Katar

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katarský úřad veřejných prací informoval, že do roku 2022 se v zemi postavilo 935 km dálniční sítě. Do roku 2030 se v souladu s Vizí 2030 postaví dalších 150 km dálniční sítě a tím se prozatím má dálniční program prakticky ukončit. Nyní je tedy z 86% délky již hotovo. To vše za necelé 2 dekády, přičemž boom otevírání proběhl uplynulou dekádu. V realizaci je nyní ještě 5 větších projektů. Z pochopitelných důvodů se masivní výstavba ukončí i proto, že dálnice je prakticky v každém regionu a vedle sebe jdou i 2 tahy, obzvlášť v rámci koridorů pro nákladní dopravu.

V Kataru je ovšem rozsah zkapacitněné silniční sítě o dost širší, tyto údaje ale prozatím nejsou aktualizovány vzhledem k masivní výstavbě silnic nižšího významu, kam spadají.


psáno v 10/2021:
Diaľničiar píše:Katar vybudoval kolem 900 km zkapacitněných tahů. Na nich se nachází bezmála 350 nadjezdů (flyovers) a asi 300 MÚK, které mají min. 3 patra. Vzniklo tak mnoho tunelových sekcí. MÚK zajišťují co možná nejvíce neomezené cestování. I nadále ale probíhá jejich upgrade: LED osvětlení, nové značení, signalizace, napojovaní na vedlejší silniční síť (taky zkapacitněnou), eko- projekty a vodovodní infrastruktura. Program se realizuje do roku 2030. V době zahájení tohoto programu tady nebylo více než 100 km zkapacitněných tahů. Základní rozpočet prací činil 50 mld. QAR.

Mesaimeer Interchange
https://www.gulf-times.com/story/691501 ... completion
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu se odevzdal upgrade projektu 4. vnitřního okruhu s tunelem Al-Tadamon v rámci jedné MÚK.



Jedná se o tzv. D- Ring Road s tunelem jménem i Fareej Al-Ali. Tato nová MÚK zkrátí cestovní časy mezi Doha Expressway a oblastmi Nuaija, Al Hilal a starým letištěm a dalším množstvím areálů se vzděláváním, zdravotnictvím a průmyslem o 70%. :ok:

Na celém upgradu trasy jsou 3 nové MÚK včetně jedné tunelové a rozšířil se na části úseku tah ze 6- na 8- pruh.

Na výstavbu se spotřebovalo 17 tis. t ocele, 100 tis. t asfaltu a 105 tis. t betonu.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

okružní křižovatka v Kataru, jako upgrade:
Obrázek

85% Al Wukair Road prošlo dualizací a modernizací:
Obrázek

ze života:

Katar a plyn (a Rusko a EU a další pohledy): https://agsiw.org/the-ukraine-crisis-is ... -strategy/
- nemohu z toho vyňat pár odseků, je nutno si to číst pro souvislosti jako celek

Katarský rozpočet 2022:

*výdaje: 204,3 mld. QR (asi 56,13 mld. USD)
- budou o skoro 5% vyšší proti roku 2021
*příjmy: 196 mld. QR
*deficit: -8,3 mld. QR (2,3 mld. USD)
- pokud bude cena ropy v úrovni 55 USD za barel

Jeho excelence uvedla, že na velké projekty směruje z rozpočtu 74 mld. QR. Částka slouží na plnění vize, cílů a programu rozvoje. Vše v souladu se všemi strategiemi. I nadále dominuje infrastruktura, rozvoj území pro občany a veřejné služby včetně zdravotnictví a vzdělávání.

Na chod vzdělávání půjde 17,8 mld. QR, velká část směruje do nových škol a výzkumu. Zdravotnictví dostane 20 mld. QR a to proto, že vláda sestaví nové programy s cílem zlepšit úroveň zdr. starostlivosti.

Katar má dluh ve výši 70% HDP. V letošním roce chce refinancovat asi 10 mld. USD, které má vrátit v roce 2023.

A aby šlo porozumět tomu výše uvedenému článku v tomto přísp. lépe, tak jen dodám, že Katar během 6 let investuje do vlastního zvednutí těžby a exportních možností LNG částku ve výši 30 mld. USD. Umožní mu to o 50% zvednout export. :idea:

Jináč řečeno zvětší produkci LNG z 77 mil. mt/rok na 110 mil. mt/rok.

Katar se ale mezičasem rozhodl zesílit digitální ekonomiku, zelenou energii a reformu (snižuje emise) a ve velkém instaluje podmořské káble. To se málo ví, ale Katar spravuje na 45 tis. káblů, obsluhuje propojení 3 mld. lidí od Afriky přes Blízký Východ po Asii.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar uvádí do provozu 6,2 km spojovací tah a Al Khufous Street. Jde o spojení území Murraikh, Muhairja a Luaib, kde jsou zase početná vzdělávací, komerční, sportová centra. Další typická hlavní městská zkapacitněná tepna (ale zde již jako nová je širší):

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katarský úřad veřejných prací instaloval dalších 50 mega dopravních portálových značení s proměnlivými značkami na vícero stadionů nebo jiných zájmových bodů. Protože silnice tady není neznámý pojem, ale tady hlavně díky mnoha MÚK a jízdním pruhům všude možně by bylo problémem cestovat. Značení je jak vodorovní, tak neustále doplňováno dle "praxe" i ve smyslu těchto mega systémových prvků. Vše musí odolat písečným bouřím a být tehdy i dobře čitelné. Pro představu ačkoliv v tématu již názorné ukázky jsou:

Obrázek

Obrázek

Dále, jak jsem sem umístňoval mnoho "zazeleňujících" prvků a akcí k sázení stromů, tak to není jenom tak. Katar si dal již za cíl vysadit na svém území minimálně 1 milion stromů. A samozřejmě, že všechny stromy mají dál násležitou péči včetně zavlažování. Pokud i některá dřevina vyschne nebo nepřežije, tak je již v evidenci a dosadí se. Jak si tato akce stojí dnes?
367.JPG
367.JPG (25.16 KiB) Zobrazeno 5053 x
Program se nedaří naplnit dle původních cílů, ačkoliv tato akce běží s dalšími 66 národy světa, tak se povedlo dosáhnout 2 rekordů, třeba denní počet vysázených stromů, ale navazuje to samozřejmě na budované cyklotrasy kolem silnic atd. a celkový cíl by se měl dosáhnout na podzim. Není to vůbec jisté a to navzdory tomu, že se toho zůčastňují všichni od ministerstev po školy. Ale každý strom k dobru je lepší, než nic. Není to přitom náhrada za výstavbu, protože tady předtím byla jenom poušť.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar odevzdal do provozu novou MÚK: Logistics City Interchange, která se nachází na jižní části G-Ring Road a Free Zone, JZ u HIA. Jde o jednu z nejdůležitějších MÚK v zemi. Kapacita: 10 tis. vozidel za 1h.

G-Ring Road zajišťuje napojení průmyslové oblasti z jihu, s mezinárodním letištěm Hamad, přístavem Hamad, dalšími silnicemi a s logistickým prostorem Logistics Village.

Přístav Hamad se začal realizovat v roce 2010, dokončil v 2016, v plné kapacitě je od roku 2020. Tady se obrátí kolem 8 mil. t tovaru. Náklady na jeho výstavbu 7,5 mld. USD. Během blokády ze strany KSA všechno zásobování stálo na tomto hlavním přístavu. Blokáda se začala v 2017. Hned první měsíc blokády tady bylo vyloženo 200> lodí. Přístav se rozkládá na 26 km2.

Nyní se od přístavu staví vyvýšená linka metra. Součást červené trasy.

mapa:
Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar dovedl zakomponovat západní strukturu plánování s využitím nejlepších a proměnil se v bohatou zemi s cílem stát se finančním a obchodním centrem regionu. Dávnější blokáda ze strany Saudů přinutila tamní národ se rychleji stát soběstačným, více dbát na vlastní diplomacii a zvednout výdaje na obranu. To vše se povedlo docílit a Katar se stal nezávislejším a samostatnějším. V období nízkých cen ropy a plynu Katar i nadále masivně plnil cíle Vize 2030 a plán pro uskutečnění MS v kopané v tomto roce, čímž se tady masivně zvedlo zadlužení.

V tomto roce vzhledem k vysokým cenám ropy a plynu, 2x větším proti plánům z r. 2021 pro rok 2022 skončí rozpočet v přebytku prozatím v odhadu +16% HDP. To umožní rychleji snižovat výši zadlužení a dál udržet vysoké výdaje. Rozpočet za rok 2021 nakonec skončil v přebytku +2% HDP. Dluh byl v roce 2021 již nad 80% HDP, přičemž letos se i pro zvednutí HDP očekává snížení zadlužení na 67% HDP.

Katar rozběhl těžbu v tzv. Severním poli, čímž udrží těžbu a export. To je další plus pro zlepšení finanční stability země. Vysoké masivní investice přitom stát neživí, pouze mu umožňují dohnat co mu chybělo pro zařazení se mezi špičku. Katar může snížit investice do veřejné infrastruktury i o 2/3 a samotnému Kataru to neublíží. Protože zde pracuje násobek více lidí ze zahraničí, většina materiálů se dováží a to včetně technologií. Na výstavbu se pak uplatňují snížené daně atd.

Vláda přebytky, které nelze vložit do snížení dluhu a do vlastního rozvoje pak investuje do Qatar Investment Authority, tedy do národního fondu pro budoucnost. Ten pomohl překlenout špatné období nízkých cen ropy. Dnes má hodnotu navzdory všemu vývoji kolem 400 mld. USD, přičemž existuje od roku 2005. Katar má zároveň jeden z největších HDP na jednoho obyvatele. https://en.wikipedia.org/wiki/Qatar_Inv ... _Authority

Katar dokončil megaprojekt MÚK Mesaimeer Interchange. Spojuje Al Wakra a Doha s celou řadou tahů. Zkracuje se cestování v rámci tohto uzlu o 70%.

proměna stavu z let 2017 a 2021 je tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 96#p251096

Nyní se tedy dokončila poslední plánovaná větva. Připojuji i další záběry a infografiku. Přitom to není tak dávno, co tady byla jen poušť.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar nedávno potvrdil, že bude dodávat LNG do Německa od roku 2024. Katar se snaží dívat do budoucnosti a sice: dnes vozí 80% plynu na východ a 20% na západ. Za 6 let chce vozit plyn 50/50 na obě strany. Zároveň se rozhodl, že dosavadní prodej do Evropy se určitě nesníží, i když jsou asijské firmy ochotné platit více, než jsou kontrakty platné s těmi v EU. Katar dodával do Evropy v roce 2021 celkem 1/5 evropského importu. Soidární přístup k Evropě je pro to, že i když by Katar ihned vydělal více peněz z prodeje za víc, tak by obratem ztrácel z investičního fondu, který se zaměřil na západ. Katar mj. před pár dnama rozhodl, že v jeho Severním poli zvedne těžbu do roku 2027 o 64%. Na tyto investice se domluvil s Exxon, Total a dalšíma jako Shell a Conoco. Naopak Katar zase hodlá investovat do LNG terminálů v USA částku 10 mld. USD, aby se zvedla tamní exportní kapacita co možná nejrychleji. Celkově Katar schválil koncem 2021, tedy když už energie zdražují, investice do plynu za skoro 30 mld. USD. Právě tato částka směruje do Severního Pole.

Stávající denní produkce Kataru je 77 mil. mt ročně. Po novém to bude 126 mil mt ročně. Tato mini země vlastní asi 12% zásob plynu na planetě. V rámci vlastní těžby exportuje asi 80%, zbytek využívá na vlastní účely včetně těch souvisejících s těžbou. Plyn používá Katar jak lze i z vlákna sledovat na proměnu státu a na zajištění budoucnosti jak jen nejlépe to lze realizovat.

kdysi jen písek a poušť, již i vláčky v provozu
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar formuje "bus lane", tedy jízdní pruh pro autobusy na dálničním tahu A- ring. Prozatím se tak stane pro událost World Cup 2022, ale vládcové říkají, že pokud bude zájem, pak to již takhle zůstane a ba co víc, díky navržené dálniční síti bude možno tento model rozšířit i jinam a tím zavést i veřejnou dopravu. Zajistila by se tak vysoká obslužnost území v doplnění k metru. Samozřejmostí je plná e- služba, pokrytí internetem a klimatizací a to včetně zastávek. Mapa a realizace:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Do roku 2022 Katar postavil již na 935 km dálniční sítě. Tedy pouze dálnice, nikoliv všechny zkapacitněné tahy. Do roku 2030 v souladu s Vizí ještě postaví dalších 150 km. Objem prostředků logicky klesá. Ovšem dopravní investice jsou ve stejné výši a realizují se další rozsáhlé projekty. Nejdřív ale vyrostla kvalitní dopravní síť, která obslouží území. Síť expressways je tedy prozatím v plánu 1085 km. Hotovo je tedy z 86%. To vše za pár let. Na této dálniční síti se dnes nachází asi 300 MÚK. To je základ, kterým se tady řeší bezproblémovost páteřní obsluhovosti státu. Použité jsou nejlepší technologie a materiály, aby se co nejvíce prodloužila životnost. Na tohle všechno si Katar potrpěl v pečlivém plánování, které zajistilo několik nejlepších evropských firem.

:arrow: Infrastruktura, která mj. zajistí obslužnost World Cup Fifa 2022, událost, na kterou se Katar zaměřil a rozvíjí kvůli tomu značnou část země způsobem, který mj. opisuju v tématu. Tento cíl je součástí obsáhlé Vize 2030. Zde je infograf zaměřený na silniční segment:

Obrázek

:arrow: V souvislosti s klimatickýma změnama (kdy to co bylo kdysi v Kataru a sice 40 st.C je dnes běžné v Evropě a v Kataru je 50 st.C) se Katar rozhodl, že udržitelným způsobem zazelení území. V místech, kde byla poušť, jsou dnes dálnice a budovy. Pod nimi jsou veliké retenční a další nádrže, kam odtéká dešťová voda. Ale aby se zem dál nepřehřívala, tak se má vysadit na 1 milion stromů. Jak si stojí tento cíl, ve kterém se pečlivě eviduje každý jeden strom a jak se musí rozšiřovat pásmo cyklo- infrastruktury, chodníků pro pěší atd., tak se sází stromy. Ve srovnání s posledním obdobím se tedy číslo nezvedlo.

Obrázek

:arrow: Katar aktualizoval vývoj státního rozpočtu. Po letech deficitů se vrátí silný přebytek. Očekává se ve výši +16% HDP. Poměr dluh k HDP letos klesne na 67%. Nejen pro silný přebytek, ale pro růst HDP a rozsáhlé vnitrostátní reformy. Přebytek de facto pokryje výdaje na Vizi 2030, která způsobovala v uplynulých letech schodky, které Katar kryl dluhem vzhledem na nízké úroky a velmi vysoká aktiva státu.

:arrow: Qatar Investment Authority nebo-li národní rozvojový fond, který má uchovat prostředky v post-ropní éře, založen v roce 2005 investoval již ve 40+ státech světa. Zahrnuje majetek v hodnotě asi 300 mld. USD (150% HDP) a vláda plánuje zvednout tento majetek na 450 mld. USD. Hodlá k tomu prosadit zisky a přesouvat sem přebytku z hospodaření země ve větší míře, než doposud.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Instalace 163 směrových značek rozmístěných na Al Khor Rd, Lusail, University, také na Salwa Rd pro ty, kteří přicházejí z uzlu Abu Samra, kromě dynamických značek, aby se usnadnil přístup fanoušků na Lusail Stadium. Katar se snaží vylepšit navigaci na stadiony pro FIFA 2022 World Cup z pohledu "návštěvníka" jak jen to jde a vylepšil tak dopravní značení, aby se v relativní "motanici" silnic a dálnic opravdu každý co nejsnadněji zorientoval. Abu Samra je hlavní přechod se S. Arábii. Na přelomu let byl modernizován na 12 "check stojanů" tak, aby se najednou dalo vybavit 32 vozidel. (včetně colnice, PCR testů atd.)

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar se zaměřil na modernizaci vedlejších silnic a ulic. Ačkoliv se bydlí u asfaltových silnic a ne u písku, tak se nyní jaksi více modernizuje vzhledem na další zástavbu. Zkapacitňují se hlavní ulice a řeší parking u nich spjatý s občasným objektem služeb. Tak to jen pro představu:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

a ještě ukážu jak Katar již přistupuje k tomu tzv. "zahušťování hlavních tahů" - tedy nic tam nestojí a najednou jako jeden projekt rozdělen na několik fází, které ale spolu souvisí úřad veřejných prací Ashghal zrealizuje všechno najednou a "nabídne" dál - zrealizuje technickou a dopravní infrastrukturu

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Velkolepá akce Fifa World Cup 2022 se začíná 20.11. a trvá do 18.12., tady se odpočítavají dny a finišují rozsáhlé přípravy

Katar již delší dobu zkrášluje robustní infrastrukturu. Chce, aby to lépe vypadalo při události FIFA World Cup 2022. Masivně se sáží stromy kvůli ekologizaci. Tato snaha pokročila aplikováním různých maleb, v životní velikosti na národní motivy. Na zdi u silnic atp. Tomu se nelze ani věnovat. Ale pro ukázku jak vypadají největší MÚK na některých nejdůležitějších tepnách a jak vypadají silnice u pláží a upgradem prošlo osvětlení nejvýznamnějších dálnic a MÚK tak, aby ta "krása" vynikla i v noci. Hřiště, cyklostezky a parky vznikají delší dobu vedle dálnic. Infrastrukturně se tak spojují všechny druhy dopravy v liniích mezi "bodama zájmu". Kde tu skulptura, kde tu nejen skluzavka, ale hned architektonické dílo:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncem 10/2022 byl do provozu uveden další úzel, MÚK Logistics City Interchange.

Obrázek

Obrázek

jen tak ze země, čeká to ty co sem přijedou :arrow:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Ještě před zahájením FIFA 2022 bylo místní obyvatelstvo vyzváno, aby co nejvíce preferovalo automobilovou dopravu. Právě proto, že metro a veřejná doprava budou zatížené více, než kdy doposud: https://www.gulf-times.com/article/6501 ... to-matches

:arrow: Katar letošním rokem zaznamenává nejrychlejší růst HDP za uplynulých 7 let.
https://www.gulf-times.com/story/725595 ... sEconomics

Tohle byl schválený rozpočet pro letošní rok a nic z toho neplatí:
  • Katarský rozpočet 2022:

    *výdaje: 204,3 mld. QR (asi 56,13 mld. USD)
    - budou o skoro 5% vyšší proti roku 2021
    *příjmy: 196 mld. QR
    *deficit: -8,3 mld. QR (2,3 mld. USD)
    - pokud bude cena ropy v úrovni 55 USD za barel
Nakonec došlo k úpravám. (1 USD = 3,64 QR)

Výdaje dosáhnou 235,4 mld. QR. (+31,1 mld. QR) A v roce 2023 mají být 236 mld. QR. Tedy bude stabilní úroveň. Vypadne hromada aktivit, které ale budou nahražené novými + růst mezd.

Příjmy dosáhnou v roce 280 mld. QR. Tedy letošním rokem bude Katar v odhadovaném přebytku +44,6 mld. QR.

V roce 2023 mají být příjmy v úrovni až 306,3 mld. QR a přebytek rozpočtu tak bude činit 70 mld. QR a bude o +57,6% větší, než v roce 2022.

Nárůst byl tažen především růstem výnosů z investic od veřejných podniků z 82,3 miliardy QR očekávaných v roce 2022 na 121,4 miliardy QR v příštím roce.

MMF také očekává, že Katar v roce 2023 vygeneruje příjmy ve výši 54 miliard QR z ropy a 73,3 miliardy QR z LNG.

Dluh Kataru tak může i nadále klesat. Permanentně prudce klesá. Ještě v roce 2021 byl v úrovni skoro 60%, dalším rokem bude pod 45% HDP.

Katar vlastní investiční fond. Majetek tohoto fondu byl v 09/2022 prezentován jako vyjádření 460 mld. USD hodnoty, tedy více než 2x HDP státu Katar. Jedna z větších investic, kterou fond zamýšlí je posílení pozice v Credit Suisse. (11/2022) a třeba do německé RWE investuje v roce 2023 částku 2,4 mld. USD do nových projektů zelené energie.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
darwousek
Příspěvky: 930
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Katar

Příspěvek od darwousek »

Takže vláda nabádala lidi aby používali automobily ale před stadionem byl meztím Dopravní kolaps.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Úřad veřejných prací Ashghal dokončil výsadbu 900 000 stromů z celkového plánu 1 milion. Respektivě bylo zazeleněno území o rozloze 11 mil. m2.

V rámci základní dálniční a hlavní silniční sítě rovněž paralelně k nim a v propojení k plažím, stadionům (v budoucnu nebudou všechny stadiony i nadále stadionama, bylo to tak koncipováno) taky 2131 km cyklostezek.

Vyjma nespočet dosavadních aktivit úřad dnes pracuje na 332 infrastrukturních projektech v silnicích, kanalizaci a další infrastruktuře (bydlení, hotely atd.) za asi 85 mld. QAR, tedy asi 24 mld. USD.

Milník Fifa World Cup je dosažen. Další je Vize státu 2030. Stát se rozvíjí dle národního generelu 2010 - 2032. Jen s menšíma odchýlkama jako bylo a je i sázení stromů.

Zopakuji, že v Kataru je dnes 935 km dálniční sítě a do 2032 bude síť o velikosti 1085 km. Základem jsou několika patrové MÚK. Ostatní hlavní silnice se neřadí mezi dálnice, i když jinde by to byla často rychlostní silnice. Rozsah zkapacitněné sítě silnic nebyl upřesněn, vzhledem k faktoru městských tahů. Protože taková je nyní masivní zástavba a výstavba.

Základem rozvoje byla dopravní infrastruktura, která se z velké části již dokončila a obkolesuje ve velké části rozlohy země prázdné pozemky, na kterých se nyní systematicky staví všechno potřebné a tento proces pokračuje další dekádu.

:arrow: Rozpočet 2023: podporuje a diverzifikuje ekonomiku

* odhady výdajů ve výši 199 miliard QR včetně jeho přebytku ve výši 29 miliard QR směřuje na zaplacení veřejného dluhu, podporu rezerv Katarské centrální banky (QCB) a navýšení kapitálu Katarského investičního úřadu (QIA), což je krok, který odráží snahu země stimulovat a diverzifikovat svou ekonomiku

* Katarský rozpočtový přebytek, nejvyšší za poslední desetiletí, byl připsán 20,8% nárůstu příjmů z ropy, přičemž průměrné ceny ropy vzrostly na 65 dolarů za barel, což ve srovnání s rozpočtem na rok 2022 vyvolalo nárůst celkových příjmů o 16,3 procenta.

*Snížení výdajů o 2,6 procenta se zastavením výdajů země na mistrovství světa ve fotbale v Kataru 2022.

Rozpočet na rok 2023 ukazuje, že bude zahájeno 22 nových projektů v celkové výši 9,8 miliardy QR jako součást plánovaných výdajů ze souhrnného rozpočtu na velké projekty.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

záběr na velkou MÚK:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar postavil řadu hlavních silničních tahů a úseků moderních ulic. Řídí se Vizí 2030. Některé dálnice a silnice ale již mají svůj věk, který je hodný výměny vozovky. Alespoň 5cm.

Úřad veřejných prací proto rozhodl, že v letech 2018 - 2023 se má vypracovat manuál. Bylo rozhodnuto, že se bude vozovka 100% recyklovat a prakticky na místě. Do 2030 se pak mají všechny silnice, které stojí před rokem 2020 - povrchově obnovit. Zohlední se přitom přidání bus pruhů a dobudování nabíječek pro auta. A další "maličkosti".

Obrázek

Do roku 2022 se postavilo 935 km dálnic. Do roku 2030 se postaví již jen 150 km. Silnic, ulic se postavilo takhle: silnic 50% plánů a ulic 30%. Na ulicích je ale z poloviny dlážděný povrch. Je to logické, protože Katar staví nejdříve dostupnost - silnice, vodovodní stavby, záchytné nádrže pro extrémní srážky a teprva poté sítě pro domy a až pak se zahájí výstavba obydlí, ulic a silnice. Pak až školy, nemocnice, obchodní čtvrtě.

Objemově se tady již spotřebuje méně asfaltu - ale hlavně se tedy bude recyklovat. Kapacitně se již tolik v silniční síti nepostaví. Zadané cílde pro snižování emisí by se tak docílilo i bez tohoto rozhodnutí, ale s ním to bude ještě snadnější.

Katar navíc otestoval i tzv. *modrý asfalt, který je přátelštější k přehřívání prostředí. K tomu napomáhá i masivní zazeleňování prostorů.

Jsou to "detaily", které vyjdou na další miliardy USD. A tedy u konečné Vize 2030 bude ta infrastruktura ve velmi kvalitním stavu.

*modrý nebo kryogénní asfalt: viewtopic.php?p=194012#p194012
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

regionálně zkapacitněný tah

Katar nedávno dokončil výstavbu důležité části Al Wukair Road, počínaje její křižovatkou s ulicí Sheikh Abdulrahman Bin Jassim Al Thani a rozšiřující se 2 km směrem k Al Mashaf, kromě toho přeměnila své dva kruhové objezdy na křižovatky řízené signálem, což přispělo k zkapacitnění komunikace a regulace pohybu dopravy v oblasti.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost

Katarské ministerstvo dopravy informovalo, že v zemi se nacházelo k roku 2020 již 200 nových mostů a 30 nových tunelů na celkem 8500 km nových dálnic, zkapacitněných silnic a hlavních ulicích, které jsou zde zcela nové za poslední dobu. Tunelové sekce se nachází hlavně, resp. skoro výhradně v rámci multi-lvl nových MÚK. (standard 3 a až 5 pater, kde se tedy logicky musí jít i pod úroveň země)

Kromě Katarské Národní Vize 2030 je již vytvořen k roku 2022 i dokument k dopravě jako celku a sice Transportation Master Plan for Qatar-2050. Ten se zaměřuje na všechno: mořská doprava, pozemní doprava, parkovací politika a strategie, MHD a silniční doprava.

Výstavbu uskutečňuje úřad veřejných prací Ashghal, který spadá pod Ministerstvo plánování.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná aktivita v tématu

V Kataru se pracuje prostřednictvím vícero projektů úřadu veřejných prací již řadu let v boji proti desertifikaci, přičemž zelené plochy ve všech svých projektech považuje za jednu z největších hrozeb pro udržitelný rozvoj. Ashghal zahájil různé iniciativy, včetně kampaně „Qatar Green Award“ a kampaně „Katar Beautification and Our Kids Planting Trees“ s názvem „Plant Million Trees“, kterou zahájil v září 2019 Dozorčí výbor pro zkrášlování silnic a veřejných míst v Kataru. spolupráce s ministerstvem magistrátu, v souladu s úsilím Kataru v oblasti rozvoje a udržitelnosti životního prostředí v rámci 4. pilíře Katarské národní vize 2030, jejímž cílem je vytvořit harmonii mezi ekonomickým a sociálním rozvojem a chránit životní prostředí pro budoucí generace.

