Kuvajt

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

ku-flag.gif
ku-flag.gif (1.03 KiB) Zobrazeno 26012 x
ku-map.gif
ku-map.gif (11.71 KiB) Zobrazeno 26012 x
Rozloha: cca. 18 000 km2
Počet obyvatel: cca. 4,3 mil.
Hlavní město: Kuvajt (cca. 0,6 mil., s okolím cca. 2,7 mil. obyv.)

Před šedesáti lety byl Kuvajt jednou z nejzaostalejších zemí světa. Dostatek finančních zdrojů umožnil vybudovat infrastrukturu podle nejnáročnějších kritérií. Síť mimoúrovňových dálnic (v zemi není železnice), vodovodní a kanalizační systém, telekomunikace se satelitními přijímacími středisky pro mobilní telefony a pagery jsou na vysoké úrovni.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.11.2020 23:19:50, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt - základní informace

Příspěvek od Diaľničiar »

Kuvajt je ojedinělým cílem pro turistiku, a to hned z několika důvodů. Jako poměrně silně islámsky orientovaná země se snaží turistiku v našem chápání zcela eliminovat, aby zabránila pronikání západních vlivů "volných mravů". Z tohoto důvodu zákony a předpisy vlastně eliminují jakýkoli turistický ruch a proto i vízová politika Kuvajtu je velice striktní.

Dalším faktorem je náročné klima - ve vrcholu sezóny v letních měsících téměř nesnesitelné (suché horko přesahující 50°C, pouštní písečné bouře atd.). Jako malá země nemůže Kuvajt nabídnout téměř žádné turistické pamětihodnosti. Nadále pokračuje průzkum archeologických vykopávek a tato místa zatím nejsou zpřístupněna (zejm. Failaka Island); historické jádro města bylo téměř zničeno v průběhu války s Irákem.

Městská doprava (autobusy) je minimální a využívají ji pouze asijští zahraniční dělníci. Na letišti je možnost zapůjčení automobilu (Europcar, Al-Mulla, Avis, Budget, Al-Sayer, Rent a Honda, Hertz, Sanbouk, Autoleas, United Hospitality for Limousine, National, International Car Rental Co., Al-Zamel Auto Est.), popř. použití taxíku.

Při návštěvě Kuvajtu je nutné respektovat několik základních pravidel, jejichž dodržování je velice přísně hlídáno a přestupky v tomto směru mohou vést až k uvěznění. Především je to požívání alkoholických nápojů (a drog) na veřejných místech, ale i v soukromí. Je zakázán dovoz a rozšiřování jakéhokoli tiskového nebo video materiálu s erotickým nebo pornografickým obsahem.

Bezpečnostní situace v Kuvajtu se udržuje na úrovni, která vyžaduje obezřetnost všech cizinců především na místech s velkou koncentrací osob, tzn. v obchodních centrech, zábavních parcích apod. V hotelech v Kuvajtu byla zavedena přísná bezpečnostní opatření. Vnitrostátní bezpečnost je poměrně vysoká, kriminalita je minimální. Největším nebezpečím v tomto smyslu jsou tedy spíše dopravní nehody způsobené neukázněnou jízdou většinou místní mládeže vybavené silnými stroji a nerespektující (často však také neznající) dopravní předpisy.

Letiště leží na okraji města a je dostupné ze všech částí města po cca 15-30 minutách jízdy zejména díky velmi dobře fungující síti dálnic a okruhů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo veřejných prací :arrow:

http://www.mpw.gov.kw/

*sem spadá i silniční síť
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Nejnovější projekty naleznete zde: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 016&page=3
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda v r. 2001 schválila pětiletý rozvojový plán, podle něhož mělo být do infrastruktury země investováno na 33 mld. USD. K těmto projektům se hlásí i nová vláda z března 2007, kterou vyzvali jak emír, tak i předseda parlamentu k intenzivní práci na realizaci těchto plánů. Ty však vyžadují úpravy některých zákonů, které zatím provedeny nebyly. V rámci rozvojového plánu se připravuje několik velkých projektů:

V severní části země, v blízkosti hranice s Irákem, vyroste nové město Subiya. V současné době je v místě budoucího města postavena již funkční elektrárna nákladem 1,9 mld. USD. Projekt výstavby města je odhadován na 17,5 mld. USD. Město Subiya bude s Kuwait City spojovat 21 km dlouhý most, který výrazně zkrátí 90 km dlouhou spojovací silnici kolem mořského zálivu. Propojení nového města s Kuvajtem zvýší cenu tohoto velkolepého projektu o 5 mld. USD. Město bude vybudováno na rozloze 260 km2 a počítá s kapacitou půl miliónu obyvatel. Kuwait City má omezené možnosti dalšího rozšiřování a jeho maximální kapacita by měla být 2,3 mil. obyvatel. Odhaduje se, že v r. 2015 dosáhne počet obyvatel Kuvajtu 3,8 mil.

Připravuje se několik návrhů na rekonstrukci středu města Kuvajt. Jeden z projektů navrhuje vybudovat 10 km vodní kanál procházející středem města, obklopený novými nákupními středisky, komerčními budovami atd. Významné investice jsou plánovány na dokončení okružních i radiálních městských dálnic, mimoúrovňových křižovatek a také metra, sloužící městskému spojení mezi centrem Kuwait City a satelitních měst na hlavní část města navazujících. Dalším projektem je železnice, spojující jih se severem země.

Kuvajtský ostrov Failaka, kde se nacházejí stopy po osídlení až 4000 let staré, byl před iráckou okupací obydlen a využíván zejména pro rekreační účely. Po válce se obyvatelé do města na ostrově již nevrátili a veškeré vybavení postupně zchátralo. V současné době je připraven projekt rehabilitace ostrova a jeho infrastruktury, aby se mohl stát v budoucnu turistickým centrem. Součástí projektu je i most, spojující ostrov s pevninou v délce cca 20 km. V rámci podobného projektu má dojít k výstavbě turistických zařízení i na největším kuvajtském ostrově Bubiyan.

Připravován je rovněž projekt rozšíření mezinárodního kuvajtského letiště ze současné kapacity 7 mil. cestujících ročně na kapacitu 13 mil. cestujících ročně s termínem ukončení v roce 2013. Jedna z úvah zmiňuje i vybudování zóny volného obchodu u letiště.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Rok 2010 byl vyhlášen rokem ekonomiky. Národní shromáždění schválilo 4-letý plán rozvoje státu ve výši 129 mld USD. Předpokládá postavení nových měst, přístavu, železniční sítě včetně metra, investice do zdravotnické a vzdělávací infrastruktury. Smyslem je vytvořit z Kuvajtu regionální obchodní a finanční centrum. Pro 1. rok plánu je vyčleněno 16,6 mld USD. Kuvajt, díky ceně ropy v poslední dekádě, nashromáždil zahraniční aktiva ve výši 230 mld USD.

V severní části země vyroste nové město Subiya, které bude s Kuwait City spojovat 21 km dlouhý most. Připravuje se několik návrhů na rekonstrukci středu města Kuvajt. Dalším projektem je železnice, spojující jih se severem země, na které bude navazovat propojení do dalších členských zemí GCC. V budoucnosti je plánována i výstavba dalších dálnic a metra spojující přímořské oblasti a centrum Kuwait City.

Mimořádně bohatá země, která si může dovolit téměř cokoliv a projevuje se to i v dopravní infr.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Megaprojekt

The Subiyah Causeway :arrow:
36 km
36 km
1000_Kuwait_Causeway_2-940x664.jpg (155.54 KiB) Zobrazeno 24521 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.11.2020 2:00:52, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekt Jahra Road je již částečně v provozu: dne 10.2. se odevzdala do provozu první 4 km etapa. Celkově se jedná o 18 km nové dálnice, z čeho 7 km jde nad úrovní země přeš hlavní město. První etapa je nad zemí. Jahra Road je součástí komunikace Route 80.

Další megaprojekt je Nasser Road. Jedná se o více jak 7 km vyvýšenou komunikace přes hlavní město. Jde částečně paralelně s Jahra Road v délce asi 1 km. Součástí je i 4-patrová MÚK; vůbec první v zemi.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (658.82 KiB) Zobrazeno 23061 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.11.2020 2:02:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Sheikh Jaber Al Ahmed Al Sabah Causeway :arrow:

*dokončeno již na 70% s plánem odevzdání do provozu v 11/2018
*investice za 3 mld. USD, samostatně jeden z největších projektů v celém regionu
*jedná se o 36 km dlouhé silniční spojení nad zálivem Kuwait
*zásadně se tím zkrátí cestování do regionu Al Subiya ze současných 104 km na 36 km

Hlavní silnice a mosty a jejich délky:

Ghazali Transition: 447 m
Shuwaikh Port Bridge: 1.225 m
Shuwaikh Port Interchange: 1.440 m
Shuwaikh Bridge: 4.040 m
Bay Island South: 613 m
Approach Bridge South: 4.425 m
Main Bridge: 340 m
Approach Bridge North: 9.090 m
Bay Island North: 480 m
Subiyah Bridge: 7.920 m
Subiyah Embankment: 3.950 m
Subiyah Interchange: 2.170 m

Více informací: http://www.tradearabia.com/news/CONS_318553.html .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

První segment Kuwait Bay Bridge již byl v roce 2016 zaznamenán i na Google Earth:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Kuvajt odklepl italské společností Itinera (člen skupiny Gavio) výstavbu silničních prací na tahu Kuwait City - Abdaly v nákladech 300 mil. USD. Projekt obsahuje rozšíření silnice v každém směru ze současných 3 na 5 včetně nouzových pruhů. Jedná se o hlavní dálniční tah na Irák na Basru.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

V rámci hlavního města se jde investovat 309,4 mil. USD na vylepšení klíčové silniční infrastruktury v oblasti Jižní Surra. Upgrade a opravy se dotknou 43 km silnic a 9 MÚK respektivě vznikne již 9 MÚK s mnoha sjezdy na další směry. Kromě MÚK se vylepší i dostupnost nemocnice Sheikh Jaber Hospital. Surra je na křižovatce 2 tahů a to č.40 a č.5. Celá Surra je komplex 6 obyvatelných bloků pro asi 37.000 lidí. Oblast přetínají/napájejí 4. a 5. ring road města. Tak jsou ty silnice i číslované. Pro názornost přikládám mapu, na které je Surra dole uprostřed:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (273.24 KiB) Zobrazeno 21084 x
Když si zajdete na google a přiblížíte si to, tak se vám tam těch 6 bloků krásně zobrazí.

Kuvajt se rozvíjí dle Vize 2035 a stejně jak v dalších arabských zemích bohatých na ropu/plyn se jim tyto sny poměrně snadno i plní: je založená na tom, že Kuvajt se stane finančním a hospodářským centrem po vzoru Singapuru. Plánuje se sprivatizovat státní majetek, aby soukromé vlastnictví nadobudlo více na důležitosti, což odbřemění státní plánování a odpovědnost. Počítá se s tím, že ceny ropy a plynu budou nižší a počítá se s rozvojem cestovního ruchu. Plánuje se zvýšit podíl zapojení Kuvajťanů do pracovního procesu a i vyšší podíl Kuvajťanů v rámci státu; z 32% na 40%. Strategie nesouhlasí s tím, že stoupne počet pracovních výkonů na jednoho zaměstnance a že by celková práce měla klesat. Plánuje se zesílení výdajů na zdravotnictví. Mnoho z toho je ale ve velmi všeobecní rovině. Vize se víceméně ještě stále formuje, jinak se stát i nadále řídí dle jednotlivých víceletých programů pro rozvoj.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.11.2021 19:21:34, celkem upraveno 3 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Kuwait bridge to feature tolling system :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (18.24 KiB) Zobrazeno 20530 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

to co tady nejvíce sleduji je výstavba projektu Sheikh Jaber Al Ahmad Al Sabah Causeway, což je stavba, díky které se sníží cestovní čas z Kuwait City do prostoru Subiyah ze 70 na 20 minut, i když stojí 3 mld. USD v rámci 36 km spojení; i nadále platí termín zprovoznění pro 11/2018, tak uvidíme :jidlo:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.11.2020 2:07:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

Přechod Sheikh Jaber Al Ahmed Al Sabah Causeway byl 1.5. inaugurován. 36 km projekt obnášel výstavbu 2 mostů, hlavní most ponad záliv Kuwait a tzv. Doha Link západně u přístavu Shuwaikh. Hlavní most měří 27 km a byl zrealizovaný díky 2 menším umelým ostrovům.

To, co se zdálo ze začátku jako sen je tak již v provozu, i když s menším opožděním. Zde několik záběrů:

https://i.imgur.com/zajOF9M.jpg
https://i.imgur.com/3A4dZY6.jpg
https://i.imgur.com/tAra8eD.jpg
https://i.imgur.com/yzjVHYM.jpg
https://i.imgur.com/muAI5rJ.jpg
https://i.imgur.com/PwjKwCz.jpg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

ještě jedna zpráva po anglicky z výše zmíněného

Kuwait’s innovative Sheikh Jaber Al-Ahmad Al-Sabah Causeway connection is now complete and open to traffic. Measuring 48.5km in all, the new causeway comprises the 36.1km Subiyah Link and the 12.4km Doha Link, making this the world’s fourth longest bridge.
1.JPG
1.JPG (24.78 KiB) Zobrazeno 14725 x
Dar’s worked as lead consultant on the project working alongside Dar Group sister companies TY Lin International, Ross & Baruzzini and Currie & Brown. Dar was the Engineer’s Representative and the construction supervisor, as well as leading detailed design review on transportation, GIS, environmental, geotechnical and marine works.

Dar’s brief from for Kuwait’s Public Authority for Roads & Transportation (PART) was to ensure a 100-year service life in a challenging coastal marine environment.

The Causeway facilitates development of the border region of Subiyah, which will be the site of a major free-trade zone, Madinat al-Hareer or Silk City, reviving Kuwait’s place on the ancient Silk Route. Land areas of 350,000m2 and 600,000m2 have been reclaimed at either end of the Causeway, while two artificial islands of 300,000m2 each have been constructed along its length.

The Causeway carries dual carriageways, each with a total width of 17m and carrying three lanes of traffic, an emergency lane and a hard shoulder. The main section reduces the journey time from Kuwait City to Subiyah from 70 minutes to 20 minutes. The subsidiary link to Doha (Kuwait) and the Kuwait Entertainment City reduces journey times from 30 minutes to 7 minutes.

A cable-stayed bridge in the main section creates a navigation channel 120m wide and 23m high to enable access to Kuwait’s Doha port. This opening in the Causeway is supported by a 151m-high pylon, inspired in its shape by a traditional sailboat, but unconventional in its engineering.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Kuvajt investuje 359 mil. USD do oblasti Al-Mutlaa, kde dojde k rozšíření silnice pro zvýšení její kapacity, postaví se nové chodníky a celkově se zlepší bezpečnost silničního provozu. Investice je v souladu s národní strategií rozvoje pro tuto oblast.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Za posledních 10 let se tady zvedla populace o 1/3 na více než 4 miliony lidí.

Mapa hlavních silnic a dálnic k roku 2012:
ku1.JPG
ku1.JPG (120.72 KiB) Zobrazeno 9991 x
Je tady kolem 6000 km silnic, z čeho 5000 km má zpevněný povrch. Je zde 7 staveb typu "ring road", je zde vícero dualizovaných rychlostních tahů a opravdu vícero grandiózních silničních spojení ať MÚK aneb mostní stavby. Všechny části státu jsou propojené a dostupné v rámci dálniční sítě a dá se dobře dostat jak do Iráku tak ke hranicím Saudské Arábie. Dbá se taky na infrastrukturu v rámci měst a silnice zvládají i těžkou tranzitní dopravu pro absenci železnice.

Stávající hospodářská situace:

*v 09/2020 stát oznámil, že letošní deficit bude rekordním a to až ve výši 46 mld. USD
- průměrná cena ropy, kterou Kuvajt prodává je v úrovni 30 dolarů a rozpočet byl sestaven v cenách ve výši 45 dolarů
- pandemie COVID-19 si vyžádala a žádá další nečekané zdroje tak jak všude
*Kuvajt v minulosti zřídil speciální fond, já tady o tom, že stát má vysoká aktiva psal a ten fond spadá pod Kuwait Investment Authority a jsou tam aktiva ve výši 592 mld. USD; stát tam vkládal přebytky a nakupoval za to majetek jinde; odhaduje se, že letošním rokem jednak ztratil na hodnotě a jednak uvolnil zdroje pro vládu ve výši až 1/3, protože hrozil nedostatek peněz pro chod státu
*letošní deficit tak bude v úrovni 35 až 40% HDP, což je od války s Irákem nejhorší výsledek ...
*lidí bez práce jsou kolem 2%
*zadlužení je poměrně nízké; kolem 20% HDP

Vláda má aktivovaný plán na transformaci ekonomiky, což značí, že stát nemá být závislý na ropě. Má se tak stát do roku 2035 a do této doby od roku 2018 se má ještě proinvestovat doma částka ve výši 160 mld. USD. Priority investicí jak doma tak v zahraničí: technologie, telekomunikace, energetika, výstavba a bydlení. Kuvajt utrácí 3/4 rozpočtu na platy a subvence cen pro obyvatelstvo. Zbytek jsou investice. Vedou se debaty, jestli se má zahájit úspornější hospodaření aneb ještě ne. Je dost možné, že to bude mít dopady i na případné stavby. I když na druhou stranu tady dnes stojí všechno, co stát potřebuje.

Kuvajt by mohl ušetřit šmahem jednoho rozhodnutí. Na severu státu se buduje v poušti komplex v hodnotě 86 mld. USD. Již tam stojí přístav v nákladech 6,5 mld. USD, který je v současnosti největším v regionu; Mubarak Al-Kabeer. Tam se totižto staví Silk City, což má být do roku 2035 právě centrum nové ekonomiky. Logisticko-cestovní uzel. Včetně cestovního ruchu.



Kuvajt má tedy mnoho možností co může udělat. Jak snížit subvence pro bohaté obyvatelstvo, tak nezvyšovat mzdy, ale taky provést několik reforem v oblasti financí a zahájit úspornější program. Nebo více využívat vlastní fond, který je mj. 4. největším na světě z hlediska aktiv a majetku, který v něm je.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

U Kuvajtu je tento rok rokem, kdy se muselo zahájit šetření a pokračuje to i do finančního roku 2021/2022.

Infrastruktura stojí, to prakticky problém není. Ale stát zahájil do dalšího roku úspory v každém ministerstvu ve výši 10% a to stejné v nezávislých úřadech.

Kuvajt mj. informoval, že pozice bank je dobrá, že je v nich dostatek likvidity, že centrální banka má všechno pod kontrolou a mj. informoval, že Fond Budoucnosti, který se tady taky vytvořil vstoupí do roku 2022 s majetkem ve výši 640 mld. USD, což odpovídá ekvivalentu asi 490% HDP, takže o budoucnost se Kuvajťané obávat nemusejí.

V tomto roce došlo k poklesu obyvatelstva o 2%, což je dáno odchodem částí pracovní síly, ale tempo odchodů se zpomaluje již k 1% a je patrné, že jak se stabilizovala cena ropy a stát reformuje a snižuje extrémní výdaje, tak se obnoví investice a zaměstnanost odjinud.

Kuvajt je tedy co se hospodaření týče na tom dobře, v úrovni jako Saudská Arábie a Katar, nejen hospodaření, ale i finančí síla.

Kuvajtská vláda hodlá v roce 2022 vymoct nesplácané pohledávky vůči státu. A dále se zastaví speciální národní odměna pro zaměstnance v soukromém sektoru, kteří vydělavají v propočtu 9993 USD a více. Tedy zastavuje se právo na odměnu pro všechny. Tohle všechno jsou stále jen nástroje, které prakticky nalezneme jen v 5% státech světa, žádné extrémy, že by se něco zhroutilo ...

Co je dál duležité je ten fakt, že ne-ropní část ekonomiky vzrostla v letošním roce o 3%.

Dále parlament v letošním roce hledá možnost jak uzákonit dluhový strop a sice na 60% HDP. Vládní dluh je dnes pod tím a pokud bude hospodářský růst, tak si vlády budou moct půjčovat. Tedy na tomhle principu jsou dluhové stropy zavedené i jinde a zvyšuje se tím finanční stabilita hospodaření státu. Vládní dluh se pohyboval v roce 2020 v pásmu kolem 12% HDP, v roce 2022 bude v rozmezí 20-30% HDP.

V prostoru Arabského polostrova rezonuje výstavba železnic a jinak tomu není ani zde.

Kuwait National Rail Road (KNRR)
http://www.kapp.gov.kw/en/Kuwait-Nation ... oad-(KNRR)

The Kuwait National Rail Road System will be an integrated rail network with 511 kilometers double track total length. The Rail Road system will serve freight and passengers and will have a 120 km/hr regional lines speed and a 200 km/hr high speed. The project will be implemented as a build, operate, and transfer (BOT) agreement. The project is currently in the feasibility study phase.


Éra dálničního boomu výstavby a dlouhých mostů a nadjezdů je u konce, ale ještě existuje několik projektů, ovšem těžiště se přesouvá do dalšího pole působnosti.

Kuvajt musí taky snížit emise, takže alespoň část silničního provozu chce přenést na jinou alternativu, ale ta se musí teprva postavit.

Ropa a plyn tvoří kolem 40% HDP. 60% je již neropní sektor státu. Ovšem z hlediska exportu se ropa a plyn na tom podílí 90% podílem, ale taky to již není skoro 100%. Tento režim je v rukou Kuvajtu jak rychle se bude tohle postupe dál měnit, resp. růst výkon ekonomiky a držet dosavadní export na stejné úrovni.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Kuvajt je beze sporu bohatá země. Jeho aktiva, která vlastní odpovídají k 03/2022 asi 500% HDP. Jeho dluh je kolem 10% HDP a to i přes prudké výkyvy cen ropy od roku 2014. Má rating AA/AA-, což je pro dluhovou úroveň průměr kolem 45% HDP. Kuvajt umí hospodařit.

Velkou reformu provedla země v e-vládě. Pomalu všechno si lze vybavit elektronicky. A to jak z pozice místního, tak cizince.

Infrastruktura jako celek patří k nejlepším v Zálivu. Dosahem, ale i kvalitou. Nyní se další 1,5 dekádu bude realizovat železniční síť. Je to v souladu s plány ostatních zemí GCC. Dálniční síť a vůbec silnice jsou u konce rozvoje, ale je co zlepšovat a opravovat. Důraz byl dlouho kladen na megaprojekt Sheikh Jaber Al-Ahmad Al-Sabah Causeway, kterému jsem se i ve vláknu věnoval a který je v provozu.

Kuvajt zůstává silně závislý na příjmech z ropy, přičemž rozpočtové výsledky jsou velmi citlivé na ceny ropy. Je to dáno i reální skutečností, která tady je; zásoby ropy odpovídají 750x roční těžby. Ještě lépe lze říct, že tato malá země vlastní asi 6-7% světových zásob.

I proto, když se snížila cena ropy, tak Kuvajt jednoduše snížil rozpočtové výdaje o 10% a oddálil některé strategie potřebné pro Vizi 2035.

V roce 2019 se tady konal summit zaměřený na rozvoj silnic a mostů do dalšího období. Z toho jsou závěry, ze kterých plyne, že Kuvajt plánuje ještě postavit 24 nových silničních projektů, včetně dálnic a mostů. Investice dosáhnou 13 mld. USD.

Kuwait’s Public Authority for Roads & Land Transport (PART) :arrow:

http://www.part.gov.kw/

Tento úřad si klade za cíl řídit, dohlížet a udržovat moderní, bezpečný a hospodárný systém pozemní dopravy k naplnění vize státu, disponuje všemi pravomocemi a specializacemi, které zajišťují dosažení udržitelného hospodářského rozvoje ve svém oboru a za účelem dosažení jeho cíle. Bude uplatňovat politiku transparentnosti za účelem dosažení spravedlnosti a předcházení střetu zájmů v oblastech souvisejících s projektováním. Realizace, správa, údržba a poskytování služeb a dalších prací souvisejících se silnicemi a dopravou a obecně vše, co by zlepšilo účinnost a kvalitu silnic a mostů k nim přidružených. Náplň práce státního úřadu pro pozemní komunikace a dopravu je omezena na plánování, projektování a realizaci dálnic, vnějších (hraničních) komunikací, vnitřních hlavních komunikací, radiál a jejich souvisejících staveb. U ostatních komunikací je jejich údržba pod Ministerstvem veřejných prací.

Přehled některých projektů: http://www.part.gov.kw/Home/ListOfProjects?Status=1

Aktivity lze sledovat na TW: https://twitter.com/partkuwait

dálniční výstavba a provoz: https://twitter.com/PARTKUWAIT/status/1 ... 5113953280
věčný boj s pískem: https://twitter.com/PARTKUWAIT/status/1 ... 3488282624
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kuvajt

Příspěvek od Diaľničiar »

Kuvajt hodlá rychle navyšovat výrobu energie z obnovitelných zdrojů

Kuvajtská vláda si stanovila do roku 2030 ambiciózní cíl – generovat 15 % energie z obnovitelných zdrojů. Proč je tento cíl ambiciózní? Současný podíl činí pouhé jedno procento.

Většinu energie vyrábí konvenční stárnoucí elektrárny, zejména z fosilních paliv. Energii z obnovitelných zdrojů generují větrné a solární zdroje instalované v rámci první fáze projektu obnovitelných zdrojů energie Shagaya na západě země, který se má brzy významně rozšířit.

Ministerstvo elektrické energie, vodních a obnovitelných zdrojů Státu Kuvajt nyní hledá možnosti a dodavatele, aby se stanovenému cíli začalo přibližovat. Nová vláda vzešlá z červnových voleb zintenzivnila úsilí směřující k navýšení výkonu z obnovitelných zdrojů, co nejdříve o 900 MW, aby pak postupně dosáhl až 5 GW. To otevírá nebývalý potenciál, především pro velké hráče a inovátory z oboru.

Enormní spotřeba elektřiny

Spotřeba elektrické energie na obyvatele je v Kuvajtu jedna z nejvyšších na světě, zejména z důvodu extrémních teplot přesahujících 50 °C v letních měsících a s tím souvisejících velkých nároků na klimatizaci interiérů. V létě poptávka po elektrické energii na klimatizaci v rezidenčním sektoru představuje okolo 70 % spotřebované energie.

Letos bylo dosaženo nového rekordu, pokud jde o celkový výkon 16 850 MW ve špičce, a došlo k výpadkům dodávek energie v několika městských čtvrtích. Spotřeba elektrické energie má narůstající trend a již od roku 2024 by mohla převýšit výrobu. Do roku 2028 poptávka pravděpodobně přesáhne 20 000 MW. Cena elektrické energie je přitom štědře dotovaná a je jedna z nejnižších na světě. Průměrná roční spotřeba na obyvatele naopak značně přesahuje hodnoty v regionu i světově.


Vysoký solární potenciál

Kuvajt vzhledem k velkému počtu slunečných dnů disponuje rozsáhlými možnostmi a jednou z nejvyšších úrovní solárního potenciálu na světě. Rozšíření parku obnovitelných zdrojů Shagaya o druhou a třetí fázi, zahrnující fotovoltaiku, koncentrovanou solární energii a energii větrnou, s potenciálem navýšení výkonu až na 4 GW, má být hlavním zdrojem pro dosažení kýženého patnáctiprocentního podílu. V současné době činí instalovaný výkon v rámci první fáze Al-Shagaya 70 MW.

Mezi další projekty s předpokládaným zadáním v letech 2027 a 2028 patří Al-Dibdiba s plánovaným minimálním výkonem 1,5 GW a Al-Abraq s výkonem 2 GW z obnovitelných zdrojů. Dále je v plánu řada dalších projektů v energetice, například projekt elektrárny Khairan s plánovaným minimálním výkonem 1,8 GW a druhá a třetí fáze Az Zour s plánovaným výkonem 2,7 GW. Do roku 2040 má být prostřednictvím modernizace a nové výstavby elektráren navýšena kapacita výroby elektrické energie z nyní instalovaného výkonu 20,25 GW o dalších 16,5 GW.

Elektrárny obvykle zahrnují i desalinační zařízení, jelikož odsolování mořské vody je dalším z klíčových zdrojů, nezbytných pro život v Kuvajtu, který nedisponuje jinými přírodními zdroji pitné vody. V plánu jsou rovněž související projekty na rozšíření a zkapacitnění přenosové soustavy.

Zaostřeno na dostupné technologie

Ministerstvo monitoruje dostupné technologie a možnosti realizace projektů. Ve spolupráci s Kuvajtským institutem pro výzkumný vývoj (KISR) běžně zapojuje dodavatele do pilotních projektů za účelem testování nových technologií v místních podmínkách. Pokud se osvědčí, mohou se zapojit i do velkých projektů jako tzv. IPP – Independent Power Producers.

Energetické zakázky většího rozsahu zpravidla zadává kuvajtský úřad KAPP (Kuwait Authority for Partnership Projects) ve spolupráci s úřadem pro zadávání veřejných zakázek CAPT (Central Agency for Public Tenders). Na ministerské úrovni je zadávací proces v tomto sektoru koordinován Ministerstvem elektrické energie, vodních a obnovitelných zdrojů (MEWRE) a Ministerstvem financí Státu Kuvajt, které na projekty alokuje patřičné finanční zdroje.

Potřeba pohotové reakce

Příležitost se tak otevírá dodavatelům, kteří budou schopni rychle reagovat a zapojit se do utvářeného konsorcia firem v rámci celého spektra takto komplexního systému v energetice. Šanci mají firmy od velkých zavedených dodavatelů investičních celků až po menší inovativní firmy nabízející nové technologie, například v oblasti uchovávání energie, či další související řešení, které budou zároveň připraveny na toto obří zadání pohotově reagovat. Bližší informace k projektům, popsanému modelu a specifikům kuvajtského trhu ráda poskytne ekonomická diplomatka Velvyslanectví ČR v Kuvajtu.

https://www.businessinfo.cz/clanky/kuva ... ch-zdroju/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“