Katar

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

infrastruktura pro další století ... kde se nejdříve budují silnice, dálnice, MÚK a poté domy a stejně tak kapacitní nádrže pod zemí a čerpací stanice s tunelama pro další zdroje vody a teprve poté další objekty ... nejdříve rozplánování, následně výstavba - cena nehraje důležitý faktor, tím je naopak postupnost výstavby infrastruktury a další zástavby tak aby to přinášelo od začátku ovoce, tato výstavba tady běží dnes, do minulosti a půjde další dekádu v tomto rozsahu jaký prezentuji

Obrázek

Obrázek

příprava místa začátku ražby:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

almr.JPG
almr.JPG (87.37 KiB) Zobrazeno 19649 x
V týdnu se do slavnostního užívání velikým ceremoniálem dostal celý tah Al Majd Road (ex Orbital Road). Postupně se budoval a odevzdával do provozu uplynulé roky. Jde o celkem 195 km nových dálnic, které dohromady tvoří obchvatový systém kolem hlavního města Doha. Jde o 14-pruhový koridor, kde dominantní je 2x5 pruhů a 2x2 pruhy pro lokální dopravu z exitu po exit atd. Kromě toho jsou na celé trase gigantické více-poschodové MÚK. Jedna sekce je v parametrech 2x10 jízdní pruhy. Koridor je nadimenzovaný pro další roky, aby se nestalo to co v mnoha sousedních státech a jejich městech, kde jsou hlavní tahy a obchvaty přeplněné. Tento mega-infrastrukturní projekt je součástí Vize 2030.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

nový dálniční koridor Sabah Al Ahmad Corridor :arrow:

výstavba je zahájená, smlouvy jsou uzatvořené ve 4 balících postupně během roku 2018, dokončení je k roku 2021, poslouží tak i pro FIFA World Cup 2022

koridor navazuje na vztahy s Kuvajtem


Obrázek



Obrázek

Obrázek

bude na něm nejdelší most v Kataru dlouhý 2,6 km
Obrázek

9 velikých MÚK na celé trase
Obrázek

Obrázek

bude na něm nejdelší zavěšený most v Kataru dlouhý 1,2 km
Obrázek

Obrázek

Obrázek

v rámci koridoru se postaví i 65 km chodníků a cyklochodníků
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

A ještě doplním, že letos se tady bude realizovat 55 projektů ze silniční a navazující infrastruktury v hodnotě 18,8 mld. QAR, tedy asi 4,6 mld. €, což je již mírný pokles oproti předešlým letem vzhledem ke stále větší dokončenosti pátěrní infrastruktury. Na celou infrastrukturu pak směruje celkem 33 mld. QAR, tedy 16% z rozpočtu. Zdroj: https://www.wgoqatar.com/2019/03/ashgha ... this-year/

Rozpočet pro rok 2019 pak počítá s nárůstem výdajů o +1,7% na 206,7 mld. QAR. Po 3 krizových letech souvisejících s blokádou ze strany Saudské Arábie se má dostat znovu do přebytku a to ve výši 4,3 mld. QAR. Vláda zvedne přitom v roce 2019 platy o +9,4%.

Z hlediska % výdajů na jednotlivé sektory jde do zdravotnictví 11,1%, do vzdělání 9,3%. Vláda během dalších 5 let postaví školy za 6,8 mld. QAR. Na nové bydlení směruje na dalších 5 let celkem 12 mld. QAR. Zdroj: http://qatar-tribune.com/news-details/id/149084

Státní dluh dosáhl maximum (blokáda, deficity rozpočtů), ale již pozvolna klesá a je na úrovni kolem 50% HDP. Před 3 lety byl pak na úrovni 35% HDP. Katar v rámci blokády a dalších hrozeb napumpoval do vlastní obrany a nových zbraní, především pak do letectva, ale i pozemní armády a námořnictva obrovské peníze (v řádu desítek mld. USD jsou kontrakty) a ročně na obranu směruje již 2 mld. USD.

Majetek Kataru z příjmů z prodeje plynu a ropy pak shrnuje do státní společnosti Qatar Investment Authority, kde se za 14 let existence shromáždilo odhadem 170 mld. USD. Kromě hotovostních možností, vzácných kamenů tato firma vlastní akcie mnoha firem, letišť a developérských projektů v mnoha státech světa. Majetkové portfolio v uplynulých 3 letech kleslo o asi 15% pro lepší zvládnutí finanční krize plynoucí z blokády. Katar neustále udržoval vysokou míru platební schopnosti a nadplán vybudoval závody pro spracování potravin, zesilnil přístaviska a zavedl nové obchody s mnoha státy světa touto cestou. Tak se udržel i veškerý program výstavby v zemi a stát prosperoval a nahradil výpadky tovarů ze strany sousedů. Hlavním sporem je katarská spolupráce s Íránem při těžbě plynu a potažmo spor Íránu se Saudskou Arábii.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar začal značnou pozornost věnovat i dopravnímu značení. Souvisí to s tím, jak se zahušťuje okolní developérská výstavba.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

k výše zmíněnému

Obrázek

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Začala se výstavba 1. mostu níže uvedeného typu + od 15.4. je v provozu dalších 33 km dálniční sítě (Al Khor - Doha) s veškerým zázemím kolem toho :arrow:
D4Wmq2mWsAEjaQo.jpg
D4Wmq2mWsAEjaQo.jpg (237.5 KiB) Zobrazeno 18868 x
stav výstavby Al Khor Road (spojí Doha a Al Khor za 20 minut jízdy); části jsou již v provozu a daších 33 km nových:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

1. část systému metra v Doha, Red Line South, 13 stanic - spojuje AlWakra a Lusail je od 8.5. v provozu :arrow:

*stanic bude celkem 18
*systém metra se staví ve 2 fázích: první je výstavba 3 ze 4 línnií (červená, zlatá, zelená) a 37 stanic, přičemž tato fáze bude dokončená v roce 2020
*další fáze a zahuštění o stanice se zrealizuje do roku 2026; přidá se 60 stanic a dostaví se i 4. tedy modrá linie
*metro samozřejmě obslouží mj. i stadiony pro Fifa World Cup 2022

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

zase jednou Katar a život mimo dálnic, respektivě v jejich dosahu jak se buduje další infrastruktura

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Od 30.5. je tady v provozu další tunel. Sice s nižším významem, ale pro konkrétní propoj mezi 2 MÚK.

Obrázek

Obrázek
  • The two-lane tunnel directly connects to Street 1115 & delivers a seamless free flowing link for road users of the Industrial Area Road heading from Doha towards Barwa City, & is considered a new travel option that is more efficient than its former alternative
Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

tady je názorní ukázka MÚK, další v provozu (základem nové páteřní dálniční sítě je sice cca. 1100 km dálnic, ale hlavně stovky MÚK, které jsou vícepatrové (3-5) a jdou tak i v tunelech nebo vysokých mostních objektech, neustále se budují propojení jednotlivých větev a právě to umožňuje rychlou přepravu kamkoliv

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

  • To complete the infrastructure works within Shuail bin Abdulla Al Attiya Street, #Ashghal will divert the entrance of the Grand Hypermarket to an alternative road, starting from Wednesday 10 July 2019 for a period of one year
Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar se otevírá zahraničním investorům

1. 5. 2019 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

Rok 2019 se v Kataru nese ve znamení řady významných legislativních změn. Katařané novelizují zákon o zahraničních investicích a poprvé umožňují i zahraniční vlastnictví nemovitostí v Kataru. V souvislosti s nadcházejícím mistrovstvím světa v kopané v roce 2022 to samozřejmě vytváří prostředí pro zajímavé investiční a obchodní příležitosti pro zahraniční firmy a podnikatele.

Zastupitelský úřad ČR v Kuvajtu se proto na problematiku nových katarských investičních zákonů zaměřil v rámci své série příspěvků věnující se této malé, avšak nesmírně zajímavé a perspektivní zemi Perského zálivu.

Pozorovatelům dění v Kataru se mohlo počátkem roku 2019 zdát, že v této malé a bohaté zemi Perského zálivu probíhá malá revoluce. Ačkoliv se nejedná o palácový převrat, převratnými by se změny zaváděné v oblasti investičního, korporátního, obchodního a vlastnického práva přesto nazvat daly.

Dne 7. ledna 2019 vyhlásil katarský emír, šejch Tamím bin Hamad Ál Thání, nový katarský zákon o zahraničních investicích („Zákon č. 1 z roku 2019 regulující investice ne-katarského kapitálu v hospodářských sektorech“), který má po vstoupení v platnost nahradit stávající zákon o zahraničních investicích č. 13/2000 z roku 2000. Řada pozorovatelů si od něj slibuje skutečně zásadní změny pro působení zahraničních investorů v zemi.

Nový investiční zákon především zavádí princip, že zahraniční („non-Qatari“) investoři mohou nově vlastnit až 100 % katarských obchodních společností obecně ve všech oblastech a sektorech katarského národního hospodářství, s výjimkou těch oblastí a sektorů, které jsou z rozsahu působnosti zákona vyňaty. To je velká změna oproti stávajícímu zákonu z roku 2000, který stanovuje okruh (tzv. „positive list“) hospodářských sektorů, ve kterých se po schválení ministrem hospodářství povoluje 100% majetkový vstup zahraničního investora do katarských společností.

K těmto sektorům patří zemědělství, turismus, zdravotnictví, vzdělávání, průmysl, energetika, či těžební průmysl, to vše za předpokladu, že je majetkový transfer v souladu s katarským rozvojovým plánem, a národními zájmy Kataru, které jsou definované jako optimální využití a rozvoj nerostných zdrojů, hospodářský růst země, transfer know-how do země a vytváření pracovních příležitostí s vysokou přidanou hodnotou pro katarské občany.

Nový investiční zákon by se měl v praxi vztahovat na většinu hospodářských činností a sektorů. Vyňaté z jeho působnosti jsou sektory bankovnictví, pojišťovnictví a zprostředkovatelské komerční agentury, které zákon explicitně uvádí v odstavci 4 (tzv. „negative list“). Kromě vyňatých hospodářských sektorů však může být rozsah působnosti nového zákona dále omezen rozhodnutím rady ministrů, která může na negativní seznam přidat další sektory.

Dá se očekávat, že katarská vláda nebude mít příliš chuť pouštět zahraniční investory do strategicky důležitých sektorů obranného průmyslu, těžby ropy a zemního plynu, ani do extrémně profitabilních sektorů stavebnictví a dopravy. Naopak v sektoru zemědělství, strojírenství, rybolovu, turismu, konzultačních a poradenských služeb a služeb obecně, se očekává větší míra benevolentnosti a možnost až 100% majetkového vstupu zahraničního kapitálu. Konkrétní ustanovení by měly obsahovat prováděcí předpisy, které mají být ministerstvem hospodářství přijaty v následujících týdnech až měsících, a jejichž přijetím nový zákon teprve vstoupí v platnost.

Smyslem nového zákona je přilákat do země zahraniční kapitál pro urychlení hospodářského rozvoje a dosažení ekonomické diverzifikace a modernizace katarské ekonomiky. Zákon spadá do rámce vymezeného dokumentem s názvem „Katarská národní vize 2030“, což je široce založený strategický modernizační plán emíra pro jeho zemi.

Liberalizace a otevírání Kataru zahraničí se pak ještě výrazně urychlilo po červnu 2017, kdy na něj koalice sousedních arabských států uvalila obchodní embargo a pozemní, vzdušnou a námořní blokádu. Katar si v této situaci musel rychle najít nové cesty a partnery pro dodávky kritických komodit, např. vody, potravin, a dalšího zboží. Během několika měsíců se mu podařilo z větší části nahradit bývalé dodavatele novými, stále je však pod značným tlakem hledat si nové obchodní partnery a prezentovat se jako země s moderním a liberálním obchodně-investičním prostředím.

Tomu by mohla napomoci i další legislativní změna v zemi, která umožňuje cizincům v Kataru vlastnit nemovitosti v určitých vymezených oblastech katarského hlavního města Dauhá a jeho okolí. Prováděcí předpis zákona č. 16 z roku 2018 upravujícího vlastnictví a využívání nemovitostí v Kataru osobami bez katarského občanství („non-Qatari“), který byl schválen počátkem března tohoto roku, povoluje vlastnictví katarských pozemků a nemovitostí jak pro soukromé, tak komerční účely (vlastníkem se mohou stát i zahraniční obchodní společnosti či investičními fondy).

Nový „pozemkový“ zákon tak otevírá cestu zahraničním realitním společnostem a fondům na katarský trh. Prováděcí předpis určil 10 oblastí, kde mohou cizinci vlastnit nemovitosti bez omezení a dalších 16 oblastí s vlastnictvím omezeným na 99 let. Další výhodou zákona je i to, že po dobu vlastnictví nemovitosti bude jejímu zahraničnímu majiteli v Kataru přiznán trvalý pobyt. I to by mohl být jeden z důvodů, proč si nemovitost v Kataru nově pořídit a užívat si mnohé z nesporných výhod této extrémně bezpečné a komfortní země, které movitým cizincům nabízí.

Ačkoliv je zapotřebí při implementaci nové legislativy v praxi počítat s určitým zpožděním, potenciální obchodní a investiční příležitosti budou pro zahraniční firmy zřejmě dostatečně lákavé pro podstoupení určitého rizika, zejména pokud by skutečně došlo k liberalizaci lukrativních sektorů, jako je např. stavebnictví či doprava, které v souvislosti s přípravou na MS v kopané v roce 2022 zažívají v Kataru obrovský boom. I sektory zemědělství, potravinářského průmyslu, turismu, strojírenského průmyslu či služeb však mohou být pro mnohé zahraniční – a i české – společnosti velmi lákavé, a to i pro segment malých a středních podniků (MSP).

Přístup na katarský trh rozhodně pro české podnikatele a firmy nebyl nikdy jednodušší, a to i například kvůli zavedení přímého leteckého spojení Praha–Dauhá (v současnosti se jedná již o dva pravidelné lety denně), či díky zavedení bezvízového vstupu do země v létě 2017 pro občany 80 zemí světa, včetně ČR. Zastupitelský úřad ČR v Kuvajtu se proto problematikou podnikatelského a investičního prostředí v Kataru a zaváděných reforem bude dále zabývat a o aktuálním vývoji bude české podnikatele informovat prostřednictvím série zpravodajských příspěvků věnovaných této perspektivní zemi Perského zálivu.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Kuvajtu (Kuvajt). Autor: Jakub Jaroš, obchodní diplomat.

Zdroj: https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/k ... 21550.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar a dálnice

V tomto tématu se dá toho nalézt opravdu hodně. Není to dávno, co tady nebyl ani 1 km zpevněné asfaltové silnice. A dnes tady plánují život bez toho co jim toto bohatství přineslo. Opravdu se tady investuje do post-ropního období. Nejen zde, ale i zde. Jsme na dálničním fóru a nebudu se rozepisovat a opakovat z vlákna. Dálniční program je tady o tom, že nejdříve se postaví páteřní dálnice, poté MÚK a i to na etapy jednotlivé větvy. Vše je ve vícero patrech tak, aby to opravdu byla MÚK. 240 MÚK na 900 km dálniční sítě se postavilo v dálničním programu v letech 2010 - 2017. Teď se některé projekty vylepšují a budují se další: pro FIFA 2022 World Cup a další v rámci Vize 2030, národní rozvojové strategie 2030, která stojí de facto nad státními rozpočty. Nezpomaluje to ani s krizí se Saudskou Arábii. Naopak se Katar naučil být více nezavislým státem a zesilnil mezinárodní obchod a diplomacii, z čeho těží vícero asijských a evropských států. Teprve pak se staví širší tahy s úrovňovým křižováním se semafory, pod tím jednotlivé ulice, často stále širší a s kapacitním parkováním, teprve pak se zadělují jednotlivé parcely a dodělávají ostatní inženýrské sítě a až nakonec se cíleně staví domy, budovy a další objekty. Dopravní síť je nadimenzovaná a doplňuje jí metro/železnice. Po vzoru chyb provedených jinde, třeba v Dubaji se předimenzovalo co šlo. S tím souvisí i veliké nádrže pro srážkovou vodu vzhledem ke změnám klimatu v důsledku zastavěné plochy a zazelenění velikých prostranstev. Doha je nově finančním a obchodním centrem a celý stát se buduje tak, aby se o všechno co vystaví dokázal bezstarostně starat. Hodnoty tohoto jsou ve stovkách mld. USD.

Dominantním projektem je to, co jsem vícekrát psal i ve vlákně a je to detailně rozepsané. Je to těch 195 km dálnic, od města Al Khor po Doha, včetně obchvatu Doha a ještě bonus extra koridor pro nákladní dopravu. Masivní program je dálniční program sám o sobě. A tento megaprojekt je největším z něho a jedním z největších ve světě v dané době. Mám tady k němu jednu reportáž z portálu WH, ale poté to ještě doplňuji :arrow:

Doha’s massive ring road expressway project
Doha has become a major economic centre for the Middle East © Tomas1111 | Dreamstime.com
Doha has become a major economic centre for the Middle East © Tomas1111 | Dreamstime.com
1.JPG (54.88 KiB) Zobrazeno 17118 x
  • The huge Doha ring road project will help decongest the city and improve transport for Qatar - Mike Woof writes

    Qatar’s fast-growing capital Doha is benefiting from a massive ring road project that will help decongest the centre of the city. The new highway will also provide extra capacity able to cope with anticipated traffic growth as Doha, a financial centre for the Middle East, continues to expand. Building Qatar’s 195km Orbital Highway and Truck Route (NOH) has proven a major challenge, with the sheer scale of the work involved and the logistics required being major factors. Looping around Doha, the NOH is designed to improve transport connections for Qatar’s eastern coast. The route provides a link between the industrial city Mesaieed, located to the south of Doha, and the city of Al Khor, lying to the north of Doha.

    Construction of the highway will help to reduce the heavy congestion that Doha has suffered from during peak periods in its downtown area. Light vehicles, and more importantly heavy trucks, will be able to travel around the city and this will cut journey times by as much as 50% while allowing for the future traffic growth.

    The new NOH is linked at its main interchanges with a number of key roads in Doha, including the Dukhan Highway, Salwa Road, the G Ring Road and Al Wakair Street. These routes run from Doha’s coastal area, with the Dukhan Highway and Salwa Road in particular resembling spokes on a wheel and connecting to the traditional city centre. As the city continues to expand in the future, the areas outside of the bypass will be ripe for development for both industrial and residential purposes.

    Qatar’s massive economic strength is fuelling its overall growth, with development focussed on the capital, Doha. Improved infrastructure has been set as a priority by the authorities and the NOH project itself forms part of Qatar’s overall Expressway Programme. In all, major highway projects with a total value of US$8.1 billion have been initiated by Qatar’s Public Works Authority (Ashghal) under the Expressway Programme. This involves the building of a new highway network that will radically improve road travel in the country, cutting journey times and boosting safety.

    The Expressway Programme is itself part of a plan called Vision 2030. In addition to the new road system, this includes the project to build the new Hamad Port (new Doha Port), to the south of Doha, which is costing an estimated US$7.4 billion and covers an area of 26.5km2.
Using the Tesmec machines for mechanical excavation has boosted productivity
Using the Tesmec machines for mechanical excavation has boosted productivity
2.JPG (57.9 KiB) Zobrazeno 17118 x
  • The development includes a new port, a new base for the Qatar Emiri Naval Forces and the Qatar Economic Zone 3. The warehousing, storage buildings and security facilities cover an area of 53ha.

    The first vessels began using the facility in 2015, with commercial shipping switching from the old Doha Port in December 2016. The only large vessels now using the old port are cruise ships.

    Qatar’s pressing need for better transport infrastructure has been further boosted by the 2022 Fifa World Cup being held in the country. The NOH has been designed to link with the key stadia being used for the World Cup, including the Al Rayyan, Al Khor and Lusail sites. It also connects with a number of other new sporting facilities erected around Doha. However, the need to have the bypass ready in time for the 2022 event required the work to be carried out within a tight schedule.

    But of the highways being built in the country, the new NOH is the biggest and has been designed to provide enormous capacity. Its length, the numerous interchanges and the additional structures required mean that multiple civil structures and utilities are necessary.

    The central section of the route is designed for passenger cars and other light vehicles only, featuring five lanes running in either direction. Running parallel on either side of this main highway are twin lanes, which are dedicated for carrying heavy truck traffic. Keeping the light vehicles and heavy vehicles apart serves two main purposes. Firstly, it allows for better traffic flow as the trucks are slower-moving and less manoeuvrable than the lighter vehicles. Secondly, this improves safety for all road users by ensuring the trucks are away from the more vulnerable lighter vehicles. To further optimise safety for users, the lanes for cars and light vehicles are separated from those carrying heavy trucks by concrete barriers running along the sides. However this configuration, with five lanes in either direction for light vehicles as well as two lanes in either direction for heavy vehicles, has added to the complexity of the various interchanges considerably.

    Because of its sheer scale, Qatar’s public works authority Ashghal has planned the NOH project in four separate phases, with these including the building of 21 interchanges, as well as tunnels and flyovers.
With mechanical excavation, rock cuttings are a more regular size and do not require secondary breaking
With mechanical excavation, rock cuttings are a more regular size and do not require secondary breaking
3.JPG (108.93 KiB) Zobrazeno 17118 x
  • This section includes eight grade-separate interchanges featuring cross roads, collectors-distributors and overpass and underpass structures. It also has pedestrian and bicycle facilities, while the work includes landscaping around the various structures. In addition to the road building itself, there are numerous ancillary works such as a new and more efficient storm water drainage system, treated sewage effluent networks, electrical and telecommunications systems, street lighting and substations.

    Tendering for the second section of the project was carried out in 2014 and the $1.6 billion contract was subsequently awarded to a joint venture team comprising QDVC and Bin Omran Trading & Contracting Company. QDVC is a Qatari company comprising local firm Qatari Diar Real Estate Investment Company and French firm VINCI Construction Grands Projets.

    One novel feature of Contract 2 is the way much of the route has been excavated. QDVC opted to use mechanised cutting, utilising a fleet of eight Tesmec 1475 RH models. A ninth Tesmec 1475 CS model meanwhile features a chain saw, for cutting narrower slots. QDVC had been convinced of the merits of this form of excavation having previously used a Tesmec 1475 RH model when building a subway station in Doha. Although comparatively unusual, this method is well proven and has been used extensively in parts of the US.
Doka was selected for the construction of the major bridges and viaducts (image copyright Doka)
Doka was selected for the construction of the major bridges and viaducts (image copyright Doka)
4.JPG (77.95 KiB) Zobrazeno 17118 x
  • Each of the 110tonne 1475 RH machines is powered by a 470kW Caterpillar C18 diesel and has a 3.81m-wide drum able to cut to a depth of 600mm. Using this excavation method has provided a flat base for the road bed, without requiring the use of explosives for blasting. This provided a considerable benefit to safety and also did away with the need for any special security arrangements concerning explosives.

    In addition to avoiding the potentially unpredictable nature of explosives, the mechanical method almost eliminated the problem of flyrock. Dust production from the cutting process can be localised and can be controlled when required using water spraying, while ensuring site personnel stay in their climate-controlled machine cabs so as minimise exposure.

    The noise levels of the mechanised cutting system were far lower and generated no shock waves from blasting, an important factor when operating close to any inhabited areas. Meanwhile, the excavated floor was also much more even than would have been the case using blasting, providing a better base to build the road upon. In addition, the cuttings from the excavation process were more uniform in size and easier and less costly to handle. There were no oversized materials so there was no requirement for secondary breaking. The rock produced could even be processed using screening equipment and subsequently used in backfilling or for road base applications, reducing costs with regard to buying or transporting materials to site.

    Compared with other more conventional methods of mechanical excavation, such as using hydraulic excavators fitted with breakers, the use of the Tesmec 1475 RH machines was more productive, and again delivered a more uniform size of broken materials.

    A further benefit of using the Tesmec 1475 RH for excavation was that this type of machine could also be used for driving cuttings with vertical sidewalls, because the drum is wider than the machine’s own tracks. And as the drum is centrally supported, the cuttings made by the machine required minimal finishing. By comparison, using blasting to excavate a cutting would result in cracking in the rock and more uneven surfaces, requiring considerably more support.

    Another another important stage in Package 2 of the project has been the construction of the civil structure for Junction 3. This measures 18m high and has two bridge sections measuring 383m and 390m in length. The longest span between supports measures 13.7m. Special methods employed in the construction include the use of formwork systems from Doka. According to the firm, it faced a tight delivery window as the massive project has involved the erection of multiple structures. To meet the deadlines, preassembly was required for some components. This included the special electric stripping devices for bridge deck formwork, HEB1000 steel beam grill, and special steel parts such as adjustable plates and special fixing collars for the piers.
Large-area formwork Top 50 and Load-bearing tower formed Bridges 3A and 3B of Junction 3 (image copyright Doka)
Large-area formwork Top 50 and Load-bearing tower formed Bridges 3A and 3B of Junction 3 (image copyright Doka)
5.JPG (53.73 KiB) Zobrazeno 17118 x
  • Doka’s team used a series of combinations such as Staxo 100 eco with steel profiles, Top 50, D3 and SL-1 HD shoring. The firm used the components to produce novel shoring configurations and panels. This was a factor in the engineering hours on the project exceeding 20,000 hours, which included supervision on site.

    Doka had to prepare its operations beforehand so features such as the shoring erection sequence, weight to be carried, integrated safety equipment on the material, access to the work area, and dismantling sequences were all carefully calibrated by the firm’s engineers. This helped to ensure a safe, productive, and cost-efficient solution for completing the project. Some of the value-added elements used by the Doka team included 3D modelling, screw jack extensions for each shoring tower made with AutoLISP, and wood boxes cut by CNC machine.

    The third phase of the project required the construction of a 55km stretch of highway that links Mesaieed with Salwa Road. A joint venture comprising Leighton Contracting Qatar and Al Jaber Engineering handled the $1.7 billion package of works for this section, bringing in ACES Doha to carry out the geophysical survey work required. This section has included building five interchanges, each of which having two levels. As with the other sections of the NOH, this stretch features five lanes in either direction for light vehicles, plus two lanes in either direction for heavy trucks. There will also be provision for an additional two lanes in the future.

    The fourth phase of the NOH project lies to the north of Doha, connecting the Dukhan Highway with the Al Khor Link Road. This stretch is for 42km of highway, and incorporates five grade-separated interchanges. As with the other sections of the route, the number of lanes has added to the complexity of the structures required.

    Firms that have handled the temporary and permanent traffic control systems for the NOH project have included Arcadis and SALFO & Associates.
Qatar transport overview
  • Qatar’s Expressway Programme involves building an integrated infrastructure network. This is being equipped with sophisticated technology for traffic control and includes the latest intelligent transport systems. It also includes storm water networks to prevent flash flooding as well as electrical services for the lighting and traffic control systems and general utilities.
Dálniční program to je 32 dálnic a páteřních tahů v rámci Vize 2030 včetně integrace metra do tohoto systému. Dopracovalo se to v rámci Qatar Transport Masterplan.
A 25 metre deep ‘light rail tunnel’ is being constructed as part of the Lusail Expressway project.
A 25 metre deep ‘light rail tunnel’ is being constructed as part of the Lusail Expressway project.
6.JPG (91.44 KiB) Zobrazeno 17115 x
Expressway programme dává práci 55.000 lidem z 30 států světa. Renomovaným poradenským firmám s celosvětovou působností, ale i dělníkům z převážně JV Asie, kteří mají stále lepší sociální podmínky. V rámci programu se nestaví jen metro, ale třeba již i 540 km cyklochodníků.

