Právě je 17.2.2020 23:45:24




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Omán 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
Dne 1.11. se odevzdal do provozu 27 km dlouhý úsek Al Batinah Expressway. Jde od Saham/Rawdah do Sohar (Route 8).

Zdroj: http://timesofoman.com/article/120876/O ... ns-in-Oman

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


12.11.2017 13:24:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
začala se výstavba dálničních tunelů na tahu Bidbid - Sur Road

Twin road tunnel links for Oman :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 12.6 KiB | Zobrazeno 6305 krát ]

Příloha:
Poznámka: vizualizace
MoTC-to-start-construction-work-on-two-tunnels-on-Bidbid-Sur-road_StoryPicture.jpg
MoTC-to-start-construction-work-on-two-tunnels-on-Bidbid-Sur-road_StoryPicture.jpg [ 58.24 KiB | Zobrazeno 6305 krát ]


The project includes 12 multi-level interchanges in the first stage from Bidbid to Ibra.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


19.11.2017 12:54:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
Dne 7.12. se dostal do provozu 17 km dlouhý úsek na tahu Al Batinah Expressway mezi Al Hazm u Route 11 a exitem na Al Suwaiq.

Zdroj: http://timesofoman.com/article/123385

V provozu je 160 z 265 km plánovaného tahu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


17.12.2017 15:13:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
Dne 10.1. se odevzdal do provozu 36 km dualizovaný úsek na Route 49 mezi Taqah a Mirbat.

Zdroj: http://timesofoman.com/article/125742/O ... ay-in-Oman
Příloha:
om.JPG
om.JPG [ 93.22 KiB | Zobrazeno 5871 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


14.1.2018 18:09:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
Dne 7.5. se odevzdalo do provozu na 270 km tahu Al Batinah Expressway 116 km, čím se celý tah dokončil. Tah je v parametrech 4x2 pruhy. Jednalo se o 2 úseky:

* Al Suwaiq - Saham (78 km)
* Sohar - Liwa (38 km)

Zdroj: https://timesofoman.com/article/133498

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


24.7.2018 18:38:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
tak jak jinde v regionu, nejdříve silnice, až poté další developerská zástavba


a jedna důležitá politická zmínka, ománský sultán přijal izraelského premiéra; byla to velice zdvorilostní návštěva (dále pak: Saudská Arábie se nedávno zmínila, že Izrael má nárok na existenci a i Palestina jej musí uznat; nedávno i ministryně sportu Izraele navštívila Abu Dhabi v SAE a v nich vyhrál zápas v džudě izraelský sportovec a hrála se na počest i izraelská hymna; ledy polevují)

Obrázek

Obrázek

Nemám k tomuto státu ani co dodat. Sultán zajistil státu velmi kvalitní rovnoměrný rozvoj, který sice založil na ropním průmyslu, ale jeho podíl klesá dle plánů, protože ropa tady nemá takové zásoby jako u severních sousedů. Stát je mladý i co do věku populace, je tady vícero věcí zdarma pro obyvatelstvo a díky podpoře rodiny narůstá počet obyvatelstva tak, aby byl stát více soběstačným. Vládní dluh sice vystoupal z minim na asi 40% HDP pro nízké ceny ropy, ale je to zároveň jakási ukázka obyvatelstvu, že spoléhání jen na ropu by nebylo ani do budoucnosti moudré. Sultán podporuje zemědělství a inovativní přístup v rámci cestovního ruchu. Obživla i tradiční výroba lodí (starodávné tvary), podpora je i pro místní rybolov, důraz se klade na ochranu ŽP. V hlavním městě se dodržuje kultura, takže je třeba zákaz stavět mrakodrapy. V dopravě nedávno vzniknuté železnice připravují masivní výstavbu tratí po tom, co se prakticky ukončuje masivní výstavba dálnic a silnic. Stát zpevnil a vystavěl luxusní silniční síť. Postavilo se mnoho škol, nemocnic a úřadů, takže si Omán již dokáže věci i sám plánovat. Z hlediska dalšího rozvoje bude velmi záležet, kdo nahradí stávajícího sultána, protože nemá dědice. Navíc řadu let bojuje s nádory. Místní obyvatelstvo a stejně tak představitelé sousedních států si ho velmi považují. Omán prý již má řešení kdo bude vládnout, ale jméno prozatím stále nepadlo.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


2.11.2018 21:59:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
Dne 15.11. se odevzdal do provozu 28 km úsek v 6-pruhu na tahu Al Sharqiyah Expressway. Je v oblasti Al Kamil Wal Wafi. Celý tah bude dlouhý 116 km a tento projekt má být hotový v roce 2019. Nacházejí se zde i tunely.

Obrázek

Zdroj: https://timesofoman.com/article/425846

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


15.11.2018 16:17:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
Dualizace tahu Adam - Thumrait Road

*strategický projekt vlády pro "zbytek Ománu" jižně od hlavního města
*délka: cca. 720 km

Příloha:
adam-thumrait.jpg
adam-thumrait.jpg [ 118.47 KiB | Zobrazeno 1935 krát ]

Omán zahájil další tendrování pro dualizaci úseků na Adam - Thumrait road. Půjde o podsekci od Haima - Thumrait v délce 400 km. Jde o vnitrozemskou silnici. Práce mají trvat 36 měsíců a obsahují jak novou výstavbu mostů a tunelových sekcí tak i dobudování odvodnění, aby silnice získala zcela jiný kvalitativní rozměr.

V této souvislosti je důležité uvést, že se v 05/2019 odevzdalo do provozu 140 dualizovaných km na tahu Adam - Thumrait road. V 04/2019 dalších 41 km a do konce tohoto roku to bude dalších 40 km. :idea:

http://www.omanobserver.om/140km-stretc ... ect-opens/
http://www.omanobserver.om/bids-invited ... t-project/
http://www.omanobserver.om/new-41-km-st ... oad-opens/

Je nutno si uvědomit, že Omán tak dobuduje asi 720 km dualizované silnice napřič Ománem až prakticky ke hranicím Jemenu. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.7.2019 8:03:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
Omán tendruje Musandam road project: Daba - Lima - Khasab Road, co je jeden z nejnáročnějších silničních projektů v sultanátu:
Příloha:
Poznámka: Dibba je v SAE, kousek severně je Dibba v Ománu. Dnes nevede souvislé propojení s Limah, ale po novém bude vést.
om.JPG
om.JPG [ 39.13 KiB | Zobrazeno 1341 krát ]


*krajní severní území Ománu s min. obydlením a velmi špatnou dostupností v rámci území
*dualizovaný tah má mít délku 55 km (dnes více než 2x tolik přes pohoří)
*odhadované náklady jsou až 1 mld. USD
*celkem výstavba 65 km silnic
*bude tady 10 tunelů v celkové délce 9 km; nejdelší bude mít 2,2 km
*bude tady 19 mostů v celkové délce 3,6 km; nejdelší bude mít 420m
*bude tady 9 hlavních a 11 menších křižovatek

Nabídky předkládají firmy z Ománu a Turecka.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


19.10.2019 22:16:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
Omán slaví dnešním dnem 49. Národní Den

... a při této příležitosti tady uvedu cestu vývoje po současnost v návaznosti na smysl fóra ...

Přesně před 49 lety dnešní sultán, o kterém jsem psal vícekrát, Qaboos bin Said al Said svrhl svého otce a chopil se moci. Zrealizoval za tu dobu mnoho významných reforem a pokračuje v tom i nadále navzdory vysokému věku a novým nemocem; značně pochudl v minulých letech což je důsledek těžké opakované nemoci. On se narodil 18.11.1940, takže má dnešním mj. 79 let. Tyto oslavy trvají mnoho let a jsou na jeho počest. Omán byl kdysi opravdu chudá země, kde bylo 10 km zpevněné silnice, kde nebylo prakticky vůbec nic. Omán nevlastní zas tak vysoký objem ropy jak jeho bohatší sousedé na sever, a proto sultán sice vystavěl infrastrukturu z ropy, ale nastavil fungování ekonomiky do podoby, ve které nebude stát závislý na ropě. Navíc k tomu vede i obyvatelstvo. V hlavním městě nenaleznete typické obchodní čtvrtě, jaké je vidět v hlavních městech Kataru, SAE atd. Sultán slíbil vybudovat moderní stát. Samozřejmě v základním dokumentu se odvolává na vůli Aláha.

Omán dnes:



Pohledem do minulosti:

1. problémem, který sultán viděl byl samotný počet obyvatelstva. S tím by stát nikdy nebyl plně soběstačný. Populace se má prudce zvýšit a to se i děje. Já jsem taky aktualizoval počet obyvatelstva, z 3,3 na 4,6 mil. a to tady v roce 1970 žilo kolem 0,8 mil. obyvatel. I v hlavním městě kde kdysi žil 1 mil. je to dnes 1,7 mil. Toto se děje prostřednictvím sociálního modelu, kdy žena má být doma a starat se o děti. Kdy stát garantuje vzdělávání. Zpočátku s najatými lektory a masivně se budoval rozsah škol.

2. problémem, který sultán pochopil byla totální infrastrukturní zaostalost. Tehdejší vyspělé státy mají to, co právě Omán vůbec neměl. Chybějící dopravní spojení nejen pro tehdejší počet obyvatelstva, ale i pro celkový cíl, až se populace zvětší. Silnice, dálnice, nemocnice, školy, bydlení.

3. problémem, který sultán musel vyřešit byl samotný fakt, z čeho tyto reformy zaplatí. Po objevení nalezišť ropy se nejdříve investovalo tam a to tak, aby se zvýšila kapacita těžby a stoupl příjem do vysokých přebytků, které následně dokázal investovat do výše zmíněného.

Samozřejmě, mezitím Omán financoval samotnou výstavbu centrálních sídel vlády a jednotlivých úřadů. Armádu, aby Omán odolal nestabilnímu Jemenu a aby měl adekvátní místo v prostoru GCC. Nutno dodat, že vládce je respektovaný pro svůj věk i novou vládnoucí elitou v S.A., Kataru, Kuvajtu, SAE atd.

Začala se budovat síť zpracovatelů potravin, masa. Chovat dobytek. Dovezl se z různých částí planety. Ta nejlepší plemena. I s odborníky, ale dnes jich má Omán ve vlastní režii. Potravinová soběstačnost je nevyhnutná při nárůstě počtu obyvatelstva a bylo nezodpovědné jí nenavýšit a spoléhat se na dovoz, když časem ta ropa nebude. Třeba farma Mazoon, která se nachází v regionu Al Sunaynah, s rozlohou 15 km2 zahájila produkci letos. Bylo na ní dovezeno na 1600 ks krav z Austrálie. Celkem jich tam bude 8250 v roce 2020. Produkce mléka bude stoupat až do roku 2026 na 200 mil. l mléka ročně s celkovým cílem v roce 2040 na 900 mil. l mléka. Oblast Al Sunaynah byla pro tuto farmu vybrána proto, že je zde dostatek vodních zdrojů, orné půdy a příjemné klima. Produkce se zaměří na mléko, jogurt, smetanu, sýry a další. Jedná se o projekt podporovaný místní vládou, do kterého bylo investováno na 260 mil USD. Tohle tady nebude jediná mlékárna a jediná farma.

Jak šel ale čas, tak se objevují nové a zcela nečekané problémy a výzvy. Klimatické změny přinášejí tradičnímu obyvatelstvu problémy v obživě. Sultán tedy inovoval program pro rybáře. Podstupují edukaci, že lovné oblasti jdou hlouběji do oceánu a oni za několik desítek neuloví nic. A tak to není budoucnost pro jejich děti a tak jak se musela celá krajina přizpůsobit "novým věcem", tak se musejí i oni. Omán se tedy zaměril kromě rozvoje průmyslu (nejdříve zpracovatelského týkajícího se i potravinářství) na to hlavní a tím je sektor služeb, kde jednoznačně vítězí z hlediska minimální náročnosti cestovní ruch. Vláda "jen" potřebuje edukovat personál pro hotely. Vytvořit legislativní rámec, zlepšit vizovou politiku, zajistit bezpečnost. Navyknout na ten fakt budoucího příjmu, který je dnes jen v plenkách i zvyšek obyvatelstva.

Obyvatelstvo slaví. Tyto národní dny jsou tady něčím jako pro nás Vánoce. Všude je výzdoba v národních barvách. Obyvatelstvo tančí a oslavuje zdraví sultána. Spontánně na ulicích, ale program je to obsáhlý: vystupuje armáda, policie a účastní se toho samozřejmě celá rodina. Sultán nemá děti, ale má širší příbuzenstvo. Tím bude pravděpodobně vyřešen i problém, který rezonuje stále více a sice kdo oblíbeného vládce nahradí.

Proměna z ropního státu na jiný stát má trvat až do roku 2040. K tomu sa zavedla Vize 2040: https://www.2040.om/en/ a její cíle se snaží naplnit Národní plán, který je vždy aktualizovaný vládou vzhledem k sestavení rozpočtu na další rok. Tedy tak jak i v mnoha dalších státech tohoto typu. Prudký propad cen ropy způsobil, že se ten proces urychluje a je to hlavně unikátní páka na obyvatelstvo, které ví, že když nebude ropa, tak nebude ani vyšší životní standard. A když jsou nízké ceny ropy, tak nejsou ani takové příjmy. První roky nízkých cen vykryl fond, kde byl přebytek z prodeje určený na budoucí rozvoj a transformaci sultanátu. Ale sultanát si již i půjčuje, stejně jak okolní země. Pokračují masivní investice do budování státu a proměny struktury ekonomiky.

O tom, že je tady vybudovaná dálniční síť není pochyb. Teď se realizují i složitější úseky skrz pohoří, tunely nebo viadukty ponad rokliny. Vývoj přinese i výstavbu železniční sítě, přičemž o tom jsem ve vlákně rovněž psal.

Z hlediska diplomacie stojí Omán více uprostřed ve sporu S.A. s Katarem, ale prosazuje názory S.A. I v tom, že Izrael má právo na svojí existenci a podpora Palestiny se umrtvila pro její teroristické aktivity proti Izraelu. V tom je stejný názor jak s dalšími zeměmi GCC kromě Kataru. Omán tak buduje i přístavní zařízení, rozvíjí logistické aktivity v přepravě hlavně mezi Asii a prostorem GCC. Vzhledem k (nejen) pozemní blokádě Kataru ze strany S.A. mnoho tovarů jde do Ománu a odsud do Kataru. Obcházejí se tím některé bariéry. Sultán společně s tím kuvajtským není přesvědčený o správnosti blokády kteréhokoliv člena GCC.

Sultanát vynákladá značné peníze na obranu. V roce 2018 to bylo 8% HDP, roky předtím i 10%. Je to dáno tím, že generace mladých mužů má absolvovat základní zručnosti a také tím, že se dbá na tradiční způsob života. Patří k tradicím, aby muž dokázal ochránit rodinu. Vyřešil se tím i problém co se zvýšenou mladší populací v čase, kdy ještě nebude tolik práce pro ní. Omán je tak zcela jednoznačně i suverénní stát s přiměřeným stavem armády bez expanzivních cílů.

Obyvatelstvo poslední roky musí ale strpět i novinky, které patří ke státům s vyšší životní úrovni a sice aby bylo z čeho všechno financovat, tak jak i jinde v prostoru GCC se zavádí různé daně a snižují subvence, protože se stenčují příjmy z prodeje ropy. Ale nějak zásadně to nepřekáží, protože stoupá životní úroveň. Přiměřeně k tomu stoupají patřičné sociální výdaje tak, aby to neohrožovalo zadané národní cíle. 100% daň bude zavedena na veškeré tabákové výrobky, alkohol, energetické nápoje a vepřové maso. 50% daň pak na sycené nápoje. To jen tak pro představu. Omán není členem organizace OPEC a tak je největší producent surové ropy v regionu mimo členské státy OPEC a dlouhodobě doplácí na nízké ceny ropy.

Sultán jen pomalu zavádí větší fiskální reformy, takže deficit státního rozpočtu je kolem 9% HDP. Ale hospodářský růst patří nadále k větším. HDP je kolem 80 mld. USD, letos dosáhne hodnot z r. 2014. Navzdory stagnace z ropního průmyslu Omán nepolevil v proměně státu. Nezastavila se výstavba infrastruktury, nezastavil se nárůst populace, nestopla se edukace obyvatelstva, ale naopak se všechno udrželo. Ale společně s tím se rychleji zavádějí poplatky a nové daně; na západě zcela běžné. To vytváří tlak na růst HDP, který již není tak vysoký jako předtím, protože klesla spotřeba. To má ale zase příznivý dopad na import co se o mnoha jiných státech v prostoru GCC říct nedá. Nezaměstnanost je na úrovni cca. 16%, co vzhledem k nastavení sultanátu je více než dobrý ukazatel. Lidé jsou vedení k práci. S cílem pracovat na sobě od malička. Státní dluh atakuje 50% HDP a de facto vystoupal právě za ty uplynulé 4 roky. Je to důkaz toho, že proměna na ne-ropní stát je nutností a je to tady rychleji než se zdálo v prvopočátcích. Proto pokládají sultána za vizionáře a děkují mu za všechno co dokázal pro Omán navrhnout a zrealizovat. S ohlédnutím se na okolní svět mohou vidět rozdílnosti, že to tak nemuselo vůbec být. Ománské obyvatelstvo tedy nemá až tak vysoký životní standard jak některé další země GCC, ale je možná mnohem šťastnější. Vypovídá o tom celková nálada v zemi a kladný přístup k rozvoji všeho. Těžba ropy a plynu se podílí na chodu sultanátu již s podílem nižším než 50%.

Aktualizoval jsem základní údaje i linky.

Omán umí zasáhnout nepřízeň počasí (aktuální záběr):
Příloha:
1077362.jpg
1077362.jpg [ 27.19 KiB | Zobrazeno 1092 krát ]


Přípravy a oslavy 49. výročí ománských svátků nejvyššího významu se dají pak dohledat na YT. Jsou v tom i záběry na výzdobu podél dálnic, na budovy v hlavním městě a na běžný život zde. Pro ukázku:











Délka zpevněných silnic, o které se stará ministerstvo dopravy je v rozsahu 15.000 km. Délka štěrkových silnic, o které se stará ministerstvo dopravy je dalších 17.300 km. Celkem se tedy sultanát stará z centrální úrovni o asi 27% rozsahu silniční sítě. Zbytek mají na starost regiony. Ty jak jsem uvedl výše i na příkladu zajištění potravinové soběstačnosti investují i do toho. Tak je garantován i podíl na moci a dobré rozdělení, které přináší klid a mír. Ministerstvo dopravy v roce 2018 uvedlo do provozu téměř 400 km dálnic, dualizovaných silnic a silnic a v rozestavěnosti je dalších asi 650 km. Dálniční síť je páteřní stejně jak dualizované silnice. Jde o to, že dálnice mají unést větší podíl dopravy. Úspora pobřežní zóny z hlediska zastavěnosti se le více dopravně řeší (čím dál na východ a jih od hl. města) dualizováním tahů nebo výstavbou 4-pruhu poza vesnici/město tak, že se vlastně vytvoří obchvat. Z pochopitelných důvodů jsou nejlepší podmínky pro masivní bydlení v rámci hlavního města a pásu směrem na SAE, a i proto se právě zde staví dálnice. Jedno na druhé navazuje a než se postaví železniční síť, tak tento segment dopravy převzal na sebe další budoucí rozvoj státu. Snižují se tak další náklady na výstavbu kolem nových tras těchto silnic. Dále se zrealizovalo v roce 2018 mnoho dalších kategorií objektů: 25 MÚK, 21 mostů, 5 nadjezdů/flyoverů, 15 podzemních přechodů pro chodce, 2 mosty/lávky pro pěší a 32 silničních tunelových sekcí.

Síť dálnic a dualizovaných silnic byla ke konci roku 2016 dlouhá 2.300 km. Přitom ještě v roce 1990 tady bylo jen 3.800 km silnic s asfaltovým povrchem. Od roku 2017 je již i parametr 8-pruhu mimo města. Běžně tady vede dálnice nebo dualizovaná silnice s novou MÚK, kde část pruhů od ní končí prozatím v poušti, ale již s výhledem pokračování další výstavby kolem. A běžně tady vede vedle sebe nová silnice a dualizovaná silnice. Pak se setkávají u MÚK při některé dálnici. Jednotlivě na sebe navazují tak, aby se každý dostal kam chce bez toho aby se jakkoliv zdržel. Kongesce tady jsou v rámci hlavního města, co je normálním jevem. I s tím se začne brzo něco dělat, protože se uvažuje o vybudování MHD. Ve vnitrozemí se žije náročněji vzhledem k nedostatku vody. Existují plány da větší odsolování a výstavbu vodovodních zařízení, ale vše s posunem čase, nárůstem populace a na to navazujících segmentů. Kdokoliv další to bude mít snadnější právě v tom, že všechno k tomu potřebné sultán Qaboos bin Said al Said vybudoval a následník nemusí řešit nedostupnost veškerého území a nechápavost místního obyvatelstva, i když je samozřejmě velké želání, aby vládl i nadále on.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


18.11.2019 18:33:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
Omán se začne věnovat zajištění zvýšení bezpečnosti silničního provozu. V roce 2018 zemřelo při DN celkem 545 osob, z toho 466 než se dostalo do nemocnice. Úmrtí na silnici tak patří k jednomu z hlavních rizikových faktorů v zemi.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


22.11.2019 14:31:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
O 2 příspěvky výše jsem psal k sultanátu znovu více a dnes sultán Qaboos bin Said al Said, který pozvedl Omán na moderní společnost (myšlením lidí) i stát, kde nebylo nic a dnes je infrastruktura, jakou má málokdo na této planetě, zemřel. Nezanechal po sobě následníka, ale rodina už vybrala následníka, kterým je jeho bratranec a dosavadní ministr kultury Haitham Bin Tariq Al Said. Působil ale i na poli zahraniční diplomacie. Získal studium na Oxfordě, byl 1. lídrem ománského národního futbalu a co je hlavní je fakt, že je členem pro radu, která dohlédá na Vizi 2040.

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


11.1.2020 18:34:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13687
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Omán
Dne 20.1. se odevzdalo 67 km rychlostního tahu Al Sharqiyah Expressway mezi Bidbid a Al Kamil Wal Wafi. Celý tah je tak již dlouhý 191 km a zmíněných 67 km jsou 4 úseky:

* Shuwasi -governorate border (20 km)
* south of Ibra - Al Wasil (15 km)
* near Bidiyah - sever Al Kamil Wal Wafi (20 km)
* Al Kamil Wal Wafi bypass (12 km)

Parametry tahu jsou 2x3, prochází přes hory ve vnitrozemí Ománu a spojuje Bidbid se Sur. Ve výstavbě je i chybějící úsek Al Kamil Wal Wafi - Sur.

https://timesofoman.com/article/2597761 ... to-traffic

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


26.1.2020 18:47:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz