Spojené arabské emiráty

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Záplavy, které zde byly v 03/2016 a vyvolány byly enormními srážkami způsobili škody za téměř 0,5 mld. USD. Voda poškodila kanalizaci, pozemní komunikace, část veřejné dopravy (tratě), silný vítr porozbíjel okna na mrakodrapech, zničil několik velikých dopravních značek a voda v ulicích poškodila soukromý majetek: domy, auta.



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

V Dubaji se staví

14. 7. 2016

Země: Spojené arabské emiráty
Datum zveřejnění: 13.07.2016
V Dubaji se staví a stavět bude, konstatují konzultantské společnosti.

Za posledních 10 let vzrostl v Dubaji podíl finančních prostředků do investic na stavby infrastruktury a budov o neuvěřitelných 1632 %. Pro porovnání v roce 2006 bylo uvolněno 28 mld. AED* a v roce 2016 je to již 485 mld. AED. Navíc s ohledem na projekty, které jsou aktuálně oznamovány a inzerovány, je odhadován růst do roku 2022 na 660 mld. AED. Pokud budou dále potvrzeny plánované stavby univerzitních center, pak se částka vyšplhá na 1 bil. AED.

Dubaj v minulosti, v současnosti, ale i do budoucna plánuje investovat značné prostředky do infrastruktury a budov. Pro rok 2016 Dubaj pro projekty alokovala 35 % svého rozpočtu, což je 10 krát více než většina vyspělých států světa. Pro srovnání Velká Británie vyčlenila 8 % z rozpočtu na dopravu, bydlení a životní prostředí, zatímco USA 3 %, stejně jako Saudská Arábie 3 %.

Díky rozpočtovým opatřením se zdá být tento trend udržitelný, i přes pokles cen ropy, a investice jak do infrastruktury, tak do rezidentního bydlení a hotelů budou nadále pokračovat.

České společnosti by neměly tento vzrůstající trend opomíjet. CzechTrade Dubai doporučuje českým firmám např. možnost zmapovat potenciál při osobní účasti v rámci společné prezentace agentury CzechTrade na největším oborovém veletrhu sektoru stavebnictví v SEA, a to BIG 5 2016.

*1 AED = 6,653 Kč, kurz ČNB

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Dubaji.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 18:11:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

62 km 8-pruhového prodloužení trasy E311 (Dubai - Abu Dhabi) bude k dispozici pro provoz koncem prosince (změna viz editace příspěvku):

Neplést si to s E11 při pobřeží, tohle je další tah více ve vnitrozemí:

odkaz na wiki
mapa E311: https://www.google.sk/maps/place/E+311+ ... QQ8gEIITAB
FhXop32.jpg
FhXop32.jpg (96.03 KiB) Zobrazeno 22482 x
editace: Z odevzdání do provozu dne 29.11.2016 http://gulfnews.com/news/uae/transport/ ... -1.1937213 , https://www.thenationalnews.com/uae/tra ... s-1.218316
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 18:11:51, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes 26.11. se odevzdala do provozu MÚK dálnic E77 / E311. Nahradila původní kruhový objezd.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »



:ok:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Jeden z největších silničních projektů v rámci SAE je Al Mafraq-Al Ghweifat highway project. Náklady na něj jsou 5,3 mld. USD. Ukončit se má v tomto roce. Jedná se o tah v západní části hlavního města. První fáze byla ukončená v roce 2016. Jedná se o výstavbu 16 MÚK a upgrade 246 km silnic. Staví se i nové jízdní pruhy na úsecích silnic Mafraq - Baynounah a Baraka - Ghuwaifat. V srpnu 2015 bylo hotovo 35%, v 05/2016 pak 59%, v 09/2016 již 72%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

New road project for Abu Dhabi :arrow:
3.PNG
3.PNG (22.23 KiB) Zobrazeno 20861 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Dubai sestavil pro rok 2018 rekordní rozpočet související s uspořádáním EXPO 2020. Výdaje na infrastrukturu jsou o 46,5% vyšší oproti roku 2017 a celkem tvoří 21% výdajů v letošním roce. Druhá kapitola, kterou je vzdělávání, zdravotnictví, bydlení a regionální rozvoj tvoří 33% výdajů a tedy spotřebuje nejvíce a třetí kterou je bezpečnost a obrana spotřebují 16%. Z hlediska příjmů tvoří ropní průmysl pouze 6%.

