Turecko

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

V Turecku je i nadále vysoká dopravní nehodovost. Celkem se stalo v roce 2016 v zemi 1,182 mil. DN, při kterých přímo na místě zemřelo 3.493 lidí a dalších 3.807 zemřelo do měsíce v nemocnicích. Dalších 303.812 bylo zraněno. Z hlediska úmrtnosti tvoří řidiči vozidel 44%, zbylí cestující 33% a chodci 23%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Začátkem týdne se dostal do provozu 11 km úsek dálnice z východní strany Istanbulu. Jde z Paşaköy k O-4 nedaleko Pendik. Takže už se nemusí používat D020 pro nájezd na Yavuz Sultan Selim Bridge.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

už se ví kdo postaví 1915 Çanakkale Bridge:

Parsons and Tekfen Engineering awarded contract for World’s Longest Suspension Bridge in Turkey :arrow:

https://www.highways.today/2017/08/11/p ... ge-turkey/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Turecko je cílovou zemí světových megaprojektů

„Za posledních 10 let se navzdory světové ekonomické krizi na globální úrovni uskutečnilo 10 významných projektů. Jsem hrdý, že mohu prohlásit, že 6 z těchto významných projektů se nachází v Turecku,“ řekl premiér Yıldırım ve svém projevu v Istanbulu.

Zmíněné projekty jsou pak následující :arrow:

(1) třetí most přes Bospor s názvem Yavuz Sultan Selim,
(2) Marmarský tunel,
(3) Eurasijský tunel, spojující pod mořem evropskou a asijskou část Istunbulu,
(5) právě konstruované největší světové letiště v Istanbulu a nakonec
(6) most Osmangazi v Izmitu, který je součástí dálnice z Istanbulu do třetího největšího tureckého města - Izmiru.

Celková hodnota těchto projektů je pak okolo 65 miliard USD.

Zdroj: http://www.hurriyetdailynews.com/pm-yil ... key-121788

Všechny silniční tady samozřejmě dohledáte. :idea:

(samozřejmě, že to číslo 6/10 je silně přehnané, že by to bylo jen 10 dohromady, ale nepochybně jsou to velké úspěchy Turecka v rozvoji dopravní sítě za poslední období a toto tempo pokračuje i nadále)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

V Turecku se dostal do provozu 2-tubusový tunel Cankurtaran mezi Borçka a Hopa v provincii Artvin. Je dlouhý 5,23 km.

wikipedie

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Turecký prezident otevřel 29.10. nové letiště v Istanbulu. Budovat se bude i následující dekádu a stane se jedním z největších letišť světa. Leží na základní dopravní kostře Istanbulu.

https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

z výstavby dálnice Marmara, která ze severní strany obejde Istanbul



a tady:





k pochopení více i zde:

https://en.wikipedia.org/wiki/Otoyol_7
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 11.12. se do provozu dostavají části dálnice Marmara O-6 / O-7 u Istanbulu. Jde o úseky v délce 23 a 10 km. Úseky nedaleko nového letiště SZ u Istanbulu.

https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2018/1 ... ige-acildi

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

klikací mapa regionů: silniční infrastruktura

http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... iklar.aspx
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 3.3. se do provozu odevzdala 1. etapa Ordu Ring Road. Jde o silnici dálničního typu s 2-tubusovými tunely dlouhými dohromady 5,4 km. Jde o tunel Oceli (2,1 km) a tunel Boztepe (3,3 km). Je součástí státní silnice D010 kolem severního pobřeží Turecka. Nový úsek má délku 10 km. Jeden z nejdrahších projektů v zemi. Cestování zabere 10 minut namísto dosavadních 40 minut. Celý okruh bude mít 21,4 km.
boztepe.JPG
boztepe.JPG (120.63 KiB) Zobrazeno 16720 x
ordu.JPG
ordu.JPG (161.06 KiB) Zobrazeno 16720 x
https://www.ensonhaber.com/orduda-1-mil ... diyor.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dalších 40 km dálnic je v provozu.

Dne 16.3. se do provozu dostal 15,3 km úsek North Marmara Motorway. Nová sekce má 8-pruhové parametry a je mezi Çatalca a Yassıören, SZ u Istanbulu. Zdroj: https://www.sabah.com.tr/galeri/yasam/i ... olu-nerede
Marmara Motorway
Marmara Motorway
0x0-1552746937420.jpg (131.93 KiB) Zobrazeno 16530 x
Dne 17.3. se do provozu dostal 24,5 km úsek na O-5 v západním Turecku mezi Akhisar a Saruhanli. O-5 formuje tah Istanbul - Izmir. Zdroj: https://www.ntv.com.tr/turkiye/istanbul ... jCFI__U2jQ
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Zítra, 4.8. odevzdá do provozu turecký prezident Erdogan 192 km dálnice Istanbul - Izmir, čímž se celý tah dobuduje. To co původně trvalo 8,5h se zkrátí na 3,5h. Celá dálnice zkrátila cestování z cca. 500 na 400 km. Ve vlákně je vícero informací.



https://www.sabah.com.tr/galeri/ekonomi ... aciliyor/6
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 30.10. se do provozu odevzdá dálnice O.33 Menemen - Aliağa - Çandarlı Motorway. V km: 15 + 366- 65 + 700.

foto: https://i.imgur.com/1nJsC6V.jpg
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 15:19:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Stavba mostu Kömürhan - na silnici D300 nad Eufratem mezi Malatya a Elazığ. Velmi blízko nedávného zemětřesení z 24.1., které zasáhlo Elazığ v síle magnitudy 6,7. 41 mrtvých, 1600+ zraněných, zničeno 87 domů, dalších bezmála 1300 zůstalo poškozeno atd.

https://www.yukselproje.com.tr/en/proje ... yed-bridge

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 8.3. se do provozu dostal nejzápadnější úsek na tahu North Marmara Motorway. Nový úsek je mezi O-3 MÚK u Silivri a Çatalca. Úsek je dlouhý kolem 30 km. Evropská část tohoto dálničního tahu je nyní hotová. Dálnice má 8-pruhů a tvoří obchvat Istanbulem. Jednou bude mít 257 km.

mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=41. ... 29/28.2970

Zdroj: https://www.hurriyet.com.tr/gundem/kuze ... r-41463985
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Pylony na mostě Çanakkale jsou nyní vysoké 200m:

Obrázek

Obrázek

Obrázek


MÚK: O-3 / D100 / North Marmara Motorway:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

ohlédnutí se do minulosti k projektu: Gebze-Orhangazi-Izmir motorway: Osman Gazi Bridge construction timelapse

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 19.9. se do provozu odevzdal 43,3 km dlouhý úsek na O-7 North Marmara Motorway. Úsek je mezi Gebze a Izmit. Je v parametrech 8-pruhu. K tomu se do provozu odevzdal i přivaděč v délce 14,1 km. Dálnice tak má již v provozu 321,2 km.

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=40. ... 72/29.9123

Zdroj: https://www.trthaber.com/haber/gundem/k ... 17220.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

vývoj několika větších staveb v tématu

Tady jsem psal k výstavbě nového tunelu Zigana: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 79#p139279

Do provozu se letos nedostane, ale aktivně se staví. V 09/2020 byl stav výstavby - 74%. V 04/2020 to bylo 67%.

Na trase historické Hedvábní Stezky, na osi Blízkého Východu, Kaukazu a Íránu se staví 2- tubusový 14,5 km tunel Zigana. Jeden z nejdelších na světě. Nacházet se bude v rámci tahu Gümüşhane - Trabzon. Začátkem tohoto měsíce je číslo v úrovni 76%.

https://www.cnnturk.com/ekonomi/avrupan ... ndi?page=4
https://www.cnnturk.com/video/turkiye/z ... andi-video
https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2020/1 ... sona-dogru




Tady jsem psal k výstavbě BIG ISTANBUL TUNNEL: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 81#p147381 . Upravil se název na Great Istanbul Tunnel - 2 silniční patra, 1 patro pro železnice. V 02/2020 byl již plán vlády v tomto roce vyhlásit tendr na jeho výstavbu; 6,5 km v odhadovaných nákladech 3,5 mld. USD. Prozatím se tak nestalo.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

o 1 příspěvek výše je stav větších projektů opsaných i ve vlákně

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Za poslední dekádu vzrostl počet obyvatel ze 72 mil. na dnešních 84 mil. (+16%) Ovšem, odhaduje se, že až 2 mil. z tohoto počtu jsou lidé utíkající před válkama a klimatickými změnami v Asii. Jsou různé domluvy o pobytě zde a číslo 84 mil. je jedno z těch nižších. Zcela nejnižší je pak údaj 82 mil., tedy tak nebo tak je ten růst populace citelný.

Turecko si dalo za prioritu propojit dálnicemi 3 největší města státu do roku 2020 a vyřešit dopravní kolaps v Istanbulu. Lze si číst vlákno a pozorovat, že se to aktivně naplňuje. (největší města: Istanbul, Ankara, Izmir). Základní dálniční plány jsou v tématu popsané, třeba zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 17#p136017 . To, co bylo dáno v roce 2011 s cílem na 2023 a 2035 se doplnilo i o nástroje PPP. Většina dálnic po roce 2010 se buduje formou PPP. Stát ale zase dualizuje silnice, staví obchvaty a další a další dopravní projekty. Doprava a obzvláště velké páteřní projekty tady mají své důležité místo. Turecko je lokální velmocí a kromě toho, že se tak prezentuje navenek, tak si také uvědomuje logistický potenciál západ - východ a navíc potřebuje zlepšit vlastní přepravní kapacity, které donedávna zpomalují hospodářský rozvoj.

Faktem je, že geografická poloha Turecka umožňuje snadný přístup do Východní Evropy, Centrální Asie, Blízkého Východu a do Severní Afriky. Již v dekádě 10-20 tvořil logistický průmysl státu 12-13% HDP státu. Turecko velmi rychle pochopilo, že vzhledem ke stoupajícím obchodním vazbám ve světě musí modernizovat a vybudovat další logistické služby včetně nových dálnic, rychlostních vlaků, letišť a přístavů. Do soukromých rukou se ponechalo vystavět většinu z toho včetně 20 nových uzlů různých překladisek a terminálů. Z nichž 1/2 je již v provozu.

Turecká vláda má hlavní cíle pro vícero let. Nejblíž je rok 2023 a cílem bylo zajistit:

*70 000 km silniční sítě mezi městy a kolem nich, z čeho až 36 500 km mají být dualizované tahy a 8000 km dálnice
*25 000 km železniční síť, z čeho 12 000 km VRT

Tak samozřejmě, že tohle se v rámci dálnic zcela jistě nenaplní. To se totižto mezičasem ještě zvětšil rozsah dálnic o dalších 500 km a to v dobách, kdy základní harmonogram prací se odchýlil od reality. Pak došla krize, propad měny pro politiku Erdogana, ovšem Turecko to ustálo, ale rozhodně se tyto zadané cíle nenaplní. Ovšem dalším cílem je rok 2035 a nutno říct, že celkové cíle rozsahu jsou takové, že tam je velká časová rezerva pro naplnění cílů. Dálnice se ponechávají ve formě PPP a tam je nevyhnutností tím pádem ekonomický rozvoj (mýto) a stát staví jiné projekty. Stát ale masivně dualizoval silniční síť. Masivně jí taky zpevňoval.

V roce 2018 byl základní rozsah silniční sítě v úrovni 67 500 km. Celá silniční síť je v rozsahu kolem 385 tisíc km bez započtení sítě ulic ve městech. Z hlediska mezinárodních tahů je v Turecku důležitých cca. 18 000 km, ale prozatím stojí asi 13 000 km. Dualizovaných silnic bylo v roce 2018 k dispozici 25 757 km, tedy 38% základní silniční sítě. Hotovo 2/3 z cíle pro rok 2023. Dálnic bylo v roce 2018 k dispozici 2622 km. Tedy o 400 km více za půl dekády a je tedy nereální za další půl dekády postavit násobky tohoto rozsahu. Ale i tak jsou to hezká čísla a ten rozvoj a investice do silniční infrastruktury jsou tady v řádech mnoha desítek mld. USD a z části i formou soukromých investicí.

% rozložení: national highways tvoří 17,5% silniční sítě vyjma ulic; dualizované silnice tvoří 38% národní silniční sítě a dálnice tvoří 4% národní silniční sítě; national highways v délce 67 500 km se člení na 2 kategorie: státní a provinční význam: a to přibližně 50% provinční, 46% státní a 4% dálnice; tady byl stav na mapě, co se týče tohoto členění a i celkově menší prezentace z kongresu z r. 2017:
dálnice do Izmiru je již v provozu
dálnice do Izmiru je již v provozu
Tr1.JPG (148.05 KiB) Zobrazeno 10849 x
Silniční doprava: 89% podíl na přepravě osob a 90% podíl na přepravě nákladu. V létě 2017 tady bylo celkem 22 mil. vozidel, z toho bezmála 12 mil. osobních.

Intenzity provozu ve srovnání:
2003 - 52 mil. km<br />2016 - 120 mil. km
2003 - 52 mil. km
2016 - 120 mil. km
Tr2.JPG (200.28 KiB) Zobrazeno 10849 x
Turecko zahájilo upgrade silnic z hlediska snížení úmrtnosti při dopravních nehodách včetně těžkých zranění:
*nové křižovatky (přestavba stávajících do jiných tvarů)
*upgrade zákrut
*výstavba stoupajících jízdních pruhů
*výstavba nadchodů a podchodů pro pěší a oplocení uprostřed silnic v rámci měst
*více signalizací
*inovace ve svodidlech a jejich doplnění

Státní rozpočet zajišťuje až 95% silničních prací. Jsou v tom i všemožné příjmy z užívání vozidel, daně z prodeje atp. Pro obraz zbytek:
Tr3.JPG
Tr3.JPG (80.84 KiB) Zobrazeno 10849 x
Investice do silniční infrastruktury z hlediska HDP:
Tr4.JPG
Tr4.JPG (111.98 KiB) Zobrazeno 10849 x
V roce 2016 činí celkový rozpočet pro turecké silnice v propočtu 7,5 mld. USD:
*60% z toho jde na státní a provinční silniční výstavbu a upgrade do dualizací
*4% jdou na opravy a provoz dálniční sítě
*7% jde na běžnou údržbu silnic
*4% jdou na bezpečnost silničního provozu
*6% jde na chod úřadu
*17% jde na vyvlastnění pozemků
*2% všechno ostatní

Další srovnání z hlediska silniční výstavby a upgradů (dualizace silnic):
Tr5.JPG
Tr5.JPG (202.04 KiB) Zobrazeno 10849 x
Objekty na silniční síti ve srovnání:
Tr6.JPG
Tr6.JPG (123.74 KiB) Zobrazeno 10849 x
Smysl PPP v rozvoji dálniční sítě:
Tr7.JPG
Tr7.JPG (105.07 KiB) Zobrazeno 10849 x
Tr8.JPG
Tr8.JPG (106.81 KiB) Zobrazeno 10849 x
Turecký cíl pro rok 2035 (snížení z původního rozsahu 9680 km):
Tr9.JPG
Tr9.JPG (158.12 KiB) Zobrazeno 10849 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, kromě výše uvedeného souhrnu doplním některé další zajímavé informace.

V 07/2020 se odevzdal do provozu nejvyšší most: Beğendik Bridge. Vysoký 165m s rozpětím 450m.
55.JPG
55.JPG (199.52 KiB) Zobrazeno 10833 x
56.JPG
56.JPG (94.79 KiB) Zobrazeno 10833 x
V 09/2020 se do provozu odevzdali 2 úseky na O-21 v délce 162 km:

Ankara - Acıkuyu (105 km)
Alayhan - Gölcük (57 km)

Zdroj: https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/ankara ... ak/1959637

mapa s dálnicí O-21:
O-21.JPG
O-21.JPG (69.5 KiB) Zobrazeno 10833 x
Hospodářská situace:

*HDP v roce 2019 dosáhlo úrovně 754 mld. USD
*rok 2019 skončil s deficitem 2,9% HDP, rok 2018 s deficitem 2% HDP
*bez práce je nyní kolem 13% lidí; mladých lidí 2x tolik
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni 33% HDP

Letošním rokem má turecký rozpočet za prvních 8 měsíců deficit ve výši 16,7 mld. USD. Ovšem schválené je pro letošní rok 23,4 mld. USD. V 10/2020 se začal sestavovat rozpočet pro roky 2021-2023 a již nyní se ví, že zdravotnictví nedostane v propočtu v USD více peněz, než v letošním roce. Rozpočet 2021 nepočítá s extra výdají kvůli pandemii COVID-19. Vláda sestaví investiční rozpočet, aby podpořil ekonomiku a má brát ohled na reálné ceny potravin a k tomu přijmout lepší sociální programy. Starosta Istanbulu slíbil, že rok 2021 bude pro město znamenat priority v rozvoji metra.

Dle wikipedie bylo v zemi koncem roku 2019 v provozu více než 3000 km dálniční sítě.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_o ... yolMap.svg

Tak nebo tak je dálniční rozvoj slibný. Stejně tak program dualizačních prací silniční sítě atd. Ty investice je v Turecku cítit. Rozdíl mezi dualizovanou silnicí a dálnicí je kromě MPR taky v celkové kvalitě, trasování, spotřebě PHM atd., ale faktem je, že stát je sjízdný ve zkapacitněných komunikacích prakticky v každém základním regionu. A tak jak se rozvíjejí regiony, stoupá životní úroveň, motorizace i tranzit, tak stoupají šance na další zahusťování dálnicemi.

Prozatím platí, že PPP jde v základním schématu: 20% peněz poskytne vítěz (koncesionář) a 80% jsou úvěry na projekt. Pro Turecko je problém ale i upadající rating a tedy nové projekty, které se prodražují. Proto se zpomaluje tempo nových projektů zadávaných do koncesí. V každém případě ten pokrok a rozvoj za posledních 15-20 let je ohromující a to s důrazem na poslední dekádu.

To znamená, že síť dualizovaných silnic, dálnic (2x3, 2x4) je v Turecku již cca. 30 tisíc km. A k tomu všechny ty zcela dominantní objekty, dálniční velké mosty, tunely atd.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

několik grafických přehledů pro lepší pochopení informací (dálnic, velkých mostů a kde je co) uvedených ve vlákně
Tr0.JPG
Tr0.JPG (85.65 KiB) Zobrazeno 10477 x
Tr1.JPG
Tr1.JPG (134.31 KiB) Zobrazeno 10477 x
Tr2.JPG
Tr2.JPG (131.54 KiB) Zobrazeno 10477 x
Tr3.JPG
Tr3.JPG (224.34 KiB) Zobrazeno 10477 x
Tr5.JPG
Tr5.JPG (114.14 KiB) Zobrazeno 10477 x
Tr6.JPG
Tr6.JPG (184.61 KiB) Zobrazeno 10477 x
Tr7.JPG
Tr7.JPG (128.19 KiB) Zobrazeno 10477 x
Tr8.JPG
Tr8.JPG (121.25 KiB) Zobrazeno 10477 x
Tr9.JPG
Tr9.JPG (89.98 KiB) Zobrazeno 10477 x
to je zase most Çanakkale: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 25#p210225

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Elazığ - Malatya :arrow:

Tady se upgraduje spojení těchto měst, kde se staví ohromující most a tunel. Samotný tah D300 je v parametrech 4-pruhu, lokálně ještě 2+1.
M-E.JPG
M-E.JPG (68.12 KiB) Zobrazeno 10241 x
https://www.gulsanholding.com.tr/komurh ... im-isi.asp
https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/yeni-k ... di/1597104





za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 16.12. se do provozu dostala dvojice úseků na dálnici Otoyol 21 v celkové délce 155 km a tím se dokončilo spojení mezi Ankara a Niğde. Jde o úseky: 144 km Kulu - Alayhan a 11 km Gölcük a Niğde.

V uvedeném odkazu jsou jen částečné informace: https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/ankara ... di/2078934 .

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

A dále se kromě výše uvedených 155 km odevzdal dne 19.12. do provozu taky poslední úsek na dálnici Otoyol 7, North Marmara Motorway. Tento úsek má 57 km a je mezi Izmit a Akyazi. Tím se dokončil celý 248 km dlouhý obchvat metropolitní oblasti Istanbulu.

mapa: https://i.imgur.com/6Iso0ox.png

Zdroj: https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/kuzey- ... di/2082323

To jsou již reální stavby, které když se prvně prezentovali, tak si hodně lidí myslelo, že to je jen další pohádka, ale je opravdu dobře, že se povedlo i tohle dostat do stavební reality a do provozu. Dnes ty názory typu "inu, to je turecké hospodářství", ano možná je, ale dovede investovat do vlastního území a je o to horší, že "vyspělejší" již nikoliv. Turecko může být na tom jakkoliv i s režimem, Istanbulu to na prosperitě neubírá a tyto páteřní dopravní projekty, které se tady za dekádu staví ho posunou dál, protože mu umožňují další rozvoj. Více informací na této straně o něco výše.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“