Právě je 29.2.2020 14:36:56




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 
 Irák 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Irák
Příloha:
iz-flag.gif
iz-flag.gif [ 615 bajtů | Zobrazeno 14066 krát ]

Příloha:
iz-map.gif
iz-map.gif [ 12.89 KiB | Zobrazeno 14065 krát ]


Rozloha: cca. 437 000 km2
Počet obyvatel: cca. 37,1 mil.
Hlavní město: Bagdád (cca. 9 mil. obyv.)

Těžce zkoušená země, která ovšem z hlediska infrastruktury disponovala před válkou rozsáhlou a dobře vybudovanou infrastrukturou, ke které patřili také silnice a dálnice a ty se nyní opravují.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 19.3.2016 20:03:20, celkově upraveno 2

aktualizace stavu obyvatelstva



1.5.2009 20:29:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Irák disponuje cca. 2.000 km dálnic a rychlostních silnic (včetně silnice 2+2 anebo obchvaty 1+1 středně velkých měst) a dalších cca. 42.000 km asfaltových silnic, z nichž je asi 4.150 km hlavních silnic. Číselně je tedy na tom Irák velice dobře, ovšem mnoho dálnic je přerušovaných a dostupných místemi pouze po nespevněném povrchu (miny položeny pod vozovkou, zničené části vozovky bombami). Hlavní silnice jsou již všechny opraveny, problémové jsou prozatím vedlejší silnice. Vedle silnic jsou i nadále stopy válek, dokonce ještě z r. 1991 jsou zde zničené tanky, hlavně amerických, nyní hodně iráckých.

Mapa silniční a dálniční sítě Iráku:
http://www.lib.utexas.edu/maps/middle_e ... l_2004.jpg

Několik fotek :arrow:

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


1.5.2009 20:38:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Oficiální vládní stránky :arrow:

http://www.cabinet.iq/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


11.7.2009 15:04:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Nová výstavba - doprava
Ministerstvo bytové výstavby a rekonstrukce se za účasti turecké soukromé společnosti podílí na stavbě dálnice Nasiriya - Diwadiya na jihu Iráku. Dálnice má délku 146 km.

Obnovuje se plán na výstavbu metra v Bagdádu.

Plánuje se výstavba přístavu v Ras al-Biž (jižně od Basry). Hodnota stavby bude 60 miliard USD. Nový přístav má mít 100 přístavních překladišť (mol).

S kuvajtskými společnostmi byla zrealizována stavba velkého letiště u Nadžáfu (poutní svaté město, 160 km západně od Bagdádu). Letiště bude sloužit přepravě 30 milionů lidí ročně

Situace v ropním sektoru

*Irák doposud těží méně ropy než před válkou
*nedostatek financí na modernizaci současných tězebných věží
*zhoršující se bezpečnostní situace při transportu ropy
*doposud prozkoumaných pouze 15% území země; po Saudské Arábií největší zásoby ropy

Situace ve stavebním sektoru

*stavební boom v letech 2006-současnost (roční růst neustále nad 40%)
*investice do sektoru od r. 2004 do r. 2008 dosáhli téměř 6,1 mld. USD, nyní na léta 2009-2010 se pouze do výstavby cementáren investuje na 4 mld. USD a celkové investice do sektoru mají být na léta 2009-2010 přes 6 mld. USD
*mimořádný nedostatek stavebních materiálů (dovoz téměř 70%)
*mimořádný nedostatek kvalifikované pracovní síly
*maximální priority: ropní průmysl (projekty v hodnotě přes 120 mld. USD), doprava (projekty v hodnotě přes 240 mld. USD - již se připravuje třeba výstavba přístavu Ras-al Biž (při Basře) v hodnotě 60 mld. USD), bytová výstavba (chybí na 3 mil. bytů)
*60% zakázek je pouze od státu a jeho organizací
*54% aktuálních projektů se platí z ropních příjmů v rámci státního rozpočtu

Bezpečnostní situace

*stabilizace vnitřních jednotek - policie, armáda; již stabilní nábory a nové vyzbrojování
*ropní průmysl je ze 60% chráněný soukromými "vojáky"
*dopravní tepny (v silniční, námořní a letecké dopravě) jsou lépe chráněné
*potrubní sítě jsou pravidelně poškozované náložemi
*postupné stahování sil USA zlepšuje náladu lidí; očekává se ovšem nasazení vojáků OSN

Ostatní infrastruktura

*elektřina denně max. 15h; běžné jsou i víc jak 4h výpadky
*nezávadnou vodu má cca. 71% obyvatelů
*cca. 16% silniční sítě je nedostupné - miny aneb poškození municí

Aktuální problémy související s krizí

*pokles cen ropy: nižší příjmy státního rozpočtu
*nezaměstnanost: přes 50%
*bezpečnostní situace: stupeň 3 (1-5)
*průběh rekonstrukčních prací: 91% - spomalení kvůli bezpečností situaci
*chudoba: přes 60% obyvatel
*jiné problémy: rozšířená korupce, slabá vymahatelnost práva

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


31.7.2009 21:38:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Ministerstvo dopravy a telekomunikací :arrow:

http://www.motrans.gov.iq/

Ministerstvo výstavby a bydlení :arrow:

https://www.moch.gov.iq/default.aspx?language=en

*sem spadá rekonstrukce silnic

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 13.7.2019 17:18:40, celkově upraveno 1

aktualizace odkazu



12.2.2010 22:02:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Dálnice Bagdád - st. hranice s Jordánskem :arrow:
Příloha:
Autobahn-amman-baghdad.jpg
Autobahn-amman-baghdad.jpg [ 20.32 KiB | Zobrazeno 13969 krát ]

Tato dálnice měří 1.134 km.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


13.4.2010 12:37:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1610
Bydliště: MO
Příspěvek Re: Irák
To je provoz jak v severní Koreji. :)

_________________
Království a půl princezny za 511.


13.4.2010 14:51:08
Profil
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
To je v období po válke, která ovšem skončila pouze formálně. :idea: Vy by jste asi taky nejezdili, kdyby vám hrozila smrt. :?

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


13.4.2010 17:37:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3598
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Irák
Bobek píše:
To je provoz jak v severní Koreji. :)

Některé dálnice mají i strategický význam, taková I-10 uprostřed Texasu má intenzity snad jen 2000, takže to tam bude vypadat podobně (jen je to snad 2+2), ale má svůj význam v rámci celé sítě. První, co mě ale u té fotky napadlo, bylo nakolik je to bezpečné po ní jet (jak píše Dial'ničiar).


14.4.2010 7:49:32
Profil
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
viewtopic.php?p=2353#p2353

Silnic je již nyní asi 44.900 (+2.900 km). Zpevněný a opravený povrch má cca. 38.000 km z nich. Dálnice byly opraveny, staví se nové, tak jak je popsáno výše.

Problémem Iráku nyní je, že všechno je postavěno na ropě. Ropa tvoří až 95% rozpočtu, exportu a jakákoliv změna v cenách mění i situaci v hospodářství. V zemi je rovněž akutní nedostatek cementu a dalších stavebních hmot.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


8.5.2012 9:00:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Aktuální dopravní projekty v silnicích

- probíhá modernizace silnic a dálnic (obnova všeho dle potřeby)
- rozběhla se výstavba 15 mostů přes řeku Tigris v hl. městě (300 mil. USD)
- kurdistánská administrativa oznámila, že připravila plán na rozšíření a rekonstrukci silniční a uliční sítě v regionu s cílem zvýšení její propustnosti, práce se uskutečňují do konce tohoto roku

Z hlediska nové výstavby začínají být zajímavé železnice. Připravuje se výstavba stovek km tratí.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


27.2.2013 11:42:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Rekonstrukce rychlostní silnice :arrow:

Citace:
The Ministry of Construction and Housing-Project Management Team intends to prequalify contractors and/or firms for Rehabilitation of Expressway No.1, sections: R7 Nasiria-Rumaila and R8 Rumaila Basra_Rumaila-Safwan. It is expected that invitations for bid will be made in October 2013.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