SAE jako celek zaváději k lednu letošního roku po vzoru a domluvě se Saudskou Arábii i DPH. Ovšem je nutno si uvědomit, že federální rozpočet tvoří i tak celkově jen kolem 14% veškerých výdajů v ramci SAE. Pohybuje se zrovna na úrovni Dubaje pro letošní rok. SAE trápí propad HDP, stoupající zadlužení, snižující se vládní příjmy atd. ovšem pro rok 2018 je rozpočet sestavený již bez deficitu.

Centrální vláda připravuje vydání dalších dluhopisů a to až v hodnotě 10 mld. USD na vykrytí deficitů a investicí. Prvně se tak stalo za 5 mld. USD ještě v roce 2016. Před nedávnem to v této výši úspěšně provedla právě S.A. (12,5 mld. USD) a tak to chtějí realizovat i SAE.

Celková finanční politika ale směruje k snížení závislosti na ropním průmyslu, snížení administrativní zátěže, vytvořením nových příjmů (nové daně, větší daně) a reformou celého hospodářství. Samotný Dubaj nežije z ropy, ale otřásl se během krize (tehdejší propad o 20% ho poznačil na dlouhé roky dopředu), z té žije zvyšek seskupení.

DPH ve stavebnictví: https://www.thenationalnews.com/busines ... s-1.667970
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

aktualizace několika příspěvků zde ohledně mostních připravovaných staveb v Dubaji:

Dubai Smile Crossing: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 725#p17725 se staví teprve teď ještě, možná letos se odevzdá do provozu. Pro krizi jeho výstavba byla odložená.

Sixth Crossing: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 727#p17727 se ještě nestaví, připravuje se tendr na jeho výstavbu. Stejný problém, kdy zpomalilo pro krizi i tempo příprav.

a nyní jedna novinka:

Hamdan bin Zayed inaugurates Sheikh Khalifa bin Zayed highway :arrow:

Zdroj: http://www.emirates247.com/news/governm ... 5-1.664418

z jiného zdroje:
  • Construction has been completed for the upgrade of the Sheikh Khalifa bin Zayed highway, which links the UAE with neighbouring Saudi Arabia. The project cost US$817 million and the work was carried out by the contractor, Abu Dhabi General Services Company (Musanada). The route runs 246km from the Mafraq region in Abu Dhabi to the border with Saudi Arabia. The road has been resurfaced and widened and now features three or four lanes, compared with the two lanes of the original route. The project included building 15 new interchanges, underpasses, service area, installing LED lighting and improving the drainage facilities.
a zároveň se na tomto tahu smí jezdit 160 km/h: https://www.thenational.ae/uae/transpor ... h-1.700188
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.12.2022 20:38:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Dubaj, hlavní město arabského byznysu, se připravuje na velkolepé investice

11. 6. 2018 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Na křižovatce čtrnáctiproudové silnice Sheikh Zayed Road s Al Thanya Road vedoucí k pobřeží Perského zálivu je jako obvykle rušno. Přestože se stmívá a muezzin z nedaleké mešity svolává k večerní modlitbě, rozměrné range rovery nepřestávají přijíždět k místní čerpací stanici ze sítě Emarat vlastněné vládou Spojených arabských emirátů. Jediné palivo je natural, diesel tu neznají. Jeden litr za příjemné dva dirhamy, tedy zhruba 12 korun.

Na křižovatce čtrnáctiproudové silnice Sheikh Zayed Road s Al Thanya Road vedoucí k pobřeží Perského zálivu je jako obvykle rušno. Přestože se stmívá a muezzin z nedaleké mešity svolává k večerní modlitbě, rozměrné range rovery nepřestávají přijíždět k místní čerpací stanici ze sítě Emarat vlastněné vládou Spojených arabských emirátů. Jediné palivo je natural, diesel tu neznají. Jeden litr za příjemné dva dirhamy, tedy zhruba 12 korun.

Po natankování se ještě zákazníci mohou zastavit ve vedlejším drive-thru nejznámějšího západního fastfoodu. Dvojitý cheeseburger tady vyjde v přepočtu o pár korun levněji než v Praze. Uvnitř v restauraci jsou ale hlavně turisté. Pro místní starousedlíky, kteří v Dubaji tvoří už jen desetinu populace, je tu zkrátka příliš levně.

Když v těchto dnech procházíte Dubají, na velkou krizi to tu zrovna nevypadá. Ačkoli vláda od letošního roku poprvé v historii zavedla pětiprocentní DPH a ceny nemovitostí stagnují, nebo dokonce klesají. A nevypadalo to tu úplně špatně ani po roce 2009, kdy státní investiční holding Dubai World a developerská společnost Nakheel nezvládaly splácet mnohamiliardové úvěry na megalomanské stavby a vypukla dubajská dluhová krize.

Přitom Dubaj už dlouho nežije jen z ropy. Ta dokonce není ani tím nejdůležitějším zdrojem příjmů na rozdíl například od sousedního mnohem bohatšího emirátu Abú Dhabí. Dubaj živí především cla, přítomnost mnoha centrál zahraničních bank a technologických společností a také cestovní ruch včetně letecké dopravy.

Čilý stavební ruch, kterým se Dubaj proslavila během posledních let, přece jen trochu ustal. Všechny ikonické stavby vznikly v minulém desetiletí nebo ještě zkraje toho současného. Počínaje „sedmihvězdičkovým“ hotelem Burdž al-Arab, přes dosud nejdelší linku metra bez řidiče, až po nejvyšší mrakodrap světa Burdž Chalífa. Nic podobného se už tady v posledních pěti letech nepostavilo. Dobrým příkladem zamrzlého developerského boomu jsou umělé ostrovy na pobřeží í Perského zálivu, které vybudoval již zmíněný zadlužený developer Nakheel.

Souostroví nazvané trochu chvástavě Svět je již prakticky deset let ve stejném stavu a dosud se povedlo zastavět pouze dva z mnoha desítek ostrůvků. Pustý je od svého vzniku v roce 2006 také další ostrov ve tvaru palmy - Palm Jebel Ali.

Renesance díky expu

Teď ale Dubaj stojí na počátku stavebního comebacku. Hlavním důvodem je světová výstava Expo 2020, která už za rok a půl otevře své brány ve zcela nové čtvrti v jižní části města. Dubaj bere tuto událost skutečně vážně. „Je to pro ně první opravdová příležitost, jak se ukázat světu. Investují do toho hrozně moc,“ říká Pavel Jirát, který v Dubaji ve vrcholných manažerských funkcích pracuje už pět let, aktuálně pro dubajskou pobočku firmy Apple. „Díky expu se tu otevírá velké množství nových pozic, a to hlavně ve službách a IT technologiích,“ upřesňuje.

V nové čtvrti Dubai South po letech stavebního klidu vznikne několik nových stanic metra a urychlí se dostavba druhého dubajského letiště pojmenovaného po bývalém emírovi Dubaje, šejchovi Al-Maktúmovi. U pobřeží navíc vyroste další umělý ostrov Bluewaters Island s největším ruským kolem na světě Dubai Eye a stará dubajská marina se změní v obří vodní parkoviště, kam se vejdou až čtyři zaoceánské výletní lodě najednou. Nedivte se proto, když občas ani taxikáři netuší, kde je váš hotel.

„Omlouvám se, ale tenhle je úplně nový. Sem jsem ještě nikdy nejel,“ vysvětluje mi dubajský taxikář Alí, když po půl hodině bloudění konečně našel slibovaný hotel. Každý týden se prý v Dubaji postaví jeden nový, a tak není divu, že i ti nejotrlejší se tu ztrácejí.

Několik letadel denně

Pro české firmy a vrcholné manažery se v Dubaji znovu otevírá mnoho zajímavých příležitostí, i když tahle perla Perského zálivu už není takové terno jako před deseti lety. „Přibývá byrokracie a ceny nákupu i pronájmu nemovitostí zatím stále nepatrně klesají, ačkoliv se expo už blíží,“ říká Pavel Foubík, prezident české obchodní komory v Dubaji a v severních emirátech.

