Singapur
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Singapur
Počet obyvatel: cca. 6,2 mil.
Hlavní město: Singapur (je městský stát)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.11.2020 1:18:17, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.3.2016 13:04:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Jeden z mostů, který spojil Singapur a Malajsii.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Mapa hlavních silnic a dálnic
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Marina Coastal Expressway
Začátek výstavby: 1Q/2009
Konec výstavby: 4Q/2013
Pruhy: 2x5
Délka: 5 km
Náklady: 4,1 mld. USD (stavební tvoří asi 50%)
MÚK: 3 (přestavba dvou a výstavba nové)
Projekt je proto tak drahý, že z 5 km délky je zde 3,6 km dlouhý úsek tunelem. V projektu jsou i náklady na rekultivaci obrovské plochy: 13,1 ha. Úsek jde mimo jiné v délce 420 m pod hladinou moře v Marina Bay v hloubce 20 m.
Singapur ohlásil v roce 2009, že do 10-15 let zásadním spůsobem zlepší hlavní silniční tepny (přestavba a nová výstavba) a tento projekt, který jsem popsal je ukážkou, že cena nehrá rolu. Důležité je, aby se město mohlo dynamicky rozvíjet na povrchu a k tomu má pomoct přesun dopravy pod zem, když to je třeba.
Celkové náklady se pouze odhadli na 4,1 mld. USD: jde o výkupy pozemků, výstavbu samotného projektu, pak jsou extra součástí třeba 2 budovy pro ventilaci, dále celý seznam technologických prvků, pak rekultivační program, přestavby stávajících MÚK. Náklady na samotnou výstavbu jsou asi 1,8 mld. USD. I tak je to cena pro region střední Evropy nepředstavitelná.
Našel jsem i tému na mezinárodním fóru: na straně 2 jsou projekty, později první plány a fotky z reálu.
Začátek výstavby: 1Q/2009
Konec výstavby: 4Q/2013
Pruhy: 2x5
Délka: 5 km
Náklady: 4,1 mld. USD (stavební tvoří asi 50%)
MÚK: 3 (přestavba dvou a výstavba nové)
Projekt je proto tak drahý, že z 5 km délky je zde 3,6 km dlouhý úsek tunelem. V projektu jsou i náklady na rekultivaci obrovské plochy: 13,1 ha. Úsek jde mimo jiné v délce 420 m pod hladinou moře v Marina Bay v hloubce 20 m.
Singapur ohlásil v roce 2009, že do 10-15 let zásadním spůsobem zlepší hlavní silniční tepny (přestavba a nová výstavba) a tento projekt, který jsem popsal je ukážkou, že cena nehrá rolu. Důležité je, aby se město mohlo dynamicky rozvíjet na povrchu a k tomu má pomoct přesun dopravy pod zem, když to je třeba.
Celkové náklady se pouze odhadli na 4,1 mld. USD: jde o výkupy pozemků, výstavbu samotného projektu, pak jsou extra součástí třeba 2 budovy pro ventilaci, dále celý seznam technologických prvků, pak rekultivační program, přestavby stávajících MÚK. Náklady na samotnou výstavbu jsou asi 1,8 mld. USD. I tak je to cena pro region střední Evropy nepředstavitelná.
Našel jsem i tému na mezinárodním fóru: na straně 2 jsou projekty, později první plány a fotky z reálu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Singapur má hustou síť moderních pozemních komunikací, které jsou neustále zkvalitňovány a rozšiřovány. Veřejná doprava je zajišťována 3.356 km pozemních komunikací, z čehož je 128 km podzemní a nadzemní rychlodráha, dále hustou sítí autobusové dopravy (16.000 autobusů) a velkým počtem vozů taxi (24.700 vozidel). Celkem bylo v r. 2009 v zemi zaregistrováno 925.518 vozidel, z nich bylo 566.608 osobních automobilů (tj. zhruba jen 1 automobil na 8 obyvatel!) a 147.215 motocyklů. Vláda se snaží omezovat počet automobilů na ostrově, aby zabránila dopravním kolapsům známým z okolních asijských velkoměst a nabízí obyvatelům Singapuru kvalitní městskou hromadnou dopravu. Za restriktivní opatření je třeba považovat systém daní na veškeré automobily, který v praxi znamená až trojnásobně vyšší cenovou hladinu než např. v zemích EU.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
http://www.lta.gov.sg/content/ltaweb/en ... oring.html
Sekce Expressways, každý jeden je zde popsán podrobněji a třeba jsem se dočetl, že Marina Coastal Expressway se odevzdá veřejnosti 29.12.2013
Sekce Expressways, každý jeden je zde popsán podrobněji a třeba jsem se dočetl, že Marina Coastal Expressway se odevzdá veřejnosti 29.12.2013
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.11.2020 0:48:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
New Roads Serving Seletar Aerospace Park to Open 16 May 2015: https://www.lta.gov.sg/content/ltagov/e ... -2015.html
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.11.2020 0:49:13, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
V Singapuru se nachází v provozu již cca. 165 km dálniční sítě. Mnoho km je pod zemí a rozsah je i 2x5 jízdní pruhy. Realizuje se zde mnoho upgradů s cílem rozšíření jízdních pruhů, staví se nové nadchody a podchody, ale také se jde třeba budovat nový severo - jižní koridor pod zemí i s pruhem pro autobusy, aby se povrch dostal více pro pěší a cyklisty. Vše je pak v dosahu na této stránce: http://www.lta.gov.sg/content/ltaweb/en ... oring.html , kde dole naleznete seznam ukočených/realizovaných/připravovaných projektů v silniční síti a zjistíte, že většina je již v provozu. V Singapuru žije o 700 000 lidí více jak před cca. 10 lety, takže se ani nedá stavět jinak než pod zemí respektivě vláda se snaží odlehčit "úroveň země" a to i restriktivními opatřeními ohledně jízdy automobilem. Z ekonomického hlediska Singapur nemá zahraniční dluh a dlouhé roky hospodaří s přebytkem. Nezaměstnanost je kolem 2%. Investice do dopravy nejsou zdaleka prioritní; priority jsou vzdělání, zdravotnictví a obrana.
Další informace k dálniční síti jsou pak zde: https://en.wikipedia.org/wiki/Expressways_of_Singapore
Další informace k dálniční síti jsou pak zde: https://en.wikipedia.org/wiki/Expressways_of_Singapore
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Před několika dny se zde zahájil v některých čtvrtích provoz taxiků bez řidiče. Prozatím tam ten řidič ještě sedí, kdyby byla potřeba zasáhnout do řízení.
http://www.bbc.com/news/business-37181956
http://www.bbc.com/news/business-37181956
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.4.2017 14:22:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
S-J koridor, o kterém jsem zde psal nabral zpoždění. Zahájení se posunulo z roku 2017 na rok 2018. Projekt se nemůže zahájit ke konci letošního roku, protože se musí provést revize doprovodných plánů.
North-South Expressway bude dálnice dlouhá 21,5 km.
Celý projekt, který obnáší nejen realizaci dálnice, upgrade pro veřejnou dopravu, pěší a cyklisty má být plně ukončen v roce 2026 a to i navzdory posunutí začátku výstavby. Nyní je zahájen již 1. tendr týkající se tohoto projektu a je ním výstavba 1 km tunelu, který spojí Novena Rise a Suffolk Walk.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Singapore road corridor project due to commence
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Singapur zahájil tendrování pro velký silniční projekt. Tendr se týká projektu a výstavby úseku North South Corridor (Viaduct). Toto spojení propojí Yishun Avenue 5 and SG Seletar. Tendr je řízený pod Land Transport Authority. Ponuky se mají předkládat do 29.8.2019 s tím, že celkové dobudování se očekává v roce 2026. Po dokončení bude mít tato spojnice délku 21,5 km.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Elektrické koloběžky vykázány z chodníků
5. 11. 2019|Zdroj: CzechTrade
Země: SG - Singapur
Datum zveřejnění: 05.11.2019
Singapur pružně reaguje na nové trendy v zájmu zdravotní bezpečnosti chodců a rozhodl příslušnou dopravní vyhláškou o zákazu provozu elektrických koloběžek a podobných zařízení na chodnících a pěších zónách. Vzhledem k tomu, že již z dřívější doby je v platnosti nařízení, že tato elektrická "přibližovadla" nesmějí na silnice a dálnice kvůli ohrožování silniční dopravy, zůstává tak koloběžkářům k dispozici 440 km cyklistických stezek, zatímco 5500 km chodníků je opět určeno pouze pro chodce.
Pokuta za porušení zákazu vjezdu na chodníky činní 2000 singapurských dolarů, tedy asi 34 000,- Kč. Zákaz provozu elektrických koloběžek na chodnících a pěších zónách je od letošního roku v platnosti také v Německu a Francii, kde však koloběžky byly vykázany na městské silnice - tedy s výjimkou všech dálnic a také silnic mimo obce - a tohle by mohla být inspirace také pro Prahu a ČR.
Podle zdroje https://www.businesstimes.com.sg/transp ... from-nov-5
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře Czechtrade Singapur.
5. 11. 2019|Zdroj: CzechTrade
Země: SG - Singapur
Datum zveřejnění: 05.11.2019
Singapur pružně reaguje na nové trendy v zájmu zdravotní bezpečnosti chodců a rozhodl příslušnou dopravní vyhláškou o zákazu provozu elektrických koloběžek a podobných zařízení na chodnících a pěších zónách. Vzhledem k tomu, že již z dřívější doby je v platnosti nařízení, že tato elektrická "přibližovadla" nesmějí na silnice a dálnice kvůli ohrožování silniční dopravy, zůstává tak koloběžkářům k dispozici 440 km cyklistických stezek, zatímco 5500 km chodníků je opět určeno pouze pro chodce.
Pokuta za porušení zákazu vjezdu na chodníky činní 2000 singapurských dolarů, tedy asi 34 000,- Kč. Zákaz provozu elektrických koloběžek na chodnících a pěších zónách je od letošního roku v platnosti také v Německu a Francii, kde však koloběžky byly vykázany na městské silnice - tedy s výjimkou všech dálnic a také silnic mimo obce - a tohle by mohla být inspirace také pro Prahu a ČR.
Podle zdroje https://www.businesstimes.com.sg/transp ... from-nov-5
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře Czechtrade Singapur.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
psáno v létě 2019:
Tendrování trvalo 1/2 roku. Ne jak ve střední Evropě. Tak má vypadat ta vyspělá ekonomika, kterou má za cíl (tu singapurskou) mnoho států světa.
Je to podepsané. Jde celkem o 3 smlouvy: 2 za 425 mil. USD postaví Hyundai Engineering & Construction a jde o úsek s viaduktem mezi Yishun Avenue 5 a Admiralty Road West. 1 smlouva je podepsaná se seskupením čínských firem China Railway 11 Bureau Group Corporation, Wai Fong Construction a China Civil Engineering Construction Corporation, které za 264,5 mil. USD postaví úsek s viaduktem mezi Yishun Avenue 5 a Sengei Seletar.Diaľničiar píše:Singapur zahájil tendrování pro velký silniční projekt. Tendr se týká projektu a výstavby úseku North South Corridor (Viaduct). Toto spojení propojí Yishun Avenue 5 and SG Seletar. Tendr je řízený pod Land Transport Authority. Ponuky se mají předkládat do 29.8.2019 s tím, že celkové dobudování se očekává v roce 2026. Po dokončení bude mít tato spojnice délku 21,5 km.
Tendrování trvalo 1/2 roku. Ne jak ve střední Evropě. Tak má vypadat ta vyspělá ekonomika, kterou má za cíl (tu singapurskou) mnoho států světa.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
Za uplynulou dekádu se zvedl počet lidí o 20% z 5,1 na 6,2 milionu. Zvětšila se znovu i rozloha tohoto městského státu dalším zasypáváním moře. V roce 1960 byla rozloha 580 km2 a v roce 2019 již 725 km2.
Aktualizoval jsem obsah tohoto příspěvku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 346#p88346 , na co upozorňuju proto, že na té stránce jsou pak k dispozici informace o dálniční síti. Dle zakliknutí se vyznačí na mapě, kde ten tah je atd. Tedy zde sekce rychlostních silnic: https://www.lta.gov.sg/content/ltagov/e ... sways.html Následně si nakliknete na tu barevnou čáru dle zvoleného tahu a vyskočí vám další informace o tahu.
S výstavbou dálniční sítě se začalo v 60. letech 20. století. Stát je mimořádně malý co do rozlohy, o to víc se tady dbá na smysl propojení. Mnoho úseků jde tunelama a síť se charakterizuje dle km jízdních pruhů. Vlastnit tady vozidlo je luxus, ale je ta možnost.
Tady je přehled výstavby silnic dálničního typu v letech 2009 - 2019: Stát se územně zvětšuje. Dokáže to území zvětšovat cílenými prácemi. Ekonomika patří k nejvyspělejším ve světě a státní agenda k nejvyspělejším z vícero hledisek, o tom snad ani nemusím extra psát.
V 11/2019 se do provozu dostalo několik dalších návazností kolem expanze dálniční MÚK Kallang-Paya Lebar Expressway a Tampines Expressway. Její plné zprovoznění má být 06/2021. Více informací: https://www.todayonline.com/singapore/n ... pen-nov-17 .
A k 10/2020 Singapur informoval, že aktuálně staví největší dálniční projekt a sice (i v tématu vícekrat opsaný) North-South Corridor. Jde o 21,5 km nový tah, který bude stát prozatím až 5,4 mld. USD. Náklady se můžou při problémech s geologii zvednout. Plné dokončení je projektováno na rok 2026. Tah jde pod zemí s napojením na jednotlivé významné budovy, MÚK a stávající silniční síť. 14. a poslední kontrakt pro tento tah byl vyhlášen 12/2019. Původné datum dokončení byl rok 2023, ale tak jak se posunul začátek výstavby posledních částí, tak se posunul taky datum dokončení dálnice. V plánech se prvně objevil v roce 2008 a tedy příprava trvala dekádu.
Stav hospodářství:
*HDP v roce 2019 dosáhlo hodnoty 372 mld. USD
*nezaměstnanost činí 3,5% (začátkem roku 2%)
*vládní dluh v roce 2019 na hodnotě 126% HDP (stejně nejlepší ratingy)
*rezervy státu: koncem 2019 na úrovni 372 mld. USD (z toho zlato za 100 mld.)
měna: singapurský dolar = 0,63 €
Pro podporu ekonomiky stát v roce 2021 nalije do ekonomiky 100 mld. dolarů. Především do dopravních a dalších infrastrukturních projektů a samozřejmě taky se zlepšil sociální systém založením nových dávek aneb jejich navýšením. To usnadňuje podnikání a dočasné propouštění atp.
Stát vlastní vícero fondů, ve kterých je majetek částečně na důchody, budoucnost, rezervy a dohromady celkem kolem 600 mld. USD. Singapur se rozhodl manažovat rozpočty jako deficitní s pocitem, že tuhle krizi lze překonat právě udržením všeho s cílem, že ekonomika vyjde jako silnější. Dluh, který se značně zvedl poslední rok a stoupne i do dalšího je hlavně domácí a stát disponuje ohromující rezervou.
Za uplynulou dekádu se zvedl počet lidí o 20% z 5,1 na 6,2 milionu. Zvětšila se znovu i rozloha tohoto městského státu dalším zasypáváním moře. V roce 1960 byla rozloha 580 km2 a v roce 2019 již 725 km2.
Aktualizoval jsem obsah tohoto příspěvku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 346#p88346 , na co upozorňuju proto, že na té stránce jsou pak k dispozici informace o dálniční síti. Dle zakliknutí se vyznačí na mapě, kde ten tah je atd. Tedy zde sekce rychlostních silnic: https://www.lta.gov.sg/content/ltagov/e ... sways.html Následně si nakliknete na tu barevnou čáru dle zvoleného tahu a vyskočí vám další informace o tahu.
S výstavbou dálniční sítě se začalo v 60. letech 20. století. Stát je mimořádně malý co do rozlohy, o to víc se tady dbá na smysl propojení. Mnoho úseků jde tunelama a síť se charakterizuje dle km jízdních pruhů. Vlastnit tady vozidlo je luxus, ale je ta možnost.
Tady je přehled výstavby silnic dálničního typu v letech 2009 - 2019: Stát se územně zvětšuje. Dokáže to území zvětšovat cílenými prácemi. Ekonomika patří k nejvyspělejším ve světě a státní agenda k nejvyspělejším z vícero hledisek, o tom snad ani nemusím extra psát.
V 11/2019 se do provozu dostalo několik dalších návazností kolem expanze dálniční MÚK Kallang-Paya Lebar Expressway a Tampines Expressway. Její plné zprovoznění má být 06/2021. Více informací: https://www.todayonline.com/singapore/n ... pen-nov-17 .
A k 10/2020 Singapur informoval, že aktuálně staví největší dálniční projekt a sice (i v tématu vícekrat opsaný) North-South Corridor. Jde o 21,5 km nový tah, který bude stát prozatím až 5,4 mld. USD. Náklady se můžou při problémech s geologii zvednout. Plné dokončení je projektováno na rok 2026. Tah jde pod zemí s napojením na jednotlivé významné budovy, MÚK a stávající silniční síť. 14. a poslední kontrakt pro tento tah byl vyhlášen 12/2019. Původné datum dokončení byl rok 2023, ale tak jak se posunul začátek výstavby posledních částí, tak se posunul taky datum dokončení dálnice. V plánech se prvně objevil v roce 2008 a tedy příprava trvala dekádu.
Stav hospodářství:
*HDP v roce 2019 dosáhlo hodnoty 372 mld. USD
*nezaměstnanost činí 3,5% (začátkem roku 2%)
*vládní dluh v roce 2019 na hodnotě 126% HDP (stejně nejlepší ratingy)
*rezervy státu: koncem 2019 na úrovni 372 mld. USD (z toho zlato za 100 mld.)
měna: singapurský dolar = 0,63 €
Pro podporu ekonomiky stát v roce 2021 nalije do ekonomiky 100 mld. dolarů. Především do dopravních a dalších infrastrukturních projektů a samozřejmě taky se zlepšil sociální systém založením nových dávek aneb jejich navýšením. To usnadňuje podnikání a dočasné propouštění atp.
Stát vlastní vícero fondů, ve kterých je majetek částečně na důchody, budoucnost, rezervy a dohromady celkem kolem 600 mld. USD. Singapur se rozhodl manažovat rozpočty jako deficitní s pocitem, že tuhle krizi lze překonat právě udržením všeho s cílem, že ekonomika vyjde jako silnější. Dluh, který se značně zvedl poslední rok a stoupne i do dalšího je hlavně domácí a stát disponuje ohromující rezervou.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Singapur začal tendrovat výstavbu silničního tunelu, který má spojit Bahar a Bulim. Projekt manažuje Juron Town Corporation. Tendr zahrnuje i další navazující objekty.
https://www.biddingsource.com/tenders/2683734
https://www.biddingsource.com/tenders/2683734
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.12.2022 10:20:29, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
I vyspělý městský stát Singapur dnes zažil extrémní situaci, kdy za několik hodin spadlo až 114mm srážek. Výsledkem je 13 zatopených lokalit a v nich podjezdy, silnice atd. Tak rychle, že bylo za potřebí evakuovat desítky občanů z vozidel.
Stalo se to dnes s posunem času samozřejmě. Až 90% území státu nezvládlo extrémní nápor vody v kanalizacích ani ve velkokapacitních nádržích, protože tyto sice kapacitu mají, ale přívodné roury a systémy nestačí dovést tam vodu, protože ta se dřív vylila a tekla nakonec jinudy. Škody jsou menší (dá se očekávat poškození vozovek) a Singapur provede sérii opatření, aby se již až takto nebezpečně nemohla silniční infrastruktura s provozem na ní zatopit až tak, že již nelze odjet.
Stalo se to dnes s posunem času samozřejmě. Až 90% území státu nezvládlo extrémní nápor vody v kanalizacích ani ve velkokapacitních nádržích, protože tyto sice kapacitu mají, ale přívodné roury a systémy nestačí dovést tam vodu, protože ta se dřív vylila a tekla nakonec jinudy. Škody jsou menší (dá se očekávat poškození vozovek) a Singapur provede sérii opatření, aby se již až takto nebezpečně nemohla silniční infrastruktura s provozem na ní zatopit až tak, že již nelze odjet.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Singapur
Land Transport Master Plan 2040
https://www.lta.gov.sg/content/ltagov/e ... _2040.html
Dopravní síť, která je pohodlná, dobře propojená a rychlá;
Dopravní ekosystém vyznačující se laskavým chováním a inkluzivní infrastrukturou; a
Dopravní prostředí, které podporuje zdravý život a umožňuje bezpečnější cesty.
dokument: https://www.lta.gov.sg/content/dam/ltag ... Report.pdf
zkrácená verze, brožura: https://www.lta.gov.sg/content/dam/ltag ... nglish.pdf
Singapurská silniční síť spojuje všechny kouty ostrova s více než 9 500 km jízdních pruhů v rámci silnic a rychlostních silnic. Vzhledem k tomu, že silnice již zabírají 12% naší celkové rozlohy, bere stát v úvahu předpokládaný růst ve stávajících i budoucích oblastech, aby pečlivě plánoval využití silnic.
Dálniční síť se vystavěla v minulých dekádách. Nyní se "kde-tu" staví nějaký upgrade. Celý městský stát je protkán dálniční sítí, často v tunelech nebo na estakádách.
Plán 2040 počítá s výstavbou 20 km protihlukových zdí pro zlepšení zdraví obyvatelstva v potřebných zónách. Tedy výhradně jde o zdi na nadjezdech.
V realizaci jsou 2 velké silniční projekty:
S-J ... North-South Corridor:
https://www.lta.gov.sg/content/ltagov/e ... ridor.html
(S-J je i zamýšlený mega železniční projekt do toho 2040)
a New Road Interchange to Connect Future Tengah Town to PIE / Jurong Town
https://www.lta.gov.sg/content/ltagov/e ... _Town.html
V realizaci je nová elektronizace zpoplatnění, která tady funguje od 1988: https://www.mot.gov.sg/what-we-do/motor ... ad-Pricing
https://www.mot.gov.sg/what-we-do/motor ... ed-booster
A ještě jedna novinka: Dne 17. prosince 2022 bude otevřena dálniční křižovatka Kranji (KJE) / Senja
https://www.lta.gov.sg/content/dam/ltag ... AnnexB.pdf
https://www.lta.gov.sg/content/ltagov/e ... _2040.html
Dopravní síť, která je pohodlná, dobře propojená a rychlá;
Dopravní ekosystém vyznačující se laskavým chováním a inkluzivní infrastrukturou; a
Dopravní prostředí, které podporuje zdravý život a umožňuje bezpečnější cesty.
dokument: https://www.lta.gov.sg/content/dam/ltag ... Report.pdf
zkrácená verze, brožura: https://www.lta.gov.sg/content/dam/ltag ... nglish.pdf
Singapurská silniční síť spojuje všechny kouty ostrova s více než 9 500 km jízdních pruhů v rámci silnic a rychlostních silnic. Vzhledem k tomu, že silnice již zabírají 12% naší celkové rozlohy, bere stát v úvahu předpokládaný růst ve stávajících i budoucích oblastech, aby pečlivě plánoval využití silnic.
Dálniční síť se vystavěla v minulých dekádách. Nyní se "kde-tu" staví nějaký upgrade. Celý městský stát je protkán dálniční sítí, často v tunelech nebo na estakádách.
Plán 2040 počítá s výstavbou 20 km protihlukových zdí pro zlepšení zdraví obyvatelstva v potřebných zónách. Tedy výhradně jde o zdi na nadjezdech.
V realizaci jsou 2 velké silniční projekty:
S-J ... North-South Corridor:
https://www.lta.gov.sg/content/ltagov/e ... ridor.html
(S-J je i zamýšlený mega železniční projekt do toho 2040)
a New Road Interchange to Connect Future Tengah Town to PIE / Jurong Town
https://www.lta.gov.sg/content/ltagov/e ... _Town.html
V realizaci je nová elektronizace zpoplatnění, která tady funguje od 1988: https://www.mot.gov.sg/what-we-do/motor ... ad-Pricing
https://www.mot.gov.sg/what-we-do/motor ... ed-booster
A ještě jedna novinka: Dne 17. prosince 2022 bude otevřena dálniční křižovatka Kranji (KJE) / Senja
https://www.lta.gov.sg/content/dam/ltag ... AnnexB.pdf