Naposledy upravil Diaľničiar dne 16.11.2020 12:56:17, celkově upraveno 3
aktualizace počtu obyvatel
23.5.2009 11:37:40
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20093 Bydliště: EU, IL
Re: Indonésie
Většina indonéské pozemní infrastruktury je v katastrofálním stavu, síť silnic a mostů mimo centrální ostrov Jáva téměř neexistuje. Podle Světové banky rozvoj místní infrastruktury zaostává za ostatními zeměmi v jihovýchodní Asii.
Rozhodující význam má právě silniční síť. Největší hustota silnic a železnic je na Jávě. V zemi je cca. 438 tis. km silnic, z toho dálniční síť představuje cca. 600 km. Pak je zde taky cca. 161 km silnic dálničního typu. Řešení pozemní dopravy je ve výstavbě nových dálnic a placených městských okruhů, kterých rozestavěnost k 1.1.2009 byla v celkové délce 164 km. Na dálnicích se platí mýtné, běžné silnice jsou špatně udržované, pouze 61% silniční sítě tvoří asfaltované silnice.
Stát realizuje několik nových dálnic, částečně přes PPP, ovšem se státní účastí:
Programy rekonstrukce místních silnic a mostů počítají v roce 2009 s částkou ve výšce 372 mil. USD (v r. 2008 to bylo 310 mil. USD a prostavělo se 305 mil. USD).
V roce 2009 se zavedl také nový silniční program - horské silnice. Na těch probíhají stavební úpravy: přídavní jízdní pruh pro pomalá vozidla, rozšiřovaní zákrut, zářezy atd. Vyčleněna je suma 205 mil. USD, z velké části krytá mezinárodními úvěry.
Zeměpisná zajímavost: Jáva je nejlidnatějším ostrovem na světě. Přestože zaujímá měně než 1/10 celkové rozlohy státu (a ve srovnání s rozlohou ČR je méně než 2x větší), žije na ní polovina všech Indonésanů - cca 120 mil.
27.5.2009 13:36:09
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20093 Bydliště: EU, IL
Re: Indonésie
V Indonésii se otevřel nový dálniční most Suramadu, který spojil ostrovy Jáva a Madura. Most je dlouhý 5438 m a je největší v JV Ásii. Most byl otevřen na začátku tohoto měsíce (10.) samotným prezidentem (Susilo Bambang Yudhoyono). Most nemá v rovině vozovku (je postupně vyvýšen), aby se umožnila plavba větších lodí. Most postavili výhradně asijské společnosti (z Indonésie a Číny) a náklady na výstavbu dosáhli 445 mil. USD. Jízda mostem je spoplatněná mýtem, což je vůbec 1. spoplatněný most v zemi. Most má 2+2 pruhy. Cestování mezi ostrovy tak již trvá pouhých 10 minut, což je zásadní změna oproti formě s trajektami, které navíc v posledním období již ani kapacitně nepostačovali a museli by se zásadně rozšířit i přístavy.
Japonsko i navzdory ničivému zemětřesení a tsunami aktuálně potvrdilo svůj záměr investovat přibližně 20 mld. USD do indonéské infrastruktury. Stalo se tak v průběhu května 2011, kdy bylo mezi japonskou rozvojovou agenturou JICA a indonéským koordinačním ministerstvem pro ekonomiku podepsáno memorandum o porozumění ohledně výstavby tzv. Jakarta Metropolitan Priority Area (JMPA), infrastrukturní sítě hlavního města Jakarta.
Metropolitní oblast Jakarta, používá se rovněž výraz Greater Jakarta, představuje oblast o něco větší nežli Středočeský kraj a hl. město Praha dohromady, žije zde ovšem 24 mil. obyvatel, vyprodukuje se zde téměř 60 % HDP země (cca 600 mld. USD ročně) a prostřednictvím zde se nacházejícího přístavu a letiště se vyveze téměř 80 % exportu země (cca 125 mld. USD ročně).
Předmětem japonského záměru výstavby JMPA je níže uvedených 14 infrastrukturních projektů. Objem finančních prostředků nezbytných na jejich realizaci by měl dosáhnout již zmíněných 20 mld. USD:
*rozšíření mezinárodního přístavu Tanjung Priok v Jakartě *rozšíření mezinárodního letiště Soekarno-Hatta v Jakartě *upgrading průmyslové oblasti východní Jakarty, tzv. Smart Grid, podpora rozvoje *informačních technologií a průmyslové výroby s vysokou přidanou hodnotou *vybudování sítě městské hromadné dopravy, tzv. Jakarta Mass Rapid Transit (MRT) *rekonstrukce silniční sítě včetně sítě placených dálnic, tzv. Toll Roads *výstavba železničního spojení z mezinárodního letiště Soekarno-Hatta do centra města *rekonstrukce kanalizační sítě a management odpadních vod *výstavba centrální čističky odpadních pro oblast Greater Jakarta v provincii Západní Jáva *rekonstrukce proti-záplavových zařízení v oblasti města Pluit *výstavba distribuční linky elektrické energie Jáva – Sumatra *výstavba uhelné elektrárny Indramayu *výstavba uhelné elektrárny Banten *výstavba plovoucích zásobníků a úpravny zemního plynu, tzv. Floating Storage Regasification Unit (FSRU) u pobřeží Jakarty *výstavba vodní elektrárny Rajamandala
V souladu s podepsaným MoU by japonská strana měla do r. 2013 rovněž vypracovat master plán dopravní obslužnosti oblasti Greater Jakarta. Dle zprostředkovaných informací by MoU mělo obsahovat také závazky indonéské strany na bezcelní dovoz veškerých japonských zařízení nezbytných pro realizaci výše uvedených projektů, dále investiční pobídky a daňové prázdniny pro japonské společnosti.
