Čína
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Ale ano, to je pravda. To bychom pak ale nesměli stavět nikde nic. A být i nadále v jeskyních.
Kvalitní údržba (včetně oprav tedy) vychází na mostním objektu za těch několik desítek let tolik, co ten mostní objekt stál. Pokud ne, odrazí se to na nutnosti nové rychlejší výstavby. To zas znám já, jsou země, kde 5-8 let po dostavbě mostu se musí zbourat a postavit nový.
Ale ten poměr je řešen zbytečně. To bude pouze 120x více oproti ČR. Nikoliv 120x reálně složitější pro Čínu. Jinak, na čínských dálnicích se téměř všude platí a z toho se financuje údržba. To je to, ten posun ve vývoji, že Čína tohle nedává zadarmo jak tomu bylo v USA nebo v Německu. Co je jednou zadarmo se pak těžko zpoplatňuje.
Kvalitní údržba (včetně oprav tedy) vychází na mostním objektu za těch několik desítek let tolik, co ten mostní objekt stál. Pokud ne, odrazí se to na nutnosti nové rychlejší výstavby. To zas znám já, jsou země, kde 5-8 let po dostavbě mostu se musí zbourat a postavit nový.
Ale ten poměr je řešen zbytečně. To bude pouze 120x více oproti ČR. Nikoliv 120x reálně složitější pro Čínu. Jinak, na čínských dálnicích se téměř všude platí a z toho se financuje údržba. To je to, ten posun ve vývoji, že Čína tohle nedává zadarmo jak tomu bylo v USA nebo v Německu. Co je jednou zadarmo se pak těžko zpoplatňuje.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Čína
Tak abychom tu zbytečně nevychvalovali totalitní zemi, bylo by dobré doplnit pár statistik z opačné strany Pacifiku:
Interstate Highway System měří 75 932 km a postavit ho trvalo 35 let (začínalo se skoro od nuly a bylo dokončeno prakticky vše, co se originálně naplánovalo). Jeho odhadovaná cena je 425 mld. $ (v hodnotě r. 2006)
průměrně se ročně zprovoznilo 2169 km dálnic (když vezmu, že USA mají 315 mil. obyv, tak je to ekvivalent 72 km dálnic v Česku...)
průměrná cena za kilometr byla 111 mil. Kč (1Kč = 20$)
Na 1km připadá dnes 4174 obyv. (v ČR je to 8452 obyv/km, v Číně 13 500 obyv/km)
No a další věcí je to, že čína obří infrastrukturní investice financuje díky obrovskému nárůstu celkového zadlužení:
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/e76db82e ... tml#slide1
Interstate Highway System měří 75 932 km a postavit ho trvalo 35 let (začínalo se skoro od nuly a bylo dokončeno prakticky vše, co se originálně naplánovalo). Jeho odhadovaná cena je 425 mld. $ (v hodnotě r. 2006)
průměrně se ročně zprovoznilo 2169 km dálnic (když vezmu, že USA mají 315 mil. obyv, tak je to ekvivalent 72 km dálnic v Česku...)
průměrná cena za kilometr byla 111 mil. Kč (1Kč = 20$)
Na 1km připadá dnes 4174 obyv. (v ČR je to 8452 obyv/km, v Číně 13 500 obyv/km)
No a další věcí je to, že čína obří infrastrukturní investice financuje díky obrovskému nárůstu celkového zadlužení:
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/e76db82e ... tml#slide1
Naposledy upravil(a) Marooned17 dne 5.1.2014 20:13:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Čína
Jistě, zejména ve vztahu k zemím ve "vyspělé euroatlantické civilizaci" je to zadlužení přímo katastrofální
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ld_map.PNG
Ale pokud se máte potřebu vůči nim vymezovat prvoplánově ideologicky, dá se to asi omluvit.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ld_map.PNG
Ale pokud se máte potřebu vůči nim vymezovat prvoplánově ideologicky, dá se to asi omluvit.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Já třeba nevychvaluji, já pouze konstatuji.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Čína
jonáš: Zadlužovat se nemusí pouze veřejný sektor (ty grafy mluví jasně). V Číně jde o kvantitu a kvalitu půjček sektoru soukromému a o tom, komu se půjčí, nerozhodují nezávislé banky, ale politbyro. Ale nemá cenu se tu hádat, uvidíme, jak půjde vývoj.
Re: Čína
Ano, shodujeme se a je třeba si navíc uvědomit, že země, jako Nizozemí, Rakousko a stále více a více i my prakticky už pouze udržují a i to stojí desítky miliard ročně, je to složitá práce a na jednu takovou evropskou zemi se o to starají tisíce lidí. Tj. v Číně x 100 tj. statisíce lidí (jenom na údržbu dálnic!), plus program sledování, to si nejsem jist, jestli tam začalo spolu s výstavbou také fungovat.Diaľničiar píše:Kvalitní údržba (včetně oprav tedy) vychází na mostním objektu za těch několik desítek let tolik, co ten mostní objekt stál. Pokud ne, odrazí se to na nutnosti nové rychlejší výstavby. To zas znám já, jsou země, kde 5-8 let po dostavbě mostu se musí zbourat a postavit nový.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Za rok 2013 Čína odevzdala do provozu celkem 8.445 km dálnic a tedy délka dálniční sítě dosáhla 105.795 km.Diaľničiar píše:http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 493#p60493
Tedy k 1.1.2012 bylo v provozu 85.000 km dálnic, tak k 1.1.2013 je to již 97.350 km dálnic.
I nadále patří výstavba dopravní infrastruktury (to jsou i další silnice, železnice atp.) k prioritám rozvojové politiky Číny.
tak to jsou ohledně expresních silnic téměř u konce.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Dne 1.1. se odevzdalo do provozu prvních 73 km Bashan Expressway v provincii Sichuan. Jde od Bazhong do Nanjiang na severu této provincie. Další část této dálnice je ve výstavbě až po Hanzhong, přičemž se zde staví 13,8 km dlouhý tunel Micangshan (2x2).
Dále se 1.1. odevzdal do provozu i první 41 km dlouhý segment Lipan Expressway v provincích Yunnan a Sichuan. Jde od Huaping do Panzhihua.
Možná se odevzdalo i více, tohle jsou takové nej, když jde o nové tahy do sítě.
Dále se 1.1. odevzdal do provozu i první 41 km dlouhý segment Lipan Expressway v provincích Yunnan a Sichuan. Jde od Huaping do Panzhihua.
Možná se odevzdalo i více, tohle jsou takové nej, když jde o nové tahy do sítě.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Společnost HOCHTIEF uspěla v tendru na výstavbu Central - Wanchai Bypass, tunel v Hong Kongu. Náklady dosáhnou 453 mil. USD. Je to již 3. projekt pro Leighton a Central - Wanchai Bypass, HKSAR’s Highways Department, pokračování kontraktu z 2010 a 2009, Central Interchange a Central Reclamation Phase III.
Central - Wanchai Bypass je strategické propojení obchodního centra s populační částí města. Stavební práce budou ukončené v roce 2018.
Central - Wanchai Bypass je strategické propojení obchodního centra s populační částí města. Stavební práce budou ukončené v roce 2018.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Hong Kong – Zhuhai – Macao Bridge
Oficiální web: http://www.hzmb.hk/eng/about_overview_01.html
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong% ... cau_Bridge
Oficiální web: http://www.hzmb.hk/eng/about_overview_01.html
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong% ... cau_Bridge
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Čína poslední měsíc neodevzdala do provozu nic. Ovšem, zde jedna "chuťovka"
Dálniční viadukty na MÚK, Chengdu, Sichuan Province
*Chengdu je hlavní město provincie Sichuan
*žije zde cca. 14 mil. lidí na cca. 12.000 km2
Dálniční viadukty na MÚK, Chengdu, Sichuan Province
*Chengdu je hlavní město provincie Sichuan
*žije zde cca. 14 mil. lidí na cca. 12.000 km2
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Dne 8.4. se odevzdal do provozu 83 km úsek G42 Hurong Expressway. Nachází se v provincii Hubei mezi Xingshan a Badong, přičemž prochází náročním hornatým terénem severně od Yangtze River.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Dne 16.4. se odevzdal do provozu 1. úsek S9 Sushao Expressway.
*v provincii Zhejiang
*délka 33 km
*je to včetně 3,4 km podmořského tunelu pod Hangzhou Bay
Sushao Expressway spojí Suzhou a Shaoxing.
Její celková délka bude 66 km.
*v provincii Zhejiang
*délka 33 km
*je to včetně 3,4 km podmořského tunelu pod Hangzhou Bay
Sushao Expressway spojí Suzhou a Shaoxing.
Její celková délka bude 66 km.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
1. máj se odevzdalo do provozu:
85 km úsek G55 Erguang Expressway v Hunan provincie. Jde z Lixian do Changde.
18 km úsek G56 Hangrui Expressway v Hunan provincie. Jde od severní části obchvatu Changde, mezi G55 a G5513.
85 km úsek G55 Erguang Expressway v Hunan provincie. Jde z Lixian do Changde.
18 km úsek G56 Hangrui Expressway v Hunan provincie. Jde od severní části obchvatu Changde, mezi G55 a G5513.
Re: Čína
To je zhruba Středočeskej kraj, ale trošku víc zalidněnej a koukám že je tam taky zvykem nechávat na křižovatkách "skokanský můstky".Diaľničiar píše: *Chengdu je hlavní město provincie Sichuan
*žije zde cca. 14 mil. lidí na cca. 12.000 km2
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Ya'an-Xichang Expressway v provincii Sichuan
Henan 5873
Guangdong 5724
Hebei 5587
Shandong 5239
Shanxi 5190
Hunan 5084
Sichuan 5044
Jiangsu 4500
Heilongjiang 4378
Shaanxi 4363
Dále uvádím stav 10 provincií s nejdelší dálniční síti v zemi k 31.12.2013:
Henan 5873
Guangdong 5724
Hebei 5587
Shandong 5239
Shanxi 5190
Hunan 5084
Sichuan 5044
Jiangsu 4500
Heilongjiang 4378
Shaanxi 4363
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Dne 31.5. se odevzdalo do provozu celkem 13 km na 2 expresních silnicích. Je to včetně mostu ponad Yellow River.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 22:24:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Dne 29.6. se odevzdalo do provozu prvních 73 km Daming - Hadan Expressway v jižní části provincie Hebei.
Dále se 29.6. odezvdalo do provozu posledních 70 km Chengzun Expressway v JV části provincie Sichuan, od Luzhou po hranice Guizhou.
Dále se 29.6. odezvdalo do provozu posledních 70 km Chengzun Expressway v JV části provincie Sichuan, od Luzhou po hranice Guizhou.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Mnoho, mnoho dalších úseků se zde zprovozňuje. Alespoň něco dám:
Dne 25.7. se odevzdal do provozu 64 km úsek Ring Road Shuozhou. Včetně 5 km tunelu.
Dále se dne 25.7. odevzdal do provozu 107 km úsek G18 Rongwu Expressway v provincii Shanxi, čím se dálnice v této provincii skompletizovala. Úsek jde od G55 u Shanyin po hranice s Mongolskem.
Dne 28.7. se odevzdal 91 km dlouhý úsek S45 Tianli Expressway v provincii Shanxi od Zuoquan do Yangquan. Jde o složitý horský terén.
Dále se dne 28.7. odevzdalo do provozu 262 km nové dálnice v Shanxi.
Dne 31.7. se odevzdal 12 km úsek dálnice v Shanghai. Jde o 2x3 pruhovou novou vyvýšenou dálnici v rámci okruhu.
Dne 25.7. se odevzdal do provozu 64 km úsek Ring Road Shuozhou. Včetně 5 km tunelu.
Dále se dne 25.7. odevzdal do provozu 107 km úsek G18 Rongwu Expressway v provincii Shanxi, čím se dálnice v této provincii skompletizovala. Úsek jde od G55 u Shanyin po hranice s Mongolskem.
Dne 28.7. se odevzdal 91 km dlouhý úsek S45 Tianli Expressway v provincii Shanxi od Zuoquan do Yangquan. Jde o složitý horský terén.
Dále se dne 28.7. odevzdalo do provozu 262 km nové dálnice v Shanxi.
Dne 31.7. se odevzdal 12 km úsek dálnice v Shanghai. Jde o 2x3 pruhovou novou vyvýšenou dálnici v rámci okruhu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Čína za poslední dny tohoto měsíce odevzdala do provozu stovky km dálnic, přesáhlo to číslo 1.000 km. ZDE je seznam některých.
Přiznám se, já se strácel i v starém schématu rozsahu dálniční sítě, v novém schématu se přestávám vyznat téměř zcela, pokud si neotevřu více oken s mapkama, není ani času na nějaké rozčleňování, to se nedá, aby 1 člověk napsal to, co se zde za pár let vybuduje.
Zcela famózní informace je, že 27.9. se odevzdal do provozu 300 km úsek (na naše poměry bych to komentoval takhle: , na čínské takhle: ) a to Guangle expressway
Díky tomu je v provincii Guangdong již 6.000 km dálnic.
Přiznám se, já se strácel i v starém schématu rozsahu dálniční sítě, v novém schématu se přestávám vyznat téměř zcela, pokud si neotevřu více oken s mapkama, není ani času na nějaké rozčleňování, to se nedá, aby 1 člověk napsal to, co se zde za pár let vybuduje.
Zcela famózní informace je, že 27.9. se odevzdal do provozu 300 km úsek (na naše poměry bych to komentoval takhle: , na čínské takhle: ) a to Guangle expressway
Kód: Vybrat vše
Guangle Expressway is Open to Traffic on Sep.27, 2014
2014-09-28
One hour can be saved from Chenzhou to Guangzhou via this new expressway
It was learned from Guangdong Traffic Group that Guangle expressway (Guangzhou-Lechang) was open to public on September 27, 2014, which would help to save one hour drive from Chenzhou to Guangzhou. Similar as Jinggangao expressway and Yilian expressway, Guangle expressway is a new arterial to connect Hunan province with the Pearl River Delta.
It was introduced that Guangle expressway is 302.6kms long with 33.342billion yuan investment, which was famous as “the first expressway of south Guangdong”. It starts from Xiaotang where is located in Chenzhou city adjacent to Guangdong province, then passes Lechang, Shaoguan, Yingde, Qingyuan, and ends in Huadu district of Guangzhou city where can connect with Guangzhou airport expressway and Zhaohua (Zhaoqing-Huadu) expressway.
Compared with Jinggangao expressway’s 4 lanes in both directions and designed speed of 80kms per hour, Guangle expressway is with much stronger capacity by 6 lanes in both directions and designed speed of 120kms per hour. It was introduced by the principal of Guangdong Traffic Group that one hour can be saved if driving via Guangle expressway from Chenzhou city to Guangzhou city.
It was learned that the fees for the principal line of Guangle expressway is 0.6yuan/ standard vehicle kilometer. On this point, the total charges for 1-5 class cars are 161yuan, 242yuan, 322yuan, 484yuan and 564yuan respectively. Because of the different fees standard, 16yuan more would be charged by Guangle expressway than Jinggangao expressway.
Furthermore, due to the highest attitude of Guangle expressway is just 400meters which is much lower than Jinggangao expressway’s 800meters highest attitude level, it would be with less probability to encounter with low temperature and ice weather.
Relative links:
Three interchanges for driving from Jinggangao expressway to Guangle expressway from Chenzhou city:
1. Jinggangao expressway- Pingshi Bei- Guangle expressway
2. Jinggangao expressway- Madu hub- Guangle expressway
3. Jinggangao expressway- Mabai- Shaogan expressway- Liuwu- Guangle expressway
To Shenzhen:
Guangle expressway- Guangzhou Baiyun airport expressway- Guangzhou belt expressway- Shenhai expressway- Guangshen expressway- Shenzhen
To Zhuhai:
Guangle expressway- Guangzhou Baiyun airport expressway- Guangzhou belt expressway- Guangzhu west expressway- Guang’ao expressway- Zhuhai
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Dne 10.10. se odevzdala do provozu 120 km dlouhá nová dálnice na jihu Hebei mezi Xingta a Xinhe. Připravuje se prodloužení na sever.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Dne 16.10. se odevzdal do provozu 124 km dlouhý úsek S85 Yourui Expressway v SZ části provincie Shanxi. A to od S46 Kelan - S50 Linxian. S85 je dálková expressway, která spojí území Shanxi od severu na jih, nyní je z větší části celá ve výstavbě, včetně několika 10 km dlouhých tunelů.