Projevuje se také politické pozadí dubajského úspěchu. Země stále zůstává jednou z posledních absolutistických monarchií na světě a kult vládce šejcha Muhammada je v Dubaji všudypřítomný, včetně billboardů s jeho portréty či stohů jeho knih v knihkupectvích.

Pro Čechy je klíčové, že dopravní spojení Prahy s Dubají se v posledních letech výrazně zkvalitnilo. Každý den vypraví Emirates, největší aerolinky na Blízkém východě, i nízkonákladová společnost Flydubai letadlo tam a zpět. Emirates navíc od července posílí linku každý den dalším letadlem. K největšímu dopravnímu letadlu světa - dvoupatrovému Airbusu A380 - přibude Boeing 777. Dosud mohli cestující s Emirates létat jen v ekonomické třídě. Od července se díky druhému letadlu uvolní kapacity v A380, kde vznikne prostor pro první třídu včetně obdivovaných „létajících“ koupelen.

S úplně novým Boeingem 737 MAX 8 létá každý den do Dubaje i Flydubai. Od běžných nízkonákladových společností se odlišuje první třídou s vlastním letištním loungem. Prostor a sklopená sedadla oceníte zejména při nočních šestihodinových přeletech z Prahy do Dubaje. Od letošního října začnou navíc do Dubaje každý den létat i české Smartwings.

Zdroj: portál businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Vision 2030 :arrow:

https://u.ae/en/more/uae-future/2021-20 ... 0inflation

SAE mají jednu z nejlepších infrastruktur jako celek na celém světě. Dálnicemi jsou napojeni již i na sousední státy. To kdysi nebylo. I sousední státy se v tomto segmentu zásadně posouvají.

V 10/2019 tady bude světový silniční kongres. Ty cíle zadefinované před dekádou se naplňují. Od té vize jsou vypracované další různé master plány a strategie rozvoje.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.12.2022 20:40:21, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

SAE investují do vylepšení silniční sítě částku 3 mld. USD. Postaví se nové silnice, rozšíří se některé úseky a to vše i nadále tak, aby se naplnila linie mezinárodních norem pro výstavbu a bezpečnost silničního provozu. Silniční infrastruktura v SAE se zařazuje mezi 5 nejlepších na světě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

SAE uzavírají smlouvu za 136 mil. USD na výstavbu pro Al Khawaneej Corridor a Mushrif Park Improvement Project. Postaví se 3 nové křižovatky na ulicích Al Khawaneej a Al Amardi v Dubaji, čímž tato linie získá pro budoucnost další kapacity. Kontrakt je řízený Roads and Transport Authority (RTA) Dubai. 4-pruh v podobě flyoverů atd.

Zdroj: https://www.roadtraffic-technology.com/ ... r-project/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

SAE zavádějí nové zpoplatnění v Abu Dhabi. Sofistikovaní elektronická technologie bude instalovaná na 4 mosty: Al Maqtaa, Mussafah, Sheikh Zayed a Sheikh Khalifa. Očekává se, že ročně to přinese 109 mil. USD. Tyto peníze budou použité na financování dopravních investicí v tomto městě, takže se zredukuje rozsah kongescí v silniční infrastruktuře. Systém začne platit od 15.10.2019.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 18:13:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Vývoj v bezpečnosti silničního provozu v letech 2014 - 2018:

*pokles úmrtí na silnicích o -34,2% na 468
*pokles vážných DN o -24,1% na 3.712

Navzdory nárůstu vozidel v daném období se díky nové výstavbě silniční infrastruktury, vylepšení značení a přidávání bezpečnostních prvků a zlepšení stavu edukace řidičů daří dosáhnout nejen perfektní stav silniční sítě, ale také se zásadně zlepšuje bezpečnost provozu na nich. Kromě toho SAE investují nemalé peníze systematicky i do budování záchranních center podél hlavních silničních tahů.

Ruka v ruce se tak daří eliminovat nepříjemné dopady plynoucí ze silničního provozu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry, které vyrážejí dych a je hezky vidět, že základem všeho je vysoce kvalitní dopravní infrastruktura - všeho druhu

https://www.youtube.com/watch?v=IdejM6wCkxA

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.12.2022 20:40:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Shindagha Corridor Project Dubai - vylepšení :arrow:
Besix-19thFeb.jpg
Besix-19thFeb.jpg (100.2 KiB) Zobrazeno 14165 x
*staví se v období 2018 - 2022; až do 2025 dle etap
*13 km silnice kolem Sheikh Rashid Street, Al Mina, Al Khaleej, a Cairo streets
*součástí jsou mosty, nadjezdy, tunel, 7 MÚK
*náklady do 2025 v 5 fázích v propočtu dosáhnou 1,4 mld. USD
*jedna z dominant bude most Shindagha v nákladech 107 mil. USD v parametrech 2x6 jízdních pruhů, který spojí Bur Dubai a Deira (v roce 2010 byl plánováným: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 725#p17725 )
*na projekt se koncem roku 2015 vybral poradce Parson a později i zhotovitelé




  • The new infrastructure will improve the Al Falcon junction at the intersection between Al Khaleej Street, Ghubaiba Street and Khalid Bin Al Waleed Street. It includes two flyover bridges along Al Khaleej Street with six lanes in each direction, a one-lane ramp from Khaled bin Al Waleed Street towards Al Khaleej Street northbound, and a two-lane tunnel for left-turn movements from Khaled Bin Al Walid Street to Mina Street southbound. The two main bridges, 466m and 792m long, are cast-in-situ, post-tensioned, box-shaped concrete bridge structures. The tunnel is 456m long, made of reinforced concrete retaining wall and slab, and is covered over 85m length in the centre, under the road junction. The at-grade signalised junction under the bridge will also be improved.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 18:23:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. 2 vlastní příspěvky jsem odstranil pro neaktuálnost a nedohledatelnost informací.

Obyvatelstvo se zvětšilo za poslední dekádu o 1,4 mil. (+16%) a stát již přestal podporovat aktivity k růstu obyvatelstva, protože se stav blíží k 10 mil. To je samo o sobě již postačující k zajištění soběstačnosti a prosperity s běžnými možnostemi jak zvýšit rozsah obyvatelstva. (nejrychlejší nárůst byl mezi roky 02-10) SAE neplánují mít další miliony obyvatelstva navíc. :idea:

SAE se pravidelně umístňují v nejlepších hodnoceních co se infrastruktury týče, včetně té silniční. Jsou v TOP10 za poslední roky ve všech hodnoceních. Jak kvalitativně, tak dostupnost na regiony. Jak kvalita staveb z hlediska provedení a jízdy, tak vozovkami, ale i službami. A to jak třeba osvětlením (100% federálních tahů má LED osvětlení), tak ale i odpočívkami.

V rámci tématu jsem aktualizoval odkazy. Je nutno říct, že SAE upgradují státní správu, jednotlivé úřady a agenda silnic spadá již pod energetiku a infrastrukturu. Silnice a infrastruktura pak i do aktualizované (k 10/2019) Vizi 2030, která definuje proměnu struktury ekonomiky. V roce 2030 chtějí být SAE jedním z nejlepších států z pohledu globální ekonomiky a v roce 2070 nejlepším státem pro slobodné podnikání, stabilní veřejné finance, kvalitní infrastrukturu s výborně vzdělanou populací, širokým spektrem služeb, v nejlepším indexu k hodnocení elektrické energie a zajištění základní potravinové soběstačnosti. Pokud se to i nepovede, je to ambiciózní strategie rozvoje.

Všechna území, které tvoří SAE jsou spojené zkapacitněnými silnicemi. Abu Dhabi jako hlavní město, Dubaj jako největší a Sharjah jako 3. největší jsou maximálně vystavěné. Aktuálně se na federální úrovni nestaví žádný větší projekt. Není již potřeba. Na lokální úrovni se staví ledacos. Abu Dhabi a Dubai mají vlastní rozpočty. Celkový federální je poměrně malý (5% HDP). V těchto 3 městech žije většina obyvatelstva (70%) a vzhledem k dostatku zdrojů jsou neustále vylepšována.

Celkem je tady min. 2200 km dálnic. (dle wikipedie)

Ovšem, i SAE přistupují již ke zpoplatnění silniční sítě, tady třeba více informací: https://u.ae/en/information-and-service ... n/roadways

Z pohledu diplomacie jsou SAE částečně samostatné v tom, že hodlají mít z Dubaje finanční centrum, ale samozřejmě tuto ambici má v regionu vícero zemí. Proto jim vyhovovalo se připojit k iniciativě Rijádu a blokovat Katar, ale jen do momentu, než bylo pochopeno, že blokáda nic nevyřeší a kdyby byla naplněná do bodky, tak SAE ztratí plyn, který tady pohání významnou část elektrické energie a tedy klimatizací. Zachovávají tedy sice pro forma vztahy s Rijádem za dobře, ale praxí je spíš neutrální pozice a to i pro charakter, kterým SAE jdou. Rozvíjet cestovní ruch atd.

Stav hospodářství:

*HDP bylo v roce 2019 v úrovni 421 mld. USD; letos bude kolem 400 mld. USD
*začátkem tohoto měsíce tady bylo 2,5% lidí bez práce
*vládní dluh letos dosáhne hodnoty 34% HDP (v roce 2022 má být 45% HDP pro urychlení transformace ekonomiky)

Letos se očekává deficit ve výši 3,8% HDP. V roce 2019 byl přebytek hospodaření ve výši 3,8% HDP. To je důsledek pandemie COVID-19 a propadu cen ropy. SAE disponují přes Abu Dhabi Investment Authority majetkem ke konci roku 2019 asi 579 mld. USD. Ostatně i v krizi před dekádou, když potřeboval Dubaj pomoct pro problémy s rozestavěnou a nedokončenou infrastrukturou, tak to byl právě další člen SAE Abu Dhabi, který pomohl. SAE hodlají v roce 2021 šetřit. Transformace ekonomiky v SAE pokračuje příznivě. Koncem roku 2018 tvoří příjmy z ropy již jen kolem 35%. V číslech je to stále hodně, vzhledem ke stoupajícímu HDP, ale jde o to, že se dokáží rozvíjet další prvky ekonomiky. Každá krize pak jen ukazuje potřebu této proměny, pokud si tady chtějí udržet životní úroveň.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.12.2022 20:45:22, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Recyklace v Abu Dhabi: opětovně se použije 40 procent odpadu

18.4.2021

Největší z emirátů v SAE, Abu Dhabi, zrecykloval za loňský rok na 1,9 mil. tun stavebního odpadu. Více než 40 % bylo znovu použito na různé stavební projekty

102952880-web.jpgEmirát Abu Dhabi prostřednictvím společnosti Tadweer, která se specializuje na likvidaci odpadu nejrůznějšího původu, recykloval v roce 2020 takřka dva miliony tun odpadu vzniklého ve stavební činnosti a demoličních prací. Dle neřízení vlády Abu Dhabi pak více než 40 % takto recyklovaného materiálu končí na stavbách dalších projektů. Jedná se např. o jeho využití při navyšování železniční sítě společnosti Etihad Rail, přístavu Khalifa Port, Letiště v Abu Dhabi a dalších významných stavebních projektů.

Společnost Tadweer realizuje recyklaci v závodu, který se nachází v lokalitě Al Dhafra. Druhá fáze závodu se má pak pyšnit světovým prvenstvím, z plných 90 % zásobováním solární energií, což výrazně snižuje emise, které by závod vypouštěl při zásobování energie z konvenčních zdrojů. Mezi lety 2016 až 2020 společnost Tadweer recyklovala již na 11 mil. tun stavebního odpadu, což by stačilo na vybudování silnice o délce na 4 200 km, což odpovídá vybudování tříproudové silnice podél celého pobřeží SAE.

Závod produkuje jako recyklát drť různé velikosti, až do 37,5 mm, včetně škodlivin zbaveného písku. Měsíčně je závod schopen zpracovat v průměru na 230 tis. tun stavebního odpadu. Prosazování recyklace je v SAE již delší dobu velkým tématem, spolu s ochranou životního prostředí a udržitelného rozvoje emirátů hrají v koncepci rozvoje SAE vysoce důležitou roli. Uplatnění tak v SAE nacházejí ty nejmodernější technologie, které napomáhají naplňovat tuto strategii.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade SAE

https://www.businessinfo.cz/clanky/recy ... nt-odpadu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 12.7. se do provozu odevzdalo 112 km dálnic a dualizovaných silnic. :arrow:

Sheikh Khalifa bin Zayed Road - nová trasa do emirátu Fujairah. Má délku 52 km a parametry 6- pruhu. MPR je zde 140 km/h.

Al-Watan Road - spojuje 3 regiony v délce 42 km, taky 6- pruh, MPR 120 km/h.

Dubai-Hatta Road je vylepšením dosavadní silnice. Nyní má 6- pruh a MPR 120 km/h.

The third axis of the project is the Dubai-Hatta Road, which includes the development and improvement of the current Dubai-Hatta road between Nizwa and Al Madam areas within the Emirate of Sharjah. It has three lanes in each direction instead of two lanes, at a speed of 120 km/h. The length of this lane is 18 km.

https://sheikhmohammed.ae/ar-AE/News/Details?nid=28278

zde i video: https://www.khaleejtimes.com/news/new-p ... h-mohammed

Odevzdání do provozu bylo přímo impozantní.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve městě Dubai se dnem 16.1. do provozu odevzdal most Infinity :arrow:

Obrázek

*délka: 295m
*parametry: 12- pruh + prostor pro pěší
*manažment stavby: Dubai Road & Transport Authority (RTA)
*zhotovitel: BEXIS Group
*délka výstavby: 8 měsíců (navzdory pandemie COVID-19)

Most je veden 15,5m nad Dubai Creek a spojuje distrikty Al Shindagha a Al Ras. Doplňují ho speciální oblouky vysoké 42m.

Shindagha je jedna z nejstarších části Dubaje. Tento most zásadně zlepší dopravu v této oblasti. Kromě mostu se postavilo:

*2 nadjezdy vedoucí k mostu
- jeden jde nad rušnou křižovatkou
*speciální nájezdová rampa s 1 jízdním pruhem
*2- pruhový tunel v rámci křižovatky Faicon

První flyover/nadjezd veden nad rušnou křižovatkou se otevřel o něco dřív, v začátkem tohoto měsíce. Stavba tak důležitá, že její otevření nevynechal ani vládce. :idea:



fakta:


Tato stavba je součástí větších investíci, které vyvrcholí rokem 2027.

Celý koridor s tímto mostem je dlouhý 13 km a vede podél Sheikh Rashid Street, Al Mina Street, Al Khaleej Street a Cairo Street.

Dosavadní tunel, který spojoval tuto oblast byl otevřením tohoto mostu uzavřen. Tunel sloužil 46 let, ale kapacitně již nepostačoval.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve věku 73 let zemřel vládce SAE, prezident země, Sheikh Khalifa bin Zayed Al-Nahyan. Vládl v zemi od roku 2004. Díky němu se SAE zásadně modernizují, nastoupil na cestu totální proměny SAE. Ve výsledku jsou všechny emiráty v rámci svazu propojené osvětlenými dálnicemi. A zdaleka nejen tohle.

Zemi poslední roky vedl jeho syn, korunní princ Mohamed bin Zayed al-Nahyan. Očekává se, že nastoupí za otce. SAE mají vyhlášen 40- denní smutek.

Sheikh Khalifa bin Zayed Al-Nahyan, vládce Abú Dhabi, poskytl Dubaji miliardy USD během krize 2009, čímž jej zachránil před úpadkem. SAE těží nejen z proměny založené na ropě, ale Dubaj se stal mezičasem obchodním a finančním centrem státu.

Celá řada zemí nazvala během dekád silnice, letiště, školy atd. právě po něm, protože podporoval přes fondy rozvoje islámské země z hlediska infrastruktury.

Za zmínku z domova stojí https://technicalreviewmiddleeast.com/c ... ain-bridge nebo https://meconstructionnews.com/27241/ua ... udi-arabia a to jen z posledních let.

HDP je kolem 500 mld. USD. Dluh je kolem 37% HDP. SAE mají vícero fondů, od fondu pro budoucnost přes fond rozvoje arabských zemí po třeba nejsilnější investiční fond. Ten poslední spravoval k roku 2021 majetek v hodnotě 829 mld. USD. Fond disponoval základním přebytkem z těžby ropy, kde začátek byl u 20 USD za barel a pak 2 dekády přes 100 USD. To se odrazilo v investičních možnostech SAE. Navíc, v zemi žije mnoho obyvatel s dalším, nadstandardně vysokým osobním majetkem. SAE se celkově považují v propočtu na obyvatele za velmi dobře zajištěný stát na velmi dlouhou dobu dopředu. Citlivě vnímají aspekty kolem ŽP, ochrany vody, obrany země a přitom ačkoliv doma masivně nerozvíjí hospodářství, tak uplatňují obchodní model v napojení na vlastněné závody ve světě a přes jejich vlastnictví se umocňuje obchod mezi nimi. Ve výsledku pak zajišťují sami sobě byznys a ten pochopitelně lépe konkuruje, čímž jsou zajištěné i příjmy pro SAE v podobě majetku a výnosů z něj. Jen pro představu, HDP na obyvatele je více než 2x větší, než má Saudská Arábie. (ještě lépe je na tom Katar)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

V Dubaji byl dokončený nový silniční projekt. Vyšel na 545 mil. USD. Zrealizoval se upgrade asi 17 km úseku, čímž se dokončil větší projekt pro snížení rozsahu kongescí a zkrácení cestovního času o 50% během dopravních špiček.

Ve skutečnosti se rozšířil tah Dubai - Al Ain Road mezi MÚK u Emirates Road a MÚK s Ras Al Khor Road. A to včetně přídavných jízdních pruhů. Po novém jsou zde 3 jízdní pruhy v každém směru jízdy a 6 nových MÚK s novými mostními a dalšími úseky, čímž se tah zásadně zkapacitnil u těchto uzlů, v základu jako 6- pruh. S kolektorama se jedná o 12-14 pruh. Před tímto upgradem tady byla silnice ve tvaru 2+1 pruh resp. až 6-pruh a chybělo vícero MÚK, čímž se komplikovala dopravní obslužnost území, protože se buď jezdilo delší dobu a více km nebo se delší dobu i čekalo na odbočení.

fotky: https://www.thenationalnews.com/uae/tra ... n-highway/
https://gulfnews.com/uae/transport/how- ... 1.88225626
https://mediaoffice.ae/en/news/2022/May ... nt-Project

část se otevřela koncem 2021:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené arabské emiráty

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve SAE je asi 2500 km dálnic a rychlostních silnic. Z toho hlavní je označená jako E11 a měří bezmála 600 km.

Příběh ... proč se národní dálnice SAE jmenuje E11 :arrow:

Hlavní silnice, která prochází šesti ze sedmi emirátů země, má mnoho jmen, ale všem je známá jako E11.

https://www.thenationalnews.com/uae/202 ... d-the-e11/
https://u.ae/en/information-and-service ... n/roadways

Základní infrastrukturní rozvoj běží do roku 2027. Vize do roku 2030. Pak se budou definovat nové cíle.

Roads and Transport Authority slavilo 17. výročí, 13. pro MHD:


Stav hospodářství:

SAE letos budou v přebytku kolem 9-10% HDP. V roce 2021 to bylo 5-6%. Přebytek se plánuje do roku 2024. Rozpočet je složitější záležitost, protože se člení na jednotlivé emiráty, ale společný federální "je tzv. vykrývá". Dluh je kolem 30% HDP. Zase Dubaj jej má na 80%.

SAE mají vícero fondů, kterýma financují aktivity v širokém arabském světě, ale i doma.

Aktiva bank jsou ve výši asi 170% HDP.

V zemi již žije 200+ tisíc milionářů v USD.

V 11/2022 bylo oznámeno, že: Hlavní energetická společnost Spojených arabských emirátů v příštích pěti letech zvýší investice na 150 miliard USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“