I když v Indonésii i nadále přetrvávají notoricky známé investiční překážky – nedostatečná infrastruktura, korupce, nízká vymahatelnost zákonů a podprůměrná ochrana práv duševního vlastnictví, přeci jen současný ekonomický boom spolu s nenasyceností místního trhu o velikosti 240 mil. obyvatel představují pro zahraniční investory příliš velký potenciál zisku, který stojí za podstoupení obtíží spojených s investováním do země.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 19.3.2016 19:57:22, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
27.6.2011 11:37:07
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20093 Bydliště: EU, IL
Re: Indonésie
V sobotu se zhroutil silniční most na ostrově Borneo, o délce cca. 700m, který byl postaven v roce 2002. Tohle z něj zbylo:
Příloha:
borneo-collapsed.jpg [ 24.4 KiB | Zobrazeno 32436 krát ]
Stalo se to v oblasti východního Kalimantanu. Na mostě probíhali rekonstrukční práce, takže se nedá vyloučit chyba při těchto pracích, nebo byl most přetížený, protože se to dělalo při plném provozu. Doposud se nalezlo 11 mrtvých, dalších 30 je pohřešováno. Most byl menší napodobeninou známého mostu Golden Gate v S.F. v USA.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 22.6.2021 14:46:59, celkově upraveno 2
aktualizace obsahu příspěvku
3.8.2013 7:58:57
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20093 Bydliště: EU, IL
Re: Indonésie
Dne 23.9. se inaugurovala Bali Toll Road. Jde o 13 km rychlostní silnici při Denpasar a spojuje městské resorty s letištěm v jižní části oblasti. Provoz se zahájil 24.9.
27.12. se otevřel 5,7 km úsek Jakarta Outer Ring Road. Jde o část W2 v západní části hl. města, konkrétně Jakarta - Tangerang Toll Road to Ciledug Raya..
V provozu již další úsek dálnice, Semarang - Solo Toll road (Ungaran - Bawen Section)
*11,9km
Příloha:
1.jpg [ 53.99 KiB | Zobrazeno 31096 krát ]
Příloha:
2.jpg [ 40.05 KiB | Zobrazeno 31096 krát ]
Příloha:
3.jpg [ 45.56 KiB | Zobrazeno 31096 krát ]
Příloha:
4.jpg [ 26.99 KiB | Zobrazeno 31096 krát ]
Semarang - Solo Toll road je součástí dálničního tahu Trans Java toll road. Spájí hlavní město centrální Jávy, Semarang s městem Surakarta. Tento úsek Ungaran - Bawen byl nejdelší z části dálnice dlouhé 76 km.
Dne 20.7. se odevzdal do provozu 1. úsek Kertonoso - Mojokerto Toll Road. Nachází se na ostrově Jáva, má délku 15 km a spojil Kertonoso a Jombang.
Dne 22.7. se odevzdal do provozu další úsek Jakarta Outer Ring Road v délce 2,1 km. Jde o poslední úsek v oblasti Ulujami v západní části metropoly a celý okruh v délce 65 km se tak skompletizoval. Více informací: http://www.thejakartapost.com/news/2014 ... -ease.html
No to je dobre... Jel jsem tam pred nekolika lety (zrovna i po tomto useku) a cesta napric Javou je naprosta katastrofa. Prumerna rychlost silne pod 50 km/h, sileny. Nicmene se obavam, ze ani po dokonceni cele paterni dalnice nebude Java co se tyce komunikaci v pohode. Vzhledem k velice vysoke hustote obyvatel by bylo zapotrebi alespon nekolika paralelnich dalnic
Jinak vkladam nejake foto z te doby (2009)...