Obrázek

třeba tady byla kdysi poušť, dnes dálnice, ale nezůstalo jen u zpevněných ploch:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 04/2023:
Diaľničiar píše: 10.4.2023 11:59:07 Katar postavil řadu hlavních silničních tahů a úseků moderních ulic. Řídí se Vizí 2030. Některé dálnice a silnice ale již mají svůj věk, který je hodný výměny vozovky. Alespoň 5cm.

Úřad veřejných prací proto rozhodl, že v letech 2018 - 2023 se má vypracovat manuál. Bylo rozhodnuto, že se bude vozovka 100% recyklovat a prakticky na místě. Do 2030 se pak mají všechny silnice, které stojí před rokem 2020 - povrchově obnovit. Zohlední se přitom přidání bus pruhů a dobudování nabíječek pro auta. A další "maličkosti".

Obrázek

Do roku 2022 se postavilo 935 km dálnic. Do roku 2030 se postaví již jen 150 km. Silnic, ulic se postavilo takhle: silnic 50% plánů a ulic 30%. Na ulicích je ale z poloviny dlážděný povrch. Je to logické, protože Katar staví nejdříve dostupnost - silnice, vodovodní stavby, záchytné nádrže pro extrémní srážky a teprva poté sítě pro domy a až pak se zahájí výstavba obydlí, ulic a silnice. Pak až školy, nemocnice, obchodní čtvrtě.

Objemově se tady již spotřebuje méně asfaltu - ale hlavně se tedy bude recyklovat. Kapacitně se již tolik v silniční síti nepostaví. Zadané cílde pro snižování emisí by se tak docílilo i bez tohoto rozhodnutí, ale s ním to bude ještě snadnější.

Katar navíc otestoval i tzv. *modrý asfalt, který je přátelštější k přehřívání prostředí. K tomu napomáhá i masivní zazeleňování prostorů.

Jsou to "detaily", které vyjdou na další miliardy USD. A tedy u konečné Vize 2030 bude ta infrastruktura ve velmi kvalitním stavu.

*modrý nebo kryogénní asfalt: viewtopic.php?p=194012#p194012
Po přečtení těchto pár řádků musí každý získat jasný náhled. Výstavbou dálnice nebo ulice se ten proces nekončí. Katar stále upgraduje, vylepšuje. Základní koridory ale z 90% stojí.

Nyní se zahušťuje. Parcely často mají v rámci balíků až 7-8 tisíc pozemků a nových budov. Takže je co realizovat. A to přepojovací městské tahy a ulice pak taky. A upgraduje i tyto. Jednak s e- nabíječkami, ale nyní i krytá parkovní místa se solárem pro to nabíjení nebo na jiný účel. Plus ochrana před sluncem.

názorná ukázka:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Katar otevřel MÚK spojující ulici Al Kassarat s ulicí 33 v průmyslové zóně jako součást projektu modernizace ulice 33, realizovaného oddělením dálničních projektů veřejného úřadu prací Ashghal. Ten změnil starý kruhový objezd na dvouúrovňovou mimoúrovňovou křižovatku, která zahrnuje světelnou signalizaci pro zefektivnění provozu ve všech směrech na úrovni země, spolu s 215,70 metrů dlouhým mostem, který přechází přes semafor, aby byl zajištěn volný průchod ulicí 33. Nová křižovatka posílí dopravu v oblasti pojmout asi 16 000 vozidel za hodinu.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: Katar prezentoval mj. i rekordní přebytek rozpočtu za 1.Q roku a sice +5,4 mld. USD.

Katar stabilizoval finance a dluh a již je jen kolem 40% HDP. Do roku 2026 má klesnout na 27% HDP.

Qatar Investment Authority, kde se ukládají majetky má hodnotu k tomu roku kolem 475 mld. USD. Tento fond byl založen teprva v roce 2005. Tento majetek, který je rozložen do celého světa na všechny druhy hodnot je v asi 2x výši HDP země. Takhle před rokem v něm byl majetek ve výši 300 mld. USD aneb 150% HDP a vláda tehdy oznámila, že jej meziročně zvedne na min. 450 mld. USD. Tento úkol byl tedy naplněn. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“