Během blokády v roce 2017 (Saudská Arábie) dovezl Katar odjinud na 6 mil. t asfaltu.

Qatar Expressway Project wins ENR's 2018 Global Best Project Award
https://www.kbr.com/en/insights-events/ ... ject-award
v poušti, z ničeho ... a nikoliv nejdříve domy
v poušti, z ničeho ... a nikoliv nejdříve domy
7.JPG (101.87 KiB) Zobrazeno 17115 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Kryogénní asfalt :D (testovací úsek)

Completion of the experimental project for the asphalt cool pavement on parts of Abdullah bin Jassim Street by Souq Waqif



Sensors for asphalt cryogenic and uncoated asphalt temperatures were installed over a period of 18 months to determine the success of the experiment and its wider applicability
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Katar

Příspěvek od mapman »

K výše uvedenému ještě článek v češtině:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/v-k ... -internetu
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

zkapacitní se další tah a z 4-pruhu bude 6-pruh ... capacity of both the B-Ring Road & Al Khaleej St by increasing their lanes from 2 to 3 lanes in each direction, developing 7 intersections & converting 3 roundabouts to intersections

Obrázek

realizuje se i program zajištění bezpečnosti silničního provozu kolem škol

Obrázek

Obrázek

Obrázek

tady je pak názorní ukázka, když se něco uzavře pro rekonstrukci, tak silniční úřad vydá radu jak to co nejlépe obejít a mj. vidět jak provoz tak stavební práce všude kolem ...



Pro Katar je to nezbytné, protože se neustále někde něco staví a přistavuje. Uzavírky pruhů nebo i celých silnic jsou zde velmi časté, ale právě díky systematickým plánům jak výstavby tak rekonstrukcí doprava nekolabuje. Od fáze výstavby páteřních tahů po dostavu lokálních a místních i s budovami uběhne více než dekáda. Infrastruktura musí odolat novým klimatickým podmínkám; extrémním přívalovým srážkám, překážkou nemá být ani silný vítr, takže se všechno jinak a masivně upevňuje a hlavně je všechno budované v režimu smart. Používají se nejlepší možné materiály, co snižuje budoucí náklady na údržbu. Minimálně do roku 2022, kdy bude Fifa World Cup si Katar neoddechne z tempa výstavby. Ovšem celkový masterplan sahá do roku 2030, co souvisí s dokumentem rozvoje Vize 2030. Z pochopitelných důvodů sem neustále proudí tovar z celého světa, takže logistika stojí na přístavech, terminálech a nákladních autech. Osobní doprava pak na automobilovém rozvoji infrastruktury a doplňuje jí metro ve městech. Katar chce být místní finanční a obchodní centrum světa. Všechno co buduje tak je hrazeno z plynu a ropy, ale rozvoj je plánovaný do fáze bez této komodity; po roce 2030 má být ekonomika závislá na službách a plyn bude sloužit jako doplněk a pilíř nových investicí ve světě, které mají přinášet Kataru peníze v budoucnosti. Znásobování dopravních koridorů zrychluje další rozvoj a ten tady teprve ještě nastane.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katarský úřad veřejných prací Ashghal si vytypoval několik oblastí, které se rozhodl zazelenit. Jde o celé ulice podél nových tahů nebo oddělí jednotlivé čtvrtě. K nově vysázeným stromům pak automaticky již vede vodovodní systém, který je vybudován automaticky se silnicemi. Těch projektů je prozatím jen několik, ale třeba jde o tento:

Obrázek

Obrázek

Jde o infrastrukturu nižšího řádu, ale stále hlavní tahy, které mají za účel tvořit "most" mezi kapacitními tahy a lokálními regiony. Tato infrastruktura pak pojímá již i uzly k MHD a umožňuje i "dálkovou" bike dopravu. Společně s tím se budují nové obchodní zóny, školy, nemocnice atd., takže to nabývá na významu. Jednotlivé parcely se pomalu zahušťují. Jde o desítky tisíc parcel, které jsou již napojené na silnice a veškerou infrastrukturu.

Nedávná aktualita:

Obrázek

a další záběr:

Obrázek

a ještě pohled do lokálních oblastí, kde donedávna byl jen prach:

Obrázek

Obrázek

4.10. se otevřela do provozu stavba:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

málokdy ukazuji přesun armádních konvojů, ale tady je vidět přesun italské armády v rámci "delšího" cvičení s Katarem po dálnici, kterou pro tento účel nechali vypratat :shock: ... protože třeba v EU se tyto přesuny realizují za normálního provozu; Katar vyváží svůj plyn mj. i do Itálie

https://video.twimg.com/ext_tw_video/11 ... mp4?tag=10

Obecně se v Kataru (+Saudské Arábii atd.) zesilnil počet armád nejen z USA. Základny jsou stále plnější a logistika pro tyto účely je nezbytná. Více letadel, trailerů, lodí. Záběry jsou cca. 1 měsíc staré.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar staví hlavně mnoho MÚK. Jejich tvar i lvl úrovňování zajišťují plynulost provozu. Tyto uzly jsou tady dost časté, běžně každé 2 km. Plynulá jízda po mostě, nadjezdu, podjezdu, tunelem. Jen aby byl každý směr zajištěn plynule bez přerušení jízdy. Na nižších významech (z hlediska silnic) je možné, že jsou semafory. Základním minimem jsou 3 patra.

Nyní se staví MÚK Mesaimeer a bude 1. svého druhu v Kataru. Má síce 3 patra, ale 9 podjezdů pro zajištění plynulého provozu. Skládá se z 2 hlavních mostů, které překlenují Rawdhat Al khail street.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

dálnicí život začíná, zde v Kataru to tak je ... pak se staví navazující infrastruktura, pak se rozdělují parcely a pak se až teprve staví domy a pak se zase dostavují MÚK, pod zemí dávno stojí retenční nádrže při vydatných bouřích, všechna infrastruktura k tomu a pak se masivně zazeleňuje a zavlažuje z odsolovacích zařízení, o tom je Katar a jejich 20 roční program, který je v polovině, za 200 mld. USD; oni vyčerpají potenciál z hlediska eko- za 1/4 roku, pak žijí na eko- dluh, ale mají to z čeho platit a celý svět jim tam toho mnoho vyváží ... tady je další blok domků :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

takto se pracuje na obnovování přírody a ŽP, nedávno jsem uvedl celé tahy, které se zazelení (sázení stromů je teď aktuální program úřadu veřejných prací stejně jako testovací modrá barva na vozovce atp.) a nyní se obnovila i celá laguna :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

a zde je stav MÚK Mesaimeer: 65% :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

nejdříve poušť pak různé roury pod zemí, poté následuje asfalt, beton a teď se to všechno začíná zelenět: další tisícovka stromů a mnoho zelené plochy se dostane i na další důležitý dálniční uzel:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

někdy se v rámci témat věnuji i systému metra, které značně dopravně odlehčuje centrum měst

Doha metro Gold Line :arrow:

Obrázek

*14 km dlouhá trať se 11 stanicemi
*náklady na celý projekt Gold Line jsou 4,2 mld. USD
*stanice jsou kompletně klimatizované, s veškerými službami
*jsou zde zamětnanci, aby každý cestující obdržel všechny možnosti, které se na každé stanici nacházejí, protože tohle nejsou "jen" stanice
*kromě veškerého zázemí od toalet po občerstvení se tady nacházejí oddělené modlitebny pro muže a ženy a další e-servis
*stanice jsou pod kompletním bezpečnostním dohledem
*...

je v provozu s předstihem :idea:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

jak se blíží arabský pohár, tak se zlepšuje dopravní značení vedoucí k parkovním zónám, budují se rychlostní tahy a přípoje na jednotlivé oblastní bloky se stadiony atd.

v provozu je třeba Al Furousiya Street
Obrázek

a je zde další projekt zazelenění s dalšími 2 tis. stromy a to:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Sharq Crossing se posouvá blíže k realizaci. :idea: Po 5 letech odložení projektu kvůli blokádě ze strany S.A. Katar zve firmy k zapojení se do realizace projektu: :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Katar zazelení další blok se silniční infrastrukturou: :arrow:

Obrázek

Na tomto sázení stromů je zajímavé hlavně to, že to realizuje celý národ. Děti tento týden sází již 1 mil. strom. Z hlediska dnešních propočtů žije Katar na ohromující ekologický dluh. Při jeho životě (výstavbě a spotřebě) de facto žije 9 měsíců v roce na ekologický dluh. Proměna, která je tady realizována jako jeden celek, ve kterém je nová zeleň při silnicích jen jedna část se má tento eko- deficit zásadně snížit. Klimatické změny zasahují i Katar občasnými vydatnými srážkami, na které je ale stávající infrastruktura dobře připravená.


Katar si dále před pár dny připomínal Národní Dny. :arrow:

Obrázek

Obrázek


Dále se do provozu odevzdávají celé MÚK nebo další nadjezdy na nich jakožto nové směry. :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“