Ázerbajdžán

Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jen 22m? Tipoval bych spíše 32m.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

já čerpám z ofic. zdroje: http://en.president.az/articles/8241
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Standa »

Nemá to odstavný pruh a střed je taky užší, než u běžné dálnice. Takže těch 22 od obrubníku k obrubníku (včetně středového "chodníčku") to asi bude. Spíš mne překvapuje, že tam nejsou středová svodidla (nebýt Martinova dotazu, asi bych si to ani neuvědomil :) ).
medvid
Příspěvky: 309
Registrován: 29.9.2010 10:26:49

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od medvid »

Jelikož jsem v Ázerbajdžánu byl, tak mě absence středových svodidel nepřekvapuje. Běžně se tam dálnice přechází, protože přes ně neexistují, žádné mosty. V pravém pruhu jedou auta většinou v protisměru, protože když chce jet na druhou stranu, tak mu absence mostu nedovolí najet ve správném směru. Autobus zastaví klidně v prostředním pruhu a lidé začnou nastupovat a vystupovat. Tyto fotky budou určitě z centra Baku, o kilometr dál, už to bude divočina. :)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Martin z Ostravy »

No nevím, střed mi právě přijde o dost širší, tady R22,5 zkuste na to nacpat 3x3, tak ve středu bude jen vodící proužek.
Prostě mi to nesedí, podle mě těch 22m jen šířka vozovek, nikoliv kategorie.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Ganca ring road v délke 38 km je v provozu :arrow:
7a3b5bf425b3.jpg
7a3b5bf425b3.jpg (80.08 KiB) Zobrazeno 24125 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.3.2016 11:39:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozšíření Zabrat-Kürdəxanı-Pirşağı highway :arrow:
2ad372c846a7.jpg
2ad372c846a7.jpg (86.92 KiB) Zobrazeno 23972 x
Další informace: http://president.az/articles/10652
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Vizualizace olympijského stadionu :arrow:
11.jpg
11.jpg (35.46 KiB) Zobrazeno 23973 x
12.jpg
12.jpg (20.58 KiB) Zobrazeno 23973 x
Výstavba olympijského stadionu + silnic k němu :arrow:
15.jpg
15.jpg (92.62 KiB) Zobrazeno 23973 x
16.jpg
16.jpg (192.16 KiB) Zobrazeno 23973 x
Více fotek: http://president.az/articles/11093/images


Rozšírění stávající 2x3 Baku-Sumgayit highway :arrow:
18.jpg
18.jpg (59.6 KiB) Zobrazeno 23973 x
23a058776619.jpg
23a058776619.jpg (42.79 KiB) Zobrazeno 23973 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Studie proveditelnosti - příprava projektu výstavby dálnice :arrow:

Kód: Vybrat vše

The consulting services include conducting feasibility and design studies for an alternative alignment of the M4 Highway between Shamakhi and Agsu. The objective of these consulting services is to identify practical road-network improvements for the M4 corridor in the Shamakhi and Agsu areas. 
The appointed Consultant will analyze the network and develop alternatives routes for a new network link road or roads, and other desirable network improvements. These options shall consider future traffic, technical, economic, social, environmental and land ownership factors. The Consultant shall prepare a comprehensive report on the feasibility study describing the engineering options, environmental and social constraints, traffic analysis, estimated costs, economic analysis and land requirements.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Nová, 8- pruhová pobřežní silnice v hlavním měste je v provozu:
18109035c513.jpg
18109035c513.jpg (158.8 KiB) Zobrazeno 22661 x
Zdroj: http://en.president.az/articles/15158
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Prezident Ilham Alijev odevzdal do provozu most, který spojuje Baku ring road s Mezinárodní Autobusovou stanicí a silnicí do Shooting Complex. Celková délka silnice je 1.070m, v parametrech 4-pruhy. Most má délku 451m a je 13m široký.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Probíhá výstavba mostu z polostrovu Absheron na ostrov Pirallahı :arrow:

