Stránka 3 z 7

Re: Katar

Napsal: 20.7.2017 21:14:02
od Diaľničiar
Nejnovější vývoj v oblasti v rámci blokády Kataru:

*na SAE sa valí důkaz za důkazem, že za hackerským útokem na informační agenturu Kataru kde se objevili články, které záměrně pobouřili ostatní, stojí opravdu oni ...
*doposud nestranná Čína, která více méně jen žádala blokádu ukončit odkázala SAE, že by mohli krizi zmírnit
*turecký prezident navštíví 24.-25.7. oblast (SA, Kuvajt a Katar) a turecká vláda odkázala Saudům, aby zrušila 13 nesmyslných požadavků vůči Kataru, které jsou navíc porušením mezinárodního práva s tím dodatkem, že Turecko nebude rušit vojenskou základnu v Kataru
*americké MZV ocenilo ve výroční zprávě Katar, že aktivně bojuje s terorizmem
*Saudové čelí kritice o přesunů peněz pro teroristy, ale ti se brání, že to byli pouze jednotlivci a ne vláda jak to ale prý dělal Katar (doposud není důkaz pro toto tvrzení)
*ekonomicky na tom tratí mnoho podnikatelů ze SA a SAE, protože nemůžou vyvážet tovar do Kataru a přitom paradoxně Katar navázal nové vztahy s dalšími státy a zesílil přístavy na maximum včetně letiště, takže o vyhladování nemůže být vůbec řeč; tito SA+SAE podnikatelé, ale ten tovar nemají kam jinde dát, takže si sami musejí brát půjčky, aby platili za uskladnění ve skladech ... v SAE se to již znelíbilo velmi vlivným rodinám
*Katar neustále prezentuje, že má k dispozicii 300-350 mld. USD, takže zvládne jakýkoliv finanční problém a tlak a to prozatím i dělá, na celou blokádu vynaložil asi 7 mld. USD pro ochranu měny a noví obchodníci z Indie, Ománu, Íránu a Turecka mají nyní hotovost téměř ihned za svůj tovar, protože Katar tak platí, což se běžně jinde nestává ...
*GCC je ohrožen jako celek dnes; reálně hrozí, že ho Katar opustí
*Saudská Arábie, která je na čele blokády zmírňuje původní seznam 13 požadavek, přitom prvně tvrdila, že z něj nikdy neustoupí, ale stačilo odhalit, kdo stojí za hackerským útokem ...
*Egypt, který podporuje SA ukončuje volnou vizovou politiku s Katarem; ten vzkazuje, že na tom ztratí jen Egypťané v práci v Kataru a taky riskují plynulost výstavby nového hlavního města (tam je katarsko-kuvajtské napojení), nacož Egypt upřesnil, že to bude v platnosti jen do splnění požadavků, nacož Katar doplnil, že se klidně může stát, že se požadavky dořeší jinak, ale Katar na egyptské způsoby nezapomene

Katar si nikoho nekupuje. Katar si kupuje tovary a služby. Vyšlo najevo, že Saudská Arábie si koupila Maledivy, kterým dá na rozvoj 200 mil. USD a že i Somálsko, které se přiklonilo na saudskou stranu za to dostalo zaplaceno ve výši 80 mil. USD. Tyto praktiky jakožto zásah do arabsko-muslimského světa odsuzuje Omán a Kuvajt. Ománu se nelíbí, že Saudové vše řeší způsobem oni jsou největší a budou ostatním diktovat. A Kuvajt to samé s tím, že Kuvajt je prostředníkem pro vyřešení krize. Mnoho států je zcela nestranných, několik je zas výhradně na straně Kataru. Třeba Etiopie, jenomže ta má z Kataru 3 mld. USD na tamní infra-projekty, ale zahájené dříve než vůbec vypukla krize, ale logicky bude Etiopie na straně Kataru. Eritrea (vznikla odtržením od Etiopie) je logicky na straně Saudů. Ve všeobecnosti platí, že uzavřené režimy podporují Saudy.

Katar je na nezastavitelném hospodářském vzestupu, uhrává i blokádu, od které si Saudové (SAE, Bahrajn a Egypt) představovali zhroucení země do 2 týdnů. Jeho investice do těžby a zpracování plynu a ropy vynášejí enormní peníze a blokáda, která není úplná, jen nejsnadnější napojení, zaujala celý svět: přepravní námořní společnosti a nové dodavatele všeho možného. Katarská otevřenost a jeden z nejmodernějších přístupů a reforem arabského světa pak udělalo svoje. Viz i výše uváděné stavby do provozu. A staví se, všechno se nadále staví. Navíc: USA, EU, Rusko, Čína, Indie atd. požadují zrušení blokády a dialog za stolem. To Saudové rovněž nečekali.

Nové nečekané ohlášené investice:

*připravují se studie na zesílení přístavních kapacit
*ohlásila se výstavba závodu na spracování a uskladnění potravin, základních potravin, za 400 mil. USD
- i kdyby blokáda skončila, Katar navýší export zpracovaných tovarů a ještě více přes další sklady zesílí soběstačnost

Re: Katar

Napsal: 24.7.2017 15:07:34
od Diaľničiar
Maličká země, stále prezentuji jen dálnice nebo centrum města, ale úřad veřejných prací odprezentoval jak vylepšuje i radovou zástavbu a obytné zóny s lokálními sportovními areály. Zaměřuje se na 4 prvky: moderní osvětlení, bezpečnost silničního provozu, řádně označené možnosti parkování a kvalitní povrchy s veškerým značením. Dokončila se instalace prvků v několika blocích hlavního města včetně moderních vysoce odolních sloupů veř. osvětlení se špičkovým LED nasvícením. :arrow:
1.PNG
1.PNG (818.87 KiB) Zobrazeno 23652 x
2.PNG
2.PNG (883.81 KiB) Zobrazeno 23652 x
3.PNG
3.PNG (739.09 KiB) Zobrazeno 23652 x
Po celém území se budují retenční nádrže pro extrémně vydatné srážkové vody, aby se nestávalo co jinde, že vytopí ulice plus aby byla k dispozici užitková voda. :arrow:
4.PNG
4.PNG (1.34 MiB) Zobrazeno 23652 x
V polovině roku se odevzdala do provozu 14 km dlouhá spojnice po přístav Hamad, takže dnes se dá snadněji cokoliv z přístavu dovážet. :arrow:
5.PNG
5.PNG (621.72 KiB) Zobrazeno 23652 x
V rámci celého Kataru se instalují stovky km vysoce odolního kvalitního potrubí pro dešťovou vodu a obrovským biznisem jsou pak i kanálové poklopy. V jedné z nedávno dokončené čtvrti se dokončilo osázení 65 km potrubí a 2.360 poklopů na silnicích. V rámci Dohy se dokončuje i septik a stálá kanalizační síť. Každý dům bude napojen na kanalizační systém. Základy jsou položené se silnicemi a pokračuje se dle dobudovávání dalších bloků s budovami a systémem metra.

Katar se neptá jak postavit silnici v obydleném území. Katar pozorně sleduje situaci v ostatních oblastech a ptá se na nejlepší řešení. Ty jsou nabídnuté, ale nejsou levné. Vybudovat silniční základy, poté dobudovat navazující bloky. Pod zemí bude v dosahu technická infrastruktura a kde sa bude dát tak základní body pod snadně dostupnými dlažebními kostkami. Systém metra pod zemí i nad ní doplní dopravní možnosti pak už zastavěných území. Katar chce být finančním a obchodním centrem v oblasti, proto bude nabízet široké spektrum sportovních a kulturních aktivit. Dálniční síť bude obsahovat jen MÚK, speciálně navržené více-poschodové, protože to nejvíce zdržuje všude jinde. Vše doplněno o kolektory v rámci MÚK a kolektory i v rámci nákladních koridorových tras. Pod tím bude hlavní síť silnic s nefixními kolektory (pouze obrubníkem oddělené zóny přímo při budovách) a pod tím bude lokální síť rozdělená na 2 kategorie: páteřní s velikými KO řízené světelnou signalizací nebo řízené světelnou signalizací bez KO a nejspodnější síť ulic. Začínalo to všechno takhle :arrow:
Ph I of Barwa-Al Mashaf Road opened. It connects Al Wakra, Al Wukair & Al Mashaf & goes from Barwa Housing R/A up to F-Ring Road & Doha
Ph I of Barwa-Al Mashaf Road opened. It connects Al Wakra, Al Wukair & Al Mashaf & goes from Barwa Housing R/A up to F-Ring Road & Doha
6.PNG (1.13 MiB) Zobrazeno 23652 x
7.PNG
7.PNG (863.72 KiB) Zobrazeno 23652 x
Co oblasti to vytýčené prostory pro pozemky. Jsou vytyčované přesně třeba jako nákupní zóny, industriální zóny nebo bytová zástavba. Je pak na investorech co si vyberou a jak se tomu dle norem a dalších požadavků přizpůsobí. Z hlediska této zástavby je tady ohromující odbyt dalších stavebních materiálů, nábytku, kabelů atd. a tohle vše se již v malé míře realizuje, ale hlavní etapa zástavby dojde po dokončení metra, respektivě letos se dokončuje většina silniční sítě, v letech 2018/2019 doběhne většina systému metra, paralelně se pokračuje v rámci sportovních zón pro FIFA 2022, ale bude dalších 10 let do roku 2032 (Vize 2030) pro dokončení všeho naplánovaného. Celková částka prací se jen odhaduje na 200 mld. USD. Silnice tvoří 15%, silnice, vodohospodářská infrastruktura, metro a sportovní zóny tvoří spolu slabou polovinu. Do té doby Katar zněkolikanásobí majetek v zahraničí a na rozdíl od ostatních arabských sousedů jako Saudská Arábie nebo Spojené Arabské Emiráty se nyní starají o pár set tisíc Katařanů, kteří vlastně tvoří jen asi 10% obyvatelstva. Bude jich více, ale nebudou jich miliony pokud se nestanou zásadnější změny pro udělení občanství.

Vývoj ke krizi v GCC, blokáda Kataru:

Saudská Arábie povolí cestovat poutníkům, ale nesmí sem stále letět přes Qatar Airlines.

Turecký prezident navštěvuje Saudskou Arábii, Kuvajt a Katar. Na cestě jsou s ním: ministři zahraničních věcí, energetiky a obrany, náčelník GŠ a šéf tajné služby. Erdogan naléhá na zrušení blokády a zahájení dialogu za stolem + všude zdůrazňuje, že turecká základna v Kataru není namířená na jiné státy, ale na výcvik katarské armády a ochranu katarských vládců (vzhledem k počtu cizinců v zemi).

USA zdůraznili, že Doha bojuje proti terorizmu dostatečně. O dalších možnostech pak společně jednalo několik představitelů USA a Kataru.

Spojené Arabské Emiráty, na které se valí důkaz za důkazem ohledně hackerského útoku na katarskou informační stránku se stahují do pozice mrtvého brouka. Všechna nařčení odmítají, že to není možné a trvají na naplnění všech požadavků ze strany Kataru a teprve pak se má blokáda ukončit. V SAE ale začal vysílat satelitní provozovatel katarských sportovních kanálů BeIN.

Katar je ochotný upravit tzv. anti-teroristické zákony. Před národem vystoupil katarský emír:
  • The spirit of solidarity, harmony and defiance that had prevailed in the people of Qatar frustrated the hopes of those who banked on the opposite.

    Qatar is fighting terrorism, relentlessly and without compromises and the international community recognises this.

    Differences are resolved through dialogue and negotiation and we should not burden civilians with political differences.

    We are opening our economy to initiatives, investments, production of food, medicine and ultimately to diversify our source of income.

    We are open to dialogue to find solutions to lingering problems, within the framework of respect for the sovereignty and will of each state as mutual undertakings and joint commitments binding all.
Tím je řečeno vše co dosud Katar prostřednictvím ostatních ministrů prezentoval. Tohle je již 2. krize vyvolaná Saudskou Arábii, nyní i s blokádou a Katar zjevně nehodlá čekat na další. Je suverénní a když ho ostatní nechtějí navzdory faktu největší blízkosti, tak s nimi nemusí být. Pasáž se zatěžováním běžných lidí je rovněž něco co v ostatních státech není možno nalézt ...



Ve výsledku chtěla Saudská Arábie a její spojenci, aby bohatý Katar rozvázal vztahy s Íránem (přestal s ním těžit na plynovém poli a tedy Írán by to sám nedokázal a došel by o příjmy) a s Tureckem (zrušení TR základny na území Kataru) a stal se přesný opak: s Tureckem má Katar dlouhé roky nadstandardní vztahy a hospodářskou blokádou se tento vztah zesílil. Navíc se zesílila os Turecko - Írán - Katar. Írán odeslal (politicky) pro Katar obrovské zásoby čerstvých potravin, několikrát po sobě. Turecko takto vyslalo již přes 200 nákladních letadel. To tedy Saudům nevyšlo.

Saudové sice nemají podepsané víceré dohody v rámci světa, ale SAE ano, stejně tak Egypt a část i Bahrajn. Ty může vyjít draho uzatvoření vzdušního prostoru jen pro katarské aerolinky. Katar si najal samé renomované advokátské společnosti ze Švýcarska. Navíc se porušila práva smíšených rodin, omezilo se jejich cestování, porušilo se právo na studium pro Katařany atd. a tohle všechno směruje k žalobám.

Na stranu Saudů se nepřiklonili ani USA ani EU. USA požadují jen ukončení blokády, ale ze strany EU jsou desítky firem zapojených v navržení projektů za miliardy. Britské, německé, francouzské. V mnoha městech se konají občanské pochody namířené proti Saudské Arábii. Moslimů žijících na území EU s myšlením proti Saudům je hodně, protože doposud bohatá Saudská Arábie pro nikoho z nich nikdy nic neudělala, ale naopak vojensky zasáhla do Jemenu i do Sýrie. Nikdy se neangažovala v Iráku, když to bylo potřebné. Saudská Arábie je mezi arabským světem mimo prostoru Zálivu nenáviděná, málokdo to ale řekne na rovinu. Vzhledem k nemožnosti tam investovat a bez záruk těchto investicí se jí nezastává ani kapitál. Zůstává tedy jen zbrojní lobby, jenomže ta prodává zbraně na všechny strany a Saudské Arábii dochází již hospodářský dech a vyzbrojeno má.

Katarský emír již na začátku blokády vyhlásil, že za ní stojí intrigy proto, že Katar je bohatý stát. Že nebude postupovat recipročně a ani nepostupoval: neomezil vzdušní prostor, nevyhnal ostatní občany blokujících států (tyto státy pak požadovali návrat svých občanů, protože později to pak prý nebude možné), nezavedl omezení vývozu plynu do SAE, i když SAE omezili vývoz komodit do Kataru. Pozastavil se vývoz hélia do Saudské Arábie. Saudská Arábie očekávala vyhladování Kataru, ale ani to se nestalo. Nestalo se de facto nic. Vojenskou eskalaci se Saudové netroufají provést právě pro přítomnost turecké základny. Saudská Arábie navíc nepředložila důkazy pro svá tvrzení; tyto důkazy požadovala i EU a naopak sama teď čelí podpoře terorizmu ze strany jednotlivců a tomu samému čelí i SAE. Vládnoucí rodiny v SA, SAE a Bahrajnu jakožto vojenská vláda v Egyptě přeceňují původně naplánované dopady blokády. Muslimský svět se navíc více méně postavil do role nestranního pozorovatele požadující ukončení blokády. I když se několik států postavilo na stranu Saudů jde zvětša o skorumpované režimy vládnoucí dlouhé léta, kdežto další vyjádřují podporu Kataru. Maroko vyslalo přes Ramadán do Kataru vícero tun čerstvého ovoce a zeleniny i když se to nelíbilo Saudům, tak Maroko to odůvodnilo tím, že o tomto svátku je důležité mít dostatek potravin. De facto režimy, které prošli arabskou jarí a mají demokratičtější vládce jsou na straně Kataru. Omezit vývoz plynu, i to byla možnost Saudů, ale vůči tomu hned první dny ostře vystoupila Indie, která katarský plyn životně potřebuje a že by takové omezení nevnímala jako trest pro Katar, ale jakožto ohrožení bezpečnosti Indie a je to zrovna Indie a její přístavy, která zavedla nové linky pro námořní přepravu s chybějícími komoditami původně dovážené ze SAE a SA.

Katar má dostatek energie, zásoby stavebních hmot na 3-6 měsíců, zásoby potravin na 1-3 měsíce. Dal 1 týden čas ostatním na zmírnění blokády, což se nestalo a Katar tak nadvázal nové dohody o dovozu všeho možného z mnoha dalších států. Vyhrávají společnosti jako Maersk a přístavy v Ománě a Indii, letecké linky z Turecka a Íránu. Tovar za mld. USD proudí i nadále, staví se i nadále. Omezil se rozsah, pracuje se někde i méně hodin, ale i nadále se žije poklidný život. V napětí, ale život se nezastavil. Prozatím Katar navíc investoval asi 7 mld. USD na stabilizaci měny. O kolik majetku docházejí rodiny odkázané na obchod s Katarem ze sousedních států se neví, ale drobné to nebudou a to tam jezdil neutichající proud nákladních vozidel. Logicky nejsnadnější cesta po zemi. Pracuje zde méně některých obyvatelů, o to více zase pracují jiné národnosti. Méně peněz tak v konečném důsledku uvidí egyptská státní kasa. Nezdá se to, ale ti lidé pracují v Kataru sice za relativně malé peníze, ale mají práci, kterou nemají doma a dokáží 1/2-3/4 peněz odesílat domů. Remitence jsou velmi důležitým hospodářským nástrojem pro mnoho států i v Evropě.

Qatar Investment Authority, fond, který má 12 let historie spravuje majetek v hodnotě 320 mld. USD. Katar dále vlastní hotovost ve výši 25-30 mld. USD. To jsou údaje, které poskytl Katar opakovaně a které zamezují pochybnostem o možnostech plateb, takže to že s QA měnou neobchoduje 10 států pro Katar nic neznamená hlavně když sedí na obřích zásobách plynu. Katar nakoupil společnosti za obrovské peníze. Ostatně vlastní sice i jednotky % ale i tak společností, které tady dávají know-how pro velké stavby jak VINCI tak Hochtief, ale je to široké spektrum záběru od VW (17%) přes vychýrené banky až po telekomunikační a vodárenské giganty. Vše co přináší zisky a ovládá svět. Hospodářsky katarský plyn nepotřebuje jen Indie, ale i Jižní Korea a Japonsko. To je polovina vývozu plynu tyto 3 asijské státy. To má další návaznost, Katar poskytuje mnoho mld. USD pro fondy, které financují celou sérii infrastrukturních projektů v rámci Afriky a Asie. Všude, kde se dá se podporuje hospodářský růst zemí a potlačuje chudoba. Katar jiné projekty nespolufinancuje. Je zároveň významním hráčem na poli rozvoje islámských bank v mnoha zemích Afriky a Asie. To všechno je to, co znamená že je obchodním centrem. Ve výsledku tedy část z objemu peněz investuje do vlastní ochrany, koupí si jí plus investuje do nových závodů na zpracování a skladování potravin. To doposud nebylo potřebné, ale jak je vidět nemají s tím problém, projekty a pozemky pro závod za skoro 0,5 mld. USD blízko přístavu se již připravují. Katarské aerolinky, které měla blokáda položit na kolena ztratila asi 10% objemu, ale zisky jsou rekordní a dle vyjádření se budou rozšiřovat o další destinace dle plánu. Uvolněná kapacita na letišti se použila pro dovoz potravin.

Letošním rokem, znovu to připomínám vrcholí investice do silniční kostry. Zdaleka ne všechny zprovozňované úseky tady zachytávám. Blokáda ze strany Saudů ztrácí svůj smysl.

Re: Katar

Napsal: 26.7.2017 19:40:25
od Diaľničiar
To, co vidíte je 31 km dlouhá AlSheehaniya Leatooriya Lijmiliya Expressway :arrow:

Obrázek

Prochází terénem z vnější strany hlavního města Doha. Budovaná po etapách, ještě i na jaro 2017 se začalo s upgradem jednoho z napojení a to se provádí tak jak se pomalu rozvíjí vše kolem. Zde jeden z odevzdaných úseků z minulosti:



Díky této rychlostní silnici se zrychlí napojení budoucích okrajových částí města na centrum a páteřní kostru Dohy.

Re: Katar

Napsal: 28.7.2017 11:21:25
od Diaľničiar
o čem jsem psal, jen ve videu pro lepší představivost, pouze nejdůležitější dálniční úseky:

tady je ten kus orbitální dálnice i s extra kolektory pro nákladní dopravu nedávno odevzdaný do provozu :arrow:



tady pak ten 1. tunel v zemi v provozu od 04/2017 (kolem 2:34) :arrow:



pohled na vícero staveb :arrow:


Re: Katar

Napsal: 30.7.2017 14:15:46
od Diaľničiar
Nejaktuálnější novinky z hlediska vyjádření jednoho z hlavních zhotovitelů silničních staveb v zemi, koncernu VINCI

Skupina VINCI oznámila, že stávající blokáda nijak neohrožuje obchodní zájmy s Katarem. Žádná realizovaná stavba není v problémech, že by se nestavěla. Nezabránil tomu ani zakázaný dovoz tovaru a materiálů ze zemí Saudská Arábie, Egypt, Bahrajn nebo Spojené Arabské Emiráty. VINCI působí v zemi přes 49% zastoupení ve společnosti Qatari unit QDVC a na druhou stranu Katar vlastní momentálně v koncernu VINCI cca. 4% akcií, co z něj dělá jednoho z největších akcionářů, čímž i kdyby si musela skupina v budoucnosti vybrat zda saudský blok nebo Katar, tak je zřejmé, na kterou stranu se skupina přikloní. Až v takovéto podobě to ale v současnosti není. K tomu se přizpůsobí široké spektrum stavebních firem, producentů stavebních materiálů a dopravních společností. VINCI a její hlavní představitel, X. Huillard navíc přiblížil obrovskou snahu Kataru nalézt nové přátele v oblastech výstavby, stavebních materiálů a oceli a našel i nové dopravní možnosti, takže není důvod obávat se o oddalování zhotovení stavebních děl v zemi pod jměnovkou VINCI v rámci v zemi realizovaného 200 mld. USD balíku do infrastruktury do roku 2022 s proměnou státu a utkáním FIFA 2022.

Saudská Arábie obeznámila svět s tím, že se plánuje setkání bloku v Manámě, kde se uvedou do praxe další sankce vůči Kataru. Spojené Arabské Emiráty, kde je původ hackarského ataku provedeného na katarskou inf. ag. jsou mírnější a odkazují, že spor (blokáda) je více filosofická otázka než diplomatická roztržka. Katar v návaznosti na uvedené informoval, že sestavuje mezinárodní žaloby poškozených obyvatel, smíšených rodin, firem a ztrát z omezení vzd. prostoru atd. a jsou to v řádu tisíce poškozených jednotlivců a firem. Katar neporušuje mezinárodní právo, koná v souladě s OSN a nikdo další se na stranu Saudského bloku nepřidal.

V Kataru se o víkendu odevzdala do provozu další obří MÚK East St.33: benefit pro Umm AlSeneem & Industrial Areas

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Katar

Napsal: 8.8.2017 15:10:19
od Diaľničiar
Aktuality k blokádě Kataru:

*Bahrajn částečně povolí lety pro katarské aerolinky nad svým vzd. prostorem, i když se to nelíbí S.A., tak Bahrajn k tomuto částečnému uvolnění přistupuje po tom, co se setkal s představiteli letecké agentury pod OSN; Bahrajn je toho součástí (na rozdíl od S.A.)
*Izrael je na straně omezení TV Al Jazeera, protože více manipuluje daty a rozviřuje pokojný prostor Perzského zálivu, toto sice jasné poselství, i když s opatrným argumentováním je zde pro to, že by stačilo upravit řízení TV; S.A. a spol. budou navíc muset v případě trvalého uzatvoření stanice (budovy, objekty) odškodnit Katar ... i o tom jednají lídři na straně Saudů
*Turecko: nejvyšší představitelé vyhlašují, že přítomnost TR základny v Kataru je jasný odkaz pro kohokoliv: základna je pro stabilitu regionu, takže i proto, aby třeba Saudové Katar nenapadli, ale i celkově Turecku záleží na stabilitě celého arabského polostrova a má dobré vztahy se zeměmi na jeho území (což je ostatně prozatím pravda)
*SAE resp. vlivní podnikatelé čím dále tím více upozorňují na riziko, pokud bude blokáda pokračovat, tak Dubai ztratí pozici finančního centra, doposud Dubai těží z toho, že na všechny strany prováděl obchody a finanční transakce a nyní je to s Katarem silně omezené a politický dopad pro Katar není vůbec žádný; formální elita trvá na tom, že blokáda musí pokračovat a musí se zesílit
*Saudská Arábie chce přidat další sankce pro Katar, ale tohle říkají vládní představitelé již od začátku blokády a prozatím nic další nedosahují; stanice Al jazeera nevysílá, po zemi se do Kataru nic nevozí, letecky je Katar omezený, ale život v Kataru se vůbec nezastavil, ani stavební projekty se nezastavují ...

Katar i nadále trvá a požaduje dodržování práva na přístup pro slobodní informace. Pokračuje v sepisování stížností na porušování lidských práv přes omezení smíšených rodin, problémy se studiem atd. Katarská lodní společnost Milaha přesouvá centrum z Dubaje do Ománu. Do Ománu přesouvá divize skladování a logistiky.

Katar byl zasažen blokádou. Reálně mnoho firem nemá adekvátní zásoby. To se řeší a nastartoval se dovoz odjinud a jinými formami než po zemi. Přístavy jedou na plné obrátky, rovněž letiště. Získávají další státy a to hlavně pak z Asie. Získává ale třeba i Omán. Ostatně ten ani Kuvajt blokádu Saudů nepodpořil. Na druhou stranu se Katar učí být samostatnější; stavební projekty mají zásoby na 3-6 měsíců, ale to není ani tak pro problémy s blokádou, ale pro reální prodražování projektů, když není dostatek materiálu a nedá se pokračovat. Ze začátku se omezila výstavba části budov pro chybějící ocelové dílce, ale i to se řeší. Samostatnost a soběstačnost ale plyne z toho, že se postaví konzervárna a sklady potravin. Investice za skoro 0,5 mld. USD a vytvoří se pracovní místa. A, část zpracovaných komodit se vyveze s přidanou hodnotou zase ven. Společnost na produkci stavební chemie má od blokády 2x větší objednávky. Tedy nová pracovní místa, nové objednávky strojů a technologií. Tyto společnosti jsou větší a s větší výrobou dosáhnout lepšího konkurečního prostředí do celého regionu. Suroviny se dováží a po novém hlavně z Evropy, Číny a USA. Důvodem je fakt, že tyto velké celky mají dostatek všeho najednou a nemusí se tak zakázky drobit. Velmoci se těší, protože se sem dalo prosadit jen se specifickými materiály v podobě vzácných obkladů atd. Dovoz do Kataru klesl v 6. měsíci o skoro 40%. Daří se dojednávat nové trhy a zajišťují se nové linky a trasy, ale cesty přes moře to chvíli trvá než to nahradí silniční provoz. Navzdory tomu všemu Katar platí do 2 týdnů od odběru a to je něco, čemu nikdo neodolá.

Ashghal, tedy úřad veřejných prací, který odpovídá za infrastrukturní projekty se vyjádřil, že prozatím v tomto roce podepsal kontrakty za 3,5 mld. USD. Dostávají se do provozu stavby dle plánů. A i kdyby trvala blokáda dalších 20 let, tak projekty pro FIFA 2022 to již nemá jak ohrozit. Mohlo by to ohrozit vývojou fázi 2022 - 2032 s Vizí na konci, ale neohrozuje to chod Kataru a jeho fungování. Z hospodářského hlediska by to znamenalo, že tady bude méně práce pro zahraniční dělníky a spotřebuje se méně materiálů a protáhne se fáze výstavby na více let.

Katar mezičasem za 5 mld. € nakupuje 7 plavidel od Itálie. Předtím ale to jsem tady psal objednal z USA letouny F-15 v počtě 36 ks za 15 mld. USD. USA na Katar sankce nevydávají :arrow: zpráva USA boje proti terorizmu označila Katar za spolupracující stát proti mez. ter., USA tady má základnu s počtem 11.000 vojáků. Pro nedobře vyslovené věty od Trumpa tady zahájila Saudská Arábie blokádu, kterou teď MZV USA neumí odvrátit, ale ve skutečnosti šlo zjevně jen o umlčení Al Jazeery, která neustále kritizovala panovační režimy a potláčení rozvoje lidských práv v nejedné zemi, která se do blokády přidala.

Před týdnem navíc USA a Katar podepisují memorandum o porozumění k tématu zastavení financování teroristických skupin. Teď se stalo to, že Katar je 1. státem v tomto prostoru, kdo něco podobné podepsal. Na plyn bohatá země tedy bude kontrolovat finanční toky. To Saudové požadovali, ale samotná Saudská Arábie takovou přímou dohodu nepodepsala. Dodnes den nedodala ani 1 důkaz pro zavedení blokády k obviněním, která sepsala.

Na čele Kataru (psal jsem doposud jen o emírovi a jeho otcovi) stojí od začátku rodina Al-Thani. A to dlouhá staletí, přičemž žili již dávno na území dnešní Saudské Arábie. I během různých období závilosti na jiných státech se vládnoucí rodina udržela. Dnes má několik tisíc členů a v podstatě řídí celý stát.

Z hlediska regionu je i nadále požadavek Kuvajtu, Ománu a samotného Kataru (včetně pak okolních států, které Katar neblokují + velmocí), aby se blokáda ukončila. Blokádou zjevně ničeho Saudové nedosáhnou. Saudové to ale odmítají a trvají nejdříve na naplnění seznamu s požadavkami a až poté se blokáda může ukončit. Za takových okolností se ale Katar obává, že nebude možno zůstávat členem GCC. Protože tohle není první krize ani první krize s Katarem a není již průchodné pro Katar, aby se všichni vždy podřídili Saudům. To je pak diktát a nikoliv spolupráce na základě přátelských vztahů. Kuvajtský vládce je stále považován za mediátora sporu a sám trvá na tom, že spolek GCC je vybudován předky a ti stávající lídři zahazují vzácnou jednotu. Ománský sultán se stáhl již i z komentování průběhu blokády. Ománský sultán vnímá blokádu Kataru nikoliv jako blokádu, ale jako trest za nespolupráci se Saudy. S těmi ale plně nespolupracuje ani Omán. Ománský sultán se totiž snaží vyhýbat zapojením do přímých válek v regioně. Saudové se dostali do války s Jemenem, požadovali zapojení ostatních členů GCC, i do války v Sýrii. Jejich spory s Íránem neznají konce. Do vyzbrojení se investovalo v uplynulých letech bezmála 400 mld. USD, S.A. vyhlásila válku bridlicovým těžařům, což se znelíbilo USA, rozpočet se dostal do velkých deficitů, výrazně zdražují PHM, končí subvence všeho a do toho přemoudřelá Al Jazeera z Kataru. Bahrajn je silně autoritativní režim, kterému se rovněž Al Jazeera znelíbila a SAE překáží, že Katar začíná být větším hráčem na poli obchodu a financií než je Dubaj, takže důvody se najednou našli. Omán nyní těží a zřejmě dlouho těžit bude znových obchodních pozíci s Katarem :arrow: výstavba přístavů, skladů a nové linky do Kataru znásobí obchod v Ománě. Omán nakonec může nakupovat tovary od členů GCC a tak dopravovat tovar do Kataru.

Námořní dopravní společnosti jsou roky v mínusech a přitom mají objednané nové lodě, to tak v tomto oboru je, takže mnoho velkých společností nabídlo kapacity na přepravu. Velké přístavy v Asii pak zavádějí nové linky a to proto, že tyto přístavy tím že jsou veliké tak dokáží naakumulovat dostatek tovaru.

No a Katar, stát s asi 300 mld. USD investičním fondem, 30 mld. USD na účtech centrální banky + dalšími rezervami ve zlatě a s ohromujícími zásobami plynu má od začátku blokády stejný postup: nedělá reciproční kroky, obrací se na mezinárodní instituty, jde se bránit právně a hledá nové obchodní centra pro svůj život.

Al Kheesa Interchange již plně v provozu :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zdroj: https://www.thepeninsulaqatar.com/artic ... hamal-road

Tato MÚK prošla rekonstrukcí (tedy dostavbou na plnou kapacitu) a materiály na ní jsou již z Ománu, Indie a Francie. Sekce Ashghalu pro rychlostní silnice informovala, že žádný materiál pro realizaci silniční sítě není vázán na blokující státy a se stavebními společnostemi je vytvořený velmi silný přátelský vztah a navíc jsou to často tak velké společnosti, že jejich síla je téměř na úrovni menšího státu, takže se primární materiály dají sehnat odkudkoliv.

Re: Katar

Napsal: 11.8.2017 21:40:31
od Diaľničiar
Katar usnadní cestování do země. Pro 80 států totiž zruší vizovou povinnost. Bude jen potřeba mít platný cestovní doklad tedy pas.

*bude to nejotevřenější země celého regionu
*podpoří to cestovní ruch, letecký průmysl a obchody
*bude se to týkat států Evropy, ale i Indie, Libanonu, Nového Zélandu, JAR, USA ...
*národy 33 států pak budou moct zůstat až 180 dní, dalších 47 států pak 30 dní

Re: Katar

Napsal: 18.8.2017 21:06:13
od Diaľničiar
Vývoj projektů v rámci krize v prostoru GCC:

*projekty výstavby stadionů, metra a železnic v hodnotě 35 mld. USD pokračují dle plánů a blokáda nemá ani nadále dopady pro plynulost výstavby, takže FIFA 2022 v ohrožení není, dle plánů se dobudují stavby dříve (a ne jak jinde v jiných státech světa, kde se všechno dodělává na poslední chvíli)
*projekty silniční infrastruktury jdou dle plánu a letošním rokem vrcholí, ale výstava bude pokračovat i v dalších letech
*Saudská Arábie umožnila Kataru návštěvu Měkky, Katar varuje Saudy před selháním bezpečnosti na území Saudské Arábie (aby se nikomi z Kataru nic nestalo, protože S.A. i nadále zvyšuje agresivní tón vůči Kataru)
*katarský investiční fond neplánuje prodávat aktíva, ale naopak již brzo zveřejní seznam plánovaných investicí, což je důkaz, že Katar je na tom finančně velmi dobře
*vztahy mezi SAE a Katarem jsou na bodě mrazu pro slovní ataky na představitele Kataru
*Katar nechce opustit prostor GCC, ale nemá důvěru v jeho smysl a obnovení důvěry je základem pro setrvání v dalším období
*USA jsou spokojené se spoluprací s Katarem: je zřízení instituce na dohled nad praním špinavých peněz, je postačující boj s terorizmem (zpráva za rok 2016)
*OSN dávají za pravdu Kataru, ostatní státy porušují lidská práva Katařanů, nacož Saudové útočí na fungování OSN, že je to skostnatělá instituce (nevím kdo je skostnatělý v pohledu na lidská práva, práva žen atd.)
*Katar zavedl další námořní linku, po Indii a Ománu je to i Karáčí - Katar
*USA docílili, že americké společnosti budou i nadále obchodovat jak se Saudy, SAE, Bahrajnem a Egyptem a i nadále s Katarem

Turecko zesílilo zásobování potravinami leteckým mostem. Navíc do Kataru odešel další oddíl vojáků, bez upřesnění počtu, mandát je na 5.000 vojáků. Proběhlo i společné cvičení a nyní pokračuje výcvik katarské armády. I nadále se odhaduje, že Pákistán má v Kataru rovněž armádu. Tyto informace sice vyvracel Pákistán přímo u krála Salmána, ale otevření námořní linky nenasvědčuje tomu, že by Pákistán dbal na pokoj s Rijádem, který výslovně žádal bojkot Kataru i od Pákistánu. O to více, že otevření nové námořní linky proběhlo za účasti vrcholních představitelů, zesilní se i dopravní koridor z vnitrozemí do Karáčí. To jsou s Ománem a Indii již 3 veliké porty s navazujícími sklady.

V nákupním centru v Dauhá se nachází i takováto podobizeň TR prezidenta Erdogana:

Obrázek

Katar se setkal i s ředitelem Světové poštovní unie a odevzdal nějaké postupy stížností vůči Saudům a spol. ohledně porušování článku o slobodním tranzitu poštovních zásilek.

Po novém jak jsem psal v předchozím příspěvku se sem bude dát dostat bez víz a týká se to z hlediska 180 dní následujících 47 států:

Austria
Bahamas
Belgium
Bulgaria
Croatia
Cyprus
Czech Republic
Denmark
Estonia
Finland
France
Germany
Greece
Hungary
Iceland
Italy
Latvia
Liechtenstein
Lithuania
Luxembourg
Malta
Netherlands
Norway
Poland
Portugal
Romania
Seychelles
Slovakia
Slovenia
Spain
Sweden
Switzerland
Turkey

... a na 30 dní následujících 47 států:

Andorra
Argentina
Australia
Belarus
Bolivia
Brazil
Brunei
Canada
Chile
China
Colombia
Ecuador
Panama
Costa Rica
Georgia
Guyana
Hong Kong
India
Indonesia
Ireland
Japan
Kazakhstan
Lebanon
Azerbaijan
Macedonia
Malaysia
Maldives
Mexico
Moldova
Monaco
New Zealand
Paraguay
Peru
Russia
San Marino
Singapore
South Africa
South Korea
Suriname
Cuba
Thailand
Ukraine
United Kingdom
United States
Uruguay
Vatican City
Venezuela

Doha Express Highway & Hamad Port Roadzvýší dopravní tok pro jižní oblasti.



Obrázek

Re: Katar

Napsal: 2.9.2017 11:04:43
od Diaľničiar
Vývoj k blokádě Kataru ze strany Saudské Arábie a spol.:

*Katar obeznámil svět s faktem, že Saudská Arábie nedokázala za 3 měsíce doložit ani jediný bod z obvinění Kataru z různých skutků navzdory mediátorským snahám Kuvajtu + Saudská Arábie ignoruje želání všech mocností, aby se blokáda ukončila a zahájil se normální dialog; Katar neustoupí požadavkům a nebude si nechávat diktovat od Saudů co bude nebo nebude dělat, prorože je suverénním státem a nikoliv otrokem Saudů; vztahy jsou na bodě mrazu
*Katar se otevírá světu, viz příspěvky výše
*Katar zesílil investice do obrany státu: kontrakty s Itálii (lodě), USA (letectvo) a Tureckem (pozemní síly) dosahují částky 25 mld. USD + USA tady nehodlají zrušit svojí největší základnu v celé oblasti (11.000 vojáků) a Turecko tady navýšilo kontigent z původních 200 na 3.000 (s mandátem TR parlamentu až na 5.000)
*Senegal opustil linii Saudské Arábie a obnovil diplomatické styky s Katarem stejně jako několik dalších zemí, které původně stáli na straně Saudů
*Katar, kdysi závislý na přístavech v SAE a pozemním spojení se Saudy dokázal nahradit tento dovoz zavedením nových námořních linek s Ománem, Indii a Pákistánem a tovar se dováží nejen z Asie, ale i z EU (především pak Francie) a z USA, na čem ztrácejí jak Saudové tak SAE a naopak získávají všichni ostatní; Katar je jedním z největších dovozců stavebních materiálů všech druhů vzhledem k projektům ohledně přestavby země (komplexní přestavba potrvá do roku 2032 a bude stát skoro 300 mld. USD), přičemž nyní vrcholí dopravně-silniční projekty, na kterých letos pracuje rekordních 110.000 lidí; v roce 2018 vyvrcholí realizace metra atd. až po další roky pro uspořádání FIFA 2022 atd. a blokáda nikterak tuto výstavbu nedokázala narušit
*Turecko, Írán a Maroko dodávají Kataru leteckým způsobem čerstvé maso, ovoce a zeleninu + mléčné výrobky, takže vize Saudů k vyhladování Kataru se nenaplnila
*pro blokádu leteckých společností Kataru a znemožnění cestování/studia smíšených rodin v prostoru GCC se Katar brání soudně a dovolává se obnovení práva, přičemž má na své straně všechny; zde dodávám, že Saudská Arábie není v mnoha dohovorech aktivní (ale třeba SAE již jsou)
*Katar doposud nepřistoupil na žádné reciproční kroky a prostor GCC neopustil
*MMF vydal zprávu, že Katar reaguje po ekonomické stránce (likvidita bank, hotovostní rezervy atd.) na blokádu velmi účinně a sankce ze strany Saudské Arábie ekonomice neškodí, respektivě pouze z krátkodobého hlediska, ale vytváří se nová obchodní scéna a zesilní se soběstačnost procesů
*agentura Fitch snížila úvěrový rating Kataru o 1 stupeň na AA- s negativním výhledem
*Katar připravuje snížení veřejných investicí v období 2014 - 2024 z původní hodnoty 180 mld. USD na 130 mld. USD s tím, že se možná o několik let oddálí Vize 2032; je to ale reakce nejen na blokádu a sankce Saudů, ale i odzrkadlení nižších cen ropy a zemního plynu

V tomto měsíci dojde k odevzdání do provozu stavba Hamad Port (rozprostírá se na ploše skoro 30 km2), s čímž se zásadně zlepší tok tovarů po zemi, protože stávající přístavy jsou již 3 měsíce přeplněné a nestačí se tolik tovaru ani přijímat.

V rámci projektu Lusail Expressway se buduje i speciální přečerpávací vodní nádrž v případě extrémních přívalových srážek (vůbec výstavba retenčních nádrží a podzemních prostorů pro vodu při extrémních srážkách se tady realizuje ve velkém rozsahu):

Obrázek

Dále se otevírají 2 tunely v rámci perlové MÚK na Lusail Expressway, čímž se zlepší dopravní situace v rámci S-J přechodu kanálem, což bude mít příznivý dopad na plynulost provozu v rámci projektů kolem Lusail Expressway :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Ulice Ali bin Abi Talib se napojila na kanalizaci, dostala novou světelnou signalizaci a komplexně se obnovila:

Obrázek

Obrázek

Tato ulice spojuje C-Ring Road a D-Ring Road. Práce kolem se ukončili, tudíž nebude povrch zatížený a proto se již vše na ní mohlo zrenovovat a dobudovat.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Katar

Napsal: 10.9.2017 10:02:11
od Diaľničiar
Vývoj k blokádě Kataru:

*1. krát od vzniku krize spolu telefonovali představitelé Saudské Arábie a Kataru, informovali o tom státní médiá obou zemí bez uvedení obsahu tohoto rozhovoru; rozhovor nejvyšších státních představitelů koordinoval americký prezident D. Trump, se závěrem, že obidve země sjednají zvláštní vyslance, kteří mají vypracovat postup pro ukončení krize tak, aby byla zachována suverenita obou zemí, přičemž tento postup navrhla Saudská Arábie a Katar tento postup vřele uvítal, protože seznam požadavků ze strany S.A. právě považuje na rušení jeho suverenity
*na tom, že to zorganizoval Trump má zásluhu Kuvajt a jeho nejvyšší představitel, který je nejvyšším mediátorem v tomto již 4. měsíčním sporu, který otřásá prostorem GCC
*díky telefonátů byla odstraněná hrozba vojenského konfliktu mezi arabskými zeměmi a jejími spojenci, kdy se na tom nejvyšší představitelé S.A. a Kataru domluvili, že nebudou nadále tímto způsobem eskalovat tuto krizi
*z hlediska zásobování Kataru, který ale nadále čelí blokádě ze strany S.A. a její spojenců je důležitá informace, že vedení Qatar Ports nadvázalo spojení s Ománem (Katar - Sohar, Katar - Salalah), s Kuvajtem (Shuwaikh Port), s Pákistánem (Karáčí), s Tureckem (Izmir) a s Indii (Mundra, Nava Shiva ports)

ze silničního segmentu:

klade se asfalt na další sekci G ring road :arrow:

Obrázek

pokračuje betonovaní na North Gharrafa underpass :arrow:

Obrázek

pokračuje výstavba 650m dlouhého mostu nad 22 February Street jako součást Al Rayyan Road upgrade project :arrow:

Obrázek

North Canal Crossing Bridge :arrow:

Obrázek

Re: Katar

Napsal: 24.9.2017 20:03:22
od Diaľničiar
Katarský vládce se po návratu domů z výjezdu na VZ OSN dočkal masového přivitání svých občanů. Na VZ informoval, že Katar od 5.6. čelí neopodstatněné blokádě ze strany Saudské Arábie, Bahrajnu, Spojených Arabských Emirátů a Egyptu ze snah očernění, že Katar podporuje terorizmus. Požadavky Saudů ale narušují suverenitu Kataru a Katar proto požadavkům nehodlá vyhovět. Navíc pro žádné obvinění již Saudská Arábie nedodala důkazy. Blokáda ale pokračuje. Na druhou stranu ani po 4 měsících není badat na místním obyvatelstvu nějaké rozpolcení, naopak se zvedá vlna odporu k sousedním zemím. Katar mezičasem nakupuje zbraně za 25 mld. USD (letouny, lodě), zesílil rezervní hotovost a otevřel nové námořní linky. Takže i když není schopen sem po zemi od sousedů nic dovézt, lidé nehladují a pokračuje se i v realizaci projektů v rámci přestavby země. Přitom si Katar plní i všechny závazky v plnění energetických dodávek. Na VZ OSN se na závěr projevu zeptal, zda takto dlouhá blokáda není projevem teroru jeho lidu? EU, především pak Německo, Británie a Francie, dále USA, Rusko, Čína, Indie, Japonsko a Turecko požadují okamžité zrušení blokády. Ovšem to již řadu měsíců. Katarský emír kromě VZ OSN navštívil na několikatýdenní zahraniční cestě i několik států extra; Turecko, Německo, Francii a USA.

Saudská Arábie na VZ OSN naopak prohlásila, že Katar podkopává mezinárodní úsilí boje s terorizmem. SAE zdůraznili, že největším trnem v oku ve spolupráci arabských národů je Írán a jeho partnerství v oblasti těžby plynu s Katarem.

Výzdoba ulic v rámci DZ:

Obrázek

Obrázek

Projekty v rámci FIFA 2022 se v Kataru plní na 60%.

Qatar Expressway Network, Orbital Highway bridges :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Katar

Napsal: 14.10.2017 14:33:21
od Diaľničiar
Blokáda Kataru svými sousedy i nadále pokračuje. I nadále převládají diplomatické roztržky (Egypt a Katar v rámci komise pro vzdělávání v UNESCO nebo SAE obviňují Katar z podporování terorizmu v Jemenu atd.). Katar odškodní své firmy, které trpí pro tuto blokádu. Katarská rozvojová banka odloží splácení úvěrů pro tyto firmy o půl roku. Vláda snižuje nájemné v přístavech pro developerské společnosti, které tady budují sklady a to pro roky 2018 i 2019, co zvyšuje atraktivitu další výstavby a tudíž zlepšeného zásobování Kataru. Nákladní divize Qatar Airways, která je 3. největším nákladním přepravcem světa zvýší investice do flotily. Proběhlo jednání Írán - Omán pro zlepšení podpory zásobování Kataru; Írán dodává mnoho tovarů a Omán je nově hlavním námořním partnerem (po SAE). Další africké státy odstupují od blokády, kterou realizují 4 státy kolem Saudské Arábie vůči Kataru proto, že jí vidí jako zbytečnou. EU, USA, Rusko atd. požadují i nadále okamžité ukončení blokády. Do sporu znovu vstoupil turecký prezident Erdogan, který ujistil Katar o další vydatné pomoci, která do Kataru denno-denně směruje jak po moři tak vzduchem. SAE zavedli pokuty za soucítění s Katarem; pokuta je až do výše 136.000 USD nebo až 15 let vězení. Bahrajn trestá i třeba tričko s nápisem Katar. Katar má v ohrožení již investice do nehnutelností v Dubaji za cca. 500 mil. USD pro připravované legislativní návrhy, na druhou stranu Katar pohrozil, že zastaví dodávky plynu do Dubaje, na kterých je Dubaj závislý; plyn z Kataru tvoří asi 1/4 spotřeby SAE. Upravené hélium se již vůbec nevyváží do Saudské Arábie. Dodávky plynu do světa jsou stabilní. Vysoce závislá je na nich třeba Indie. Své zájmy tady má i Pákistán a mnoho dalších zemí z Asie. Rovněž tady zprovozňují nové námořní linky se skladovými prostory. I nadále probíhá výstavba infrastrukturních projektů v souvislosti s FIFA 2022 a i nadále není problém s jídlem a dalšími tovary včetně těch stavebních, které se sem vozí již z mnoha států EU a Ameriky.

Katar pumpuje do národní ekonomiky dodatečné zdroje, protože již více jak 4-měsíční blokáda dosud nijak nezdůvodněná (pouze vyjměnované důvody bez důkazů) ze strany Saudské Arábie, Egyptu, Bahrajnu a SAE se zjevně tak brzo neukončí. K začátku tohoto měsíce tyto investice činí 38,5 mld. USD. Je to již i včetně udržení stabilní měny a dalších finančních opatření. Kataru se povedlo odklonit vývoz ropy a plynu do jiných zemí a zajistit zásobování strategických komodit, čímž odvrátil fatální dopady a vzhledem k jeho celkové finanční situaci sice na blokádě tratí, ale má z čeho a stejnou mírou trpí i blokující státy. Katar dokázal i nadále udržet rozvoj budoucnosti: tedy ne-ropního průmyslu. :idea: A dokonce vzhledem k blokádě se rozvíjejí nové zpracovatelské závody a více se investuje do zemědělství atd., což ještě prospěje do dalšího vývozu jinam.

novinky z infrastruktury, ale jen některé vzhledem pro obrovský počet za uplynulé období ...

Roads & Infrastructure Project in Al Sailiya North Salwa Rd :arrow:

Obrázek

Obrázek

820 nových bytů, domů, škol atd. je dokončeno :arrow:

Obrázek

Obrázek

projekty velkých MÚK a dálnic v rámci nich ...

Obrázek

Semisma Interchange, part of AlKhor EXW. AlKhor EXW at grade & semisma road as flyover :arrow:

Obrázek

AlKhor EXW Project is approx. 34Km includes dual 5lanes carriageway, 10 multi-level interchanges & cycling & pedestrian lanes :arrow:

Obrázek

Obrázek

A to jen segment silnic a ulic. Pod zemí se budují rozsáhlé vodohospodářské projekty: vodovody, nádrže pro větší srážky s dalším využitím, metro ...

V roce 2022 bude pro FIFA vše hlavní k dispozici ...

Obrázek

formování jednotlivých lokalit státu ...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Katar

Napsal: 3.12.2017 22:06:07
od Diaľničiar
Novinky z Kataru

*blokáda Saudskou Arábií a jejími spojenci pokračuje beze změny
*Katar pokračuje v nákupech dalších zbraní; veliký kontrakt s Francii na nákup 12 letounů Rafael se má podepsat 8.12.
*vztahy se zhoršují i v nižších úrovních dalších společností, které doposud mezi sebou obchodovali nebo jinak komunikovali
*prudce vzrostla obchodní výměna s Íránem (+61% meziročně, +117% za půlrok blokády), Pákistánem a Tureckem

Kuvajtský panovník již naznačil, že jeho snaha o mediaci problému nemá smysl, když Saudská Arábie nemá zájem o dialog. Na tomto se staví myšlenka, že vzniknou dvě uskupení prostoru GCC.

A došlo k vynovení městských tahů. Nové vozovky, rozšíření z 2x2 na 2x3 jízdní pruhy, osazení 350 světelných bodů, propojení pro cycklistické pruhy, nové světelné křižovatky s lepším řízením provozu dle špiček a vysázení nové zeleně; tráva, keře, stromy, palmy.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

v provozu je prvních 12 km cyklistických chodníků v rámci těchto zmodernizovaných tahů, zde pak jejich sumární cíle:

Obrázek

Katar začal ve velkém rozsahu investovat mimo prostoru GCC. 20 mld. USD do turecké energetiky, 1 mld. USD na výstavbu elektrárny v Indonésii, 2,5 mld. USD na nákup developerských projektů v Singapuru. S Vietnamem, Kambodží a Indonésii začal obchodovat s elektronikou a textilem. Stavební materiál dováží z prostoru Nafty, EU. Ve velkém rozsahu se budují přístavy, zkapacitňují se tahy od nich do Kataru. Přístavně se na tom pak podílí spolupráce s Indii a Ománem. Letecky se zesílil transport z Íránu a Turecka. Doposud stála blokádová krize katarskou ekonomiku asi 25 mld. USD, ovšem život se nezastavil, obyvatelstvo nehladoví, politicky je silnější než kdy předtím a zesiluje se spolupráce s hlavními velmocemi světa. Investiční fond vlastnil ke konci 09/2017 majetek v hodnotě 320 mld USD a zařazuje se mezi 10 největších na světě. Třeba norský penzijní fond disponuje bezmála 3x větším majetkem.

Kataru se daří získávat více peněz z prodeje plynu. Největší hráč v Asii, kterým je Čína totiž vyhlásila boj proti smogu a snižuje závislost na uhelných elektrárnách a tak dováží více plynu právě z Kataru. Ten již volné kapacity odprodal právě do Číny a celkové ceny plynu v Asii prudce rostou. Tento trend se tak udrží i další období. Katar je největším producentem a exportérem této komodity a vzhledem k počtu obyvatel má pak z toho obrovské peníze a díky kontaktům se ho půlroční blokáda téměř nijak nedotkla.

Re: Katar

Napsal: 17.12.2017 20:09:26
od Diaľničiar
Katar pokračuje v zesilování vlastní obrany pro obavy ze Sadské Arábie. Ohlásil se nákup 24 letounů Typhoon z Británie za 6,7 mld. USD. Mediativní proces Kuvajtu a dalších států nemá žádné výsledky. Saudská Arábie trvá na svém a Katar rovněž.

Katar odevzdal do provozu MÚK 5/6 a dokončil Lusail Expressway dokončením 17 km v parametrech 8-pruhu. Cestovní čas z HIA do Lusail City tak trvá méně než 25 minut. V praxi se odevzdalo vícero tunelů, mostů, vozovek a završilo se tak jedno veledílo. Dle harmonogramu. Navzdory rozsáhlé blokádě. Více informací: http://www.gulf-times.com/story/575106/ ... -what-you- .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

dále k tahu Khalifa Avenue:

Obrázek

z tohoto tahu již v provozu:

Obrázek

s tím souvisí upgradovaný most Al Wajba Bridge, který se rozšířil z 2x2 na 2x3 jízdní pruhy v každém směru:

Obrázek

k nalezení moje maličkost :P

Obrázek

Zítra 18.12. jsou v zemi Katarský Národní Den.

Z ulic a městského provozu, kde Ashghal realizuje mnoho prvků pro zlepšení a pamatuje již při projektování na nejmenší detaily:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Katarský rozpočet pro rok 2018:

*výdaje budou vyšší a deficit nižší, protože se očekává vyšší příjem z prodeje ropy a plynu
*výdaje vzrostou na 203,2 mld. QR (+2,4%), příjmy budou 175,1 mld. QR (+2,9%)
*deficit bude o 0,3 mld. QR nižší oproti stávajícímu roku
*v roce 2018 se uzatvoří nové smlouvy na podporu růstu soukromého sektoru ve výší 29 mld. QR
*na zdravotnictví, vzdělávání, dopravu a projekty s FIFA 2022 směruje 41% celkových výdajů
*rozpočet je v souladu s Vizí 2030
*na velké infrastrukturní projekty směruje 46% výdajů
*náklady na mzdy vzrostou o 8,8% co souvisí i s otevíráním nových škol, nemocnic atd.
*vzdělávání získá o 18% více peněz oproti roku 2017
*počítá se s výstavbou 3.000 domů pro státní příslušníky

Velké infrastrukturní a dopravní projekty financované v roce 2018: Metro, Lusail Light Train, Al Bustan Highway, Orbital Expressway, Al Rayyan/Dukhan Road, Al Khor Coastal Road. Dále rozšíření vodohospodářské a elektrické infrastruktury a nakonec i rozvoj stávajících průmyslových, logistických a obytných zón. Pro projekty infrastruktury FIFA 2022 World Cup směruje z rozpočtu pro rok 2018 částka 11,2 mld. QR, ovšem dotýká se to i dopravních projektů a tedy nejen sportovních stánků.

Co se týče obrany, tak Katar za uplynulý rok navýšil výdaje na nákup zbraní o 282% a stal se 3. největším světovým dovozcem zbraní. Je to nepochybně silná zátěž navzdory Katarskému investičnímu fondu nebo vysokému prodeji ropy a plynu a tyto peníze se dali využít i jinak, ale ta blokáda ze strany Saudů vyvolala relevantní obavy o suverenitu tohoto malého státu v tomto prostoru.

Re: Katar

Napsal: 29.12.2017 18:13:27
od Diaľničiar
jak stručně a jednoduše vyjádřit hlavní pokrok & rozvoj ve státě? prostřednictvím několika jasných faktů a k tomu doložit srozumitelnou infografiku :arrow:

V roce 2018 se odevzdá do provozu dalších 113 km dálnic a 20 nových MÚK.

V roce 2018 se v rámci dálniční sítě dobuduje a odevzdá více než 210 km cyklochodníků:

Obrázek

V roce 2017 se dobudovalo 279 dřenážních vodovodních systémů pro akumulaci srážkové vody v různých oblastech Kataru.

V roce 2018 bude k dispozici 90% plnění prací na stadionech, silnicích a další infrastruktuře k podujatí FIFA World Cup 2022.

Obrázek

V roce 2018 se začne implementace rozvoje v 12 územích Kataru v rámci 19 infrastrukturních projektech: pokročí se na realizaci 15.000 pozemků a dalších 5.664 pozemků se dokončí pro další použití.

Obrázek

Rok 2017 je rokem dálnic. Proč? Samozřejmě budovat se bude i nadále, ale je to proto, že v roce 2017 se dosáhlo 3x více dálnic, 5x více tunelů a mostů a 3x více obslužních infrastrukturních prvků pro obydlené oblasti než tomu bylo společně za období 2013 - 2016. Tak proto.

Obrázek

Rok 2018 značí pro Ashghal (Úřad veřejných prací) rozpočet ve výši 21,8 mld. QR (5 mld. €).

Obrázek

Re: Katar

Napsal: 4.3.2018 16:16:36
od Diaľničiar
dokument: život v blokádě (pozemní, námořní, vzdušní) s mnoha okolními státy v Kataru ...



ani po 8 měsících není konec blokády na dohled, ale Katar to nijak nevyčerpalo ...

Re: Katar

Napsal: 9.9.2018 18:01:17
od Diaľničiar
Blokáda Kataru ze strany S. Arábie pokračuje i nadále, vztahy jsou stejné. Katar s jeho čistou populací 300 tisíc obyvatel ovšem snáší blokádu v podstatě dobře. Saudská Arábie a její partněri, kteří vytrvávají v blokádě více nebo méně chtějí Katar položit na kolena. Do 1 měsíce se plánovalo zhroucení zásobování potravin. Takový byl plán. Dnes?

Růst HDP se zpomalil v minulém roce na 4% z předešlé úrovně 5,6%. Stavebnictví: nové silnice, dálnice, metro, bydlení, stadiony k FIFA 2022 atd. pokračuje dle plánů. Rezerva centrální banky se sice propadla za 1 rok o 50% na 15 mld. USD, ale mezičasem stoupla o 3 mld. USD. Investiční fond Kataru má nadále aktiva za stovky mld. USD. Katarská plynárenská společnost je největším vývozcem plynu na světě a jeho plyn směruje do ekonomik ve: Čína, Indie, Japonsko, Británie atd. Zároveň 2 mld. m3 plynu směruje i do SAE, které nejeví již takový zájem o blokádu, protože katarský plyn potřebuje jejich největší elektrárna. SAE dovážejí až 1/3 spotřeby plynu z Kataru. Bez elektrárny na plyn by nefungovala klimatizace a další zařízení. Z tohoto objemu směruje 200 mil. m3 plynu dále do Ománu. Omán nepodpořuje blokádu, naopak těží z nových obchodních dohod Asie - Omán - Katar. Miliardy USD ztrácejí rodiny ze S. Arábie i SAE na prodělku z dopravy a stavebních materiálů a hmot.

Potraviny (maso, čerstvou zeleninu a ovoce atd.) zajišťují pro Katar hlavně pak Írán a Turecko. S Íránem Katar těží společně plyn a do Turecka masivně investuje. Turecko naopak chrání Katar i vojensky. V Kataru je zároveň i nadále U.S. vojenská základna s 10.000 vojáky. Katar za uplynulý rok nakoupil zbraně z vícero zemí (USA, Francie, Rusko atd.) za bezmála 40 mld. USD. Na jeho území se nacházejí i turecké jednotky, protože Erdogan rozšířil misi z 500 na 2500 vojáků s možností navýšení na 3000 vojáky. U pobřežních vod se nacházejí indické a pákistánské lodě. Turecko a Indie přímo varují S. Arábii, že pokud bude omezen vývoz plynu z Kataru (do Indie) nebo vpadne armáda S. Arábie nebo po území ze S. Arábie pak to bude znamenat i napadení turecké základny. Pákistán odmítl, že by jeho armáda podporovala Katar, ovšem v dosahu neustále zůstávají hlídkovací lodě.

S. Arábie tak sice omezila obchody, prodražila nákupy zboží do Kataru, ale Katar již rozběhl velké investice i v oblasti potravin. Staví se nové farmy, staví se dokonce největší konzervárna v oblasti P. Zálivu. A navíc se dobudovala dálnice pro nákladní vozidla spojující přístav, který se rozšířil s logistickým centrem hlavního města, čímž se 3x dopravní kapacita pro zásobování a de facto se Katar odstřihl téměř bezbolestně od S. Arábie, i když nechtěně.

V zemi se otevírají další obrovské MÚK, mnoho pruhové kapacitní silnice i dálnice, tunely a mosty. Staví se nové nemocnice a zahušťuje se prostor v novovybudovaných blocích, kde prozatím stojí jen silnice a technická infrastruktura. Nebudu to tady dopodrobna rozepisovat, je to de facto dle norem z předešlých záběrů. Co je důležitější, že i když je teprve rok 2018 a Vize 2030 se plní, tak se zahájil třeba tendr na údržbu silničních tunelů. A celkově vícero tendrů na údržbu "všeho možného". :ok:

Katar disponoval k 08/2018 již 500 km dlouhou dálniční sítí. :idea: Díky masivním MÚK se zabraňuje zdržením, které jsou jinak zcela běžné.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
DmA7sHFX4AAXaeL.jpg
DmA7sHFX4AAXaeL.jpg (253 KiB) Zobrazeno 18683 x
Obrázek

výše je Lusail Expressway, další nová větva v jedné MÚK a jako celek a nyní i lokální vylepšení: efektní označení pro zvýšení bezpečnosti + instalace lokálních značek do ENG

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Saúdové chtějí vybudovat průplav. Z Kataru by se tak rázem stal ostrov: https://zpravy.idnes.cz/saudska-arabie- ... anicni_kha

... moc by se toho nestalo, protože vzhledem k blokádě ostrovem de facto jsou ...

Re: Katar

Napsal: 23.9.2018 14:24:32
od Diaľničiar
Katar v posledních 3 dnech dokončil další MÚK spřístupněním dalších větev respektive i novou MÚK, zde je lepší infografické provedení:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Katar

Napsal: 14.10.2018 10:22:23
od Diaľničiar
Obrázek

Obrázek

a v provozu je i nový most v rámci dalšího důležitého uzle:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Katar

Napsal: 28.10.2018 10:26:01
od Diaľničiar
Hezké video, kde jde vidět hlavní město Doha z roku 1970, ze současnosti a vizualizace vás provedou do roku 2030 s tím, že pro období 2018 - 2030 se ještě proinvestuje 200 mld. USD. Celkem pak je Katar v modernizačních investicích na částce asi 150 mld. USD s tím, že do roku 2022 to bude 200 mld. USD a do roku 2030 pak 300 mld. USD jakožto definovaná přestavba, zástavba a rozvoj státu. Vybudují to z plynu, ale jejich ekonomika je již nyní vybudovaná na finančním a obchodním centru regionu. Takže ani záměr Saudů, že překopou vodní kanál kolem pevné hranice a z Kataru bude ostrov jim neublíží, ba právě naopak se tím ještě i zesílí obchodování a to mimo přímých sousedů, kteří Kataru ubližují již delší blokádou ze vzduchu, moři i pevnině. Ekonomika se nezhroutila, lidé nečelí hladu, ale právě naopak se stát více osamostatňuje a stává nezavislým.


Re: Katar

Napsal: 4.11.2018 15:00:44
od Diaľničiar
Katar připravuje i megaprojekt s názvem Sharq Crossing. Technické poradenství a studie jsou již hotové. Obklopí záliv hlavního města Doha, kdy v celkové délce 12 km se prostřídají podmořské tunely a mosty. Trasa spojí mezinárodní letiště Hamad, kulturní zónu Katara a Západní finanční zónu. Bude to de facto východní obchvat hlavního města, který vznikne v oceáně. :jidlo:

Jen za konzultantské a přípravní práce zaplatil Katar desítky mil. USD za uplynulých 6 let. Náklady na výstavbu se odhadují na 12 mld. USD. Původně se mělo již stavět, ale nízké ceny ropy a pozemní blokáda projekt od roku 2015 odsouvají. Hlavní objekty: 3 mosty a 2 tunely.

Úřad veřejných prací Ashghal již ale připravil předběžný tendr.

vizualizace:




Re: Katar

Napsal: 9.1.2019 19:23:00
od Diaľničiar
nová stavba v provozu - 3 km úsek s 1 km dlouhým tunelem, úžasný upgrade MÚK (na rozsahu MÚK stojí de facto plynulost dopravy a nejen na rozsahu, ale i na jejich jednotlivých větvích, podrobněji se tomu nedokáži věnovat, ale to si stačí pročíst téma, aby se nadobudl základní obrys)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Katar

Napsal: 13.1.2019 20:16:30
od Diaľničiar
Katar otevřel do provozu nejdelší a nejhlubší tunel v zemi v rámci další stavby :arrow:

*1,5 km dlouhý tunel 25m pod úrovňou země :idea:
*momentálně je v provozu po jednom pruhu v každém směru, ale budou tady 4-pruhy
*je to součást projektu Al Rayyan Road Upgrade Project Phase 2



Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Katar

Napsal: 19.1.2019 18:24:29
od Diaľničiar
Obrázek

Obrázek

Re: Katar

Napsal: 26.1.2019 17:54:08
od Diaľničiar
vizualizace nové dálniční křižovatky, která se má dokončit koncem roku 2021:

Obrázek

Obrázek

Obrázek