Thajsko vybudovalo solidní dálniční síť v hlavním městě a okolí až po centrální Thajsko. Ale v plánu je mnohem, mnohem více. Do roku 2020 běží tzv. I. fáze, jak je i zde popsaná, ale vláda koncem minulého roku zveřejnila
plán Rozvoje dálniční sítě na roky 2016 - 2036.
*2,1 trilionu BT se má vložit za 20 let do dálniční infrastruktury
*ekonomika se má tak podpořit o 5,7 trilionu BT
*tento plán se dělí na 2 etapy: 2016-2026 a 2026-2036
*očekává se i zapojení PPP výstavby
*celkem se postaví 21 tahů v délce 6.612 km
- 1. fáze, zelená barva (3.120km) ... 2016 - 2026
2. fáze, modrá barva (3.158km) ... 2026 - 2036 - 1.JPG (106.09 KiB) Zobrazeno 35569 x
- plánek ukazuje všech 21 tahů
- 2.JPG (106.77 KiB) Zobrazeno 35569 x
- letos se zahajuje výstava 3 nových dálnic a jedná se o zcela nové trasy
- 3.jpg (74.7 KiB) Zobrazeno 35569 x
- Bangkok Special Administrative Area (Centrální Thajsko)
MÚK Phahonyothin Road a Vibhavadi Rangsit road - 4.PNG (1.87 MiB) Zobrazeno 35569 x
Něco málo o Thajsku:
*země spíš pro-exportní, ale i cílem turizmu (10% HDP, 25 mil. turistů ročně)
*Thajsko nebylo v tomto regionu jako jediná země nikdy kolonií
*nezaměstnanost se pohybuje na úrovni cca. 1% a méně, není zde téměř žádná podpora ve formě sociálních dávek a důchodů; preference bydlení ve formě rodin a komunit, které se vzájemně podporují
*jsou zde velmi nízké náklady na živobytí, ale vysoký stupeň celkové infrastruktury (telekomunikace)
*velmi silné zastoupení má zde průmysl a to až 40% HDP
*nejvíce peněz vláda vynakládá na rozvoj dopravní infrastruktury
Cílem Thajska v oblasti rozvoje dálniční sítě je dosáhnout zlepšení napojenosti regionů na severu a jihu země a zlepšit současné tahy v centrální části Thajska. Plány má vláda dlouhodobě ambiciózní, ale většinou se je nedaří naplnit dle představ.