Fotky: http://www.aayda.gov.az/az/news/124
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.11.2020 20:29:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Probíhá rozšíření silnice mezi Hacıqabul a Kürdəmir v délce 80 km na 2+2 jízdní pruhy:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

To, o čem se zde nahlas nemluví a ve světě to málokdo ví je katastrofální ekonomická situace. Vzhledem k nízkým cenám ropy se snížují výdaje vlády, reálně poklesli mzdy o 20%. Národní měna za rok 2015 stratila téměř 100% hodnoty oproti světovým měnám. Tím se prodražují veřejné zakázky, které jsou vázané na USD, nikoliv na národní měnu. Obyvatelstvo se kromě hlavního města nemělo dobře ani za vysokých cen ropy, nyní ale pociťují nedostatek všude včetně nejbohatších skupin státu.

Ázerbajdžán je téměř zcela po finanční stránce závislý na příjmech z černého zlata co se týče veškerého stavebního rozvoje. Stavební rozvoj je co do bydlení a dopravy nejcitelnější v hlavním městě a okolí, ale mnoho plánů se již odsouvá na pozdější dobu. Čím dál o hlavního města tím horší situace a zpomalil se i rozvoj silniční infrastruktury. Mnoho hlavních silnic je dál od Baku pořád štěrkových.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Ázerbajdžán pohledávky za rok 2015 vyřešil přesunem z Ropného fondu a to v částce min. 10 mld. USD. I když se země snaží předělat ekonomiku v rámci tzv. "post-ropního období" na jiné zaměření (asi 400 mil. USD směruje ročně do agrosektoru s cílem vytvořit soběstačnost v základních potravinách) a rozvíjí se služby se zaměřením na IT a stát se snaží investovat do dálnic, mezinárodních koridorů a železnic tak, aby byl dopravní křižovatkou pro Evropu a tento region Asie, tak realita je, že stále činí ropa a plyn 95% exportu a 60% reálních příjmů.

V Ázerbajdžánu žije již 52% obyvatel ve městech. Trochu vzdělanější lidí a hlavně pak mladí lidé (často s podporou rodiny) se snaží dostat do hlavního města Baku a do blízkých satelitů. Na nové bydlení a technickou infrastrukturu (vodovody, kanalizace, čistírny odp. vod atd.) směruje nejvíc peněz v rámci stavebnictví. Až poté následují (objemově) investice do dopravní infrastruktury. V Baku je nejvyšší životní úroveň a šance na lepší život v tom ponímaní, že lidé na vesnici jsou zcela závislí od agrosektoru. I proto zde přímo žije 1/5 populace a s celým navazujícím okolím je to již téměř 1/2. Ale většina státu z hlediska rozlohy má sotva lepší hlavní asfaltovou silnici do větších regionálních center. Situace se zlepšuje, ale jen velmi pomalu.

Vláda připravuje seznam škrtů ve veřejných investicích pro letošní rok, protože oznámila, že nedokáže použít další zdroje na vykrytí všech plánovaných výdajů na rok 2016 jenom z "vedlejších" fondů vzhledem k nejen propadu cen černého zlata a plynu, ale i vzhledem k faktu, že se snížil objem těžby. Tento krok byl vykonán pro to, že vedení státu nechce těžit surovinu za takto nízké ceny. To má ale za následek ještě tvrdší dopad na veřejné finance.

Těžiskové investice do dálnic budou pokračovat. Ale pravděpodobně regionální silnice budou ještě více závislé na financování přes úvěry z mezinárodních bank. Omezení dopravních staveb ale nastane pravděpodobně i na některých megalomanských záměrech v hlavním městě Baku; 3. ring road a podobně.

Vývoj v Ázerbajdžánu je důležitý pro celý tento region Asie, protože se zde vytváří 2/3 regionálního HDP. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice Alat - Astara Motorway :arrow:

Aktivně se staví. Jedná se o dálnici, která se buduje formou PPP a je to vůbec první takto budovaná dálnice v zemi. Cestování se nejen stane kvalitnějším, ale ještě se zkrátí o 40 km.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.11.2020 20:30:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Probíhá rekonstrukce a upgrade tahu Baku - Shamakhi highway v celkové délce 77,7 km, v rozmezí 13,3 - 91 km. Upgrade spočívá v rozšíření ze 2 na 4 jízdní pruhy fixně oddělených, takže je z toho 2x2 silnice. Práce probíhají ve 4 etapách, které mají následující plnění:

1. etapa: 13,3 - 15,1 (19%)
2. etapa: 15,1 - 44,6 (68%)
3. etapa 44,6 - 67,5 (100%)
4. etapa 67,5 - 91 (74%)
b75321910559.jpg
b75321910559.jpg (328.94 KiB) Zobrazeno 20346 x


Náklady na realizaci dosáhnou 140 mil. USD. Shamakhi je na západ od Baku po silnici s označením M4. Je to součást dálničních plánů jak naleznete na 1. straně tématu, ovšem jak vidět tak v omeškání 7 let.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zdroj: http://www.aayda.gov.az/az/news/796
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.11.2020 20:33:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes se dostávají do provozu 2 dálniční úseky na budovaném tahu Alat - Astara, který bude mít délku 174 km. Dva úseky jsou v celkové délce 54,5 km a to Jalilabad - Masalli a Masalli - Lankaran. :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Další části budou k dispozici v roce 2018.

Zdroj a další informace: http://president.az/articles/25090

Je to tah, se kterým se bude dát dostat z Baku do Iránu po dálnici. Astara je pak město, které leží v obou státech (stejný název) na hranicích. Výstavba probíhá v souladu se State Program for Development of Districts of the Republic of Azerbaijan in 2014-2018. O této dálnici jsem tady psal v 05/2016.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 2.10. se odevzdal do provozu 46 km úsek (km 55-101 Jangi - Badalli) na tahu M-4 Baku - Shamakhy - Mughanly v rámci dualizace původní silnice.

Obrázek

Obrázek

Zdroj: http://president.az/articles/25381 (+další fotky)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Ázerbajdžán v roce 2017 přebudoval nebo zásadně zlepšil údržbu na 1.335 km silniční sítě, z čeho státní silnice tvoří 314 km a zbytek jsou lokální silnice a v hlavním městě Baku se vylepšilo nebo postavilo 133 km silnic. Pro rok 2018 jsou naplánované práce pro 2.000 km silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Priority rozvoje silniční infrastruktury, abych trochu rozvedl výše napsané:

Ázerbajdžán zmodernizuje a postaví dálnice na Írán a na Ruskou federaci; viz i předešlé příspěvky. Dále dobuduje základní okruhy kolem Baku. A pokračovat se bude na další dualizaci silnic uvnitř země. V nejbližších letech bude Státní agentura pro silniční infrastrukturu (AZERAVTOYOL) celkem realizovat tyto práce na 2.171 km silnic. Plán prací byl podepsán prezidentem Ilhamem Alijevem 19. února 2018.

Kromě toho bude dálnice do Ruské federace po její dokončení jako 1. v zemi zpoplatněná mýtem.

Dále se postaví tunel nedaleko dnešního Olympijského stadionu a mj. se bude pokračovat ve výstavbě silnice Shamakhi – Padar.

Z hlediska hospodářského Ázerbajdžán navýšil státní příjmy, provedl několik reforem ve výdajích státu a snížil obrovský deficit. Kromě toho navýšil měnové rezervy o 13%, jako jediná země v okolí garantuje pojištěné vklady na 100% jejich výše, čímž udržel stabilitu bankovního sektoru. Všechny výdaje ve státním rozpočtu, které nejsou kryté v roce 2017 příjmami jsou zaplacené jinými způsoby, především dluhopisy. Předtím se to realizovalo z rezerv ropního fondu. Zadlužení se pohybujem kolem 40% HDP, které ale prudce kleslo pro propad cen ropy. Stát pokračuje v investicích do mimo ropního sektoru zajistit post-ropní období přežití, což je již i obyvatelstvem vnímané jako nutnost. Centrem hospodářského dění je i nadále hlavní město a nejbližší okolí. Čím dále od něj tím horší životní úroveň, i když i to se již pomalu mění. Nezaměstnanost klesá a je na úrovni asi 5%. Ropa se podílí na HDP 45% a tvoří 75% vládních příjmů. Pro letošní rok se již počítá s růstem HDP na úrovni 1,5%. I v letošním roce pokryje státní ropní fond kolem poloviny rozpočtu. Inflace v roce 2017 překročila 13%, letos se očekává na úrovni kolem 6%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Ázerbajdžán nastartoval další upgrade silničního spojení hlavního města Baku s městami Shamakhi a Yevlakh. I když se jedná o zesílení místní ekonomiky, tak díky tomu se zlepší dostupnost na Jerevan a Tbilisi. Výsledkem budou 4-pruhové silnice a práce mají být ukončené v roce 2020. Část již v provozu je, viz o několik příspěvků výše.

Stát de facto dualizuje silnice na dálnice, protože mnoho z nich má centrální rezervu, pruhy jsou širší a co je hlavní, tak je to v osích hlavních železnic a energetických tras a tedy vznikají koridorové linie s napojením na Baku, kde je 1/4 ekonomiky státu, s okolím i více. Do tohoto rozvoje infrastruktury směruje podstatná část ropních příjmů, zbytek jsou různé dotační programy pro obyvatelstvo mimo Baku, čímž se jim zjednodušuje život. Mnoho z nich přežilo i období s levnou ceny ropy.
aze.JPG
aze.JPG (86.66 KiB) Zobrazeno 15249 x
V zemi budou tisíce nových km zkapacitněných silničních tahů. Od dálnic v rozsahu asi 1/3 přes dualizované silnice spíše v parametrech rychlostních silnic po urbanizované městské okruhy v Baku.

tady je úsek dálnice Alat - Astara, o které na této straně píšu: (součást hlavního tahu Baku - Írán)

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 02/2018
Diaľničiar píše:Ázerbajdžán v roce 2017 přebudoval nebo zásadně zlepšil údržbu na 1.335 km silniční sítě, z čeho státní silnice tvoří 314 km a zbytek jsou lokální silnice a v hlavním městě Baku se vylepšilo nebo postavilo 133 km silnic. Pro rok 2018 jsou naplánované práce pro 2.000 km silnic.
Ázerbajdžán v roce 2018 vložil do větších rekonstrukcí a nové výstavby 1.900 km silnic částku 395 mil. USD. Kromě zahájených projektů opsaných i ve vláknu vláda plánuje vylepšit (dualizovat, nová výstavba) spojení s Arménii a Gruzínskem v roce 2020. Tedy zahájit rozšíření nebo upgrade do silnic dálničního typu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

aktuální veliké stavební práce jsou i:

M-2 se rozšiřuje ve 130 km tahu mezi Ganja a hranicemi s Gruzii z 2-pruhu na 4-pruh :arrow:
http://www.aayda.gov.az/az/news/1992

Obrázek

Obrázek

dále se staví 92 km dálnice na tahu Sumgait - hranice s Ruskem :arrow:

http://www.aayda.gov.az/az/news/1987

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ázerbajdžán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 5.12. se nedaleko Shamakhi odevzdalo do provozu 16 km M4 v parametrech dálničního tahu. Jde o upgrade stávající silnice.

Zdroj: https://en.trend.az/azerbaijan/politics/3159463.html

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“