Libanon

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

le-flag.gif
le-flag.gif (890 bajtů) Zobrazeno 18200 x
le-map.gif
le-map.gif (15.58 KiB) Zobrazeno 18199 x
Rozloha: cca. 10 400 km2
Počet obyvatel: cca. 6,8 mil.
Hlavní město: Bejrút (cca. 0,4 mil., s okolím cca. 2,2 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.11.2020 14:18:55, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

Základní webové stránky:

Ministerstvo dopravy a veřejných prací :arrow:

http://www.transportation.gov.lb/

Rada pro rozvoj a rekonstrukci :arrow:

http://www.cdr.gov.lb/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

Libanon má jednu z nejvyšších motorizací na světě.

Infrastruktura byla těžce poškozena občanskou válkou a její obnova tvoří již od roku 1990 nedílnou součást rekonstrukce země. Opětovně infrastruktura utrpěla vážné škody (958 mil. USD) při nedávném válečném konfliktu mezi libanonským šíitským hnutím Hizbulláh a Izraelem v létě 2006.

Libanon disponuje 7.137 km silnic různých kategorií a dalšími zhruba 10.000 km silnic, které správně spadají pod radnice. 756 km silnic tvoří mezinárodní silnice (z toho je 170 km dálnic a rychlostních silnic), 1.991 km silnice 1. třídy, 1.597 km silnice 2. třídy a 2.793 km místní silnice. Většina silnic neodpovídá mezinárodním standardům a vyžaduje stálou a finančně náročnou údržbu. Výstavba nových silnic patří k tradičním každoročním projektům plánů Rady pro rozvoj a rekonstrukci. Silnice a mosty poničené v důsledku posledního válečného konfliktu mezi libanonským šíitským hnutím Hizbulláh a Izraelem v létě 2006 byly již alespoň provizorně opraveny. Hlavní trasy jsou tak propustné, i když za cenu časových prodlev způsobených dopravními zácpami.

K důležitým projektům v oblasti výstavby silniční infrastruktury patří zejména projekt bejrútské městské dopravy (Beirut Urban Transport Project) podporovaný Světovou bankou. Jeho cílem je usměrnění provozu v Bejrútu, modernizace veřejné dopravy, zlepšení propustnosti do Bejrútu z různých příjezdových směrů a regulování parkování.

Libanon představuje zemi s jedním z nejvyšších skóre automobilů na osobu/rodinu na světě. Jejich celkový počet dosahuje odhadem až 4 mil. (zaregistrováno je na 3 mil. osobních automobilů). Na zajištění hromadné veřejné dopravy participuje i společnost Karosa/Renault, která v letech 1996 a 1997 městu dodala 200 ks autobusů. Jejich provoz je však od počátku provázen řadou technických problémů, v současnosti je využíváno kolem pouhých 40 vozů. Pro potřeby fungování městské hromadné dopravy vláda předpokládá v brzké době nákup nových autobusů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

Prodlužují se dálnice a rychlostní silnice. Pozornost vlády se zaměřuje na obnovu hlavních silnic po různých konfliktech a zpevňují se regionální silnice.

Libanon nemá doposud dálniční napojení na žádnou sousední zemi, i když je ve výhledu propojit Sýrii s Libanonem od města Tripoli dále na sever a spojit hlavní města obou zemí (Bejrút a Damašek). Rovněž je cílem spojit pobřežnou dálnici s Izraelem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

Na mezinárodním fóru SSC nalezneme:

Informace a fotky ze silnic a dálnic
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

Budu se věnovat ještě extra nejvýznamnějšímu objektu na libanonské dálniční síti: Al Mdeirej Bridge :arrow:

Obrázek

Ukončení výstavby: 1998
Dálnice/silnice: Bejrút-Damašek
Otevření za účasti: premiér Rafiq Hariri (později zastřelen)
Náklady: 44 mil. USD

Poškození stavby: 07/2006 (izraelská armáda)
Obnova mostu: 08/2008
Náklady na obnovu: 20 mil. USD (USAID)

Celková délka: 430 m
Výška mostu: max. 71 m
Poškození mostu izraelskou armádou při bojích s hnutím Hizbulláh
Poškození mostu izraelskou armádou při bojích s hnutím Hizbulláh
Al Mdeirej Bridge_06.jpg (62.43 KiB) Zobrazeno 18122 x
Most po rekonstrukci
Most po rekonstrukci
Al Mdeirej Bridge_08.jpg (34.35 KiB) Zobrazeno 18122 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

Jako prioritní projekt je vnímána rekonstrukce a upgrade hlavního silničního tahu spojujícího Bejrút se syrským Damaškem (práce by měly být ukončeny do r. 2014). Za poslední roky se prodloužila pobřežní široká silnice o 6 km k městu Sour/Tyre na jihu země.

V roku 2016 se odevzdá do provozu dálnice Beirut-Masnaa (směr Sýrie) v hodnotě 380 mil. USD. První sekce Mdeirej-Taanayel road dlouhá 15 km má náklady 140 mil. USD (financování: Saudská Arábie, OPEC a st. rozpočet). Právě první sekce se odevzdá v roku 2016. Druhá sekce Hazmieh-Sofar v nákladech 150 mil. USD se dokončí letos (finance: Kuvait) a třetí sekce Taanayel-Masnaa v nákladech 90 mil. USD se dokončí mezi 2015 a 2016 (finance: EIB).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

Rada pro rozvoj a rekonstrukci (zde je uvedeno jako CDR) disponovala v roce 2015 částkou 3,8 mld. USD a 95% z těchto prostředků směrovalo výhradně do dopravní infrastruktury. Ve vyjádření čerpání prostředků to bylo 3,1 mld. USD ve skutečnosti, tedy 80%.

Jak je i ve vláknu uvedeno a ještě to doplním, tak finance směrují na South Highway kolem Saida, na Arab Highway a Metn Expressway. Dále na Cedars road a na prodloužení Nahr El-Kalb pobřežní silnici.

Mnoho projektů se ukončilo v roce 2012; včetně Urban Transport Plan pro hlavní město. Včetně mostů Al-Hayek, Dora a Antelias, MÚK u Národního Muzea, podjezd Mar Mikhayel u Galerie Semaan. V provozu jsou kruhové objezdy Tayyouneh a Chatila. Dokončil se i tah Hazmieh - Airport road a stejně tak okružní silnice kolem hlavního města.

V letech 1992 až 2012 se na infrastrukturu jako celek (kromě dopravní pak ještě ohledně elektrické energie a vodovodních projektů) investovalo 11,423 mld. USD, přičemž převažuje dopravní infrastruktura.

Současným problémem je konflikt v Sýrii, je zde mnoho uprchlíků, kteří komplikují život Libanonu, ale investice a rozpočet CDR se nemění a pokračuje se ve výstavbě naplánovaného.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.11.2020 14:25:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

Libanon zastavil mj. výstavbu dopravní infrastruktury, všech projektů v zemi. Již před pár měsíci se výstavba zpomalila pro problémy s financováním (neschopnost uhradit dluhy; jednání s MMF, technický bankrot), ale po ohromující explozi v hlavním městě má stát potravinovou krizi a musí zajistit především tohle. Rozvoj země je v útlumu pro dlouhotravající politickou krizi a napětí mezi lidma, navíc kolem jsou nestabilní země.









Exploze, které příčiny doposud nejsou zcela objasněny zničila přístav a rozsáhlé území kolem, povyrážela okna v širokém pásmu hlavního města a více než 1/4 mil. obyvatel nemá střechu nad hlavou. Škody se odhadují na 6 mld. USD. Většina těžké techniky se nouzově přesouvá do Bejrútu. Počet mrtvých je min. 135 a dalších asi 5000 je zraněných. Místní vláda prozatím těžko uvolnila alespoň asi 70 mil. USD na první práce.

Takový top silniční projekt Rady pro rozvoj a rekonstrukci je nyní rozšíření A1 mezi Nahr El-Kalb a Tabarja podporovaný EIB. Jde o asi 10 km úsek. Příprava trvá již 11 let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

Koordinátor humanitární pomoci OSN v Libanonu uvolnil 9 milionů USD na pokrytí okamžitých potřeb po ničivém výbuchu v hlavním městě Bejrút. Záchranné tímy OSN, UNDAC jsou již na místě a koordinují 1. fázi pomoci.

Francouzský prezident se tady byl dnes podívat na nejvíce zničené ulice, co ani místní politici doposud nedělají. Francie slíbila celkovou velkou pomoc. Občané Libanonu během jeho návštěvy skandovali ať neposílá peníze, protože politikové jsou skorumpovaní a peníze nebude nikde vidět. Prezident Francie jim tak slíbil, že Francie pomůže lidem Libanonu a nikoliv vládě Libanonu. Francie již vyslala několik letadel s pomocí: potraviny, léky, mobilní nemocnici atd. Mezi prvními kdo posílají pomoc patří Rusko, Írán a Palestina. Pomoc vyslalo již i Polsko a další a další země světa. Dá se očekávat, že počet obětí bude mnohem vyšší. Mnoho lidí se pohřešuje a mnoho zraněných nemá pomoc v nemocnicích, které jsou přeplněné, bez vybavení a medikamentů.

Tisícovky lidí se snaží vypratat suť a postupně se jednotlivé části města čistí od nánosů skla. V ulicích je víc lidí s metlama než armády a dalších složek. Absolutně chybí nákladní vozidla a bagry, i pro nedostatek nafty. Nasazení techniky do celého zasaženého pásma je tak pomalejší, než se včera čekalo že bude probíhat.

Vícero států světa sem vyslalo záchranné tímy, další pak armádní inženýry a statiky. Vícero zemí přislíbilo i finanční pomoc na konkrétní projekty, které chtějí mít pod přímým dohledem.

Výbuch v přístavě, který již prakticky není vytrhalo vozovku i s podložím až prakticky po hlínu. Tlaková vlna způsobila ohromující materiální škody, nemluvě o zraněných lidech. Tlaková vlna zasáhla až 20 km pásmo od místa výbuchu. Na vozidlech v tomto pásmu došlo k popraskání až vypadnutí skel a dalším škodám. Výbuch dále způsobil zemětřesení o síle 3,5st RS. Explozi bylo cítit až na Kypru. Poškozená je i telekomunikační infrastruktura, která padala na ulice a způsobila další škody.

Nejpravděpodobnějším důvodem vzniklé situace bylo zanedbání bezpečnostních předpisů v přístavu. Důsledkem toho vznikl požár a teprva ten způsobil následnou explozi.

Libanonská vláda jako celek reagovala prozatím tak, že se má za 4 dny vyšetřit co se stalo a určit hlavní přičína vzniklé situace. Soudy a správa přístavů pak mají konat a obchodně soudit ty, kdo způsobili vzniklou situaci.

Ministr veřejných prací prohlásil, že nikdo neví co bylo v kontejnerech. Libanon nemá odborníky pro koordinaci pomoci, nemocnice nemají adekvátní vybavení a všechno se touhle explozí a situací před ní dostalo 100 let zpátky. Stát je finančně a vnitřne na kolenou a nikdo nemůže čekat od vlády nic zásadního, leda tak soucit a bolest při pohledu na všechen stav. Libanon je dle něj odkázaný na zahraniční pomoc. Libanon bude mít i závažný logistický problém. Velkým problémem jsou i výpadky elektrické energie. Po zemi to bude mít Libanon těžký, protože Sýrie je ve válce a s Izraelem je stále technickým stavem válka. Izrael sice jedná o možných ústupcích, ale Libanonu zůstává nyní hlavně letecká forma pomoci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Libanon

Příspěvek od 1975 »

Izrael pomoc nabídl, Libanon ji odmítl, respektive ignoruje nabídku.
Lynx
Příspěvky: 3684
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Libanon

Příspěvek od Lynx »

Ta jediná stavba co zůstala v přístavu stát resp. její torzo tam zůstalo, je obilné silo, které stavěl Průmstav Pardubice. Zřejmě dobrej oddíl. A pořádný masivní beton. Tu část sila blíže výbuchu (po kterém je dnes zavodněný kráter) tak tu to zničilo, ale protilehlá stěna stojí dál.

České memento v Bejrútu. Zničené obilné silo stavěl pardubický Průmstav

https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/s ... zpravy_skn

Podobně jako kdysi v Hirošimě zůstal stát pouze dům od českého stavitele Jana Letzela

Čech navrhl stavbu, která přežila v Hirošimě i výbuch atomové bomby

Zdroj: https://www.idnes.cz/bydleni/architektu ... ektura_rez
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Za poslední dekádu se populačně značně zvedla a to z 5 na 6,8 mil., jenomže je nutno dodat fakt, že za touto změnou stojí exodus ze Sýrie a to někde mezi 0,3 až 0,5 mil. Právě letošním rokem je tady již zaznamený úbytek obyvatelstva.

Libanon v souvislosti s nedávným výbuchem odhalil realitu vlastní moci. Stát, ve kterém vládne de facto až teroristické hnutí Hizballáh anebo má na formální moc velký dosah. A vlády, které víc rozkrádají ještě i mezinárodní pomoc, než mají řešit radikalizaci části obyvatelstva a sociální situaci vlastního národu. Tohle všechno má logické dopady i na stav infrastruktury, která je i nadále odkázaná na mezinárodní pomoc, aby byla v chodu.

Všechny silniční studie jsou zde k nalezení: https://www.cdr.gov.lb/en-US/Studies-an ... yment.aspx (informace, mapy, podklady)

Tato rada CRB (Lebanese Council for Development and Reconstruction) funguje již více než 40 let a i ve stávající době slouží k plánování a přípravě projektů jako opora pro vládu. Je to pro mezinárodní společenství taky záruka vložených prostředků, že budou opravdu tam, kde mají být.

Jináč platí i co jsem uvedl v srpnu: "Takový top silniční projekt Rady pro rozvoj a rekonstrukci je nyní rozšíření A1 mezi Nahr El-Kalb a Tabarja podporovaný EIB. Jde o asi 10 km úsek. Příprava trvá již 11 let." A to je zase k nalezení zde: https://www.cdr.gov.lb/en-US/Studies-an ... A1HWY.aspx .

Mapa hlavních silnic:
19.JPG
19.JPG (128.08 KiB) Zobrazeno 10789 x
Dálniční tahy jdou po pobřeží a na Sýrii. Výstavba byla plánovaná po celém pobřeží, obchvatem kolem hlavního města, dalšími spojnicemi a pak i radiála ve vnitrozemí, která částečně stojí. To je právě to, že tady zastal čas. Libanon se o silnice snaží starat. Většina silnic má zpevněný povrch.

Silnice dálničního typu jsou jak mezinárodní tahy (269 km), tak i část silnic s nejvyšším státním významem (261 km). Není to ovšem zárukou, že všude ten 4-pruh je. Ale pouze tyto silnice mají deklarovanou šířku pro jízdní pruhy v rozsahu 10 až 14m. Celá tato síť má již více než 20 let.

Třeba mezinárodní tah M51 mezi Tripoli - Beirut v délce 83 km je 4-pruhem, ale v některých částech má pouze 3 jízdní pruhy. Tady je dokonce 6-pruh, záběr z 02/2019: https://www.google.com/maps/@34.0470551 ... 120!8i2560 .

Dále je 4-pruh na mezinárodním tahu M30 mezi Beirut - Al-Massnaá (hranice se Sýrii) v celkové délce 53 km, záběr třeba zde: https://www.google.com/maps/@33.7966983 ... 200!8i3600 .

Dálniční tahy pak mají někde namísto 4 pruhů jen 3 pruhy atd. Proto je celá síť kolem 300 km. Odpovídá to rozloze a rozložení měst, ale pak de facto kolem těchto tahů je zástavba a dost často, i když je 6-pruh, tak třeba najednou ten krajní zmizne a je z něj parkoviště, ale nejedná se o standardní ulice. To je pak snaha oddělit dálnici od ulice. Na tohle se pamatuje aneb se pamatovalo. Těch 20 až 30 let, co tyto tahy stojí a nic se s nimi de facto nedělá kromě občasných oprav, tak všude kolem se staví a postupně se vlastně děje to, že provoz tady značně zpomaluje pro mnoho "výjimek" daných životem. Pro život zde to plně postačuje.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

širší souvislosti ze země

Libanon dovedl tento týden rozzlobit většinu arabských států v prostoru GCC. Libanonský ministr zahraničních věcí Ch. Wehbe musel dokonce odstoupit, protože obvinil státy Zálivu z podporování ISIS v regionu, což tedy rozhodně pravda není, ale Saudů nazval beduíny a nevyhnul se ani označením dalších ... Saudská Arábie bezprostředně poté pohrozila až přerušením všech diplomatických vazeb s Libanonem, respektivě státem se zcela neschopnou vládou vyřešit vnitřní situaci, čímž naráží na přítomnost Hizballáhu v nejvyšším vedení státu, čímž je Libanon napojený na úhlavního nepřítele Saudů a sice Írán.

Je to 1 měsíc zpátky, když Saudové zakázali dovoz ovoce z Libanonu (objevilo se totižto pašování drog s ovocem). Libanon, který si je vědomý faktu, že potřebuje donorské příspěvky se z nejvyšších míst omlouval ... V uplynulé dekádě Saudové poslali do Libanonu miliardy USD ...díky čemu Libanon ustál špatnou ekonomickou situaci a udržel bezpečnost.

Situace v Libanonu je nyní velmi napjatá mezi Libanončanama a uprchlíky ze Sýrie pro volby a to až tak, že dochází na dálničních úsecích k nepokojům, resp. útokům většiny proti menšině za to, že podporují režim v Sýrii.

Z hlavního města Libanonu: https://video.twimg.com/ext_tw_video/13 ... mp4?tag=12

V Libanonu se dnes nachází asi 1 milion uprchlíků ze Sýrie. Saudové poslali do Libanonu i mnoho letadel s nákladem humanitární pomoci po té ohromující explozi v přístavě.


Dále, Libanon/Hizballáh se co se konfliktu mezi izraelem a Gazou vyjádřil, že nebude odpalovat rakety na Izrael, ale poslední dny se to začíná realizovat ... takže mise United Nations Interim Force in Lebanon (UNIFIL), která tady zajišťuje technické příměří (státy jsou ve válce) a drží se tzv. "modrá linie", což je hraniční pásmo obsazené a střežené OSN (a již v nedávné minulosti se právě rovnou pod očima modrých přileb našelo mnoho tunelů vedoucích na území Izraelu) tak se mise zesilnila. Izrael mezičasem k hranicím dotáhl lehké dělostřelectví a všechny raketové útoky na svojí stranu opětuje; mise zesilnila počet jednotek i techniky, aby zajistila bezpečnost na jihu Libanonu. Všeobecně se sem nedoporučuje cestovat. UNIFIL na straně Libanonu má k dispozici místní jednotky a na straně Izraele zase jednotky IDF, ale o samotnou linii se starají výhradně mezinárodní síly. Má to zaručit udržení míru ... do mise je zapojeno 45 států světa s 10 tis členy mise. Mapa působnosti: https://unifil.unmissions.org/sites/def ... 072020.pdf Roční náklady na misi jsou kolem 0,5 mld. USD.


Z pohledu Libanonu se nedá právě říct, že by měl "štěstí" na sousedy. Ani samotný o sobě nemá na ružích vystlano vzhledem ke všem okolnostem z historie (dekády zpátky po součanost) a stávajicí vládu a poměry v zemi. Je doslova závislý na zahraniční pomoci a to ve všem od bezpečnosti přes potraviny, léky až po financování infrastruktury (od sanity přes silnice po stroje v dopravě). Navíc je technicky v bankrotu, ovšem finanční souvislosti stručně shrnu:

Libanom byl desetiletí známu jako "Švýcarsko na Středním východu" bez ohledu na geografii, a to kvůli přísným zákonům o bankovním tajemství. Jenomže stát upadá do hospodářské krize, má finanční obtíže a problém mají i banky, protože jsou ovládány systémem. Banky samotné dluží asi 90 mld. USD a již koncem roku 2019 tady nastalo omezení výběrů a zahraničních převodů hlavně v USD. Libanonské banky již tak nepřitahují zahraniční kapitál a dostávame se zpátky k Sýrii; samotná Asad tady uložil dle odhadů až 20 mld. USD a další členové syrské vládní elity dalších 22 mld. USD. Ale Libanon se pak částečně tvářil, že část peněz nemůže vzhledem na situaci v Sýrii vyplatit. Ovšem i proto přijal část uprchlíků a nějak tuto situaci uměl zaplatit (i s mezinárodní pomocí), jenomže to nekončí jen Sýrii; území Kurdistánu v Iráku a tamní představitelé požadují z libanonských bank min. 1 mld. USD za prodanou ropu a transakce, které končí až tam, ale Libanon se tváří, že to neexistuje. Pak došel 08/2020, o čem jsem zde psal a sice centrální banka uvedla, že místní banky mají 6 měsíců na to, aby zvedli kapitál o 20%, tedy hotovost a zásoby, které mají být použity na překonání letní krize. (ECB nařizuje svým bankám držet 15% kapitálového poměru) No a pokud to banky v Libanonu nezvládnou, tak je převezme stát, jenomže to mj. vedlo k propouštění v místním bankovním sektoru, který mj. zaměstnává skoro 30 tis lidí. Termín 02/2021 již uplynul, ale k požadované likviditě v objemu 4 mld. USD nedošlo. Libanonská bankovní krize pokračuje, banky samotné nemohou zaplatit ani vlastní dluhy, čímž se hraje hra, že se ani neví komu dluží, jenomže v problémech je i samotný stát. S tím jak stoupá tlak ze Sýrie, kde budou volby a vyhraje možná zase Asad a jak celkově se vyvíjí situace v regionu, tak stoupá i nervozita ve státě. Saudská Arábie s její spojencama všechny státy, které mají co do činění s Íránem přestávají podporovat a začínají k nim celkově přistupovat "sice bratsky, ale s varovným prstem". Libanonské ovocinářství a tedy velká část zaměstnanosti atd. je nyní pro pozastavěný odběr v krizi. Hledá se vnitřní nepřítel a ten místní obyvatelé vidí v Sýrii, kdežto místní radikálové jednoznačně v Izraeli.

Realizované projekty v silnicích (krátké info + fotky):
http://www.batco-group.com/index.php/pr ... -road.html
http://www.batco-group.com/index.php/pr ... ehfed.html

A tohle video doporučuju; opisuju tento dálniční tah i v souhrnu:


Být tady normálnější vláda a vedle mír, tak by tady byla i nadále silná prosperita. Na závěr toho videa lze porozumět tomu, že i tady má vliv Saudská Arábie.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libanon

Příspěvek od Diaľničiar »

Izrael a Libanon podepíší ve čtvrtek odpoledne na základně OSN dohodu o námořních hranicích :arrow:

https://www.timesofisrael.com/israel-le ... t-un-base/

Ekonomicky si může Libanon citelně polepšit za 5 let. Kam se peníze dostanou je jen na tamní vládě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“