Přílohy:
Poznámka: A navic Javancum nepreceje ani stesti.....dokoncena dalnice znicena mohutnym bahennim vulkanem Sidoarjo jizne od mesta Surabaya (jako dusledek kombinace zemetreseni a nevhodne umisteneho vrtu na plyn). https://goo.gl/maps/KMDMR DSCF8126.JPG [ 49.49 KiB | Zobrazeno 30371 krát ]
Poznámka: Mytna brana na useku Surabaya-Gempol DSCF8061.JPG [ 33.9 KiB | Zobrazeno 30371 krát ]
Silniční infrastruktura v zemi nezvládá nápor aut ve městech a jen malé řešení poskytuje doposud velmi slabá síť zpoplatněných komunikací. Mnoho vesnic a menších měst doposud ani nedisponuje zpevněnou komunikací, přičemž tento stát je často zasažen přírodnimi katastrofami, což pak stěžuje jakékoliv záchranní akce. Mnoho oblastí je přelidněno a i tak ani v takových oblastech není garance zpevněné komunikace. Výstavba dalších silnic je nesmírně náročná vzhledem k rizikům (geografie) a k vysokému stupni zastavané plochy ve velikých městech. Indonésie sama nedisponuje ani dostateční částkou na základní údržbu státních silnic, i když se stav za posledních 7 let zlepšuje. Bohužel není reálně zajištěna starostlivost a to ani obhlídkami ani dostatečním počtem techniky a ani není dostatek peněz na takové činnosti. V odlehlejších oblastech se nedá spoléhat ani na okolní služby (autoservis, pneuservis, odtahové služby) a tak se doporučuje jezdit v doprovodu anebo se nechat odvézt. Při lokálních bouřích se stává, že se odstavuje mostní objekt a objížďky mohou dosahovat i 200 km, což často při špatných silnicích značí zdržení i o půl dne.
Dne 13.6. se odevzdal do provozu 117 km tah Cikopo - Palimanan Toll Road. Jde o nejdelší úsek odevzdaný do provozu najednou v rámci zpoplatněných silnic a dokončil se tak celý tah Jakarta - Cikampek toll road s Palimanan - Pejagan toll road.
Dne 20.3. se odevzdala do provozu 18,5 km dlouhá sekce Surabaya - Mojokerto Toll Road. Úsek je mezi Mojokerto a Krian. Jedná se o druhou sekci v provozu (1. se odevzdala do provozu sekce 1A, která je mezi Waru a Janda s připojením Surabaya - Porong a to v roce 2011).
Příloha:
12822557_1705793936333438_661389835_n.jpg [ 58.62 KiB | Zobrazeno 27300 krát ]
Naposledy upravil Diaľničiar dne 16.11.2020 12:40:24, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
21.3.2016 13:33:13
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20093 Bydliště: EU, IL
Re: Indonésie
Indonésie v příštím roce investuje rekordní částky do dopravní infrastruktury. Celková suma představuje v propočtu 29,52 mld. USD. Tohle navyšování k rekordům pokračuje vytrvale již 3. rokem.
*do provozu se uvede 815 km nových silnic (státních všech kategorií), dále se odevzdá do provozu 9,4 km nových mostů *dále se postaví 550 km železničních tratí, 55 přístavů (včetně jejich modernizací) a 14 letišť *vláda za poslední 2 roky uvedla do provozu již 2.225 km státních silnic a 132 km zpoplatněných dálnic, 160 mostů v délce 16,3 km *v tomto roce byl cíl na 703 km nových státních silnic a mosty v délce 8,5 km *vláda vyvíjí snahu o překlopení přepravy ze silnic na železnice aby železnice vzrostla z 10% na 25% v rámci měst a urbanizovaných oblastí
Vláda mj. znásobuje i další investice a to do bydlení a realizace vodohospodářské infrastruktury. Ročně se staví již 11.400 bytů a podporuje realizace dalších 113.300 domů, dále se realizuje na 491.000 projektů v rámci dostupnosti pitné vody a kanalizace. Investice do celé infrastruktury z roka na rok stoupají. Indonésie závisí na silniční dopravě, ovšem stav infrastruktury je stále nevyhovující. Do mnoha lokalit se nedá nijak dostat v celoročním režimu, do mnoha oblastí se sice dostat dá, ale nikoliv po zpevněné silnici, což přináší problémy při živelných pohromách. Naopak ve městech denně kolabuje doprava, zásobování průmyslu atd. a chybí i propojení jednotlivých ostrovů napříč nimi těžiskovými tahy. Indonésie řadu let podporuje investice jak nejlépe umí, zapojuje se i soukromý sektor a obrovská podpora směruje i z japonské agentury JICA (v řádu desítek mld. USD vždy na nějaké období). Bohužel, ten balík by musel být mnohonásobně větší, aby se dosáhl požadovaný stav, to jen na margo nedostatku a důležité bude zajistit i dostatek zdrojů na zajištění údržby nových silnic a mostů.
*vůbec 1. typ dálniční komunikace v indonézské části Bornea *hotovo má být v roce 2019
Kód:
This 99 km toll road will connect two largest cities in East Kalimantan, namely Balikapapan and Samarinda. This project is divided into two sections, Section 1 consists of Package 1 (25.07 km) and Package 5 (11.09 km) and Section 2 consists of Package 2 (23.26 km), Package 3 (21.9 km) and Package 4 (17.7 km).
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru