Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
Za uplynulou dekádu se zvedl počet lidí o 20% z 5,1 na 6,2 milionu. Zvětšila se znovu i rozloha tohoto městského státu dalším zasypáváním moře. V roce 1960 byla rozloha 580 km2 a v roce 2019 již 725 km2.
Aktualizoval jsem obsah tohoto příspěvku:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 346#p88346 , na co upozorňuju proto, že na té stránce jsou pak k dispozici informace o dálniční síti. Dle zakliknutí se vyznačí na mapě, kde ten tah je atd.
Tedy zde sekce rychlostních silnic:
https://www.lta.gov.sg/content/ltagov/e ... sways.html Následně si nakliknete na tu barevnou čáru dle zvoleného tahu a vyskočí vám další informace o tahu.
S výstavbou dálniční sítě se začalo v 60. letech 20. století. Stát je mimořádně malý co do rozlohy, o to víc se tady dbá na smysl propojení. Mnoho úseků jde tunelama a síť se charakterizuje dle km jízdních pruhů. Vlastnit tady vozidlo je luxus, ale je ta možnost.
Tady je přehled výstavby silnic dálničního typu v letech 2009 - 2019:
- Udává se délka jízdních pruhů. Není tady 1000 km dálnic. Nejnovější a největší projekt ve výstavbě je mnoho úseků najednou, vyformování souvislého nového tahu S-J v délce 21,5 km co vzhledem na rozlohu je opravdu napříč celé území. To si je nutno uvědomit. Takže navzdory existenci mnoha dálnic, které vytváří síť, tak je tady do 200 km, ale počtem pruhů je to někde jinde. Jsou i úseky, které mají síce jen pár km, třeba 5, ale 2x5 pruhů, tudíž se to počítá jako 50 km.
Tato odlišná statistika se udává ve vícero státech a to proto, že se zdůrazňuje charakter, že nejde o klasické 1/2 profily aneb o 4- pruhy, ale o opravdu něco rozsáhlejšího. - Si1.JPG (85.72 KiB) Zobrazeno 10373 x
Stát se územně zvětšuje. Dokáže to území zvětšovat cílenými prácemi. Ekonomika patří k nejvyspělejším ve světě a státní agenda k nejvyspělejším z vícero hledisek, o tom snad ani nemusím extra psát.
V 11/2019 se do provozu dostalo několik dalších návazností kolem expanze dálniční MÚK Kallang-Paya Lebar Expressway a Tampines Expressway. Její plné zprovoznění má být 06/2021. Více informací:
https://www.todayonline.com/singapore/n ... pen-nov-17 .
A k 10/2020 Singapur informoval, že aktuálně staví největší dálniční projekt a sice (i v tématu vícekrat opsaný)
North-South Corridor. Jde o 21,5 km nový tah, který bude stát prozatím až 5,4 mld. USD. Náklady se můžou při problémech s geologii zvednout. Plné dokončení je projektováno na rok 2026. Tah jde pod zemí s napojením na jednotlivé významné budovy, MÚK a stávající silniční síť. 14. a poslední kontrakt pro tento tah byl vyhlášen 12/2019. Původné datum dokončení byl rok 2023, ale tak jak se posunul začátek výstavby posledních částí, tak se posunul taky datum dokončení dálnice. V plánech se prvně objevil v roce 2008 a tedy příprava trvala dekádu.
Stav hospodářství:
*HDP v roce 2019 dosáhlo hodnoty 372 mld. USD
*nezaměstnanost činí 3,5% (začátkem roku 2%)
*vládní dluh v roce 2019 na hodnotě 126% HDP (stejně nejlepší ratingy)
*rezervy státu: koncem 2019 na úrovni 372 mld. USD (z toho zlato za 100 mld.)
měna: singapurský dolar = 0,63 €
Pro podporu ekonomiky stát v roce 2021 nalije do ekonomiky 100 mld. dolarů. Především do dopravních a dalších infrastrukturních projektů a samozřejmě taky se zlepšil sociální systém založením nových dávek aneb jejich navýšením. To usnadňuje podnikání a dočasné propouštění atp.
Stát vlastní vícero fondů, ve kterých je majetek částečně na důchody, budoucnost, rezervy a dohromady celkem kolem 600 mld. USD. Singapur se rozhodl manažovat rozpočty jako deficitní s pocitem, že tuhle krizi lze překonat právě udržením všeho s cílem, že ekonomika vyjde jako silnější. Dluh, který se značně zvedl poslední rok a stoupne i do dalšího je hlavně domácí a stát disponuje ohromující rezervou.