26.7.2013 19:16:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Státní složka pro silnice a mosty :arrow:

http://turruqjissor.moch.gov.iq/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 13.7.2019 17:19:48, celkově upraveno 1

aktualizace odkazu



12.5.2014 18:03:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Připravuje se do výstavby rychlostní silnice mezi Girsheen a Suheila v celkové délce 23,3 km. Bude na ní povolena MPR 100 km/h. Silnice má mít parametry 2x3 jízdní pruhy. Na konci roku 2014 by měl být již oznámen zhotovitel stavby.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


15.6.2014 12:41:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Zahajuje se výstavba tunelu Bani Harir severně od Erbil - Kurdistán v délce 3 km.

Zde mapka :arrow:
Příloha:
ImageThumb.jpg
ImageThumb.jpg [ 30.81 KiB | Zobrazeno 10908 krát ]


nechce se mi to tlumočit, tak jen originál v angličtině:

Kód:
The Ministry of Housing and Reconstruction is currently building a dual carriageway connecting Erbil to Haji Omaran. Parts of the road, which include tunnels and bridges, do not pass through the old path known as Hamilton Road.

After the project is completed, the road between Erbil and Haji Omaran will become a dual carriageway. The majority of the project is currently being implemented, including the construction of the Pirmam road and tunnel, the Korey dual carriageway, roadwork in Shaqlawa and Mama Jalka, construction of the Bani Harir tunnel, and the stretch of the dual carriageway from Choman to Haji Omaran.

The project comprises two main sections. The first section includes the construction of the Pirmam road and tunnel, with a total length of 8.822 kilometers. The length of the tunnel is 2.450 km and the length of the road is 6.432 km. The road and tunnel system is 72% completed, and is expected to be open to the public by the middle of 2015.

The first section also includes the expansion of the 21.320 km Korey - Shaqlawa - Mama Jalka road, which requires the construction of two tunnels, 935 and 380 meters long. Approximately 82% of this road and tunnel system has been completed; it is also expected to be finished by the middle of 2015.

Finally, the first section includes the construction of the Bani Harir tunnel system, with a total length of 4.415 km. The tunnel itself is 3.565 km, and the road is 850 meters long. It is expected to be completed by the end of 2017.

The second section of the project consists of the construction of the 16.685 km dual carriageway connecting Choman to Haji Omaran, to be completed by the end of 2017.

Along with lessening the time required for travel and reducing the number of traffic accidents, the construction of Erbil-Haji Omaran road is expected to boost the Region’s trade relations with regional and neighboring countries because of its strategic location. It will also connect villages, towns, and areas near the highway with the Kurdistan Region’s major cities.

Archibald Hamilton, an engineer from New Zealand, built the old strategic road in the late 1920s in order to link Erbil to Haji Omaran. He has recalled his work in the book Road through Kurdistan: The Narrative of an Engineer in Iraq, published in London in 1937.

In terms of developing other road networks in Kurdistan, the Ministry has completed the design and preparation of the dual carriageway road and tunnel between Mama Jalka and Choman, with a length of 62.685 km. This length includes 15.540 km of tunnel and 47.145 km of road. This will be implemented through phases according to the Ministry’s annual budget.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


29.9.2014 15:31:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: Irák
Člověk by řek, že tam budou teď mít jiný starosti než stavět tunel ....... ale vypadá to, že Kurdistán navzdory islámskému státu funguje.


29.9.2014 16:24:02
Profil
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Ono to tak i je, my si to neumíme představit, ale v tomto regionu se sice vede válka a jsou zde časté teroristické (samovražedné) útoky, ale život jako takový jde dál, takže silnice se staví a opravují a regiony se pomalu rozvíjejí. Málokdy zasáhne bomba přímo silniční objekt, protože všechny strany silnice potřebují pro existenci.

Tvrdé boje se nyní odehrávají v regionu kolem města Sinjár (daleko na severu státu), koalice Kurdů za pomoci Britů vytláčejí Islámský Stát z regionu a zvádí se krutý boj o dálnici v regionu, která jinak zásobuje Islámisty PHM a umožňuje obchodovat s ropou a dalším zbožím. Silniční infrastrukturu v regionu opět ovládá Irák. Lidsky mě mrzí, že tu zaznamenávám takové souvislosti s dálnicemi. :(

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


13.11.2015 9:32:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Tisíce fotek z rekonstrukce a nové výstavby silnic, dálnic a mostů je k dispozici zde: https://www.facebook.com/%D8%AF%D8%A7%D ... e_internal .

Irák jinak trpí nedostatkem stavebních materiálů a to jak asfaltem tak cementem. Není to o tom, že by tady nic nebylo, ale je špatná logistika, na severu navíc nestabilní situace a mnoho prací napříč zemí. Zároveň se pro nízké ceny ropy již 2. rokem protahuje mnoho projektů pro nedostatek kapitálu pro tolik projektů.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 13.7.2019 17:20:21, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



29.9.2016 14:08:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Dne 5.2. se do provozu dostal 5. ring road kolem města Erbil na severu země.

Obrázek

zde pohled na město v noci:
Příloha:
erbilspider4.jpg
erbilspider4.jpg [ 99.92 KiB | Zobrazeno 7280 krát ]




Erbil je hlavní město iráckého kurdistánu a žije v něm přes 1 mil. obyvatel.

Fakta:

*délka 38 km
*připravován do výstavby od roku 2005
*výstavba se začala v roce 2013 a plánovaná byla na 4 roky a 2 měsíce
*do provozu se dostal o 3 měsíce dříve

Vizualizace a souvislosti:



Z výstavby:

Obrázek

A další fotky od zhotovitele, Hemn Group: http://hemngroup.com/Default1.aspx?page ... mid=20&l=1 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.2.2017 17:30:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13713
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Irák
Dlouho jsem tady nic nenapsal. Důvodem byla válka s ISIL. Irák byl rozdělen de facto na 3 celky a to arabskou s Bagdádem, na jihu ISIL s Mosulem a na severu Kurdistán s centrem v Erbilu. Kurdistán zůstává. ISIL byl poražený, ale znamená to hlavně i několikaroční válku, která způsobila i škody v silniční infrastruktuře. Obnovil jsem mj. i vládní odkazy.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Země se ale postupně začala obnovovat. Mnoho oprav silnic a dálnic, kterých povrchy dostávají zabrat během uplynulých převozem těžké bojové techniky po nich. Staví se ale i mnoho nových mostů, dualizují se další silnice a pokračuje rozvojový program dopravních koridorů (pod Světovou bankou).

V tomto roce je rozpočet o +45% větší proti roku 2018 a celkem na úrovni bezmála 112 mld. USD. Od změny režimu v roce 2003 jde o 2. největší rozpočet v historii s nejvyšším plánovaným deficitem. Z toho jde 52 mld. USD na platy veřejného sektoru, důchody a základní plnění sociálního státu. Platy jsou meziročně o +15% vyšší. Deficit je ve výši 23,1 mld. USD. MMF vyčíslil 3-roční válku s ISIL na nutné rekonstrukce ve výši 88 mld. USD. Něco půjčí svět, ale zvyšek si musí Irák zajistit sám. Ten je z 96% rozpočtu závislý na cenách ropy. Velký balík tedy směruje právě na nejakutnější vyřešení problémů, protože mnoho oblastí je v ruinách.

Obnova silnic tvoří téměř nejnižší částku. Miliardy USD musejí směrovat na nové byty; 147.000 padlo za oběť. V Basře je velká část bez elektrické energie a zdrojů pitné vody atd. Obnovit se musí infrastruktura armády, postavit nanovo školy a opravit i nemocnice.

Do post-rekonstrukčních prací se hlásí mnoho firem světa, včetně států, které Iráků buď půjčují nebo poskytují i dary. Tím se jim povede umístnit na tento trh, který se snad znovu stabilizuje i produkty dalších firem, protože tady ten hospodářský potenciál je.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


13.7.2019 17:43:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz