Katar

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

2 měsíce před termínem se do provozu dostalo 2,5 km tahu East Industrial včetně 1,7 km 2. nejdelšího mostu v zemi, prozatím v 1/2 profilu

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

87% projektu se prozatím provedlo se 70% místními materiály, v roce 2020 se uvede do provozu celý projekt, který bude zahrnovat mj. i 3 MÚK a tunel pro pěší

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozpočet pro rok 2020 :arrow:

*je největším za posledních 5 let
*zahrnuje investice pro infrastrukturu a zázemí pro akci 2022 World Cup
*výdaje oproti r. 2019 stoupnou o 1,9% na 58 mld. USD
*mají se dokončit všechny objekty pro Fifa pohár 2022
*letos již má být Katar znovu v přebytku; po krizi s blokádou ze strany S. Arábie; ve výši +1,2 mil. USD (dalším rokem +137 mil. USD)
- Katar udržel vysoké výdaje, nepolevil v realizaci infrastruktury a do výdajů zahrnul multi-mld. USD investice do nákupu zbraní na zajištění suverenity; rozpočet tyto výdaje během 3 let absorboval a bude znovu v přebytku
*těžké investice do infrastruktury začnou polevovat společně s tím, jak se velká většina projektů ukončuje a stát se začně zaměřovat na jiné oblasti rozvoje
*v roce 2020 utratí Katar za infrastrukturní projekty o +0,6% více než v roce 2019, celkem částku 25 mld. USD
- do výstavby nemocnic, škol, dopravní infrastruktury, vodohospodářských a energetických projektů a do bydlení
*standardní výdaje stoupnou o +3,3% a jdou navíc na zvyšování mezd a na provozní výdaje souvisejí s metrem Doha
*ani letošním rokem nezavádí Katar DPH; Saudská Arábie, SAE a Bahrajn už tuto daň mají (všechny ve výši 5%)

další zazelenění infrastruktury; stromy sází všichni, školy, firmy atd.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

do provozu se dostal další spojovací most vícero směru v rámci jednoho uzlu; tato MÚK je částečně v provozu a ještě se stále staví:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

dálniční síť je jak jsem vícekrát psal o MÚK (jsou zde velmi často a zajišťují plynulý provoz na všechny směry, to je vize a cíl; zabírají ale více místa a tvoří tak dominantní objekty na dálnicích (navíc jsou tvořené mosty, tunely atd.) a tady je další projekt zazelenění další z ní, komplexním způsobem:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

propojení metra se širší sílniční sítí v kostře města Doha; The intersection will link traffic coming from Airport St., G Ring Road & Ras Bu Abboud Street, along with Al Wakra Road and the surrounding streets . it also connects to Metro Al Wakra Station to facilitate movement of passengers and help fans of Al Janoub Stadium

ještě před pár lety to byl pouhý sen, byla tam jenom poušť a plány, že tam ty silnice i s metrem jednou povedou, že tam ty budovy a stadiony budou stát a krůček po krůčku se to všechno realizuje

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

zázemí pro cyklisty vypadá tady takto:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

jak jsem vícekrát rozepisoval fakt, že právě MÚK se tady věnuje pozornost, tak ta největší, která se staví je Mesaimeer Interchange, nyní hotová z 80% a není to jen ledajaká MÚK: vyjde na 730 mil. USD a propojí E-Ring Road, Al Wakrah Bypass a Industrial Area Road :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

krize kolem koronaviru se promítla i zde

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

a dále :arrow:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Ashghal odevzdal před pár dny do provozu 2,5 km úsek další tepny, který je z 1,7 km tvořen mostním objektem včetně 2 MÚK (2. nejdelší most v Kataru)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Ashghal otevřel tento měsíc do provozu 7 km spojnici Doha Expressway a Southern Doha Expressway u Mesaimeer MÚK. Díky této spojnici a dokončení MÚK je provoz bez jakýchkoliv omezení v celém uzlu. Tahle trasa mj. zajišťuje dopravní obsluhu pro stadiony Ras Bu Abboud, Al Janoub a Al Thumama.

https://pbs.twimg.com/media/Ecuf6nzWkAMWdX_?format=jpg 8-)
https://pbs.twimg.com/media/EcugMwiWAAIeO4E?format=jpg
https://pbs.twimg.com/media/Ecug53eX0AAw9lx?format=jpg
https://pbs.twimg.com/media/EcZbBGpWkAEfVcG?format=jpg
https://pbs.twimg.com/media/EcZbBGxWoAEzBlw?format=jpg
https://pbs.twimg.com/media/EcZat5NXsAIjiZW?format=jpg 8-)
https://pbs.twimg.com/media/EcZat5HWsAA5h2r?format=jpg 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Od poloviny srpna je v provozu důležitá MÚK Duhail. Důležitá pro návaznost na celou řadu dalších silnic k mnoha školám, výzkůmným areálům atp. Stavba je dokončená 6 měsíců před termínem, což je vzhledem ke krizi COVID-19 opravdový úspěch. Katar tak jak všichni ale s epidemí bojují jak nejlépe umí. Některé firmy jako vychýrené aerolinky potřebují státní pomoc. Státní rozpočet je pro letošní rok ve vláknu opsán, za 1.Q skončil v deficitu 100 mil. USD. Jestli bude nakonec dosažen přebytek se ještě neví. Stát totiž během uplynulých měsíců realizoval snížení mezd, propouštěl část zaměstnanců nebo provedl škrtání výdajů třeba v největší státní firmě zaměřené na plynárenský, petrochemický průmysl. Zda-li to ale bude stačit, tak to se jen těžko odhaduje. Další ránu utrpěl i provozovatel mnoha sportovních událostí, na čas byla přerušená i výstavba a provoz metra atp. Pro pokles cen plynu a ropy jsou opatrnější ale i banky, co se týče nových projektů ve výstavbě. Stát nařídil šetření až do výše 16% a týka se to hlavně odložení nepodstatných, méně důležitých infra- projektů. Hlavní projekty, které jsou navíc rozestavěné se staví dle plánu nebo dokonce i rychleji vzhledem k uvolněným kapacitám.

https://pbs.twimg.com/media/EfdBHhMWoAE ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/EfdB25eXoAA ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/EfdFSGpWoAI ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/EfdBhSHWAAE ... name=large 8-)
https://pbs.twimg.com/media/EfdE28MWsAI ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/EfdMuqIXYAE ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/EfdQfLDXkAU ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/EfdBxUyXoAA ... name=large 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katarský úřad pro veřejné práce Ashghal, kam spadá mj. i výstavba silniční infrastruktury zvýšil podíl využití domácích materiálů pro výstavbu z 38% v roce 2016 na 70% v roce 2020. Jinak řečeno, Katar se stává čím dál tím méně závislý na vyslovně cizích materiálech. Infrastruktura a budovy, které se staví umožňují místním profitovat na této výstavbě za 5 let v objemu na 20 mld. QR. V důsledku krize se Saudskou Arábii se tlak na tento proces zvětšil, ale to celkově i na zajištění větší soběstačnosti v potravinách a zajistilse větší kapacita přístavů, navázala větší zahraniční spolupráce a Katar se taky vyzbrojil a upevnil armádní svazky s vícero státy světa, což vytvořilo adekvátní ochranu před Saudami i pro tak malé území, jakým Katar nepochybně je. Saudové se již vícekrát ohrazují vůči Kataru i plánem vykopat na hranicích vodní kanál, čímž by se z Kataru stal ostrov. To se asi nestane, ale tvrzení jsou to silná. Blokáda Kataru, diplomatická krize trvá od 5.6.2017, Saudové tehdy čekali, že Katar "padne" do 2 týdnů na nedostatku všeho. Opak se stal pravdou.

Dále se Ashghal pochlubil, že překonal rekord v souvislé pokládce asfaltu a to až 25,275 km v rámci projektu Al Khor Road. Zajistil na to 3 asfaltové obalny, které jeli v režimu 24/7, s produkcí 800t/h.

https://pbs.twimg.com/media/EhIjukWWkAE ... ame=medium
https://pbs.twimg.com/media/EhIjbdeXcAA ... ame=medium
https://pbs.twimg.com/media/EhIjukWWsAA ... ame=medium
https://pbs.twimg.com/media/EhIjukOXgAA ... ame=medium
https://pbs.twimg.com/media/EhIjbdUXsAE ... ame=medium

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu se dostala další část koridoru Sabah Al-Ahmad Corridor - 1,4 km dlouhý flyover At Waab Street.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. 1 vlastní příspěvek jsem z vlákna odstranil.

Populace státu se od roku 2010 do roku 2020 zvedla o 1 mil., tedy o asi 52%. Až 97% obyvatelstva žije ve městech. To, co se tady za těch 10 let postavilo a dál plánuje stavět, tak to je dech beroucí pohled. Hlavně je to dáno i tím, že Katar chce, aby to bylo vidět. Tak jak je tady prototyp slobodného média jako je Al Jazeera, tak je tady i ta možnost zapojení celého světa do budování nového státu. Se vším všudy. Na enormně malé ploše pro relativně málo obyvatelstva se sem dopravuje snad všechno z celého světa. To se ani nedá všechno zhrnout. Udělám to takhle: napíšu text a pod něj umístním několik odkazů, které na ten text naváží infografikou pro připoměnutí. Zdaleka to nebude všechno, ale alespoň něco. Faktem je, že všechno se pečlivě plánuje. A pak až staví. Tady se nejdříve staví silnice, pak se hodlá stavět to ostatní, takže když vzniknou třeba 10-pruhové tahy s kolektorama, tak šlo napsat pro méně znalé, proboha na co, když tady žije jen asi tolik lidí co má jedna Praha? No ale faktem je, že tady není železnice a plánovaný rozvoj na nějaké období je v tak velkém objemu mnoha desítek mld. USD, že ten tovar je sem nutno dopravit. Dá se sečíst kapacita vozidel za 1h jak osobních tak nákladních. Největší brzda dle největších poradců ve světě jsou pak MÚK. Tady Katar zajistil, že tohle brzda nebude. Tady se dá plynule dostat na všechny směry dostatečně často. Jedna hlavní tepna pro nákladní vozy, další pro osobní, další je mix všeho. Další obsluhuje nižší řád silnic. Všechno do detailů naplánované. Až tak, že teď když Katar taky bojuje s intenzivními srážkami, tak tady jsou v podzemí velké zásobníky na vodu. Tady kdysi nebyl 1 km asfaltové silnice a není to tak dávno a když byla vize, že bude dálnice, kolem budou stadiony a bydlení a nad dálnicí povede metro na pylonech, tak to vypadalo jako pohádka. Ale dnes to tady je realita. Plánem bylo vytvořit 800 km epxressways s 240 MÚK na nich. A dalších 100 km napojovacích silnic. Ulice jsou ještě zcela mimo včetně dalších průtahů. Každé 3-4 km je 1 3-5 patrová MÚK. To obnáší tunelové sekce a to vše za plného provozu se dostavuje. To vše si žádá další velkou položku a tou je dopravní značení. Vynikající osvětlení k tomu, které musí zohledňovat taky pouštní počasí. Vynikající technologie a excelentní služby i pro turisty, pro obchodníky, protože Doha spěje k finančnímu a obchodnímu centru. A tato expanze nebyla zastavená ani Sadskou Arábii, která tady na Katar uvalila blokádu. A očekavala, že Katar do 2 týdnů nebude mít potraviny, ale opak se stal pravdou. Katar si se vším poradil. Lépe řečeno, ta blokáda již neměla smysl, protože již stál přístav a dálnice, kterými se povedlo zásobit stát po této osi. Navíc Katar jakožto vlastník velkých zásob plynu má silné spojence a Saudové podceňují i tento prvek. Katarský vládce jakkoliv je mladý, tak je mimořádně vnímavý a pokrokový v tom, čeho chce dosáhnout. Katar nežije pro plyn a ropu, tu pouze prodává, ale hodlá vystavět a proměnit stát na plně funkční a soběstačný. Infrastruktura se tady staví na 100 let dopředu. Hrozba jako je Saudská Arábie se tady řešila diplomaticky a mj. Katar nakoupil za desítky mld. USD zbraně a dále udělil občanství mnoha lidem z JV Asie, kteří tady do té doby třeba jen pracují, tak po novém jsou v armádě. Excelentní pracovníci dostávají nabídku na setrvání zde, s možností přistěhovat část rodin. Na vojenských prohlídkách lze pozorovat jiné národnosti. A Katar si nepochybně naklonil jak velké a silné mocnosti v regionu, tak udržel dobré vztahy i s částí zemí GCC a se samou Saudskou Arábii již nepokračuje jako kdysi. Katar je logicky mj. i asfaltová velmoc, protože musel vystavět i toto zázemí. Radost spolupracovat s touto zemí, protože to tady klape od prvního po posledního v řadě. Letos se naplno rozběhl program zazelenění okolí silnic a dálnic, masivně se staví cyklochodníky, rozvíjí veřejná doprava. V Kataru má žít v roce 2035 celkem 3,5 mil. lidí a mají tady mít veškeré zázemí s tím, že Katar má mít dostatek zdrojů pro budoucnost a další rozvoj. Kdysi tady byla poušť a nic víc. Teď by se zdálo, že je to tady jen samý asfalt a beton. Ale ono to bude hezké zelené a plné života. Nepřistupuje se tady k tomu tak, že budu řešit 20 let jak postavit obchvat něčeho co je přeplněné vozidlama, když na to, aby byl rozvoj, tak to nesmí stát. Tak jak to bohužel musí řešit většina planety, tak přesně to se tady nerealizuje a je snaha se vyhnout tomu co se stalo v Dubaji po dostavbě první dálnice středem města, která se takřka během pár let zcela zahltila.

To, co tady padlo pro ex dekádu, tak to je megaprojekt Most přátelství. Ta 40 km stavba mostu Katar - Bahrajn. Ovšem realizace se tady dočkalo mnohem, mnohem více projektů. Za zcela jiné částky peněz. Možná později bude i nějaký most na jiný stát. Katar nyní čeká jiná megastavba a sice Sharq Crossing. Ten se musel odložit, když začala blokáda, protože by opravdu nebylo dost materiálů.

Zda a jak budou využité stadiony pro Fifa World Cup 2022 se taky neví. Vzhledem tedy k pandemii COVID-19 je to otázní. Ale stadiony stojí a již se využívají.

sharq crossing: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 02#p203602
metro Doha: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 35#p188135
kryogénní asfalt: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 12#p194012
produkce asfaltu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 95#p140395
bombastický pohled: http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=11682 ( lusail expressway: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 09#p170409 )
10- pruh + 4- pruh: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 49#p182049
10 km tunel pro vodu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 24#p181824
moje maličkost: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 90#p157790
metro&dálnice: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 94#p205494

Stávající hospodářská situace:

*HDP dosáhlo v roce 2019 hodnoty 183,5 mld. USD (rok 2020 bude v úrovni nad 2017)
*nezaměstnanost je irelevantní údaj; formálně 0,1%
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni 66% HDP (stát se zadlužuje bez ohledu na krize; součást rozvoje je za stávajících nízkých úroků si půjčovat)
*Katar vlastní jeden z největších fondů světa; Qatar Investment Authority

Katar počítá pro rok 2021 s rozpočtem, který bude vycházet z ceny ropy 40 USD.

Qatar Investment Authority disponoval v roce 2017 (před blokádou) hodnotou cca. 300-350 mld. USD. Letos k 10/2020 v něm byl majetek, hotovost a zlato v hodnotě asi 295 mld. USD. Fond nakupuje "budoucí byznys"; německé a jiné vyspělé tech- firmy. Nano-, bio-, technologie, strojírenské fabriky, kde již je silné zázemí atp. Až 55% aktiv je investováno v podobném schématu, což má přinášet zdroje, až se pomine potenciál ropy a plynu.

Dopravní investice jsou prakticky na svém konci. Rozhodně se bude stavět dál, ale v menším rozsahu. K dálnicím a silnicím se budou stavět budovy. Metro se rozšíří, ale stavebně udrží ve stejných výdajích. Postaví se třeba i něco nové, ale v bloku dalších investicí. Vše se realizuje k cílovému datu 2030, kde končí Vize, která má za cíl změnit strukturu ekonomiky z plynu na jiný typ. Katar na to hodlal utratit během cca. 20 let asi 200 mld. USD. Asi 50 mld. USD navíc stála armáda, což je do jisté míry daň za suverenitu. Dalších asi 20 mld. USD stojí investice v Turecku, Indii a jinde, což jsou ale již investice co se vrátí zpátky, ale je to další daň za suverenitu a silná spojenectví.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

extra příspěvek k dálniční a hlavní silniční síti, což by se mi do výše uvedeného souhrnu již nevešlo pro ztrátu přehlednosti

Co je tedy vlastně cílem v roce 2030? Je to jednoznačně taková struktura HDP, kde nebude již dominovat ropa a plyn. Ale 4 jiné priority: finance, cestovní ruch, vzdělávání a technologie. Doha nepochybně bude dostupná díky aerolinkám, které třeba na podzim mají od státu 2 mld. USD jen tak na vykrytí ztrát a nyní se prezentují jako bezpečné aerolinky i pohledem na COVID-19. Jednoduše přežijí, protože Katar na to má. Obchodní centrum, vzhledem k vybudování jednak již místních struktur a jednak nákupem tovarů a služeb za obrovské peníze. Dary a rozvojová pomoc zajišťují další budoucí byznys kontakty. Cestovní ruch tady má být ve formě post-cestovního ruchu. Slibují se nevídané zážitky doplněné o alternativní sport. Vzdělání nejen pro místní, ale garance kvalitných seminářů na různé témy z oborů, které Katar nakupuje a rozvíjí již pár let a sice pokročilý průmysl, věda a IT. Tohle všechno obslouží kvalitní síť dálnic s MÚK, metro a nadstandardní silniční spojení mezi jednotlivými uzly zájmů.

To území je tady limitujícím faktorem. Staví se i s výhledem do budoucnosti. Vzhledem k blokádě se některé hlavní tahy znásobují, to ještě za pochodu. Ze 4- pruhu je 8- pruh atp. Lze počítat možnosti provozu a potřeb za 1h. Tady vůbec není rozhodující to, že do 2030 by stačil 6-pruh. Tady totiž v 2030 budou všude kolem další domy, objekty pro zpracování třeba potravin, školy, nemocnice, kulturní zázemí, obchody. A nebude již kde budovat další pruhy. Musí se ale taky žit, takže hromada MÚK se staví v etapách. Jak je již správná doba pro další zástavbu kolem, tak se přistavuje další větev atp. A tak se vlastně formuje život zde. Neustále se něco děje. Někde se ještě jen brouzdá po poušti inženýr, jinde již sázejí stromečky u hotových dálnic s hustým provozem ve špičce, protože dál je nějaké omezení pro výstavbu nadjezdu pro další MÚK.

pár videí od státního investora:

hlavní tepny


časosběrné video výstavby mostu Duhail Al-Gharafa (tady více: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 78#p217278 )


lokální infrastruktura




cyklostezky


Původní dálniční program zahrnoval 800 km dálnic (bez ohledu na pruhy), 200 MÚK a práci pro 55 tisíc lidí z 30 států. Pak se to upravilo na 900 km včetně přivaděčů a spojnic mezi MÚK k některým uzlům po další lokálnější síť, na 240 MÚK a v časech, kdy to tady vrcholilo tady pracovalo na 110 tisíc lidí jen v silniční výstavbě. Jakožto celek ten původní program patřil v daném času k jednomu z největších na planetě, rozdělen mezi původních 78 projektů. V propočtu na rozlohu a km bezprecedentní plán s prakticky minimálním zázemím. Nejvíc na tom ze začátku vydělalo právě mnoho rodin ze Saudské Arábie, protože hodně tovaru sem šlo právě díky tomuto jedinému pozemnímu spojení, což vlastně de facto padlo. K tomu všemu 450 přechodů pro pěší a cyklisty, 3D modely a další a další prvky, jaké do té doby moc k vidění nebylo. A tato doba ani není tak dávno, 10 let zpátky. Uprostřed regionální blokády v roce 2017 se tady položilo 7 mil. t asfaltu. Do hotelů dovezl mramor po námořní trase, na čem vydělalo vícero námořních firem, které právě měli krizi. Hlavní přístav Kataru měl co dělat, částečně vypomohl Omán a další, kteří odmítli stát plně na straně Saudů. Potraviny sem letěli leteckým koridorem z Íránu a Turecka. A to je zase politika Kataru: spolupráce s Íránem při těžbě plynu (Írán je věčný rival Saudů), pomoc Palestině (což vlastně Katar převzal po Saudech, kteří toho zanechali; ovšem údajně Katar sponzoruje i zbraně pro Hamas) a odmítá se aktivně účasnit v jakékoliv válce; do blokády se Katar účastnil vojenské intervence v Jemenu vedenou Saudskou Arábii. Saudská královská rodina se posledně vyjádřila, snad vtipem (i když realizovat by to šlo), že z Kataru udělají za trest možná i ostrov ... ale jsou i mírnější slova vedoucí ke snahám o smíření.

To, zda tomu tak za dalších 10 let bude, tedy zda tady bude tolik lidí jak je plán a jestli bude stát soběstačný a nebudou lidi stát v dlouhých kolonách, tak na to si bude potřeba ještě počkat, ale prozatím se Katar ve všech směrech rozvíjí dle představ navzdory různým překážkám, ať už blokáda aneb stávající pandemie.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná téma ve vláknu

S. Arábie ukončila více než 3-roční blokádu Kataru. :arrow:

https://pt.euronews.com/2021/01/05/paz- ... ia-saudita
https://edition.cnn.com/2021/01/04/worl ... index.html
https://www.ft.com/content/ad2eb477-b8f ... 41759fc897
https://www.cbsnews.com/news/saudi-arab ... lf-crisis/



Katar měl padnout na kolena a žadonit v Rijádu, že se zhroutí zásobování do 2 týdnů. Nic takové se nakonec nestalo a blokáda, která vytrvala více než 3 roky byla po diplomatickém snažení ukončená. Ona taky pozice S. Arábie již není taková, jaká byla na začátku této akce. Ve výsledku to posilnilo obchod Kataru s EU a Asii.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar si postavil továrnu na výrobu LED osvětlení. A hned jí využívá. Instaluje 1160 sloupů ve tvaru místních stromů do centrální Doha. Všechno dodají místní firmy. (reference a možnost se ucházet jinde)

vizualizace:
https://pbs.twimg.com/media/Es0gpTDWMAA ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/Es0gpS-W8AQ ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/Es0gZubXAAA ... name=large
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Bylo inaugoruván 29 km dlouhý koridor: Sabah Al Ahmad Corridor. Ten zajišťuje napojení mnoha důležitých staveb/objektů ve státě. A zahrnuje v sobě vícero obřích MÚK jako třeba:
Q1.JPG
Q1.JPG (159.97 KiB) Zobrazeno 9006 x
Popis inaugurovaného projektu: http://www.ashghal.gov.qa/en/MediaHub/N ... Dk_LWhKhPa
Q2.JPG
Q2.JPG (113.21 KiB) Zobrazeno 9006 x
Q3.JPG
Q3.JPG (65.93 KiB) Zobrazeno 9006 x
Q4.JPG
Q4.JPG (178.62 KiB) Zobrazeno 9006 x
Q5.JPG
Q5.JPG (184.81 KiB) Zobrazeno 9006 x
Celkem je zde 18 MÚK, 30 mostů, 15 podjezdů a celkem 41 km obsluhovacích silnic. V rámci stadionů jich napojuje 6.

Veškeré práce se dokončí do konce tohoto roku. Dodělávat se budou obslužní silnice k jednotlivým areálům, terénní úpravy a úprava zeleně. Otevřen je měsíce před termínem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

V Kataru byl uvězněn na doporučení generálního prokurátora ministr financí Ali Sharif Al Emadi. Tento muž byl ministrem financí od roku 2013 doposud. V roce 2020 byl označen za nejlepšího ministra financí v regionu. Mimo toho byl účastný v státním investičním fondu, který ovládá stovky mld. USD, účastný vedením v bance, která je největší institucí, která dává půjčky v Asii a Africe ostatním státům na rozvojové projekty. A v dalších institucích. Zatčen byl za podezření, které vedou k zneužívání postavení moci ministra financií a za spronevěru. Vláda odmítla, že by šlo o souvislost s národním fondem. Hlavní vládce poukázal na fakt, že bylo vedeno delší šetření některých kroků a nemá k tomu co víc dodat.

Katar se již v letošním roce má dostat znovu do přebytku. Nepoložila ho ani blokáda Saudské Arábie, která ze 2 týdnů trvala roky, ani pandemie. Přebytek má být ve výši 2,3% HDP při cenách za barel 40 USD.

Qatar Investment Authority má nyní hodnotu asi 300 mld. USD. Dluh státu se zvedl v roce 2020 na 76% HDP, což je způsobeno zrychlením transformace ekonomiky a její diverzifikace a zrychlením všech infra- projektů, výpadkem příjmů pro pandemii a boj s pandemii samotnou. Koncem tohoto roku má být dluh na úrovni 75% HDP, ale to bylo za předpokladu, že stát bude v deficitu 6%, takže uvidíme, jak to dopadne nakonec. Dluh je tedy kolem 50 mld. USD.

Katar eviduje 210 000 případů nemoci COVID-19 a 500 úmrtí. Vakcinace úplně zaočkované populace nyní činí 23% populace. Katar doufá, že v roce 2022 se tady odehraje světový pohár, pro který vybudoval veškerou infrastrukturu, která mj. stimulovala celý rozmach státu a transformovala nejen ekonomiku, ale i samotné myšlení obyvatelstva, které je dnes v rámci tohoto regionu nejdále, co se týče vzdělání, myslení do budoucna, vybavení veřejných služeb, práv i žen atd. Nemluvě tedy i o to silné finanční pozici, co se nedá zdaleka říct o většině států Zálivu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

O 2 příspěvky výše jsem psal o koridoru Sabah Al Ahmad a tady je pro lepší představu jak je vsazen do přostředí respektivě jak kolem něj je zástavba i video z Ashghalu:



Dále, Katar dosáhl v 1.Q 2021 mírný přebytek, ve výši kolem 55 mil. USD. Dopomohla k tomu jak větší cena ropy než projektovaná a rozsáhlá transformace ekonomiky, díky které již Katar vyrábí a zpracovává řadu technologických produktů a potravin. Po delší době si tak Katar nemusel půjčovat peníze a dál se zadlužovat. Navíc proběhla informace, že až 1/4 výdajů za 1.Q 2021 směrovala do pokračujících infrastrukturních investicí, které jiné státy odkládají a Katar naopak normálně buduje i nadále.

Katar dále splatil část dluhu dříve než dle plánu, což jsou další peníze k dobru, čímž by byl býval přebytek ještě větší. Jde ale o to, že zadlužení meziročně kleslo o 2% HDP a vláda se zaměřila na zahraniční dluh.

Transformace ropní (zde plyn) ekonomiky:

Rok 2011: 60% závislost
Rok 2017: 48% závislost
Rok 2022: cílem je 35%

Transformace ekonomiky se má docílit do roku 2030 tak, aby v roce 2040, kdy se očekává již pokles možností těžby a prodeje a zároveň růst populace a její nároků bylo finančně zvladatelné udržet dosáhnutý stupeň rozvoje státu. :idea: Až do roku 2030 se všechno řídí dle detailní vize státu. Katar začal v posledních letech posilňovat vliv PPP projektů, soukromých investorů a právě proto buduje i metro v hlavním městě a zesilňuje přístavní a obchodní vazby na širší svět.

Katar má ze všech států GCC nejvíce peněz v národních fondech v propočtu na obyvatele, což je jeho další plus. Nutno zdůraznir, že se snížil během uplynulých 4 let o 40 mld. USD na asi 300 mld. USD. To se stalo ale i pro krizi se svým sousedem KSA.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Vylepšování hotových dálničních/zkapacitněných tahů: (zazeleňování, bike pruhy a lepší proměnlivé značení a nyní i tvar LED lamp se sloupama)
hotovo by mělo být do zahájení World Cup 2022
hotovo by mělo být do zahájení World Cup 2022
07.JPG (104.63 KiB) Zobrazeno 6440 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar vybudoval kolem 900 km zkapacitněných tahů. Na nich se nachází bezmála 350 nadjezdů (flyovers) a asi 300 MÚK, které mají min. 3 patra. Vzniklo tak mnoho tunelových sekcí. MÚK zajišťují co možná nejvíce neomezené cestování. I nadále ale probíhá jejich upgrade: LED osvětlení, nové značení, signalizace, napojovaní na vedlejší silniční síť (taky zkapacitněnou), eko- projekty a vodovodní infrastruktura. Program se realizuje do roku 2030. V době zahájení tohoto programu tady nebylo více než 100 km zkapacitněných tahů. Základní rozpočet prací činil 50 mld. QAR.

Mesaimeer Interchange
https://www.gulf-times.com/story/691501 ... completion
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

FIFA World Cup 2022

K 10/2020 by,lo oznámeno, že Katar investoval do infrastruktury a všeho vybavení pro tuto událost, kterou podmínil rozvoj země již přes 200 mld. USD. Soutěž o pohár bude probíhat mezi 21.11. až 18.12.2022 v 5 městech a na 8 stadionech.

Investice jsou součástí Vize 2030, kdy se Katar zásadně transformuje.

Samotný rozpočet pro stadiony a zázemí pro fanoušky dosáhl 6,5 mld. USD.

Silnice, letiště, hotely, turistické atrakce, špičkové IT systémy atd., moderní bydlení a úřady, aplikace atd. jsou vším, co je tady za onu částku hotové.

Do události se ještě proinvestuje asi 20 mld. USD. Hlavní stadion, který již stál (1975) byl v 2017 plně zmodernizovaný.

Stát Katar má mimořádně silnou finanční pozici. Jeho dluh, který v roce 2020 poskočil na 72% HDP se letos sníží na 60% HDP a v roce 2022 klesne na 52% HDP. V rámci Rady států Zálivu má prakticky nejnižší zadlužení a nejvyšší kapitál na obyvatele. Za zásadním urychlením proměny stála nakonec blokády ze strany Saudské Arábie, která přinutila obyvatele Kataru k rychlejší samostatnosti v produkci základních komodit, ze kterých dnes těží vývozem do okolních států. O technologiích, které si Katar může dovolit ani nemluvě. Třeba nová továrna na LED osvětlení k silnicím ...

Qatar Investment Authority, vlastní v tomto roce majetek ve výši asi 295 mld. USD. Tento majetek nastrádal od roku 2005. (3. největší akcionář skupiny VW a celé řady dalších strojírenských firem, vlastník mnoha nehnutelností v metropolích UK, USA atd.) V tomto roce QIA vráží peníze do datových center a skladů, do distribučních řetězců v návaznosti na balíkové služby. To značí, že tento národní fond Kataru je velký jako 2x HDP státu. Nebo 4x proti dluhu.

Ekonomika byla nastavená na cenu ropy v úrovni 40 USD na rok 2020. Již i ten fakt, že cena neustále roste nahrává státu. Katar je bohatý na plyn, ze kterého právě financuje transformaci ekonomiky do budoucna.

V 1.Q 2021 přinesla neropní část ekonomiky až 66% zdrojů do veřejného prostoru, což je zárukou dalšího nápředování země.

I proto si Katar může dovolit masivní pomoc okolním zemím, které potřebují pomoct udržet veřejné finance. Jen Tunisko získalo asi 2 mld. USD v letošním roce z Kataru. (pomoc pro Tunis trvá již vícero let), další značná část peněz jde do Bahrajnu, Ománu, Egyptu ...

Katar odolává i "teroru", de facto i díky snahám o podporu dosavadniích hnutí v Gaze, ale taky se snaží udržet kontakt s Afghánistánem. V rámci Evropy se katarské peníze nachází v Kosovu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

DZ dálniční a další hlavní silniční sítě v souvislosti se stadionama
DZ0.JPG
DZ0.JPG (72.13 KiB) Zobrazeno 5107 x
DZ.JPG
DZ.JPG (93.04 KiB) Zobrazeno 5108 x
DZ1.JPG
DZ1.JPG (61.78 KiB) Zobrazeno 5107 x
Obrázek

Obrázek

Obrázek
DZx.JPG
DZx.JPG (71.66 KiB) Zobrazeno 5105 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“