Korea (Severní - KLDR)

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od Diaľničiar »

KLDR postaví novou silnici mezi Hamhung a Wonsan. Tah bude mít délku 112 km, které se postaví v 5 etapách a všechny postaví čínské firmy. Stejně tak Čína zajistila financování pro výstavbu. Výstavba se začne v 2.Q 2019 s kompletizací ve 4.Q 2022. Kvůli platným sankcím bude projekt pod dohledem: nutno zajistit vybavení a materiál.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od Diaľničiar »

stav tahu Pyongyang - Wonsan

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2014 jsem psal o novém mostě z Číny. Satelitní snímek ukazuje, že se koncem roku 2019 konečně zahájila výstavba napojovací silnice na straně KLDR:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od AF-1 »

Klasika. EIA, krecci, stare vecne bremeno, par rozkladu s odkladnym ucinkem a pet let je fuc, jen to hvizdne..
; o )
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od Nosorožec »

AF-1 píše:Klasika. EIA, krecci, stare vecne bremeno, par rozkladu s odkladnym ucinkem a pet let je fuc, jen to hvizdne..
; o )
a v neposlední řadě tahanice s ekology o výšku PHS :lol:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od Diaľničiar »

V souvislostech: před pár lety šel k zemi prostor pro společný byznys s jižním sousedem a odstraňují se i další snahy o sblížení. Aktuálně došlo k demolici budovy, kde sídlila instituce pro koordinaci aktivit s jižním sousedem. Jde o to, že až demolice. Nestačí zrušit jí, musí se "okázale" dát najevo pohrdání na tuto činnost. Došlo i k poškození dalších kanceláří. Záběry jsou pár měsíců staré.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Vynechám zcela systém vládnutí, lídrů jedné rodiny, kult jedné osobnosti a taky náznakové videa vzpoury běžných lidí a další propagandu. Vynechám, snad jen ta reakce MzO , dokdy to bude, tak to bude takové jaké to je.

Za dekádu se populace zvětšila o asi 2 mil, tedy navzdory všem faktorům. V hlavním městě žije asi 12% obyvatelstva. Říká se a říkají to i ti, kdo tam byl, že tam žije tzv. elita státu a je tam nejvyšší životní úroveň. Mnoho budov a projektů se staví nepřiměřeně dlouho, všechno se pečlivě plánuje, ale není dost materiálu a když jedno navazuje na druhé, tak výsledek je nejistý již předem. Je tady jediná jistota a to je bezpečnost této elitní vrstvy. Ani v hlavním městě není funkční osvětlení v noci, elektrická infrastruktura je velký problém státu. Dalším je nedostatek stavebních materiálů, hotovost, potraviny atd. atd.

Silniční síť se udržuje v sjízdném stavu. Tohle je takový výraz, pod kterým si je nutno představit, že jsou použitelné pro motorová vozidla. Na dálnicích občasně i v MPR výrazně pod 80 km/h, pro různé skoky, nerovnosti, hrboly, výškové skoky mezi mostem a zbytkem tělesa dálnice. Obzvláště při špatném počasí je mnoho míst pod vodou pro neudržované objekty odvodnění. Pohyb turistů probíhá v autobusech, pohyb po dálnicích bez větších problémů absolvuje nákladní doprava a ta osobní je eliminovaná na kratší jízdu v rámci měst. V dalších 10 populačně největších městech žije dohromady tolik lidí co v hlavním městě, tedy dohromady asi 1/4 obyvatelstva.

Hospodářská situace:

*HDP stagnuje a je na úrovni asi 18 mld. USD (2019)
*hlavním obchodním partnerem i spojencem je Čína; dle její dat je HDP cca. 40 mld. USD
*režim vynakládá až 1/4 výdajů na obranu; 5 mld. USD
*oficiální nezaměstnanost je kolem 3%, v tom ale není podíl nucených prací a prací, které nikdo neproplácí (povinnost odpracovat roky v armádě a tam často pak v továrnách a městech a jinde po zemi)

Struktura hospodářství státu zaměřená na těžké strojírenství, ocel atd. je zastaralá a nepotřebná pro dnešní dobu. V zemi jsou pro vztahy s okolím zastaralé technologie a všechno funguje jen v "otázce co bude dál" - slouží to pro tzv. vnitřní potřeby chodu státu. Bez ohledu na to jak je to neefektivní. Stát je téměř zcela závislý na základních komoditách a tyto dodává hlavně Čína. Ta stejná Čína ale vystavala nové ploty, bariéry kolem země pro zvyšující se úprk obyvatelstva.

Silniční síť :arrow:

Ve státě je cca. 32 000 km silnic (v roce 1990 to bylo 23 000 km). Zpevněný podíl se rozchází v datech. Severní Korea udává silniční síť o rozsahu 78 700 km, včetně silnic ve městech. V takovém případě je zpevněno asi 30 tisíc km, ale jinak mezi městy je zpevněno mnohem méně. Udává se maximum asi 8% ze sítě, tedy asi 2500 km (za 20 let progres asi 1500 km), ale další stovky km jsou ve výstavbě. Taky se ale zdroje liší co je ve výstavbě, protože je tak již řadu let v různém stadiu. Z toho je respektivě bude i asi 1000 km dálniční sítě, ale z toho se 1/3 staví. Bohužel, statistiky se hodně rozcházejí (USA, Čína, Severní Korea). Faktem ale je, že jsou tady i opravdu mimořádně široké dálnice ve městech, respektivě průtahy o mnoha jízdních pruzích směrově nikterak nepředělené fixní bariérou, co ale slouží pro různé průvody a prohlídky a tyto hlavní průtahy jsou jinak prakticky prázdné. Hlavní silnice vedou většinou "kousek vedle", alespoň dle kdysi uváděných zdrojů. Tady je to, co se zdrojů týče systémem "vyberte si co se hodí".

Tady je dálniční síť státu: https://en.wikipedia.org/wiki/Motorways_in_North_Korea

Dálnice duchů, záběry na silnice a dálnice v zemi: https://www.thesun.co.uk/news/4080174/h ... -invasion/

Tady je debata k dálničnímu mýtu na jedné dálnici a pak taky záběry:

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -168306687
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -168308941
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -168316190
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -168316315

Nemám, co bych tady víc doplnil. Tento stát zaspal dobu a ty dálnice tomu odpovídají, ale jsou tady. Ten základ tady je, ale pokud se nezačnou více opravovat, tak za dalších 10 let je odhad, že se opravdu zrychlí jejich degradace.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od hh »

Diaľničiar píše:stav tahu Pyongyang - Wonsan

Masakr, nebýt revoluce, takto to dnes vypadá mezi Prahou a Břeclaví všude ...
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od Honey72 »

Však pro koho tu silnici také udržovat? :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice ve výstavbě: Pyongyang–Sinuiju Motorway (jako součást koridoru VRT budovaný z ČLR)

https://en.wikipedia.org/wiki/Pyongyang ... u_Motorway

Původně se měla výstavba zahájit v roce 2010, ale nestalo se tak v celé délce a to ani v roce 2018. Výstavba se má zrychlit v této dekádě.

Projekt výstavby vysokorychlostní železnice a dálnice spojující Soul-Kaesong-Pchjongjang-Sinuiju byl proveden jako první kontrakt s G-Hanshin, domácí společností pro hospodářskou spolupráci se Severní Koreou, a International Investment Corps na příkaz ministerstva zahraniční ekonomiky Severní Koreje v roce 2014.

Projekt výstavby vysokorychlostní železnice a dálnice spojující Kaesong, Pchjongjang a Sinuiju v Severní Koreji je rozsáhlý projekt s investicí 24 miliard dolarů a bude realizován metodou BOT (Build-Operate-Transfer). Očekává se, že vybudování úseku o celkové délce 376 km bude trvat asi 6 let a na obou stranách dálnice bude postavena dvoukolejná vysokorychlostní železnice. Co přesně spadá do částky 24 mld. USD ale není úplně zřejmé. Dopravní investice železnice-dálnice patrně nečiní celou částku.

출처 : SPN 서울평양뉴스(http://www.spnews.co.kr)
http://www.spnews.co.kr/news/articleVie ... idxno=9651

https://www.youtube.com/watch?v=uc4K86NY7Ys

V Čínské lidové republice probíhá výstavba současně s vysokorychlostní železnicí Kaesong-Sinuiju a ve výstavbě je také rychlostní silnice Pchjongjang-Sinuiju.

trasa nové dálnice bude patre shodná s hlavní silnicí v přibližně stejném vedení:
4.JPG
4.JPG (70.98 KiB) Zobrazeno 1481 x
Provincie Severní Pyongan (v KLDR je 9 provincií) se vyznačuje tím, že je v ní % nejvyšší počet silnic 3. stupně, což se připisuje nejvyššímu počtu vesnic. https://www.wikitree.com/wiki/Space:Pro ... orth_Korea

Provincie Severní Pchjongan zaujímá severozápadní část Severní Koreje a metropolitní oblast Pchjongjang, u severovýchodní části Číny.
Je to dopravní uzel.
Na východě hraničí s provincií Jagang a na jihovýchodě s provincií Jižní Pyongan.

Rozloha: 12 669 km2
Počet obyvatel: 2 728 662 (2008)
Hlavním městem provincie je Shinuiju

Podíváme-li se na poměr silnic podle stupně, dálnice 2,1% (51 km), silnice I. třídy 7,6%, silnice II. třídy 19,1% a silnice III. třídy 71,2%.

Tento projekt by de facto skoro 2x délku provozované dálniční sítě. Na druhou stranu je nejdůležitějším pro budoucí hospodářský rozvoj a ten si slibuje hlavně ČLR.

Ověřitelnost dnešního stavu (2022) je složitá.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od Diaľničiar »

V hlavním městě se ve čtvrti Hwasong uskutečnila masivní oslava k dokončení 10 tisíc moderních bytů se vším vybavením kolem včetně kvalitní silniční infrastruktury s osvětlením s MÚK. To je podstatní detail, protože jináč se v hl. v městě v noci šetří a nesvítí. Hwasong jsou i jména raket a zrovna zhodou okolností mají nový typ tohoto druhu ( https://www.aljazeera.com/news/2023/4/1 ... hwasong-18 ) Obludnost režimu nezná hranic.

k novému bydlení:

https://www.reuters.com/world/asia-paci ... 023-04-16/
https://edition.cnn.com/style/article/n ... index.html

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Korea (Severní - KLDR)

Příspěvek od darwousek »

Na to že to je KLDR tak to vypadá dobře.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Odpovědět

Zpět na „Asie“