrazeno 36591 krát ]
Rozloha: 20 770 km2 (22 145 km2 s Golanskými výšinami a vých. Jeruzalémem) Počet obyvatel: cca. 9,7 mil. Hlavní město: Jeruzalém/Tel Aviv*
Územím pod Palestinskou národní správou se věnuje témaPalestina.
*V r. 1980 byl Jeruzalém (včetně východní arabské části, která byla do r. 1967 spravována Jordánskem) zákonem vyhlášen "nedělitelným hlavním městem Izraele" (cca. 1 mil. obyvatel, z toho 64 % Židů, 36 % Arabů). Většina států však toto rozhodnutí Izraele neuznala a sídlem jejich velvyslanectví je Tel Aviv (cca. 0,5 mil. obyvatel; celá aglomerace Tel Avivu cca. 3,9 mil.).
Naposledy upravil Diaľničiar dne 30.12.2022 10:53:42, celkově upraveno 14
aktualizace počtu obyvatel
26.2.2009 10:56:06
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20092 Bydliště: EU, IL
Re: Izrael - stav k 1.1.2007
V Izraeli je celkem 3,03 miliónů řidičů a jedno silniční motorové vozidlo připadá na 1,5 řidiče. Izrael disponuje cca. 15.000 km komunikací, z čehož je více než 4.200 km silnic meziměstského charakteru. Silnice dálničního typu spojují Tel Aviv s Jeruzalémem, Haifou a Beerševou. Dopravní síť je v relativně dobrém stavu, ale kapacita hlavních tahů nepostačuje houstnoucímu provozu. Vláda se ji snaží postupně zvyšovat modernizací a rozsáhlými investicemi. Řešením by měla být probíhající výstavba páteřní transizraelské dálnice mezi oblastí Galilejského jezera a Berševou.
V roce 2005 byly otevřeny další úseky a celková délka provozované dálnice již dosahuje více než 260 km z plánovaných 324 km. Dálnice je budována privátně na principu BOT, mýtné se vybírá na základě elektronického sledovacího systému. Její vytíženost původně neodpovídala odhadům, ale zvyšuje se a nyní je zisková. Ze začátku musely investorům podle dohody ztrátu kompenzovat státní dotace.
Dopravním zácpám na dálnici Tel Aviv – Jeruzalém hodlá stát čelit připravovaným přidáním dalšího (placeného) pruhu k dálnici. Jeho stavba byla vyhlášena v roce 2006, bude též budována privátně na principu BOT, mýtné se bude vybírat pouze od automobilů, které budou mít méně než čtyři pasažéry. Rovněž město Haifa připravuje výstavbu automobilového silničního tunelu pro odvedení dopravy ze středu města. Nejobvyklejší metodou financování nákladných dopravně investičních akcí na základě vládních tenderů je BOT (Build-Operate-Transfer), v důsledku čehož je účast dostupná pouze velkým mezinárodním konsorciím, která dokáží zajistit jejich financování.
V Izraeli dnes proběhla zajímavá přednáška na tému "zneužití dopravní signalizace na teroristický útok". Několik závěrů
1. Všechna řídící centra by měli být chráněny dle možností státními institucemi. 2. Všechna řídící centra by měli mít i záložní systémy v rámci státních silničních organizací.
Zde je typické uspořádání silnice Highway 443, která spojila izraelské města Tel Aviv, Modiin (těsně vedle pal. území West Bank) s Jerusalemem. Na fotografii je právě záber blízko města Modiin, kde tento úsek dlouhý 20 km má speciální parametry (rozsáhlé ploty a bariery, které mají zabránit teroristickým útokům na izraelské motoristy. Teroristické útoky zde probíhají v blízkosti židovského osídlení Givat Zeev, které těsně hraničí se Západním břehem.
Příloha:
Palestinian highway.jpg [ 36.04 KiB | Zobrazeno 38275 krát ]
V roce 2002 izraelský nejvyšší soud rozhodl, že stát Izrael musí opětovně povolit provoz i pro Palestince. Ti mají dodnes střídavě (dle atentátů) zákaz vstupu a ježdění po 20 km úseku na této dálniční komunikaci.
Celková délka rychlostní komunikace 443 je cca. 28 km.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 3.10.2021 19:13:32, celkově upraveno 1
aktualizace obsahu příspěvku
15.4.2012 14:37:20
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20092 Bydliště: EU, IL
Re: Izrael
Silniční síť měří k 1.1.2012 cca. 18.000 km (k 1.1.2007 to bylo 15.000 km). Dopravní síť je v relativně dobrém stavu, kapacita hlavních tahů však nepostačuje houstnoucímu provozu. Vláda se ji snaží postupně zvyšovat modernizací a rozsáhlými investicemi. Platí to, co je popsané ve starších příspěvcích.
Dialničiar: Velmi zajímavý odkaz! Zaujalo mě mimo jiné, kolik tam jezdí po dálnici (byť asi městské) skútrů a jak (např. málem sestřelený borec vlevo cca 3:20).
28.8.2013 13:09:16
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20092 Bydliště: EU, IL
Re: Izrael
Izrael navyšuje MPR na dálnicích ze 110 km/h na 120 km/h.
Dne 24.7. se odevzdal do provozu i 10 km úsek Highway 9 v centrální části Izraelu. Jde o úsek od Route 4 u Hadera k Route 61 u Baqa. Nejzápadnější úsek v délce 2 km bude zprovozněn v roce 2015 a spojí se tak Route 2 a Route 6.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 23.11.2020 12:21:24, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
25.8.2014 23:16:28
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20092 Bydliště: EU, IL
Re: Izrael
Stavební práce na jednom úseku v rámci rozšiřování dálnice z hlavního města do Jeruzalému jsou pozastavené.
*důvodem jsou finanční problémy zhotovitele *jde o 6,5 km část Sha'ar Hagai-Shoresh, práce stojí více jak měsíc od 29.11. *společnost Mordechai Binyamin & Sons Earthworks (1993) Ltd. dluží 178 NIS a soud rozhodl o pozastavení činnosti
Dnes 1.3. se odevzdal do provozu 2,3 km dlouhý úsek Highway 50 (oficiálně Highway 404) známou taky jako Begin Expressway v Jeruzálemě. Jde od křižovatky Golomb po křižovatku Dov Yosef.
Poznámka: tento veliký KO byl nedávno odevzdán do provozu a řeší dopravu na povrchu ve městě Modiin - v podzemí je železniční stanice se 4 tratěmi 2015-07-20 18.27.17.jpg [ 144.68 KiB | Zobrazeno 32286 krát ]
Příloha:
Poznámka: tohle je záběr v Tel Avivu na Ayalon Highway, uprostřed typická trať 2015-07-13 07.51.51.jpg [ 89.99 KiB | Zobrazeno 32286 krát ]
Naposledy upravil Diaľničiar dne 23.11.2020 12:23:09, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
31.10.2015 22:08:45
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20092 Bydliště: EU, IL
Re: Izrael
OECD kritizuje Izrael, že málo podporuje rozvoj dopravní infrastruktury, důsledkem čeho jsou časté zápchy a slabší rozvoj hospodářství. Izrael bere tuto kritiku vážně a plánuje provádět větší změny v budování silniční sítě. Doposud se poslední desetiletí postavilo minimum nových km dálnic a stávající se pouze rozšiřují. Na druhou stranu OECD oceňuje vysoké investice do vzdělávání, zdravotnictví a sociálních věcí a stability ekonomiky, i když život v zemi je drahý (o 20% než ve Španělsku, o 30% než v Korejské republice; porovnatelné HDP na obyvatele) a důchodci mají nízké důchody, takže si nemohou moc vyskakovat. S tím ovšem Izrael neplánuje udělat nic. Izrael konsoliduje zadlužování (již jen kolem 67% HDP), nezaměstnanost se pohybuje na úrovni 5% a ekonomika roste o +2,5% HDP.
Stát Izrael disponuje již 480 km dlouhou dálniční sítí a zároveň je zde již téměř 19.000 km silnic. Izrael tedy nejen upgraduje formou rozšiřování hlavní dálniční tah, ale staví se i nové komunikace. Ovšem tempo realizace rozvoje dálniční sítě je de facto minimální a chybí i nové obchvaty a řešení dopravy ve městech.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru